Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Makriina
profiilit
Makriina
Makriina
Vapaa kuvaus
Aloituksia
42
Kommenttia
1681
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Keskustelu+on+sitä+parempi,+mitä+aidommin+osallistujat+itsensä+ilmaisevat.+
Ei+keskustelusta+mitään+tule,+jos+vain+yritetään+miellyttää+kaikkia.
Tämä+on+keskustelupalsta.+Emme+me+toisiamme+tunne.
Makuasioista+ei+kannata+riidellä,+ja+siksi+on+aika+ikävää+nimittää+kirjaa+huonoksi,+ellei+se+ole+täynnä+kielioppivirheitä+ja+ja++kirjoitusvirheitä.
Kustantajalla+on+omat+syynsä+julkaisutoiminnassaan.+Ei+hylätyn+kirjan+tarvitse+olla+"huono",+kuten+ei+julkaistavankaan+tarvitse+olla+"hyvä".+
Bisnestä+se+on.
Maailma+on+muuten+täynnä+huonoja+kirjoja.+Takavuosina+niitä+myytiin+kauppojen+kassojen+vierellä+telineissä.+Halvalla+ja+paljon.
13.01.2022 07:55
Jokainen+puolue+nyt+tietenkin+osoittaa+olevansa+se+rehdein+jne.+kehittyvä+puolue.
Vaalimainosten+mukaan+pitäisi+olla+paljon+enemmän+ääniä,+että+voisi+kaikkia+tukea.
Sen+nyt+ainakin+tiedän,+että+edustajaehdokas,+joka+pyrkii+voittoon+Vantaan+ratikan+avulla,+on+väärissä+vaaleissa+ehdokkaana.
Pakkanen+on+taas+osoittanut+minulle,+että+kaukolämpölaitetta+ei+saa+jättää+yksin+jumpsuttamaan.+Sille+pitää+olla+kiltti+ja+kertoa,+kuinka+tärkeä+se+on.+
Minun+lämpölaitteeni+pillastui,+kun+olin+sen+hyvittelyn+unohtanut.+Rupesi+sirisemään+yhä+kovemmalla+äänellä.+Perjantaina+valitin+isännöitsijälle,++ja+tänään+tuli+huoltomies+katsomaan+masiinaa+ja+sanoi,+että+kuulee+juu,+että+se+sirisee.+Hyvä,+että+tuki+epäilyjäni.+Meni+pois+ja+sanoi+kertovansa+isännöitsijälle.+Sillä+lailla+ne+asiat+sujuvat+tässä+miehisessä+maailmassa.+
Joitakin+vuosia+sitten+lämpölaite+lämmitti+huusholliani+liikaa,+ja+sitä+kävi+katsomassa+isännöitsijän+lisäksi+maahantuoja+ja+kaukolämmön+edustaja,+ja+putkiliikkeen+asentaja,+joka+loppujen+lopuksi+sitten+sanoi,+että+kai+toi+takana+oleva+venttiili+pitää+avata+ja+vaihtaa,+se+vaan+on+niin+hankalassa+paikassa.+No,+vaihto+osoitti,+että+venttiili+oli+ihan+pilalla+ja+tiivisteet+kadonneet.+Kolme+kuukautta+siihen+meni.+Ja+minä+sen+lämpölaskun+maksoin.
Katsotaan+nyt,+kauanko+sirinää+pitää+kuunnella.
12.01.2022 13:59
Vaaliohjelmissa+keskustellaan+yleisesti+kunkin+puolueen+periaatteista.+Vaalit+ja+niiden+aihe+ovat+kaikille+uudet+ja+oudot.+Emme+osaa+kysyä,+poliitikot+eivät+osaa+vastata,+kun+kysytään,+eikä+edes+silloin,+kun+ei+kysytä.
Mitä+kysyisimme?
Vaaliehdokkaat+puhuvat+vain+terveydenhuollosta.+Entä+pelastutoimi,+vanhuspalvelut,+mitä+muuta+alueeseen+kuuluu+ja+liittyy.
Mitä+uutta+pelastustoimeen+on+tulossa?
Pääkaupunkiseudulla+on+kuulemma+kahden+vuorokauden+jonot+sairaaloiden+päivystyksissä.+Koronan+hoitoon+on+valjastettu+koko+terveydenhoitoporukka.
Poliitikot+sanovat+uutena+hienona+ratkaisuna,+että+pitää+saada+lisää+henkilökuntaa.
Huoh.+Sitä+ei+varmaan+ole+kukaan+tullut+ajatelleeksi!
12.01.2022 13:34
Kokemuksesta+tiedän,+että+huumori+on+näillä+palstoilla+vaarallinen+alue.+Aina+on+niitä,+joille+ei+teksti+avaudu+ja+silloin+sanotaan+kiivaasti+eriävä+mielipide.
Pahinta+maailmassa+on+omien+sanomisien+selittely+jälkikäteen.+Mutta+siihen+joskus+sitten+joutuu,+kun+"kieliposkessa"+on+jotain+sanonut,+eikä+toinen+käsittänytkään.
Muisti+on+monella+hyvä,+paljon+parempi+kuin+minulla.+Ehkäpä+jotkut+tallentavat+palstojen+mielipiteitä+käyttääkseen+niitä+sitten+hyväkseen+ärtyisissä+kirjoituksissaan.
Mutta+palstat+ovat+kuitenkin+mukava+yhteydenpito+maailmaan+varsinkin+näinä+aikoina.
Moni+tämän+ikäinen+on+jo+menettänyt+yhteisönsä,+kun+aika+tekee+tehtävänsä.+
Palstat+ovat+siitä+hyviä,+että+niihin+tulee+lähteneiden+tilalle+uusia.
Ja+muistimme+on+siinä+suhteessa+lyhyt,+että+poistuneita+ei+kauan+kaipailla.
12.01.2022 13:17
Luemmekohan+me+samaa+palstaa?
12.01.2022 12:22
Ei+omia+muistelmiaan+ole+pakko+kirjan+muodossa+jälkipolville+jättää.+Mutta+aarre+on,+kun+on+jaksettu+tallettaa+ja+kerätä+hajanaisiakin+tietoja+menneistä+sukupolvista.+
Äitini+suvun+jäljiltä+1800-luvulta+löytyi+70+v.+sitten+pyykkikorillinen+kirjeitä+erään+sukuun+kuuluvan+mummon+vintiltä.+Voin+vakuuttaa,+että+se+on+aarre,+josta+suvussani+moni+nauttinut,+ja+tällä+hetkellä+kirjeet+ovat+Kansallisarkistossa.
Olen+montakin+kertaa+tavannut+henkilöitä,+joilla+ei+ole+tiedossaan+edes+isovanhempiensa+nimiä+tai+hautapaikkoja.+Se+on+minua+aina+kummastuttanut.+Kun+itse+kuulun+pieneen+sukuun,+niin+tunnen+hyvin+jokaisen+serkkuni+ja+pikkuserkutkin+ovat+tuttuja.+En+ymmärrä+isojen+sukujen+tilannetta,+jossa+monilapsisten+perheiden+jälkikasvut+ovat+levittäytyneet+niin+ympärimaan,+että+mitään+kosketusta+lähisukuun+ei+jää.+Tiedän,+että+se+ei+ole+edes+harvinaista.
Se+pyykkikorillinen+herätti+minut+tutkimaan+sukujani.+Se+oli+mielenkiintoinen+harrastus+ensimmäisin+eläkevuosinani.++Minulla+on+kansio+toisena+jälkeen+sukutauluja+ja+muisteluksia,+valokuvia+ym.+ja+muistiin+olen+kirjoittanut+kaikki+ne+tarinat,+jotka+olen+kuullut.+On+käynyt+myös+niin,+että+kirkonkirjat+ovat+saattaneet+osoittaa+jonkun+perintönä+kulkeneen+tarinan+epätodeksi+legendaksi,+mutta+eihän+se+tarinan+arvoa+vähennä.+Päin+vastoin,+selitys+perään!
Olisi+tietysti+ollut+sykähdyttävää,+jos+joku+suvusta+olisi+osoittautunut+olympiavoittajaksi+tai+suureksi+keksijäksi,+mutta+ollaan+ihan+tavallisia+puurtajia+oltu+sukupolvesta+toiseen.+Ihan+hieno+tieto+sekin+on.
12.01.2022 12:05
Omakustanne+on+täysin+lain+suojaama+tapa+julkaista+kirja.+
Esimerkiksi+suurin+osa+julkaistuista+sukututkimuksista+on+julkaistu+pienkustantamoissa.
12.01.2022 11:35
Huomaaminen+ja+jatkuva+asian+käsittely+viikosta+toiseen+ovat+kaksi+eri+asiaa.
Mutta+vanha+sanonta+onkin:+Joka+kerran+keksitään,+sitä+aina+epäillään.
Joku+on+päättänyt,+että+nimeltä+mainitut+palstalaiset+ovat+kateellisia,+ja+se+on+jäänyt+puheenaiheeksi+suurelle+joukolle+anonyymejä+kirjoittajia.
Muiden+palstalaisten+on+vain+kestettävä.
12.01.2022 11:29
Ihmettelen+aina+sitä,+että+jatkuvasti+puhutaan+varattomista+ja+rahattomista,+mutta+kuitenkin+monilla+laitapuolen+kulkijalla+ja+leipäjonossa+seisovalla+on+tupakka+suupielessä+tai+roteva+koira+talutushihnassa.+Enkä+tarkoita+"mäyräkoiraa".
Kahvi+on+kuitenkin+suomalaiselle+niin+tärkeä+ja+jokapäiväinen+nautinto,+että+siihen+pitää+varattomallakin+kansalaisella+olla+varaa.+Suomi+on+kuulemma+kahvinjuojakansa.
Vaalilauseisiin+pitää+lisätä+myös+vaatimus+KAHVI+KUULUU+KANSALLE!
12.01.2022 11:13
Kateus+tuntuu+olevan+jokin+ikiaikainen+keskustelunaihe+palstalla,+ja+olen+jo+kauan+ihmetellyt,+miten+kauan+siitä+puhumista+riittää.
Se+on+tunne,+jota+ei+kukaan+halua+itsestään+löytää.+Siksi+koko+keskustelu+tuntuu+kornilta,+kun+siinä+käsitellään+itselle+tuntemattomien+ihmisten+mielenliikkeitä+vain+keskustelupalstan+perusteella.
12.01.2022 11:03
Minä+otin+oman+kuvani+kauan+sitten+pyynnöstä+pois,+koska+pärstäni+ei+miellyttänyt.
12.01.2022 11:01
Minulle+ei+ole+selvinnyt,+mitä+varten+joitakin+palstan+kirjoittajia+kadehditaan.+Onko+niin,+että+kun+aikansa+väittämällä+väittää+jotain+asiaa,+se+muuttuu+todeksi,+vaikka+sille+ei+ole+mitään+tekemistä+tosiasioiden+kanssa?
Onko+vain+joku+päättänyt+jonkun+kadehtivan?+Voiko+ylipäätään+päätellä+toisen+kateellisuuden,+eiköhän+se+ole+aika+omaehtoinen+tunne.
11.01.2022 16:34
Suomi24+ei+ole+kovin+yleisesti+tunnettu+foorumi.+Ei+tänne+kirjoittavat+ole+julkisuuden+henkilöitä.+Suurin+osa+on+jopa+niin+vaatimatonta,+että+kirjoittaa+anonyymina.
11.01.2022 15:50
Raamatusta+voi+poimia+jakeen+ja+irrottaa+sen+kokonaisuudesta,+jolloin+se+saa+toisen+merkityksen.+
Kyllähän+tässä+itse+kukin+voi+jäljentää+jakeita+tänne,+en+vain+ymmärrä,+miksi+sen+tekisimme.+
Jatkan+kuitenkin+tähän++oman+Raamattuni+jakeilla+Joh.+9:39+"Jeesus+sanoi:+Minä+olen+tullut+tähän+maailmaan+pannakseni+toimeen+tuomion:+sokeat+saavat+näkönsä+ja+näkevistä+tulee+sokeita.+"
-++Sanat+lienevät+vertauskuvalliset,+eikä+kysymys+ole+mistään+ikuisesta+tuomiosta+ja+hammastenkiristyksestä.
Jatkoa+fariseuksien+kysymyksiin+voi+lukea+jokainen+omasta+Raamatustaan.+Saattaapa+löytyä+netistäkin.+Turhaan+keskustelupalstalle+jakeita+jäljennetään.
11.01.2022 13:03
Kuinkahan+pian+luonto+valtaisi+takaisin+ríhmisen+rakennelmat,+jos+ihmiskunta+katoaisi+kartalta.
Kuvat+Tsenrobylin+autioilta+kaduilta+antaa+pienen+osviitan.
11.01.2022 09:37
Meitin+mittarissa+on+-18.+Luntakin+riittää+ihan+kinoksiin+asti.
Minä+en+ole+talvi-ihminen+alkuunkaan.+Eivät+hohtavat+hanget+ja+huurteiset+puut+minua+sykähdytä,+jos+joudun+niitä+ulkona+katsomaan.+Kammarin+ikkunasta+ne+kyllä+silmää+miellyttävät.
Pääkaupunkiseudulla+omikron+on+laajenemassa+kaikkialle.+Pysyttelen+itsekseni,+en+ota+tartuntaa+vapaaehtoisesti.+Eihän+minulla+mitään+kiireistä+menoa+ole.
Sen+vuoksi+päiväni+kuluu+kovin+hiljaisesti+ja+arkisesti,+ei+minulle+tapahdu+mitään+mainitsemisen+arvoista.
Hyvää+tiistaipäivää+ja+kaikille+villasukat+jalkaan!
11.01.2022 09:34
Kaikessa+ystävyydessä,+Ano,+kerropa+miksi+pitäisi+olla+kirjailija+saadakseen+keskustelua+aikaan.+Siitäkö+johtuu,+ettei+sinulta+ole+yhtäkään+aloitusta+palstalla?
Demeter+ja+Skillan+pystyvät++aloittamaan+keskustelun+ja+heillä+on+asiaa,+kun+kirjoittavat,+ja+Skillanin+joka-aamuista+tervehdystä+odotetaan+aina.+
Eihän+nämä+kirjoitukset+olekaan+tarkoitetut+julkaistaviksi.+Emme+me+täällä+luo+kuolematonta+dokumenttia+päivästä+toiseen.
Me+jutustelemme+asioistamme+mieluiten+hyvässä+hengessä.+Olen+monta+kertaa+sanonut,+että+varsinkin+tänä+pandemia-aikana+kirjoituspalsta+on+tuuletusikkuna+maailmaan.+Ikäihmisille+ei+paljon+tapahtumia+riitä+päivän+aikana.+Siksi+on+turha+odottaa+mitään+maailmaa+mullistavia+mielipidekirjoituksia.
Joka+ei+parissamme+viihdy.+avaa+oman+ketjun.+Tilaa+on.
11.01.2022 07:49
Sitkeitä+ovat+ne+tulijat.+Kumiveneillä+valtameren+yli,+omaisuus+ruutukassissa,+vaeltavat+usein+jalkaisin,+ylittäen+maitten+rajoja+luvalla+tai+luvatta,+kulkevat+monenmoisilla+kulkuneuvoilla+viikkoja+ja+kuukausia,+leirillä+ja+piilotellen,+lapsiaan+kantaen,+kunnes+lopulta+pääsevät+tänne+Onnelaan,+missä+kaikki+on+hyvin.+
Antakaa+toki+arvoa+tälle+sitkeydelle+ja+pyrkimykselle,+sillä+kautta+maailman+on+tiedoksi+tullut,+että+Suomi+on+maailman+onnellisin+maa.
10.01.2022 23:25
Muodistettu+Troijan+hevonen.+Mahasta+putkahtaa+vihreitä+miehiä.
10.01.2022 15:27
Mistä+kielestä+on+kysymys?
10.01.2022 12:31
41 / 85