Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Makriina
profiilit
Makriina
Makriina
Vapaa kuvaus
Aloituksia
42
Kommenttia
1681
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Miellyttäisikö+sinua+paremmin,+jos+minäkin+siirtyisin+kasvottomien+anojen+joukkoon?
Eivät+minun+puumerkkini+sitten+näkyisi+muiden+tasapäisten+parin+lauseen+kommenttien+keskellä.
09.01.2022 15:54
Ehkä+riippuu+elämän+pituudesta.+:)))
09.01.2022 15:51
Kaikeksi+onneksi+ei+meidän+mielipiteillämme+ole+merkitystä+tässä+(kään)+asiassa.
09.01.2022 13:14
Korona+ryntää+nyt+täydellä+voimalla,+niin+että+pitää+varoa+jo+omaa+varjoaankin.
Yhä+lähemmäs+se+on+tullut,+viereen+jo+iskee,+joten+yhteydenpito+ystäviin+ja+sukuun+on+käytävä+vain+puhelimen+kautta,
Onneksi+pirtissä+ei+tarvita+etäisyysmittauksia,+ja+voimme+sitä+paitsi++muuttua+kaikki+anoiksi,+niin+emme+altistuta+ketään.
Poika+kävi+kaupassa+ilman+maskia++-+++hajamielisyys+kun+periytyy+suvussamme++-++ja+sai+kimppuunsa+sorretunvoimaa+nauttineen+kanssakulkijan,+joka+potki+pojan+ostoskärryä+ja+uhkasi+vetää+turpaan,+Onneksi+paikalla+oli+rauhoittelijoita+sen+verran,+että+mielipiteen+ilmaisu+jäi+vain+huutamisen+asteelle.
Näköjään+pirtin+tunnelmaa+kohottaa+nyt+Saarnaajan+vakavat+viestit.+Kuuntelemme+vaiti+ja+mietiskelemme+sitten+itse+tykönämme++sanomaa.
Hyvää+sunnuntaipäivän+jatkoa.+Tänään+tulee+Eurosportilta+snookeria.
09.01.2022 13:11
Piti+ihan+skrollata+takaisin+ylös+ja+tarkistaa,+olenko+Kahvipirtissä.
Kyllä+olen.+
Miten+olisi+kollegat,+kaadetaanko++kahvia?+Vai+onko+täällä+yhtäkään+tuttua,+jolle+kahvi+maistuu?
09.01.2022 07:59
Merkitse+mistä+lainasit,+Minulle+tulee+Sinuhe+mieleen.
09.01.2022 07:55
Aloin+pohtia,+mitä+oikein+tarkoitetaan,+kun+sanotaan,+että+palstakirjoittajat+"kadehtivat"+toisia+palstakirjoittajia.
Mikä+on+kateuden+kohde?
Jokainen+kirjoittaa+omia+ajatuksiaan,+ja+näkemyksensä+mukaan.+Kadehditaanko++siis++toisten+ajatuksia,+ikää,+kokemuksia,+sananvalintaa,++kieliopin+hallintaa+.+.+.+mitä?
+++-++Ei+mitään+järkeä+tässä+syytöksessä.
Kerromme+arjestamme,+joku+laajemmin+asuinpaikastaan+ja+kesänvietosta+ja+perheestään,+joku+pidättyvämmin.++En+usko,+että+joku+alkaisi+kadehtia+näillä+tiedoilla+ketään.
Selittäkääpä+nyt+vähän+tarkemmin,+mitä+kateus+tällä+palstalla+on.
09.01.2022 07:46
Jokainen+saa+sairastaa+tämän+"tavallisen+flunssansa"+ihan+omalla+tavallaan,+mutta+on+huomattu,+että+jotkut+kuitenkin+tunkevat+sairaaloihin,+saavat+hengenahdistusta,+kärsivät+korkeasta+kuumeesta+ja+joutuvat+tehohoitoon,+kun+eivät+osaa+sairastaa+oikein.+
Jokainen+rokotusvastainen+ihminen+osaa+neuvoa+oikeat+menetelmät,+mutta+kun+ei+uskota.
Mennään+vaan+ottamaan+rokotus,+eli+porhalletaan+siitä+mistä+aita+on+matalin.
Pitää+uskaltaa.+Pelottelu+pois!
+"lopetetaan+tuo+psykoosi,+vaikka+lääke+firmojen+klobalistit+ei+siitä+pidä".
Kuinka+laajakatseisesti+sanottu!
08.01.2022 13:47
Minkä+tasoisissa+paikoissa+kirjoittaja+mahtaa+käydä?+Tuollaiset+juottolat+on+syytä+sulkea+kokonaan.
Jos+ja+kun+ihmiset+ennen+korona-aikoja+menivät+ulos+syömään,+valittiin+tasokas+paikka,+jossa+on+hyvä+ruoka.+Emme+elä+enää+niitä+aikoja,+jolloin+käytiin+syömässä+nakkeja+ja+muusia+pensa-aseman+kuppilassa+ja+keskaria+päälle.+
Ravintolassa+ruokaileminen+on+yleistynyt+viime+vuosina+ja+ruuan+laatu+korkea,+ainakin+pääkaupunkiseudun+alueella.+
Minun+nuoruudessani+ravintolassa+ei+juuri+käyty.+Oli+liian+hinnakasta,+ja+monissa+paikoissa+ruokailu+oli+sivuseikka,+kun+tarkoitus+oli+vain+ryypätä.+Ruuan+ystäville+oli+raittiusravintoloita,+joissa+meno+oli+hillittyä.+Muistan+ainakin+Kestikartanon+ja+Karjala-talon,++näin+äkkiseltään.
08.01.2022 13:35
1:+Millainen+on+ravintola,+jossa+kaikilla+ei+ole+istumapaikkaa?
Pykälä+2:+Ravintolassa+on+varmasti+väljempää+kuin+metri+pöytien+välissä+ihan+ilman+muuta.
Miten+ravintola+oi+tarkistaa+seurueen+perhesuhteet?+Maski+naamalla+on+vaikea+aterioida.
Toisaalta,+hyvä+on,+että+tehdään+aukottomat+säännöt,+sillä+kaikkialla+on+niitä,+jotka+yrittävät+kieltoja+kiertää.
Yksi+esimerkki+on+se+tenniksen+pelaaja,+joka+on+tarkoituksellisesti+uhmannut+rokotusmääräyksiä,+ja+nyt+riitelee+Australian+maahantuloviranomaisten+kanssa,+koska+hän+ei+pääse+maahan+pelaamaan+otteluaan.+
Ei+mene+yksinkertaiselle+urheilijalle+perille,+että+jopa+hän+joutuu+noudattamaan+maan+lakeja+ja+asetuksia,+vaikka+osaakin+lyödä+palloa+lujemmin+kuin+yksikään+tullimies.
08.01.2022 09:22
Lohdullista+kuultavaa.+Ei+ole+suuri+määrä.
Tässä+iässä+tauti+veisi+mennessään+meikäläisen,+siksi+olen+kyllä+varovainen.+Vaikka+en+voikaan+lähtöäni+määrätä,+toivoisin+sen+onnistuvan+vähemmän+karmaisevalla+tavalla+kuin+koronan+tappamana.
08.01.2022 09:12
Koronaan+vähättelevästi+suhtautuneilla+ei+itsellä+tautia+ole+ollut,+eikä+heidän+läheisilläänkään.+
Mitä+vähemmän+asiasta+tietää,+sitä+varmemmin+otetaan+kantaa.+
Tiedossa+on,+että+tauti+voi+aiheuttaa+vain+lievää+sairautta,+mutta+ei+ole+lainkaan+varmaa,+että+se+menee+sairastamisella+ohi.+Uutisten+mukaan+lähes+50+%+sairastuneista++jää+jälkiuupumus+ja+vaivat+pitkiksi+ajoiksi,+kuukausiksi+jopa.
Vaikea+tautimuoto+voi+iskeä+kehen+tahansa,+myös+rokotettuun,+jolla+on+perussairauksia+ja+ylipainoa.+
Minä+en+ymmärrä,+miksei+ohjeita+noudateta.+Kuka+siitä+hyötyy,+että+porhalletaan++leuhkoina+ilman+suojaa+tungoksissa?+Saako+sairastunut+myötätuntoa+ja+sääliä?+
Epäilen,+jos+on+tähän+asti+vähätellyt.
07.01.2022 23:45
Tuntuu+jotenkin+turhalta+mainita+uutisissa+päivittäin+sairastuneiden+lukumäärä,+mutta+ei+sanota+kuinka+suuri+prosentti+heistä+on+rokotettuja.
Virus+tuntuu+löytävän+oikeat+tiet+myös+rokotettujen+elimistöön.++Ei+taida+3+rokotusta+riittää.
07.01.2022 19:48
Aloitus+oli+hyvä.+
Varmaan+aiheen+käsittely+seuraavalla+kerralla+jatkuu+pitemmälle.
07.01.2022 19:26
Minäpä+luulen,+että+se+"vanhojen+muisteleminen"+tarkoittaa+aikaisemmin+kirjoitettuja+herjoja,+joita+on+palstoilla+vilissyt.
Niitä+ei+ole+aiheellista+muistella,+mielestäni.
Sen+sijaan,+mitäpäs+wanha+muuta+kuin+muistelee+menneitä.+Lapsuusaikakin+on+sodan+jaloissa+kolhiintunut,+pula-aika+karaissut+ja+aikuisuuden+monet+mutkat+vahvistaneet.+Kyllä+niitä+aikoja+kelpaa+muistella.+Niin+että+Kristiina,+"muistatko+viel+",+lauloi+Pirkka-Pekka+Peteliuskin+aikoinaan.
07.01.2022 14:53
Katsoin+telsusta+Ruotsin+kuninkaallisten+vuotta.+Panin+merkille,+että+ei+siellä+juuri+näkynyt+maskeja,+eikä+minun+mielestäni+kovinkaan+hyvin+huolehdittu+etäisyyksistä,+vaikka+joku+heistä+olikin+sitä+mieltä,+että+varotoimet+ovat+kohdillaan.
On+se+harmi,+kun+ei+meidän+presidentistä+tehdä+tuollaista+dokkaria.+Olisi++niin+mukavaa+katsoa,+kuinka+Pressa+hymyilisi+mäen+laella+ja+rouva+ja+pieni+Aaro+laskisivat+pulkalla+mäkeä+kohti+toimittajien+armeijaa.+Korostetusti+maskit+naamalla.
Nyt+niillä+on+vaan+tylsää+ulkopolitiikkaa+ja+kirjamessuja,+ja+poikapolo+lastentarhassa.
Tätä+se+on+demokratia.
07.01.2022 14:45
Sinäpä+sen+sanoit!+:)))
07.01.2022 14:36
Ei+kai+se+oli+ihan+joko-tahi.+
Minä+vastaan+mielipiteeseen,+mutta+olen+tietenkin+kiinnostunut+siitä,+kuka+mielipiteen+on+esittänyt.+Näen+keskustelijat+ympyrässä+kukin+omalla+tuolillaan+mielipiteitä+vaihtamassa.+Mutta+se+aihe+on+se+tärkein,+se+nuotio,+jota+kohennamme.
07.01.2022 12:55
Moni+katsoo+palstakirjoittelun+jonkinmoiseksi+kirjeenvaihdoksi.+Pidetään+mielessä,+kuka+on+aloittaja+ja+seurataan,+millaisia+vastauksia+hän+saa.+
Monen+muun+mielestä+keskustelupalstalle+kirjoitetaan+omia+mielipiteitä+valitusta+aiheesta.+Ei+kenenkään+etu+ole,+että+että+tyrmätään+toisten+kirjoittajan+näkemykset.+Pahinta+on,+jos+loukkaantuu+toisenlaisesta+näkemyksestä.+Siitä+seuraa+vain+kitkeriä+tunteenpurkauksia.
Kaikilla+asioilla+on+monta+puolta.
07.01.2022 11:45
Huomenta+y-m.
En+tietenkään+tiedä,+millainen+kirjoituksesi+on+ollut,+mutta+sen+olen+omalla+kohdallani+huomannut,+että+joskus+tekstini+ei+lainkaan+ilmaannu+ketjuun.+Ensinnäkään+se+ei+löydy+läheltäkään+sitä+kirjoitusta,+johon+se+on+vastaukseksi+tarkoitettu,+ja+saattaa+olla,+ettei+se+ole+mukana+ollenkaan.+Olen+ottanut+sen+filsofisen+asenteen,+että+suojelusenkelini+on+pitänyt+kirjoitelmaani+turhana,+ja+siksi+en+yleensä+kirjoita+sitä+uudestaan.+Tyydyn+asiaan.
Välillä+sitä+vaan+tuntee+itsensä+Nummisuutarin+Eskoksi,+jonka+mielestä+omakin+puumerkki+pitää+pumaagasta+löytyä.
07.01.2022 11:34
42 / 85