Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Makriina
profiilit
Makriina
Makriina
Vapaa kuvaus
Aloituksia
42
Kommenttia
1681
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mikä+sekaannus?
Etkö+tunne+pirtin+historiaa?
"Nykyinen+akressiivinen+ano"+on+monipersoonainen+kirjoittaja.
Pirtin+vakituiset+kirjoittajat+käsittelevät+oman+elämänpiirinsä+tapahtumia,+joihin+ei+joku+hyökkäys+ja+provosointi+vaikuta.+Kukaan+ikäihminen+ei+liioittele+omaa+elämäänsä,+askareitaan+ja+päivänsä+sattumuksia.+Nuorempienkin+tulijoiden+joukossa+on+samanhenkisiä+osallistujia.+Hekin+kertovat+arjestaan.+Olen+ymmärtänyt,+että+juuri+se+on+pirtin+idea.+
Kyllä+ne,+jotka+paneutuvat+"liioiteltuihin+ja+kokonaisuudesta+irrotettuihin+juttuihin"+ovat+70++palstalta+siirtyneitä,+omaan+ikäpalstaansa+kyllästyneitä+kirjoittajia.+He+kirjoittavat+toisilleen+juttuja,+joita+pitävät+sitten+jopa+historiankirjoituksina,+omien+sanojesi+mukaan.
On+vain+outoa,+että+se+kirjoittelu+käydään+Kahvipirtin+otsikon+alla.
06.12.2021 10:01
Minä+olen+havainnut+herkistyväni+aivan+ihmeellisistä+asioista.+Ihan+tavallinen+keskustelunaihe+saattaa+aiheuttaa+liikutuksen+tunteita.+Ilmeisesti+alitajunta+tuo+esiin+jonkin+muiston+eletystä+elämästä+kesken+keskustelun.
Älä+kontulalainen+kirjoittaja+välitä+niistä,+joiden+tapana+on+vetää+ne+herneet+nenäänsä,+heillä+on+ongelmia,+jotka+ovat+kertyneet+kerroksiksi+hänen+mieleensä+ja+aiheuttavat+kiukustumista.
Pääasia+on,+että+tarkkailee+itseään,+ettei+muutu+samanlaiseksi+huomaamattaan.
Joku+tuolla+yksinäisyyttä+käsittelevässä+ketjussa+kehotti+menemään+mukaan+ikäryhmiin.+Ei+se+niin+helppoa+varmaan+ole,+ja+jos+havaitsee+siellä+ne+herneen+vetäjät,+on+varmasti+vaikea+yrittääkään+joukkoon.+Ei+kuitenkaan+oitis+kannata+lannistua,+siellä+ehkä+yksi+porukasta+on+toista+lajia!+Yksi+riittää,+silloin+jo+tuntee+kuuluvansa+joukkoon.
06.12.2021 08:58
Huomenta,+SkillaN,+huomenta+kaikki,+huomenta+Itsenäisyyspäivä.
Minäkin+muistan+lukeneeni,+että+Kk+kirjoitti,+että+ei+enää+tule+pirttiin.+
Ajattelin+silloin,+että+ratkaisu+on+ihan+hyvä,+sillä+kun++kemiat+eivät+kohtaa,+niin+ei+kannata+törmäillä+yhdessä+ketjussa,+kun+ketjuja+voi+olla+rajaton+määrä.+Uusia+aloituksia+voi+jokainen+tehdä+ja+vaihtaa+siellä+mielipiteitä.
Pirtin+ikääntyneemmät+asiakkaat+ovat+toivoneet+itselleen+vain+tätä+yhtä+omaa++ketjua,+ja+siksi+ihmettelen,+miksi+tätä+toivetta+ei+noudateta.+Pirtin+tunnelma+kuitenkin+kutsuu+monia.+Jopa+me+vanhatkin+palasimme+takaisin,+vaikka+muutaman+päivän+tauon+pidimmekin.
Tässä+iässä+tietää,+että+aika+kuluu.+En+käytä+omaa+aikaani+stressaamiseen+ja+pahastumiseen.+Mietin,+mikä+on+minulle+niin+tärkeää,+että+kiivastuisin.
Minulle+tämä+kirjoittelu+palstalla+on+nimenomaan+kirjoittelua+palstalla.+
On+ihanaa+kun+jollakin+on+aihe,+jota+voi+itsekseen+pohtia+ja+sitten+innostua+kirjoittamaan+omia+mielipiteitään+asiasta.+Eivät+ne+kovin+yleviä+ja+erityisiä+ole,+mutta+Nummisuutariin+Eskon+lailla+haluan,+että+minunkin+puumerkkini+siellä+näkyy.
Olen+luonut+mielessäni+hahmot+kirjoittajille,+uskon,+että+ette+itseänne+tunnistaisi,+jos+ne+teille+osaisin+kuvailla.+Mutta+olette+minulle+samalla+tavoin+tuttuja+kuin+romaanihenkilöt.
+Minua+itseänikin+naurattaa+monta+kertaa,+kun+luen+niitä+yhden+lauseen+anoheittoja,+että+näen+kirjoittajat+hattivatteina,+jotka+ryhmänä+hyrisevät+kalliolla.+
Minä+haluaisin+olla+sovinnollinen+ja+löytää+asioista+parempia+puolia.+Olen+niitä+onnellisia,+jotka+eivät+kanna+mukanaan+eilistä+päivää.+Nuorena+kimpaannuin+räjähdyspisteeseen+saakka+ja+kärsin+sitten+itse+pitkävihaisuudestani.+Vei+vuosia+oppia+siitä+pois,+mutta++pitkämieliseksi+olen+oppinut+ja+yrittänyt+unohtaa+menneet+mahdollisimman+pian.++Minä+en+usko,+että+koko+aikuisiälläni+olisin+riitelemällä+riidellyt+kenenkään+kanssa.+
Kun+oikeasti+ärsyynnyn,+kiukuttelen+siitä+sitten,+kuten+nyt+viime+aikoina+bussien+aikatauluista+ja+reiteistä,+niin+että+linnoittaudun+kotiin+kostoksi+koko+maailmalle,+kun+en+jaksa+kävellä+liukasta+ylämäkeä.+Siitäs+saitte,+mä+en+ala!
Kysyä+kai+sopii,+ketä+minä+sillä+kiusaan!++:)
Nykyisin+on+muodissa+pyrkiä+olemaan+"oma+itsensä".+Minusta+se+on+aika+korni+sanonta,+mutta+vetoan+siihen+nyt+kuitenkin.++
Tervehtien
Oma-itsensä+Makriina.++:))
06.12.2021 08:39
Pakkasta+on,+pitää+uskoa,+että+talvi+on+tullut.+Tänä+vuonna+sen+vastaan+ottaminen+on+ollut+entistä+ankeampaa.+Ollaan+jo+ehkä+totuttu+siihen,+että+ensi+lumet+ovat+sataneet+paljon+myöhemmin+viime+vuosina.
On+tapana+syyttää+ilmastonmuutosta.
Ei+muisteta+sitä,+että+ilmasto+on+muuttunut+monen+moninaisia+kertoja.+1800-luvun+puolivälin+maissa+oli+useita+katovuosia,+ja+lumet+pysyivät+maassa+kesäkausiin+asti,+leipään+pantiin+puolet+petäjäistä.+Mihin+se+ilmastonmuutos+mahtui+perustua?
1700-luvulla+oli+myös+kylmiä+aikoja,+joita+sanottiin+pieniksi+jääkausiksi.+Tuskin+ihmisten+toimet+tuohon+aikaan+ilmastoon+vaikuttivat.+Nythän+tilanne+todella+on+ihmisen+aikaansaama.
Minua+aina+lapsesta+saakka+kiusasi+se+uskontotuntien+tieto,+että+maailma+oli+6000+v+vanha,+kun+samaan+aikaan+luettiin+historiaa+kivikaudesta+ja+muinaisista+eläimistä+ja+fossiileista.+Ja+maantiedon+tunnilla+jääkaudesta+ja+Suomen+maan+nousemisesta,+joka+jatkuu+tänäkin+päivänä.+
Kyllä+ihmiskunnalla+on+historiassaan+vielä+paljon+oppimista,+vaikka+onkin+jo+opittu+paljon+uutta+meidänkin+elinaikanamme.
Tänään+olen+kutsuttu+aterialle+miniän+kotiin.+Enpä+muistanut,+että+sunnuntaisin+ei++kodin+läheltä+kulkeva+bussi+kulje,+vaan+joudun+marssimaan+lähes+kilometrin+bussipysäkille.+Toivottavasti+pakkanen+ei+nipistä+liikaa+sillä+matkalla,+sillä+en+ole+niitä+urheilevia+vanhuksia,+joita+tälläkin+palstalla+on+useita.+Minua+vaivaa+selkä+ja+polvi,+jotka+eivät+salli+minkäänlaista+reipastelua.
Herkkyydestä+on+ollut+puhetta.+Mahtaako+aiheeseen+liittyä+herkästi+kylmettyvät+sormet+ja+varpaat,+joiden+kanssa+olen+ikäni+joutunut+kamppailemaan+joka+talvi!
05.12.2021 10:51
Miksi+lainaisin+koronapassiani+jollekin,+joka+lähtee+viihteelle!+Ikinä+ei+passi+palautuisi.
Olisin+itse+ilman.
Minulta+on+kyllä+henkilöllisyystodistus+vaadittu+ja+koronapassista+otettiin+kuva.
05.12.2021 09:55
Tässä+letkassa+nähdään+ne+herkkien+kirjoittajien+mielenilmaukset.
Herkistyvät+jonossa+yhden+lauseen+viesteihin,+joita+osoittavat+toisille+herkille.
Raavaat+kirjoittajat,+totiset+ja+mielikuvituksettomat,+eivät+tiedä+edes,+mihin+viitataan,+eikä+se+kiinnostakaan,+kun+se+herkkyys+puuttuu.
EVVK:kin+on+loukkaus.
05.12.2021 09:50
Onkohan+se+ilkeyden+ja+muun+havaitseminen+sitä+herkkyyttä,+josta+on+täälläkin+puhuttu.
Rivien+välistä+lukeminen+ja+vertauskuvien+avaaminen+ei+onnistu+kaikilta,+ja+niin+eivät+jää+edes+mieleen.
Kun+on+tällainen+tavis+jalat+maassa+paarustava+kansalainen,+niin+saa+olla+kiitollinen,+että+ei+liikaa+analysoi+ja+on+sopivasti+muistamaton.
05.12.2021 09:41
Muistelen,+että+on+joku+sääntö,+että+on+käsiteltävä,+jos+50+000+allekirjoittajaa.+Mutta+äkkiähän++se+on+läpihuutona+ohi.
Nyt+rokottamattomilla+alkaa+ankeat+ajat,+kun+rokotuspassia+ruvetaan+kyselemään+kaikkialla.+Eivät+poloiset++pääse+edes+pakkasesta+sisätiloihin+lämmittelemään!
03.12.2021 23:25
Televisiossa+asiantuntijat+puhuvat+joka+päivä+rokotteen+puolesta.+Heidät+on+kaikki+rokotettu,+silti+elävät+ja+puhuvat+ihan+selvällä+suomen+kielellä+rokotusten+tilasta.+Ei+heissä+ainakaan+näy+kauheita+sivuoireita+ja+sydänlihastulehduksia.
Hehän+ovat+mainio+esimerkki+hyvin+hoidetusta+torjunnasta.
03.12.2021 14:32
Huomenta.
Talvista+päivää+ennustaa.+Ei+huvita+lähteä+mihinkään,+koronan+pelossa+vain+kärvistellään+kotioven+takana,+verhot+ikkunoiden+edessä.+Eihän+sitä+tiedä,+mistä+korona+hyökkää.
Kaamosmasennus+on+iskenyt.
Selviytymistä+päiväänne,+toivoo+Mkr.
03.12.2021 09:19
Onneksi+suomalaiset+eivät+hötkyile.+
Kummallista+on+lukea+ja+kuulla+rokotusvastaisuudesta+ja+mielenosoituksista+monissa+maissa.+Kaamea+kuolema+valitaan+mieluummin+kuin+rokotuspiikki.
On+vanha+sanonta:+turha+potkia++tutkainta+vastaan.+Ja+toinen+hyvä+neuvo+on+ottaa+lusikka+kauniiseen+käteen,+
Eli+asettua+vallitsevaan+tilanteeseen+ja+yrittää+selvitä+parhaalla+mahdollisella+tavalla.
Ohjeita+on+annettu.+Kukaan+ei+voi+sanoa,+ettei+tietäisi.
03.12.2021 06:17
Eikö+eduskunta+muka+ole+tähän+asti+ottanut+niihin+kantaa?
Äkkiä+tuo+kansalaisaloite+varmasti+on+käsitelty,+jos+läpi+menee.
03.12.2021 06:10
Nyt+on+alettu+vaatia+koronapasssia+monissa+paikoissa.
Rokottamattomat+pyrkivät+kuitenkin+sisään+yökerhoihin+rahalla+ja+selityksillä.+Tämän+päivän+iltalehdessä+portsarit+kertovat,+että+pyrkijöitä+on+joka+ilta.
Ihmettelen,+eikä+heillä+ole+niin+paljon+ylpeyttä,+että+jättäisivät+menemättä+paikkoihin,+joihin+heitä+ei+haluta.+Minusta+se+on+noloa.+He+osoittavat,+että+haluavat+samat+edut+kuin+rokotetuillakin+on.+Haluavat+mennä+lauman+mukana+siivellä.
Heillähän+tulee+olla+voimaa+seistä+ratkaisunsa+takana.+Jos+se+johtaa+siihen,+että+ei+pääse+bilettämään,+niin+pää+pystyyn+silti!+Vain+raukkikset+yrittävät+elää++kuin+rokotetut.
He+ovat+asenteensa+valinneet,+joten+elävät+vakaumuksensa+mukaan+ja+sen+tuomiin+rajoituksiin+tyytyen.+Ylpeinä!
Totta+kai+he+ovat+kaikkeen+valmiit,+sillä+he+tietävät+rokotuksen+vaarat+paremmin+kuin+kukaan+muu.+
He+ovat+arjen+sankareita.+Kyllä+meidän++pitää+arvostaa+heidän+uhrauksiaan.+
Mietin+vain,+heidänkö+takia+me+joudumme+yhä+pitämään+maskia?+Mehän+voimme+kuljettaa+virusta+mukanamme,+vaikka+emme+sairastu.+
Pitääkö+olla+huolissaan?
02.12.2021 23:40
Unohdat,+että+ihminen+kaskesi+metsiä+ja+raivasi+peltoja+satoja+vuosia.+Kun+nyt+luonto+ottaa+takaisin+ne+alueet,+ei+kasvusto+ole+sama+kuin+ennen+kaskeamista.+Maata+on+lannoitettu+ja+möyhitty+jatkuvasti,+ei+se+ole+enää+metsänpohjaa.+Eikä+se+saa+kasvaa+luontaisesti,+vaan+ihminen+istuttaa+puupeltoja+jossa+puut+kasvavat+rivissä+tasavälein.+Liian+ravinteikkaassa+maassa+kasvaneina++ne+eivät+sitten+kelpaa+mjinkään.
Karjahan++laidunsi+aikoinaan+metsissä,+vielä+Kalevalan+aikaan+paimenet+huolehtivat+karjan+kotiin+illansuussa.+Pusikot+pysyivät+matalina.
02.12.2021 22:51
Eino+Grön+ei+halunnut+leimata+ketään.+Kysymyksessä+oli+paha+unohdus.+Miksi+hän+olisi+yleisöään+halunnut+miksikään+leimata!
Kerroin+sen+minkä+ohjelmasta+kuulin,.+Minä+en+ollut+mukana+siellä.
02.12.2021 11:44
Jos+maahamme+olisi+tulossa+ebola,+tai+lähi-ihmiselläsi+olisi+hiv,+olisitko+yhtä+huoleton?
Me+osaamme+varoa+tuttuja+tauteja+ja+viruksia,+mutta+emme+tunne+uusia,+ja+siksi+ne+eivät+tunnut+todellisilta+uhilta.
Kaikkein+typerintä+on+keksiä+salaliittoteorioita+ja+pelotella+herkkäuskoiset+niin,+etteivät+he+todellakaan+uskalla+ottaa+rokotusta+tuntemattoman+pahan+vuoksi,+joka+rokotuksen+mukana+muka+tulee.
02.12.2021 11:14
Yksi+aivan+yksinkertainen+syy+luonnon+monimuotoisuuden+typistymiseen+on+karjankasvatus,+tai+oikeammin+sen+häviäminen+niityiltämme.+Karjan+mukana+katosivat+kärpäset+ja+hyönteiset+muut,+niitä+ravinnokseen+käyttävät+linnut,+kuten+varpuset+ja+pääskyt.+Pihoillamme+ei+enää+sirkutus+kuulu.+
Ketju+jatkuu,+yhä+harvinaisemmiksi+käyvät+luontomme+eläimet.+Samoin++luonto++pusikoituu,+kun+karjat+eivät+enää+laidunna.+Ei+ole+niitä+laitumiakaan+enää,+ne+on+istutettu+täyteen+koivua.
02.12.2021 11:05
Aika+hurja+lapsuudenmuisto+Anolla.+Ovat+tavat+muuttunet+aika+lyhyessä+ajassa.+Tuskin+kukaan+tänä+päivänä+sikojen+kasvattajan+lapsi++joutuu+teurastuspuuhissa+noin+raadolliseen+hommaan.+
Mutta+lapsityövoima+oli+tarpeen+aikoinaan+taloissa,+joissa+kaikki+tehtiin+omin+voimin.+Omin+käsin+ja+jaloin.
Katselin+ajankohtaisohjelmaa+"Puoli+seitsemän",+jossa+oli+vieraana+tangolaulaja+Eino+Grön.+Varmaan+moni+muukin+teistä+katsoi.+Ehkeivät+kaikki.
Hän+on+ollut+esiintyvä++taiteilija+8:lla+vuosikymmenellä,+josta+todisteena+esitettiin+pätkät+kaikista+meille+katsojille.+Kunnioitettava+saavutus,+kun+ääni+soi+edelleenkin+kauniisti.++Mutta+hän+on+aina+pitänyt+kunnostaan+huolta.
Pienenä+mainintana+kerrottiin+Einon+nuoruuden+aikaisesta+esiintymisestä+eräässä+mielisairaalassa.+Yleisönä+sairaalan+potilaat.
Hän+aloitti+konserttinsa+mahtipontisella+tangolla+"Mustasukkaisuus",++ja+vetäisi+keuhkojensa+voimalla++"JÄRJEN+VEIT,+ja+minusta+orjan+teit+.+.+."++omaksikin+kauhukseen,+ei+ollut+miettinyt+sanoja+ennen+esitystä.++Mutta+yleisöltä+ei+ollut+huumorintajua+viety,+heiltä+riitti+raikkaat+aplodit.++-++Kommelluksia+varmaan+sattuu+kaikille+esiintyjille.
Tässä+kerään+voimia+laboratoriokeikkaa+varten.+Pitää+olla+syömättä+ja+juomatta.+Rutiineihin+juuttuvana+olen+ihan+hukassa,+kun+en+voi+keittää+kahvia+ja+syödä+kahta+voileipää,+kuten+perinteisiini+kuuluu.,+Otin+sen+sijaan+aamupäiväunet+nojatuolissa.+-+Aurinko+paistaa+ja+on+pikkupakkanen.+Pieni+lumihuntu+on+jo+useamman+päivän+peittänyt+maat+ja+mannut.+Vähän+valoisammalta+tuntuu.
Hyvää+päivänjatkoa.
02.12.2021 10:50
Ylimielisyys+kostautuu,+sillä+A-studiossakin+asiantuntija+sanoi,+että+rokottamattomat+eivät+voi+loputtomiin+tartuntaa+välttää.+Covid+ei+katoa,+ja+jokainen+rokottamaton+sen+saa,+ennemmin+tai+myöhemmin.
Rokotuksiakin+varmaan+joudutaan+tarkkailemaan.
01.12.2021 18:23
Näin+meidän+kesken:+minä+en+rupea+lukemaan,+mikä+muovi+käy+mihinkin.+Paiskaan+kaikki+muovijätteisiin,+valikoikoot+itse+sitten+kun+lootaa+tyhjentävät.+Tämä+kierrätys+ottaa+aivoon+sen+verran,+Myöskään+en+suostu+tiskaamaan+pois+heitettäviä+purkkeja+ja+purnukoita.+
Jossain+se+raja+kulkee+todellakin.
01.12.2021 17:01
51 / 85