Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Makriina
profiilit
Makriina
Makriina
Vapaa kuvaus
Aloituksia
42
Kommenttia
1681
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Aika+hurja+artikkeli.+
Ei+ilmeisesti+ole+turhaa+puhetta,+että+suomalainen+tunnetaan+rehellisyydestään.+Kyllä+meille+totuuden+puhuminen+on+tärkeä+osa+kulttuuriamme.
Mutta+ehkä+juuri+siitä+syystä+moni+suomalainen+lankeaa+rakkauden+perässä+lähtemään+maailman+ääriin,+kun+uskoo+kumppanin+sanoihin,+vaikka++niillä++ei+välttämättä+ole+totuudenpuhumisen+kanssa++mitään+tekemistä.
08.11.2021 10:11
Tällaiset+kyselyt+ovat+aika+vaarallisia,+kun+tietenkin+jokainen+poimii+vain+ne+hyvät+asiat+itselleen.+Jokainen+haluaa+olla+empaattinen+ja+hyvä+kuuntelija.+Tällaisten+"galluppien"++opastamina+luulemme+itsestämme+ihan+muuta+kuin+mitä+muut+ihmiset+meistä+arvelevat.
Paras+pysytellä++kielioppiin+liittyvissä+visailuissa.+Niistä+voi+jopa+oppia+oikeat+pilkkusäännöt.
08.11.2021 10:03
Minunkin+taiteilijaminäni+on+saanut+puhtia.+Maanantaisin+käyn+piirustus-+ja+maalausporukassa,+jossa+tuherran+pastellitöitä.+Olen+aikoinani+yritellyt+öljymaalausta,+mutta+se+ei+minulle+ollut+mieleistä.+Pastellit+sen+sijaan+ovat.+Vuosiin+en+ole+sitä+harrastanut,+mutta+nyt+olen+löytänyt+ryhmän+ja+harrastuslilan,+jossa+homma+sujuu.
Hankalalta+se+vuosien+tauon+jälkeen+on+tuntunut,+mutta+kun+alkuun+pääsee,+voi+varovasti+olla+tyytyväinen.
Koko+ikäni+olen+saanut+mielenvirkistystä+piirtämisestä.+Lähikoululla+oli+monta+vuotta+aikuisopiston+maalausryhmä,+mutta+lopettivat+siellä+toiminnan,+ja+nyt+on+mentävä+kahdella+bussilla+harrastuspaikkaan.+Matkaan+menee+tunti+odotuksineen+ja+kävelyineen.+Intoa+kuitenkin+vielä+on+ollut.
Illalla+katsoin+snookeria,+joka+on+minun+penkkiurheiluani.+Mutta+ikä+painaa+niin,+että+lopputulos+jäi+sanomalehden+tiedon+varaan,+kun+väsy+iski+puolenyön+jälkeen.,+vaikka+oli+MM.kisa+menossa+loppusuoralla.+Halukkaille+tiedoksi,+että+Robertson+voitti.
Hyvää+päivänjatkoa.
08.11.2021 09:57
Unettomuus+voi+kyllä+muuttua+krooniseksi.+
Kyllä+se+sairaudeksi+on+muuttumassa,+kun+siihen+joudutaan+lääkitys+etsimään.
Eilen+juuri+luin+artikkelin+nuoresta+ihmisestä,+joka+ei+vuosiin+ole+nukkunut+kunnolla+monista+hoidoista+huolimatta.+Unettomuus+iski+itkuisen+vauvan+myötä+vuosia+sitten.+
Joku+ratkaisu+hänelle+sitten+oli+löydetty,+mutta+en+nyt+muista,+nukkuuko+hän+vieläkään+illasta+aamuun.
08.11.2021 08:56
Ikävää,+ettei+lääke+sinulla+auta.+Minä+nukahdan+sen+avulla+ja+nukun+aamuun+asti.
Tästä+pienestäkin+esimerkistä+huomaa,+että+eri+ihmisillä+eri+lääkkeet+toimivat,+Sen+vuoksi+onkin+hyödytöntä+vertailla+saman+sairauden+eri+hoitoja+keskenään,+sillä+mikä+toimii+yhdellä,+ei+ehkä+lainkaan+auta+toisella.+
Minulta+on+tällä+lääkkeen+murusella+jäänyt+päiväunetkin+pois.+Yöuni+riittää,+kun+nukun+hyvin+7-8+h.
Tsemppiä.
08.11.2021 07:42
Täällä++on+kyllä+arpapeliä,+mihin+mikin+teksti+asettuu.+Ei+aina+edes+auta,+vaikka+napsauttaa+"kommentoi"-kohtaa.+Se+ei+aina+toimi,+ja+kirjoitettu+vastaus+putoaa+monen+mielipiteen+alle,+eikä+kukaan+käsitä,+mikä+meininki+sillä+on.
Joskus+huomaa,+että+vastaus+on+osoitettu+jolekin+anolle+klo+xx,+mutta+ei+sitä+jaksa+etsiä+kymmenien+heittojen+joukosta.
Niin+että+ei+tätä+juuri+keskustelupalstaksi+oikein+voi+sanoa.
:)
07.11.2021 15:18
Minäkin+olen+siirtynyt+led-kynttilöihin+kokonaan.+Säästyypä+nyt+komeron+hyllyltä+antiikkikynttilät+ja++tuikkupussit+ja+nätit+koristekynttilät,+joita+olen+vuosien+varrella+osteskellut+heräteostoksina.+En+raaski+polttaa+varmaan+ikinä.+
Minulla+on+pienen+melonin+kokoinen+kynttilä,+jonka+olen+saanut+lahjaksi+vuosikymmenet+sitten,+ja+muutama+mukavan+näköinen+figuurikynttilä,+jotka+vain+ovat+koristeena.+
Ne+menevät+perintönä+tuleville+polville.+:)
07.11.2021 13:57
Huomenta!
Onpahan+iloinen+yllätys,+että+Kahvipirtti+on+siirtynyt+tälle+saitille.
Muistot+herätkööt+eloon!
Harmahtava+päivä,+mutta+sadepilvet+kauas+karanneet.
Vasta+heränneenä+en+jaksa+paneutua+iloiseen+tunnelmaanne,+otan+levon+kannalta+tämän+päivän.+Huomaan,+että+vauhtia+on+hillittävä.
Hyvää+pyhäpäivää+kaikille.+Lepopäivä.
07.11.2021 10:07
Hyvää+yötä+Hanna+ja+lapset,+sanoi+entinenkin+mies.
Katsoin+Elämäni+biisiä,+ja+siinä+oli+kyllä+mainio+kertomus+erään+kilpailijan+viikkokausia+kestäneistä+vastuksista,+jotka+jo+menivät+niin+absurdeiksi,+että++kun++he++lopulta+monien+vaivojen,+ja+lopuksi+liukkaan+kadun+aiheuttaman+kuperkeikan+jälkeen+pääsivät+autoonsa,++heidän+naurustaan+ei+tahtonut+tulla+loppua.+Hysteerisiä+varmaan,+sillä+vaimon+synnytys+oli+täydessä+vauhdissa+ja+mies+joutui+ajamaan+yhdellä+kädellä,+koska+oli+juuri+kaatuessaan+katkaissut+käsivartensa.+Rouva+hoiti+vaihdekepin,+ja+sitten+vauhdilla+sairaalaan,+missä+rouva+lennätettiin+synnytyssaliin+ja+mies+ensiapuun.+Hengissä+selvisivät,+ja+ohjelmassa+esitetty+biisi+muistuttaa+heitä+aina+näistä+ajoista.
Muitakin+hienoja+tarinoita+on+tässä+ohjelmassa+kuultu,+kiitos+heille,+jotka+tulevat+henkilökohtaisia+asioitaan+kertomaan+kaikelle+kansalle+televisioon.
Kaksi+ohjelmaa+vielä+on+tulematta.+Täytyy+muistaa+katsoa.
07.11.2021 00:29
Mutta+Eskon+nimeä+ei+siellä+olisi+tarvittu.+Esko+kirjoitti+puumerkkinsä++kuitenkin+ja+mutisi,+että+hänenkin+nimensä+on+siellä+oltava.
Siitä+sanonta+"Eskon+puumerkki".+
Eskon+puumerkki+ei+kuitenkaan+pilannut+mitään,+siinä+olet+oikeassa.+Mutta+nykyään+kasvattamattomat+ihmiset+töhrivät+tunnottomasti+muinaismuistotkin.
Löysin+videonkin+ko.+kirkosta,+Se+on+on+Pielpajärven+erämaakirkko.
06.11.2021 15:03
Napauta+Googleen+Kaisa+ja+Janne.+Nopein+tapa+löytää+artikkeli.
06.11.2021 14:59
.+.+.+eikä+Makriina+enää+osaa+kirjoittaakaan.+Otsikossa+po.+KaiSa+ja+Janne.
06.11.2021 14:17
Varjelkoon+sentään!+Olenko+minä+väärässä?
Onneksi+on+tietäjä+mukana+sopuisassa+seurassamme.
Tarkkana+täällä+on+oltava,+anteeksi+nyt,+etten+luetellut+kaikkia+ketjuja+nimeltä.
06.11.2021 12:40
Nassekulta,+älä+turhaan+ole+vihainen,+vaan+ohjaa+nämä+politiikan+tuntijat+toisiin+ketjuihin,+joita+tälläkin+palstalla+on+monta.+
Me+ikäihmiset+tyydymme+tähän+yhteen+vakiketjuun,+muissa+ketjuissahan+te+olette+jo+enemmistönä.+
Te+nuoret+olette+avanneet+Kaistojen+Muhvipirtinkin+ihan+vastapainoksi+meille+vanhoille,+joille+muistot+ja+kahvit+ovat+tärkeitä.
Te+saatte+siellä+toimia+vapaasti+ilman+meidän+silmälläpitoamme,+käyttäkää+nyt+tilaisuutta+hyväksenne,+pojat.
Ja+hei,+jos+meillä+on+painavaa+sanottavaa+EU:sta+tai+muista+ajankohtaisista+asioista,+niin+saatamme++sitten+tulla+osallistumaan++mielenkiintoisiin++aloituksiinne.
06.11.2021 12:22
Muistojen+Kahvipirtti+ei+ole+politikoimiselle+paras+paikka.+Menkää+lapsikullat+riitelemään+muualle,+täällä+juodaan+ihan+rauhassa+kahvia+ja+puhutaan+niitä+näitä.+Me+80++kirjoittajat+toivomme+edes+yhtä+ketjua+oman+ikäistemme+käyttöön.
06.11.2021 11:14
Melatoniini+on+varmaan+pelkkä+lumelääke.+En+tunne+ketään,++jolle+siitä+olisi+apua.
Tämä+minun+lääke+on+"Stella"+10+mg.+Suosittelee+0.5-1+tabl.+yöksi.+Kolmiolääke+
Se+ei+käy,+jos+on+taipumusta+uniapneaan+tai+on+muita+hengitykseen+liittyviä+ongelmia,+tai+taipumusta+huimaukseen.+Yöllä+voi+helposti+kaatua,+jos+lääkkeen+vaikutuksen+alaisena+lähtee+liikkeelle.
Puolitan+tabletin,+ja+sen+isomman+puolikkaan+vielä+kahteen+osaan,+niin+että+yksi+tabl.+on+kolmena+muruna.+Väsymyksen+mukaan+sitten+otan+sopivan+kokoisen+murusen+nukkumaan+mennessäni.+Uni+tulee,+enkä+ole+tokkurassa+aamupäivää,+kuten+edellisen+lääkkeen+,+jonka+olen+syönyt+loppuun.+Nimen+tietenkin+unohtanut.+:(+
Kyllä+tämänkin+tropin+kohdalla+sanotaan,+ettei+ole+tarkoitettu+vakituiseen+käyttöön,+mutta+olen+ajatellut,+että+ei+kai+nyt+niin+kauheaa+ole,+jos+tässä+iässä+tulen+yhdestä+lääkkeestä+riippuvaiseksi.+Luulen,+että+jokaisen+nukahtamislääkkeen+vakiohjeena+se+sanotaan.
Kyllä+se+yövalvominen+on+sen+verran+pitkästyttävää+ja+suututtavaa,+että+mielellään+pienellä+avulla+sitä+välttää.+
Nuku+hyvin.
06.11.2021 11:06
Tässä+iässä+elossa+olo+on+laatuaikaa.
Jos+virkeänä+herää,+ei+kolota,+ei+huimaa,+ruoka+maistuu,+niin+"elämä+se+on+kuin+silkkiä+vaan."
Minä+olen+todennut,+että+mikään+ei+vaivaa,+kun+aamu+alkaa+nykyisin+ihan+oikeaan+aikaan+ja+aamukahvi+maistuu.Sain+lääkäriltä+sellaisen+nukahtamistropin,+joka+antaa+illalla+unen,+mutta+ei+pidä+minua+uuvuksissa+puoleen+päivään.+Nykyisin+nukahdan+lääkkeen+murusella+ja+herään+aamuseitsemältä+hyvin+nukkuneena.+Pilkoin++lääketabletit+moneen+palaan,+ja+murunen+riittää.
Laadukasta+Pyhäinpäivää+palstalaisille!
06.11.2021 07:38
Anot+kirjoittelevat+keskenään+ja+tietävät,+mistä+puhuvat,+ja+yksioikoinen+mkr+ei+osaa+lukea+rivien+välistä.+
Ties+mihin+lankaan+olen+kompastunut!
Haitanneeko+ketään?
05.11.2021 16:17
Totuushan+on,+että+maahanmuuttajat+mielellään+asuvat+toistensa+lähellä.+Suomen+politiikkana+oli+ainakin+aikaisemmin+asuttaa+maahanmuuttajat+eri+puolille+kaupunkeja+juuri+siitä+syystä,+että+kotoutuminen+olisi+helpompaa.+En+tiedä,+kuinka+se+nykyisin+on+onnistunut.+
TV:ssä+oli+juuri+raportti+Tanskasta,+missä+maahanmuuttajalähiötä+puretaan+ja+asukkaille+osoitetaan+uudet+asuinalueet.+Asukkaat+ovat+nousseet+vastarintaan,+koska+kokevat+siirrot+vääryydeksi+ja+rasistiseksi.
Maahanmuuttoministeri+perusteli+huolellisesti+ratkaisua,+mutta+katsojaa+kylmäsi,+että+ohjelmassa+myös+tuli+esiin,+että+Tanska+on+alkanut+palauttaa+kotimaihinsa+ihmisiä,+jotka++ovat+asuneet+Tanskassa+jo+vuosikausia+ja+tanskalaistuneet,+tehneet+tötä+ja+maksaneet+veronsa.+Aiheellisesti+nuori+18-vuotias+opiskelijakin+ihmetteli,+miksi+häneltä+odotettiin+kielen+oppimista+ja+koulun+käyntiä,+kun+hän+nyt+15+vuoden+jälkeen+joutuu+palautetuksi+Syyriaan.
05.11.2021 14:51
Roskaaminen+on+yleistynyt+vuosi+vuodelta.+Luontopolut+ja+uimarannat+täynnä+muoviroskaa,+lasten+leikkipaikat+ovat+varmasti+siisteimpiä,+koska+lapsia+opetetaan+tuomaan+roskat+roskikseen.+Siitähän+on+täälläkin+monta+puheenvuoroa.+
Mutta+kun+ikää+tulee,+havahtuu+lapsi+huomaamaan,+että+aikuiset+pudottavat+tupakantumpit+ja+käärepaperit+kädestään+siihen,+missä+sattuvat+seisomaan,+ja+esimerkiksi+meidän+asuinalueellamme+jätelavan+ääreen+raahataan+pimeän+tullen+vanhat+huonekalut+ja+autonakut+yhteiskunnan+kontolle.+Pakkohan+ne+on+siitä+sitten+viedä+oikeisiin+paikkoihin+tuhottaviksi.
Käytöstavat+ovat+höltyneet+kaikilla+tasoilla,+ja+se+on+monen+ikäiseni+kokemus,+ei+vain+minun.
Moni+meistä+on+koulussakin+oppinut+lorun:+"Älä+riko+luonnon+rauhaa,+älä+parjaa,+älä+pauhaa"++jne.
05.11.2021 14:39
57 / 85