Viihdettä viikonloppuun: Oletko sinä hyvä ihmistuntija ?

Anonyymi

Oletko emotionaalisesti fiksu ? Toisilla ihmisillä on tapana ajatella tunnepohjalla
ja he ymmärtävät ihmisiä hyvin lyhyen tuntemisen perusteella.
Sitä kutsutaan emotionaaliseksi fiksuudeksi.

Mistä tietää olevansa hyvä ihmistuntija? Katso, kuinka monta alla olevista piirteistä sinusta löytyy.

1. Huomaat ihmisen tunnetilat jo ennen kuin hän sanoo mitään. Osaat tulkita asioita pelkistä eleistä ja ilmeistä.

2. Rakastat tutustua ihmisiin. Etenkin uusien tuttavuuksien luominen on sinulle tärkeää. Syykin on selvä - halut oppia ihmisistä kaiken.

3. Olet hyvin tietoinen omista vahvuuksistasi ja heikkouksistasi. Haluat ja pyrit myös tekemään töitä parantaaksesi niitä huonoja puoliasi.

4. Pyrit aina elämään tässä hetkessä. Et haikaile menneitä tai odota tulevaa.

5. Pyrit jatkuvasti analysoimaan omia tunteitasi ja teet kaikkesi muuttaaksesi tuntemuksiasi, jos siis olet pahalla tuulella.

6. Motivaatio muutoksiin tulee sinusta itsestäsi, ei ulkopuolisen antamana.

7. Teet jatkuvasti töitä henkilökohtaisen kehityksen eteen.

8. Kuuntelet mielelläsi muiden ihmisten ongelmia ja autat heitä selvittämään ongelmiaan.

9. Osaat olla empaattinen ihan jokaista kohtaan. Sillä ei ole väliä mistä yhteiskuntaluokasta tai maasta ihminen tulee.

10. Tulet toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa.

11. Kuuntelet usein intuitiotasi ja teet usein päätöksiä sen mukaan.

12. Osaat lukea ihmisiä todella hyvin ja tiedätkin usein mitä heillä on mielessään.

Missä kohdissa tunnistat sinussa olevia piirteitä ?
Mitkä kohdat eivät sovi sinuun ? Tunnustatko ?
Mitä kaikkia ajatuksia kysymykset herättivät sinussa ?
Voi kirjoittaa vain yhdestä kohdasta kerrallaan, jos se "sytytti" ajatuksia.
Saa "rönsyillä" ihan vapaasti !

(Kysymykset on kopio jostakin "viihde-ihmissuhde-sivustolta, ei jäänyt edes mieleen enkä katso tsekkaamisen arvoiseksi, tämä on leikkimielistä viihdettä vain
tai ihan miten haluat sen ottaa)

29

75

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kohta 12. "Osaat lukea ihmisiä todella hyvin ja tiedätkin usein mitä heillä on mielessään."

En osaa lukea ihmisiä - ainakaan vähän tuntemiani ihmisiä
      ja paremmin tuntemieni kohdalla on joskus mennyt ihan "mettään".
      Olen hvvin varovainen "tietämään" mitä kelläkin on mielessä, sillä kokemuksella,
      että moni on "lukenut" itseänikin väärin.

• Anonyymi

Toiset on helpommin "luettavia" kuin toiset. Toiset pystyvät peittämään ajatuksensa jos haluavat, toiset eivät pysty. Toisia voi lukea kuin "avointa kirjaa". Toisia voi
      lukea "rivien välistä".

• Anonyymi

Toiset, hyvin harvat, osaavat lukea krustallipallosta muita kirjoittajia. Vain parilla tämä kyky.

• Anonyymi

Ensivaikutelma voi pettää ?

• Anonyymi

Voi. En tee johtopäätöksiä ensivaikutelmaan perusteella. Ei se kerro paljon mitään ihmisestä. Enemmän se kertoo siitä mitä minä itse olen taipuvainen näkemään toisessa ihmisessä.

• Anonyymi

Ensivakutelma todella voi petää.Jos tapat henkilöä harvakseen et tiedä kuka hän on. Kun enemäkseen siinä porukaa esintyy kaikki tietävänä, mukavana empatisena. Kaksin kun hänen kanssa on ja kuntele mitä hän puhuu.Tapaa hieman useammin: Huomaa puhuu mitä sattu ja ihan eri samasta asiasta toinen kerta!Aiheesta toiseen kuin F.B pika viestit!Toinen ihmisryhmä joka hakee empatiaa Naiset 55-70v..Ollut vaikea: lapsuus,aviolitto,ero ja lapsetkin aikuisina ongelmalisia.Ei saa unta,masentaa ymm. Ketomatta totutaa kaiken syy on se oma juominen ,jota piilotta kerhot ymm.Känissä sit kotin tullessa.Kun ei tie mikä maa valutta.Tietää kerostalossa asukaat kyllä, koska rouva saapuu ja sauhutelee parvekeensa tupakia,Vaikka se on kieletty. Kai masentuneen ja kännisen oikeus?

• Anonyymi

"Tulet toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa". En "kaikenlaisten ihmisten" kanssa kovin hyvin, mutta onneksi ei ole pakkokaan. Töissä oli.

• Anonyymi
      • Anonyymi

On. Pölhöjä on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On. Pölhöjä on.

ainakin se erotan, kuka on "juntti" (sivistymätön) ja kuka on fiksu !!

• Aika hurja artikkeli.
        Ei ilmeisesti ole turhaa puhetta, että suomalainen tunnetaan rehellisyydestään. Kyllä meille totuuden puhuminen on tärkeä osa kulttuuriamme.
        Mutta ehkä juuri siitä syystä moni suomalainen lankeaa rakkauden perässä lähtemään maailman ääriin, kun uskoo kumppanin sanoihin, vaikka niillä ei välttämättä ole totuudenpuhumisen kanssa mitään tekemistä.

• Anonyymi

Kestää hirveän kauan tajuta jotain toisesta ihmisestä. Aivan liian kauan.

• "9. Osaat olla empaattinen ihan jokaista kohtaan. Sillä ei ole väliä mistä yhteiskuntaluokasta tai maasta ihminen tulee.

10. Tulet toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa.

11. Kuuntelet usein intuitiotasi ja teet usein päätöksiä sen mukaan."

Stemmaa kohtalaisen hyvin minun kohdallani.

• Anonyymi

Miksi se ei näy täällä palstoilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi se ei näy täällä palstoilla.

Samoin ajattelen, ei stemmaa tällä näyttämöllä.

• Anonyymi

Ei voisi huonommin vastata sitä kuvaa, minkä täällä olet itsestäsi antanut!

• Anonyymi kirjoitti:

Ei voisi huonommin vastata sitä kuvaa, minkä täällä olet itsestäsi antanut!

No sitten en varmaan ole hyvä ihmistuntija kun en tunne itseänikään ja kuka tahansa anonyymi varjokabinettilainen tuntee minut paremmin kuin ihmiset jotka ovat noin minua kuvailleet ja ovat tunteneet minut vuosikymmeniä. hyvin ja jopa eläneet kanssani samassa huushollissa. Mutta ei, tuntematon puska tietää että en ole empaattinen, en tule toimeen kenenkään kanssa ja en kuuntele intuitiotani.
        Luminen maanantaiaamu Daljoen alavirralla on alkanut päivän parhaalla naurulla. Nauru pidentää ikää, väittää vanha kansa.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

No sitten en varmaan ole hyvä ihmistuntija kun en tunne itseänikään ja kuka tahansa anonyymi varjokabinettilainen tuntee minut paremmin kuin ihmiset jotka ovat noin minua kuvailleet ja ovat tunteneet minut vuosikymmeniä. hyvin ja jopa eläneet kanssani samassa huushollissa. Mutta ei, tuntematon puska tietää että en ole empaattinen, en tule toimeen kenenkään kanssa ja en kuuntele intuitiotani.
        Luminen maanantaiaamu Daljoen alavirralla on alkanut päivän parhaalla naurulla. Nauru pidentää ikää, väittää vanha kansa.

Taas tulit inttämään---minä minä---

• Anonyymi kirjoitti:

Taas tulit inttämään---minä minä---

Noi voi hyvät hyönteiset!
        Eikös aloitus ollut itsetutkinnasta ja miten itse näkee itsensä?
        Hyvin minäkeskeistä.
        Ei sinäkeskeistä.
        Sinä olet vain varjo seinällä.

• Anonyymi

Tanssin pyörteissä voi jo paljon tutustua ihmiseen.
      Pakko on tunnustaa, että meikäläinenkin on siinä yhteydessä tutustunut moneen ihastuttavaan ja nuorekkaaseen ikänaiseen.

• Tällaiset kyselyt ovat aika vaarallisia, kun tietenkin jokainen poimii vain ne hyvät asiat itselleen. Jokainen haluaa olla empaattinen ja hyvä kuuntelija. Tällaisten "galluppien" opastamina luulemme itsestämme ihan muuta kuin mitä muut ihmiset meistä arvelevat.
      Paras pysytellä kielioppiin liittyvissä visailuissa. Niistä voi jopa oppia oikeat pilkkusäännöt.

• Anonyymi

"Tällaiset kyselyt ovat aika vaarallisia, kun tietenkin jokainen poimii vain ne hyvät asiat itselleen."
        Saa poimia. Kaikissa meissä on monia puolia.
        Olemme jossain hyviä ja jossain ei-niin-hyviä, taitavia,

• Anonyymi kirjoitti:

"Tällaiset kyselyt ovat aika vaarallisia, kun tietenkin jokainen poimii vain ne hyvät asiat itselleen."
        Saa poimia. Kaikissa meissä on monia puolia.
        Olemme jossain hyviä ja jossain ei-niin-hyviä, taitavia,

Samaa mielipuolta ed. anonyymin kanssa.
        Ei minua ujostuta mainita myös niitä puolia joissa en ole täysin haka:
        1. Huomaat ihmisen tunnetilat jo ennen kuin hän sanoo mitään. Osaat tulkita asioita pelkistä eleistä ja ilmeistä.
        5. Pyrit jatkuvasti analysoimaan omia tunteitasi ja teet kaikkesi muuttaaksesi tuntemuksiasi, jos siis olet pahalla tuulella.

Esimerkkejä siitä, miten kukaan ei ole täydellinen.

Olen senverran hajamielinen ja ajatukseni ovat usein toisaalla, että en huomaa muiden ihmisten ei-verbaalisia signaaleja.
        Itseäni en jaksa analysoida kovin usein. On se hyvä että tulee vastaa tällaisia artikkeleita jotka pysäyttävät itsetutkiskelun pariin.

• Paloma.se01 kirjoitti:

Samaa mielipuolta ed. anonyymin kanssa.
        Ei minua ujostuta mainita myös niitä puolia joissa en ole täysin haka:

Esimerkkejä siitä, miten kukaan ei ole täydellinen.

Olen senverran hajamielinen ja ajatukseni ovat usein toisaalla, että en huomaa muiden ihmisten ei-verbaalisia signaaleja.
        Itseäni en jaksa analysoida kovin usein. On se hyvä että tulee vastaa tällaisia artikkeleita jotka pysäyttävät itsetutkiskelun pariin.

En kirjoittanut moitteeksi enkä arvosteluksi omaa mielipidettäni.
        Toivottavasti sitä ei siinä mielessä lueta.

• Makriina kirjoitti:

En kirjoittanut moitteeksi enkä arvosteluksi omaa mielipidettäni.
        Toivottavasti sitä ei siinä mielessä lueta.

En minä sitä moitteena enkä arvosteluna pitänytkään.
        "Kuha höpisen" sillä aikaa kun tukka kuivaa ja että pääsen pesutuvalle aamun kevyessä lumisateessa.

• Paloma.se01 kirjoitti:

En minä sitä moitteena enkä arvosteluna pitänytkään.
        "Kuha höpisen" sillä aikaa kun tukka kuivaa ja että pääsen pesutuvalle aamun kevyessä lumisateessa.

Tukkaani minäkin kuivatan. Yritän saada siihen kauniin kampauksen. Huoh. Välillä katson kademielin sukuni miesväkeä. Ovat kaikki kaljuja nuoresta pitäen.

• Anonyymi

"Motivaatio muutoksiin tulee sinusta itsestäsi, ei ulkopuolisen antamana"

Tuli sitä motivaatiota ennen sisältä ja ulkoa.
      Nyt vain laulaa lallattelen kuin Georg Ots:
      "Muuttuuko ihminen ja mihin suuntaan.....lallalaa"

Ei muutu kuin höhlemmäksi. Onneksi ei itse niin huomaa.
      Mutta tietää, koska niin on käynyt kaikille.

• Anonyymi

Tää on jokseenkin hupaisa testi. Monenkin teesin kohdalla voisin sanoa kyllä luettuani johtolauseen, selventävä lause taas kumoaa johtolauseen...joten ei ei. ; )

korppis

• Anonyymi

Ihmistuntemuksen huippuja Lauran sisar haastateltavana
      https://open.spotify.com/episode/4wifPxVTWmo7M2gutfe1Zt

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      69
      4899
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      192
      3840
    3. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      188
      3611
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      78
      3279
    5. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      50
      2979
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      25
      2004
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      24
      1961
    8. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      185
      1833
    9. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1696
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      43
      1405
    Aihe