Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Makriina
profiilit
Makriina
Makriina
Vapaa kuvaus
Aloituksia
42
Kommenttia
1681
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Emmä+voi.+kun+ne+tahtoo+ne+tunnusluvut-+Varotetaan+kamalasti,+että+niitä+ei+sähköposteilla+pyydetä.+Uskon+siihen.
Minkähän+kokoiset+miljoonat+nyt+jää+pankin+lopetetuille+tileille.+Karmeeta.
29.10.2021 17:46
Äkkiä+nämä+väärinymmärtämiset+ja+loukkaantumiset+syntyvät.
29.10.2021 16:39
Varmuuden+vuoksi+lisään+aloitukseen,+että+mieheni+perunkirja+on+tehty+OK+ja+pankkitiedot+ajan+tasalla.+Nämä+viestitykset+ja+informaatiot+ovat+haittaohjelmia,+joita+ilmaantuu+meiliin+päivittäin.
Innostuin+vaan+siitä,+että+sain+karmealla+suomen+kielellä+rokotustodistusta+koskevan+vaatimuksen.+Siihenkin+olisi+pitänyt+antaa+tunnistustiedot,+muuten+.+.+.
29.10.2021 14:19
Enhän+minä+pirttiä+pimeäksi+sanonutkaan,+sanoin+että+se+hävitettiin.+Mielestäni+niin+tapahtui,+vaikka+se+oli+kaikkien+käyttäjiensä+mielipaikka.+
En+muuten+ymmärrä.+miksi+menneitä+muistelen,+ei+se+ole+hyödyllistä,+eikä+auta+ketään.
Älä+pahoita+mieltäsi,+Skillan.
29.10.2021 13:20
Joulumarkkinoilta+saa+niitä+sukkia,+ja+sitä+paitsi+erilaisia+hilloja+tai+muita+pikkuherkkuja.+Ne+eivät+jää+perhettä+kauaksi+aikaa+vaivaamaan,+kuten+joku+pöytäliina.
29.10.2021 13:07
Maila+Talvion+v.+1901+kirjoittama+romaani+"Pimeän+pirtin+hävitys".
Aiheesta+tehty+myös+elokuva+v.+1947.++(kts.+netistä)
29.10.2021 12:20
Luitko+uutisen+terveydenhoitajasta,+joka+vastasi+neuvolan+asiakkaalle+totuudenmukaisesti,+että+hänet+on+kaksi+kertaa+rokotettu.+Asiakas+tempaisi+vauvansa+pois+ja+julisti,+ettei+myrkytetty+hoitaja+saa+koskea+hänen+lapseensa,+koska+rokotuksesta+jää+ihmiseen+aineita,+jotka+tarttuvat+lapseen.+Kuulemma+näitä+tapauksia+on+ollut+niin+paljon,+että+ohjeet+rokotevastaisille+tutkimuksille+on+jaettu+neuvoloihin.
Rokottamattomien+ihmisten+tilanne+jää+auki+ja+virus+voi+tulla+koska+tahansa,+sillä+se+kiertää+maailmaa+loputtomasti.+Vuosien+kuluessa+koronaan+tulee+sairastumaan+kymmenet+tuhannet+ihmiset+ja+heidän+hoidoistaan+on+tulossa+tavanomainen+rutiini,+ensin+hengitysapua+naamarilla,+sitten+nukutus+ja++siirto+hengityskoneeseen.+Tauti+tautien+joukossa.
Isorokko+saatiin+aikanaan+hävitetyksi+rokotuksilla.+Sitä+ennen+se+oli+pelätty+sairaus+kaikkialla+maailmassa.
29.10.2021 12:01
Kun+Skillan+muutti+tänne+pirttinsä,+oli+80++palstalla+4+vakituista+kirjoittajaa:+Ullamirjami,+Rituliini,+Sini-Sirkku+ja+minä.+Joskus+käväisi+Kristiina+ja+joskus+Katleija,+Ruuneperikin+pistäytyi.
Katson,+että+heidän+nimissään+on+minulla+oikeus+alkuperäisi'+palstalaisia+puolustaa,+koska+he+eivät+ole+mukana+kuten+minä+vielä+olen.
Häiritseekö+se+sinua?
Häiritseekö+sinua+todellakin+se,+että+teidän+anojen+tekstit+ja+keskinäiset+sanasotanne+eivät+ole+kiinnostavia?
Haluatkp+tosiaan+kuittauksen+kaikilta+palstalaisilta,+jotta+ymmärtäisit,+ketkä+lukevat+ja+mitä?
Tärkeä+olet.
29.10.2021 11:46
Kirjoittautuminen+olikin+jo+pudonnut!
29.10.2021 11:36
Pian+tilanne+menee+siihen,+että+lopetamme+anojen+tekstien+lukemisen.+Koska+niissä+ei+kuitenkaan+ole+mitään+asiaa,+joka+koskisi+meitä+80++kirjoittajia,+voi+ne+ohittaa+ripeästi.
Eilisen+kiikkustuoliletkan+jälkeen+päätin+kokeilla+tätä+nopeutettua+lukutyyliä.
29.10.2021 09:49
Huomenta.+Makean+yöunen+jälkeen+on+hyvä+aloittaa+viikonlopun+ponnistus.+Pihaan+on+tuotu+siirtolavat,+ja+pihojen+talvikuntoon+laitto+on+edessä.+
Talven+voi+sitten+ottaa+vastaan,+haudat+olen+jo+kunnostanut,+ja+nyt+perennat+roskalavalle.++Kääritäänpä+hihat.
Skillan+avasi+pirtin.+
Aikoinani+kävin+siellä+harvakseltaan,+
70++oli+hyvä+palsta+kymmenkunta+vuotta+sitten+.Muissakin+ketjuissa+oli+vauhtia,+ja+samat+kirjoittajat+ottivat+kaikkiin+ketjuihin+osaa.+
Muistissani+ei+ole,+koska+sitten+pirttikirjoittajaksi+rupesin.+Kyllä+siellä+kävin+vakituisesti++ennen+pirtin+hävitystä.+
Muistan,+että+yhden+kevättalven+jouduimme+seuraamaan+kahden+nokittelijan+keskinäistä+kamppailua,+molemmat+ovat+nyt+palstalta+poistuneet.++Siitä+palstan+ilmapiiri+kärsi.+Palanneko+se+ennalleen+enää?
Olen+oppinut++tähän+joka-aamuiseen+katsaukseen.+Minusta+on+mukavaa,+että+jaksat+kirjoittaa+heti+aamutuimaan+terveisesi,+Skillan.+
Sitä+odotellaan.+Tänään+pirtin+lämmössä.+Hyvää+viikonloppua,+Ensi+viikolla++taidamme+jo+aloitella+marraskuuta.
29.10.2021 09:33
Eiköhän+Kesärannan+ruuat+ja+juomat+mene+joltakin+edustustililtä,+en+ikinä+usko,+että+pääministerin+virka-asunnon+menot+maksettaisiin+velkarahalla,+voit+ihan+rauhassa+pitää+minua+viisastelijana.
Vaikka+en+ole+mihinkään+puolueeseen+sitoutunut,+niin+olen+sitä+mieltä,+että+edustuslaitokseemme+valitut+kansanedustajat+ovat+kaiken+kunnioituksen+ansaitsevat,+ja+varsinkin+maan+hallituksen+ministerit+tekevät+parhaansa.+En+usko,+että+sinne+pääsee+kovin+köykäisin+tiedoin+ja+taidoin.
Juuri+äsken+katsoin+poliitikkojen+haastatteluja,+jossa+entiset+ministerit+avautuivat+epäonnisista+tapauksistaan,+ja+yksi+heistä+sanoi,+että+kun+moka+tulee,+ministeri+on+aivan+yksin,+kukaan+ei+tue.+Esimerkkinä+oli+mm.+Jäätteenmäki+ja+Ahti+Karjalainen,+Kekkosen+perintöpronssi,+joka++menetti+asemansa.++Anneli+Jäätteenmäen+nöyryytys+tuli+suorana+kaikelle+kansalle+televisiossa.+
Mielenkiintoinen+ohjelma.
28.10.2021 20:53
Minua+myös+askarruttaa,+miksi+on+nii+helppoa+mennä+mukaan+ja+heittää+omakin+hapan+huomautus+johonkin+nälvimisketjuun.!+Emmehän+me+elävässä+elämässäkään+osallistu+muiden+riitelyyn+varsinkaan,+kun+emme+sen+pohjia+edes+tunne.
Onkohan+se+niin,+että+terävät+repliikit+inspiroivat+toisiakin+jatkamaan+ja+riidasta+tuleekin+se+pääasia,+ei+alkuperäisestä+aiheesta.
Muistan+pari-kolmevuotiaan+lapseni+kanssa+käydyn+kinastelun:+
L:++Ei+tätä+takkia.
Ä+-+Ei+ole+toista+takkia.
L.+Onpas.
Ä.+Ei+toi+toista.
L.+ONPAS
Ä-Ei+ole+muuta.
L:+ON+ON+
Ä.+miettii,+mitähän+takkia+lapsi+tarkoittaa:+
No+mikä+sinulla+on?
L:+PAHA+MIELI!
28.10.2021 14:13
Tänään+aloin+miettiä,+millainen+virus+on.+Napautin+nettiin+,+ja+yllätyin+tiedosta,+että+se+on+hyvin+outo+organismi,+eikä+siihen+tepsi+oikein+mikään.
Liitän+tähän+pätkän.
Tällaisia+vastaan+me+taistelemme.+Tällaisia++vastaan+otamme+rokotuksia.+Rokotuksen+vastustajat+ottavat+tämän+viruksen+mieluummin+soluihinsa+kuin+suostuvat+rokotettaviksi.+
"Hämmästyttävä+video:+Näin+koronavirus+piileskelee+...
https://www.verkkouutiset.fi/hammastyttava-video-nain-koronavirus-piileskelee-soluissa
26.8.2021+·+Virus+on+tunkeutunut+videolla+punaisena+näkyviin+soluihin.+Kuolevat+solut+yhdistyvät+ympäröiviin+soluihin+ja+muodostavat+suurempia+kokonaisuuksia+ennen+näidenkin+hajoamista.+Ihmiseen+tarttunut+koronavirus+pystyy+aiheuttamaan+lisävaurioita+ja+välttämään+immuunijärjestelmää+estämällä+soluja+hälyttämästä+apuvoimia+paikalle."
Kolmas+rokotus+on+jo.+Onneksi.
28.10.2021 13:41
Ihanko+totta+naisministeri+ei+saisi+pitää+bileitä+ja+kutsua+väkeä?
Ihanko+totta+se+on+vain+miespuolisten+poliitikkojen+oikeus?+'
Aloitetaanpa+sitten+vatkaaminen+Kekkosen+saunailloista.
Tai+annettaisiinko+jo++olla?
28.10.2021 13:28
Mukava+ketju.+Kuka+sen+hoksasi+tänne+poimia?
+Monilla+oli+asiaa,+eikä+oikeastaan+kukaan+irvaile.
Ihan+tuli+ikävä+Kaliiperia,+joka+kirjoitti+vuosikausia+sotamuistojaan+asiallisesti+tänne+80++palstalle.+Ja+muitakin+tuttuja+kirjoittajien+joukossa+on.
28.10.2021 13:23
Iltapäiväksi+jo+päivä+kääntyi+tuosta+vaan.+Hitaat+ovat+meikäläisen+kiireet.
Eilen+humputtelin+kaupungilla+ja+kävin+elävissä+kuvissa+velipojan+kanssa.+Onpa+siiitä+jo+vuosia,+edellisestä+kerrasta.
Tämä+pandemia-aika+on+eristänyt+meidät+pitkiksi+ajoiksi,+ja+nyt+päätimme+ruveta+huvittelemaan+viikottain.+Maailmamme+avartuu,+kun+näemme+muutakin+maisemaa+kuin+omista+ikkunoistamme.+
Kiitokset+kanssakirjoittajille,+aina+on+joku+rauhallinen+ja+kirjoittelee+asiaa,+joten+mielensäpahoittajatkin+saavat+lepohetken.+Adrenalin+tuotanto+taitaa+olla+eri+lainen+eri+päivinä+itsekullakin.+
Torstai+on+toivoa+täynnä.
28.10.2021 13:10
Luin+juuri+jostain,+että+Sannan+juhliin+tuli+3000+euron+lasku.+Lohdutan+arv.+anonyymiä,+että+se+lasku+tulee+varmasti+maksetuksi+ilman,+että+valtionvelka+siitä+nousee.
Viisastelusta+haluaisin+jatkaa+ja+sanoa,+että+jos+vuosia+työhönsä+paneutunut+nuori+ihminen+kerran+repäisee+ja+järjestää+bileet,+niin+häntä+ei+tule+tuomiolle+siitä+asettaa.
Raskas+työ+vaatii+raskaat+juhlat,+sanoo+wanha+kansa.
Emme+selviä+elämästä+ja+vaikeuksistamme+negatiivisella+asenteella+ja+pessimismillä.+Kyllä+on+katsottava+valoisammin+tulevaisuuteen,+meidän+vanhusten+varsinkin,+joilla+ei+ilonpäiviä+enää+pitkälti+lie.
28.10.2021 12:54
Miten+ja+ketä+veronmaksajat+rahastavat+ja+ottavat+lainaa,+kun+Kesärannassa+juhlitaan?
+Minä+en+ainakaan+rahastanut+ketään.+Harmi.+olisi+ollut+mielenkiintoista.+
Lainaa+en+mennyt+myöskään+hakemaan.+
Minulla+on+ihan+luottavainen+olo+siitä,+että+pääministerin+asumiseen+liittyvät+maksut+ja+korvaukset+ovat+hyvän+kirjanpidon+mukaiset.
Tilintarkastajien+asia+on+poimia+esiin+epäselvät+laskut,+ja+uskon,+että+Marin+hoitaa+omat+asiansa+huolellisesti.+
Mieleni+muutan+vasta,+kun+toisin+todistetaan.+Pahansuopaiset+"tiedot"+eivät+minua+vakuuta.
28.10.2021 09:13
Tuo+on+mainio+esimerkki+todellisesta+elämästä,+joka+voidaan+sijoittaa+vanhaan+taruun+perhosesta,+joka+väräytti+siipiään,+ja+värähdyksen+voimasta+alkoi+tapahtua+yllättäviä+asioita+maailmanloppuun+asti.
Muistakaamme+tänä,+kun+otamme+jääkaapista+aamupala-ainekset.
28.10.2021 09:03
61 / 85