JeroP

Olen 70 luvun henkilö keskisestä Hämeestä, tosin en juuriltani Hämäläinen. Erityisesti kiinnostuksen kohteena on koulutus, työ ja yhteiskunnalliset asiat laajemminkin. Että saisimme Suomen lopulta nousuun ja ihmisille paremman elämän. Asiaan liittyen olen paljon kuvannut sekä videota että valokuvia sekä pari näyttelyä on pidetty. Lisää asiasta löytyy seuraamalla nimimerkkiäni Jero Puro.
Liittynyt sitten
Muokkaa profiilia103 aloitusta · 9516 kommenttia
- Joo sitä mä oon ihmetellykin, kun seksiliikkeissä on jotain hoitajaasuja? Mutta kai kukin tavallaan.
- Kapistus. No mun mielestä kapistus on kone tai tekninen laite. Että pelkkä kori ei vielä täytä kapistuksen määritelmää. Vai onko siinä jotain lisävimpaimia? Joku robottikäsi ja tekoäly?
- Ei mihinkä viroon, sinne ehkä meni 90 luvun alussa, tarkotin ukrainaa.
- Mä oikeestaan vähän pelkään röntgeniä ja mikrouuneja ym säteilevää. Röntgenit tais lähter viroon tuolta, mikrouuneja oli kyllä kaupan, mutta sellasta ei mulle tuu.
- Mutta sitten kun on kuollu. On niin ku vihko laitettu kiinni. Ei oo enää mitään lisättävää, rauhallinen pysyvä tila.
- Kyllä mä sitä maksaa oon yrittäny tehä. Nopeestihan se valmistuu, mutta on vaan niin ärtysän voimakkaan makusta. Että mikähän siinä. Joku muu on joskus tehny, niin ihan hyvää se sillon on.
- Toi huomaavaisuus tossa pisti silmiin. Että kovin stressaantunu ihminen, ei välttämättä oo kovin huomaavainen.
- Jakasin sen hyvinvointialueille. Tolla summalla saa jo paljon aikaseks. Toi meidän sairaala makso noin 400 miljoonaa ja hiono sairaala sillä summalla saatiin. Ja sen jälkeen antasin verotusoikeuden niille, niin pystyvät myös ylläpitämään järjestelmää. Nykytilanne on järjetön, kun pitäs palveluita järjestää ilman tuloja. Heti joutuvat irtisanoo henkilöstöö ja jonot kasvaa. Ja sitten valtio määrää sakkoja kasvaneista jonoista ja taas joudutaan irtisanoo lisää, että saadaan sakot maksettua. Siis täys pöljä systeemi.
- Ai niin tää oli vaan naisille?
Miten mikrossa voi paistaa leipää? Siis taikina sinne ja mikro muriseen? - "Intohimoinen itsensä ilmentämisen tyydytys." Joo, piti vähän tavata, että ymmärsin. Kun tosta tuli ensteks mieleen vaan yks ihan toinen juttu.
No siitä ilmentämisestä, että juu ei mulla oo. Mutta siks ei oo, kun en keksi aihetta. Tekis mieli ottaa mikrometri ruuvi, mutta se on jo niin kulunu juttu. Että se kuka semmosen on ekana ottanu, niin varmasti hieno. Mutta kun niitä nyt konemiehillä on jo paljon. Yhellä ompeluopella oli sakset ja yhellä, nainen mun edessä oli jätskikioskilla. Niin somasti oli työkalujen kuvia pohkeessa. Nättiä. - Mutta mistä me saatas niitä kuuntelijoita. Kun ei oo enää lankapuhelimiakaan
- Mutta eiks paha olo poistu lepäämällä. Tai sitte oksentamalla. Mulla poistu kerran, kun kissa makas mahan päällä. En tiiä mistä se sen tiesi, kun ei se normaalisti nukkunu mahan päällä.
- Miks just bulgaria jugurttia? Eiks se ollu se mitä lapsena syötiin. Sitä jugurttia missä ei ollu mitään makua?
Käy just usein niin, että se tuote, joka on vähän nolo, niin sille käy just näin. Että mieluumminhan sitä haluiais, että menis joku tavanomanen, vaikka maito. Vaikka siitä ois seurauksena että kaikki paikat, kassa hihnat ja kassa boksit ois maidossa. Mutta silti se ei ois niin noloo. - Jaa, tätyyki käydä kattomassa, kun en oo pariin viikkoon ees kotona käyny. Että oisko siellä joku kumppani nurkissa pyörimässä?
- No sorry, en mä uskonnu että tää nyt noin tunteisiin teillä meni. Totta kai mä nyt tiesin että perheellisiä ovat kun ovat sinne tilalle menneet. Rauha nyt, ei kai se sinkkuus niin pyhä asia oo ettei sillä sais hiukan pelleillä.
Noista hännän vedoista ja muista. Niin mulle nyt on ollu ihan lapsesta asti selvää, ettei eläimiä rääkätä. Meillä oli siis kissa, enkä hyönteisillekään paha ollu. Että pitäs olla itsestään selvä. Niin ku mä oon puhunu, noista väkivalta ym tapauksista, että siellä aivossa on normi ihmisellä kyllä jarru. Ei se eläimiä kiusaa vaikkei sitä kukaan kieltäiskään. - Mutta oonhan mä iteki sinkku?
- Se mua on ärsyttänytkin, kun ei saa rakennustarkastajalta paria lisäneliöö, mutta kauppakeskus saa tosta vaan tuhat.
Onneks saatiin kuitenki tää orpon oma hallihanke järjestykseen. Kun yhteisiä etujahan heidän pitäs ajaa, eikä omiaan. - En, mutta mä tein ite ittelleni lelut lapsena. Sittemmin kummitäti osti meille britainsseja lontoosta. Oliks teillä britainsseja?
- Tää on kuitenki niin sinkkumainen toimintatapa, kun halutaan kerätä kaikki itelle eikä jättää mitään muille. Entäs jos sinne kivojen perheellisten joukkoon on soluttautunu sinkkuja ja järjestäjä on luullu niitä perheellisiksi?
- Olihan tässä myös hyvin perinteinen mies valta. Tää tuhon suora: katainen, stubb, sipilä. Leikkas ihan hulluna koulutuksesta ja nyt ollaan sitten tässä tilanteessa ja orpo jatkaa.