JeroP

Olen 70 luvun henkilö keskisestä Hämeestä, tosin en juuriltani Hämäläinen. Erityisesti kiinnostuksen kohteena on koulutus, työ ja yhteiskunnalliset asiat laajemminkin. Että saisimme Suomen lopulta nousuun ja ihmisille paremman elämän. Asiaan liittyen olen paljon kuvannut sekä videota että valokuvia sekä pari näyttelyä on pidetty. Lisää asiasta löytyy seuraamalla nimimerkkiäni Jero Puro.
Liittynyt sitten
Muokkaa profiilia103 aloitusta · 9517 kommenttia
- En tiiä onks siinä kuvan taustalla jotain. Se vaan jotenki herättää rakkauden tunteita.
- Juu, kyllä mä tiedän että ne on erittäin epäeettisiä. Mä kun tosta kiinailmiöstä oon niin paljon saarnannu. Mutta mä oon jollakin tapaa koukussa niihin. Tennareita ja vaatteita on tullu jo ostettua yli 30 vuoden ajan. Eikä niillä oo saavuttanu mitään.
Ei mulla sentäs niin pitkälle oo menny, kun joillakin, että tennareita on kotona hyllyssä, eikä niitä koskaan käytetä. - Hänellä on varmaan sellane PuuTyöHuone. Mutta onks se sitten kivaa, kun sulla on puulastuja suussa?
- Tarkoitatko tätä ns kirjastomiestä. No kaipa hän on yksinäinen, mutta en kyllä puolisoks suosittele.
- Surullista, kun teille käy noin. Mutta sitten kun löydätte toisenne, niin kertokaa siitä meille. Voitas juhlistaa sitä jotenki.
- Mutta sä oot semmosessa kupurakattosessa sinisessä vaunussa, jota neliskanttinen venäläinen veturi vetää. Ja se vaunu tärisee ja kolisee, jouset narskuu ja penkit pärisee. Ja se vessan läppä lopsuttaa koko matkan. Että perillä sulla on hiukset pörrössä ja hampaista paikat pudonneet.
- No se pointti tässä onki. Et kuvitellaan ittemme hyvännäköseks. En mäkään ny oikeesti luule, että mä tällä lintu nikellä naisen saan. Mutta toivossa on kato hyvä elää. Mulla on monen merkkistä paitaa ja vaatetta, tilanteen mukaan.
- Miksi et halua olla soma?
- Adidas orginals sarjaa, naisten mallisto.
Ota etukirjaimet
Jussi
Daavid - Täälä ku ei saa mainostaa, niin ei voi kertää, mutta on niin ku yksinoikeudella.
- Miks se on väärä? Eiks riitä että on soma. Ainoo sääntö on, ettei nike ja adidas saa olla yht aikaa!
- Sulleki vois sopii. Selässä se punanen rapu. Isolla ravulla.
- Ei mistään umpiperästä voi puhua, kun Helsinki Tampere radan varressa. Mutta kaikkee muuta kun vilkas miljöö.
- Se on hyvä jos ei oo saunaa, koska se voi aina palaa. Itkeäkään ei kannata itkeään uneen, kun pingo tai dingo sen laulo vai oliko se joku muu. Paitsi joku muu on kuulenma se työntekijä työmaalla joka tekee kaikki ne virhee. Hyvää juhannusta kuitenki sulle ja kaikille kansalle.
- Jas että jätät meidät tänne keskenämme keskusteleen. Vähän kuin hevosrattaat ilman hevosta?
Hidasälyisyys. No ennoo samaa mieltä! Ajatusten hitautta aiheuttaa stressi, kiire. Liikaa ärsykkeitä. Mulla menee kauppapaikoilla ajatukset lukkoon. Ne on liikaa paisunu. Mutta kun on selkee työtehtävä, niin saatan olla hyvinki nopee. Jos toinen on hidas niin kato peiliin myös, ootko sen toisen aivot omilla toimin tukkinu? - No tän päivän hesarissa taas oli, että eu alkaa laittaa pikkuhiljaa kuriin tota kiinan tuontia. Kiinähan on tukenu omaa vientiään ja saanu mm aurinkopanelien tuotannon euroopasta loppumaan.
- Mereen? No onneks en oo laivalla. Sitten kun alkaa loma nii sitten lähen ruotsiin, mutta ei vielä, menee muutama viikko. Nyt otan rauhallisesti niin jaksaa vielä töissä.
- Mutta esimerkiksi johtamistapa on suomessa huonompi kuin ruotsissa. Samoin lähisuhde väkivaltaa enempi. Mä uskon, että poliitikot on peukaloinu ton tuloksen. Muutamalla pikkusiirrolla suomi oiskin onnellisin, mutta päättäjien päähänpinttymät, tunnin junat ym, eivät suostu antaa yhtään periksi vaan mieluummin väärennetään sitten tulokset. Että perustat ois kunnossa, ei oo esim ruotsin mittakaavassa jengiväkivaltaa. Mutta jääräpäisyydellä pilataan kaikki.
- Vaatteet? Siis tyynyliina päässä ja lakana harteilla. No kai silleenki voi pukeutua.
- Voi edetä, kirjottaa vaikka kirjaa. Niin ku siinä biisissäki: lukee vaikka kirjaa. Mutta se olikin lukee, kirjottaa ei rimmaa minkään kanssa. Lotto voitolla ei tee mitään, mä oon käyttäny sitä vaan vertauksena parisuhteeseen. Että epätodennäkösiä molemmat. Rahaa tulee kuitenki töistä ja sitä jää aina yli ei tarvi lotota. Tietenki sen vois laittaa hyväntekeväisyyteen, mutta mikä ois luotettava? Sinne kun laitat viis miljoonaa, niin jo miljoona menee "keräyskuluihin".