- Mutta ei tapahtu evlut kirkossa vaikka jo vauvana kastetaan ja saavat siinä kuulemma Pyhän Hengen.
- Nyt puhutaankin evlut kirkosta, ei herätysliikkeistä.
- Riparilla uskoon tulo on ihme nykyaikana. Eihän evlut kirkossa ole kuin vanhoja mummoja.
- Koska minä olen luterilainen ei evlut kirkon jäsen. Entä sinä?
- Mitä hyötyä niitä on pitää kun niissä ei opeteta Raamattua eikä kukaan tule uskoon?
- Kuitenkin koko ajan määrä vähenee vauhdilla.
Hesassa kastetaan enää alle puolet vauvoista. - Uskosta osalliset tietävät vastauksen, kuten jo sanoin.
Mitä sitten jankuttaisit? - Uskovat eivät kysykään vaan te uskosta osattomat.
- Et siis osaa sinäkään vastata;
No, kerrotko nyt sitten mitä positiivisia tuloksia evlut kirkko on saanut aikaan viimeisen 30v aikana kristiuskon suhteen Suomessa. - Riippuu miten niitä käytetään.
- Miten joku voi tulla uskoon jos ei ole saanut opetusta Jeesuksesta? Raamatussa kastetaan vain uskoon tulleita.
- Missä ne tulokset näkyy kun väki kirkossa vähenee koko ajan ja tieto Raamatusta ja kristinuskosta ohenee?
- "ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä MINÄ olen käskenyt teidän pitää"
Miten toteuttu Suomen evlut kirkossa? Entä miten tulokset näkyvät? - Sinulle kaikki näyttää olevan vaikeaa.
- En ole kokeillut koska se on luonnollinen osa minua. Mutta sinä ilmeisesti et ole koskaan kokenut tarvetta olla vastuussa sanoistasi.
- Sinähän yrität esitää tyhmää, ettet muka tajua omaa kyvyttömyyttäsi perustella väitteitäsi. 😃
- No, kerrotko nyt sitten mitä positiivisia tuloksia evlut kirkko on saanut aikaan viimeisen 30v aikana kristiuskon suhteen Suomessa.
Äläkä pakene sen trollikorttisi taakse.😆 - Ihan apostolinen ja kristillinen juttu se on, voit lukea sieltä Raamatusta ketkä kastettiin ja miksi.
- Uskova voit olla mutta mikä se uskosi kohde on?
- Väitätkö nyt, että Mika Niikko on äärioikeistolainen ja natsi? 🤨