Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
LFF_lestadiolainen
profiilit
LFF_lestadiolainen
LFF_lestadiolainen
Vapaa kuvaus
Aloituksia
12
Kommenttia
85
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Se+on+totta+että+ehtoollisessa+saadaan+synnit+anteeksi.+Näin+on+tietääkseni+aina+opetettu+pikkuesikoisuudessa.+Näin+vanhoillislestadiolaisetkin+opettavat,+vaikka+he+ajattelevat+että+synninpäästö+tapahtuu+ehtoolliskäynnin+edeltävän+absoluution+julistuksessa.
Näin+Vähäkatekismus+opettaa+Alttarin+sakramentista:
Mikä+on+alttarin+sakramentti?+Vastaus:
Se+on+leipään+ja+viiniin+sisältyvä+Herramme+Jeesuksen+Kristuksen+todellinen+ruumis+ja+veri.+Hän+on+sen+itse+asettanut+meidän,+kristittyjen,+syötäväksi+ja+juotavaksi.
Missä+se+on+kirjoitettuna?+Vastaus:
Pyhät+evankeliumin+kirjoittajat+Matteus,+Markus+ja+Luukas+sekä+pyhä+Paavali+sanovat+näin:
"Herramme+Jeesus+Kristus,+sinä+yönä,+jona+hänet+kavallettiin,+otti+leivän,+kiitti,+mursi+ja+antoi+opetuslapsilleen+ja+sanoi:+Ottakaa+ja+syökää,+tämä+on+minun+ruumiini,+joka+teidän+edestänne+annetaan.+Tehkää+se+minun+muistokseni.+Samoin+hän+otti+myös+maljan+aterian+jälkeen,+kiitti+ja+antoi+opetuslapsilleen+ja+sanoi:+Ottakaa+ja+juokaa+tästä+kaikki;+tämä+malja+on+uusi+liitto+minun+veressäni,+joka+teidän+edestänne+vuodatetaan+syntien+anteeksiantamiseksi.+Niin+usein+kuin+te+siitä+juotte,+tehkää+se+minun+muistokseni."
Mitä+tällainen+syöminen+ja+juominen+hyödyttää?+Vastaus:
Se+käy+ilmi+sanoista+"teidän+edestänne+annettu+ja+vuodatettu+syntien+anteeksiantamiseksi".+Meille+annetaan+näillä+sanoilla+tässä+sakramentissa+synnit+anteeksi,+elämä+ja+autuus,+sillä+missä+on+syntien+anteeksianto,+siinä+on+myös+elämä+ja+autuus.
Miten+ruumiillinen+syöminen+ja+juominen+voi+saada+aikaan+jotain+näin+suurta?+Vastaus:
Syöminen+ja+juominen+eivät+sitä+saakaan+aikaan,+vaan+tässä+olevat+sanat+"teidän+edestänne+annettu+ja+vuodatettu+syntien+anteeksiantamiseksi".+Nämä+sanat+yhdessä+ruumiillisen+syömisen+ja+juomisen+kanssa+ovat+sakramentin+keskeinen+kohta.+Se+joka+nämä+sanat+uskoo,+omistaa+sen+mitä+ne+sisältävät+ja+lausuvat,+nimittäin+"syntien+anteeksiannon".
Kuka+sitten+vastaanottaa+tämän+sakramentin+kelvollisesti?+Vastaus:
Paastoaminen+ja+ruumiillinen+valmistautuminen+ovat+kyllä+hyvää+ulkonaista+kurinalaisuutta,+mutta+todella+kelvollinen+ja+hyvin+valmistautunut+on+se,+joka+uskoo+nämä+sanat:+"teidän+edestänne+annettu+ja+vuodatettu+syntien+anteeksiantamiseksi".+Kelvoton+ja+valmistautumaton+on+taas+se,+joka+ei+näitä+sanoja+usko+tai+joka+epäilee+niitä,+sillä+sana+"teidän+edestänne"+ei+vaadi+muuta+kuin+uskovaa+sydäntä.
12.06.2022 16:44
On+sama+porukka.+Edellinen+rukoushuone+tuli+pieneksi+ja+oli+kulunut.+Korjaamisen+sijaan+rakennettiin+uusi.
10.06.2022 22:46
Kaikki+uskonsuunnat+eivät+usko+eksklusiivisesti.+Ei+läheskään.+Pinnasänky+nimimerkistä+en+ota+kantaa,+mutta+lähes+kaikki+kristityt,+mukaan+lukien+katoliset,+uskovat+ei+eksklusiivisesti.+Eksklusiivinen+usko+tarkoittaa+että+ei+usko+että+muut+voisi+pelastua.
Tämä+ei+tarkoita+että+olisi+ihan+samaa+miten+uskotaan.+Jotkut+ovat+enemmän+oikeassa+kun+toiset.
Esimerkiksi+me+pikkuesikoiset+ajattelevat+että+meidän+suunnalla+lestadiolaisuudesta+on+se+oikea+usko,+mutta+se+ei+tarkoita+että+katsoisimme+että+vanhoillislestadiolaiset+eivät+voisi+pelastua.
31.05.2022 21:10
Miten+niin+ei+Raamatun+siteeramista!?+Videossa+tuodaan+esiin+viittä+Raamatunkohta+joka+todistaa+että+kaste+pelastaa.+Siksi+on+kristillisessä+kirkossa+kautta+vuosituhannet+kastettu+lapsia.
29.05.2022 18:24
>+Ei+pidä+paikkaansa.+Ainoastaan+katollisperusteiset+menettelevät+näin,
Helluntalaiset+ovat+-+280+miljoona.
Adventistit+–+21.80+miljoona.
Baptistit+-+100+miljoona.
Loput+kaksi+miljardia+kristittyä+kastaa+lapsensa,+josta+suurin+on+katolliset+joka+ovat+1.2+miljardia.
Ylivoimainen+enemmistö+kristityistä+siis+kastaa+lapsensa.
>+En+tunne+mitään+LFF+kirkkokuntaa,+heillä+on+kai+omata+palstasa,+
LFF+ei+ole+mikään+kirkkokuntaa,+vaan+keskusyhdistys+pikkuesikoisten+rukous-+ja+rauhanyhdistyksille.
>+Tuosta+lähetystyöstä.+Yleensä+pienilläkin+vapaiden+suuntien+seurakunnilla+on+nimikkolähetti+perhe,+joka+viettää+vuosikausia+jumalattomien+seassa.
LFF:n+lähetystyöntekijät+Albaaniassa+ovat+myös+viettäneet+vuosia+siellä.
27.05.2022 20:38
Valtaosa+kristityistä+kastaa+vauvansa.+Se+on+vain+lahkot,+joka+kastaa+aikuisia.
Albaaniaan+lähetyksestä+voit+lukea+tässä:
https://www.lff.fi/fi/lahetys/ulkomaanlahetys/
27.05.2022 12:15
>+Missä+on+lestadiolaisten+lähetystyö?
Ainakin+LFF:llä+on+lähetystyöntekijöitä+muun+muuassa+Albaniassa.
>+Kuka+ihminen+Raamatussa+on+jakanut+syntejä+anteeksi,+tai+pidättänyt+ne+toiselle+ihmiselle?
Varmasti+moni.+Raamatussa+vaan+ei+ole+esimerkkejä+tästä,+kuten+ei+ole+monesta+muustakin+asiasta.+Raamatussa+ei+ole+esimerkiksi+kertaakaan+kerrottu+että+olisi+kastettu+lasta,+kuitenkin+tiedän+että+se+on+oikein+muista+raamatunkohdista.
27.05.2022 08:45
Kuka+Jeesuksen+opetuksen+ja+käskyn+mukaan+antaa+ja+voi+antaa+syntejä+anteeksi?+
Vastaus:+Uskovaiset,+joilla+on+Pyhä+Henki:
Joh.+20:
21+Ja+Jesus+taas+sanoi+heille:+rauha+olkoon+teille!+niinkuin+Isä+minun+lähetti,+niin+minä+myös+lähetän+teidät.
22+Ja+kuin+hän+nämät+sanonut+oli,+puhalsi+hän+heidän+päällensä+ja+sanoi+heille:+ottakaat+Pyhä+Henki:
23+Joille+te+synnit+anteeksi+annatte,+niille+ne+anteeksi+annetaan,+ja+joille+te+ne+pidätte,+niille+ne+ovat+pidetyt.
Matt.+18:
18+Totisesti+sanon+minä+teille:+kaikki,+mitä+te+maan+päällä+sidotte,+pitää+myös+oleman+sidotut+taivaissa:+ja+kaikki,+mitä+te+päästätte+maan+päällä,+pitää+myös+oleman+päästetyt+taivaassa.
Luuk.+10:
17+Niin+ne+seitsemänkymmentä+palasivat+ilolla,+sanoen:+Herra,+perkeleetkin+ovat+sinun+nimes+kautta+meidän+allemme+annetut.
18+Niin+hän+sanoi+heille:+minä+näin+saatanan+taivaasta+lankeevan+niinkuin+pitkäisen+tulen.
Luuk.+24:
47+ja+kaikille+kansoille,+Jerusalemista+alkaen,+on+hänen+nimessään+saarnattava+parannusta+ja+syntien+anteeksiantamista.
48+Te+olette+tämän+todistajat.
Matt.+16:
19+Ja+minä+annan+sinulle+taivaan+valtakunnan+avaimet:+ja+mitä+sinä+maan+päällä+sidot,+pitää+sidotun+oleman+taivaissa,+ja+mitä+sinä+päästät+maan+päällä,+sen+pitää+oleman+päästetyn+taivaissa.
Matt.+9:
2+Ja+katso,+hänen+tykönsä+tuotiin+halvattu+mies,+joka+makasi+vuoteella.+Kun+Jeesus+näki+heidän+uskonsa,+sanoi+hän+halvatulle:+"Poikani,+ole+turvallisella+mielellä;+sinun+syntisi+annetaan+sinulle+anteeksi".
3+Ja+katso,+muutamat+kirjanoppineista+sanoivat+mielessään:+"Tämä+pilkkaa+Jumalaa".
4+Mutta+Jeesus+ymmärsi+heidän+ajatuksensa+ja+sanoi:+"Miksi+te+ajattelette+pahaa+sydämessänne?
5+Sillä+kumpi+on+helpompaa,+sanoako:+'Sinun+syntisi+annetaan+sinulle+anteeksi',+vai+sanoa:+'Nouse+ja+käy'?
6+Mutta+tietääksenne,+että+Ihmisen+Pojalla+on+valta+maan+päällä+antaa+syntejä+anteeksi,+niin"+-hän+sanoi+halvatulle-"nouse,+ota+vuoteesi+ja+mene+kotiisi."
7+Ja+hän+nousi+ja+lähti+kotiinsa.
8+Mutta+kun+kansanjoukot+sen+näkivät,+peljästyivät+he+ja+ylistivät+Jumalaa,+joka+oli+antanut+senkaltaisen+vallan+ihmisille.
Joh.+4:14+
mutta+joka+juo+sitä+vettä,+jota+minä+hänelle+annan,+se+ei+ikinä+janoa;+vaan+se+vesi,+jonka+minä+hänelle+annan,+tulee+hänessä+sen+veden+lähteeksi,+joka+kumpuaa+iankaikkiseen+elämään".
Ilm.+21:6+
Ja+hän+sanoi+minulle:+"Se+on+tapahtunut.+Minä+olen+A+ja+O,+alku+ja+loppu.+Minä+annan+janoavalle+elämän+veden+lähteestä+lahjaksi.
2.+Kor.+3:8+
kuinka+paljoa+enemmän+onkaan+Hengen+virka+oleva+kirkkaudessa!
2.+Kor.+3:9+
Sillä+jos+kadotustuomion+virka+jo+oli+kirkkautta,+niin+on+vanhurskauden+virka+vielä+paljoa+runsaammassa+määrin+kirkkautta.
Luuk.+10:16+
Joka+teitä+kuulee,+se+minua+kuulee,+ja+joka+teidät+katsoo+ylön,+se+katsoo+ylön+minun;+mutta+joka+minun+katsoo+ylön,+hän+katsoo+ylön+sen,+joka+minun+lähetti.
1.+Joh.+4:6+
Me+olemme+Jumalasta:+ja+joka+Jumalan+tuntee,+hän+kuulee+meitä;+joka+ei+Jumalasta+ole,+ei+hän+kuule+meitä.+Siitä+me+tunnemme+totuuden+hengen+ja+eksytyksen+hengen.
Room.+1:16+
Sillä+en+minä+häpee+Kristuksen+evankeliumia;+sillä+se+on+Jumalan+voima+itsekullekin+uskovaiselle+autuudeksi.+Ensin+Juudalaiselle,+niin+myös+Grekiläiselle.
1.+Kor.+1:18+
Sillä+se+puhe+rististä+on+niille+hulluus,+jotka+kadotetaan;+mutta+meille,+jotka+autuaaksi+tulemme,+on+se+Jumalan+voima.
26.05.2022 22:19
Tässä+linkki+missä+Merilään:
https://www.pietarsaarensuomalainenseurakunta.fi/merilan-toimintakeskus
Ollut+enimmäkseen+Pietarsaaren+suomenkielisen+luterilaisen+seurakunnan+käytössä.+Ruotsinkieliset+käyttävät+Pörkenäs,+joka+on+naapurina.
20.05.2022 22:53
Merilän+leirikeskus+on+kirkon+omistama+ja+sijaitsee+merenrannalla.+Päärakennuksessa+on+sali,+jossa+on+pieni+sivukappeli+ja+ruokasali.+Aulassa+on+102+paikkaa,+kappelissa+26+ja+ruokasalissa+72+pöytäpaikkaa.
20.05.2022 22:48
ÖT+lehdessä+oli+seuraava+ilmoitus:
Tvåspråkiga+mötestillfällen+hålls+i+Merilä+lägercentrum+20-22.5.
Mötet+inleds+på+fre+kl.+18:00,+och+fortsätter+lör+kl+12:00+och+18:00,+samt+på+sön+kl.+11:00+och+17:00.+På+mellantiderna+serveras+mat+och+kaffe.
Alla+hjärtligt+välkomna.
Esikoislestadiolaiset+r.y
19.05.2022 21:08
En+tiedä+montako+suuntausta+on+Helsingissä,+mutta+Pietarsaarenseudun+väkimäärä+on+vain+49+596.
19.05.2022 20:54
Keskustelu+on+siirtynyt+Facebookiin?
Pinnasänky+ja+demonipesä+on+syy+siihen+että+kukaan+täysjärkinen+ei+kirjoita+tänne.
14.05.2022 13:34
Eräs+saarnaaja+sai+tuomion+yllyttämisestä+lasten+ruumiilliseen+kuritukseen.+Tästä+johdosta+häntä+suljettiin+pois+puhujan+tehtävästä.+Tämä+oli+kipinä+joka+johti+siihen+että+osa+uskovaisista+Pietarsaaressa+alkoi+pitää+omia+seuroja+missä+tämä+saarnaajan+puhui.+Myöhemmin+uskovaisia+muistakin+kunnista+ovat+liittyneet+porukkaan.
Jos+osaat+ruotsia+tai+käännät+Google+translatella+voit+lukea+enemmän+asiasta+tässä:
https://www.osterbottenstidning.fi/Artikel/Visa/30586
01.05.2022 19:33
Kolminaisuusoppi+on+kristinuskon+perusta+ja+niitä+joka+ei+opettavat+sitä+ei+katsota+kristityiksi.+Tästä+on+esimerkki+Jehovan+todistajat.
30.04.2022 19:04
Jos+et+usko+"tuota+suomennusta"+voit+aina+lukea+alkuperäisen+kirjeen+täältä:
https://www.reddit.com/r/OpenLaestadian/
28.04.2022 15:45
Ilmeisesti+ylläpito+poistaa+englanninkielistä+tekstiä,+joten+tässä+tulee+kirje+käännettynä+suomeksi:
Vastaanottaja:+Wolf+Lake+Laestadian+luterilainen+kirkko
Rakkaat+veljet+ja+sisaret,+rakkaat+ystävät,
Jumalan+rauhaa,
Meillä+on+ollut+lukuisia+tapaamisia+ja
keskusteluja+viime+vuosina.+Meillä+on
tavattiin+pienissä+ja+suurissa+ryhmissä.+Meillä+on
keskusteltiin+lukuisista+aiheista,+mukaan+lukien
uskon+vanhurskaus,+virka
Pyhä+Henki,+Jumalan+seurakunta,
tunnustus+ja+hallinto
Jumalan+huone,+muun+muassa.+Kaiken+jälkeen
nämä+keskustelut,+jako,+joka+on
kaikkien+tunnustama,+ei+ole+tullut
kapeampi+mutta+leveämpi.+Tämä+on+ollut+a
pitkä+ja+väsyttävä+kamppailu+meille+ja+varmasti
myös+sinulle.+Emme+usko+siihen
keskustelu+jatkuu+ja+keskustelu+jatkuu
ratkaista+kyseessä+olevat+ongelmat.
Haluaisimme+nyt+lähettää+edustajia
pian+tavata+seurakuntasi+ja
jakaa+kanssasi+tunteemme+siitä,+missä+olemme
ovat+ja+kuinka+pääsemme+eteenpäin.+Pyydämme+sitä
sinulla+on+johtokuntasi,+ota+meihin+yhteyttä+keskustellaksesi
kokouksen+järjestelyt.
LLC:n+hallituksen+puolesta
26.04.2022 21:46
Seppo+Lohen+saarna+johon+viitattiin+löytyy+täältä:
https://www.youtube.com/watch?v=ha2gJQ_abDo
Seppo+Lohi+alkaa+olla+vanha+mies..
10.04.2022 22:43
Olen+samaa+mieltä+tämän+vanhoillislestadiolaisen+kanssa.+Meilläpäin+taas+moni+sortui+rokotesalaliittoteorioihin.
27.03.2022 21:29
Joo,+todella+outoa.+SRK+opettaa+että+ehtoollisessa+todella+nautitaan+Kristuksen+ruumis+ja+veri,+mutta+kieltää+että+se+antaisi+synnit+anteeksi.
Näin+sanotaan+SRK:n+Näin+me+uskomme+sivustolla:
"Keskeistä+ehtoollisessa+on+se,+että+ehtoollisvieras+uskoo+nauttivansa+siinä+Kristuksen+ruumiin+ja+veren."
https://www.srk.fi/fi/nain-me-uskomme/nain-me-uskomme/
Tämä+täytyy+olla+yksi+SRK-vanhoillislestadiolaisuuden+räikeämmistä+harhaopeista.+Toisaalta+opetetaan+että+viini+ja+leipä+on+Kristuksen+ruumis,+ja+toisaalta+kielletään+että+se+antaisi+synnit+anteeksi.
23.03.2022 22:00
3 / 5