Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
S-Seutulainen
profiilit
S-Seutulainen
S-Seutulainen
Vapaa kuvaus
Aloituksia
64
Kommenttia
530
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Sentähden+se+on+uskosta,+että+se+olisi+armosta"+(+Room.+4:16)
8+Sillä+armosta+te+olette+pelastetut+uskon+kautta,+ette+itsenne+kautta+-+se+on+Jumalan+lahja+-
9+ette+tekojen+kautta,+ettei+kukaan+kerskaisi.
10+Sillä+me+olemme+hänen+tekonsa,+luodut+Kristuksessa+Jeesuksessa+hyviä+töitä+varten,+jotka+Jumala+on+edeltäpäin+valmistanut,+että+me+niissä+vaeltaisimme.
(+Ef.+2)
"Mutta+ilman+uskoa+on+mahdotonta+olla+kelvollinen,+sillä+sen,+joka+tulee+Jumalan+luo,+täytyy+uskoa,+että+Jumala+on+ja+että+hän+palkitsee+ne,+jotka+häntä+etsivät.”+(+Hepr.+11:6)+
Mutta+sittenkuin+Johannes+oli+pantu+vankeuteen,+meni+Jeesus+Galileaan+ja+saarnasi+Jumalan+evankeliumia
ja+sanoi:+"Aika+on+täyttynyt,+ja+Jumalan+valtakunta+on+tullut+lähelle;+tehkää+parannus+ja+uskokaa+evankeliumi."+
(++Mark.+1:14-15)
02.03.2022 07:11
Niin,+tässähän+tämä+on+kirjoitettuna+keitä+syntien+anteeksiantamus+koskee+ja+ketkä+saavat+Jumalan+armosta+pelastua.+
Tästä+kyllä+ilmenee,+että+ihminen+pelastuu+Jumalan+armosta+uskon+kautta+Jeesukseen+Kristukseen:
"Ja+hän+käski+meidän+saarnata+kansalle+ja+todistaa,+että+hän+on+se,+jonka+Jumala+on+asettanut+elävien+ja+kuolleitten+tuomariksi.
Hänestä+kaikki+profeetat+todistavat,+että+jokainen,+joka+uskoo+häneen,+saa+synnit+anteeksi+hänen+nimensä+kautta."
(+Ap.t.+10:42-43)
30+Ja+hän+vei+heidät+ulos+ja+sanoi:+"Herrat,+mitä+minun+pitää+tekemän,+että+minä+pelastuisin?"
31+Niin+he+sanoivat:+"Usko+Herraan+Jeesukseen,+niin+sinä+pelastut,+niin+myös+sinun+perhekuntasi."
32+Ja+he+puhuivat+Jumalan+sanaa+hänelle+ynnä+kaikille,+jotka+hänen+kodissansa+olivat.
33+Ja+hän+otti+heidät+mukaansa+samalla+yön+hetkellä+ja+pesi+heidän+haavansa,+ja+hänet+ja+kaikki+hänen+omaisensa+kastettiin+kohta.
34+Ja+hän+vei+heidät+ylös+asuntoonsa,+laittoi+heille+aterian+ja+riemuitsi+siitä,+että+hän+ja+koko+hänen+perheensä+oli+tullut+Jumalaan+uskovaksi.
(+Ap.t.+16)
Sillä+armosta+te+olette+pelastetut+uskon+kautta,+ette+itsenne+kautta+-+se+on+Jumalan+lahja+-
ette+tekojen+kautta,+ettei+kukaan+kerskaisi.
(+Ef.+2:8-9)
16+Sillä+niin+on+Jumala+maailmaa+rakastanut,+että+hän+antoi+ainokaisen+Poikansa,+ettei+yksikään,+joka+häneen+uskoo,+hukkuisi,+vaan+hänellä+olisi+iankaikkinen+elämä.
17+Sillä+ei+Jumala+lähettänyt+Poikaansa+maailmaan+tuomitsemaan+maailmaa,+vaan+sitä+varten,+että+maailma+hänen+kauttansa+pelastuisi.
18+Joka+uskoo+häneen,+sitä+ei+tuomita;+mutta+joka+ei+usko,+se+on+jo+tuomittu,+koska+hän+ei+ole+uskonut+Jumalan+ainokaisen+Pojan+nimeen.
(+Joh.+3)
01.03.2022 18:31
"Niinpä+minä+todella+luen+kaikki+tappioksi+tuon+ylen+kalliin,+Kristuksen+Jeesuksen,+minun+Herrani,+tuntemisen+rinnalla,+sillä+hänen+tähtensä+minä+olen+menettänyt+kaikki+ja+pidän+sen+roskana+-+että+voittaisin+omakseni+Kristuksen
ja+minun+havaittaisiin+olevan+hänessä+ja+omistavan,+ei+omaa+vanhurskautta,+sitä,+joka+laista+tulee,+vaan+sen,+joka+tulee+Kristuksen+uskon+kautta,+sen+vanhurskauden,+joka+tulee+Jumalasta+uskon+perusteella"
1+Sitten+vielä,+veljeni,+iloitkaa+Herrassa!+Samoista+asioista+teille+kirjoittaminen+ei+minua+kyllästytä,+ja+teille+se+on+turvaksi.
2+Kavahtakaa+noita+koiria,+kavahtakaa+noita+pahoja+työntekijöitä,+kavahtakaa+noita+pilalleleikattuja.
3+Sillä+oikeita+ympärileikattuja+olemme+me,+jotka+Jumalan+Hengessä+palvelemme+Jumalaa+ja+kerskaamme+Kristuksessa+Jeesuksessa,+emmekä+luota+lihaan,
4+vaikka+minulla+on,+mihin+luottaa+lihassakin.+Jos+kuka+muu+luulee+voivansa+luottaa+lihaan,+niin+voin+vielä+enemmän+minä,
5+joka+olen+ympärileikattu+kahdeksanpäiväisenä+ja+olen+Israelin+kansaa,+Benjaminin+sukukuntaa,+hebrealainen+hebrealaisista+syntynyt,+ollut+lakiin+nähden+fariseus,
6+intoon+nähden+seurakunnan+vainooja,+lain+vanhurskauteen+nähden+nuhteeton.
7+Mutta+mikä+minulle+oli+voitto,+sen+minä+olen+Kristuksen+tähden+lukenut+tappioksi.
8+Niinpä+minä+todella+luen+kaikki+tappioksi+tuon+ylen+kalliin,+Kristuksen+Jeesuksen,+minun+Herrani,+tuntemisen+rinnalla,+sillä+hänen+tähtensä+minä+olen+menettänyt+kaikki+ja+pidän+sen+roskana+-+että+voittaisin+omakseni+Kristuksen
9+ja+minun+havaittaisiin+olevan+hänessä+ja+omistavan,+ei+omaa+vanhurskautta,+sitä,+joka+laista+tulee,+vaan+sen,+joka+tulee+Kristuksen+uskon+kautta,+sen+vanhurskauden,+joka+tulee+Jumalasta+uskon+perusteella;
10+tunteakseni+hänet+ja+hänen+ylösnousemisensa+voiman+ja+hänen+kärsimyksiensä+osallisuuden,+tullessani+hänen+kaltaisekseen+samankaltaisen+kuoleman+kautta,
11+jos+minä+ehkä+pääsen+ylösnousemiseen+kuolleista.
12+Ei+niin,+että+jo+olisin+sen+saavuttanut+tai+että+jo+olisin+tullut+täydelliseksi,+vaan+minä+riennän+sitä+kohti,+että+minä+sen+omakseni+voittaisin,+koskapa+Kristus+Jeesus+on+voittanut+minut.
13+Veljet,+minä+en+vielä+katso+sitä+voittaneeni;+mutta+yhden+minä+teen:+unhottaen+sen,+mikä+on+takana,+ja+kurottautuen+sitä+kohti,+mikä+on+edessäpäin,
14+minä+riennän+kohti+päämäärää,+voittopalkintoa,+johon+Jumala+on+minut+taivaallisella+kutsumisella+kutsunut+Kristuksessa+Jeesuksessa.
15+Olkoon+siis+meillä,+niin+monta+kuin+meitä+on+täydellistä,+tämä+mieli;+ja+jos+teillä+jossakin+kohden+on+toinen+mieli,+niin+Jumala+on+siinäkin+teille+ilmoittava,+kuinka+asia+on.
16+Kunhan+vain,+mihin+saakka+olemme+ehtineetkin,+vaellamme+samaa+tietä!
17+Olkaa+minun+seuraajiani,+veljet,+ja+katselkaa+niitä,+jotka+näin+vaeltavat,+niinkuin+me+olemme+teille+esikuvana.
18+Sillä+monet,+joista+usein+olen+sen+teille+sanonut+ja+nyt+aivan+itkien+sanon,+vaeltavat+Kristuksen+ristin+vihollisina;
19+heidän+loppunsa+on+kadotus,+vatsa+on+heidän+jumalansa,+heidän+kunnianaan+on+heidän+häpeänsä,+ja+maallisiin+on+heidän+mielensä.
20+Mutta+meillä+on+yhdyskuntamme+taivaissa,+ja+sieltä+me+myös+odotamme+Herraa+Jeesusta+Kristusta+Vapahtajaksi,
21+joka+on+muuttava+meidän+alennustilamme+ruumiin+kirkkautensa+ruumiin+kaltaiseksi+sillä+voimallaan,+jolla+hän+myös+voi+tehdä+kaikki+itsellensä+alamaiseksi.
(+Fil.+3)
01.03.2022 15:14
Minä+en+yritä+kumota+Raamattua+Raamatulla+(!!!)+Miksi+sellaista+tahtoisin+tehdä.+
Minä+en+kumoa+yhtään+sinun+tänne+tuomaasi+jaetta+yhdelläkään+jakeella+minkä+minä+tänne+tuon.
Sen+sijaan+yritän+täydentää+kuten+alla+olevassa:
Sinä+kirjoitat++"Jumala+oli+Kristuksessa+ja+a)+SOVITTI+b)+MAAILMAN+c)+ITSENSÄ+KANSSA."
Ja+juuri+noin+se+on,+Aamen!
Luku+kuitenkin+jatkuu,+ja+asiayhteys+vielä+seuraavankin+luvun+puolelle!
Siis,+
19+Sillä+Jumala+oli+Kristuksessa+ja+sovitti+maailman+itsensä+kanssa+
ja+jatkuu:
eikä+lukenut+heille+heidän+rikkomuksiaan,+ja+hän+uskoi+meille+sovituksen+sanan.
20+Kristuksen+puolesta+me+siis+olemme+lähettiläinä,+ja+Jumala+kehoittaa+meidän+kauttamme.+Me+pyydämme+Kristuksen+puolesta:+antakaa+sovittaa+itsenne+Jumalan+kanssa.
21+Sen,+joka+ei+synnistä+tiennyt,+hän+meidän+tähtemme+teki+synniksi,+että+me+hänessä+tulisimme+Jumalan+vanhurskaudeksi.
(+2+Kor.+5)
Hänen+työtovereinaan+me+myös+kehoitamme+teitä+vastaanottamaan+Jumalan+armon+niin,+ettei+se+jää+turhaksi.
Sillä+hän+sanoo:+"Otollisella+ajalla+minä+olen+sinua+kuullut+ja+pelastuksen+päivänä+sinua+auttanut."+Katso,+nyt+on+otollinen+aika,+katso,+nyt+on+pelastuksen+päivä.
(+2+Kor.+6:1-2)
28.02.2022 23:58
Enkä+ollut+itsekään+kovin+"rakentava"+-
(+viestini+klo.+18.42)+-+sen+paremmin+kuin+tässä+jälkimmäisessäkään.
Piikittelyillä+ja+toistemme+solvaamisilla+olemme+aina+heikoilla,+ihan+joka+ikinen.
28.02.2022 22:33
No+niin,+sieltähän+sitä+tulee+sydämen+kyllyydestä.
Rakentavaa+ja+armollista+tekstiä.
....++(+Kol.+4:6,+Ef.+4:29)
28.02.2022 22:18
41+Niin+juutalaiset+nurisivat+häntä+vastaan,+koska+hän+sanoi:+"Minä+olen+se+leipä,+joka+on+tullut+alas+taivaasta";
42+ja+he+sanoivat:+"Eikö+tämä+ole+Jeesus,+Joosefin+poika,+jonka+isän+ja+äidin+me+tunnemme?+Kuinka+hän+sitten+sanoo:+'Minä+olen+tullut+alas+taivaasta'?"
43+Jeesus+vastasi+ja+sanoi+heille:+"Älkää+nurisko+keskenänne.
44+Ei+kukaan+voi+tulla+minun+tyköni,+ellei+Isä,+joka+on+minut+lähettänyt,+häntä+vedä;+ja+minä+herätän+hänet+viimeisenä+päivänä.
45+Profeetoissa+on+kirjoitettuna:+'Ja+he+tulevat+kaikki+Jumalan+opettamiksi.'+Jokainen,+joka+on+Isältä+kuullut+ja+oppinut,+tulee+minun+tyköni.
46+Ei+niin,+että+kukaan+olisi+Isää+nähnyt;+ainoastaan+hän,+joka+on+Jumalasta,+on+nähnyt+Isän.
47+Totisesti,+totisesti+minä+sanon+teille:+joka+uskoo,+sillä+on+iankaikkinen+elämä.
48+Minä+olen+elämän+leipä.
49+Teidän+isänne+söivät+mannaa+erämaassa,+ja+he+kuolivat.
50+Mutta+tämä+on+se+leipä,+joka+tulee+alas+taivaasta,+että+se,+joka+sitä+syö,+ei+kuolisi.
51+Minä+olen+se+elävä+leipä,+joka+on+tullut+alas+taivaasta.+Jos+joku+syö+tätä+leipää,+hän+elää+iankaikkisesti.+Ja+se+leipä,+jonka+minä+annan,+on+minun+lihani,+maailman+elämän+puolesta."
52+Silloin+juutalaiset+riitelivät+keskenään+sanoen:+"Kuinka+tämä+voi+antaa+lihansa+meille+syötäväksi?"
53+Niin+Jeesus+sanoi+heille:+"Totisesti,+totisesti+minä+sanon+teille:+ellette+syö+Ihmisen+Pojan+lihaa+ja+juo+hänen+vertansa,+ei+teillä+ole+elämää+itsessänne.
54+Joka+syö+minun+lihani+ja+juo+minun+vereni,+sillä+on+iankaikkinen+elämä,+ja+minä+herätän+hänet+viimeisenä+päivänä.
55+Sillä+minun+lihani+on+totinen+ruoka,+ja+minun+vereni+on+totinen+juoma.
56+Joka+syö+minun+lihani+ja+juo+minun+vereni,+se+pysyy+minussa,+ja+minä+hänessä.
57+Niinkuin+Isä,+joka+elää,+on+minut+lähettänyt,+ja+minä+elän+Isän+kautta,+niin+myös+se,+joka+minua+syö,+elää+minun+kauttani.
58+Tämä+on+se+leipä,+joka+tuli+alas+taivaasta.+Ei+ole,+niinkuin+oli+teidän+isienne:+he+söivät+ja+kuolivat;+joka+tätä+leipää+syö,+se+elää+iankaikkisesti."
59+Tämän+hän+puhui+synagoogassa+opettaessaan+Kapernaumissa.
(+Joh.+6)
28.02.2022 19:29
En+ollenkaan+ymmärrä+miksi+sinä+minulle+Putinia+tyrkytät.+Jos+kohta+toki+käsitän+sen,+että+tämmöiset+ala-arvoiset+kommentit+alkavat+sinusta+pulppuilla+aina,+kun+lämpenet+ja+alat+käydä+kierroksilla.
No,+näinhän+tämä+on+mennyt+ja+tulee+menemään.+Päästelet+ulos+kiukusta+kihiseviä,+älyttömiä+herjauksiasi+-+ja+kuvittelet+vielä+olevasi+fiksu.
Vaan,+anna+tulla+tuutin+täydeltä+mitä+sylki+suuhusi+tuo.
Aika+kuvaavaa+se+on+omien+oppiensa+lumoamien+kohdalla.
Minkä+tähden+te+olette+niin+vihaisia,+suorastaan+aggressiivisia,+jos+kerran+vakaasti+seisotte+oppienne+takana+niitä+totuutena+pitäen!?
Puhun+monikossa.
Tietyistä+syistä.
Sinä+edustat+universalismia.
Toinen+pahapäinen+vartiotorniseuralaisuutta.
28.02.2022 18:42
"Tulkaa+minun+tyköni,+kaikki+työtätekeväiset+ja+raskautetut,+niin+minä+annan+teille+levon.+Ottakaa+minun+ikeeni+päällenne+ja+oppikaa+minusta,+sillä+minä+olen+hiljainen+ja+nöyrä+sydämeltä;+niin+te+löydätte+levon+sielullenne.+Sillä+minun+ikeeni+on+sovelias,+ja+minun+kuormani+on+keveä."
(+Matt.+11:28-30)
9+Luulin+minäkin,+että+minun+tuli+paljon+taistella+Jeesuksen,+Nasaretilaisen,+nimeä+vastaan,
10+ja+niin+minä+teinkin+Jerusalemissa.+Paljon+pyhiä+minä+suljin+vankiloihin,+saatuani+ylipapeilta+siihen+valtuuden,+ja+kun+heitä+tapettiin,+annoin+minä+ääneni+sen+puolesta.
11+Ja+kaikkialla+synagoogissa+minä+usein+koetin+rankaisemalla+pakottaa+heitä+herjaamaan+Jeesusta,+ja+menin+niin+pitkälle+vimmassani+heitä+vastaan,+että+vainosin+heitä+aina+ulkomaan+kaupunkeihin+saakka.
12+Kun+näissä+asioissa+matkustin+Damaskoon+ylipappien+valtuudella+ja+suostumuksella,
13+näin+minä,+oi+kuningas,+tiellä+keskellä+päivää+taivaasta+valon,+auringon+paistetta+kirkkaamman,+leimahtavan+minun+ja+matkatoverieni+ympärillä,
14+ja+me+kaaduimme+kaikki+maahan,+ja+minä+kuulin+äänen+sanovan+minulle+hebreankielellä:+'Saul,+Saul,+miksi+vainoat+minua?+Työläs+on+sinun+potkia+tutkainta+vastaan.'
15+Niin+minä+sanoin:+'Kuka+olet,+herra?'+Ja+Herra+sanoi:+'Minä+olen+Jeesus,+jota+sinä+vainoat.
16+Mutta+nouse+ja+seiso+jaloillasi;+sillä+sitä+varten+minä+olen+sinulle+ilmestynyt,+että+asettaisin+sinut+palvelijakseni+ja+sen+todistajaksi,+mitä+varten+sinä+olet+minut+nähnyt,+niin+myös+sen,+mitä+varten+minä+sinulle+vastedes+ilmestyn.
17+Ja+minä+pelastan+sinut+sekä+oman+kansasi+että+pakanain+käsistä,+joitten+tykö+minä+sinut+lähetän
18+avaamaan+heidän+silmänsä,+että+he+kääntyisivät+pimeydestä+valkeuteen+ja+saatanan+vallasta+Jumalan+tykö+ja+saisivat+uskomalla+minuun+synnit+anteeksi+ja+perintöosan+pyhitettyjen+joukossa.'
(+Ap.t.+26)
17+Siis,+jos+joku+on+Kristuksessa,+niin+hän+on+uusi+luomus;+se,+mikä+on+vanhaa,+on+kadonnut,+katso,+uusi+on+sijaan+tullut.
18+Mutta+kaikki+on+Jumalasta,+joka+on+sovittanut+meidät+itsensä+kanssa+Kristuksen+kautta+ja+antanut+meille+sovituksen+viran.
19+Sillä+Jumala+oli+Kristuksessa+ja+sovitti+maailman+itsensä+kanssa+eikä+lukenut+heille+heidän+rikkomuksiaan,+ja+hän+uskoi+meille+sovituksen+sanan.
20+Kristuksen+puolesta+me+siis+olemme+lähettiläinä,+ja+Jumala+kehoittaa+meidän+kauttamme.+Me+pyydämme+Kristuksen+puolesta:+antakaa+sovittaa+itsenne+Jumalan+kanssa.
21+Sen,+joka+ei+synnistä+tiennyt,+hän+meidän+tähtemme+teki+synniksi,+että+me+hänessä+tulisimme+Jumalan+vanhurskaudeksi.
(+2+Kor.+5)+
Hänen+työtovereinaan+me+myös+kehoitamme+teitä+vastaanottamaan+Jumalan+armon+niin,+ettei+se+jää+turhaksi.
Sillä+hän+sanoo:+"Otollisella+ajalla+minä+olen+sinua+kuullut+ja+pelastuksen+päivänä+sinua+auttanut."+Katso,+nyt+on+otollinen+aika,+katso,+nyt+on+pelastuksen+päivä.
(+2+Kor.+6:1-2)+
14+Vihdoin+hän+ilmestyi+myöskin+niille+yhdelletoista+heidän+ollessaan+aterialla;+ja+hän+nuhteli+heidän+epäuskoaan+ja+heidän+sydämensä+kovuutta,+kun+he+eivät+olleet+uskoneet+niitä,+jotka+olivat+nähneet+hänet+ylösnousseeksi.
15+Ja+hän+sanoi+heille:+"Menkää+kaikkeen+maailmaan+ja+saarnatkaa+evankeliumia+kaikille+luoduille.
16+Joka+uskoo+ja+kastetaan,+se+pelastuu;+mutta+joka+ei+usko,+se+tuomitaan+kadotukseen.
(+Mark.+16.)
28.02.2022 15:47
37+Mutta+juhlan+viimeisenä,+suurena+päivänä+Jeesus+seisoi+ja+huusi+ja+sanoi:+"Jos+joku+janoaa,+niin+tulkoon+minun+tyköni+ja+juokoon.
38+Joka+uskoo+minuun,+hänen+sisimmästään+on,+niinkuin+Raamattu+sanoo,+juokseva+elävän+veden+virrat."
39+Mutta+sen+hän+sanoi+Hengestä,+joka+niiden+piti+saaman,+jotka+uskoivat+häneen;+sillä+Henki+ei+ollut+vielä+tullut,+koska+Jeesus+ei+vielä+ollut+kirkastettu
(+Joh.+7)
28.02.2022 13:26
Niin,+kyllä+Herra+Jeesus+kehottaa+tulemaan+luokseen.+Ja+niitä,+jotka+Isän+Jumalan+vetämänä/kutsumana+Jeesuksen+tykö+tulevat,+hän+ei+pois+luotaan+aja,+ei+ulos+heitä.+
"Minä+olen+elämän+leipä;+joka+tulee+minun+tyköni,+se+ei+koskaan+isoa,+ja+joka+uskoo+minuun,+se+ei+koskaan+janoa."+
"Kaikki,+minkä+Isä+antaa+minulle,+tulee+minun+tyköni;+ja+sitä,+joka+minun+tyköni+tulee,+minä+en+heitä+ulos."+
27+Älkää+hankkiko+sitä+ruokaa,+joka+katoaa,+vaan+sitä+ruokaa,+joka+pysyy+hamaan+iankaikkiseen+elämään+ja+jonka+Ihmisen+Poika+on+teille+antava;+sillä+häneen+on+Isä,+Jumala+itse,+sinettinsä+painanut."
28+Niin+he+sanoivat+hänelle:+"Mitä+meidän+pitää+tekemän,+että+me+Jumalan+tekoja+tekisimme?"
29+Jeesus+vastasi+ja+sanoi+heille:+"Se+on+Jumalan+teko,+että+te+uskotte+häneen,+jonka+Jumala+on+lähettänyt."
30+He+sanoivat+hänelle:+"Minkä+tunnusteon+sinä+sitten+teet,+että+me+näkisimme+sen+ja+uskoisimme+sinua?+Minkä+teon+sinä+teet?
31+Meidän+isämme+söivät+mannaa+erämaassa,+niinkuin+kirjoitettu+on:+'Hän+antoi+leipää+taivaasta+heille+syötäväksi.'"
32+Niin+Jeesus+sanoi+heille:+"Totisesti,
totisesti+minä+sanon+teille:+ei+Mooses+antanut+teille+sitä+leipää+taivaasta,+vaan+minun+Isäni+antaa+teille+taivaasta+totisen+leivän.
33+Sillä+Jumalan+leipä+on+se,+joka+tulee+alas+taivaasta+ja+antaa+maailmalle+elämän."
34+Niin+he+sanoivat+hänelle:+"Herra,+anna+meille+aina+sitä+leipää."
35+Jeesus+sanoi+heille:+"Minä+olen+elämän+leipä;+joka+tulee+minun+tyköni,+se+ei+koskaan+isoa,+ja+joka+uskoo+minuun,+se+ei+koskaan+janoa.
36+Mutta+minä+olen+sanonut+teille,+että+te+olette+nähneet+minut,+ettekä+kuitenkaan+usko.
37+Kaikki,+minkä+Isä+antaa+minulle,+tulee+minun+tyköni;+ja+sitä,+joka+minun+tyköni+tulee,+minä+en+heitä+ulos.
38+Sillä+minä+olen+tullut+taivaasta,+en+tekemään+omaa+tahtoani,+vaan+hänen+tahtonsa,+joka+on+minut+lähettänyt.
39+Ja+minun+lähettäjäni+tahto+on+se,+että+minä+kaikista+niistä,+jotka+hän+on+minulle+antanut,+en+kadota+yhtäkään,+vaan+herätän+heidät+viimeisenä+päivänä.
40+Sillä+minun+Isäni+tahto+on+se,+että+jokaisella,+joka+näkee+Pojan+ja+uskoo+häneen,+on+iankaikkinen+elämä;+ja+minä+herätän+hänet+viimeisenä+päivänä."
(+Joh.+6)
28.02.2022 10:23
Te+tutkitte+kirjoituksia,+sillä+teillä+on+mielestänne+niissä+iankaikkinen+elämä,+ja+ne+juuri+todistavat+minusta;
ja+te+ette+tahdo+tulla+minun+tyköni,+että+saisitte+elämän.
(+Joh.+5:39-40)
26.02.2022 23:02
9+Luulin+minäkin,+että+minun+tuli+paljon+taistella+Jeesuksen,+Nasaretilaisen,+nimeä+vastaan,
10+ja+niin+minä+teinkin+Jerusalemissa.+Paljon+pyhiä+minä+suljin+vankiloihin,+saatuani+ylipapeilta+siihen+valtuuden,+ja+kun+heitä+tapettiin,+annoin+minä+ääneni+sen+puolesta.
11+Ja+kaikkialla+synagoogissa+minä+usein+koetin+rankaisemalla+pakottaa+heitä+herjaamaan+Jeesusta,+ja+menin+niin+pitkälle+vimmassani+heitä+vastaan,+että+vainosin+heitä+aina+ulkomaan+kaupunkeihin+saakka.
12+Kun+näissä+asioissa+matkustin+Damaskoon+ylipappien+valtuudella+ja+suostumuksella,
13+näin+minä,+oi+kuningas,+tiellä+keskellä+päivää+taivaasta+valon,+auringon+paistetta+kirkkaamman,+leimahtavan+minun+ja+matkatoverieni+ympärillä,
14+ja+me+kaaduimme+kaikki+maahan,+ja+minä+kuulin+äänen+sanovan+minulle+hebreankielellä:+'Saul,+Saul,+miksi+vainoat+minua?+Työläs+on+sinun+potkia+tutkainta+vastaan.'
15+Niin+minä+sanoin:+'Kuka+olet,+herra?'+Ja+Herra+sanoi:+'Minä+olen+Jeesus,+jota+sinä+vainoat.
16+Mutta+nouse+ja+seiso+jaloillasi;+sillä+sitä+varten+minä+olen+sinulle+ilmestynyt,+että+asettaisin+sinut+palvelijakseni+ja+sen+todistajaksi,+mitä+varten+sinä+olet+minut+nähnyt,+niin+myös+sen,+mitä+varten+minä+sinulle+vastedes+ilmestyn.
17+Ja+minä+pelastan+sinut+sekä+oman+kansasi+että+pakanain+käsistä,+joitten+tykö+minä+sinut+lähetän
18+avaamaan+heidän+silmänsä,+että+he+kääntyisivät+pimeydestä+valkeuteen+ja+saatanan+vallasta+Jumalan+tykö+ja+saisivat+uskomalla+minuun+synnit+anteeksi+ja+perintöosan+pyhitettyjen+joukossa.'
(+Ap.t.+26)
P.+S.++>>Herra+Jumala+tallaa+jalkoihinsa+tuon+Sana/Pojan+ja+Pyhän+Hengen.>>
Ymmärrätkö+ollenkaan+mitä+tulit+kirjoittaneeksi!?
26.02.2022 15:15
10+Joka+uskoo+Jumalan+Poikaan,+hänellä+on+todistus+itsessänsä;+joka+ei+usko+Jumalaa,+tekee+hänet+valhettelijaksi,+koska+hän+ei+usko+sitä+todistusta,+jonka+Jumala+on+todistanut+Pojastansa.
11+Ja+tämä+on+se+todistus:+Jumala+on+antanut+meille+iankaikkisen+elämän,+ja+tämä+elämä+on+hänen+Pojassansa.
12+Jolla+Poika+on,+sillä+on+elämä;+jolla+Jumalan+Poikaa+ei+ole,+sillä+ei+ole+elämää.
13+Tämän+minä+olen+kirjoittanut+teille,+jotka+uskotte+Jumalan+Pojan+nimeen,+tietääksenne,+että+teillä+on+iankaikkinen+elämä.
(+1+Joh.+5)+
Ja+hän+vei+heidät+ulos+ja+sanoi:+"Herrat,+mitä+minun+pitää+tekemän,+että+minä+pelastuisin?"
Niin+he+sanoivat:+"Usko+Herraan+Jeesukseen,+niin+sinä+pelastut,+niin+myös+sinun+perhekuntasi."
(+Ap.t.+16:30-31)+
-
"Uuden+testamentin+mukaan+ihminen+pelastuu+nimenomaan+uskomalla+Jeesukseen.+Tämän+uskon+synnyttää+Jumalan+kirjoitettu+ja+puhuttu+sana.+Ei+ole+mitään+muuta+tapaa+pelastua+kuin+uskomalla+Kristukseen.+Hän+on+kaikki+muut+tiet+poissulkeva,+ainoa+tie+Jumalan+yhteyteen.+Hänen+nimensä+on+ainoa+taivaan+alla+annettu+nimi,+jonka+kautta+ihminen+voi+pelastua.+(Ap.+t.+4:12)+Ilman+uskoa+Kristukseen+ihminen+joutuu+iankaikkiseen+kadotukseen.+Lähetystyö+on+siis+iankaikkisen+elämän+ja+iankaikkisen+kuoleman+vakava+kysymys."
(++Otelainaus:+Leif+Nummela/Yksi+ja+ainoa,+muut+poissulkeva,+tie/Uusi+Tie+-+verkkolehti)
26.02.2022 13:45
Mutta+pois+se+minusta,+että+minä+muusta+kerskaisin+kuin+meidän+Herramme+Jeesuksen+Kristuksen+rististä,+jonka+kautta+maailma+on+ristiinnaulittu+minulle,+ja+minä+maailmalle!
(+Gal.+6:14)
1+Niinpä,+kun+minä+tulin+teidän+tykönne,+veljet,+en+tullut+puheen+tai+viisauden+loistolla+teille+Jumalan+todistusta+julistamaan.
2+Sillä+minä+olin+päättänyt+olla+teidän+tykönänne+tuntematta+mitään+muuta+paitsi+Jeesuksen+Kristuksen,+ja+hänet+ristiinnaulittuna.
3+Ja+ollessani+teidän+tykönänne+minä+olin+heikkouden+vallassa+ja+pelossa+ja+suuressa+vavistuksessa,
4+ja+minun+puheeni+ja+saarnani+ei+ollut+kiehtovia+viisauden+sanoja,+vaan+Hengen+ja+voiman+osoittamista,
5+ettei+teidän+uskonne+perustuisi+ihmisten+viisauteen,+vaan+Jumalan+voimaan.
6+Kuitenkin+me+puhumme+viisautta+täydellisten+seurassa,+mutta+emme+tämän+maailman+viisautta+emmekä+tämän+maailman+valtiasten,+jotka+kukistuvat,
7+vaan+me+puhumme+salattua+Jumalan+viisautta,+sitä+kätkettyä,+jonka+Jumala+on+edeltämäärännyt+ennen+maailmanaikoja+meidän+kirkkaudeksemme,
8+sitä,+jota+ei+kukaan+tämän+maailman+valtiaista+ole+tuntenut+-+sillä+jos+he+olisivat+sen+tunteneet,+eivät+he+olisi+kirkkauden+Herraa+ristiinnaulinneet+-
9+vaan,+niinkuin+kirjoitettu+on:+"mitä+silmä+ei+ole+nähnyt+eikä+korva+kuullut,+mikä+ei+ole+ihmisen+sydämeen+noussut+ja+minkä+Jumala+on+valmistanut+niille,+jotka+häntä+rakastavat."
10+Mutta+meille+Jumala+on+sen+ilmoittanut+Henkensä+kautta,+sillä+Henki+tutkii+kaikki,+Jumalan+syvyydetkin.
11+Sillä+kuka+ihminen+tietää,+mitä+ihmisessä+on,+paitsi+ihmisen+henki,+joka+hänessä+on?+Samoin+ei+myös+kukaan+tiedä,+mitä+Jumalassa+on,+paitsi+Jumalan+Henki.
12+Mutta+me+emme+ole+saaneet+maailman+henkeä,+vaan+sen+Hengen,+joka+on+Jumalasta,+että+tietäisimme,+mitä+Jumala+on+meille+lahjoittanut;
13+ja+siitä+me+myös+puhumme,+emme+inhimillisen+viisauden+opettamilla+sanoilla,+vaan+Hengen+opettamilla,+selittäen+hengelliset+hengellisesti.
14+Mutta+luonnollinen+ihminen+ei+ota+vastaan+sitä,+mikä+Jumalan+Hengen+on;+sillä+se+on+hänelle+hullutus,+eikä+hän+voi+sitä+ymmärtää,+koska+se+on+tutkisteltava+hengellisesti.
15+Hengellinen+ihminen+sitä+vastoin+tutkistelee+kaiken,+mutta+häntä+itseään+ei+kukaan+kykene+tutkistelemaan.
16+Sillä:+"kuka+on+tullut+tuntemaan+Herran+mielen,+niin+että+voisi+neuvoa+häntä?"+Mutta+meillä+on+Kristuksen+mieli.
(+1+Kor.+2)
26.02.2022 10:39
"Niinkuin+te+siis+olette+omaksenne+ottaneet+Kristuksen+Jeesuksen,+Herran,+niin+vaeltakaa+hänessä"
1+Sillä+minä+tahdon,+että+te+tiedätte,+kuinka+suuri+kilvoittelu+minulla+on+teidän+tähtenne+ja+laodikealaisten+ja+kaikkien+tähden,+jotka+eivät+ole+minun+ruumiillisia+kasvojani+nähneet,
2+että+heidän+sydämensä,+yhteenliittyneinä+rakkaudessa,+saisivat+kehoitusta+omistamaan+täyden+ymmärtämyksen+koko+rikkauden+ja+pääsisivät+tuntemaan+Jumalan+salaisuuden,+Kristuksen,
3+jossa+kaikki+viisauden+ja+tiedon+aarteet+ovat+kätkettyinä.
4+Tämän+minä+sanon,+ettei+kukaan+teitä+pettäisi+suostuttelevilla+puheilla.
5+Sillä+jos+ruumiillisesti+olenkin+poissa,+olen+kuitenkin+teidän+kanssanne+hengessä+ja+iloitsen+nähdessäni+järjestyksen,+joka+teidän+keskuudessanne+vallitsee,+ja+teidän+lujan+uskonne+Kristukseen.
6+Niinkuin+te+siis+olette+omaksenne+ottaneet+Kristuksen+Jeesuksen,+Herran,+niin+vaeltakaa+hänessä,
7+juurtuneina+häneen+ja+hänessä+rakentuen+ja+uskossa+vahvistuen,+niinkuin+teille+on+opetettu;+ja+olkoon+teidän+kiitoksenne+ylitsevuotavainen.
8+Katsokaa,+ettei+kukaan+saa+teitä+saaliikseen+järkeisopilla+ja+tyhjällä+petoksella,+pitäytyen+ihmisten+perinnäissääntöihin+ja+maailman+alkeisvoimiin+eikä+Kristukseen.
9+Sillä+hänessä+asuu+jumaluuden+koko+täyteys+ruumiillisesti,
10+ja+te+olette+täytetyt+hänessä,+joka+on+kaiken+hallituksen+ja+vallan+pää,
11+ja+hänessä+te+myös+olette+ympärileikatut,+ette+käsintehdyllä+ympärileikkauksella,+vaan+lihan+ruumiin+poisriisumisella,+Kristuksen+ympärileikkauksella:
12+ollen+haudattuina+hänen+kanssaan+kasteessa,+jossa+te+myös+hänen+kanssaan+olette+herätetyt+uskon+kautta,+jonka+vaikuttaa+Jumala,+joka+herätti+hänet+kuolleista.
(+Kol.+2)
26.02.2022 10:06
1+Veljet,+minä+toivon+sydämestäni+ja+rukoilen+Jumalaa+heidän+edestänsä,+että+he+pelastuisivat.
2+Sillä+minä+todistan+heistä,+että+heillä+on+kiivaus+Jumalan+puolesta,+mutta+ei+taidon+mukaan;
3+sillä+kun+he+eivät+tunne+Jumalan+vanhurskautta,+vaan+koettavat+pystyttää+omaa+vanhurskauttaan,+eivät+he+ole+alistuneet+Jumalan+vanhurskauden+alle.
4+Sillä+Kristus+on+lain+loppu,+vanhurskaudeksi+jokaiselle,+joka+uskoo.
5+Kirjoittaahan+Mooses+siitä+vanhurskaudesta,+joka+laista+tulee,+että+ihminen,+joka+sen+täyttää,+on+siitä+elävä.
6+Mutta+se+vanhurskaus,+joka+uskosta+tulee,+sanoo+näin:+"Älä+sano+sydämessäsi:+Kuka+nousee+taivaaseen?"+se+on:+tuomaan+Kristusta+alas,
7+tahi:+"Kuka+astuu+alas+syvyyteen?"+se+on:+nostamaan+Kristusta+kuolleista.
8+Mutta+mitä+se+sanoo?+"Sana+on+sinua+lähellä,+sinun+suussasi+ja+sinun+sydämessäsi";+se+on+se+uskon+sana,+jota+me+saarnaamme.
9+Sillä+jos+sinä+tunnustat+suullasi+Jeesuksen+Herraksi+ja+uskot+sydämessäsi,+että+Jumala+on+hänet+kuolleista+herättänyt,+niin+sinä+pelastut;
10+sillä+sydämen+uskolla+tullaan+vanhurskaaksi+ja+suun+tunnustuksella+pelastutaan.
11+Sanoohan+Raamattu:+"Ei+yksikään,+joka+häneen+uskoo,+joudu+häpeään."
12+Tässä+ei+ole+erotusta+juutalaisen+eikä+kreikkalaisen+välillä;+sillä+yksi+ja+sama+on+kaikkien+Herra,+rikas+antaja+kaikille,+jotka+häntä+avuksi+huutavat.
13+Sillä+"jokainen,+joka+huutaa+avuksi+Herran+nimeä,+pelastuu."
14+Mutta+kuinka+he+huutavat+avuksensa+sitä,+johon+eivät+usko?+Ja+kuinka+he+voivat+uskoa+siihen,+josta+eivät+ole+kuulleet?+Ja+kuinka+he+voivat+kuulla,+ellei+ole+julistajaa?
15+Ja+kuinka+kukaan+voi+julistaa,+ellei+ketään+lähetetä?+Niinkuin+kirjoitettu+on:+"Kuinka+suloiset+ovat+niiden+jalat,+jotka+hyvää+sanomaa+julistavat!"
16+Mutta+eivät+kaikki+ole+olleet+kuuliaisia+evankeliumille.+Sillä+Esaias+sanoo:+"Herra,+kuka+uskoo+meidän+saarnamme?"
17+Usko+tulee+siis+kuulemisesta,+mutta+kuuleminen+Kristuksen+sanan+kautta.
18+Mutta+minä+kysyn:+eivätkö+he+ole+kuulleet?+Kyllä+ovat:+"Heidän+äänensä+on+kulkenut+kaikkiin+maihin,+ja+heidän+sanansa+maan+piirin+ääriin."
19+Minä+kysyn:+eikö+Israelilla+ole+ollut+siitä+tietoa?+Ensiksi+jo+Mooses+sanoo:+"Minä+herätän+teidän+kiivautenne+kansan+kautta,+joka+ei+ole+kansa,+ymmärtämättömän+kansan+kautta+minä+teitä+kiihoitan."
20+Ja+Esaias+on+rohkea+ja+sanoo:+"Minut+ovat+löytäneet+ne,+jotka+eivät+minua+etsineet;+minä+olen+ilmestynyt+niille,+jotka+eivät+minua+kysyneet."
21+Mutta+Israelista+hän+sanoo:+"Koko+päivän+minä+olen+ojentanut+käsiäni+tottelematonta+ja+uppiniskaista+kansaa+kohden."
(+Room.+10)+
1+Varokaamme+siis,+koska+lupaus+päästä+hänen+lepoonsa+vielä+pysyy+varmana,+ettei+vain+havaittaisi+kenenkään+teistä+jääneen+taipaleelle.
2+Sillä+hyvä+sanoma+on+julistettu+meille+niinkuin+heillekin;+mutta+heidän+kuulemansa+sana+ei+heitä+hyödyttänyt,+koska+se+ei+uskossa+sulautunut+niihin,+jotka+sen+kuulivat.
3+Sillä+me+pääsemme+lepoon,+me,+jotka+tulimme+uskoon,+niinkuin+hän+on+sanonut:+"Ja+niin+minä+vihassani+vannoin:+'He+eivät+pääse+minun+lepooni'",+vaikka+hänen+tekonsa+olivat+valmiina+maailman+perustamisesta+asti.
4+Sillä+hän+on+jossakin+sanonut+seitsemännestä+päivästä+näin:+"Ja+Jumala+lepäsi+seitsemäntenä+päivänä+kaikista+teoistansa";
5+ja+tässä+taas:+"He+eivät+pääse+minun+lepooni."
6+Koska+siis+varmana+pysyy,+että+muutamat+pääsevät+siihen,+ja+ne,+joille+hyvä+sanoma+ensin+julistettiin,+eivät+päässeet+siihen+tottelemattomuuden+tähden,
7+niin+hän+taas+määrää+päivän,+"tämän+päivän",+sanomalla+Daavidin+kautta+niin+pitkän+ajan+jälkeen,+niinkuin+ennen+on+sanottu:+"Tänä+päivänä,+jos+te+kuulette+hänen+äänensä,+älkää+paaduttako+sydämiänne."
(+Hebr.+4)+
(+2.Kor.6:1-2)
25.02.2022 10:35
Joka+ei+ole+kuuliainen+Pojalle,+ei+hän+ole+näkevä+elämää,+vaan+Jumalan+viha+pysyy+hänen+päällään.+Joh.+3:36.
Ihmisluonnolle+on+ominaista,+että+se+katselee+omia+töitään.+Omaa+hurskauttaan,+tahi+omia+syntejään+ja+sen+mukaan+arvostelee+Jumalan+armoa.+Pyhä+Henki+sanoo:+Tässä+on+mies,+Jeesus+Kristus,+vaimon+siemen,+jonka+ikuinen+Isän+rakkaus+pani+edestänne+täyttämään+lain+ja+kärsimään+kuoleman+kaikkien+edestä.+
Hänen+kallis+verensä+on+Jumalan+silmäin+edessä+ottanut+kaiken+voiman+ja+merkityksen+sekä+synneistänne+että+hyveistänne.+"Ja+ei+ole+pelastusta+yhdessäkään+toisessa,+sillä+ei+ole+taivaan+alla+muuta+nimeä+ihmisille+annettu,+jossa+meidän+on+pelastuminen."
Epäusko+on+ainoa+kadottava+synti.+Sen+laajuus+on+kauhistuttava,+sen+laatu+ja+olemus+vaikuttavat+kadottavasti.
Mitä+on+epäusko?+Se+on+Jumalan+suuren+armahtavaisuuden+halveksimista,+hänen+suuren+rakkautensa+häpäisemistä.+Epäusko+polkee+jalkojensa+alle+jumalallisen+armahtavaisuuden+suurimman+lahjan.+Se+työntää+luotaan+meille+annetun+pelastuskeinon,+syntiuhrin,+Jumalan+ainoan+Pojan,+jonka+hän+suuressa+armahtavaisuudessaan+pelastukseksemme+lähetti.
Jeesus+syntyi+ihmiseksi,+rupesi+veljeksemme,+uhrasi+kaikki,+vanhurskautensa,+elämänsä,+verensä+meidän+pelastamiseksemme.+Sinä+tiedät+kaiken+tämän+ja+siitä+huolimatta+olet+kylmä+ja+välinpitämätön.+Sinä+vietät+hänen+syntymisensä+muisto+jouluna.+Kuulet,+luet+ja+laulat+seimenlapsesta.+Vietät+hänen+
kärsimisensä+ja+kuolemansa+muistojuhlaa.+
Kuulet+ja+luet,+miten+hän+verta+hikoillen+kärsi+yrttitarhassa,+miten+häntä+ruoskittiin+ja+orjantappuralla+kruunattiin.+Sinä+näet+hänet+kahden+pahantekijän+keskelle+ristiinnaulittuna.+Sinä+kuulet+hänen+tuskanhuutonsa.+Ja+sinä+tiedät+ja+tunnustat,+että+kaikki+se+on+sinun+ja+sinun+synteinesi+tähden+tapahtunut.+
Käyt+Herran+ehtoollisella+ja+siten+vietät+hänen+kuolemansa+muistoa.+Siitä+huolimatta+on+sydämesi+sittenkin+kuollut+ja+kylmä.+Sinä+et+rakasta+etkä+halaja+häntä,+et+iloitse+hänessä+etkä+ylistä+häntä,+vaan+sielusi+ja+sydämesi+on+kiinnitettynä+katoavaisiin.+Sinä+olet+tottelematon+ja+teet+syntiä+Vapahtajaasi+vastaan.
Onko+siis+ihme,+jos+sinut+kadotetaan!+Onko+ihme,+että+Jumalan+viha+ympärilläsi+leimuaa+kuin+alimmaisen+helvetin+tuli.+Hänen+Poikansa+palavan+rakkauden+ja+katkerat+kärsimykset+maksat+sinä+äärettömällä+kiittämättömyydellä.+Halveksien,+kylmästi+poljet+jalkojesi+alle+Jumalan+rakkauden+suurimman+lahjan.+
Puhuessaan+Kristuksen+kärsimisestä+sanoo+Luther:+"Ihmissydän,+joka+ei+tästä+liiku+eikä+taivu,+on+kiveä,+rautaa+ja+terästä+kovempi.+Rakas,+hieno+maailmamme+kulkee+kulkuaan+ollenkaan+Kristuksen+kärsimisestä+välittämättä.+Se+on+hidas,+kylmä,+kiittämätön+ja+halveksii+saamaansa+suurta+aarretta.+Sen+tähden+Herra+Jumala+jättää+sen+oman+onnensa+nojaan,+ja+niin+etääntyy+se+yhä+kauemmaksi+auttajastaan.+
Ja+Herra+Jumala+on+oikeudenmukainen+sanoessaan+kiittämättömälle+maailmalle+Isällisellä+rakkaudella:+Olen+etsinyt+sinua.+Sinun+tähtesi+olen+antanut+rakkaan+Poikani+suuriin+kärsimyksiin.+Koska+et+minusta+välitä,+en+minäkään+sinusta+huoli.+Kun+et+sinä+pane+arvoa+siihen,+mitä+olen+hyväksesi+tehnyt,+niin+en+minä+välitä+sinusta.+jos+ei+Poikani+Jeesus+Kristus+sinulle+kelpaa,+niin+ota+sitten+Barrabas+tahi+itse+perkele."
Kun+näin+hylkäät+Jumalan+rakkauden,+olet+kylmä+ja+kiittämätön,+niin+älä+ihmettele,+jos+Jumala+sallii+sinun+kulkea+omaa+tietäsi+kadotukseen.+Apostoli+sanoo:+Joka+panee+mitättömäksi+Mooseksen+lain,+hänen+on+armotta+kuoltava.+Kuinka+paljoa+kovemman+rangaistuksen+luulettekaan+sen+ansaitsevan,+joka+tallaa+jalkoihinsa+Jumalan+Pojan+ja+pitää+epäpyhänä+liiton+veren!+Tämä+on+epäuskon+olemus.
Sitä+paitsi+on+epäusko+kaikkien+syntien+äiti.+Ihminen,+joka+ei+usko+Kristukseen,+on+rikkonut+suhteensa+taivaalliseen+Isään.+Hänessä+ei+ole+rakkautta+ja+luottamusta+Jumalaan.+Hän+ei+tahdo+täyttää+Jumalan+tahtoa.+Orjan+lailla+hän+ehkä+rangaistuksen+pelosta,+tahi+ulkokullatun+tavoin+paikan+toivossa+täyttää+Herransa+käskyn.+Luther+sanoo:+"Epäuskon+seuraan+liittyy+koko+helvetti+ja+lohikäärmeen+pyrstö."+
Mutta+tämä+ei+kuitenkaan+aiheuta+kadotusta.+Siihen+ihminen+joutuu+hylkäämällä+Jumalan+armon.+Millä+maksaa+syntinsä+se,+joka+hylkää+Kristuksen?+Hän+on+synteinensä+alastomana+Jumalan+tuomioistuimen+edessä.+Paavali+sanoo:+"Mutta+töitä+tekevälle+ei+lueta+palkkaa+armosta,+vaan+velvollisuudesta."
(+C.O.Rosenius)
24.02.2022 14:40
Virsi+187
1.
Armahda,+Herra+Jumala,
me+surren+valitamme.
Pois+moni+luopuu+sinusta
ja+uhkaa+uskoamme.
Sanasi+ylenkatsotaan
ja+totuus+maahan+poljetaan,
on+valhe+vallan+saanut.
2.
Nyt+ihmisoppi+erheineen
hallitsee+maailmassa,
ei+ota+sanaa+ohjeekseen,
on+vääryys+kasvamassa.
Yö+lieneekö+jo+edessä
ja+vaivan+aika+käsissä,
tuo+ennen+ennustettu?
3.
Me+ihmisraukat+sokeina
kuljemme+harhateillä
kuin+lampaat+vailla+paimenta,
ei+kaitsijata+meillä.
Jos+tiesi,+Herra,+hylkäämme,
niin+valheen+valtaan+vaivumme
ja+käymme+kadotukseen.
4.
Vaan+mittaamaton+armosi
on,+Herra,+vielä+meille.
Tuot+eksyneitä+laumaasi
ja+avun+langenneille.
Näin+sanallasi+kirkkaalla
pois+päästät+sielut+kahleista,
lyöt+rikki+julmat+juonet.
5.
Ja+niin+kuin+hehkuu+hopea
liekissä+loistavana,
niin+koetuksen+ahjossa
myös+kestää+pyhä+sana.
Se+taisteluissa+vahvistuu,
sen+valo+yhä+kirkastuu.
Näin+kunnian+saat,+Herra.
6.
Vahvista+seurakuntaasi
ja+kunniaasi+puolla.
Jos+emme+turvaa+sanaasi,
niin+meidän+täytyy+kuolla.
Siis+kansaasi+nyt+varjele
ja+kirkkoasi+suojele.
Vie+meidät+riemuun+kerran.
Voidaan+laulaa+myös+sävelmällä+278.

Martti+Luther+1524.+Ruots.+Olavus+Petri+1530.+Suom.+ja+säk.+6+Jaakko+Finno+virsikirjaan+1583,+uud.+Elias+Lönnrot+1870,+säk.+4–6+uud.+Niilo+Rauhala+1984.+|+Sävelmä:+Saksassa+1524.
24.02.2022 14:36
Joka+hylkää+Mooseksen+lain,+sen pitää armotta+kahden+tai+kolmen+todistajan+todistuksen+nojalla+kuoleman:+kuinka+paljoa+ankaramman+rangaistuksen+luulettekaan+sen+ansaitsevan,+joka+tallaa+jalkoihinsa+Jumalan+Pojan+ja pitää+epäpyhänä+liiton+veren,+jossa+hänet+on+pyhitetty,+ja+pilkkaa+armon+Henkeä!
(+Hebr.+10:28-29)
24.02.2022 06:49
25 / 27