ÄLKÖÖN TEIDÄN SYDÄMENNE OLKO MURHEELLONEN. USKOKAA JUMALAAN, JA USKOKAA MINUUN. ( Joh. 14:1)

31 Hän, joka ylhäältä tulee, on yli kaikkien. Joka on syntyisin maasta, se on maasta, ja maasta on, mitä hän puhuu; hän, joka taivaasta tulee, on yli kaikkien.
32 Ja mitä hän on nähnyt ja kuullut, sitä hän todistaa; ja hänen todistustansa ei kukaan ota vastaan.
33 Joka ottaa vastaan hänen todistuksensa, se sinetillä vahvistaa, että Jumala on totinen.
34 Sillä hän, jonka Jumala on lähettänyt, puhuu Jumalan sanoja; sillä ei Jumala anna Henkeä mitalla.
35 Isä rakastaa Poikaa ja on antanut kaikki hänen käteensä.
36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä.
( Joh. 3)

25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
27 Hän sanoi hänelle: "Uskon, Herra; minä uskon, että sinä olet Kristus, Jumalan Poika, se, joka oli tuleva maailmaan."
( Joh. 11)

Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.
( Joh. 14:1,27 )

Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi, ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.
( Fil. 4:6-7)

12

63

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

s-seutulaisen taholta tuossa aloituksessa on jälleen tullut esille syntiä, luterilaisen Kirkkoraamatun kirjoitettua itsepetosta
      ITSEPETOS >> 36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä.
      ( Joh. 3) >>
      ITSEPETOS >> 26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
      27 Hän sanoi hänelle: "Uskon, Herra; minä uskon, että sinä olet Kristus, Jumalan Poika, se, joka oli tuleva maailmaan."
      ( Joh. 11) s-seutulaisen >>

Totean, että s-seutulaisen / saviseutulaisen, usko toivosen, ”syntiseutulaisen”, Olavi Peltolan ja GFn palstatoiminnan ydintä on tehdä jatkuvaa Teidän palstalaisten psykologista manipulointia.

Johtava teema tuolla sakilla on julkituoda luterilaista Itsepetokseen perustuvaa Lutherin evankeliumia eli Vanhurskauttamisopin mukaista oppia luterilaisesta Kirkkoraamatusta, etsien jakeita tuosta Kirkkoraamatusta, jotka sopivat tuohon oppiin ja poisjättäen jakeet jotka eivät sovi tuohon oppiin. Tuo on luterilaisen Kirkkoraamatun itsepetos nro 1.

Tuo USKONSAARNA Ei pidä paikkaansa, vaan Uskonsaarna on vastoin Herra Jumalan oppia, jota oppia on Toora ja Profeetat ja Jeesus Kristus ja Apostolit.
      USKONSAARNA on johtamista pois Herra Jumalan tahdosta ja Hänen tottelemisestaan. Uskonsaarna on luterilaiseen itsepetokseen eli Vanhurskauttamisoppiin perustuva, ja että Yksin tuon kautta tulisi jumalalle kelpaavaksi ja pelastuksesta osalliseksi. TUO ON LUTERILAINEN ITSEPETOS NRO 1.

LUTERILAISEN KIRKKORAAMATUN ITSEPETOS NRO 2 ON SEURAAVA:
      luomiskertomuksen kirjoituksissa ei ole jumalaa nimeltä Sana eikä luomiskertomuksen kirjoituksissa ole jumalaa nimeltä Isä, Poika ja Pyhä Henki eikä luomiskertomuksessa ole olemassa myöskään Isä-Poika-suhdetta. KAIKKI TUO HARHAOPPI JUMALASTA ON LUTERILAISTA ITSEPETOSTA NRO 2.

Te S24-palstalaiset varokaa noita harhaoppisia sakilaisa, älkää antako noille mitään vaikuttamismahdollisuutta Teidän palstalaisten uskonkäsitykseenne
      ja pelastuskäsitykseenne.

• Anonyymi

jatkan vielä..

MARTTI LUTHERIN LUOMIEN OPPIEN JA PERINNÄISSÄÄNTÖJEN, LUTERILAISEN ITSEPETOKSEN NO 1 JA 2, SEKÄ IHMISTEN OPPIEN YHTEENVETO:
        Suomessa kirkkouskontojen opit eroavat olennaisesti Herra Jumalan opista , jota oppia ovat Toora ja Profeetat ja Jeesus Kristus ja Apostolit, mutta Kirkkouskontojen opit ovat johtamista pois Herra Jumalan tahdosta ja Hänen tottelemisestaan! Kirkkouskontojen luterilainen itsepetos eli Vanhurskauttamisoppi luterilaisessa Kirkkoraamatussa on harhaoppia.

Te ette saa luottaa luterilaisen Kirkkoraamatun ilmoitukseen. Niinkuin olen monessa kohdin todistanut luterilaisessa Kirkkoraamatussa on runsaasti manipulaatioita ettekä saa luottaa Kirkkoraamattuun. Kirkkoraamattu on luterilaisen itsepetoksen ja ihmisoppien mukaan kirjoitettu ja nuo kirjoitukset ovat manipulaatioita!!!.

Kaikki kunnia Herra Jumalalle Jeesuksen Kristuksen nimessä ja hänen kauttaan!!! !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

jatkan vielä..

MARTTI LUTHERIN LUOMIEN OPPIEN JA PERINNÄISSÄÄNTÖJEN, LUTERILAISEN ITSEPETOKSEN NO 1 JA 2, SEKÄ IHMISTEN OPPIEN YHTEENVETO:
        Suomessa kirkkouskontojen opit eroavat olennaisesti Herra Jumalan opista , jota oppia ovat Toora ja Profeetat ja Jeesus Kristus ja Apostolit, mutta Kirkkouskontojen opit ovat johtamista pois Herra Jumalan tahdosta ja Hänen tottelemisestaan! Kirkkouskontojen luterilainen itsepetos eli Vanhurskauttamisoppi luterilaisessa Kirkkoraamatussa on harhaoppia.

Te ette saa luottaa luterilaisen Kirkkoraamatun ilmoitukseen. Niinkuin olen monessa kohdin todistanut luterilaisessa Kirkkoraamatussa on runsaasti manipulaatioita ettekä saa luottaa Kirkkoraamattuun. Kirkkoraamattu on luterilaisen itsepetoksen ja ihmisoppien mukaan kirjoitettu ja nuo kirjoitukset ovat manipulaatioita!!!.

Kaikki kunnia Herra Jumalalle Jeesuksen Kristuksen nimessä ja hänen kauttaan!!! !

jatkan vielä..

Antakaa vastaus Herralle; KUKA oli Hänen kanssaan luomisessa???

"kuka oli minun kanssani? -"

Jes. 44
        Minä olen Herra, joka teen kaiken, joka yksinäni jännitin taivaan, joka levitin maan-kuka oli minun kanssani? -
        25 joka teen tyhjäksi valhettelijain merkit, teen taikurit tyhmiksi, joka panen tietäjät peräytymään ja muutan heidän tietonsa typeryydeksi.
        26 Mutta palvelijani sanan minä toteutan ja saatan täyttymään sanansaattajaini neuvon.

Mitä tuohon vastaat?

• 17 Sen käskyn minä teille annan, että rakastatte toisianne.
        18 Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä.
        19 Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa.
        20 Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi.' Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne.
        21 Mutta kaiken tämän he tekevät teille minun nimeni tähden, koska he eivät tunne häntä, joka on minut lähettänyt.
        22 Jos minä en olisi tullut ja puhunut heille, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt heillä ei ole, millä syntiänsä puolustaisivat.
        23 Joka vihaa minua, se vihaa myös minun Isääni.
        24 Jos minä en olisi tehnyt heidän keskuudessaan niitä tekoja, joita ei kukaan muu ole tehnyt, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt he ovat nähneet ja ovat vihanneet sekä minua että minun Isääni.
        25 Mutta se sana oli käyvä toteen, joka on kirjoitettuna heidän laissaan: 'He ovat vihanneet minua syyttä.'
        26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.
        27 Ja te myös todistatte, sillä te olette alusta asti olleet minun kanssani."
        ( Joh. 15)

• Anonyymi

1Tim.1:17 Mutta iankaikkiselle kuninkaalle, katoamattomalle, näkymättömälle, ainoalle Jumalalle, kunnia ja kirkkaus aina ja iankaikkisesti! Amen. Room.16:27 Jumalan, ainoan viisaan, olkoon kunnia Jeesuksen Kristuksen kautta, aina ja iankaikkisesti. Amen.

• Anonyymi

Jeesus on ihminen, hän ei ole jumala 1 Tim. 2 : 3- 8..
        Ja toisekseen, että Herra Jumala on kaiken luoja yksinään 1 Moos. 2:4.

Hänen nimensä on Herra 2 Moos. 20 : 1-11.

Jumalan nimi ei ole Isä, Poika ja Pyhä Henki, vaan tämän niminen jumala on epäjumala.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus on ihminen, hän ei ole jumala 1 Tim. 2 : 3- 8..
        Ja toisekseen, että Herra Jumala on kaiken luoja yksinään 1 Moos. 2:4.

Hänen nimensä on Herra 2 Moos. 20 : 1-11.

Jumalan nimi ei ole Isä, Poika ja Pyhä Henki, vaan tämän niminen jumala on epäjumala.

Moi S-seutulainen !

Jospa minä hoidan tälle 15.02.2022 12:05 anonyymiseurakunnan jäsenelle vastauksen.

Kiitos kommetista Ano 15.02.2022 12:05 . Kuulut tähän osastoon "vain hengellistä yhteenlaskua osaavat". Onneksi enemmistä osaa meistä hengellistä kertolaskua, eikä Jeesuksen ja Jumalan kolmiykseys ole meille mikään ongelma, vaikka myönnettävä on, että tässä Jumalan kolmiykseydessä on monia nyansseja, joista me 'myös hengellistä kertolaskua osaavat' olemme aika 'monttu auki'.

Mutta kyllä sinäkin rakas Ano 15.02.2022 12:05 olet meidän hengellinen veljemme (yleensä sisaret osaavat kertolaskua) ja Jeesuksen oma, vaikka tässä 'Jeesus_on_tai_ei_ole_Jumala' asiassa olemme täysin eri mieltä. Vaikket tässä jatkossa hengellistä kertolaskua oppisikaan, niin toivottavasti Jumalan rakkastavassa elämän koulussa opit nöyryyttä !

= = =
        Hengellinen yhteenlasku => Jeesus =100%-ihminen 100%-Jumala = 200% ????? (1 1=2) ja kun otetaan Pyhä Henki mukaan niin saadaan 3.

Hengellinen kertolasku => Jeesus = 100%-ihminen x 100%-Jumala = 100% (no problems) ja kun otetaan Pyhä Henki mukaan, niin 1 x 1x 1 = 1.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Moi S-seutulainen !

Jospa minä hoidan tälle 15.02.2022 12:05 anonyymiseurakunnan jäsenelle vastauksen.

Kiitos kommetista Ano 15.02.2022 12:05 . Kuulut tähän osastoon "vain hengellistä yhteenlaskua osaavat". Onneksi enemmistä osaa meistä hengellistä kertolaskua, eikä Jeesuksen ja Jumalan kolmiykseys ole meille mikään ongelma, vaikka myönnettävä on, että tässä Jumalan kolmiykseydessä on monia nyansseja, joista me 'myös hengellistä kertolaskua osaavat' olemme aika 'monttu auki'.

Mutta kyllä sinäkin rakas Ano 15.02.2022 12:05 olet meidän hengellinen veljemme (yleensä sisaret osaavat kertolaskua) ja Jeesuksen oma, vaikka tässä 'Jeesus_on_tai_ei_ole_Jumala' asiassa olemme täysin eri mieltä. Vaikket tässä jatkossa hengellistä kertolaskua oppisikaan, niin toivottavasti Jumalan rakkastavassa elämän koulussa opit nöyryyttä !

= = =
        Hengellinen yhteenlasku => Jeesus =100%-ihminen 100%-Jumala = 200% ????? (1 1=2) ja kun otetaan Pyhä Henki mukaan niin saadaan 3.

Hengellinen kertolasku => Jeesus = 100%-ihminen x 100%-Jumala = 100% (no problems) ja kun otetaan Pyhä Henki mukaan, niin 1 x 1x 1 = 1.

Jeesus on Jumala joka eli ihmisenä vähän yli kolmekymmentä vuotta.

• Anonyymi kirjoitti:

Moi S-seutulainen !

= = =

Niin, tämmöiset "hengelliset laskuopit" sun muut viisastelut ovat ikävä kyllä juuri niitä järjenpäätelmiä, jotka Paavali heittää syrjään, "hajottaa maahan."

Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle
        ( 2 Kor. 10:5)

1 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.
        2 Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.
        3 Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa,
        4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,
        5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.
        6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
        7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
        8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut - sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet -
        9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat."
        10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
        11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
        12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
        13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
        14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
        15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
        16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.
        ( 1 Kor. 2)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Moi S-seutulainen !

= = =

kiitos Sulle lajittelusta sinun määrittelemääsi joukkoon >>Kuulut tähän osastoon "vain hengellistä yhteenlaskua osaavat>>.

Todellakin tuo ei ole hengellinen lajittelu.

Tuota ihmisten lajittelua tekevä on S24-palstan häirikön touhua.
        Tuosta seuraa että olet ateisti ja perkeleen juoksupoika.

Sisällöltään kommenttisi kuvastaa älyttömyyttä Sinussa, aivottomuutta kuten sanotaan ylösnousseesta miehen sukuelimestä. Tuosta tulee tuollaisa kommentteja kuin tänään olemme saaneet lukea.

• Anonyymi kirjoitti:

Moi S-seutulainen !

= = =

Ja mitä tulee anonyymiin kirjoittajaan, jota kutsut viestissäsi klo.13.13 "Anoksi" ( viestinsä mm. klo.12.15 ), hän ei ole ainakaan minun "hengellinen veljeni" puhumattakaan siitä, että hän olisi veljeni Jeesuksessa Kristuksessa.
        Eikä hän ole Jeesuksen oma, koska hän
        kieltää Jumalan Pojan Jeesuksen Kristuksen ja hyökkää hyökkäämästä päästyään Herran evankeliumia vastaan.
        Hän on Herran Jeesuksen ja hänen seuraajiensa/seurakuntansa piintynyt vainooja.

1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
        2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
        3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
        ( 1 Joh. 4)

22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
        23 Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
        24 Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä.
        25 Ja tämä on se lupaus, minkä hän on meille luvannut: iankaikkinen elämä.
        26 Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.
        ( 1 Joh. 2)

• S-Seutulainen kirjoitti:

Ja mitä tulee anonyymiin kirjoittajaan, jota kutsut viestissäsi klo.13.13 "Anoksi" ( viestinsä mm. klo.12.15 ), hän ei ole ainakaan minun "hengellinen veljeni" puhumattakaan siitä, että hän olisi veljeni Jeesuksessa Kristuksessa.
        Eikä hän ole Jeesuksen oma, koska hän
        kieltää Jumalan Pojan Jeesuksen Kristuksen ja hyökkää hyökkäämästä päästyään Herran evankeliumia vastaan.
        Hän on Herran Jeesuksen ja hänen seuraajiensa/seurakuntansa piintynyt vainooja.

1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
        2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
        3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
        ( 1 Joh. 4)

22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
        23 Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
        24 Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä.
        25 Ja tämä on se lupaus, minkä hän on meille luvannut: iankaikkinen elämä.
        26 Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.
        ( 1 Joh. 2)

Korj. "viestinsä klo. 12.05!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      41
      2625
    2. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      399
      2129
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      20
      1932
    4. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      138
      1724
    5. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      125
      1623
    6. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      15
      1581
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      21
      1113
    8. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      0
      1112
    9. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1019
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      63
      925
    Aihe