Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
S-Seutulainen
profiilit
S-Seutulainen
S-Seutulainen
Vapaa kuvaus
Aloituksia
64
Kommenttia
530
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Eiköhän+seljinnyt.
Hyvää+pohdintaa+sinulla.
Niin,+olenkohan+rehellinen,+jos+sanon,+että+kokisin+Olavi+Peltolan+yhtä+rakkaana+veljenä+Jeesuksessa+Kristuksessa,+jos+hän+olisi+ev.lut.papin+asemesta+putkimies,+uskossa+elävä+duunari!?
Toivottavasti...
15.08.2022 18:49
Kiitos+hyvistä,+asiallisista+kommenteistasi+LS!
Tosin+en+ihan+tainnut+pysyä+kärryillä+minäkään+-+tai+jos+pysyinkin,+mitenkäs+tämä+Vesa+Matti+Loiriin+meni!?
Henkilöön+menevästä+arvostuksesta+mainitsit+Peltolan+yhteydessä,+jos+oikein+ymmärsin.
Mitä+tulee+arvostukseeni+kyseistä+henkilöä+kohtaan,+olen+saanut+hänessä+kokea+vanhemman,+tiellä+-+Jeesus+tiellä,+vaeltaa+saaneen+hengellisen+veljen,+jota+voisin+luonnehtia,+häntä+henkilökohtaisesti+tuntematta,+luotettavaksi+ja+raittiiksi+opettajaksi.+
Myös+sielunhoitajan+ole+löytänyt+Olavi+Peltolassa.+
Tutustuin+hänen+laajoihin+kotisivuihinsa+ehkä+kahdeksisen+vuotta+sitten.+
Elin+niihin+aikoihin+eräänlaisen+uuskarismaattisuuden+ja+menestysteologian+aikaan+saaman+ahdistuksen+vallassa.+
Voisi+kai+puhua+hengellisestä+kriisistäkin.+
Uskallan+uskoa+saaneeni+ihan+johdatuksena+"tutustumiseni"+Olavi+Peltolaan.+
Hänen+vanhoilta,+Kolumbus+-+sivuiltaan+se+alkoi.+
Peltolan+myötä+löysin+C.+O.+Roseniuksen.+
Kiitos+Jumalalle+uskovista+veljistä+ja+sisarista,+ammoin+eläneistä+ja+yhä+elävistä.
15.08.2022 16:17
Esität+hyvän+kysymyksen.
Olavi+Peltola+ei+ole+erehtymätön,+erehtymätön+ei+ole+yhden+yksikään+ihminen.
Ei+edes+paavi!++:)
Näin+kehnon+vastauksen+saat.
15.08.2022 10:51
1+Sentähden+sinä,+oi+ihminen,+et+voi+millään+itseäsi+puolustaa,+olitpa+kuka+hyvänsä,+joka+tuomitset.+Sillä+mistä+toista+tuomitset,+siihen+sinä+itsesi+syypääksi+tuomitset,+koska+sinä,+joka+tuomitset,+teet+samoja+tekoja.
2+Ja+me+tiedämme,+että+Jumalan+tuomio+on+totuuden+mukainen+niille,+jotka+senkaltaisia+tekevät.
3+Vai+luuletko,+ihminen,+sinä,+joka+tuomitset+niitä,+jotka+senkaltaisia+tekevät,+ja+itse+samoja+teet,+että+sinä+vältät+Jumalan+tuomion?
(+Room.+2)
14.08.2022 20:32
Herran+Jeesuksen+Kristuksen+evankeliumia+apostoli+Paavalin+julistamana:
Sillä+minä+en+häpeä+evankeliumia;+sillä+se+on+Jumalan+voima,+itsekullekin+uskovalle+pelastukseksi,+juutalaiselle+ensin,+sitten+myös+kreikkalaiselle."
(+Room.+1:16)
8+Sillä+armosta+te+olette+pelastetut+uskon+kautta,+ette+itsenne+kautta+-+se+on+Jumalan+lahja+-
9+ette+tekojen+kautta,+ettei+kukaan+kerskaisi.
10+Sillä+me+olemme+hänen+tekonsa,+luodut+Kristuksessa+Jeesuksessa+hyviä+töitä+varten,+jotka+Jumala+on+edeltäpäin+valmistanut,+että+me+niissä+vaeltaisimme.
(+Ef.+2)+
"mutta+koska+tiedämme,+ettei+ihminen+tule+vanhurskaaksi+lain+teoista,+vaan+uskon+kautta+Jeesukseen+Kristukseen,+niin+olemme+mekin+uskoneet+Kristukseen+Jeesukseen+tullaksemme+vanhurskaiksi+uskosta+Kristukseen+eikä+lain+teoista,+koska+ei+mikään+liha+tule+vanhurskaaksi+lain+teoista."
(+Gal.+2:16)+
.
14+Sillä+Kristuksen+rakkaus+vaatii+meitä,+jotka+olemme+tulleet+tähän+päätökseen:+yksi+on+kuollut+kaikkien+edestä,+siis+myös+kaikki+ovat+kuolleet;
15+ja+hän+on+kuollut+kaikkien+edestä,+että+ne,+jotka+elävät,+eivät+enää+eläisi+itselleen,+vaan+hänelle,+joka+heidän+edestään+on+kuollut+ja+ylösnoussut.
16+Sentähden+me+emme+tästä+lähtien+tunne+ketään+lihan+mukaan;+jos+olemmekin+tunteneet+Kristuksen+lihan+mukaan,+emme+kuitenkaan+nyt+enää+tunne.
17+Siis,+jos+joku+on+Kristuksessa,+niin+hän+on+uusi+luomus;+se,+mikä+on+vanhaa,+on+kadonnut,+katso,+uusi+on+sijaan+tullut.
18+Mutta+kaikki+on+Jumalasta,+joka+on+sovittanut+meidät+itsensä+kanssa+Kristuksen+kautta+ja+antanut+meille+sovituksen+viran.
19+Sillä+Jumala+oli+Kristuksessa+ja+sovitti+maailman+itsensä+kanssa+eikä+lukenut+heille+heidän+rikkomuksiaan,+ja+hän+uskoi+meille+sovituksen+sanan.
20+Kristuksen+puolesta+me+siis+olemme+lähettiläinä,+ja+Jumala+kehoittaa+meidän+kauttamme.+Me+pyydämme+Kristuksen+puolesta:+antakaa+sovittaa+itsenne+Jumalan+kanssa.
21+Sen,+joka+ei+synnistä+tiennyt,+hän+meidän+tähtemme+teki+synniksi,+että+me+hänessä+tulisimme+Jumalan+vanhurskaudeksi.
(+2+Kor.+5)
14.08.2022 17:31
Mutta+kaikille,+jotka+ottivat+hänet+vastaan,+hän+antoi+voiman+tulla+Jumalan+lapsiksi,+niille,+jotka+uskovat+hänen+nimeensä,
jotka+eivät+ole+syntyneet+verestä+eikä+lihan+tahdosta+eikä+miehen+tahdosta,+vaan+Jumalasta.
(+Joh.+1:12-13)
14.08.2022 09:58
-
Onko+uskova+synnitön?
Kautta+aikojen+on+yritetty+monella+tapaa+selittää+näitä+Johanneksen+kirjeen+opetuksia+synnistä.+Toki+aina+on+ollut+pieniä+uskovien+ryhmiä,+joiden+jäsenet+väittävät,+etteivät+he+ole+tehneet+enää+vuosiin+syntiä.+Jotkut+perustelevat+väitettään+sillä,+että+kun+Raamattu+sanoo+niin,+meidän+on+uskottava+se+sellaisenaan.+Varsin+yleinen+on+sellainen+tulkinta,+jonka+mukaan+Johannes+tarkoittaa+tässä+tietoista+pysymistä+tahallisissa+tekosynneissä.
Palavimmassakin+uskovassa+asuu+kuitenkin+aina+halu+syntiin.+Se+on+perisynnin+ilmausta.+Se+tulee+näkyviin+milloin+ylpeytenä+ja+itsekeskeisyytenä,+milloin+taas+napinamielenä+koetuksissa.+Valitettavan+usein+synti+ilmenee+myös+räikeissä+julkisynneissä.+Joka+tapauksessa+jäämme+arvoituksen+eteen.+Johanneksen+väite,+ettei+yksikään+Jumalasta+syntynyt+tee+syntiä,+näyttää+olevan+myös+ristiriidassa+kirjeen+alussa+olevan+opetuksen+kanssa+(1+Joh+1:8,10).
Johanneksen+opetuksen+sisäinen+jännitys+ahdistakoon+meidät+entistä+totuudellisemmin+huutamaan+avuksi+Jeesusta,+joka+on+koko+maailman+syntien+sovitus,+siis+myös+uskovien+jatkuvien+ja+pysyvien+syntien+sovitus.+
Varoittakoot+kuitenkin+nämä+arvoitukselliset+Johanneksen+opetukset+meitä+koskaan+leikkimästä+yhdelläkään+synnillä.+Synti+on+kuin+tuleen+lankeamista,+siitä+on+päästävä+pian+pois.
Usko+joka+tapauksessa+sovituksen+sanaan
Tärkeintä+uskovan+elämässä+on,+että+hän+vaeltaa+valossa.+On+suostuttava+näkemään+syntisyytensä+ja+kestettävä+läpi+elämän+sen+tuomaa+ahdistusta.+Samaan+aikaan+on+uskallettava+luottaa+siihen,+että+kaikesta+huolimatta+Jeesuksen+veri+puhdistaa+kaikesta+synnistä+(1+Joh+1:7,9).+
Syvin+lohdutus+on+siinä,+että+Jumala+rakastaa+aina+ensin+(4:19).+Hän+rakastaa+siis+jo+ennen+kuin+ihminen+on+edes+kyennyt+luopumaan+synneistään+(vrt.+Room+5:6,8,10).+Se+on+sitä+rakkautta,+jossa+hän+on+"lähettänyt+Poikansa+meidän+syntiemme+sovitukseksi"+(1+Joh+4:10).+Tämän+Jeesuksen+valmistaman+sovituksen+olemme+vastaanottaneet+(Room+5:11)+ja+pidämme+kaikesta+huolimatta+kiinni+tästä+sovituksen+sanasta+(2+Kor+5:19).
"Me+olemme+oppineet+tuntemaan+Jumalan+rakkauden+kaikkia+meitä+kohtaan+ja+uskomme+siihen"+(1+Joh+4:16).+Toivomme+uskaltavamme+uskoa+siihen+elämämme+viime+hetkeen+asti+(2+Tim+4:7).+Me+uskallamme+tuomion+päivänä+astua+rohkeasti+esiin+(1+Joh+4:17)+yksin+Kristuksen+vanhurskauteen+turvaten.
Kirkkaudessa+meillä+ei+ole+enää+syntiä.+Silloin+olemme+todella+Kristuksen+kaltaisia+(1+Joh+3:2).+Silloin+meidän+ei+enää+tarvitse+uskoa+rakkauteen+niin,+että+oma+syntimme+on+koko+ajan+läsnä.+Tänään+vielä+usko+täydellisesti+synnit+poistavaan+rakkauteen+on+sen+näkemistä,+mitä+ei+nähdä+(Hepr+11:1).+Siellä+Jumalan+rakkaus+Jeesuksessa+on+saavuttanut+meidän+elämässämme+täyttymyksen+ja+kaikki+synti+on+poissa.
(+Ote+Olavi+Peltolan+opetuksesta+"Johanneksen+ensimmäinen+kirje")
13.08.2022 16:30
"Autuaat+ne,+joiden+rikokset+ovat+anteeksi+annetut+ja+joiden+synnit+ovat+peitetyt!"+
(+Room.+4:7)+
"Jos+sanomme,+ettei+meillä+ole+syntiä,+niin+me+eksytämme+itsemme,+ja+totuus+ei+ole+meissä.+Jos+me+tunnustamme+syntimme,+on+hän+uskollinen+ja+vanhurskas,+niin+että+hän+antaa+meille+synnit+anteeksi+ja+puhdistaa+meidät+kaikesta+vääryydestä.+Jos+sanomme,+ettemme+ole+syntiä+tehneet,+niin+me+teemme+hänet+valhettelijaksi,+ja+hänen+sanansa+ei+ole+meissä.” +
(+1.+Joh.+1:8-10)+
Uskova+ihminen+joka+uskoo+(+kuvittelee!)+tulleensa+synnittömäksi+jo+täällä+ajassa,+korottaa+itsensä+Herran+Jeesuksen+Kristuksen+rinnalle.
Jumalan+Poika+alensi+itsensä+tulemalla+syntisen+ihmisen+kaltaisuuteen+-+kuitenkin+ilman+syntiä+-+meidän+syntisten+tähden.+
Syntinen,+armahdettu+ihminen,+korottaa+itsensä+Jumalan+Pojan+kaltaiseksi,++väittämällä+saavuttaneensa+synnittömyyden+jo+täällä+ajassa.
-
>>Synnittömiä+tekoja+uskova+voi+tehdä+vain+siksi,+että+teot+peitetään+Kristuksen+pyhyyteen+ja+puhtauteen.+Uskova+ei+voi+ylpeillä+siitä,+että+hän+on+vapaa+synnistä,+vaan+hän+on+kiitollinen+siitä,+että+hänen+syntinsä+ovat+anteeksiannetut+ja+peitetyt.>>
(+Olavi+Peltola)
12.08.2022 08:15
Voisi+sanoa,+että+uskova+ihminen+joka+uskoo+(+kuvittelee!)+tulleensa+synnittömäksi+jo+täällä+ajassa,+korottaa+itsensä+Herran+Jeesuksen+Kristuksen+rinnalle.
Jumalan+Poika+alensi+itsensä+tulemalla+syntisen+ihmisen+kaltaisuuteen+-+kuitenkin+ilman+syntiä+-+meidän+syntisten+tähden.+
Syntinen,+armahdettu+ihminen,+korottaa+itsensä+Jumalan+Pojan+kaltaiseksi,++väittämällä+saavuttaneensa+synnittömyyden+jo+täällä+ajassa.
Mihin+tällainen,+uskovana+itseään+pitävä,+ihminen+enää+tarvitsee+Jeesusta+Kristusta!?
"Autuaat+ne,+joiden+rikokset+ovat+anteeksi+annetut+ja+joiden+synnit+ovat+peitetyt!
"Jos+sanomme,+ettei+meillä+ole+syntiä,+niin+me+eksytämme+itsemme,+ja+totuus+ei+ole+meissä.+Jos+me+tunnustamme+syntimme,+on+hän+uskollinen+ja+vanhurskas,+niin+että+hän+antaa+meille+synnit+anteeksi+ja+puhdistaa+meidät+kaikesta+vääryydestä.+Jos+sanomme,+ettemme+ole+syntiä+tehneet,+niin+me+teemme+hänet+valhettelijaksi,+ja+hänen+sanansa+ei+ole+meissä.” +
(+1.+Joh.+1:8-10)
11.08.2022 10:21
>>Ajatus+uskovan+täydellisestä+synnittömyydestä+on+valhe.+Jokainen+uudestisyntynyt+kristitty+kantaa+luonnossaan+taipumusta+syntiin,+sekä+lankeaa+siihen+tavalla+tai+toisella.+Juuri+siksi+kristilliseen+elämäämme+kuuluu+tärkeänä+osana+syntien+tunnustaminen+ja+Jeesuksen+sovitustyöhön+turvautuminen.
Kuoleman+ruumis
Jo+pelkästään+ajatus+siitä,+että+olisin+”synnitön”,+on+Jumalan+edessä+ylpeyttä+ja+eksymisen+seurausta.+Uskovasta+ei+tule+täydellistä+tässä+elämässä. Paavali+opettaa+kirjeessään:
”Ei+niin,+että+jo+olisin+sen+saavuttanut+tai+että+jo+olisin+tullut+täydelliseksi,+vaan+minä+riennän+sitä+kohti,+että+minä+sen+omakseni+voittaisin,+koskapa+Kristus+Jeesus+on+voittanut+minut.”+ (+Fil.+3:12)+
”Mutta+nyt, kun+olette+synnistä+vapautetut+ja+Jumalan+palvelijoiksi+tulleet,+on+teidän+hedelmänne+pyhitys,+ja+sen+loppu+on+iankaikkinen+elämä.+Sillä+synnin+palkka+on+kuolema,+mutta+Jumalan+armolahja+on+iankaikkinen+elämä+Kristuksessa+Jeesuksessa,+meidän+Herrassamme.”+ (+Room.+6:22-23)+
Paavali+sanookin,+että+synnin+valta+ihmiseen+on+murrettu+Kristuksen+ristinkuoleman+ja+sovitusveren+kautta.+Meidän+ei+tule+siis+enää+palvella+syntiä,+vaikka+se+onkin+meidän+luonnossamme+lihan+takia.+Tätä+ruumiin+ja+hengen+välistä+jännitettä+hän+kuvaa+myös+osuvasti+kirjeessään+Roomalaisille:
”Niin+huomaan+siis+itsessäni,+minä,+joka+tahdon+hyvää+tehdä,+sen+lain,+että+paha+riippuu+minussa+kiinni;+sillä+sisällisen+ihmiseni+puolesta+minä+ilolla+yhdyn+Jumalan+lakiin,+mutta+jäsenissäni+minä+näen+toisen+lain,+joka+sotii+minun+mieleni+lakia+vastaan+ja+pitää+minut+vangittuna+synnin+laissa,+joka+minun+jäsenissäni+on.”+ (+Room.+7:21-24)>>
(+Lähde:+Otelainaus+/"Synnittömyysoppi"/Radio+Liekki+-+sivusto)
-
"Jollei+Jumala+vanhurskauta+tällaista+jumalatonta+ja+samalla+kuitenkin+Jeesuksen+nimeä+avuksi+huutavaa+ihmistä,+ei+meille+kenelläkään+olisi+mitään+toivoa.+Huudamme+vain+siksi+avuksemme+Jeesuksen+nimeä,+koska+meillä+ei+ole+tässä+elämässä+muutakaan+toivoa!"+
(+Olavi+Peltola)+
"Ei+armoa+(eikä+anteeksiantamusta)+tarvitse+todella+sellainen+syntinen,+jonka+synnit+ovat+vain+tekoja,+ajatuksia+ja+sanoja,+mutta+joka+ei+suostu+myöntämään+eikä+ole+nähnyt+sydämensä+luonnon+saastaisia+pohjamutia+ja+joutunut+niistä+hätään.+-+Vain+itsestään+epätoivoinen+ihminen+tarttuu+armoon+(+ja+anteeksiantamukseen)."+
(Rosenius)
10.08.2022 07:48
>>Kristitty+taistelee+itsessään+asuvaa+syntiä+vastaan
Kristitty+ei+halua+jäädä+synteihinsä.+Kuitenkin+hän+on+jatkuvasti+syntinen+–+siinä+sovittamaton+ristiriita.+Uskova+pyrkii+irti+synnistä.+Synti+on+hänelle+vierasta,+mutta+hän+havaitsee,+että+synti+roikkuu+hänessä+kiinni+(Room+7:18-21).+
Uskovan+ei+pidä+”leikkiä”+synnillä+ja+tehdä+syntiä+tahallaan+uhmaten+Jumalan+pyhyyttä.+Aitoon+uskoon+kuuluu+aina+Jumalan+pyhyyden+pelko.+Synti+on+kuin+tuleen+kaatumista.+Siitä+haluaa+heti+pois+(Miika+7:8).+
Meidän+ei+pidä+puolustaa+syntejämme+ja+erehdyksiämme,+eikä+antautua+niiden+palvelijaksi.+Saamme+tuoda+ne+valoon+ja+pyytää+armoa+ja+anteeksiantamusta.>>
(+Lyhyt+ote+Olavi+Peltolan+opetuksesta+"Mitä+on+olla+kristitty?")
09.08.2022 17:45
"Autuaat+ne,+joiden+rikokset+ovat+anteeksi+annetut+ja+joiden+synnit+ovat+peitetyt!
(+1.+Joh.+1:8-10)+
-
"Synnittömiä+tekoja+uskova+voi+tehdä+vain+siksi,+että+teot+peitetään+Kristuksen+pyhyyteen+ja+puhtauteen.+Uskova+ei+voi+ylpeillä+siitä,+että+hän+on+vapaa+synnistä,+vaan+hän+on+kiitollinen+siitä,+että+hänen+syntinsä+ovat+anteeksiannetut+ja+peitetyt."
(+Olavi+Peltola)
08.08.2022 22:20
"Niin+en+nyt+enää+tee+sitä+minä,+vaan+synti,+joka+minussa+asuu."
...+synti,+joka+minussa+ASUU!+
Mikä+synti+Paavalissa,+hänen+kirjoittaessaan,+asuu?
Siis+-+EI+ASUNUT,+vaan+EDELLEEN+ASUU!!+
PERISYNTI/SYNNIN+JUURI!
Niin+kuin+asuu+kaikissa+muissakin+uskovissa+ihmisissä.
Eikä+se+meistä+poistu+tämän+maallisen+vaelluksemme+aikana.
Kun+Paavali+tämän+tilan+itsessään+tunnustaa,+kuinka+ylipäätään+kukaan+voi+kuvitella+saavuttavansa+täydellisen+synnittömyyden+tässä+ajassa!?
14+Sillä+me+tiedämme,+että+laki+on+hengellinen,+mutta+minä+olen+lihallinen,+myyty+synnin+alaisuuteen.
15+Sillä+minä+en+tunne+omakseni+sitä,+mitä+teen;+sillä+minä+en+toteuta+sitä,+mitä+tahdon,+vaan+mitä+minä+vihaan,+sitä+minä+teen.
16+Mutta+jos+minä+teen+sitä,+mitä+en+tahdo,+niin+minä+myönnän,+että+laki+on+hyvä.
17+Niin+en+nyt+enää+tee+sitä+minä,+vaan+synti,+joka+minussa+asuu.
18+Sillä+minä+tiedän,+ettei+minussa,+se+on+minun+lihassani,+asu+mitään+hyvää.+Tahto+minulla+kyllä+on,+mutta+voimaa+hyvän+toteuttamiseen+ei;
19+sillä+sitä+hyvää,+mitä+minä+tahdon,+minä+en+tee,+vaan+sitä+pahaa,+mitä+en+tahdo,+minä+teen.
20+Jos+minä+siis+teen+sitä,+mitä+en+tahdo,+niin+sen+tekijä+en+enää+ole+minä,+vaan+synti,+joka+minussa+asuu.
21+Niin+huomaan+siis+itsessäni,+minä,+joka+tahdon+hyvää+tehdä,+sen+lain,+että+paha+riippuu+minussa+kiinni;
22+sillä+sisällisen+ihmiseni+puolesta+minä+ilolla+yhdyn+Jumalan+lakiin,
23+mutta+jäsenissäni+minä+näen+toisen+lain,+joka+sotii+minun+mieleni+lakia+vastaan+ja+pitää+minut+vangittuna+synnin+laissa,+joka+minun+jäsenissäni+on.
24+Minä+viheliäinen+ihminen,+kuka+pelastaa+minut+tästä+kuoleman+ruumiista?
25+Kiitos+Jumalalle+Jeesuksen+Kristuksen,+meidän+Herramme,+kautta!+Niin+minä+siis+tämmöisenäni+palvelen+mielellä+Jumalan+lakia,+mutta+lihalla+synnin+lakia.
(+Room.+7)
P.+S.+Paavali+kirjoittaa+Roomalaiskirjeen+7.luvussa+PREESENSISSÄ+-+EI+IMPERFEKTISSÄ!+
Oliko+Pietari+Antiokiaan+tullessaan+USKOSSA+vai+uskosta+osaton+langetessaan+ulkokultaisuuden+syntiin!?+
11+Mutta+kun+Keefas+tuli+Antiokiaan,+vastustin+minä+häntä+vasten+kasvoja,+koska+hän+oli+herättänyt+suurta+paheksumista.
12+Sillä+ennenkuin+Jaakobin+luota+oli+tullut+muutamia+miehiä,+oli+hän+syönyt+yhdessä+pakanain+kanssa;+mutta+heidän+tultuaan+hän+vetäytyi+pois+ja+pysytteli+erillään+peläten+ympärileikattuja,
13+ja+hänen+kanssaan+lankesivat+ulkokultaisuuteen+muutkin+juutalaiset,+niin+että+heidän+ulkokultaisuutensa+tempasi+mukaansa+Barnabaankin.
14+Mutta+kun+minä+näin,+etteivät+he+vaeltaneet+suoraan+evankeliumin+totuuden+mukaan,+sanoin+minä+Keefaalle+kaikkien+kuullen:+"Jos+sinä,+joka+olet+juutalainen,+noudatat+pakanain+tapoja+etkä+juutalaisten,+miksi+sinä+pakotat+pakanoita+noudattamaan+juutalaisten+tapoja?"
(+Gal.+2)+
1+Pankaa+siis+pois+kaikki+pahuus+ja+kaikki+vilppi+ja+ulkokultaisuus+ja+kateus+ja+kaikki+panettelu,
2+ja+halatkaa+niinkuin+vastasyntyneet+lapset+sanan+väärentämätöntä+maitoa,+että+te+sen+kautta+kasvaisitte+pelastukseen,
3+jos+"olette+maistaneet,+että+Herra+on+hyvä."
(+1+Piet.+2)+
!!!+
6+Jos+sanomme,+että+meillä+on+yhteys+hänen+kanssaan,+mutta+vaellamme+pimeydessä,+niin+me+valhettelemme+emmekä+tee+totuutta.
7+Mutta+jos+me+valkeudessa+vaellamme,+niinkuin+hän+on+valkeudessa,+niin+meillä+on+yhteys+keskenämme,+ja+Jeesuksen+Kristuksen,+hänen+Poikansa,+veri+puhdistaa+meidät+kaikesta+synnistä.
8+Jos+sanomme,+ettei+meillä+ole+syntiä,+niin+me+eksytämme+itsemme,+ja+totuus+ei+ole+meissä.
9+Jos+me+tunnustamme+syntimme,+on+hän+uskollinen+ja+vanhurskas,+niin+että+hän+antaa+meille+synnit+anteeksi+ja+puhdistaa+meidät+kaikesta+vääryydestä.
10+Jos+sanomme,+ettemme+ole+syntiä+tehneet,+niin+me+teemme+hänet+valhettelijaksi,+ja+hänen+sanansa+ei+ole+meissä.
(+1+Joh.+1)
08.08.2022 17:45
>>Evankeliumi+on+sanoma+tästä+objektiivisesta,+tapahtuneesta+sovituksesta,+ja+siitä+syystä+sitä+2+Kor.+5:19+sanotaan+sovituksen+sanaksi.+Sen+ansiota+on,+että+ihmiset+nyt+puolestaan+eli+SUBJEKTIIVISESTI+tulevat+sovitetuiksi+Jumalan+kanssa+yksinomaan+uskon+kautta+(sola+fide).+
Me+tulemme+toisin+sanoen+vain+sen+tähden+uskon+kautta+sovitetuiksi+Jumalan+kanssa,+että+sovitus+Kristuksen+suorittaman+hyvityksen+ansiosta+JO+ON+OLEMASSA,+JULISTETAAN+JA+TARJOTAAN+evankeliumissa.
Paavali+kehottaa+uskomaan+objektiivisesti+olemassa+olevaan+sovitukseen+2+Kor.+5:20+sanoen:+”Antakaa+sovittaa+itsenne+Jumalan+kanssa”,+ja+Room.+5:11+hän+todistaa+puhuen+kaikkien+kristittyjen+suulla,+että+me+”nyt”,+toisin+sanoen+subjektiivisesti+uskoviksi+tullessamme,+olemme+ottaneet+vastaan+(objektiivisen)+sovituksen.>>
(+Otelainaus:+Franz+Pieper+1852+1931)
07.08.2022 10:11
Tällä+erää+kommunikointini+kanssasi+päättyy+tähän.
Päivän+jatkoja!
06.08.2022 13:15
Huonosti,+peräti+huonosti,+kertovat+sinun+kiukuttelevat+ja+solvauksin+ryyditetyt+viestisi+ihmisestä,+joka+uskoo+lujasti+koko+maailman+pelastuvan.
Rauhasta+ja+tasapainosta+ne+eivät+kerro+nimeksikään.+
Mahdollinen+temperamenttikysymys+yms.+huomioidenkin.+
No+niin.+
Kysyt+kysymästä+päästyäsi+mitä+Paavali+tarkoittaa+sillä,+kun+hän+kirjoittaa+"Jumala+oli+Kristuksessa+ja+sovitti+maailman+itsensä+kanssa"!?
Paavali+tarkoittaa+juuri+sitä+mitä+hän+kirjoittaakin.
Jumala+tuli+Pojassaan+Jeesuksessa+Kristuksessa+ihmisen+osaan+ja+sovitti+maailman+(+kaikki+ihmiset)+itsensä+kanssa+eikä+lukenut+heille+heidän+rikkomuksiaan.+
Siihen+ei+yksikään+ihminen+voi+mitään+lisätä,+ei+millään+sitä+ansaita,+ei+edes+uskollaan
Usko+ei+ole+jotain,+jolla+Jumalalta+voidaan+YHTÄÄN+MITÄÄN+ANSAITA.+
Usko+on+ainoastaan+se+TYHJÄ+KÄSI,+joka+OTTAA+JUMALAN+LAHJAN,+PELASTUKSEN+ARMOLAHJAN,+VASTAAN.+
Kaikki+on+sovitettu,+Jumala+on+sovittanut+meidät+Pojassaan+Jeesuksessa+Kristuksessa+itsensä+kanssa.+
Kaikki+on+valmiina,+tulkaa,+ottakaa+vastaan!+
Objektiivinen,+kaikkia+koskeva+vanhurskautus+tulee+subjektiivisessa+vanhurskautuksessa+yksilön+osalle+uskon+kautta+Jeesukseen+Kristukseen.+
Jumalan+lahja,+pelastuksen+armolahja,+kaikille+tarkoitettu,+KAIKILLE+VALMIINA+vastaanotettavaksi.+
Lahja+annetaan+ja+lahja+otetaan+vastaan.+
"Hänen+työtovereinaan+me+myös+kehoitamme+teitä+vastaanottamaan+Jumalan+armon+niin,+ettei+se+jää+turhaksi."+(+2+Kor.+6:1)+
19+Sillä+Jumala+oli+Kristuksessa+ja+sovitti+maailman+itsensä+kanssa+eikä+lukenut+heille+heidän+rikkomuksiaan,+ja+hän+uskoi+meille+sovituksen+sanan.
20+Kristuksen+puolesta+me+siis+olemme+lähettiläinä,+ja+Jumala+kehoittaa+meidän+kauttamme.+Me+pyydämme+Kristuksen+puolesta:+antakaa+sovittaa+itsenne+Jumalan+kanssa.
21+Sen,+joka+ei+synnistä+tiennyt,+hän+meidän+tähtemme+teki+synniksi,+että+me+hänessä+tulisimme+Jumalan+vanhurskaudeksi.
(+2.Kor.5)
05.08.2022 23:07
Saat+vanhaa+"postia"!+
Olen+vastannut+sinulle+taannoin+(+01.02.2021++22.40)+Paavalin+evankeliumina+-+sellaisenaan,+pitämääsi+tuttuun+jakeen+osaan:
>>Sillä+Jumala+oli+Kristuksessa+ja+sovitti+maailman+itsensä+kanssa...
JATKUU+NÄIN:
...+eikä+lukenut+heille+heidän+rikkomuksiaan,+ja+hän+uskoi+meille+sovituksen+sanan.
Kristuksen+puolesta+me+siis+olemme+lähettiläinä,+ja+Jumala+kehoittaa+meidän+kauttamme.+Me+pyydämme+Kristuksen+puolesta:+antakaa+sovittaa+itsenne+Jumalan+kanssa.
(+2+Kor.+5:19-20)
-
Sillä+niin+on+Jumala+maailmaa+rakastanut,+että+hän+antoi+ainokaisen+Poikansa,...
JATKUU+NÄIN:
...+ettei+yksikään,+joka+häneen+uskoo,+hukkuisi,+vaan+hänellä+olisi+iankaikkinen+elämä.
Sillä+ei+Jumala+lähettänyt+Poikaansa+maailmaan+tuomitsemaan+maailmaa,+vaan+sitä+varten,+että+maailma+hänen+kauttansa+pelastuisi.
Joka+uskoo+häneen,+sitä+ei+tuomita;+mutta+joka+ei+usko,+se+on+jo+tuomittu,+koska+hän+ei+ole+uskonut+Jumalan+ainokaisen+Pojan+nimeen.
(+Joh.+3:16-18)>>
P.+S.+Edelleenkään+et+usko+etkä+myönnä,+että+ihmisen+on+pelastuakseen+otettava+evankeliumi+Jeesuksesta+Kristuksesta+vastaan+ja+uskottava+se.+Sovitus+on+uskottava+todeksi+omalla+kohdalla.+
"Uskokaa+evankeliumi,+antakaa+sovittaa+itsenne...+ottakaa+vastaan+Jumalan+armo...!"+
Joka+kääntää+selkänsä+Jumalalle,+torjuu+Hänen+armonsa,+viittaa+kintaalla+koko+Herran+evankeliumille,+kieltää+Jeesuksen+Kristuksen,+tallaa+hänet,+Jumalan+Pojan,+jalkoihinsa+ja+pitää+halpana+hänen+edestään+maahan+vuotaneen+verensä+-+
PILKKAA+ARMON+HENKEÄ!+
Tässä+tilassa+kuoleva+ihminen+EI+VOI+PELASTUA.
05.08.2022 18:57
"Sillä+minä+en+häpeä+evankeliumia;+sillä+se+on+Jumalan+voima,+itsekullekin+uskovalle+pelastukseksi,+juutalaiselle+ensin,+sitten+myös+kreikkalaiselle."
(+Room.+1:16)
8+Sillä+armosta+te+olette+pelastetut+uskon+kautta,+ette+itsenne+kautta+-+se+on+Jumalan+lahja+-
9+ette+tekojen+kautta,+ettei+kukaan+kerskaisi.
10+Sillä+me+olemme+hänen+tekonsa,+luodut+Kristuksessa+Jeesuksessa+hyviä+töitä+varten,+jotka+Jumala+on+edeltäpäin+valmistanut,+että+me+niissä+vaeltaisimme.
(+Ef.+2)+
"mutta+koska+tiedämme,+ettei+ihminen+tule+vanhurskaaksi+lain+teoista,+vaan+uskon+kautta+Jeesukseen+Kristukseen,+niin+olemme+mekin+uskoneet+Kristukseen+Jeesukseen+tullaksemme+vanhurskaiksi+uskosta+Kristukseen+eikä+lain+teoista,+koska+ei+mikään+liha+tule+vanhurskaaksi+lain+teoista."
(+Gal.+2:16)+
.
14+Sillä+Kristuksen+rakkaus+vaatii+meitä,+jotka+olemme+tulleet+tähän+päätökseen:+yksi+on+kuollut+kaikkien+edestä,+siis+myös+kaikki+ovat+kuolleet;
15+ja+hän+on+kuollut+kaikkien+edestä,+että+ne,+jotka+elävät,+eivät+enää+eläisi+itselleen,+vaan+hänelle,+joka+heidän+edestään+on+kuollut+ja+ylösnoussut.
16+Sentähden+me+emme+tästä+lähtien+tunne+ketään+lihan+mukaan;+jos+olemmekin+tunteneet+Kristuksen+lihan+mukaan,+emme+kuitenkaan+nyt+enää+tunne.
17+Siis,+jos+joku+on+Kristuksessa,+niin+hän+on+uusi+luomus;+se,+mikä+on+vanhaa,+on+kadonnut,+katso,+uusi+on+sijaan+tullut.
18+Mutta+kaikki+on+Jumalasta,+joka+on+sovittanut+meidät+itsensä+kanssa+Kristuksen+kautta+ja+antanut+meille+sovituksen+viran.
(+2+Kor.+5)
05.08.2022 15:26
"Me+pyydämme+Kristuksen+puolesta:+antakaa+sovittaa+itsenne+Jumalan+kanssa."
+"Hänen+työtovereinaan+me+myös+kehoitamme+teitä+vastaanottamaan+Jumalan+armon+niin,+ettei+se+jää+turhaksi."+
21+Sen,+joka+ei+synnistä+tiennyt,+hän+meidän+tähtemme+teki+synniksi,+että+me+hänessä+tulisimme+Jumalan+vanhurskaudeksi.+
(+2+Kor+5)+
-
Hänen+työtovereinaan+me+myös+kehoitamme+teitä+vastaanottamaan+Jumalan+armon+niin,+ettei+se+jää+turhaksi.
Sillä+hän+sanoo:+"Otollisella+ajalla+minä+olen+sinua+kuullut+ja+pelastuksen+päivänä+sinua+auttanut."+Katso,+nyt+on+otollinen+aika,+katso,+nyt+on+pelastuksen+päivä.
(+6:1-2)
05.08.2022 09:54
9+Luulin+minäkin,+että+minun+tuli+paljon+taistella+Jeesuksen,+Nasaretilaisen,+nimeä+vastaan,
10+ja+niin+minä+teinkin+Jerusalemissa.+Paljon+pyhiä+minä+suljin+vankiloihin,+saatuani+ylipapeilta+siihen+valtuuden,+ja+kun+heitä+tapettiin,+annoin+minä+ääneni+sen+puolesta.
11+Ja+kaikkialla+synagoogissa+minä+usein+koetin+rankaisemalla+pakottaa+heitä+herjaamaan+Jeesusta,+ja+menin+niin+pitkälle+vimmassani+heitä+vastaan,+että+vainosin+heitä+aina+ulkomaan+kaupunkeihin+saakka.
12+Kun+näissä+asioissa+matkustin+Damaskoon+ylipappien+valtuudella+ja+suostumuksella,
13+näin+minä,+oi+kuningas,+tiellä+keskellä+päivää+taivaasta+valon,+auringon+paistetta+kirkkaamman,+leimahtavan+minun+ja+matkatoverieni+ympärillä,
14+ja+me+kaaduimme+kaikki+maahan,+ja+minä+kuulin+äänen+sanovan+minulle+hebreankielellä:+'Saul,+Saul,+miksi+vainoat+minua?+Työläs+on+sinun+potkia+tutkainta+vastaan.'
15+Niin+minä+sanoin:+'Kuka+olet,+herra?'+Ja+Herra+sanoi:+'Minä+olen+Jeesus,+jota+sinä+vainoat.
16+Mutta+nouse+ja+seiso+jaloillasi;+sillä+sitä+varten+minä+olen+sinulle+ilmestynyt,+että+asettaisin+sinut+palvelijakseni+ja+sen+todistajaksi,+mitä+varten+sinä+olet+minut+nähnyt,+niin+myös+sen,+mitä+varten+minä+sinulle+vastedes+ilmestyn.
17+Ja+minä+pelastan+sinut+sekä+oman+kansasi+että+pakanain+käsistä,+joitten+tykö+minä+sinut+lähetän
18+avaamaan+heidän+silmänsä,+että+he+kääntyisivät+pimeydestä+valkeuteen+ja+saatanan+vallasta+Jumalan+tykö+ja+saisivat+uskomalla+minuun+synnit+anteeksi+ja+perintöosan+pyhitettyjen+joukossa.'
(+Ap.t.+26)
03.08.2022 23:36
6 / 27