Harhaoppiset karttavat parannussaarnoja.
He rakentavat mieleisensä jumalakuvan ilman Jumalan ja helvetin pelkoaan.
Matt. 10:28 Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.
Matt. 5:20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Luuk. 15:7 Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.
Tyhmät neitsyet = sokeat = talutetut = pelastumattomat
70
719
Vastaukset
- Anonyymi
Helluntailaiset etsivät Pyhää Henkeä tunnekokemuksistaan mutta eivät Raamatusta.
- Anonyymi
Hyvä toteamus !
- Anonyymi
Totta.
- Anonyymi
Wanha kunnon helluntailaisuus on kadonnut.
Silloin eivät kastealtaatkaan olleet kuivuneet.- Anonyymi
Wanha kunnon helluntailaisuus = 》 seurakunnan jäsenet palvelivat Jumalaa ja lähimmäisiään riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella ja heillä oli armahtava mielenlaatu kaikkia ihmisiä kohtaan.
Tosiaan, tämä on hyvin harvinaista nykyään. HellunFailaisuus rehottaa useissa seurakunnissa!
- Anonyymi
Silloin kun kokee Jumalan läsnäolon, se menee myös ihmisen tunteisiin.
- Anonyymi
ja tunteet näytetään perinteisesti omassa perheessä.
- Anonyymi
Jos pitäisi valita surkuteltavin ihminen maan päällä, olisin taipuvainen valítsemaan Dmitri Medvedevin.
Hän on täysn munaton pelkuri ja raasuu, joka jo presidenttinä ollessaan oli pelkkä Putinin sätkynukke. Hänellä ei ole yhtä ainutta omaa ajatusta eikä mielipidettä. Hän on ikään kuin täysin sieluton, minuudeton olento.
Miksi sanon näin? Siksi, että pelon kangistamana Medvedev on liukunut/joutunut luopumaan kaikesta siitä, minkä avulla hän voisi olla OMA ITSENSÄ, tavallinen itsenäinen ihminen omine ajatuksineen ja mieltymyksineen.
Hän mieluummin kuoleman pelon kangistamana miellyttää hirmuvaltias Putinia kuin on oma itsensä. Kenties hän ei enää edes tiedä kuka hän on - kuka hän HALUAISI olla.
Helvettiuskovaiset ovat tällaisia uskonnollisia Medvedejä. Ja he ovat olleet Medvedevejä niin pitkään, että heissä on enää vain pihaus omasta sielusta/minuudesta jäljellä.
Medvedevin tavoin he robotin lailla hokevat "hengellisiä" mantrojaan pitääkseen taivaallisen Putininsa tyytyväisenä, koska KAIKKEA heidän ajatteluaan, olemistaan, tekemisiään ja sanojaan ohjaa ja määrittelee HELVETTIIN JOUTUMISEN PELKO.
Yksi heidän mantroistaan on väittää, ettei heillä tätä pelkoa ole. Se on kuin Medvedev väittäisi, ettei hän lainkaan pelkää Putinia - että hän ihan omasta halustaan ja omien pohdintojen tuloksena päästelee Putinia nuoleskelevia sammakoita suustaan.
Kyseinen pelko ilmenee myöskin agressiivisuutena kaikkea sellaista kohtaan, joka pyrkii paljastamaan Venäjän politiikan ja Putinin hulluuden.
Samoin on helvettiin uskovien laita; mikään ei saa heitä niin tolaltaan kuin Paavalin väite, että Jeesuksen Kristuksen antama uhri riittää pelastamaan koko maailman (2 Kor. 5 ja Kol. 1) ja että Jumala tulee pelastamaan kaikki ihmiset (1 Tim. 2 ja 1 Kor. 15).
Tällaista uskonnollista mielipuolisuutta saa aikaan PELKO. Helvettiuskovaisten uskon YTIMESSA on IANKAIKKISEN RANGAISTUKSEN PELKO.
Täydellinen rakkaus poistaa KAIKEN PELON.
Ja taydelinen rakkaus ON ILMAISTAVISSA täydellisellä EVANKELIUMILLA:
Jumala oli Kristuksessa ja SOVITTI JO KOKO MAAILMAN ITSENSÄ KANSSA.- Anonyymi
Huomenet GF ! (vaikka ollaankin jo iltapäivän puolella)
Oikein hyvä hengellinen allegoria Medvedev'iä hyödyntäen. Valitettavasti tämän S24 palstan kinastelijat eivät osaa sovittaa sitä itseensä : - ( Heille tärkeintä on pitää kiinni omasta doktriinistaan ja kopioida sitä tukevia jakeita.
PS: luin sen 'armo kauppatavarana' aloituksesi (ihan ok minusta) enkä kokenut tarpeelliseksi siihen mitään kommentoida. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomenet GF ! (vaikka ollaankin jo iltapäivän puolella)
Oikein hyvä hengellinen allegoria Medvedev'iä hyödyntäen. Valitettavasti tämän S24 palstan kinastelijat eivät osaa sovittaa sitä itseensä : - ( Heille tärkeintä on pitää kiinni omasta doktriinistaan ja kopioida sitä tukevia jakeita.
PS: luin sen 'armo kauppatavarana' aloituksesi (ihan ok minusta) enkä kokenut tarpeelliseksi siihen mitään kommentoida.todella hyvä kirjoitus se, "armo kauppatavarana" !!!
Miten on muslimien laita. Onko heidät sovitettu, vaikka he palvelevat Allahia ? Onko hindut sovitettu, vaikka he palvelevat omia jumaliaan ? Miten on ateistien laita, he eivät usko, että Jumalaa on olemassa ? Joku on sanonut minulle, että hän ei halua taivaaseen, miten on hänen laitansa ?
- Anonyymi
Monkki kirjoitti:
Miten on muslimien laita. Onko heidät sovitettu, vaikka he palvelevat Allahia ? Onko hindut sovitettu, vaikka he palvelevat omia jumaliaan ? Miten on ateistien laita, he eivät usko, että Jumalaa on olemassa ? Joku on sanonut minulle, että hän ei halua taivaaseen, miten on hänen laitansa ?
Niin, mitäköhän Paavali mahtoi tarkoittaa MAAILMALLA (kr. kosmos)?
- Anonyymi
Niin, Paavalikin, vaikka oli juutalaisten lain suhteen nuhteeton, turvasi siihen vanhurskauteen, mikä ei ole omavanhurskautta lain kautta, vaan siihen Jumalasta tulevaan vanhurskauteen, joka annetaan Jeesuksen Kristuksen uskon perusteella.
4 vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,
5 joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt, ollut lakiin nähden fariseus,
6 intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.
7 Mutta mikä minulle oli voitto, sen minä olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi.
8 Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana-että voittaisin omakseni Kristuksen
9 ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella ... ( Fil 3)
Jeesus antaa uuden käskyn.
34 Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut-että tekin niin rakastatte toisianne.
35 Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus." ( Joh 13)
Ketä sinä rakastat?
Mikä on rakkautesi peruste?
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen- Anonyymi
On hiukkapikkuisen kieroa lällättää rakkaudesta, jos uskoo Luojaan, joka viskelee aikojen loopulla miljardeja ihmisiä tulimereen kidutettavajsu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On hiukkapikkuisen kieroa lällättää rakkaudesta, jos uskoo Luojaan, joka viskelee aikojen loopulla miljardeja ihmisiä tulimereen kidutettavajsu.
"GF" :kö siellä?
Jaa, kyllähän siellä Raamatussa sekin kohta on, jossa mainitaan tuliseen järveen heittäminen.
Kyllähän Herra Jeesus antoi meille todistuksen Juman rakkaudesta.
14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
( Joh 3)
Ihmisen valinnastahan loppupelissä on kysymys.
" ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta".
16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa, kyllähän siellä Raamatussa sekin kohta on, jossa mainitaan tuliseen järveen heittäminen.
14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
( Joh 3)
16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)
Usko Toivonenusko toivoselle tiedoksi,
Jeesus sanoo:
"älkää kadotustuomiota lausuko" Luuk: 6: 37 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
( Joh 3)
Usko ToivonenSe, että sinä takerrut noihin hämäriin ja vertauskuvallisiin teksteihin ja ilmeisesti haluat ylläpitää niihin vedoten ajatusta siitä, että (suuri?) osa ihmiskunnasta joutuu kerran iankaikkiseen liekkimereen kidutettavaksi - niin, mistä se kertoo?
Oletko koskaan edes sekunnin vertaa uskaltanut ajatella ajatusta, että sellainen Jumala olisi Putinin kaltainen sekopää sadistihullu? Oletko tosiaan? Minusta hieman vaikuttaa siltä, ettet ole.
Sinä voit toki hamaan hautaan saakka siteerata noita mielikkikohtiasi ja kumota niillä Paavalin evankeliumin - Paavalin, joka ei KOSKAAN EIKÄ MISSÄÄN MAINITSE HALAISTUA SANAA HELVETISTÄ, vaikka vakuutti julistaneensa TÄYDELLISESTI sen sanoman, jonka oli Jumalalta julistettavaksi saanut.
Ja, btw, sinä paljastat surkuhupasian "teologiasi" ytimen todetessasi "ihmisen valinnastahan loppupelissä on kysymys". Eli käytät ilmaisua, joka on TÄYDELLISEN VIERAS apostoli Paavalille ja koko Raamatulle ylipäätään. Paavali puhuu siitä, kuinka JUMALA VALITSI, ei koskaan siitä, että ihminen valitsee sitä, tätä taikka tuota.
Paavali kirjoittaa: Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.
Ja lopuksi: illä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi. 33 Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä! 34 Sillä kuka on tuntenut Herran mielen? Tai kuka on ollut hänen neuvonantajansa? 35 Tai kuka on ensin antanut hänelle jotakin, joka olisi tälle korvattava? 36 Sillä hänestä ja hänen kauttansa ja häneen on kaikki; hänelle kunnia iankaikkisesti!
Mutta näitähän sinä et voi ottaa sellaisenaan, vaan ne sinun on selitettävä tyhjäksi noilla allegorisilla teksteillä. Minulle tällainen Raamatun tulkinta on kyllä melko mielipuolista: hylätään suorasanaiset viestit vetoamalla allegoriisiin teksteihin, jotka tulkitaan ikään kuin ne olisivat suorasanaoosta tekstiä.
Mutta Medvedev-uskovien on toimittava niin kuin he hyväksi näkevät niin kauan, kunnes he rohkaisevat mielensä ja uskaltavat sysätä hullun doktaattorinsa pois valtaistuimelta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
( Joh 3)
Usko ToivonenJa saahan sitä siteerata Jeesuksen puheita ennen tämän ristinkuolemaa vaikka kuinka paljon, mutta Paavali ei yhdessäkään kirjeessään vaivaudu siteeraamaan Jeesuksen lihansa päivinä puhumia saarnoja, koska Paavalin evankeliumi oli se, jonka YLÖSNOUSSUT, SOVITUKSEN JA LUNASTUKSEN SUORITTANUT JEESUS KRISTUS oli hänelle ilmoittanut.
Paavali ei toisin sanoen tuntenut Jeesusta lainkaan lihan mukaan.
Usko Toivoset sun muut evankeliumin vääristelijät katsovat ymmärtävänsä evankeliumin syvemmin kuin Paavali tunkiessaan Jeesuksen saarnoja Paavalin evankeliumin sekaan. He haluavat tuntea Jeesuksen lihan mukaan. Tämä on antievankeliumia.
Evankeliumi on yksinomaan ja ainoastaan YLÖSNOUSEEN JEESUKSEN KRISTUKSEN PAAVALILLE ILMOITTAMA SANOMA. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja saahan sitä siteerata Jeesuksen puheita ennen tämän ristinkuolemaa vaikka kuinka paljon, mutta Paavali ei yhdessäkään kirjeessään vaivaudu siteeraamaan Jeesuksen lihansa päivinä puhumia saarnoja, koska Paavalin evankeliumi oli se, jonka YLÖSNOUSSUT, SOVITUKSEN JA LUNASTUKSEN SUORITTANUT JEESUS KRISTUS oli hänelle ilmoittanut.
Paavali ei toisin sanoen tuntenut Jeesusta lainkaan lihan mukaan.
Usko Toivoset sun muut evankeliumin vääristelijät katsovat ymmärtävänsä evankeliumin syvemmin kuin Paavali tunkiessaan Jeesuksen saarnoja Paavalin evankeliumin sekaan. He haluavat tuntea Jeesuksen lihan mukaan. Tämä on antievankeliumia.
Evankeliumi on yksinomaan ja ainoastaan YLÖSNOUSEEN JEESUKSEN KRISTUKSEN PAAVALILLE ILMOITTAMA SANOMA.Evankeliumin julistaminen Jeesuksen kristuksen nimessä alkoi heti ensimmäisenä helluntaina Jeesuksen Kristuksen kuolleista ylösnousemisen jälkeen.
Jeesus antoi opetuslapsilleen sen tehtävän.
23 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
24 Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
25 Tämän minä olen teille puhunut ollessani teidän tykönänne.
26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
27 Rauhan minä jätän teille: minun rauhani-sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.
( Joh 14)
46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
48 Te olette tämän todistajat.
49 Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta." ( Lk 24)
8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka". ( Apt 1)
Ja kuten tiedämme, helluntaina tämä konkretisoitui.
Julistuksen myöstä uskovien määrä alkoi kasvamaan nopeasti.
Oli siis jo paljon uskovia, ennen kuin Jeesus otti Paavalinkin, siis Paavalinkin muiden ohessa palvelukseensa.
15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
Uskomalla Jeesukseen, synnit anteeksi, perintöosan pyhitettyjen joukossa.
Siis uskon kautta.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Evankeliumin julistaminen Jeesuksen kristuksen nimessä alkoi heti ensimmäisenä helluntaina Jeesuksen Kristuksen kuolleista ylösnousemisen jälkeen.
Jeesus antoi opetuslapsilleen sen tehtävän.
23 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
24 Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
25 Tämän minä olen teille puhunut ollessani teidän tykönänne.
26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
27 Rauhan minä jätän teille: minun rauhani-sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.
( Joh 14)
46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
48 Te olette tämän todistajat.
49 Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta." ( Lk 24)
8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka". ( Apt 1)
Ja kuten tiedämme, helluntaina tämä konkretisoitui.
Julistuksen myöstä uskovien määrä alkoi kasvamaan nopeasti.
Oli siis jo paljon uskovia, ennen kuin Jeesus otti Paavalinkin, siis Paavalinkin muiden ohessa palvelukseensa.
15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
Uskomalla Jeesukseen, synnit anteeksi, perintöosan pyhitettyjen joukossa.
Siis uskon kautta.
Usko ToivonenSe, että sinä takerrut noihin hämäriin ja vertauskuvallisiin teksteihin ja ilmeisesti haluat ylläpitää niihin vedoten ajatusta siitä, että (suuri?) osa ihmiskunnasta joutuu kerran iankaikkiseen liekkimereen kidutettavaksi - niin, mistä se kertoo?
Oletko koskaan edes sekunnin vertaa uskaltanut ajatella ajatusta, että sellainen Jumala olisi Putinin kaltainen sekopää sadistihullu? Oletko tosiaan? Minusta hieman vaikuttaa siltä, ettet ole.
Sinä voit toki hamaan hautaan saakka siteerata noita mielikkikohtiasi ja kumota niillä Paavalin evankeliumin - Paavalin, joka ei KOSKAAN EIKÄ MISSÄÄN MAINITSE HALAISTUA SANAA HELVETISTÄ, vaikka vakuutti julistaneensa TÄYDELLISESTI sen sanoman, jonka oli Jumalalta julistettavaksi saanut.
Ja, btw, sinä paljastat surkuhupasian "teologiasi" ytimen todetessasi "ihmisen valinnastahan loppupelissä on kysymys". Eli käytät ilmaisua, joka on TÄYDELLISEN VIERAS apostoli Paavalille ja koko Raamatulle ylipäätään. Paavali puhuu siitä, kuinka JUMALA VALITSI, ei koskaan siitä, että ihminen valitsee sitä, tätä taikka tuota.
Paavali kirjoittaa: Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.
Ja lopuksi: illä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi. 33 Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä! 34 Sillä kuka on tuntenut Herran mielen? Tai kuka on ollut hänen neuvonantajansa? 35 Tai kuka on ensin antanut hänelle jotakin, joka olisi tälle korvattava? 36 Sillä hänestä ja hänen kauttansa ja häneen on kaikki; hänelle kunnia iankaikkisesti!
Mutta näitähän sinä et voi ottaa sellaisenaan, vaan ne sinun on selitettävä tyhjäksi noilla allegorisilla teksteillä ja MILLÄ TAHANSA TEKSTIOSUUDELLA, JOKA EI OLE PAAVALIN EVANKELIUMIA. Minulle tällainen Raamatun tulkinta on kyllä melko mielipuolista: hylätään PAAVALIN SUORASANAINEN ILOUUTINEN vetoamalla allegorisiin teksteihin, jotka tulkitaan ikään kuin ne olisivat suorasanaista tekstiä.
Mutta Medvedev-uskovien on toimittava niin kuin he hyväksi näkevät niin kauan, kunnes he rohkaisevat mielensä ja uskaltavat sysätä hullun doktaattorinsa pois valtaistuimelta.
- GF - - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se, että sinä takerrut noihin hämäriin ja vertauskuvallisiin teksteihin ja ilmeisesti haluat ylläpitää niihin vedoten ajatusta siitä, että (suuri?) osa ihmiskunnasta joutuu kerran iankaikkiseen liekkimereen kidutettavaksi - niin, mistä se kertoo?
Mutta näitähän sinä et voi ottaa sellaisenaan, vaan ne sinun on selitettävä tyhjäksi noilla allegorisilla teksteillä ja MILLÄ TAHANSA TEKSTIOSUUDELLA, JOKA EI OLE PAAVALIN EVANKELIUMIA. Minulle tällainen Raamatun tulkinta on kyllä melko mielipuolista: hylätään PAAVALIN SUORASANAINEN ILOUUTINEN vetoamalla allegorisiin teksteihin, jotka tulkitaan ikään kuin ne olisivat suorasanaista tekstiä.
Mutta Medvedev-uskovien on toimittava niin kuin he hyväksi näkevät niin kauan, kunnes he rohkaisevat mielensä ja uskaltavat sysätä hullun doktaattorinsa pois valtaistuimelta.
- GF -Sen huomion olen tehnyt tässä vuosien varrella, että omien oppiensa julistajat halveksuvat Raamatun ilmoitusta sillä tavoin, että heiltä tulee Raamatun vastaisia kommentteja.
Kuten nyt tässäkin tapauksessa Raamatun ilmoitusta sanotaan "hämäriksi", niiltä osin mikä ei sovellu omaa oppia pönkittämään.
Siitäpä juuri onkin helppo omat opit tunnistaa.
Raamatun ilmoitus paljastaa näin omat opit.
Paavalin mukaan uskovalla ja uskottomalla ei ole mitään yhteistä osaa, ei myöskään yhteistä perintöosaa.
Paavali julisti pelastuksen evankeliumia Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta, saamansa
palvelutehtävän mukaan ja usko tulee kuulemisesta.
12 Minä kiitän häntä, joka minulle on voimaa antanut, Kristusta Jeesusta, meidän Herraamme, siitä, että hän katsoi minut uskolliseksi ja asetti palvelukseensa
13 minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa;
14 ja meidän Herramme armo oli ylen runsas, vaikuttaen uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
16 Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi.
(1Tim 1)
Herran armo vaikuttaa uskon ( "vaikuttaen uskon" ).
16 mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista. ( Gal 2)
" Niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen "
Usko Toivonen
- Anonyymi
Mistä voisi löytää neitsyen, vaikka tyhmemmänkin?
- Anonyymi
Aloittaja parka yrittää tehdä uskonoppia omista peloistaan ja ongelmistaan.
Room. 8
1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat. 2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista. - Anonyymi
Paavali kirjoittaa:
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille hidän rikkomuksiaan."
Saviseutulainen tuntuu kuvittelevan, että kun tämän "päällle" eli JÄLKEEN siteeraa JOTAKIN MUUTA Paavalin kirjoitusta, tuo yllä oleva Paavalin viesti lakkaa olemasta; se yksinkertaisesti häviää jonnekin. Samoin ajattelee Saviseutulaisen henkinen kummisetä Usko Toivonen.
Onko teillä muilla tällainen näkemys Paavalista?
- GF- Anonyymi
usko toivonen osaa mitään raamatullista asiaa tuodakaan , lyhyesti / selkeästi,, vaan sitten pitänee kirjoittaa "puoli opusta" pitkät rimpsut, eikä sittenkään saa sanotuksi varsinaista Raamatun ydinsanomaa:
"Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa" 2 Kor: 5: 19 Universalismi on uskomus, että kaikki pelastuvat. Monet ihmiset uskovat universalismiin ja kaikkien pelastumiseen ja siihen, että kaikki ihmiset päätyvät loppujen lopuksi taivaaseen. Ajatus miesten ja naisten päätymisestä iankaikkiseen ahdistukseen helvetissä on kenties saanut jotkut hylkäämään tämän Raamatun opetuksen.
Joidenkin toisten kohdalla kyseessä on Jumalan rakkauden ja myötätunnon ylikorostaminen - ja Jumalan vanhurskauden ja oikeudenmukaisuuden unohtaminen - joka johtaa heidät uskomaan Jumalan olevan armollinen jokaista kohtaan. Mutta Raamattu opettaa joidenkin ihmisten viettävän iankaikkisuuden helvetissä.
Ensinnä, Raamattu sanoo selvästi, että pelastumattomat viettävät ikuisuuden helvetissä. Jeesuksen omat sanat vahvistavat sen, että pelastetut viettävät taivaassa yhtä pitkän ajan kuin pelastumattomat helvetissä. Matt. 25:46 kuuluu, “Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
Tämän jakeen mukaan, pelastumattomien rangaistus on yhtä iankaikkinen kuin vanhurskaiden iankaikkinen elämä. Jotkut uskovat, että helvetissä olevat lopulta katoavat, mutta Herra itse vahvistaa heidän kärsimystensä jatkuvan ikuisuuden. Matt. 25:41 ja Mark. 9:44 kuvailevat helvetin “ikuisena tulena” ja “missä tuli ei sammu.”
Kuinka voi välttyä ikuiselta tulelta? Monien mielestä kaikki tiet - kaikki uskonnot ja uskomukset - johtavat taivaaseen tai heidän mielestään Jumala on niin täynnä rakkautta ja armoa, että hän sallii kaikkien ihmisten pääsevän taivaaseen.
Jumala on ilman muuta täynnä rakkautta ja armoa ja nämä ominaisuudet saivat hänet lähettämään Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, maan päälle kuolemaan ristillä puolestamme. Jeesus on ainoa tie iankaikkisuuteen taivaassa. Ap. teot 4:12 kuuluu seuraavasti, "Ei kukaan muu voi pelastaa kuin hän. Mitään muuta nimeä, joka meidät pelastaisi, ei ole ihmisille annettu koko taivaankannen alla."
"Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus" (1. Tim. 2:5). Jeesus sanoi Joh. 14:6, "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani."
Joh. 3:16 vahvistaa tämän, “ Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.”
Jos me hylkäämme Jumalan Pojan, emme täytä pelastuksen ehtoja (Joh. 3:16, 18, 36).
Edellä olevien jakeiden kautta on selvää, että universalismi ja universaalinen pelastus eivät ole raamatullisia uskomuksia. Universalismi on vastoin Raamatun opetuksia. Vaikka monien mielestä kristityt ovat suvaitsemattomia ja itsekkäitä, on tärkeää muistaa, että nämä olivat Kristuksen omia sanoja.
Kristityt eivät ole kehittäneet näitä ajatuksia omasta päästään, vaan he ainoastaan toistavat Herran opetuksia. Ihmiset ovat valmiita hylkäämään tämän viestin, koska he eivät halua kohdata syntejään ja myöntää tarvitsevansa Herraa pelastuakseen.
Ne, jotka sanovat, että ne jotka hylkäävät Jumalan Poikansa kautta tarjoaman pelastuksen pelastuvat kaikesta huolimatta, he vähättelevät Jumalan pyhyyttä ja oikeudenmukaisuutta ja tekevät turhaksi Jeesuksen uhrin puolestamme.
( Lähde: Got Questions - sivusto/Onko universalismi eli universaalinen pelastus raamatullinen)- Anonyymi
S-Seutulainen kirjoitti:
Universalismi on uskomus, että kaikki pelastuvat. Monet ihmiset uskovat universalismiin ja kaikkien pelastumiseen ja siihen, että kaikki ihmiset päätyvät loppujen lopuksi taivaaseen. Ajatus miesten ja naisten päätymisestä iankaikkiseen ahdistukseen helvetissä on kenties saanut jotkut hylkäämään tämän Raamatun opetuksen.
Joidenkin toisten kohdalla kyseessä on Jumalan rakkauden ja myötätunnon ylikorostaminen - ja Jumalan vanhurskauden ja oikeudenmukaisuuden unohtaminen - joka johtaa heidät uskomaan Jumalan olevan armollinen jokaista kohtaan. Mutta Raamattu opettaa joidenkin ihmisten viettävän iankaikkisuuden helvetissä.
Ensinnä, Raamattu sanoo selvästi, että pelastumattomat viettävät ikuisuuden helvetissä. Jeesuksen omat sanat vahvistavat sen, että pelastetut viettävät taivaassa yhtä pitkän ajan kuin pelastumattomat helvetissä. Matt. 25:46 kuuluu, “Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
Tämän jakeen mukaan, pelastumattomien rangaistus on yhtä iankaikkinen kuin vanhurskaiden iankaikkinen elämä. Jotkut uskovat, että helvetissä olevat lopulta katoavat, mutta Herra itse vahvistaa heidän kärsimystensä jatkuvan ikuisuuden. Matt. 25:41 ja Mark. 9:44 kuvailevat helvetin “ikuisena tulena” ja “missä tuli ei sammu.”
Kuinka voi välttyä ikuiselta tulelta? Monien mielestä kaikki tiet - kaikki uskonnot ja uskomukset - johtavat taivaaseen tai heidän mielestään Jumala on niin täynnä rakkautta ja armoa, että hän sallii kaikkien ihmisten pääsevän taivaaseen.
Jumala on ilman muuta täynnä rakkautta ja armoa ja nämä ominaisuudet saivat hänet lähettämään Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, maan päälle kuolemaan ristillä puolestamme. Jeesus on ainoa tie iankaikkisuuteen taivaassa. Ap. teot 4:12 kuuluu seuraavasti, "Ei kukaan muu voi pelastaa kuin hän. Mitään muuta nimeä, joka meidät pelastaisi, ei ole ihmisille annettu koko taivaankannen alla."
"Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus" (1. Tim. 2:5). Jeesus sanoi Joh. 14:6, "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani."
Joh. 3:16 vahvistaa tämän, “ Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.”
Jos me hylkäämme Jumalan Pojan, emme täytä pelastuksen ehtoja (Joh. 3:16, 18, 36).
Edellä olevien jakeiden kautta on selvää, että universalismi ja universaalinen pelastus eivät ole raamatullisia uskomuksia. Universalismi on vastoin Raamatun opetuksia. Vaikka monien mielestä kristityt ovat suvaitsemattomia ja itsekkäitä, on tärkeää muistaa, että nämä olivat Kristuksen omia sanoja.
Kristityt eivät ole kehittäneet näitä ajatuksia omasta päästään, vaan he ainoastaan toistavat Herran opetuksia. Ihmiset ovat valmiita hylkäämään tämän viestin, koska he eivät halua kohdata syntejään ja myöntää tarvitsevansa Herraa pelastuakseen.
Ne, jotka sanovat, että ne jotka hylkäävät Jumalan Poikansa kautta tarjoaman pelastuksen pelastuvat kaikesta huolimatta, he vähättelevät Jumalan pyhyyttä ja oikeudenmukaisuutta ja tekevät turhaksi Jeesuksen uhrin puolestamme.
( Lähde: Got Questions - sivusto/Onko universalismi eli universaalinen pelastus raamatullinen)"Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi,
pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkkanevatkin,
mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen
syntiin" Mark: 3: 28
Pyhä Henki annetaan KASTEESSA,
"kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, silloin te
saatte Pyhän Hengen lahjan" Apt: 2: 38
myös :
"Kun Jeesus oli KASTETTU, nousi hän kohta vedestä, ja katso , taivaat aukenivat, ja hän
näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä.
Ja taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen
mielistynyt" Matt: 28: 16-17 - Anonyymi
S-Seutulainen kirjoitti:
Universalismi on uskomus, että kaikki pelastuvat. Monet ihmiset uskovat universalismiin ja kaikkien pelastumiseen ja siihen, että kaikki ihmiset päätyvät loppujen lopuksi taivaaseen. Ajatus miesten ja naisten päätymisestä iankaikkiseen ahdistukseen helvetissä on kenties saanut jotkut hylkäämään tämän Raamatun opetuksen.
( Lähde: Got Questions - sivusto/Onko universalismi eli universaalinen pelastus raamatullinen)Harvoin edes sinä olet saanut yhteen "kommenttiin" sullottua noin paljon hevonpaskaa. Siitä erityismaininta.
Tässä hevonpaskavuodatuksessa toimii sama logiikka kuin sinun muissakin lantakasoissa:
1) Paavalin evankeliumia ei näy mailla halmeilla.
2) Sinä kuvittelet, että kun Paavalin evankeliumia ei mainita, sitä ei ole olemassa.
3) Siteeraat jotakuta itseäsi "viisaampaa", joka sinun laillasi vaikenee Paavalin SUORASANAISESTA JA SELKOKIELISESTÄ evankeliumista ja nyhertää Paavalin evankeliumin ULKOPUOLISILLA, toisistaan irrallisilla raamatunjakeilla mielisairaan opin helvetistä (joka oli siis kaatopaikka Jerusalemin kupeessa).
4) Näin toimien sinä et tule elämäsi aikana kasvamaan aikuiseksi. Täällä sinä keikut ja siteeraat toisia "kristittyjä", joita palvot, koska itse et ole juurtunut yhtikäs mihinkään muuhun kuin noiden toisten jorinoihin. Kaipa se on elämää tuommoinenkin. Medvedev-elämää.
- GF - - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harvoin edes sinä olet saanut yhteen "kommenttiin" sullottua noin paljon hevonpaskaa. Siitä erityismaininta.
Tässä hevonpaskavuodatuksessa toimii sama logiikka kuin sinun muissakin lantakasoissa:
1) Paavalin evankeliumia ei näy mailla halmeilla.
2) Sinä kuvittelet, että kun Paavalin evankeliumia ei mainita, sitä ei ole olemassa.
3) Siteeraat jotakuta itseäsi "viisaampaa", joka sinun laillasi vaikenee Paavalin SUORASANAISESTA JA SELKOKIELISESTÄ evankeliumista ja nyhertää Paavalin evankeliumin ULKOPUOLISILLA, toisistaan irrallisilla raamatunjakeilla mielisairaan opin helvetistä (joka oli siis kaatopaikka Jerusalemin kupeessa).
4) Näin toimien sinä et tule elämäsi aikana kasvamaan aikuiseksi. Täällä sinä keikut ja siteeraat toisia "kristittyjä", joita palvot, koska itse et ole juurtunut yhtikäs mihinkään muuhun kuin noiden toisten jorinoihin. Kaipa se on elämää tuommoinenkin. Medvedev-elämää.
- GF -Lisäys: juuri aiemmin kirjoitin
"Paavali kirjoittaa:
'Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille hidän rikkomuksiaan.'
Saviseutulainen tuntuu kuvittelevan, että kun tämän 'päälle' eli JÄLKEEN siteeraa JOTAKIN MUUTA Paavalin kirjoitusta, tuo yllä oleva Paavalin viesti lakkaa olemasta; se yksinkertaisesti häviää jonnekin."
Ei mennyt kovin kauaa, kun Saviseutulainen kuuliaisesti todensi väitteeni paikkansapitäväksi.
- GF - Anonyymi kirjoitti:
Lisäys: juuri aiemmin kirjoitin
"Paavali kirjoittaa:
'Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille hidän rikkomuksiaan.'
Saviseutulainen tuntuu kuvittelevan, että kun tämän 'päälle' eli JÄLKEEN siteeraa JOTAKIN MUUTA Paavalin kirjoitusta, tuo yllä oleva Paavalin viesti lakkaa olemasta; se yksinkertaisesti häviää jonnekin."
Ei mennyt kovin kauaa, kun Saviseutulainen kuuliaisesti todensi väitteeni paikkansapitäväksi.
- GF -Minä en kuvittele mitään.
Mutta sen tiedän, että sinä julistat universalismia, joka on HARHAOPPI!
Ja harhaoppeja tulee vastustaa.
Kaikki pelastuvat oppi ei ole Raamatun totuuden mukainen.
Piste.- Anonyymi
S-Seutulainen kirjoitti:
Minä en kuvittele mitään.
Mutta sen tiedän, että sinä julistat universalismia, joka on HARHAOPPI!
Ja harhaoppeja tulee vastustaa.
Kaikki pelastuvat oppi ei ole Raamatun totuuden mukainen.
Piste.Mitä muuta voi odottaa ihmiseltä, joka pyyhkii perseensä Paavalin evankeliumilla?
On täysin luonnollista, että sinä monumentaalisessa typeryydessäsi kuvittelet tietäväsi jotain harhaopeista, vaikka yhtä ainutta itse punnittua ajatusta et ole tällä foorumilla viimeiseen kolmeen vuoteen esittänyt.
Tässä sinulle Raamatun totuus:
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman (=KOSMOS) itsensä kanssa."
Kun ihminen on riittävän idiootti, hän ei näe, kun ilosanoma kirjoitetaan hänen silmiensä eteen. Mutta usko toki noita kuolleita ja puolikuolleita oppi-isiäsi - sokeita sokeiden taluttajia - kun et kerran itse halua etkä uskalla ottaa vastuuta elämästäsi ja ajattelustasi.
Mitä muuta voi odottaa ihmiseltä, joka pyyhkii perseensä Paavalin evankeliumilla?
On täysin luonnollista, että sinä monumentaalisessa typeryydessäsi kuvittelet tietäväsi jotain harhaopeista, vaikka yhtä ainutta itse punnittua ajatusta et ole tällä foorumilla viimeiseen kolmeen vuoteen esittänyt.
Tässä sinulle Raamatun totuus:
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman (=KOSMOS) itsensä kanssa."
Kun ihminen on riittävän idiootti, hän ei näe, kun ilosanoma kirjoitetaan hänen silmiensä eteen. Mutta usko toki noita kuolleita ja puolikuolleita oppi-isiäsi - sokeita sokeiden taluttajia - kun et kerran itse halua etkä uskalla ottaa vastuuta elämästäsi ja ajattelustasi.
- GF -Herra Jeesus Kristus Nikodemokselle:
"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen."
( Joh. 3:16-18)- Anonyymi
S-Seutulainen kirjoitti:
Herra Jeesus Kristus Nikodemokselle:
"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen."
( Joh. 3:16-18)Tällä logiikalla sinut ja minut ON JO TUOMITTU, koska meidän elämässämme oli aika, jolloin emme uskoneet Jeesukseen. Meihin päti täydellisesti Jeesuksen sanat: "joka EI USKO, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen."
Ja KENEN luvallla sinä otat irrallisen jaeryppään Raamatusta ja KUMOAT SILLÄ PAAVALIN EVANKELIUMIN? Evankeliumi kuuluu:
"JUMALA OLI Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN (=KOSMOKSEN) itsensä kanssa."
Miksi sinä VASTUSTAT Paavalin evankeliumia? Sinä teet KAIKKESI tehdäksesi sen tyhjäksi. MITÄÄN sinä et tee niin intohimoisesti kuin poljet jalkojesi alle Paavalin ylösnousseelta Kristukselta saaman evankeliumin.
Oliko Jeesus Nikodemoksen kanssa puhuessaan jo kuollut, ylösnoussut ja astunut taivaaseen? Oliko Jumala tuossa vaiheessa jo sovittanut maailman itsensä kanssa Kristuksen ristillä? Oletko sinä tosiaankin NOIN PIHALLA AIVAN PERUSASIOISTA?
Tällä logiikalla sinut ja minut ON JO TUOMITTU, koska meidän elämässämme oli aika, jolloin emme uskoneet Jeesukseen. Meihin päti täydellisesti Jeesuksen sanat: "joka EI USKO, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen."
Ja KENEN luvallla sinä otat irrallisen jaeryppään Raamatusta ja KUMOAT SILLÄ PAAVALIN EVANKELIUMIN? Evankeliumi kuuluu:
"JUMALA OLI Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN (=KOSMOKSEN) itsensä kanssa."
Miksi sinä VASTUSTAT Paavalin evankeliumia? Sinä teet KAIKKESI tehdäksesi sen tyhjäksi. MITÄÄN sinä et tee niin intohimoisesti kuin poljet jalkojesi alle Paavalin ylösnousseelta Kristukselta saaman evankeliumin.
Oliko Jeesus Nikodemoksen kanssa puhuessaan jo kuollut, ylösnoussut ja astunut taivaaseen? Oliko Jumala tuossa vaiheessa jo sovittanut maailman itsensä kanssa Kristuksen ristillä? Oletko sinä tosiaankin NOIN PIHALLA AIVAN PERUSASIOISTA?
- GF -9 Luulin minäkin, että minun tuli paljon taistella Jeesuksen, Nasaretilaisen, nimeä vastaan,
10 ja niin minä teinkin Jerusalemissa. Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta.
11 Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka.
12 Kun näissä asioissa matkustin Damaskoon ylipappien valtuudella ja suostumuksella,
13 näin minä, oi kuningas, tiellä keskellä päivää taivaasta valon, auringon paistetta kirkkaamman, leimahtavan minun ja matkatoverieni ympärillä,
14 ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'
18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
( Ap.t. 26)- Anonyymi
S-Seutulainen kirjoitti:
9 Luulin minäkin, että minun tuli paljon taistella Jeesuksen, Nasaretilaisen, nimeä vastaan,
10 ja niin minä teinkin Jerusalemissa. Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta.
11 Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka.
12 Kun näissä asioissa matkustin Damaskoon ylipappien valtuudella ja suostumuksella,
13 näin minä, oi kuningas, tiellä keskellä päivää taivaasta valon, auringon paistetta kirkkaamman, leimahtavan minun ja matkatoverieni ympärillä,
14 ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'
18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
( Ap.t. 26)Taas TÄYSIN järjetön sitaatti. Järjetön siksi, ettet sinä raasu tunnu tajuavan edes sitä, että tuokin teksti vain vahvistaa Paavalin evankeliumin todeksi - sen evankeliumin, jota sinä vastustat koko epäitsenäisen ymmärryksesi voimalla.
Et tosiaan taida tajuta, kuinka surkuhupaisia nämä sinun leikkaa-liimaa-performanssisi ovat?
- GF -
Paavalin ylösnousseelta Kristukselta saama evankeliumi kuuluu:
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman (=KOSMOKSEN) itsensä kanssa."
Tätä ilosanomaa sinä ihmisparka jostain syystä vastustat ja haluat polkea sen jalkojesi alle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas TÄYSIN järjetön sitaatti. Järjetön siksi, ettet sinä raasu tunnu tajuavan edes sitä, että tuokin teksti vain vahvistaa Paavalin evankeliumin todeksi - sen evankeliumin, jota sinä vastustat koko epäitsenäisen ymmärryksesi voimalla.
Et tosiaan taida tajuta, kuinka surkuhupaisia nämä sinun leikkaa-liimaa-performanssisi ovat?
- GF -
Paavalin ylösnousseelta Kristukselta saama evankeliumi kuuluu:
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman (=KOSMOKSEN) itsensä kanssa."
Tätä ilosanomaa sinä ihmisparka jostain syystä vastustat ja haluat polkea sen jalkojesi alle.Kuinka niin "järjetön sitaatti"?
Juurihan pyysit "s-seutulaiselta" sitaattia, missä Jeesus asettaa kuolleista ylösnoustuaan Sauluksen evankeliuminsa palvelijaksi ja todistaa kuinka asia on.
Aivan sama sisältö, kuin keskustelussa Nikodeemuksen kanssa.
- kääntyminen pois pimeyden vallasta Jumalan puoleen
- uskomalla Jeesukseen Kristukseen syntien anteeksissaminen
- uskomalla Jeesukseen Kristukseen perintöosa pyhitettyjen joukossa
Uskovalla ja uskottomalla ei ole mitään yhteistä osaa.
Jeesus Kristus antaa aivan saman todistuksen Nikodeemukselle, kuin Paavalillekin.
Usko Toivonen - Anonyymi
"Jumala on tehnyt ihmiset suoriksi, mutta itse he etsivät monia mutkia"
Saarn: 7: 30
ja niitä mutkia juurikin nää "usko toivoset" ym. hakee. > evankeliumin vääristäjät.
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa" 2 Kor: 5: 19 - Anonyymi
Toki paljon kirjoitat omalla tavallasi, mutta valitettavasti peittääksesi Raamatun ilmoituksen sanomaa.
Kirjoitit:
>> Paavalin ylösnousseelta Kristukselta saama evankeliumi kuuluu:
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman (=KOSMOKSEN) itsensä kanssa.">>
On siis erikoista, että et kuitenkaan hyväksy Jeesuksen sanoja, kun Hän asettaa Paavalin palvelukseensa ja antaa hänelle sen evankeliumin, jota Paavali julisti.
Tämä on juuri sama ilmoitus, minkä Herra Jeesus antaa Nikodeemukselle.
20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi. ( Joh 3)
Siis Jeesuksen kristuksen antama todistus on sama ennen ristinkuolemaa ja kuolleista ylösnousemisen jälkeen.
Kysymys on Raamatun ilmoituksesta ja se kestää kovasanaisenkin arvostelun.
Usko Toivonen "Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa."
"Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi."
18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
( 2 Kor 5)
-
Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut." Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
( 6:1-2)"Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle."
( Room. 1:16)
8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.
( Ef. 2)
"mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista."
( Gal. 2:16)
.
14 Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet tähän päätökseen: yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös kaikki ovat kuolleet;
15 ja hän on kuollut kaikkien edestä, että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut.
16 Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne.
17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
( 2 Kor. 5)- Anonyymi
S-Seutulainen kirjoitti:
"Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle."
8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.
( Ef. 2)
"mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista."
.
14 Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet tähän päätökseen: yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös kaikki ovat kuolleet;
15 ja hän on kuollut kaikkien edestä, että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut.
16 Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne.
17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
( 2 Kor. 5)Jep. Siellä lukee "Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa", ja sinä olet niin ultraidiootti, että kuvittelet, että kun siellä lukee muutakin, tuo "Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa" lakkaa olemasta.
Toimit sanojen paljoudellasi tismalleen niin kuin käärme Paratiisissa.
Käärmeen käsittelyssä Jumalan sanat
"sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman"
lakkasivat tarkoittamasta sitä, mitä Jumala niillä tarkoitti,
sinun käsitttelyssäsi Paavalin sanat
"Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa"
lakkaavat tarkoittamasta sitä, mitä Kristus niillä tarkoitti.
Onnittelut luikertelusta.
- GF -
"Si - Anonyymi
S-Seutulainen kirjoitti:
"Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle."
( Ef. 2)
.
( 2 Kor. 5)Sinä Usko Toivosen lailla et elämäsi aikana kykene antamaan vastausta
maailman yksinkertaisimpaan ja samalla tärkeimpään kysymykseen:
Mitä tarkoittaa
"Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa"?
Sinun osasi on luimuta, kiemurrella ja laistaa ANTAMASTA VASTAUSTA TUOHON KYSYMYKSEEN.
Olet koko loppuelämäsi ajaksi maalannut itsesi nurkkaan, jossa et kykene antamaan vastausta kysymykseen: mitä TARKOITTAA "sovittaa itsensä kanssa?"
Sinun osasi on MUKA PYSYÄ PUHEENAIHEESSA VAIKKA TOSIASIASSA VAIHDAT PUHEENAIHETTA. Ja edes tätä sinä et suostu myöntämään. Mitä tähän voi sanoa?
Näin on oppisi kierous saavuttanut sinussa täydellisen kierteisyyteensä. Sinun aivojasi ja ajatuksiasi ei saa enää suoraksi edes aivo- ja ajatussuoristimella.
Jep. Siellä lukee "Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa", ja sinä olet niin ultraidiootti, että kuvittelet, että kun siellä lukee muutakin, tuo "Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa" lakkaa olemasta.
Toimit sanojen paljoudellasi tismalleen niin kuin käärme Paratiisissa.
Käärmeen käsittelyssä Jumalan sanat
"sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman"
lakkasivat tarkoittamasta sitä, mitä Jumala niillä tarkoitti,
sinun käsitttelyssäsi Paavalin sanat
"Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa"
lakkaavat tarkoittamasta sitä, mitä Kristus niillä tarkoitti.
Onnittelut luikertelusta.
- GF -
"SiSaat vanhaa "postia"!
Olen vastannut sinulle taannoin ( 01.02.2021 22.40) Paavalin evankeliumina - sellaisenaan, pitämääsi tuttuun jakeen osaan:
>>Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa...
JATKUU NÄIN:
... eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
( 2 Kor. 5:19-20)
-
Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa,...
JATKUU NÄIN:
... ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
( Joh. 3:16-18)>>
P. S. Edelleenkään et usko etkä myönnä, että ihmisen on pelastuakseen otettava evankeliumi Jeesuksesta Kristuksesta vastaan ja uskottava se. Sovitus on uskottava todeksi omalla kohdalla.
"Uskokaa evankeliumi, antakaa sovittaa itsenne... ottakaa vastaan Jumalan armo...!"
Joka kääntää selkänsä Jumalalle, torjuu Hänen armonsa, viittaa kintaalla koko Herran evankeliumille, kieltää Jeesuksen Kristuksen, tallaa hänet, Jumalan Pojan, jalkoihinsa ja pitää halpana hänen edestään maahan vuotaneen verensä -
PILKKAA ARMON HENKEÄ!
Tässä tilassa kuoleva ihminen EI VOI PELASTUA.- Anonyymi
S-Seutulainen kirjoitti:
Saat vanhaa "postia"!
Olen vastannut sinulle taannoin ( 01.02.2021 22.40) Paavalin evankeliumina - sellaisenaan, pitämääsi tuttuun jakeen osaan:
>>Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa...
JATKUU NÄIN:
... eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
( 2 Kor. 5:19-20)
-
Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa,...
JATKUU NÄIN:
... ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
( Joh. 3:16-18)>>
P. S. Edelleenkään et usko etkä myönnä, että ihmisen on pelastuakseen otettava evankeliumi Jeesuksesta Kristuksesta vastaan ja uskottava se. Sovitus on uskottava todeksi omalla kohdalla.
"Uskokaa evankeliumi, antakaa sovittaa itsenne... ottakaa vastaan Jumalan armo...!"
Joka kääntää selkänsä Jumalalle, torjuu Hänen armonsa, viittaa kintaalla koko Herran evankeliumille, kieltää Jeesuksen Kristuksen, tallaa hänet, Jumalan Pojan, jalkoihinsa ja pitää halpana hänen edestään maahan vuotaneen verensä -
PILKKAA ARMON HENKEÄ!
Tässä tilassa kuoleva ihminen EI VOI PELASTUA.Se olet SINÄ, joka pilkkaat armon henkeä. MIKSI?
SIKSI, ettet koko elämäsi aikana kykene vastaamaan kysymykseen, mitä Paavali TARKOITTAA kirjoittaessaan:
"JUMALA OLI KRISTUKSESSA JA SOVITTI MAAILMAN ITSENSÄ KANSSA."
Koko sinun elämäsi on TUON JAKEEN KARTTAMISTA JA SEN KYSYMYKSEN VÄISTÄMISTÄ, MITÄ PAAVALI TUOLLA TARKOITTAA.
Ja olet niin loputtoman avuton lapatossu, että sinussa ei ole miestä edes tunnustaa tätä.
SINUSSA EI OLE MIESTÄ sanoa:
"Jumala EI sovittanut KOKO MAAILMAA itsensä kanssa Kristuksessa."
Ja juuri TUOTA sinä KAIKILLA KIRJOITUKSILLASI KUITENKIN TARKOITAT!!!
Kuinka sinä voit olla niin UMPIKIERO, ettet sano sitä SUORAAN???
MIKÄ SINUA ESTÄÄ???
SINÄ OLET KIEROMPI KUIN KÄÄRME, joka sentään joutui kerran toteamaan:
"ETTE te suinkaan kuole, vaan- -"
Sinun saatanallinen kieroutesi ON SYVEMPÄÄ KUIN PARATIISIN KÄÄRMEEN.
Paavali kirjoittaa:
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa",
mutta sinä olet sitä mieltä, että NÄIN EI TAPAHTUNUT, ja olet kuitenkin NIIN NILKKI, ettet voi sanoa tätä SUORAAN.
Samanlainen korkkiruuvi on kummisetäsi Usko Toivonen.
Laittakaa molemmat osoitteenne, niin minä laitan teille kieroilijoille hameet postissa tulemaan.
Se olet SINÄ, joka pilkkaat armon henkeä. MIKSI?
SIKSI, ettet koko elämäsi aikana kykene vastaamaan kysymykseen, mitä Paavali TARKOITTAA kirjoittaessaan:
"JUMALA OLI KRISTUKSESSA JA SOVITTI MAAILMAN ITSENSÄ KANSSA."
Koko sinun elämäsi on TUON JAKEEN KARTTAMISTA JA SEN KYSYMYKSEN VÄISTÄMISTÄ, MITÄ PAAVALI TUOLLA TARKOITTAA.
Ja olet niin loputtoman avuton lapatossu, että sinussa ei ole miestä edes tunnustaa tätä.
Ja juuri TUOTA sinä KAIKILLA KIRJOITUKSILLASI KUITENKIN TARKOITAT!!!
MIKÄ SINUA ESTÄÄ???
SINÄ OLET KIEROMPI KUIN KÄÄRME, joka sentään joutui kerran toteamaan:
"ETTE te suinkaan kuole, vaan- -"
Sinun saatanallinen kieroutesi ON SYVEMPÄÄ KUIN PARATIISIN KÄÄRMEEN.
Paavali kirjoittaa:
mutta sinä olet sitä mieltä, että NÄIN EI TAPAHTUNUT, ja olet kuitenkin NIIN NILKKI, ettet voi sanoa tätä SUORAAN.
Samanlainen korkkiruuvi on kummisetäsi Usko Toivonen.
Laittakaa molemmat osoitteenne, niin minä laitan teille kieroilijoille hameet postissa tulemaan.
- GF -Huonosti, peräti huonosti, kertovat sinun kiukuttelevat ja solvauksin ryyditetyt viestisi ihmisestä, joka uskoo lujasti koko maailman pelastuvan.
Rauhasta ja tasapainosta ne eivät kerro nimeksikään.
Mahdollinen temperamenttikysymys yms. huomioidenkin.
No niin.
Kysyt kysymästä päästyäsi mitä Paavali tarkoittaa sillä, kun hän kirjoittaa "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa"!?
Paavali tarkoittaa juuri sitä mitä hän kirjoittaakin.
Jumala tuli Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa ihmisen osaan ja sovitti maailman ( kaikki ihmiset) itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan.
Siihen ei yksikään ihminen voi mitään lisätä, ei millään sitä ansaita, ei edes uskollaan
Usko ei ole jotain, jolla Jumalalta voidaan YHTÄÄN MITÄÄN ANSAITA.
Usko on ainoastaan se TYHJÄ KÄSI, joka OTTAA JUMALAN LAHJAN, PELASTUKSEN ARMOLAHJAN, VASTAAN.
Kaikki on sovitettu, Jumala on sovittanut meidät Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa itsensä kanssa.
Kaikki on valmiina, tulkaa, ottakaa vastaan!
Objektiivinen, kaikkia koskeva vanhurskautus tulee subjektiivisessa vanhurskautuksessa yksilön osalle uskon kautta Jeesukseen Kristukseen.
Jumalan lahja, pelastuksen armolahja, kaikille tarkoitettu, KAIKILLE VALMIINA vastaanotettavaksi.
Lahja annetaan ja lahja otetaan vastaan.
"Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi." ( 2 Kor. 6:1)
( 2.Kor.5)- Anonyymi
S-Seutulainen kirjoitti:
Huonosti, peräti huonosti, kertovat sinun kiukuttelevat ja solvauksin ryyditetyt viestisi ihmisestä, joka uskoo lujasti koko maailman pelastuvan.
No niin.
Kysyt kysymästä päästyäsi mitä Paavali tarkoittaa sillä, kun hän kirjoittaa "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa"!?
Jumala tuli Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa ihmisen osaan ja sovitti maailman ( kaikki ihmiset) itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan.
Siihen ei yksikään ihminen voi mitään lisätä, ei millään sitä ansaita, ei edes uskollaan
Usko on ainoastaan se TYHJÄ KÄSI, joka OTTAA JUMALAN LAHJAN, PELASTUKSEN ARMOLAHJAN, VASTAAN.
Kaikki on sovitettu, Jumala on sovittanut meidät Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa itsensä kanssa.
Objektiivinen, kaikkia koskeva vanhurskautus tulee subjektiivisessa vanhurskautuksessa yksilön osalle uskon kautta Jeesukseen Kristukseen.
Jumalan lahja, pelastuksen armolahja, kaikille tarkoitettu, KAIKILLE VALMIINA vastaanotettavaksi.
"Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi." ( 2 Kor. 6:1)
( 2.Kor.5)Parahin Saviseutulainen.
"Objektiivinen, kaikkia koskeva vanhurskautus tulee subjektiivisessa vanhurskautuksessa yksilön osalle uskon kautta Jeesukseen Kristukseen."
Tässä taas virke, joka ei tarkoita yhtikäs mitään.
Tarkemmin: kirjoittaja ei tarkoita ilmauksella "objektiivinen, kaikkia koskeva" lainkaan mitään sellaista, mitä AINA MUULLOIN suomen kielessä tarkoitetaan ilmauksella "objektiivinen, kaikkia koskeva".
Annan konkreettisia esimerkkejä.
Esimerkiksi "objektiivinen, kaikkia Pohjois-Savossa asuvia koskeva" saderintama on koko Pohjois-Savon yllä oleva saderintama. Se EI tarvitse yhdenkään YKSITTÄISEN pohjoissavolaisen USKOA, jotta saderintaman vesipisarat osuisivat itse kuhunkin pohjoissavolaiseen "subjektiivisesti". Saderintaman objektiivisuus kun nimenomaan TARKOITTAA sitä, ettei yksikään pohjoissavolainen ulkona ollessaan välty sadepisaroilta.
Samoin "objektiivinen, kaikkia koskeva" veronkorotus ei edellytä ainoankaan veroja maksavan kansalaisen YKSILÖLLISTÄ eli SUBJEKTIIVISTA uskoa veronkorotuksen "omakohtaisuuteen" astuakseen itse kunkin veronmaksajan kohdalla voimaan. Tätä ja juuri tätä tarkoittaa OBJEKTIIVISUUS.
Se, mikä on objektiivista, KATTAA KAIKKI SUBJEKTIT - tämä on objektiivisuuden MÄÄRITELMÄ.
Se, että Helsinki on kaikkien helsinkiläisten kotikaupunki, on "objektiivinen, kaikkia helsinkiläisiä koskeva" tosiasia. Niinpä jokainen helsinkiläisYKSILÖ on, tuota, helsinkiläinen. Objektiivinen fakta on SAMALLA jokaisen helsinkiläisen SUBJEKTIIVINEN fakta, juuri SIKSI, että kyseessä on heitä koskeva OBJEKTIIVINEN fakta.
Näin objektiivinen-sanaa suomen kielesssä käytetään; tämä on sen MERKITYS.
Siksi ja juuri siksi virke: "Objektiivinen, kaikkia koskeva vanhurskautus tulee subjektiivisessa vanhurskautuksessa yksilön osalle uskon kautta Jeesukseen Kristukseen" on täydellisen JÄRJETÖN.
On nimittäin niin, että "objektiivinen, kaikkia koskeva vanhurskautus" koskaa jo jokaista yksilöä eli ON JO TULLUT JOKAISEN OSALLE - tätä "objektiivinen, kaikkia koskeva vanhurskautus" TARKOITTAA.
Se, että sinä kykenet siteeraamaan tuommoista uskomatonta hevonpaskaa, kertoo minulle siitä, että sinun ajattelusi ei ole kosketuksissa todellisuuden ja totuuden kanssa. Ja koska todellisuus ja totuus ON Kristus, sinun ajattelusi ei ole kosketuksissa Kristuksen kanssa; YLÖSNOUSSUT KRISTUS ei ole sinun ajatustesi Lähde.
Tämä valitettavasti vain on näin.
- GF - - Anonyymi
S-Seutulainen kirjoitti:
Huonosti, peräti huonosti, kertovat sinun kiukuttelevat ja solvauksin ryyditetyt viestisi ihmisestä, joka uskoo lujasti koko maailman pelastuvan.
No niin.
( 2.Kor.5)Ja elämäsi loppuun saakka sinä jätät vastaamatta tähän:
Juuri TUOTA sinä KAIKILLA KIRJOITUKSILLASI KUITENKIN TARKOITAT!!!
MIKÄ SINUA ESTÄÄ???
Ja elämäsi loppuun saakka sinä jätät vastaamatta tähän:
Juuri TUOTA sinä KAIKILLA KIRJOITUKSILLASI KUITENKIN TARKOITAT!!!
MIKÄ SINUA ESTÄÄ???
- GF -Tällä erää kommunikointini kanssasi päättyy tähän.
Päivän jatkoja!- Anonyymi
S-Seutulainen kirjoitti:
Tällä erää kommunikointini kanssasi päättyy tähän.
Päivän jatkoja!Epäilemättä!!! Hankalahan sinun on tosiaan noihin kommentteihin VASTATA. :)
Tämä on ollut sinun taktiikkasi alusta loppuun: aina kun alkaa olla tukalat paikat, toteat: "Tällä erää kommunikointini kanssasi päättyy tähän." :D :D :D
Sellaista se on, kun ei halua SANOJENSA JA AJATUSTENSA TULEVAN KAIKESSA PALJAUDESSAAN JULKI.
"Sillä jokainen, joka pahaa tekee (väärin ajattelee), vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa (sanojansa, ajatuksiansa) nuhdeltaisi.
Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa (ajatuksensa, sanansa) tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."
Minä en piilottele enkä lähde aina sopivasti "karkuun" niin kuin sinä ja UskoT.
Teille tuo on tullut jo pinttyneeksi tavaksi. Joka totuutta halajaa, se ei lymyä.
- GF -
- Anonyymi
luettua / löydettyä:
HELLUNTAIKIRKKO ovat ILMESTYKSEN sanoja muuttaneet, eivätkä elämän puuta pääse maistaan.
He pääsevät taivaan elämänvirran lähteille ja juovat sen VETTÄ.
Palaavat Jumalan kostona aina maan päälle kuoltuaan. He ovat ikuisessa poiskarsimisessa , koska ovat ILMESTYKSEN sanoja liikaa siteeranneet, siteeraamaan. - Anonyymi
Koska jokainen Raamattua lukenut tietää tarinan Paratiisista, Kristukseen uskovaksi julistautunut ei sentään käärmeen tavoin uskalla avoimesti julkilausua tuota sisäistämäänsä ANTIevankeliumia ("Ei Jumala Kristuksessa sentään koko MAAILMAA sovittanut, vaan AINOASTAAN USKOVAT").
Niinpä hän joutuu puheenaiheessa muka pysyttäytyen häthätää siteeraamaan Raamattua jostain muualta, jotta voisi pysyä farisealaisessa epäuskossaan. Usko Toivonen toimii tismalleen näin. Robotin uskollisuudella. - Anonyymi
Fariseuksen tunnistaa käärmemäisestä käytöksestä.
Käärme laistoi Paratiisissa salamannopeasti kysymyksen siitä, mitä Jumala tarkoitti sanoessaan:
"- - te kuolemalla kuolette",
ja OLI KUITENKIN PYSYVINÄÄN PUHEENAIHEESSA vaikka VAIKKA VAIN TÄYTTI ILMATILAN SANOILLAAN, joissa oli toki totuuden murenoita siteeksi, jotta valhe menisi läpi.
Nykyajan evankeliumin väärinymmärtäjä puolestaan EI KYKENE SANOMAAN SUORAAN,
mitä Paavalin ylösnousseelta Kristukselta saama evankeliumi
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa"
TARKOITTAA.
Hän laistaa salamannopeasti tämän kysymyksen
ja ON KUITENKIN PYSYVINÄÄN PUHEENAIHEESSA vaikka ainoastaan täyttää ilmatilan raamattusitaateillaan ja sanoillaan, joissa on totuuden murenoita siteeksi, jotta hänen itse nielemänsä harha ja valhe menisi läpi myös kuulijan korvissa.
Jollei joku kykene - sinä tai minä - suoraan vastaamaan kysymykseen siitä, mitä
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa"
TARKOITTAA, silloin on syytä pohtia, onko koskaan tullut edes uskoneeksi
EVANKELIUMIA.
Samalla tavoin kuin käärmeen sanojen PALJOUDEN tarkoitus oli häivyttää Eevan mielestä Jumalan lausuma YDINTOTUUS:
"-- te kuolemalla kuolette", ja saada Eevaan viime kädessä iskostettua ajatus: "ette te tosiasiassa kuole",
kaiken maailman ANTIevankelistojen sitaatti- ja sanapaljouden VAIKUTUS on VASTAAVANLAINEN.
Ihmisten mielissä hämärtyy jo ennen varsinaista kirkastumistaan EVANKELIUMIN YDINTOTUUS:
"Jumala oli Kristuksessa ja SOVITTI MAAILMAN itsensä kanssa",
ja mieliimme ehtii ujuttautua ajatus:
"Jumala EI SOVITTANUT KRISTUKSESSA MAAILMAA ITSENSÄ KANSSA [vaan ainoastaan uskovat]."
Kun tämä tragedia on päässyt tapahtumaan, nämä ymmärtämättömät toimivat ikään kuin automaattiohjauksella sitaatteineen ja kommentteineen; on kuin he olisivat jonkin sorttisessa etäohjauksessa. He kykenevät toistamaan näitä robottimaisia sitaattejaan kymmeniä kertoja ja laistamaan niihin osoitetut vasta-argumentit kymmeniä kertoja. On melkein kuin heillä ei olisi sielua lainkaan tai jos sellaisen rippeet heissä onkin, ainuttakaan totuushakuista ajatusta heissä ei esiinny. - Anonyymi
Käärmeen mielestä "kuolemalla kuoleminen" ei tarkoittanut 'kuolemalla kuolemista' vaan sai merkityksensä vasta käärmeen moninaisista MUISTA sanoista, joita lausuessaan käärme oli itse asiassa JO VAIHTANUT PUHEENAIHETTA - kysehän ei ollut enää lainkaan 'kuolemalla kuolemisen' merkityksen selvittämisestä vaan sen kieltämisestä ja hämärtämisestä, AJATUKSEN VIEMISESTÄ MUUALLE.
Evankeliumista harhautunut kavahtaa jakeen 2 Kor. 5:19 selittämistä SELLAISENAAN. Mitään hän ei karta niin paljon kuin sitä, että hän joutuisi selittämään suoraan, mitä tarkoittaa ilmaus "SOVITTAA ITSENSÄ KANSSA".
Tuo jae on hänelle kuin liukas saippuapala, joka karkaa aina hänen käsistään.
On tapahtunut KYMMENET KERRAT niin, että kun olen siteerannut tätä EVANKELIUMIN YDINTOTUUTTA ja tarjonnut hänelle samalla mahdollisuuden kertoa, MITÄ TUO JAE TARKOITTAA, hän on KAIKKI NUO KERRAT vaihtanut puheenaihetta ja alkanut siteerata jotain täysin irrallista Paavalin tekstiä jostain aivan muualta ikään kuin SE liittyisi jotenkin asiaan ja ikään kuin SE selittäisi tuon jakeen jotenkin.
Kuka toimii näin? 1 Mooseksen kirjan alkulehdillä käärme ja oikeassa elämässä moni evankeliumiharhainen.
Jos Eeva olisi ollut skarppina, hän olisi voinut keskeyttää käärmeen ja sanoa: "Seis! Jumala tosiaan sanoi: '- - te kuolemalla kuolette.' ÄLÄ VAIHDA NYT PUHEENAIHETTA. Mitä TARKOITTAA tuo 'kuolemalla kuolette'?"
Jos evankeliumista harhautunut uskaltautuisi olemaan selkärankainen, hän omaa "evankeliumiaan" julistaessaan sanoisi suoraan:
"Ei Jumala suinkaan koko maailmaa SOVITTANUT itsensä kanssa ristillä", MUTTA - - - HÄN EI KYKENE TÄHÄN.
HÄN EI KYKENE SUORAAN KIELTÄMÄÄN PAAVALIN SANOMAA SOVITUKSESTA, JA KOSKA HÄN EI KIELLÄ SITÄ SUORAAN JA AVOIMESTI, HÄNEN EI TARVITSE TEHDÄ SELKOA ITSELLEEN JA MUILLE, MITÄ ILMAUS "SOVITTAA ITSENSÄ KANSSA" TARKOITTAA. MIKSI HÄNEN TARVITSISI SELVITTÄÄ JOTAIN, MITÄ HÄN EI OLE KIELTÄNYT?
Ovathan hänen MUUALTA RAAMATUSTA siteeraamansa Paavalin MUUT KOHDAT taatusti totta, JA NIITÄ ON PALJON, joten miksi hänen tulisi keskittyä mokomaan jakeeseen 2 Kor. 5:19?
Tämä tahaton "taktiikka" on toisin sanoen TISMALLEEN SAMANLAINEN kuin käärmeellä Paratiisissa; miksi pohtia, mitä 'kuolemalla kuoleminen' tarkoittaa, koska tässä on nyt tämä puu ja se suo ymmärrystä ja te tulette tietämään niin kuin Jumala jne jne?
TÄRKEIN ASIA LAISTETAAN TUOMALLA MUUALTA IRRALLISIA TOTUUKSIA, JOTKA MUKA SELITTÄVÄT TUON TÄRKEÄN ASIAN, VAIKKA NE EIVÄT SITÄ TEE.
Evankeliumiharhaisen mielestä on pöljää KESKITTYÄ POHTIMAAN, mitä tarkoittaa
koska onhan Paavali kirjoittanut PALJON MUUTAKIN.
Tämä täysin pohjaton ja loputon, vaikkakin tahaton luikeromaisuus on mielestäni osoitus siitä, että evankeliumiharhaisen ajattelu on täysin valheellista, harhaista. Ja tuon luikeromaisuuden huippu on siinä, että hän ei kerta kaikkiaan tunnu näkevän tätä aina vain uudestaan toistuvaa sokeaa pistettä itsessään.
-GF- - Anonyymi
Mutta käärme oli kavalin kaikista kedon eläimistä, jotka Herra Jumala oli tehnyt; ja se sanoi vaimolle: "Onko Jumala todellakin sanonut: 'Älkää syökö kaikista paratiisin puista'?" 2Niin vaimo vastasi käärmeelle: "Me saamme syödä muiden puiden hedelmiä paratiisissa, 3mutta sen puun hedelmästä, joka on keskellä paratiisia, on Jumala sanonut: 'Älkää syökö siitä älkääkä koskeko siihen, ettette kuolisi'." 4Niin käärme sanoi vaimolle: "Ette suinkaan kuole; 5vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan". 6 Ja vaimo näki, että siitä puusta oli hyvä syödä ja että se oli ihana katsella ja suloinen puu antamaan ymmärrystä; ja hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi.
Millä tavoin käärme valehteli ja valehtelee? Väittääkö se jotakin, joka on täydellisessä ristiriidassa totuuden kanssa?
Ei sinne päinkään. Käärme SEKOITTAA totuutta ja valhetta keskenään. Jakeessa 4 ja 5 on nimittäin totuutta seassa; silmien avautuminen ja hyvän ja pahan tietäminen. Puu OLI hyvän- ja pahantiedon puu ja se ANTOI ymmärrystä. Nämä väitteet pitivät paikkansa. Mikä sitten oli valhetta? Väite, etteivät Aadam ja Eeva kuolisi. LOPPUOSA VÄITTEESTÄ OLI TAVALLAAN TOTTA. Huiputus oli nerokas; se oli "PUOLIKSI TOTTA" - sen loppuosan "perustelu" olisi irrallisena väittämänä ollut totta - ja siksi tuohon kohtaan ujutettuna SE OLI NEROKAS VALHE: Jumalahan ei kieltoaan perustellut hyvän ja pahan tiedolla vaan varoittamalla kuolemasta.
Miksi Eeva uskoi käärmettä? Siksi, että seassa oli TOTUUTTA. Hän saattoi ajatella, että kenties Jumala jätti jotain kertomatta ja että käärme TARKENSI ja SELITTI, mitä Jumala oli oikeastaan TARKOITTANUT. Käärme oli uskottava siksi, että se puhui paikka paikoin KIISTATTOMIA FAKTOJA.
Kuinka käärme valehtelee tänä päivänä Elämän puusta, joka on vertauskuva Kristukselle ja ON Kristus? Millainen on luonteeltaan Kristusta koskeva harha?
Käärme JÄTTI SANOMATTA, että sinä päivänä, kun Aadam ja Eeva söisivät hyvän- ja pahantiedon puusta, heidän oli KUOLEMALLA KUOLTAVA. Tämä oli Jumalan varoituksen YDIN. Käärme ei maininnut TÄTÄ. Jättämällä YDINTOTUUDEN MAINITSEMATTA - jopa pikaisesti kieltämällä sen - käärme sai Eevan ajatukset sivuraiteille, JOLLOIN VAHINKO OLI JO PÄÄSSYT TAPAHTUMAAN. Loppu menikin sitten jo omalla painollaan, koska "totuutta" oli seassa riittävästi valheellisen tarinan USKOTTAVANA pitämiseksi. Puhuihan käärme MYÖS (IRRALLISTA) FAKTAA.
Evankeliumista harhautunut tulee AINA sivuuttaneeksi evankeliumin YDINTOTUUDEN, joka ei muutu:
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa."
Tämän MAINITSEMISTA hän karttaa kuin ruttoa. Hän on harhassaan oikeastaan vielä "ovelampi" kuin käärme, joka sentään joutui yhden kerran sanomaan suoraan: "Ette te suinkaan kuole, vaan - -"
Evankeliumista harhautunut kavahtaa pysähtymästä sovittaa-sanan äärelle.
KERTAAKAAN hän ei ole pysähtynyt jakeen 2 Kor. 5:19 äärelle ja kertonut itselleen MITÄ SE TARKOITTAA, SELLAISENAAN. Ei kertaakaan. On kuin hänen mielestään Paavalin kirjeissa on TIETTY JAKEIDEN JOUKKO, joita EI SAA EIKÄ VOI lukea sellaisenaan, vaan niiden merkitys avautuu ainoastaan Paavalin MUUN tuotannon kautta.
- GF - - Anonyymi
.16 Še pakottau kaikki, pienet ta šuuret, pohatat ta köyhät, omalla vallalla eläjät ta orjat, jotta hyö otettais oikieh käteh tahi oččah merkki.17 Kellänä ei ole valtua oštua eikä myyvvä mitänä, kun hänellä ei olle tätä svierin merkkie, tahi svierin nimie tahi šen nimen numeroarvuo*a.
18 Täššä vuajitah viisahutta. Še, ken malttau, laškekkah svierin nimen numeroarvon: še on eryähän ihmisen numeroarvo, ta še numeroarvo on kuušišatua kuušikymmentäkuuši.
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 934730
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?854069Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1633977Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1162658Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1362613- 442177
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian282077Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2261860- 881729
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91727