Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ave00
profiilit
ave00
ave00
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
28
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tuosta narinasta on ollut juttua tällä palstalla joskus. Rasvaa tunkevat sinne huollossa ja narina vähenee/poistuu. Ei tietääkseni mikään vaarallinen "vika".
Kesähelteillä oma -00 Avensikseni päästää sellaista ulinan tyyppistä ääntä kun kääntää autoa pienessä vauhdissa esim. parkkipaikalla. Huollosta tiedustellessa sanottiin että se on ominaisuus eikä vaadi korjausta.
13.05.2005 19:46
Mulla tulee myös iskuja säännöllisesti. Tuosta on ollut apua että pitää kädellä kiinni ovesta samalla kun nousee ylös. Taitaa olla myös takin ominaisuuksista kiinni sillä kaikilla takeilla ei iskuja tule...
25.04.2005 10:07
Mulla on myös Avensis -00. Itse olen aina pesun jälkeen kuivannut ovien alareunat ja myös takaluukun reunat sisäpuolelta puhtaalla ja kuivalla rätillä. Monesti on etuovien alareunassa "sisäpuolella" ollut tiukassa mustaa likaa joka varmasti ei tee hyvää pidemmän päälle, varsinkaan suolakeleillä. Ja tietysti keväällä ja syksyllä vahauksen yhteydessä pitää vahalla putsata nuo ovien sisäreunat huolellisesti, kuten yläpuolella neuvottiin!
25.04.2005 10:03
On Aven kesärenkaista juttua ollut Toyota palstalla useasti. Selaappa varmuudeksi Yleistä Toyotasta palstakin, sielä on varmasti joukossa Avensis-juttuja ajalta jolloin ei vielä ollut omaa osiota Avensikselle.
Omasta kokemuksesta voin sanoa että Nokian renkaita ei vanhanmalliseen Avensikseen kannata laittaa. Voi tulla tärinäongelmia joita ei saa tasapainotuksella ratkaistua. Samaa ovat muutkin sanoneen Nokialaisista Avessa. Samoin kannattaa olla tarkkana, jos laitat aluvanteet. Suosittelen vanteita, jotka menevät Aveen ilman soviterenkaita.
04.04.2005 10:54
Aluvanteiksi kannattaa hommata sellaiset vanteet että ei tarvitse laittaa väliin soviterenkaita. Soviterenkaiden kanssa on ollut nimittäin ongelmia, ovat aiheutaneet tärinää. Varsinkaan muoviset soviterenkaat ei oikein sovellu vanhaan Aveen.
30.03.2005 09:28
Olen myös sitä mieltä, että pihtaileva ajotapa ei maksa vaivaa. Itselläni on suuri osa ajosta kaupunkiajoa ja olen todennut että turhaa on pihtailu sielläkin. Vaikka ajelen melko reippaasti kiihdytellen kaupungissa niin keskikulutus autolla on silti ollut 8,2-8,3 l/100km. Jos ajelisin pappatyyliin niin ehkä tuosta saisi pari desiä pudotettua, mutta ei mielestäni ole sen arvoista. Tuossa kulutuksessa on siis mukana kaupunkiajot ja maantieajot sekaisin ja ilmastoinnin osuus myös. Ja auto on 1.6 Avensis, vm 2000 (ei vvt-i).
29.03.2005 10:20
Minä ainakin käytän. Kun iltapäivällä lähtee töistä kotiin ja istuu kylmään autoon niin silloin osaa arvostaa grilliä :-)
11.03.2005 13:27
Onnittelut uuden auton johdosta! Toivottavasti ei tule kylmä penkille istuessa :-)
09.03.2005 13:32
2 / 2