Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
TheUrbanLegends
profiilit
TheUrbanLegends
TheUrbanLegends
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
7496
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tuet tietysti riippuvat paljon asumismenoista niiden ollessa yksi suurimmista kuluista monella. Sinulla ei tietenkään ole mitään velvollisuutta kertoa minulle tilanteestasi yhtään mitään, mutta jäin miettimään, missä päin asut ja mitkä asumismenosi ovat. Minusta kun kuulostaa todella kummalliselta, ettei sinulla olisi tukiin oikeutta ja mietin, onkohan kaikki tosiaan mennyt oikein vai onko esimerkiksi sosiaalitoimisto tehnyt virheen toimeentulotuen osalta.
Päätöksestä voi valittaa ja kannattaa, jos tuntuu, että asiassa on tehty virhe. Käsittely kyllä kestää todella kauan, mikä on suuri epäkohta.
31.01.2016 08:04
Asumistuki tulee KELAlta, tarkistin nopeasti laskurilla. Asumiskuntana Helsinki, vuokra 700 euroa, palkka 1600 euroa ja yksin asuva lapseton. Asumistukea saa laskurin mukaan tällöin 205,81 euroa.
31.01.2016 07:53
Onkohan valtaosa kansasta yhtä suvaitsevaisia kuin Selänne? Ainakin itse olen jyrkemmällä linjalla sikäli, että minusta todella vakavaan rikokseen syyllistyneen voisi palauttaa ihan sinne sota-alueellekin. Lainkin mukaan vakavat rikokset ovat este turvapaikan saannille. Selänteen mielestä näin ei kuitenkaan tule toimia, vaan palauttaa voi vasta tilanteen rauhoituttua.
31.01.2016 07:47
96 venäläistä sai viime vuonna myönteisen turvapaikkapäätöksen.
31.01.2016 07:25
Katsoinpa vielä, että kahden lapsen yksinhuoltaja, laskettuna em. 700 euron vuokralla ilman muita menoja ja ansiotulojen ollessa 1600 euroa, saisi laskurin mukaan toimeentulotukea 521,51 euroa. Ansiotuloista työnteon kannustamiseksi jätetään huomiotta vähintään 20 prosenttia ja enintään 150 euroa kuukautta kohden, joten palkkatyössä oleva saa suhteellisesti enemmän toimeentulotukea.
31.01.2016 07:18
Ilmaisen ruoan ja asunnon saava täysi-ikäinen turvapaikanhakija saa tosiaan enemmän kuin pojanpojallesi annat, ellei hänellä ole omia tuloja tai varallisuutta. Turvapaikanhakija saa tuossa tilanteessa 76,01€/kk.
31.01.2016 07:05
Helsingin kaupungin toimeentulotukilaskurilla voi katsoa tilannetta itse. Esimerkiksi kahden lapsen yksinhuoltaja, jolla ei ole mitään tuloja ja menoiksi merkitään vain esimerkkivuokra 700 euroa, saisi toimeentulotukea 1821,51 euroa / kk. Summa tietysti nousisi, jos ottaisi mukaan sähkön, terveydenhuoltokulut ym.
Yksin asuva, jolla kaksi lasta, saisi vastaavin tiedoin 1772,96 euroa. Yksin asuva lapseton 1185,50 euroa.
31.01.2016 07:03
Kyllä rikolliset saa leimata. Kunnollisia ei. Sanoakin saa ihan rauhassa. Vihapuhe ei ole maassamme sallittua, mutta osaa kai sitä jokainen mielipiteensä ilmaista asiallisestikin niin halutessaan.
31.01.2016 06:39
Muutama kommentti.
Lasket turvapaikanhakijamiehiin tässä 16-36 -vuotiaat, sinällään perustellen, mutta ilmeisesti epäiltyjen ikä ei ole tiedossa, joten laskelma ontuu tässä kohden. Lasket rikosten tekoajaksi 2 kuukautta, kun poliisi ilmoittaa tekoajaksi viime vuoden. Tässäkin laskelma ontuu, sillä tuskin on oletettavaa, että turvapaikanhakijat raiskasivat vasta marraskuun alusta lukien ja sitä ennen ongelmia tämän suhteen ei ollut.
Kantaväestössä 15-34-vuotiaita miehiä vuonna 2014 oli 688397, 15-39-vuotiaita 865503. Arviosi oli siis yläkanttiin tämän osalta.
Ruotsin tilastointimalli ei ole yhteneväinen Suomen tilastointimallin kanssa, joten laskema on ongelmissa siinäkin kohdassa.
Poliisin tietoon tuli viime vuonna 1060 raiskausta ja 1240 lapsen seksuaalista hyväksikäyttöä. Poliisibarometrin mukaan ilmoittamatta jää suurin osa ja todellinen raiskausten määrä olisi noin 4000. Nämä lukemat sisältävät myös ulkomaalaistaustaiset, joten niiden niputtaminen turvapaikanhakijoita lukuunottamatta suomalaisten tekemiksi on virheellinen arvio.
31.01.2016 06:34
Ulkomaalaistaustaiset tilastoidaan erikseen, vaikka olisivat saaneet Suomen kansalaisuuden.
31.01.2016 06:17
Suomessa tänä vuonna tuo turvapaikanhakijaperhe (kaksi aikuista ja kolme 10-17-vuotiasta lasta), ellei sillä ole omia tuloja tai varallisuutta, saa vastaanottorahaa 1134,75 euroa, mikäli ostaa itse ruokansa, ja 331,18 euroa, mikäli ruokailee vastaanottokeskuksessa.
31.01.2016 06:14
Tilastojen pohjalta tämä on ihan selvä, olettaen että maahanmuuttajien lähtömaat olisivat osimoilleen sitä, mitä nyt. Vaikka ikä- ja sukupuolirakennekin huomioitaisiin, niin tietääkseni maahanmuuttajat johtaisivat tilastoissa kirkkaasti. Kaikissa rikoksissa tilanne ei mielestäni ole sama, mutta tämä on muistikuvan varassa, kun en nyt jaksa tarkistaa.
29.01.2016 12:28
Tuo olisi tärkeä tieto. Joissakin raiskauksissa on monta tekijää, jotkut tekijät sitten taas tekevät monta raiskausta. Eli tärkeää on sekin, montako raiskauksesta epäiltyä on rikosten määrästä riippumatta. Tämäkin kyllä todennäköisesti tilastoidaan, ei ole vain sattunut silmään.
29.01.2016 12:20
Ulkomaalaistausta on tilastoitu vuosikaudet. Se tilastoidaan monin tavoin, joten nähtävillä on sekin, jos on ulkomailla syntynyt nykyinen Suomen kansalainen.
29.01.2016 12:19
Tämä ei ihan ehkä liity siihen, että jääkiekkoilijoiden raiskauksista puhuminen on kuulemma maahanmuuttajien raiskausten hyväksymistä. Millä tavalla feministit ja äärivasemmisto ovat hyökänneet suomalaisia vastaan? Eivät minua ainakaan.
Enpä ole nähnytkään jonkun väittävän, että turvapaikanhakijat tekisivät noin prosentin raiskauksista. Kuka näin väitti? Minun näkemäni lukemat olivat, että epäiltiin noin kymmenestä ja niistä osa osoittautui vääriksi ilmoituksiksi. TIedä sitten todellisuutta.
29.01.2016 07:03
Kyllähän uudet menoerät keljuttavat, ymmärrän sen täysin. Mutta on syytä kuitenkin muistaa, että me ihan itse olemme yli varojemme eläneet ja ottaneet velkaa. Vyötä on kiristettävä, jotta selviämme, ja se tuntuu kyllä konkreettisesti lompakoissamme ja elintasossa, johon olemme tottuneet. Kukapa niitä säästöjä lämmöllä ottaisi vastaan, mutta pakkohan niitä on tehdä. On tämä maa ennenkin sisulla saatu nousuun - miksi ei siis jälleen.
28.01.2016 21:34
Minustakin tuo haloo on naurettava. Kaikesta sitä revitään pelihousut. Näistäkin asioista voi puhua ihan asiallisesti ja ilmaista eriävät tai yhteneväiset mielipiteet ilman tuskallista itkupotkuparkua.
28.01.2016 21:26
Varmasti järkyttävää, ja onhan se. Mikä ihme siinä on, ettei lastenkaan anneta olla rauhassa? Suosittelen seuraamaan tyttäresi netinkäyttöä, sillä siellä alaikäisiä kohtaan tapahtuu paljon vääränlaisia lähestymisiä. Mitä tässä läheisteni elämää olen seurannut, niin on uskomattoman tavallista, että yli 30-vuotiaat miehet yrittävät houkutella teinityttöjä paljastamaan itseään, tapaamisiin jne.
28.01.2016 21:04
Honkasalo puhui jääkiekkopiirien raiskauksista ja sinä vedit maahanmuuttajien raiskaukset ja ällistelit, että eivätkö puskaraiskaukset pelota Honkasaloa. Minä sitten vedin takaisin ja olin ällistelevinäni, että eivätkö ne muut raiskaukset pelota sinua. Ei siinä sen kummempaa.
Faktaa on, että maahanmuuttajat raiskaavat prosentuaalisesti huomattavasti enemmän kuin kantasuomalaiset. Faktaa on sekin, että raiskaajien osuus eri kansanryhmissä on promillien luokkaa kokonaismäärästä. Erot ovat merkittäviä, mutta valtaosa meistä ihmisistä ei ole raiskaajia. Se on hyvä muistaa.
Minua surettaa erityisesti lasten hyväksikäyttö. Viime vuonna oli valtavasti tapauksia. Järkyttävää on myös, että 71 prosenttia tyttölapsista on jo 15 vuoteen mennessä kokenut seksuaalista häirintää. Näistä asioista, yhdessä ja erikseen, pitää puhua, sillä ellei asenneilmapiiri maassamme muutu, raiskaukset, ahdistelut ja lastenkin hyväksikäytöt vain jatkuvat. Myös poikien ja miesten kokemista raiskauksista pitäisi puhua, sillä niissä on vielä voimakkaampi stigma kuin naisten ja tyttöjen kokemissa.
Julkisilla paikoilla tapahtuvat raiskaukset ovat yksi huolestuttava asia muiden joukossa.
28.01.2016 20:24
Kyllä minä ymmärrän. Käytin vain samaa logiikkaa kuin sinä. Vaikka et puhunut kaikista raiskauksista, sinä tuomitsen ne ihan niin kuin minäkin. Ehkäpä Honkasalokin. Minulla ei ole minkäänlaista halua suojella rikollisia. Päinvastoin toivoisin lainsäädäntöämme ankarammaksi rangaistusten suhteen.
28.01.2016 20:01
347 / 375