Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
TheUrbanLegends
profiilit
TheUrbanLegends
TheUrbanLegends
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
7496
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Selkeästi+Mars+on+päätynyt+siihen,+että+tässä+jotakin+ongelmaa+on+ja+brändiä+pitäisi+taas+siivoilla.+Siihen+kai+yrityksellä+on+täysi+vapaus.+Jos+asia+kiinnostaa,+niin+siitähän+löytyy+kyllä+tietoa,+miksi+siellä+Yhdysvalloissa+näkevät+tässä+jotakin+ongelmaa.+
Koska+asia+ei+minussa+itsessäni+herätä+kummoisia+tunnereaktiota,+en+ole+viitsinyt+juurta+jaksaen+selvittää,+mutta+toki+olen+silmäillyt+sen+sijaan,+että+olisin+jäänyt+äimistelemään.+Esimerkkinä+nyt+sitten+vaikka+se+herttainen+Ben-setä.+Uncle+ei+viittaakaan+tässä+setäihmiseen,+vaan+siihen,+että+mustat+afrikassa+olivat+tuohon+aikaan+valkoisten+mielestä+niin+paljon+huonompia,+ettei+heistä+voinut+sanoa+Mr.+ja+Mrs,+vaan+käytettiin+sitten+Uncle+ja+Aunt.+Kas,+sävy+onkin+eri+kuin+olisin+suomalaisena+kuvitellut.+
Mitä+mieltä+nyt+sitten+onkaan+asiasta+noin+muutoin,+niin+jos+se+ihmetyttää,+ei+ole+mitenkään+mahdotonta+katsoa,+että+mistä+siellä+nyt+sitten+on+kyse+sen+sijaan,+että+jäisi+hämmästelemään+vaikkapa+sitä,+miksi+mustan+miehen+kuvaa+ei+saisi+olla+ruokapakkauksessa.
24.06.2020 16:58
Nostat+esiin+mielenkiintoisen+asian.+Risti+itsessään+ei+välttämättä+herätä+kovin+useassa+ajatusta+siitä,+mikä+oikeastaan+onkaan+kyseessä.+Se+mielletään+paljolti+vain+symbolina.+Mutta+jos+menee+kirkkorakennuksiin+sisälle,+niin+useassa+on+varsin+brutaaleja+kuvia+ja+patsaita+rististä+käytössään.+On+veristä,+naulattua+Jeesusta+kitumassa+ja+usein+vielä+sotilaita+pistämässä+miekalla+kylkeen,+ja+itkevää+populaa+näyttämön+reunamilla.+Sehän+sinällään+toki+on+uskovan+kansan+itsensä+valittavissa,+meneekö+näitä+katsomaan,+mutta+kirkkoihin+on+ihan+hyväksyttävää+viedä+minkä+ikäisiä+lapsia+hyvänsä.+Lapsia,+joita+yleensä+pyritään+varjelemaan+silmittömän+väkivaltakuvaston+näkemiseltä.+Se+on+mietinnän+arvoinen+asia,+voisiko+kirkoissa+pikkuisen+miettiä+sitä+herkempää+lapsijoukkoakin+ja+vähän+siivoilla+edes+niitä+'pahimpia'+väkivaltahekumointeja+vähemmälle.+Ihan+vain+ajatuksena.
24.06.2020 16:20
Tässäkin+kristityt+ja+muslimit+ovat+samoilla+linjoilla,+tai+ainakin+heidän+uskonnolliset+teoksensa+ovat.+Senhän+me+tiedämme+kaikki,+että+yksittäisillä+uskovilla+on+mielipidettä+jos+toistakin+ja+tulkintoja+tehdään+joka+suuntaan.+Se,+mitä+Raamattu+tai+Koraani+sanoo+jonkun+mielestä,+ei+tarkoita+sitä,+että+kaikki+näiden+uskontojen+edustajat+tekisivät+saman+tulkinnan+ja+olisivat+tismalleen+samaa+mieltä.+Näkeehän+sen+lahkojen+määrästäkin.
Mitä+tulee+sitten+näihin+'viherpunafeministeihin'+ja+heidän+oletettuun+tyhmyyteensä,+niin+sielläkin+löytyy+toki+mielipidettä+laidasta+laitaan.+Jos+yleisesti+ottaen+puhutaan+suvaitsemisesta,+niin+siihen+ajatusmalliin+ei+päästä+kääntämällä+äärisuvaitsemattoman+ajatusmaailma+peilikuvaksi+-+inhoan+muslimeja,+joten+nuo+rakastavat,+en+halua+turvapaikanhakijoita,+joten+nuo+oikein+hakevat+niitä.+Suvaitsemisessahan+on+kyse+esimerkiksi+siitä,+että+kaikkien+ei+tarvitse+olla+samaa+mieltä,+vaan+siedetään+niitä+erilaisiakin+näkemyksiä,+vaikka+ei+hyväksyttäisi.+
Vain+yhden+ajatusmallin+hyväksyvä+on+jatkuvassa+sodassa+kaikkien+kanssa.+Suvaitsevaisemmin+katsova+ei+tarvitse+samanlaista+vihollisasetelmaa.+Mikään+ajatusmalli+ei+tuota+täydellistä+yhteiskuntaa,+kaukana+siitä.+Rumimmat+jäljet+mielestäni+ovat+kuitenkin+niillä,+jotka+alkavat+pyrkiä+kansalaisten+yhdenmukaistamiseen,+on+se+sitten+uskontojen+totaalikieltoa+tai+yhden+uskonnon+valta-asemaa,+poliittista+yhdemukaisuutta+tai+mitä+hyvänsä.
24.06.2020 16:04
Tässä+olen+varsin+samoilla+linjoilla+kanssasi.+Sananvapauden+nimissä+saa+kyllä+sanoa+melkein+mitä+hyvänsä,+mutta+jokainen+omaan+päähän+pälkähtänyt+ajatus+ei+ole+sen+arvoinen,+että+se+pitäisi+saada+toitottaa+ympäriinsä.+Esimerkiksi+tuo+ulkonäön+arvostelu+on+yksi+sellainen.+Ei+sitä+laki+kiellä,+ellei+ihan+törkeyksiin+vedä,+mutta+ei+se+hyvän+maun+mukaista+ole.+Joskus+voi+pysähtyä+miettimään+muitakin+kuin+itseään+ja+omia+oikeuksiaan.+
Sama+pätee+minun+mielestäni+myös+toisten+ihmisoikeuksiin.+Sitä+voi+varsin+hyvin+olla+sitä+mieltä,+että+henkilön+oman+jumalan+mielestä+vain+heterot+saavat+olla+yhdessä.+Kun+kuitenkaan+kukaan+ei+näin+ajattelevaa+muuhun+pakota,+en+näe+mitään+syytä+kailottaa+kaikille+sitä+omaa+mielipidetään+siltä+pohjalta,+että+muut+eivät+saa+rakastaa+toisiaan+vain+siksi,+että+juuri+minä+olen+sitä+mieltä,+että+niin+ei+saa+tehdä.+Ihan+hyvin+voi+pyrkiä+vetämään+rajan+sen+välille,+mitä+on+mieltä+ja+mitkä+ovat+muiden+oikeudet+tehdä+omia+valintojaan.+Ja+vielä+lisäksi+se,+että+jos+sen+mielpiteensä+kuitenkin+haluaa+jakaa+alttiisti+ympäriinsä+ja+vaatia,+että+muilla+tulee+olla+vähemmän+oikeuksia+kuin+itsellä,+niin+kyllä+silloin+pitää+vain+kestää+se,+että+kaikki+eivät+hymistele+että+joo+joo,+juuri+näin.
24.06.2020 15:55
Sehän+onkin+sitten+ihan+jotain+muuta+kuin+mielipiteen+kertomista,+kun+homma+karkaa+käsistä+ja+siirrytään+häirintään+ja+uhkailuun,+kuten+tapahtuu+myös+muuhun+suuntaan+kuin+mainitsemaasi.+Se+vain+tahtoo+joillakin+olla,+että+vikaa+nähdään+vain+keksityissä+vastustajissa+ja+'omat'+ovat+viattomia+kaikkeen.
24.06.2020 15:47
Minusta+tässä+kirjoituksessa+ei+ollut+mitään+uutta.+Olen+kuullut+ja+nähnyt+noita+vastaavia+jatkuvasti,+joten+en+osaa+oikein+nyt+eläytyä+tuohon+'vaiennettuun'.+Onhan+se+ikävää+varmaan+joistakin,+että+kaikki+eivät+ole+samaa+mieltä,+mutta+se+on+sitä+sananvapautta.+Että+kun+minä+kerron+mielipiteeni,+minulle+saa+vastata+ja+kertoa+olevansa+ihan+eri+mieltä.+Ei+se+ole+minun+vaientamistani+eikä+se+loukkaa+minun+sananvapauttani+millään+tavalla.
23.06.2020 22:30
Sinällään+asiaa+kyllä.+Mielipiteitä+saa+olla+ja+niitä+saa+sanoa.+Jos+kokee+oman+mielipiteensä+oikeaksi,+sitä+on+turha+pyydellä+anteeksi.+Se+vain,+että+niitä+vastakkaisiakin+mielipiteitä+saa+olla+ja+niitäkin+saa+esittää.+Ei+sellaista+voi+vaatia,+että+yksi+saa+esittää+mielipiteensä+ja+muiden+pitää+olla+hiljaa+siitä,+tai+kyseessä+on+'möykkääminen+milloin+mistäkin'+ja+'tavoille+opettaminen'.+Kun+mielipiteensä+kertoo+julki,+niin+silloin+avaa+oven+muille+kommentoida+sitä.+Vaikka+olisivat+eri+mieltäkin.
23.06.2020 21:45
Lapsilla+tuskin+on+asian+kanssa+minkäänlaista+ongelmaa.+Yritykset+uudelleenbrändäävät+tuotteitaan+tuon+tuostakin,+joidenkin+valmistus+lopetetaan+ja+uusia+tulee+markkinoille.+Nuori+mieli+ei+sellaisesta+hämmenny.
Aina+välillä+sitten+näemmä+aikuisten+keskuudessa+seuraa+jostakin+jäätelöpuikon+nimenvaihdon+miettimisestä+vahva+tunnereaktio+joksikin+aikaa,+kun+siitä+tulee+paha+mieli,+mutta+eiköhän+sekin+reaktio+tasoitu+ajan+mittaan.+Lopulta+kyse+on+vain+yhden+yrityksen+yhden+jäätelöpuikon+nimestä,+ja+hekin+vasta+harkitsevat,+että+vaihtaisiko+vai+ei.
23.06.2020 21:13
Tuleeko+vai+eikö+tule,+sitähän+ei+tiedä+kukaan.+Arvuutella+toki+voi+suuntaan+tai+toiseen.+Onneksi+hallitus+varautuu.
23.06.2020 20:45
"Sosiaali-+ja+terveysvaliokunnan+puheenjohtaja+Markus+Lohi+(kesk)+kertoi+STT:lle+mietinnön+valmistumisen+jälkeen,+että+hoitajamitoitusvelvoitteen+voimaantulo+tapahtuu+porrastetusti.+Ensi+lokakuusta+alkaen+velvoite+on+0,5,+ensi+vuoden+alusta+alkaen+0,55,+vuoden+2022+alusta+0,6+ja+huhtikuussa+vuonna+2023+lopulta+0,7."
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006549364.html
23.06.2020 17:51
Minulle+ei+ihan+riitä+todisteeksi+yhtään+mistään+jonkun+satunnaisen+ihmisen+päänsisäinen+päättelyketju+tai+hänen+vankka+tietämyksensä+toisten+ajatuksista.+Mutta+uskon+kyllä,+että+olet+itse+hyvinkin+vakuuttunut.
23.06.2020 17:23
Ahaa,+tämä+onkin+taas+näitä+telepaattihommia.
23.06.2020 16:55
Kun+nyt+kerran+uskaltauduit+suvakkeja+vähän+haarukoimaankin,+niin+varmaan+väitteesi+tueksi+voisit+heittää+vaikkapa+Vihreiden+Ohisalolta+ja+Vasemmiston+Anderssonilta+muutaman+oikein+mojovan+rasistisen+lausunnon?+Varmaan+melkoisia+kommentteja+löytyy,+kun+kerran+rasisteista+pahimpia+ovat.
23.06.2020 16:41
Omasta+rikoslaistamme:
"10+§+(24.7.1998/563)
Uskonrauhan+rikkominen
Joka
1)+julkisesti+pilkkaa+Jumalaa+tai+loukkaamistarkoituksessa+julkisesti+herjaa+tai+häpäisee+sitä,+mitä+uskonnonvapauslaissa+(267/1922)+tarkoitettu+kirkko+tai+uskonnollinen+yhdyskunta+muutoin+pitää+pyhänä,+tai
2)+meluamalla,+uhkaavalla+käyttäytymisellään+tai+muuten+häiritsee+jumalanpalvelusta,+kirkollista+toimitusta,+muuta+sellaista+uskonnonharjoitusta+taikka+hautaustilaisuutta,
on+tuomittava+uskonrauhan+rikkomisesta+sakkoon+tai+vankeuteen+enintään+kuudeksi+kuukaudeksi."
23.06.2020 14:37
Kristityillä+on+niin+monenlaisia+tulkintoja+siitä+oikeasta+sanan+sisällöstä,+että+löytyy+vähän+joka+lähtöön.+En+ole+kuullut+koskaan+kirkon+edustajien+uskottelevan,+että+heidän+jumalansa+asuisi+'muuratuissa+seinissä'+tmv,+tai+edes,+että+voisi+olla+uskossa+vain+kirkon+jäsenenä,+mutta+toki+aika+vähän+niitä+kommentteja+nykyisin+kuuntelenkaan.+
Sinällään,+jos+kristityt+tahtoisivat+kirkkonsa+puhdistaa,+niin+kannattaisi+varmaan+miettiä+ne+liittymis-,+jäsenyys-+ja+rahoituskuviot+uudelleen.+Nykymalli+ei+oikein+sellaista+uskokeskeisyyttä+mahdollista.+Mutta+jokaiselle+jotakin,+ja+toimikoot,+kuten+parhaaksi+katsovat.
23.06.2020 14:28
Joo+minunkin+käsitykseni+tosiaan+on,+että+ainakin+osa+pyrkii+ko.+sanalla+leimaamaan+negatiivisesti.+Sinälläänhän+se+on+ontuva+yritys,+koska+nimittelyyn+sortuva+nolaa+aina+ja+poikkeuksetta+itsensä+ja+vain+itsensä.+Siksikin+pidän+sitä+täysin+merkityksettömänä.
23.06.2020 14:12
Vaikea+kuvitella+itkun+vääntämisiä+ja+järkyttymisiä,+kun+joku+taas+toistelee+noita+samoja+käsityksiä,+mitä+jatkuvasti+kuulee+arvomaailmaltaan+kovin+konservatiivisilta.+Eihän+tuossa+nyt+mitään+uutta+tullut+esiin,+ja+kristityiltä+nämä+tällaiset+ulostulot+ovat+odotettavissakin.+Poikkeuksellista+ehkä+anteeksipyyntö+jälkikäteen.
23.06.2020 13:55
Pakana+taitaa+yleisimmin+olla+käytössä+kristillisessä+diskurssissa+ja+viitata+yleisesti+ottaen+niihin,+jotka+eivät+ole+minkään+aabrahamilaisen+uskonnon+kannattajia.+Toisinaan+siinä+ehkä+on+pyrkimys+neutraaliuteen,+toisinaan+negatiiviseen+leimaamiseen,+mene+tiedä.+Itse+en+saa+siitä+minkäänlaista+tunnelatausta+ja+pidän+sen+käyttöä+yhdentekevänä.
23.06.2020 13:51
Niiden+'persujen',+jotka+eivät+nuorisosiipensä+etnonationalismia+hyväksyneet+vaan+erottivat+nämä?+Eivätköhän+nuo+tarvitse+uuden+puolueen,+jonka+puheenjohtaja+ei+kerro,+että+meille+ei+ole+asiaa+noin+ajattelevilla.
23.06.2020 13:23
Toisinaan+tällaiset+trolliavaukset+ovat+kiinnostavia+siinä+mielessä,+että+ne+tuovat+ilmeisen+tahattomasti+esiin+avaajan+arvomaailmaa.+Feminismi+harmittaa,+joten+yritetään+iskeä+asioihin,+jotka+omasta+näkökulmasta+ovat+mahdollisesti+sellaisia,+jotka+voisivat+kolahtaa.+Ulkonäkö+ja+miehille+kelpaaminen.+Vähän+luulen,+että+tällainen+ei+oikein+osu+maaliinsa,+mutta+ehkä+se+lievittää+omaa+oloa,+kun+syystä+tai+toisesta+tarve+sohaista+on+syntynyt.
23.06.2020 13:19
71 / 375