Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Vanha1955
profiilit
Vanha1955
Vanha1955
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
83
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olen+ollut+täällä+nyt+kuukauden+ja+tulen+olemaan+vielä+ainakin+neljä+kuukautta.++Olen+erään+laitoksen+rakentamisen+valvoja.+Lähinnä+olen+neuvonantaja+tai+jotain+sellaista.+Olin+Iranissa+viimeksi+vuonna+-99+ja+paikka+on+muuttunut+melko+paljon.+Silloin++osalla+naisista+oli+kasvot+peitettynä+mutta+ei+ole+enää.+Mukava+nähdä+kauniita+kasvoja+kävelyllä+ollessa.
+Naisia+täällä+on,+kuten+oli+ennenkin,+paljon+töissä+kaupoissa+,sairaaloissa+jne.+Liikenteessäkin+näkyy+naisia+jopa+taksinkuljettajina.+++Ihmiset+ovat+rennompia+ja+tulevat+juttelemaan+ja+suhtautuvat+kovin+positiivisesti+ulkomaalaiseen.
25.12.2017 08:46
Jään+ensi+vuonna+eläkkeelle+ja+lopetan+matkustamisen.+Olen+nyt+Iranissa+työmatkalla+ja+tämä+kestää++muutaman+kuukauden.+Muuten+jatkan+kuten+nytkin+kotona+ollessa+eli+kuntoilun+ja+luen.+Ostan+ehkä+neulekoneen+ja+alan+tehdä+villaneuleita.
22.12.2017 09:18
Työ+on+kuljettanut+minua+viimeiset+vuosikymmenet+pitkin+maailmaa.+Ei+täällä+ole+todellakaan+vaarallista+.+Ihmiset+ovat+ystävällisiä+kuten+edelliselläkin+käyntikerralla++vuonna+1999.
22.12.2017 06:54
Täällä+Iranissa+on+juhaillallisia+yms.+talvipäivänseisausjuhlan+kunniaksi.+Joulu+täällä+ilman+ylimääräisiä+kiireitä.+Pelkät+työkiireet+seurana+menee+joulu+rauhallisesti.+Toki+avaan+mukaani+saamat+lahjat+aattona.
21.12.2017 10:05
Tarkista+Niinistön+historia.+Asianajotoimisto+Niinistö+oli+Salossa+jo+-70+luvulla+ja+on+edelleen+hieman+muuttuneena+alkuajoista.
17.12.2017 07:13
Olen+25+vuotta+matkustanut+työkseni+pitkin+maailmaa+ja+matkalaukussa+on+aina+lääkkeitä+mukana+kaiken+varalta+ja+myös+käsimatkatavaroissa+tärkeämmät+lääkkeet.+Koskaan+ei+ole+kysytty+mitään+reseptejä.+Matkoja+ja+maita+on+takana+kymmeniä.
15.12.2017 10:35
Jään+vuoden+päästä+eläkkeelle+palkkatyöstä.+Olen+aina+tienannut+melko+hyvin+joten+eläke+tulee+olemaan+hieman+alle+tai+yli+3000+€/kk+brutto.+Riippuu+hieman++jaksaako+tehdä+tämän+projektin+loppuun+saakka+vai+jääkö+eläkkeelle+heti+kun+tulee+aika+täyteen.+Eläkekertymä+oli+viime+vuoden+lopussa+yli+2800+€/kk.
14.12.2017 14:38
Nimeni+on+ollut+Suomessa+jo+1640-luvulla+mutta+omaa+sukuhaaraani+olen+tutkinut+1800-luvun+alkuun.+Keski-euroopassa+löytyy+sama+kahdessa+valtiossa+ja+niistä+nimi+on+levinnyt+niin,että+sitä+löytyy+sitten+pitkin+maailmaa+kuten+Espanja,Ranska,Norja,Peru,Kanada,Equador.++Sukulaisuus+näihin+on+sitten+olemassa+tai+sitten+ei.+Jään+kohta+eläkkeelle+ja+voin+sitten+tutkia+asiaa.++Ehkä+tutkin+ehkä+en.
13.12.2017 16:23
On+ollut+työntäyteinen+kesä.+Toukokuun+olin+Marokossa+ja+sitten+kaksi+kuukautta+Seychelleillä+joten+aurinkoa+on+ollut+enemmän+kuin+tarpeeksi.+Onneksi+nyt+talveksi+pääsin+Iraniin+Kaspianmeren+rannan+tuntumaan+niin+ei+ole+turhan+kuuma+mutta+ei+niin+kylmä+kuin+Suomessa.+Onneksi+tämän+projektin+jälkeen+saa+jäädä+eläkkeelle+ja+lopettaa+matkustamisen.
13.12.2017 14:26
Olen+ollut+Saudi-Arabiassa+noin+8+kuukautta,+Jemenissä+3+kuukautta+ja+olen+nyt+Iranissa.+Kaikki+toimii+kuten+muuallakin+paitsi,että+täällä+naiset+ajavat+autoa+ja+naisia+on+töissä+kaupoissa,+sairaaloissa+ja+eri+toimistoissa+ainakin+olen+nähnyt.+Täkäläinen+kaverini+on+sähköinsinööri+ja+hänen+vaimonsa+on+koneinsinööri,+joka+suorittaa+jatko-opintoja+yliopistossa.+Olin+täällä+edellisen+kerran+20+vuotta+sitten+ja+huomaan+paikan+muuttuneen+melko+paljon.+Naiset+käyttävät+edelleen+huivia+vaikka+hiukset+saattavatkin+näkyä+mutta+kenelläkään+en+ole+nähnyt+huntua+peittämässä+kasvoja.+Kauniita+kasvoja+kyllä+riittää+nähtäväksi.
13.12.2017 07:06
Olen+nyt+Iranissa+ja+tulen+olemaan+vielä+muutaman+kuukauden.+Edellisen+kerran+olin+täällä+vuonna+-99.+Mielestäni+tämä+on+hieman+vapautunut.+Vapautuminen+näkyy+nuorten+naisten+pukeutumisessa.+Naiset+eivät+suostu+peittämään+kasvojaan++mutta+huivia+käytetään+jossakin+muodossa.+Kauniita+naisia+näkee+useammin+kuin+Suomessa.+Ihmiset+ovat+todella+ystävällisiä+ja+avuliaita.+Kaupoista+löytyy+lähes+kaikkea+paitsi+alkoholia,+mitä+saa+hankittua+muuta+kautta+mutta+sen+kanssa+on+oltava+varovainen.
10.12.2017 12:19
Maahanmuuttajia+on+todella+paljon+Suomessa+vaikka+ei+puhuttaisi+viimeisen+kahden+vuosikymmenen+aikana+tulleista.+Tataarit+tulivat+1800-luvulla.+Venäjältä+ja+Krimiltä+on+tullut+muitakin+melko+paljon.+Kenet+sitten+lasketaan+maahanmuuttajaksi?+Milloin+suvun+pitää+olla+tullut+Suomeen+,+että+henkilö+lasketaan+suomalaiseksi?+Kenellä+sitten+on+sukututkimus,+että+voi+näyttää+olevansa+"kokonaan"+suomalainen.+Minunkun+isän+puoleinen+sukuni+on+tullut+Suomeen+vasta+1700-luvulla
07.12.2017 08:24
Olen+tällä+hetkellä+Iranissa+ja+kaiketi+täällä+mene+ensi+vuoden+loppupuolelle+saakka.+Tämän++jälkeen+sitten+harkitsen+jäänkö+eläkkeelle+vai+vieläkö+jaksaisi+vääntää+jonkun+projektin+jossakin+pain+maailmaa.+Olen+ollut+niinpaljon+ulkona+etten+tosiankaan+halua+olla+muualla+kuin+kotona++Suomessa.
06.12.2017 11:46
Kyllä+yritykset+saavat+maksaa+johtajilleen+niin+paljon+kuin+haluavat.Mitä+merkitystä+tuolla+johtajan+palkalla+on.+Sehän+on+pois+ainoastaan+yrityksen+tuloksesta.+Jos+omistajat+laskevat,+että+kannattaa+maksaa+johtajalle+miljoona+,jotta+saadaan+itselle+lisää+voittoa+niin+keneltä+se+on+pois.+Eivät++poliitikot+voi+siihen+vaikuttaa+tai+ainakaan+ei+pitäisi+olla+niin,+että+he+vaikuttavat.
11.08.2017 11:02
Hyvätuloisten+verotusta+korotettiin+yli+90000+€/vuosi+ansaitsevilla.+Väliaikaisesti+raja+laskettiin+72000+€/vuosi+ansaitseviin+ja+nyt+nostetaan+takaisin+90000+€/vuosi.+Katsokaa+verottajan+sivuilta+paljonko+maksaa+veroja+tuon+summan+ansaitseva.+Eikö+se+ole+ihan+riittävä+määrä?++Omat+ansioni+ovat+siellä+5-60000+€/vuosi+ja+minunkin+veroprosenttini+on+RIITTÄVÄN+iso.+Jään+eläkkeelle+ensi+vuonna+ja+veroprosentti+tulee+olemaan+lähes+sama.+No,+silloin+ei+ole+mitään+vähennyksiä.
10.08.2017 09:16
Presidentti+Niinistö+sanoi+joskus+,+että+Suomi+voi+hakea+NATOn+jäsenyyttä+sitten+yhdessä+Venäjän+kanssa.+Asian+voi+ajatella+näinkin.+Jos+Suomi+olisi+jäsen+ja+Venäjä+ei+niin,+miten+se+muuttaisi+tilannetta.++Venäjä+johto+voi+hankaloittaa+kaupankäyntiä+Suomen+ja+Venäjän+välillä.++Venäjän+osuus+Suomen+ulkomaan+kaupasta+on+vieläkin+noin+5+%+.+Toisaalta+Venäjän+taloudellinen+epävakaus+voi+aiheuttaa+mitä+vain.++Bill+Browder+kertoo+kirjassaan+"+Red+Note"++Venäjän+taloudesta.+Teollisuuden+omistaa+melko+pieni+ryhmä+ihmisiä+ja+he+eivät+välitä+muusta+kuin+voitoista,+mitä+esimerkiksi+lisääntynyt+asekauppa+tuo+heille.+Jos+siihen+tarvitaan+sotia+niin+järjestetään+sellainen+johonkin.+Kyseisen+ryhmän+hyvä+tuttava+Putin+voi+omissa+rajoissaan+järjestää+sellaisen+mutta+tulevaisuuden+ennustaminen+on+aina+ollut+vaikeata.+Suomen+NATO+jäsenyyden+en+usko+vaikuttavan+asiaan+mitenkään.
Ukrainan+tilanne+on+hieman+erilainen.+Kyseinen+omistaja+ryhmä+on+todennäköisesti+myös+ohjaamassa+huumekauppaa+ja+Ukrainan+kautta+tulee+iso+osa,+(yli+60%)+Euroopan++huumeista+tulivat+ne+sitten+Aasiasta+tai+Etelä-Amerikasta.+USA+haluaa+tukikohtia+Ukrainaan+koska+jo+Korean+sodasta+lähtien+USA:n+armeijassa+on+ollut+huumekauppaan+sekaantuneita.+Käryjä+käy+silloin+tällöin+mutta+ylin+johto+"ei+ole+siinä+mukana".+Viime+vuonna+Berliinissä+löytyi+Afganistanista+tulleesta+US+Army+kontista+huumeita.
09.08.2017 08:23
Vietin+pari+vuotta+sitten+60-vuotis+synttäreitä+työn+merkeissä+Perussa++Chiclayossa.
08.08.2017 09:03
"Kertakäyttö"+muovipussit,++ovat+kiellettyjä+jo+esimerkiksi+Ugandassa+ja+Ruandassa.+Ostokset+pakataan+kaupassa+paperipussiin,+mikä+on+hieman+hankalempi+kantaa+autoon+mutta+kyllä+siihenkin+tottuu.Olin+muutama+vuosi+sitten+Ruandassa+noin+viisi+kuukautta.+Ruanda+on+muutenkin+todella+siisti+maa+etenkin+verrattuna+Nigeriaan+tai+Marokkoon,+joissa+olen+myös"+jonkin"+aikaa.
04.08.2017 13:36
Ilmaston+lämpenemistä+aiheuttavat+muunmuassa+maaliikenne,+lentoliikenne+ja+lihateollisuus.+Nämä+kolme+ovat+kaikki+sellaisia+,joita+voidaan+vähentää.+Liikenteeseen+voidaan+lisätä+sähköautoja+ja++lihan+syöntiä+ja+yksityisautoilua+vähentää+.++Öljyhän+alkaa+olla+jo+vähissä+eli+tämän+hetken+tietojen+mukaan+se+loppuu+seuraavan+sadan+vuoden+sisällä.+Kuinka+paljon+näillä+sitten+voidaan+vähentää+tai+hidastaa+lämpenemistä+on+hyvin+vaikeata+arvioida
03.08.2017 12:48
Suomessa+on+asunut+muslimeja+(Krimin+tataarit+)+jo+1800-luvun+lopusta+eikä+heistä+ole+ryhmänä+ongelmia.+Heistä+voi+lukea+vaikka+Wikipediasta+sillä+sinä+ryhmässä+on+hyvinkin+tunnettuja+henkilöitä.++Nyt+viime+vuosina+Suomeen+tulleet+ovat+eri+porukkaa+ja+heistä+voi+muodostua+ongelmia+koska+heitä+tuli+niin+paljon+kerralla.
21.07.2017 08:21
4 / 5