Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

775

1. Kun+22+vuotias+tyhjäpää+vanhenee,+niin+siitä+tulee+5-kymppinen+tyhjäpää.+Sitten+pitää+kiristää+sieltä+ja+nostaa+täältä+ja+lopputulos+on+varsin+karmaiseva+näky.+Pään+sisällä+ei+liiku+mitään+ja+ulkonäkö+pelottaa+harakatkin+puista+lentoon.
  2. Onnelliseksi+voi+tulla+monella+tapaa,+parisuhteessa+ideaalitilanne+olisi,+että+molemmat+olisivat+onnellisia.+Mielestäni+vanhemmiten+rakastaminen+ja+rakastuminen+ovat+erilaista+kuin+nuorena.+En+ole+kokenut+vuosikymmenien+pituista+rakkaustarinaa,+jota+voisin+tässä+hehkuttaa+ja+kertoa,+miten+vuosien+saatossa+olemme+yhteen+hitsautuneet.+Näitäkin+pareja+on,+heistä+oikein+huokuu+se+yhteinen+onni.+Joskus+nuorempana,+kun+itse+kahlasin+paskasta+suhteesta+uuteen,+niin+jurppi+aika+paljon,+kun+en+itse+löytänyt+samanlaista+parisuhdetta.+Mutta+nykyään+ne+kriteerit+parisuhteelle+ovat+tiukentuneet,+eli+vääristä+valinnoista+on+opittu+kantapään+kautta.+Nuorena+sitä+kuvitteli+ihastusta+rakkaudeksi+ja+sillä+mentiin.+Kun+ihastus+laantui+ja+toisen+huonot+puolet+tulivat++esiin,+sitä+yritti+vielä+kuitenkin+jonkin+aikaa.+Tähän+en+aikuisella+iällä+ole+enää+sortunut,+minusta+on+tullut+ehdottomampi+ja+varmasti+monella+tapaa+hankalampi.+Toisaalta+olen+muuttunut+huomattavasti+avarakatseisemmaksi,+esim+seksin+suhteen.+Ei+ole+pakko+olla+parisuhteessa+harrastaakseen+seksiä,+nuorena+panosuhde+ei+olisi+tullut+kysymykseenkään,+eikä+ollut+tarjontaakaan+sellaisista.+Onhan+se+piristävää,+kun+on+sutinaa+ilmassa,+mutta+sitä+ei+ole+tarvetta+viedä+pidemmälle,+kun+tietää+jo+alkuunsa,+että+tuon+kanssa+en+halua+aamupalaa+samassa+pöydässä+syödä.+Minulle+parikymmentä+vuotta+parisuhdekokeiluja+on+opettanut+sen,+ettei+omista+periaatteistaan+kannata+tinkiä.+Ja+ihastuminen+ei+muutu+rakkaudeksi+tahtomalla,+se+tulee+itsestään+jos+on+tullakseen.++Kun+puhutaan,+että+rakkauden+eteen+pitää+tehdä+töitä,+tunne+itsessään+ei+töitä+tarvitse,+mutta+sen+parisuhteen+sovittaminen+omaan+elämään+voi+olla+hyvinkin+työlästä.+Ja+jos+sitä+oikeaa+tunnetta+ei+ole,+niin+miksipä+vaivautua.