- Kun 22 vuotias tyhjäpää vanhenee, niin siitä tulee 5-kymppinen tyhjäpää. Sitten pitää kiristää sieltä ja nostaa täältä ja lopputulos on varsin karmaiseva näky. Pään sisällä ei liiku mitään ja ulkonäkö pelottaa harakatkin puista lentoon.
- Eli sinulla ei itselläsikään ole hajua, missä kirjoitustesi punainen lanka menee. Ymmärrän, ei muuta kysyttävää.
- Nyt puhut ihan eri asiasta kuin minä. Jos ei siedä toisen kosketusta, silloin on aika lähteä omille teilleen. Minä en usko, että tilanne miksikään siitä muuttuu ajan kanssa.
- Kerro ihmeessä, miksi pahoitit mielesi? Kaikki vain eivät löydä etsimäänsä ensiyrityksellä, eikä toisellakaan. Miksi naista syyllistetään oman onnen etsinnästä, kun taas miehelle se on normikäytäntö? Se, etten tilitä täällä katkerana sinkkuuttani vaan olen tyytyväinen elämääni, ei pitäisi tehdä minusta sen huonompaa ihmistä kuin muistakaan. Hattaroista en koskaan ole haaveillut, se on tyttösten juttu, elämä on elettävä sellaisena kuin se eteen tulee.
- Eihän parisuhteen tarvitsekaan olla yhtä juhlaa koko ajan, harvoin arki on juhlaa. Mielestäni toisen kosketuksen kavahtaminen ei kuulu parisuhteeseen, se on ongelma, johon pitää puuttua heti. Jos tilanne jatkuu, kuivasta kaudesta tulee jääkausi ja silloin on heitetty vain aikaa hukkaan jatkamalla parisuhdetta hampaat irvessä. Vastoinkäymiset, erimielisyydet ja riidat kuuluvat normiparisuhteeseen, mutta silti siellä kaiken takana pitäisi olla tunne, että tuota ihmistä minä haluan. Toistin ehkä sanomaasi, mutta sanoimpa kuitenkin.
- No on sulla vilkas mielikuvitus, kun jo minun elämänkertani osasit kertoa. Vahinko, että vikaan osuu joka suhteessa. Lokeroit minut naiseksi ja kerroit tarinan, joka mielestäsi sopii kaikkiin naisiin. Kertoo vain sinun ahdaskatseisuudestasi, ei minun valinnoistani.
- Lapsellista kyllä, mutta toisaalta typerähän se toinenkin aloitus oli.
- Ei ole tarvetta, mutta edelleen kaipaan suomennosta noihin sun läpätyksiisi.
- Alunperinhän kyse olikin pitempään kuin kaksi kuukautta kestävä alkukiima ilman seksielämän väljähtymistä. Jos ollaan vuosia yhdessä, niin pahimmat panohalut laantuu, mutta ei niin paljon, että voitaisiin puhua väljähtymisestä. Itse käsitän seksin väljähtymisen, että ei tee enää mieli sen ihmisen kanssa syystä tai toisesta, joko seksi on huonoa tai parisuhteessa alkaa olla muitakin ongelmia. Toisen kosketus lähinnä ärsyttää ja itseään ei saa kiihottumaan siihen tilaan, että voisi seksiä harrastaa ilman pitkään puutteessa oloa.
- Kummasti vaan työttömillä miehilläkin on nainen ja perhe, joten ei se raha ja status ole kaikkein tärkein asia. Kyllähän raha helpottaa elämää monella tavalla, mutta ei se parisuhdeonnea tuo, jos vain raha on perustana.
"...joka vielä sitoutuisi naiseen, koska sellainen ei ole juuri yksikään mies" Eli tarkoitat, ettei ne työttömät tai pienituloiset miehet ole sen uskollisempia kuin hyvätuloisetkaan? Kusipäitä mahtuu joka tuloluokkaan, sitoutuminen ja uskollisuuskaan ei ole rahasta kiinni. - Elettyä elämää takana, eikä todellakaan ole ollut kysymys "miesten vaihtamisesta", mutta jos sinun on helpompi asiaa noin ajatella, ei se minulta ole pois. Minä olen aina jaksanut uskoa rakkauteen, se on ainoa syy, miksi edes viitsin yrittää parisuhteita.
- Rahalla saa pariduhdehuoran, joka häipyy samantien, kun parempi saalis tulee vastaan. Moni mieshän tyytyy siihen, ettei omilla ominaisuuksillaan naista saa, vaan seurasta joutuu maksamaan.
- Millä tavalla kokematon, parisuhteissa vai seksissä? Mies kun voi olla kokematon jommassa kummassa tai molemmissa. Jos 3-kymppinen mies ei ole paneskellut ympäriinsä, niin ei se hänestä huonompaa tee. Ja sehän on paskapuhetta, että teini-iän seurustelemattomuuden takia haaveilisi nuorista neitosista, ystäväsi on samanlainen tyhjäpää kuin sinäkin, kun tuollaisiin uskotte. Täällä naisettomat keski-ikäiset urpot julistavat miesten haluavan max 22v tyttöjä, eli juuri niitä, jotka heillä itsellä on tavoittamattomissa. Jos sinulla on naisystävä, joka teininä ei ole seurustellut,ajatteletko hänen haaveilevan yli 10 vuotta nuoremmista kolleista ja siksi olevan kykenemätön parisuhteeseen? Vikaa voi sinkussa olla monestakin syystä, kokemattomuus ei kuitenkaan ole se suurin vika. Kun ihmiseen tutustuu, niin kyllä ne hyvät ja huonot puolet muutamassa kuukaudessa esiin tulee, mutta jos hylky tulee sen takia, että kaveri ei usko kokemattoman miehen kykyihin parisuhteessa, silloin olet aika hukassa ja kannattaa jatkaa jänmämiesten kanssa.
- Ei sulla ole mitään pelkoa, ei ne naiset luuseria sänkyynsä halua. Juuri tuollainen vuodatus kertoo, miten kaipaat kurpan kainaloon, kun itku silmässä ajelet Ikean parkkipaikalla ilman päämäärää elämässä.
- Ensin väität, ettei komeita nuoria miehiä edes ole ja sitten kyselet, että eikös kurpat panekin sellaisia. Jos komeita nuoria miehiä ei ole, niin ei myöskään komeita vanhoja miehiä ole. Vanhemmiten vain rumenee entistä enemmän, eikä käy edes sen vertaa tuuri kuin joskus nuorempana. Naisillahan se on toisinpäin, kun voi paneskella niitä nuoria miehiä, kun ne ei ikäisiltään saa rumuutensa takia.
- Kannattaisiko tarkistaa lääkitys, on taas normaalia omituisempaa lätinää.
- Onneksi on olemassa miehiä, joita elämä ei ole katkeroittanut samalla tavalla kuin sinua, joten aloittajalla on hyvät mahdollisuudet löytää haluamansa. Kaikki miehet kun eivät halua 22 vuotiasta WT-pikkulikkaa, vaan aikuisen naisen. Kaikkihan etsivät tavallista ihmistä kumppaniksi, mutta tyhmähän sellainen on joka huolii ihan mitä tahansa, ettei tarvitsisi olla yksin. Me kaikki olemme erilaisia, joten on ihan luonnollista, että homma toimii jonkun kanssa, toisen kanssa on taas aivan mahdoton tulla toimeen. Ei siihen vaikuta raha eikä status muilla kuin noilla wt-tytöillä.
- Rauhoittuu kenellä rauhoittuu, mutta silloinhan kyse on huonosta seksistä, jos halut hiipuvat. Se kiima voi jatkua vuosia, jos kumpikin ymmärtää, miten toinen kiihottuu ja laukeaa. Ja kaikkihan eivät ole panokoneita, seksiä ei tunne tarvitsevansa kuin silloin tällöin, jos sitäkään. Terveeseen parisuhteeseen kuuluu terve seksielämä ja se taas vaatii panostusta toimiakseen.
- Minä ainakin uskon, että se on mahdollista. Oikea ihminen kun sattuu kohdalle, se on siinä. Turha katkeruus ja epäluulo, epävarmuuskin tappavat varmasti kaiken toivon hyvästä parisuhteesta.
- Onnelliseksi voi tulla monella tapaa, parisuhteessa ideaalitilanne olisi, että molemmat olisivat onnellisia. Mielestäni vanhemmiten rakastaminen ja rakastuminen ovat erilaista kuin nuorena. En ole kokenut vuosikymmenien pituista rakkaustarinaa, jota voisin tässä hehkuttaa ja kertoa, miten vuosien saatossa olemme yhteen hitsautuneet. Näitäkin pareja on, heistä oikein huokuu se yhteinen onni. Joskus nuorempana, kun itse kahlasin paskasta suhteesta uuteen, niin jurppi aika paljon, kun en itse löytänyt samanlaista parisuhdetta.
Mutta nykyään ne kriteerit parisuhteelle ovat tiukentuneet, eli vääristä valinnoista on opittu kantapään kautta. Nuorena sitä kuvitteli ihastusta rakkaudeksi ja sillä mentiin. Kun ihastus laantui ja toisen huonot puolet tulivat esiin, sitä yritti vielä kuitenkin jonkin aikaa. Tähän en aikuisella iällä ole enää sortunut, minusta on tullut ehdottomampi ja varmasti monella tapaa hankalampi. Toisaalta olen muuttunut huomattavasti avarakatseisemmaksi, esim seksin suhteen. Ei ole pakko olla parisuhteessa harrastaakseen seksiä, nuorena panosuhde ei olisi tullut kysymykseenkään, eikä ollut tarjontaakaan sellaisista. Onhan se piristävää, kun on sutinaa ilmassa, mutta sitä ei ole tarvetta viedä pidemmälle, kun tietää jo alkuunsa, että tuon kanssa en halua aamupalaa samassa pöydässä syödä. Minulle parikymmentä vuotta parisuhdekokeiluja on opettanut sen, ettei omista periaatteistaan kannata tinkiä. Ja ihastuminen ei muutu rakkaudeksi tahtomalla, se tulee itsestään jos on tullakseen. Kun puhutaan, että rakkauden eteen pitää tehdä töitä, tunne itsessään ei töitä tarvitse, mutta sen parisuhteen sovittaminen omaan elämään voi olla hyvinkin työlästä. Ja jos sitä oikeaa tunnetta ei ole, niin miksipä vaivautua.