Treffailu on kammottavaa miehille

Pillujen--asiantuntija

"Treffailussa on edelleen yksi kammottavan vanhanaikainen piirre: Deiteillä nainen odottaa miehen hoitavan kaiken

En voisi ikinä teh­dä sel­lais­ta, nais­seu­ralai­seni sanoi. Hämmästyin todella.

Olimme keskustelleet deittailusta, ja olin esittänyt, että hänhän voisi joskus pyytää kiinnostavaa miestä deiteille. Ei hän voisi, ei missään tapauksessa.

Moni nainen on esittänyt minulle mielipiteen, että miehen kuuluisi mielellään esittää ensimmäinen treffipyyntö. Eikä kyse ole ollut ujoista, varovaisista tai itsetunto-ongelmien kanssa painiskelevista naisista. Eikä konservatiiveista, sillä tämäkin naistuttava on aktiivinen feministi.

”En varmasti sano ei, jos pyydät treffeille”, meilasi minulle kerran yksi suorasukaisempi tapaus. Mutta ei hänkään voinut itse pyytää.

Naiset, jotka eivät koskaan sanoisi työpaikallaan, että kokouksen puheenjohtajaksi tulisi ensisijaisesti valita mies, ovat yksityiselämässään avoimesti sitä mieltä, että treffeille pyytäminen on miesten hommaa. Rakkauselämää ja työelämää hoidetaan ihan eri säännöillä.

Säännöllisin väliajoin joudun yllättymään siitä, kuinka sukupuolittunutta naisten ja miesten välinen pariutuminen edelleen on. Mieheltä odotetaan edelleen paljon:

Mies pyytää treffeille. Mies ehdottaa aikaa ja paikkaa. Mies ohjaa pöytään. Mies tarjoaa ensimmäisen juoman. Mies pyytää toisille treffeille. Mies kutsuu illan jälkeen kotiinsa. Mies järjestää taksin. Mies aloittaa suutelemisen. Mies tekee aloitteen seksiin. Mies soittaa seuraavana päivänä.

Mies on aina se, joka tekee ja ehdottaa. Nainen reagoi, nainen arvioi, nainen sanoo kyllä, ei tai ehkä.

Eivät nämä tietenkään mitään tiukkoja sääntöjä ole mutta vahvoja oletuksia sukupuolten tehtävistä. Törmään niihin jatkuvasti.

Näyttäisi aika lailla siltä, että kun mies ja nainen alkavat treffailla, ajassa palataan vuosikymmeniä taaksepäin. Modernit ja järkevät ihmiset heittäytyvät äkkiä konservatiiveiksi.

Paljon on keskusteltu työnjaon muuttamisesta perheessä ja yhteiskunnassa: naiset saisivat jäädä useammin ylitöihin, ja miehet saisivat hoitaa useammin lapsia.

Samalla tapaa pitäisi pohtia myös työnjakoa pariutumisessa ja romantiikassa".

80

3082

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LetsPlayBallBoys

Mitä hyötyä siitä olisi että rumat naiset alkaisivat ehdottelemaan??

• PalstaTrolli

Se olisi nykyiseen verrattuna tavatonta esistystä.

Ja ainahan voi sammuttaa valot makuuhuoneesta.

• Kyllä se on naisellekin aika kammottavaa, kun koskaan ei tiedä mimmoinen dilledong vastassa on. :)

Ei se ettei mies maksa kuluja (naisillakin yleensä on rahaa) ole ollenkaan paha, vaan se että jos se on ihan kahjo miten siitä pääsee eroon helposti. Ja se että onhan se ihan kauheeta käydä monilla treffeillä esimerkiksi ja aina pettyä kerta toisensa jälkeen.

Mä olen käynyt treffeillä ehkä käsieni sormien verran, mikä ei ole kovinkaan paljon silti pidän sitä kovin stressaavana juttuna.

• Miten tämä vastasi väitteeseen?

• vejäpoikakouraa

jos joku menee treffeille, siis ulos, kyllä sitä on varauduttava rahan menoon.
      jos toinen sattuisi olemaan mitä odotti, niin ei saa olla heikkoja lenkkejä kuten rahan miettiminen.

• Tuon on siis lainaus päivän Hesarista.

Luulenpa että miltei jokainen nainen pitää kirjoitusta akkamaisena ruikutuksena. Kyöstin pitäisi olla Mies.

• Olikin turhan sujuvaa tekstiä nimimerkin itsensä kirjoittamaksi. Aloituksessa mainitun kaltaiset naiset ovat juuri niitä, jotka istuvat kotona odottamassa prinssi rohkeaa valkoisella ratsullaan ja kun sitä ei saavu, niin katkeroidutaan ja haukutaan kaikki miehet. Ovat siis suoraan verrannollisia palstaätmeihin, ruikuttajat eivät parisuhdemarkkinoilla menesty.

• Nainen39vee

Olisikohan enemmän kyse siitä, millaisia naisia deittailee? En itse ainakaan tykkäisi yhtään tuollaisesta.

Toisaalta tuo kirjoittaja tulkitsee asioita myös omasta näkökulmastaan. Jos nainen ei ole kauhean kiinnostunut, hän tulkitsee että "naiset eivät tee aloitetta".

• 12121212121212

Ei tuo niihin treffeihin jää, vaan ihan vastaava järjestely jatkuu suhteessa.

Tulee riita naapurin kanssa -> mies hoitaa asian.
      Joku törppö ajaa perään -> mies hoitaa asian.
      Hotelli on sotkenut varaukset -> mies hoitaa asian.
      Lamppu menee pimeäksi, putki vuotaa, telkkari hajoaa -> mies hoitaa asian.

Aina kun tulee vähänkään hankala/yllättävä tilanne, nainen odottaa että mies hoitaa. Mies pomppaa nopeasti toimintaan, koska se nyt vain on miehekästä ja se nyt vain on niin että.

• Nainen39vee

Ai, ei mun elämässä ainakaan ole koskaan mennyt noin. Ja tuskinpa normaalisti kenenkään.
        Pikemminkin näin:

Tulee riita naapurin kanssa -> se hoitaa asian, kenen riita se on.
        Joku törppö ajaa perään -> se hoitaa asian, kenen auto se on tai kenen perään ajettiin
        Hotelli on sotkenut varaukset -> jos tarkoitat, että asia selviää vasta perillä, silloin hoidettiin asia yhdessä - mutta minä olin kyllä meillä se, joka hoiti hotellivaraukset yms
        Lamppu menee pimeäksi -> paikalla oleva aikuinen vaihtaa lampun (mikä juttu tää edes on??? Eihän tuo mitään erityistaitoja vaadi!)
        Putki vuotaa -> soitetaan huoltofirmaan
        Telkkari hajoaa -> jos vanhuuttaan, se heitetään roskiin, jos vaikka takuuaikana, lainataan kaverin auto ja viedään TV huoltoon - tosin TV:n osalta takuupapereissa oli minun nimeni, joten itsehän sinne olisin soitellut.

Ei Suomessa koskaan ole ollut sellaista, että naiset olisivat olleet ihan kädettömiä hoitamaan asioita. Pikemminhän vieläkin elää mielikuva avuttomista aikuispojista, joille äiti käy passaamassa ja siivoamassa kaiken jopa omaan kotiin. Paremminhan on tuntunut, että naiset pärjäävät jo nuorena omillaan - moni mieshän on eron jälkeen ihan hukassa eikä saa elämäänsä raavittua kasaan.

• 12121212121212
        Nainen39vee kirjoitti:

Ai, ei mun elämässä ainakaan ole koskaan mennyt noin. Ja tuskinpa normaalisti kenenkään.
        Pikemminkin näin:

Joku törppö ajaa perään -> se hoitaa asian, kenen auto se on tai kenen perään ajettiin
        Hotelli on sotkenut varaukset -> jos tarkoitat, että asia selviää vasta perillä, silloin hoidettiin asia yhdessä - mutta minä olin kyllä meillä se, joka hoiti hotellivaraukset yms
        Lamppu menee pimeäksi -> paikalla oleva aikuinen vaihtaa lampun (mikä juttu tää edes on??? Eihän tuo mitään erityistaitoja vaadi!)
        Telkkari hajoaa -> jos vanhuuttaan, se heitetään roskiin, jos vaikka takuuaikana, lainataan kaverin auto ja viedään TV huoltoon - tosin TV:n osalta takuupapereissa oli minun nimeni, joten itsehän sinne olisin soitellut.

Ei Suomessa koskaan ole ollut sellaista, että naiset olisivat olleet ihan kädettömiä hoitamaan asioita. Pikemminhän vieläkin elää mielikuva avuttomista aikuispojista, joille äiti käy passaamassa ja siivoamassa kaiken jopa omaan kotiin. Paremminhan on tuntunut, että naiset pärjäävät jo nuorena omillaan - moni mieshän on eron jälkeen ihan hukassa eikä saa elämäänsä raavittua kasaan.

"Paremminhan on tuntunut, että naiset pärjäävät jo nuorena omillaan - moni mieshän on eron jälkeen ihan hukassa eikä saa elämäänsä raavittua kasaan."

Niinpä. Miksiköhän?

Nainen pitää lapset kun taas mies jää ilman roolia yhteiskunnassa. Nainen saa yyhoona kaikki yhteiskunnan palvelut - jotka muuten rahoitetaan verovaroilla, joista enemmistö on kerätty...niin, miehiltä. Jokaisella yhärillä on kasvottomien veronmaksajaelättäjien armeija apunaan. Sen päälle tulee kamumiehet jotka auttavat muutossa, laastarimies joka lohduttaa, naapurin mies joka vaihtaa renkaat, tuttavan mies joka rakentaa sen hyllyn, jne.

Itsenäisyyttä, niin kuin miehet asian näkevät, se uusiosinkkunainen ei ole nähnytkään.

• Nainen39vee
        12121212121212 kirjoitti:

"Paremminhan on tuntunut, että naiset pärjäävät jo nuorena omillaan - moni mieshän on eron jälkeen ihan hukassa eikä saa elämäänsä raavittua kasaan."

Niinpä. Miksiköhän?

Nainen pitää lapset kun taas mies jää ilman roolia yhteiskunnassa. Nainen saa yyhoona kaikki yhteiskunnan palvelut - jotka muuten rahoitetaan verovaroilla, joista enemmistö on kerätty...niin, miehiltä. Jokaisella yhärillä on kasvottomien veronmaksajaelättäjien armeija apunaan. Sen päälle tulee kamumiehet jotka auttavat muutossa, laastarimies joka lohduttaa, naapurin mies joka vaihtaa renkaat, tuttavan mies joka rakentaa sen hyllyn, jne.

Itsenäisyyttä, niin kuin miehet asian näkevät, se uusiosinkkunainen ei ole nähnytkään.

Erosta selviäminen pätee mies lapsettomien naisten kohdalla.
        Elämässä ei suinkaan ole suurin haaste, kuka vaihtaa renkaat tai rakentaa hyllyn. Mun tuttavista kaikki rakentavat hyllynsä itse. Renkaidenvaihdosta en tiedä, mutta eipä isäni tai veljenikään niitä itse vaihda - eivät varmaan jaksa, joten vievät ne jonnekin huoltsikalle, jossa ne vaihdetaan.

Mutta se on totta, että naisilla on yleensä parempi tukiverkosto. Mutta se ei kata mitään mieslaumaa, jotka tekevät käytännön askareita, vaan enemmänkin kyse on naispuolisista ystävistä, jotka tukevat henkisesti.

Ylivelkaantuminen on suurempi ongelma miesten kohdalla - pikavippien ottaminen, peliongelmat yms. Joten kyllä se vähän siltä vaikuttaa, että elämänhallinta todennäköisemmin karkaa miesten käsistä kuin naisten. Naiset tuntuvat keskimäärin osaavan paremmin handlata niin arkea kuin eteen tulevia ongelmia.

• älytöntämenoa

Niinpä. Miksiköhän?

Näin se monesti menee. Lisäisin vielä että naisella on usein vähintään yksi mies katsottuna jo valmiiksi tai ainakin varmistettu lohdun ja seksin saanti.

• Nainen39vee
        Nainen39vee kirjoitti:

Erosta selviäminen pätee mies lapsettomien naisten kohdalla.
        Elämässä ei suinkaan ole suurin haaste, kuka vaihtaa renkaat tai rakentaa hyllyn. Mun tuttavista kaikki rakentavat hyllynsä itse. Renkaidenvaihdosta en tiedä, mutta eipä isäni tai veljenikään niitä itse vaihda - eivät varmaan jaksa, joten vievät ne jonnekin huoltsikalle, jossa ne vaihdetaan.

Mutta se on totta, että naisilla on yleensä parempi tukiverkosto. Mutta se ei kata mitään mieslaumaa, jotka tekevät käytännön askareita, vaan enemmänkin kyse on naispuolisista ystävistä, jotka tukevat henkisesti.

Ylivelkaantuminen on suurempi ongelma miesten kohdalla - pikavippien ottaminen, peliongelmat yms. Joten kyllä se vähän siltä vaikuttaa, että elämänhallinta todennäköisemmin karkaa miesten käsistä kuin naisten. Naiset tuntuvat keskimäärin osaavan paremmin handlata niin arkea kuin eteen tulevia ongelmia.

Sori, tuli tekstiin typo. pitäisi tietysti lukea: Pätee MYÖS lapsettomian kohdalla" ei siis "pätee mies" :D

• tämäntakiaettesaa

Mies, tämän vuoksi et saa naista

http://www.kauneusjaterveys.fi/seksi-suhteet/suhteet/mies-taman-vuoksi-et-saa-naista

Kuinka mies tyrii hommat? Men’s Fitnessin naislukijat kertovat kauhutarinansa.

1. Iltapala

”Mies oli tekstaillut minulle koko päivän siitä, kuinka hän halusi minua. Kun hän lopulta saapui luokseni, hän oli humalassa ja söi leipää. Se tappoi halut. Haistan vieläkin salamin, kun ajattelen sitä hetkeä.”

Lue myös: Miehen yleisimmät virheet naisen kanssa

2. Roskat

”Olin eräänlaisessa kaukosuhteessa. Emme seurustelleet yhdessä emmekä muiden kanssa, kun päädyimme sänkyyn. Esileikin aikana satuin katsomaan lattialle ja huomasin kaksi käytettyä kondomia. Lähdin enkä tavannut miestä sen jälkeen.”

3. Lelut

”Tapailin hetken työkaveriani ja kolmansien treffien jälkeen päädyimme hänen luokseen. Kun saavuimme makuuhuoneeseen, näin vilauksen Hämähäkkimiehestä, Wolverinesta ja muista figuureista. Otin niistä kuvan ja lähetin sen kavereilleni, jotka käskivät juoksemaan ulos välittömästi. En palannut Lepakkoluolaan sen jälkeen.”

Lue myös: Miksi miehet ovat joko huippuja tai luusereita?

4. Koira

”Menimme miehen luokse, päädyimme sänkyyn ja samassa hänen koiransa päätti hypätä sänkyyn - ja osallistua myös! Käskin miehen viedä koiran pois, mutta hän vain laittoi sen lattialle ja kohta koira oli taas sängyssä.”

5. Siivo

”Olin erään miehen luona ja siellä oli todella sotkuista; roskia kaikkialla ja pihakalusteita olohuoneessa. Hän antoi minulle kovan sohvatyynyn nukkumista varten ja aamulla kun heräsin ja kurottelin puhelintani lattialta, huomasin seinässä kuivuneen oksennuksen rippeitä. Kiitos hei.”

Lue myös: Mies, nämä piirteet eivät houkuttele naisia

6. Pussailutaitojen puuttuminen

”Menin treffeille miehen kanssa, joka oli muuten aivan täydellinen: pitkä, hauska ja komea. Mutta hän oli todella huono suutelija. Yritin antaa hänelle monta mahdollisuutta, mutta mikään ei tehonnut, ei edes känniseksi.”

7. Suuri suu

”Kävin pari kertaa treffeillä miehen kanssa, joka vaikutti mukavalta. Hän kuitenkin alkoi kertoa nähneensä erään näyttelijättären alasti yhdessä elokuvassa. Mies kertoi, että nainen näytti kauhealta alasti. Jos Hollywood-tason näyttelijä ei kelpaa hänelle, en kelpaa minäkään.”

8. Kehonkieli ja patoutumat

”Mies oli aluksi mukava, mutta nopeasti huomasin, että hän puhui käsillään enemmän kuin kukaan muu. Tai ei puhunut: hän huitoi ja vaikutti olevan raivoissaan pikkuasioistakin, mikä oli liian outoa minulle.”

Lue myös: Mies, näin saat kemian toimimaan treffeillä

9. Söpöstely voi helposti mennä oudoksi

”Kävin yhden tutun miehen kanssa muutamilla treffeillä ja meillä menikin hyvin, kunnes yhtenä iltana tulin raivona töistä kotiin ja halusin vain nukkumaan. Soitin miehelle ja hän alkoi leperrellä tuutulauluista ja kehdossa nukuttamisestani. Oikeasti? Kuin olisin yhtäkkiä tapaillut isääni.”

10. Ego

”Annoin miehelle mahdollisuuden selittää muustakin kuin siitä, kuinka paljon hän tienaa, eikä hän kuitenkaan lopettanut. Oma oloni alkoi olla vähemmän antelias, ja kun lasku tuli, mies halusi kaiken leuhottamisen jälkeen puolittaa sen. Niin mautonta.”

Lähde: Men's Fitness

Lue myös:

Mies, näitä ominaisuuksia nainen etsii

Miesten tavat, joita nainen inhoaa ja mies ei edes huomaa

Millainen mies sinä olet? Viisi erilaista miestyyppiä

• Nainen39vee kirjoitti:

Pikemminkin näin:

Selvästi elämme erilaisessa normaalissa eikä yhteistä kokemusmaailmaa ole. Mun kokemukset kyllä allekirjoittaa juuri sitä mitä ykkönenkakkonenhevosmiesmakkonen sanoo. Koska lampun vaihtamisesta on maailma täynnä vitsejä, niin otetaan se esimerkiksi:

"Lamppu menee pimeäksi -> paikalla oleva aikuinen vaihtaa lampun (mikä juttu tää edes on??? Eihän tuo mitään erityistaitoja vaadi!) "

Uskon että miesten ja naisten välillä löytyy huomattava ero, jos lähdetään kysymään seuraavia asioita ja mittaamaan prosentteja?
        - Oletko vaihtanut hehkulampun?
        - Oletko vaihtanut halogeenilampun?
        - Oletko vaihtanut loisteputken?
        - Oletko vaihtanut loisteputken sytyttimen?
        - Oletko vaihtanut sulakkeen?
        - Oletko kytkenyt sähköt pois päävirtakatkaisijasta?
        - Oletko vaihtanut valaisimen? Johdot sokeripalaan? Kinnittänyt valaisimen seinään / kattoon?

Hehkulampun vaihtamiseen tarvitaan yksi nainen ellei miestä ole paikalla. Mutta sen jälkeen, mitä vähemmän rutiininomaisesta ongelmasta on kysymys, sitä helpommin kysytään jotakuta miestä apuun: omaa miestä, isää (ei äitiä), veljeä (ei siskoa).

Siitä lähtien kun ihmiset on asettuneet aloilleen työnjako on muotoutunut enemmän niin, että naiset hoitaa rutiininomaisia töitä ja miehet niitä, jotka ei toistu samanlaisena. Ehkä jako on toiminut jo metsästäjäkeräilijöillä: naiset keräilee, miehet keräilee ja lisäksi metsästää.

• Nougtjouhjjyggf

Niinpä. Miksiköhän?

En ole yhtään, mutta yksinäinen nainen. Mulla ei oo ketään miestä auttamassa kaiken saan ihan itse tehdä yksin. Miksiköhän.

• tämäntakiaettesaa kirjoitti:

Mies, tämän vuoksi et saa naista

http://www.kauneusjaterveys.fi/seksi-suhteet/suhteet/mies-taman-vuoksi-et-saa-naista

Kuinka mies tyrii hommat? Men’s Fitnessin naislukijat kertovat kauhutarinansa.

1. Iltapala

”Mies oli tekstaillut minulle koko päivän siitä, kuinka hän halusi minua. Kun hän lopulta saapui luokseni, hän oli humalassa ja söi leipää. Se tappoi halut. Haistan vieläkin salamin, kun ajattelen sitä hetkeä.”

Lue myös: Miehen yleisimmät virheet naisen kanssa

2. Roskat

”Olin eräänlaisessa kaukosuhteessa. Emme seurustelleet yhdessä emmekä muiden kanssa, kun päädyimme sänkyyn. Esileikin aikana satuin katsomaan lattialle ja huomasin kaksi käytettyä kondomia. Lähdin enkä tavannut miestä sen jälkeen.”

3. Lelut

”Tapailin hetken työkaveriani ja kolmansien treffien jälkeen päädyimme hänen luokseen. Kun saavuimme makuuhuoneeseen, näin vilauksen Hämähäkkimiehestä, Wolverinesta ja muista figuureista. Otin niistä kuvan ja lähetin sen kavereilleni, jotka käskivät juoksemaan ulos välittömästi. En palannut Lepakkoluolaan sen jälkeen.”

Lue myös: Miksi miehet ovat joko huippuja tai luusereita?

4. Koira

”Menimme miehen luokse, päädyimme sänkyyn ja samassa hänen koiransa päätti hypätä sänkyyn - ja osallistua myös! Käskin miehen viedä koiran pois, mutta hän vain laittoi sen lattialle ja kohta koira oli taas sängyssä.”

5. Siivo

”Olin erään miehen luona ja siellä oli todella sotkuista; roskia kaikkialla ja pihakalusteita olohuoneessa. Hän antoi minulle kovan sohvatyynyn nukkumista varten ja aamulla kun heräsin ja kurottelin puhelintani lattialta, huomasin seinässä kuivuneen oksennuksen rippeitä. Kiitos hei.”

Lue myös: Mies, nämä piirteet eivät houkuttele naisia

6. Pussailutaitojen puuttuminen

”Menin treffeille miehen kanssa, joka oli muuten aivan täydellinen: pitkä, hauska ja komea. Mutta hän oli todella huono suutelija. Yritin antaa hänelle monta mahdollisuutta, mutta mikään ei tehonnut, ei edes känniseksi.”

7. Suuri suu

”Kävin pari kertaa treffeillä miehen kanssa, joka vaikutti mukavalta. Hän kuitenkin alkoi kertoa nähneensä erään näyttelijättären alasti yhdessä elokuvassa. Mies kertoi, että nainen näytti kauhealta alasti. Jos Hollywood-tason näyttelijä ei kelpaa hänelle, en kelpaa minäkään.”

8. Kehonkieli ja patoutumat

”Mies oli aluksi mukava, mutta nopeasti huomasin, että hän puhui käsillään enemmän kuin kukaan muu. Tai ei puhunut: hän huitoi ja vaikutti olevan raivoissaan pikkuasioistakin, mikä oli liian outoa minulle.”

Lue myös: Mies, näin saat kemian toimimaan treffeillä

9. Söpöstely voi helposti mennä oudoksi

”Kävin yhden tutun miehen kanssa muutamilla treffeillä ja meillä menikin hyvin, kunnes yhtenä iltana tulin raivona töistä kotiin ja halusin vain nukkumaan. Soitin miehelle ja hän alkoi leperrellä tuutulauluista ja kehdossa nukuttamisestani. Oikeasti? Kuin olisin yhtäkkiä tapaillut isääni.”

10. Ego

”Annoin miehelle mahdollisuuden selittää muustakin kuin siitä, kuinka paljon hän tienaa, eikä hän kuitenkaan lopettanut. Oma oloni alkoi olla vähemmän antelias, ja kun lasku tuli, mies halusi kaiken leuhottamisen jälkeen puolittaa sen. Niin mautonta.”

Lähde: Men's Fitness

Lue myös:

Mies, näitä ominaisuuksia nainen etsii

Miesten tavat, joita nainen inhoaa ja mies ei edes huomaa

Millainen mies sinä olet? Viisi erilaista miestyyppiä

Onhan noi kaikki aika kamalia kokemuksia, en yhtään ihmettele ettei jatkoa ole seurannut.

• tupajumissa
        älytöntämenoa kirjoitti:

Näin se monesti menee. Lisäisin vielä että naisella on usein vähintään yksi mies katsottuna jo valmiiksi tai ainakin varmistettu lohdun ja seksin saanti.

Joo noin se vaan tuppaa olemaan , hyvä niin!

• kaisanoasaa

Noin se just menee. Mies pyytää treffeille ja järjestää kaiken. Nainen vain hyötyy miehestä kun mies maksaa ja kuskaa taxilla kotiovelle.

• Nainen39vee

Kuka nainen antaisi ekojen treffien jälkeen käytännössä tuntemattomalle miehelle kotiosoitteensa?

• kaisanoasaa

Niin on monikin nainen tehnyt ja saanut turpaan.

• kaisanoasaa

On se kammottavaa jos on ruma

• counttt
    • ForeverAloneMan77

No onneksi ei tarvitse ajatella näitä asioita. Minä kun:
      En ikinä käy treffeillä,
      en ikinä harrasta seksiä,
      en ikinä seurustele,
      en ikinä hommaa lapsiakaan.

Pitäkää tunkkinne. Elän oman elämäni omassa rauhassa, itsekseen, tehden mitä haluan vapaa-aikana. Arki menee töissä ja kämpillä, lomat menee kämpillä. Mukavaa. ei turhia stressaamisia tai vastuita. Kepeä meininki.

• Kysyikö se Kyösti, miksi ne naiset eivät pyydä treffeille? Tulee mieleen että joku ehkä mieltää naiselta tulevan treffipyynnön ikäänkuin lupauksena jostain enemmästä kuin yksistä treffeistä.

• huono.argumentti

Joku voi jotain, oli sitten kyseessä mies tai nainen.

• crux

Ja mikä on se vaikutus parisuhteeseen kun alku on miehen kannalta näin epäromanttinen? Itse ainakin mieluummin muistelisin molemminpuolista ihastumista joka eteni tasapuolisesti kuin tällaista yksipuolista piirittämistä, vaikka piirityksen tulos olisikin onnistunut. Kumma etteivät naiset ajattele tätä vaikka miettivät niin kovasti millaisen miehen ottavat?

• Nainen39vee

Mutta jospa he miettivätkin? Kyöstihän on vissiin jatkuvasti sinkku, eli yksipuolinen piiritys ei ole tuottanut tulosta.

• crux
        Nainen39vee kirjoitti:

Mutta jospa he miettivätkin? Kyöstihän on vissiin jatkuvasti sinkku, eli yksipuolinen piiritys ei ole tuottanut tulosta.

Kyöstistä en tiedä mutta naisten käsitys romanttisesta alkuvaiheesta harvoin kuulostaa kovin tasapuoliselta. Moni nainen on toki sen verran fiksu että joutuu hieman joustamaan passiivisista unelmistaan, mutta vieläkin olisi yleisesti ottaen varaa joustaa. Minulle ei ainakaan ole kukaan nainen koskaan ehdottanut ensitapaamista. Ei se ihan siitä kerro etteikö kukaan olisi koskaan halunnut nähdä minua.

• Miesasiamies

Aivn loistava kommentti. Pelkkä onnistunut tulos ei ole ratkaiseva.

• No kulttuuri ei ole kerennyt tasa-arvon perässä vielä.

Mutta olen mä jonkun kanssa kirjoittelut jättänyt, jos ei oo välillä sieltä suunnasta tullut mitään. En mä mitään perässävedettävää naista halua. Toisaalta en tee aloitteista kauheeta numeroa.

Mutta on kai se myönnettävä, että suurin osa naisista vielä odottaa miehen päättävän. Se kai on jostain isämalliata lähtöisin.

• Tässä muinoin yhtä vässykkää tapailleena voin sanoa, ettei sellaista lapasta jaksa kauaa katsella, jolle pitää järjestellä jatkuvasti kaikki eteen. Hirveä itku ja valitus ja "asioiden korjaaminen" ja syyllistäminen alkaa sitten siinä vaiheessa, kun toteaa, ettei tää oo sitä mitä minä haen, kiitos vaan. Perässävedettävällä mielistelijällä ja joustavalla on iso ero. Kyllä minä ymmärrän senkin, että aluksi yhteiset touhut on vähän kankeita, mutta jos se johtuu siitä että toinen tulee puudelina perässä tai että ei vaan ole yhteistä ajatusta asioista tai toinen päsmää liikaa, niin ei tuu toimimaan.

Varmaan sama asia miehen näkökulmasta?

• LinerT.2 kirjoitti:

Tässä muinoin yhtä vässykkää tapailleena voin sanoa, ettei sellaista lapasta jaksa kauaa katsella, jolle pitää järjestellä jatkuvasti kaikki eteen. Hirveä itku ja valitus ja "asioiden korjaaminen" ja syyllistäminen alkaa sitten siinä vaiheessa, kun toteaa, ettei tää oo sitä mitä minä haen, kiitos vaan. Perässävedettävällä mielistelijällä ja joustavalla on iso ero. Kyllä minä ymmärrän senkin, että aluksi yhteiset touhut on vähän kankeita, mutta jos se johtuu siitä että toinen tulee puudelina perässä tai että ei vaan ole yhteistä ajatusta asioista tai toinen päsmää liikaa, niin ei tuu toimimaan.

Varmaan sama asia miehen näkökulmasta?

No mulla kyllä oli vaan yksi sellainen "ateeksi että olen olemassa" - tyyppi, mutta riitti kyllä.
        Mutta vaikka oli ihan vahvoja naisia nää pari sen jälkeenkin, niin esimerkiksi eropäätös oli kyseltävä kuin pikkulapselta. Ahdistaa ja ei tiedä rakastaako... No ei minun kanssa tarvii olla jos ahdistaa, eikä tiedä rakastaako. Sitä minä sanoinkin vähän ihmeenä, että vaikeat ajat mentäis maton alle lakasemalla ja kädet silmien sivuilla. Ei sovellu mulle.
        Tein jo sitä liiton viimeiset vuodet ja siinä meni "tuulitunnelista" läpi tärkeitäkin juttuja.

• Dissident kirjoitti:

No mulla kyllä oli vaan yksi sellainen "ateeksi että olen olemassa" - tyyppi, mutta riitti kyllä.
        Mutta vaikka oli ihan vahvoja naisia nää pari sen jälkeenkin, niin esimerkiksi eropäätös oli kyseltävä kuin pikkulapselta. Ahdistaa ja ei tiedä rakastaako... No ei minun kanssa tarvii olla jos ahdistaa, eikä tiedä rakastaako. Sitä minä sanoinkin vähän ihmeenä, että vaikeat ajat mentäis maton alle lakasemalla ja kädet silmien sivuilla. Ei sovellu mulle.
        Tein jo sitä liiton viimeiset vuodet ja siinä meni "tuulitunnelista" läpi tärkeitäkin juttuja.

Mua rupes vähän ihmetyttäämään tuo eropäätöksen tivaaminen. Jos on pidempään seurusteltu, kai sitä voi antaa toiselle aikaa ajatella ja vastata sen jälkeen, kun on omat valmiit ajatuksensa sanonut. Tollanen voi tulla aika puskistakin, jollei mitään ole aikaisemmin tullut ilmi. Jos taas juttu on ollut ihan alkutekijöissään, multa olisit saanut lähdön tuollaisesta painostuksesta ihan varmasti. Tutustumisvaiheessa ei ketään rakasta, se on paskapuhetta. Ja ihastuminenkin loppuu painostukseen.

No niin, selitteles toi parhainpäin :)

• LinerT.2 kirjoitti:

Mua rupes vähän ihmetyttäämään tuo eropäätöksen tivaaminen. Jos on pidempään seurusteltu, kai sitä voi antaa toiselle aikaa ajatella ja vastata sen jälkeen, kun on omat valmiit ajatuksensa sanonut. Tollanen voi tulla aika puskistakin, jollei mitään ole aikaisemmin tullut ilmi. Jos taas juttu on ollut ihan alkutekijöissään, multa olisit saanut lähdön tuollaisesta painostuksesta ihan varmasti. Tutustumisvaiheessa ei ketään rakasta, se on paskapuhetta. Ja ihastuminenkin loppuu painostukseen.

No niin, selitteles toi parhainpäin :)

No oltiin oltu "ihastuksissaan" jo noin 9 kk. Ja annoin aikaa miettiä ihan useamman viikon. En ottanut yhteyttä kun tyyliin, voidaanko soittaa. Eli pallo oli kyllä hällä. Oletko ollut koskaan ns. "Löysässä hirressä"? Et tiedä mitä tapahtuu? Ei siinä tilassa jaksa pitkään olla. En ainakaan minä. Viime keväänä oli muutenkin niin paska olla itsenä. Nyt vois olla toinen tilanne. Sanoinkin hälle suoraan, että syy on mun pään sisällä.

Jälkeenpäin on kyllä helppo huomata, että ei hänelläkään ollut elämä kondiksessa. Hän ns. halusi entisestä elämästään ulos kotonaan hän oli jäykkä ja hiljainen, jopa äkäinen oman tyttönsä kanssa ja täällä taas haltioissaan oli mun muksujen kanssa. Joskus sanoi jopa, että ai kun omatkin lapset ois noin sosiaalisia. No mistähän se epäsosiaalisuus tulee? Sen exmiehestäkö vaan? Tuskin...

• Dissident kirjoitti:

No oltiin oltu "ihastuksissaan" jo noin 9 kk. Ja annoin aikaa miettiä ihan useamman viikon. En ottanut yhteyttä kun tyyliin, voidaanko soittaa. Eli pallo oli kyllä hällä. Oletko ollut koskaan ns. "Löysässä hirressä"? Et tiedä mitä tapahtuu? Ei siinä tilassa jaksa pitkään olla. En ainakaan minä. Viime keväänä oli muutenkin niin paska olla itsenä. Nyt vois olla toinen tilanne. Sanoinkin hälle suoraan, että syy on mun pään sisällä.

Jälkeenpäin on kyllä helppo huomata, että ei hänelläkään ollut elämä kondiksessa. Hän ns. halusi entisestä elämästään ulos kotonaan hän oli jäykkä ja hiljainen, jopa äkäinen oman tyttönsä kanssa ja täällä taas haltioissaan oli mun muksujen kanssa. Joskus sanoi jopa, että ai kun omatkin lapset ois noin sosiaalisia. No mistähän se epäsosiaalisuus tulee? Sen exmiehestäkö vaan? Tuskin...

Ihmiset on vaan erilaisia. Jotkut on ulospäinsuuntautuvampia kuin toiset, ei se kenenkään vika ole.

Mua muuten ottaa aina korvaan, kun aletaan syyttämään jostain asiasta tai omasta piirteestä vanhempia ja omaa lapsuutta. Ihan kaikilla on lapsuus, eikä kenelläkään se ole täydellinen. Joka niin muistaa, onkin jo perusluonteeltaan selviytyjätyyppi, joka ei ole niitä kolauksia ehkä edes huomannut tai sitten on selvinnyt niistä ihan luonnostaan. Aikuset ihmiset on jo vastuussa omista tekemisistään ja tekemättä jättämisistään, ei se ole enää sen ryyppäävän isän vika jos ei osaa olla. Aikuinen ihminen sitten opettelee. Ja hei, saa olla viallinen, mutta ei saa syyttää siitä ketään muuta kuin itseään, jos edes itseään. Aina voi kehittää sitäkin puolta itsestään, mikä aina kiinnaa muiden ihmisten tai itsen kanssa.

Kaikki ei vaan sovi keskenään yhteen, eikä silloinkaan kenessäkään välttämättä ole vikaa, jonkun toisen kanssa se ongelmatyyppi tulee vallan loistavasti toimeen.

Erilaisten ihmisen kanssa itsestäkin tulee aina erilaisia piirteitä esiin. Joidenkin seurassa on just siks vittumainen olla, jos ei tykkää siitä puolesta itsestään, mitä se seura puskee esille.

• LinerT.2 kirjoitti:

Ihmiset on vaan erilaisia. Jotkut on ulospäinsuuntautuvampia kuin toiset, ei se kenenkään vika ole.

Mua muuten ottaa aina korvaan, kun aletaan syyttämään jostain asiasta tai omasta piirteestä vanhempia ja omaa lapsuutta. Ihan kaikilla on lapsuus, eikä kenelläkään se ole täydellinen. Joka niin muistaa, onkin jo perusluonteeltaan selviytyjätyyppi, joka ei ole niitä kolauksia ehkä edes huomannut tai sitten on selvinnyt niistä ihan luonnostaan. Aikuset ihmiset on jo vastuussa omista tekemisistään ja tekemättä jättämisistään, ei se ole enää sen ryyppäävän isän vika jos ei osaa olla. Aikuinen ihminen sitten opettelee. Ja hei, saa olla viallinen, mutta ei saa syyttää siitä ketään muuta kuin itseään, jos edes itseään. Aina voi kehittää sitäkin puolta itsestään, mikä aina kiinnaa muiden ihmisten tai itsen kanssa.

Kaikki ei vaan sovi keskenään yhteen, eikä silloinkaan kenessäkään välttämättä ole vikaa, jonkun toisen kanssa se ongelmatyyppi tulee vallan loistavasti toimeen.

Erilaisten ihmisen kanssa itsestäkin tulee aina erilaisia piirteitä esiin. Joidenkin seurassa on just siks vittumainen olla, jos ei tykkää siitä puolesta itsestään, mitä se seura puskee esille.

Joo. No mulla ainakin lapsuus ollut ihan helkutin hyvä. Porukat on olleet ihan huikeita. Tahtomattaankin siellä on saattanut silti tulla jotain, että en oo osannut kantaa itseä aikuisena, mutta kyllä mä sille teenkin itse jotain, enkä vieritä sitä muille.

Perhana että on vaikee löytää osia 70-80 luvun terhiperäprutkuun. Pitäis saada perä kuntoon ja sotkemaan se poitsun venettä. Pääsis narraamaan kalaa järvelle.

• Dissident kirjoitti:

Joo. No mulla ainakin lapsuus ollut ihan helkutin hyvä. Porukat on olleet ihan huikeita. Tahtomattaankin siellä on saattanut silti tulla jotain, että en oo osannut kantaa itseä aikuisena, mutta kyllä mä sille teenkin itse jotain, enkä vieritä sitä muille.

Perhana että on vaikee löytää osia 70-80 luvun terhiperäprutkuun. Pitäis saada perä kuntoon ja sotkemaan se poitsun venettä. Pääsis narraamaan kalaa järvelle.

Minä vahasin ja trimmasin mirrin oikein viimeisen päälle. Nyt kelpaa lähteä viikonlopun viettoon. ;) Toivottasti saatte prutkun käymään. Heippa vaan!

• LinerT.2 kirjoitti:

Minä vahasin ja trimmasin mirrin oikein viimeisen päälle. Nyt kelpaa lähteä viikonlopun viettoon. ;) Toivottasti saatte prutkun käymään. Heippa vaan!

No se on hyvä. Sillä saa sen mainitsemani 10 % jo omalta osaltaan hoidettua.

Joo. Kyllä tää tästä kasaantuu. Hommaan uudet osat talveks. Saa mennä noilla vanhoilla nyt. Ja tää Terhi on ikupeli. Vanhat kaksitahdit on niin yksinkertaisia laitoksia, että ei tarvii olla kaikki niin just.

Hyvät viikonloput vaan sinnekin.

• Rebekkah

En naisena tee aloitetta koska en ole kaunis seksikäs pitkäsäärinen nuori oikeallalailla hoikka isorintainen varakas nuori vaaleahiuksinen pitkähiuksinen ja mitä niitä vaatimuksia onkaan

• mustikkajugurttia

Kuka muka tuollaisia vaatii? Ehkä sinua kiinnostavat vain pinnalliset miehet? Onko sinulla pinnallisia vaatimuksia, naisilla yleensä on.

• naisten.välttelijä

Treffeillä käynti olisi 1000x pahempaa kuin työhaastattelu. Ja nainenhan on työleiri eikä mikään elämän kumppani. Palkka ei vastaa lähellekään sitä työmäärää minkä nainen aiheuttaa miehelle. Ihan sikamaista vedätystä!

• Olipas paksua satua. Toi oli siis lainaus jonkun ätmin tarinasta? Sitten en ihmettele, jos sille on noin käynyt, naisia ei vaan kiinnosta.

Ihan yhtälailla naiset järkkäilee treffejä. Ainakin ne, jotka ovat kiinnostuneita treffiseurastaan.

• jhgjhgjhgjhj

Älä!! :D

Huvittavinta pitkiin aikoihin, realismin kanssa ei mitään tekemistä..

Miehet ehdottavat vähän kaikkea laidasta laitaan.. Seksiä, kahvikupillista, kävelyä, kaljottelua, joskus toki myös ravintolassa syömistä. Noin pitkän kaavan mukaan harvoin mennään -treffejä saattaa olla monta viikossa.

• Pillujen--asiantuntija

Tuo aloitus on hesarista hesalaisen toimittajan kirjoittama. Voihan sekin olla ätmi.

• jhkjhkhkjhk
        Pillujen--asiantuntija kirjoitti:

Tuo aloitus on hesarista hesalaisen toimittajan kirjoittama. Voihan sekin olla ätmi.

Ei ole sit tavis. Missä linkki juttuun?

Tapailee ilmeisesti akateemisia yt -naisia.

• 90-lukulainen

Nykyään ei treffeille pääse ellei ole komea julkkis ja 180 cm vähintään joka ajelee kalliilla autolla. 90 luvulla pääsi aina treffeille kun meni baariin naista pyytämään tanssimaan ja nainen suostui aina. Seksiäkin sai todella helposti. Ei ihme kun nykyään on 40 vuotiaita atm antteja niin paljon naiset todella pinnallisia joille ei merkkaa mikään muu kun miehen naamavärkki. Naamavärkkikö se takaa onnellisen suhteen.

• flowersreally

Kyösti ei nyt kässää.

Tää on ihan vastaava tilanne kun mies sanoo: ”Mähän en sitten tanssi.”

Ja niin sekin jässikkä tanssii heti kun oikea misukka tulee kuvioihin.

• .. Joillakin ja joskus noin.. Pelkistetysti asian voi toki noin ilmaista, mutta ei se ihan noin(kaan) aina ole.. Pitää olla myös "Tilausta" yms.. ;P

• flowersreally
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

.. Joillakin ja joskus noin.. Pelkistetysti asian voi toki noin ilmaista, mutta ei se ihan noin(kaan) aina ole.. Pitää olla myös "Tilausta" yms.. ;P

Eikö se Tilaus ole juuri se oikea misukka?

• flowersreally kirjoitti:

Eikö se Tilaus ole juuri se oikea misukka?

.. ShakkiMatti.. Näinhän se taitaa Just olla.. ;D.. Olinpas taas Tyhmä.. En ajatellut Siirtoja tarpeeksi pitkälle.. ;P

https://www.youtube.com/watch?v=3Ss3zHXfOkc

.. Mut joo.. Viimeisenä siirtona vedän ÄssänHihasta.. Ja sanon, että välttämättä tälläistä ei ole tai ei tule vastaan.. ;D.. *yrittää epätoivoisesti saada tasapeliä aikaiseksi*.. ;D

• flowersreally
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

.. ShakkiMatti.. Näinhän se taitaa Just olla.. ;D.. Olinpas taas Tyhmä.. En ajatellut Siirtoja tarpeeksi pitkälle.. ;P

https://www.youtube.com/watch?v=3Ss3zHXfOkc

.. Mut joo.. Viimeisenä siirtona vedän ÄssänHihasta.. Ja sanon, että välttämättä tälläistä ei ole tai ei tule vastaan.. ;D.. *yrittää epätoivoisesti saada tasapeliä aikaiseksi*.. ;D

Ei tässä nyt mitään shakkia sentäs pelata!

Viikonloppuja :)

https://www.youtube.com/watch?v=WBfuoMpabHY

• flowersreally kirjoitti:

Ei tässä nyt mitään shakkia sentäs pelata!

Viikonloppuja :)

https://www.youtube.com/watch?v=WBfuoMpabHY

.. No EiSit.. ;D

.. Hyvää ViikonLoppua myös Sinne.. =)

.. Fiksu Jantteri oli, mut eipä se ole ihan noin Yksinkertaista&Helppoa (Paljon Helpommin siis sanottu, kuin Tehty).. Jostain KunMasta syystä.. ;D.. Koska vain ToinenPuoli tuollaisessakin tarinassa on OmissaKäsissä ja sillä ei PalMittää tee, jos/kun ToinenPuoli ei ole sopiva ja/tai tuollaiseen Aidosti&Oikeasti Kykenevä syystä tai toisesta.. ;P

• 876

Oikein, juuri noin sen täytyy mennä, tai ainakin tuntua että menisi. Minä saalistan, metsästän, kaadan ja valloitan. Nainen hoitaa kaiken on ehdoton turn off.

• .. Plaah.. FlaasuOlo tulee tuollaisesta.. Tuollainen sopii PanojenMetsästäjille, mutta eipä oikein muille.. Tai noh, mikä mä olen sanomaan mikä itse Kullekin Soppii.. ;P

• prettyflyyy
    • WhateverUdoIsWrong

Voi jee...

Jäätävää yleistämistä taas vaihteeksi. Naisia on moneksi, minä tai ystäväni eivät tuohon passiiviseen naisjoukkoon kuulu. Osaan hoidella sujuvasti kodin pikkuremontit, treffien järjestelyt ja mieheni.

Kun vielä deittailin edellistä miestä, mies sanoi minun olevan melkein pelottava, koska nainen, joka on sekä kaunis, älykäs, hyvätuloinen, rohkea että itsenäinen on vähän haastava yhdistelmä. En välittänyt, vaan jatkoin deittailua miehen kanssa siihen asti, että hänen mustasukkaisuutensa ja pullistelu ylitti sietokykyni. Tilanne meni siihen, että mies halusi yhtenään todistaa olevansa tarpeellinen ja vahva ja suuttui siitä, että minulla oli muutakin tekemistä, kuin olla avuton ja söpö. Että siinä teille tasa-arvoa. Myös tätä edellinen toimi samalla tavalla.

Mutta toisaalta, onpa teitä miehiäkin moneksi. Nyt deittailen miestä, joka ei pidä ongelmana sitä, että teen paljon töitä (tekee niitä paljon itsekin), tienaan (tienaa itsekin), suunnittelen tekemistä (hän maksaa osansa ja minä osani, ellen halua hemmotella häntä), puhun hänelle suoraan, tykkään olla päällä ja avaan oveni itse. Tietää myös, miten paljon rakastan pieniä huomionosoituksia ja saa niitä paljon itsekin. Katsotaan kuinka kauan tämä kestää.

Kertokaahan nyt, te jotka tästä valitatte, että mitä te haluatte? Valitatte jos nainen on aktiivinen ja pyytää treffeille, maksaa itse, ei tarvitse miestä ja valitatte jos joudutte itse tekemään nämä asiat. Mitä te nyt sitten oikeasti tahdotte?

• apupoikiaolemmee

HS: Asiantuntija: miehistä on tullut väheksyvien naisten apupoikia parisuhteessa

Maanantai 16.1.2017 klo 15.02

http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/201701162200054446_lz.shtml

Seurusteluajan tasa-arvoisesta parisuhteesta on ajauduttu hyvin kauas, kuvailee Väestöliiton parisuhdekeskuksen johtaja Heli Vaaranen Helsingin Sanomille.

LUE MYÖS

HS: Asiantuntija: miehistä on tullut väheksyvien naisten apupoikia parisuhteessa

Nyt avautuu suomalainen mies! "Naiselle olen sylkykuppi"

"Vaimolla on pitkä lista vaatimuksia, millainen minun pitäisi olla"

Väestöliiton parisuhdekysely: vain joka viides mies kokee onnistuneensa selvästi kumppanina

Väestöliiton asiantuntija: "Naiset väheksyvät miehiä"

Väestöliiton parisuhdekeskuksen johtajan Heli Vaarasen mukaan naiset väheksyvät miehiä parisuhteessa, kertoo Helsingin Sanomat.

Ilmiön taustalla on Vaarasen mukaan se, että perhearkea elävä pariskunta on väsynyt, jolloin nainen alkaa päsmäröidä suhteessa. Naiset tavoittelevat lisäksi täydellisyyttä ja saavat tyttökavereiden tuen miehen päätösvallan jäädessä suhteen jalkoihin.

Helsingin Sanomien juttu julkaistiin vuosi sitten ja on noussut uudelleen puheenaiheeksi. Kerro kokemuksistasi tämän jutun lopussa olevassa kentässä.

Yhä useammin mies kokee itsensä väheksytyksi parisuhteessa, kirjoittaa Helsingin Sanomat. Lehden mukaan naisesta kuoriutuu parisuhteessa kaikesta päättävä kenraali ja miehestä tulee hänen apurinsa.

- Naiset puhuvat miehistään kuin nämä olisivat vähän vähemmän älykkäitä ihmisiä tai vallattomia lapsia, joita ei saada kuriin, sanoo Väestöliiton parisuhdekeskuksen johtaja Heli Vaaranen Helsingin Sanomille.

Vaarasen mukaan miehet eivät puhu naisista vastaavalla tavalla juuri koskaan, mikä koettaisiin outonakin. Naisten puhetapaan puolestaan törmää monessa paikassa, kuten ratikoissa, kahviloissa ja internetin keskustelupalstoilla. Vaarasen mukaan tätä tekevät erityisesti koulutetut naiset.

Ilmiö nousi puheenaiheeksi, kun Vaaranen kirjoitti asiasta mielipidekirjoituksen Helsingin Sanomiin viime vuonna. Aihe on herättänyt uudelleen keskustelua tänä vuonna. Vaarasen mukaan ilmiön taustalla on se, että väsymyksestä on tullut parisuhteen perustila, kun kaksi työn uuvuttamaa lapsiperheellistä kohtaa. Vaarasen mukaan väsynyt nainen alkaa päsmäröidä parisuhteessa. Tämä korostuu erityisesti kodin tyypillisissä riita-aiheissa, kuten kodinhoidossa, lasten kasvattamisessa, raha-asioissa ja seksissä, Helsingin Sanomat kirjoittaa.

Mies turhautuu, koska hän ei päätä juuri mistään, ja hänen tehtävänään on ottaa vastaan käskyjä, joiden noudattamisesta hän ei useinkaan saa kiitosta. Samalla nainen on kiukkuinen kokiessaan saavansa liikaa vastuuta.

- Seurusteluajan tasa-arvoisesta parisuhteesta on ajauduttu hyvin kauas. Pariterapiaan miehet tulevat kuin syytettyinä. Syytettyinä siitä, etteivät ole pystyneet täyttämään naisen kaikkia vaatimuksia, Vaaranen kuvailee.

Vaarasen mukaan naisilla riittää vaatimuksia erityisesti silloin, kun perheeseen tulee lapsia. Naisen kriteerit muuttuvat.

- Hän alkaa haluta täydellisyyttä, esimerkiksi täydellisen siistiä kotia. Neuvottelutaidot häviävät, kun naisen kaikki huomio ja energia keskittyy lapsen eloonjäämiseen. Miksi näin käy, sitä ei tiedetä, Vaaranen sanoo.

Täydellisyyden tavoittelu on kolme- ja nelikymppisten naisten vitsaus, Vaaranen kuvailee. Helsingin Sanomien mukaan mies alistuu naisen apupojaksi, koska nainen on yleensä parempi kertomaan tarpeistaan verbaalisesti. Lisäksi naisella on takanaan tyttökavereiden tuki, kun taas miehellä ei ole vastaavaa.

Mies, alistaako naisesi sinua?

Mies, koetko, että sinua on kohdeltu kaltoin parisuhteessa? Miten sinua on kohdeltu kaltoin? Onko sinua väheksytty tai käskytetty? Saatko päättää yhteisistä asioista?

Miten tilanne on muuttunut parisuhteen aikana? Onko teillä lapsia? Onko parisuhde kestänyt? Kauanko olette olleet yhdessä?

Kerro meille tarinasi. Tarinoita saatetaan julkaista. Voit myös laittaa halutessa mukaan tarkemmat yhteystietosi. Yhteystietoja ei käytetä muihin tarkoituksiin.

Lähde:Helsingin Sanomat

• vahvojanaisiaaaa

Miksi miehet pelkäävät vahvaa naista? Miehet vastaavat

Lifestyle > Tunteet Julkaistu 15.08.2015 11:00

http://www.mtv.fi/lifestyle/tunteet/artikkeli/miksi-miehet-pelkaavat-vahvaa-naista-miehet-vastaavat/5257074

Juttusarjassa miehet vastaavat joka viikko lukijoiden kysymyksiin liittyen seksiin, ihmissuhteisiin ja muuhun elämään!

"Jotkut miehet eivät tunnu kestävän sitä, jos nainen on heidän kanssaan yhtä hyvä teknisissä ja fyysistä voimaa vaativissa asioissa. Miksi?" kysyy nimimerkki Sara.

Näin miesraati vastasi:

"Ainakaan lähipiiristäni en tiedä ketään itseäni vahvempaa naista. Ei sillä, että olisin erityisen voimakas, mutta kaiketi vain harva nainen on todella vahva. Vaikea sanoa, miten asian kokisin, tuskin ainakaan niin että se miehekkyyttäni alentaisi. Jos nainen osaisi koota hyvin Ikean kalusteet tai huoltaa autoa, mitä minä itse en siis osaa, olisi se mielestäni ainoastaan fantastista.

Olemme vastaavankaltaista ongelmaa pohtineet miespuolisten golfkavereiden kanssa. Haluaisimmeko, että

a) tyttöystävämme golfaisivat, jolloin olisi aina golfseuraa tarjolla, vai

b) ei golfaisi, jolloin olisi "hyvä syy" olla ystävien kanssa ilman tyttöystävää? Tätä ollaan jatkettu kysymyksellä: jos tyttöystävä golfaisi, toivoisiko tyttöystävän olevan parempi vai huonompi golfari?

Kummassakin on olisi hyvät puolet. Hyvän golffarityttöystävän kanssa ei itse tuskastuisi huonon pelaajan kanssa, mutta olisiko raskasta olla itse aina huonompi?

Toisaalta huonosti pelaavat naiset ovat rasittavia, varsinkin huonosti pelaavat tyttöystävät, joten se olla itselle raskasta, vaikka "saisikin" olla parempi pelaaja tässä hypoteettisessa tilanteessa.

Itse valitsisin näistä vaihtoehdoista hyvän golfarin, kuten valitsisin myös teknisesti lahjakkaan, tai miksei fyysisesti voimakkaan, naisen. Oma itsetuntoni ei rakennu perustuen muiden taitoihin tai ominaisuuksiin, vaan omiini."

– 36, urheilun monilahjakkuus

"Vaikka olenkin karski ja miehekäs alfauros, ei se haittaa minua lainkaan, jos nainen on yhtä hyvä teknisissä ja fyysisistä voimaa vaativissa asioissa. Se on jopa mukavaa, näiden asioiden parissa puuhaillessa saa usein jopa monet hyvät naurut, jos vaikkapa koottavana oleva kirjahylly romahtaa tai seinään kiinnitettävä taulu ei suostu millään asettumaan suoraan."

– 34, teknisesti ja fyysisesti semilahjakas

"Se voi käydä helposti miehen itsetunnolle, jos nainen on fyysisesti vahvempi, tai teknisesti taitavampi.

Historiaa taaksepäin katsoen mies on aina ollut se, joka hoitaa vaativimmat tehtävät, mutta valitettavasti nykyisin huomaa nuoremmista herroista, ettei heillä myöskään riitä innostusta ja kiinnostusta – eikä varsinkaan teknisiin suorituksiin.

Mielestäni on hyvä, että myös nainen jaksaa ja osaa tehdä. Nykyään paljon on miehisiä ammattialoja, joihin on sekoittunut naisia. Hyvähyvä!"

– Mies, 37, fyysisesti vahva ja teknisesti osaava

"Ei minulla ole tuollaista ongelmaa tullut eteen. Mutta jos olisi, niin olisin vain ylpeä, että tyttö pärjää."

– Mies, 29, teknisesti ja fyysisesti taitava

"Itselleni asia ei ole mitenkään ongelma, mutta ehkä kyse on siitä, että nainen tulee miehiseksi koetulle reviirille. Tätä kautta mies sitten kokee olonsa uhatuksi."

– Mies, 33, teknisesti lahjakas omissa vahvuusalueissa, fyysisesti pärjää oikein hyvin

• rohkeitanaisiaaa

kuin olla avuton ja söpö. Että siinä teille tasa-arvoa

--------------

Me Naiset vuonna 1962

http://www.menaiset.fi/artikkeli/suhteet/ihmissuhteet/nainen_on_rohkeampi_ja_vahvempi_kuin_mies

"Naisen taitavan diplomatian viimeinen valtti on tekeytyminen marttyyriksi",

kertoi Me Naiset vuonna 1962.

Yksinäinen nainen on rohkea nainen, totesi Me Naiset vuonna 1962 artikkelissa Rohkea, heikompi sukupuoli.

Jutun mukaan naiset ovat vahvempia kuin miehet mutta myös kovia muuntamaan totuutta toiseksi.

”Lääkäreiden käsityksen mukaan naiset ovat rohkeampia kuin miehet.

Naiset eivät masennut yhtä helposti kuin miehet, naiset raivaavat itselleen tien vaikka läpi harmaan kiven, he valehtelevat, taistelevatkin tarpeen vaatiessa ja kestävät hammaslääkärinkin tuolissa paremmin kuin miehet.”

”Normaalioloissa niin sanottujen luomakunnan kruunujen kestokyky sen sijaan on säälittävän heikko; mies jo luulee kuolevansa, vaikkei nainen samanlaisessa tilanteessa räpäytä silmäänsäkään.”

Hirveitä valehtelijoita

Artikkeli siteerasi filosofi H.L. Menckelin pohdiskeluja.

”Totuus ei saa naista laskemaan aseitaan. Nainen on niin hyvä poliitikko, ettei hän usko voittoon, ennen kuin on siitä vuorenvarma. Naisen taitavan diplomatian viimeinen valtti on tekeytyminen marttyyriksi.”

Jutussa väitettiin myös, että naiset valehtelevat sitä enemmän mitä tiukempi tilanne, kuten esimerkiksi oikeudessa.

”Epäilemättä täytyy olla joltisenkin rohkea, ennen kuin kykenee häikäilemättömästi valehtelemaan tuomioistuimen edessä niin että korvat heiluvat.”

Jutun mukaan ihmiskunta olisi kuollut sukupuuttoon, jos jälkeläisten maailmaan saattaminen ja heistä huolehtiminen olisi ollut miesten tehtävä.

Naisen ylivoimaa todisti myös Unescossa työskentelevä Ashley Montag.

”Vaikka miesten lihakset ovat kehittyneempiä, ne ovat rakenteeltaan heikompia kuin naisten.

Naisten keski-ikä on korkeampi kuin miesten.

Naiset kestävät myös koettelemuksia paremmin.

He osaavat paremmin hallita tunteitaan ja ovat henkisesti joustavampia kuin miehet.”

Kukahan katsoo enemmän peiliin?

Hokema naisten turhamaisuudestakaan ei pidä paikkansa.

”Kerran asennettiin eräiden isojen tavaratalojen seinän levyisten ja korkuisten peilien taakse valokuvauskoneita ja kuvattiin huomaamatta ihmisiä, jotka seisahtuivat peilin eteen omaa ulkonäköään ihastelemaan.

Turhamaisimmat peilin edessä seisojat eivät olleet naisia vaan miehiä.

Yksinäinen on rohkein

”Naisten rohkeus näyttäytyy selvimmin silloin kuin hän on yksin. Silloin hänen ei tarvitse näytellä heikkoa ja turvatonta naisparkaa.”

”Naisen osa elämässä on opettaa miehiä olemaan inhimillisiä!

• vastaanväittäjiäoletteee

Miksi naisen on aina pakko väittää vastaan kaikessa? Naiset vastaavat
        Lifestyle > Tunteet Julkaistu 28.07.2017 18:45

https://www.mtv.fi/lifestyle/tunteet/artikkeli/miksi-naisen-on-aina-pakko-vaittaa-vastaan-kaikessa-naiset-vastaavat/6514220#gs.sXPWLzQ

Juttusarjassa naiset vastaavat joka viikko lukijoiden kysymyksiin liittyen seksiin, ihmissuhteisiin ja muuhun elämään!

"Jos minä sanon kyllä, vaimo sanoo ei. Oli asia mikä tahansa, aina löytyy eriävä mielipide. Miksi?" ihmettelee nimimerkki ppm.
        Näin naiset vastasivat:

"Joidenkin ihmisten luonteeseen kuuluu riidan hakeminen. Itse pysyttelen tällaisista tyypeistä kaukana. Jos olet jo naimisissa kyseisen ihmistyypin kanssa, kaukana pysytteleminen ei taida tulla kyseeseen... On myös mahdollista, että vaimo kantaa kaunaa jostakin tekemästäsi asiasta. Olen ymmärtänyt, että jos naista loukkaa asiassa X, yhtäkkiä asia Y, Z ja Å eivät myöskään käy, koska "kaikki on nyt ihan huonosti ja sä et vaan tajuuuu muaaaa!" Eli kannattaa kysyä suoraan, onko jokin aiempi tilanne vielä vaimolla mielen päällä."
        – Nainen, 31, parisuhteessa

”Vaimoa voisi muistuttaa siitä, että parisuhde on täynnä kompromisseja. Harva viihtyy ikuisesti suhteessa, jossa oma mielipide tyrmätään aina. Olen huomannut oman lähipiirini naishenkilöissä tämän saman piirteen, että ajatellaan, että toisella on aina vain huonoja ideoita. Suosittelen vahvasti keskustelemaan asiasta, sillä pidemmän päälle jatkuva torjuminen tekee jo itsetunnollekin hallaa.”
        – Nainen, 29, naimisissa

Jos vaimosi sanoo "kyllä", sanotko sinä "ei?" Voi olla, että teillä yksinkertaisesti on eri mielipiteet useimmista asioista ja kenties molemmissa jääräpääominaisuutta, jolloin kyllä-ei -asetelmat kukoistavat.

Syvemmällä tasolla voi olla kyse siitä, että teillä on joitakin puhumattomia/ratkaisemattomia asioita, ja nämä pinnan alla oleva asiat pukkaavat pintaan kuvaamallasi tavalla. Esitän yhden esimerkin, korostaen, että antamallasi lyhyellä kuvauksella tämä on vain teoreettista spekulointia siitä, millaisia asioita voisi olla kyseisen käytöksen taustalla.

Vaimosi saattaa esimerkiksi olla eri mieltä joissakin isommissa asioissa (missä vietätte lomanne, kuinka usein harrastatte seksiä), mutta ei ole pystynyt puhumaan asiasta suoraan, ja kanavoi turhautumisensa ”helpommalla” tavalla eli vänkäämällä vastaan. Voi olla, että hän haluaisi sinun kuulevan ajatuksensa myös isommista asioista, mutta ei ole syystä tai toisesta pystynyt niitä kertomaan."
        – 46, parisuhteessa

• amisvslukiooo

• blackcoffins

• Quickpaynoway

Jess. Toomatch is much before. Money mean nothing.

• Automaatioelämää

Sääli, että lähtevät vedätykseen. S - marketin ja Lidlin kassatytöt on piristävämpiä toivottaessaan jatkoa.

• Naistenmies83

Minua on 3 naista pyytänyt treffeille. 1:lle sanoin että ei.

• viinamies-

Jollet pääse treffeille niin olet liian ruma naiselle. Olet siis ruma kaikille naisille. Totu siihen ja elät hyvän elämän.

• naiset.pilasi.maailman

Kun synnyin, maailma oli vielä länsimaisten valkoisten miesten hallussa. Kasvaessani maailma alkoikin suosia naisia ja nyt aikuisena tällainen valkoinen länsimainen mies onkin koko maailman vihaama ja halveksima sylkykuppi. Mikään ei ole niinkuin ennen, nykyään valkoinen mies ei saisi enää edes vilkuilla naisia koska se halutaan tulkita "ahdisteluksi" = naisten keräämistä katseista halutaan rueta veloittamaan, miehiä kiristetään että jos et maksa niin naisille puolueellisissa "oikeus" istuimissa tavataan.
      Vatsaa vääntävän kuvottava kehityskaari!

Länsimainen mies kehitti kaiken tämän nykyelämää helpottavan teknologian. Naisten käsissä tätä ei olisi syntynyt ja nyt kun maailma suosiikin naisia, tulee elintaso laskemaan ja ihmiskunta taantuu varmasti takaisin kivikaudelle koska naiset eivät osaa mitään edes korjata, hyvä jos jotenkin pinnallisesti edes käyttää osaavat. Naisten takia meillä on nyt näitä idioottimaisia jenkkityylisiä "turvallisuus" lakeja ja ohjeistuksia joille 80-luvulla vielä naurettiin aivoja omistamattomille suunnatuksi, yms.

• Ihanomasyynne

Miehet johtavat edelleen maailmaa, eivät naiset. Se, että naiset valittavat siitä, etteivät ole yliedustettuina poliittisessa ja kaupallisessa johtoasemassa ei tarkoita sitä, että naiset sen enempää edelleenkään tekisivät päätöksiä. Eivät tee, sillä mies johtaa maailmaa edelleen. Eli syytä vain miehiä elintason rapautumisesta.

"Turvallisuusmääräykset" eivät ole muuttaneet sitä, että nainen saa joka puolella maailmaa edelleen miettiä, voiko hän kävellä yksin kotiin. Mies kokee edelleen, että hänellä on oikeus tehdä naiselle väkivaltaa ilman syytä. Äidit ja isät kasvattavat tyttärensä edelleen pelkäämään, mutta eivät poikiaan kunnioittamaan naista. Edelleen naisille sanotaan, ettei pitäisi pukeutua liian lyhyeen hameeseen, mutta miehille ei sanota, että pidä vehkeesi omissa housuissasi. Kun vain voisikin luottaa siihen, että mies vain vilkuilee. Ja jos naisena vilkuilet takaisin, kunpa voisikin luottaa siihen, ettei mies pidä tätä lupauksena mistään.

Mies on itse syyllinen asemaansa sylkykuppina. Sääli niitä miehiä, jotka osaavat olla, kuin ihmiset, sillä hekin maksavat siitä, mitä naisille on tehty. Kukapa heihinkään enää luottaisi.

• 100700
        Ihanomasyynne kirjoitti:

Miehet johtavat edelleen maailmaa, eivät naiset. Se, että naiset valittavat siitä, etteivät ole yliedustettuina poliittisessa ja kaupallisessa johtoasemassa ei tarkoita sitä, että naiset sen enempää edelleenkään tekisivät päätöksiä. Eivät tee, sillä mies johtaa maailmaa edelleen. Eli syytä vain miehiä elintason rapautumisesta.

"Turvallisuusmääräykset" eivät ole muuttaneet sitä, että nainen saa joka puolella maailmaa edelleen miettiä, voiko hän kävellä yksin kotiin. Mies kokee edelleen, että hänellä on oikeus tehdä naiselle väkivaltaa ilman syytä. Äidit ja isät kasvattavat tyttärensä edelleen pelkäämään, mutta eivät poikiaan kunnioittamaan naista. Edelleen naisille sanotaan, ettei pitäisi pukeutua liian lyhyeen hameeseen, mutta miehille ei sanota, että pidä vehkeesi omissa housuissasi. Kun vain voisikin luottaa siihen, että mies vain vilkuilee. Ja jos naisena vilkuilet takaisin, kunpa voisikin luottaa siihen, ettei mies pidä tätä lupauksena mistään.

Mies on itse syyllinen asemaansa sylkykuppina. Sääli niitä miehiä, jotka osaavat olla, kuin ihmiset, sillä hekin maksavat siitä, mitä naisille on tehty. Kukapa heihinkään enää luottaisi.

Yhtä hyvin voisin yleistää että kaikki naiset ovat idiootteja koska sinä kirjoitat typeryyksiä. Ymmärrän kuitenkin etteivät kaikki naiset ole idiootteja vaikk sinä olet. Huomaatko itse omn argumentointisi puutteet?

• KokemustaOnTästä

Avaus on Helsingin Sanomien toimittajan kirjoittama. Suuri osa naisista on tuollaisia, suuri osa vähemmän, suuri osa ei ole. Hyvistäkin naisista niin suuri osa on tuollaisia, että heteromiesten vain pitää sietää sitä, tai todella moni jää ilman. Homoilla on sikäli helpompaa. Miehissäkin on vikansa, moni samojakin kuin naisilla. Tasa-arvo olisi ihan kivaa.

Kun nyt vielä miesten aloitteellisuus on demonisoitu, "Se sika kehui ulkonäköäni / pyysi kahville", on parempi että naiset hoitavat aloitteet, niin ei tule aloitteita ei-toivotuilta miehiltä.
      http://www.hs.fi/elama/art-2000005303000.html

• crux

Nirsompi osapuoli saisi hoitaa aloitteet. Se on ihan selvää. Selvää on myös se että naiset ovat se osapuoli.

• Eioomikäänpakko

Tässä on varmaan taustalka sitäkin, että joka naiselle riittää epätoivoinen mies jalkaa nylpyttämään, jos nainen vaan sattuu olemaan ystävällinen hänelle.

En tiedä mistä johtu, mutta miehet, älkää takertuko nihin akkoihin, kuin hukkuva oljenkorteen. Joo tiedän, että on täysin normaalia sinkkumiehelle, että seksiä on 5-10v välein. Mutta silti. Ei teillä mitään hätää ole. Antakaa akkojen olla aktiivisia, ilman että jäätte roikkumaan jos ei natsaakkaan.

• molempiparempii

Aktiivisesti aloitteita tekevä ihminen yleensä pariutuu helpommin kuin passiivinen. Tämä koskee niin naisia kuin miehiä. Kummassakin sukupuolessa on myös niitä passiivisia, jotka vain odottelevat aloitteita.

Toiset haluavat aktiivista kumppania, toiset passiivista. Toinen tykkää, kun kumppani hoitaa kaikki asiat, kun taas toinen tykkää, että saa itse olla päätöksentekijänä. Täytyy muistaa myös, että on sellaisiakin pariskuntia, joissa esim. nainen hoitaa lapsiin liittyvät asiat (muistaa viedä päiväkotiin kuravaatteet pestyinä, ostaa päiväkotitädeille joululahjat, kuskaa lapset harrastuksiin ja kaverisynttäreille, paikkaa rikkoutuneet vaatteet) ja mies esim. kaikki autoon ja kodin elektroniikkaan liittyvät työt. Voi myös olla, että kumpikin tekee vähän kaikkea esim. mies kuskaa lapset harrastuksiin kun nainen sillä aikaa leikkaa nurmikon.

Osa ihmisistä on vanhanaikaisia. Jotkut miehet haluavat, että naisella on pitkät hiukset, hame ja korkokengät. Jotkut naiset haluavat, että mies elättää ja avaa ovia. Jotkut ihmiset ovat taas tasa-arvon kannattajia ja modernimpia käsityksissään, jolloin mies pitää isyysvapaa kuten nainen äitiyslomaa, mies tiskaa siinä missä nainen kasaa Ikea-kalusteet ja kummankin mielestä on OK tehdä aloitteita seksissä.

Minusta kannattaa muistaa, että tässä nykyisessä yhteiskunnassa elää monenlaisia ihmisiä erilaisten arvojen mukaan. Vaikka joku haluaisikin noudattaa 1800-luvun parisuhdekäsityksiä, niin hänen käsityksensä ei tarkoita sitä, että se on ihan kaikkien mielipide.

• Kansi

Ei ole mitäänoikeaa tapaa toimia, asioissa on niin monta muuttujaa kaiken aikaa. Mietin vain, kuinka aloittaja on päätynyt miettimään kyseistä asiaa, miksi treffailu on niin vaikea ja miksi ihmeessä joutuu treffailemaan niin paljon, että se tuntuu noin työläältä? Toisaalta vakkaan on hyvä löytää oikeanlainen kansi...

• Mm184

Itse taas olen tämän vanhakantaisuuden ystävä enkä sitä pidä mitenkään kammottavana vaan ihan mukavana tapahtumana. Vaikka treffeistä nyt yleensä ei mitään pidempää ole syntynytkään niin ainahan on mukava ihmisiin tutustua.
      Toki olisihan se joskus mukava kuulla kun nainen soittaa ja sanoo että lauantaina klo 20 pururadalla; mennään juoksemaan mäkivetoja tai sunnuntaina klo 13; mennään kallioille etsimään rantakäärmeitä. Ei nämä treffien järkkääminen kuitenkaan mitään rakettitiedettä ole ja aika pienin kustannuksin niistä yleensä selviää jos ei tarkoituksella överiksi vedä.

Nykyään ehkä eniten jännittää treffeillä juuri tämä kustannusten jakaminen ja se millaisen kuvan nainen minusta sitä kautta saa. Nykyään kun korostetaan miten naiset ovat itsenäisiä, koulutettuja, työelämässä mukana eivätkä miehiä edes elämäänsä tarvi niin aina pitää ottaa pari kertaa syvään happea ennenkuin uskaltaa sanoa että minä voin maksaa nämä kahvit. Ei ole kerran eikä kaksi tullut silmille vastaus "minä maksan omani kun töissäkin käyn". Toki välillä eri sanamuodoin mutta kuitenkin niin että tulkinnan varaa ei jäänyt.
      Anteeksi myös niille naisille jotka kirjoittelevat että mies oli niin nuuka että kahvista maksoi vain oman osansa. En mitenkään halunnut teitä loukata mutta kun pari edellistä treffiä meni piloille tuon ensimmäisen esimerkin takia niin muutin lähestymistapaa.

Itse pidän kammottavana tätä uutta deittailutapaa jossa tärkeämpi on tämä treffin onnistuminen eikä ihminen siellä takana. Ennen oli mukavaa kun mies treffasi naisen, jotenkin vielä senkin pystyin kestämään kun mailma ympärillä sanoi ettei se käy vaan pitää tavata henkilö henkilönä mutta ehkä tämä aika jolloin arvot/statukset treffaavat toisiaan on jo minulle liian vaikeaa. Aikana jolloin miehenä treffasin naisia tällaiset arvot, statukset, asemat, käytöstavat jne olivat jo sisäänrakennettuina kun treffeille mentiin.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      16
      5233
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      218
      2716
    3. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      31
      2021
    4. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      36
      1965
    5. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      32
      1879
    6. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1717
    7. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      8
      1314
    8. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      164
      1262
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1237
    10. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      35
      1140
    Aihe