Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
SAI
profiilit
SAI
SAI
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
676
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tässä+kohdin+puhut+totuutta+K.n.+Sen+verran+tarkentaisin+taas+vaan,+että+ketään+pakanaa+ei+automaattisesti+ole+oksastettu+Israel+-puuhun.+Pakanasta+tulee+todellinen+oikea+juutalainen+vasta+sitten,+kun+hän+lopettaa+käskyjen+polkemisen+ja+poistelemisen.+Room.+2:25-29.
JaloÖljypuu+on+Israel.+Tästä+ette+kristityt+korvausteologit+pääse+mihinkään.+Äiti+kirkko+on+äiti+portto,+jolla+on+paljon+tyttäriä.+Kyllä+Kerettiläisen+pitäisi+tämä+jo+ymmärtää.+Taistelu+jatkuu.+Siunaukset+kaikille+vilpittömille+Totuuden+etsijöille.
09.01.2019 19:10
Tuota+antamaasi+linkkiä+juuri+aamulla+luin,+mutta+pakko+myöntää,+että+aika+speedillä+luin+ja+en+keskittynyt.+Mutta+minusta+siellä+ei+kuitenkaan+ollut+oikein+hyvää+ja+suoraa+vastausta+tuohon+"no_hähin"+esittämään+kysymykseen.+Lue+sinäkin+tuo+Moshe+Zewin+lyhyt+ja+ytimekäs+kirjoitus+aiheesta,+jonka+linkitin+edelliseen+viestiini.
09.01.2019 18:37
Netistä+löytyi+helposti+seuraava+Moshe+Zewin+kirjoitus:
http://www.kolumbus.fi/gematria/EHJEE_ASHER_EHJEE_suom.htm
Hän+on+juutalainen+ja+puhuu+äidinkielenään+hepreaa,+elikä+aika+huoletta+voidaan+uskoa+tämän+kaverin+kirjoituksia.+Hän+osaa+myös+tiivistää+asiansa.+Elikä+
Heprealaisen+tekstin+אהיה+EHJEE+kääntyy+’MINÄ+OLEN+OLEVA’.+Tämä+on+futuuri+muoto.+Siksi+en+käytä+sitä.+Perusmuoto+sitävastoin+on+++י+ה+ו+ה+,+joka+ilman+rabbien+keskiajalla+lisäämiä+vokaalipisteitä+ääntyy+YAHUAH+=+MINÄ+OLEN.+
Toivottavasti+selvensi+asiaa+kaikille+ja+No_hähille++:)
09.01.2019 18:31
Kysymyksesi+on+vaikea.+Luin+nopeasti+tuota+Rakastetun+antamaa+linkkiäkin,+mutta+ei+taida+suoraa,+selkeää+vastausta+siinäkään+olla.
Odota.+Katsotaan+avataanko+tätä+meille.+En+unohda+kysymystäsi+ja+aion+palata+tähän+myöhemmin.+Olkaamme+siis+kärsivälliset.
09.01.2019 08:52
Jumalan+yleisnimi,+joka+pitää+sisällään+sekä+Isän,+että+Pojan+lyhennetään+yleensä+aina+YAH+ja+tätä+käytän+itsekin+paljon.+Yahu+on+samoin+lyhenne,+mutta+tämän+Yahu:n+voit+unohtaa.+Se+jää+vaan+jäljelle,+kun+Yahushuasta+otetaan+pois+
shua+-tavu,+jonka+sanoin+olevan+pelastus.+YHWH+on+Isän+Nimen+translitterointi.
י++++++ה+++++++ו+++++++ה+
heh,++waw,++heh,++yod+-->+Y,+H,+W,+H++=+Y-AH-U-AH+=+YAHUAH=+MINÄ+OLEN
Poika+hepreaksi
י+++++ה++++++ו++++++++ש++++++ו+++++++++ע+
ayin,+++waw,++shin,+++waw,+++heh,+++yod++-->++Y-AH-U-SH-U-A
Katso+kolmea+ensimmäistä+heprean+kirjainta.+Molemmissa+samat.+Laitan+alle+vielä+selvyyden+vuoksi,+miten+nimi+muodostuu.
י+ = +Y
יה = YAH
יהו =+ YAHU
Alattekos+päästä+jyvälle?++:)+Kyselkää,+kyselkää+lisää.+Olen+kirjoittanut+tästäkin+aiheesta+tutkielman.
08.01.2019 19:41
Kiitokset+tästä+selonteostasi.+Tässä+tulikin+jo+mukavasti+esille+niitä+Kerettiläisen+peräänkuuluttamia+lisätietoja+ja+perusteluja.
08.01.2019 15:30
Olet+oikeassa+Yahu+ei+yksinään+tarkoita+Minä+Olen.+Mutta+Isän+Jumalan+koko+Nimi,+Yahuah+=+Minä+Olen.+Pojan+Nimessä
Yahushua+se+on+lyhennetty+muotoon+Yahu.+Tämä+Yahu+on+se+osa,+joka+yhdistää+Isän+ja+Pojan+siten,+että+Heillä+on+sama+Nimi.+Kuten+Raamattu+monessa+kohtaa+osoittaa.
08.01.2019 11:57
Tässä+kohdin+olen+kanssasi+samaa+mieltä.+Vihollinen+on+vainonnut+kautta+historian+juutalaisia+ja+Pyhien+Kirjoitusten+heprean+ja+aramean+kielisiä+alkutekstejä+:)
08.01.2019 08:31
Mene+nyt+Malinen+ja+lue+ihan+rauhassa+se+vastaukseni+sieltä+toisesta+ketjusta.+Siellä+Advis+ensimmäisen+kerran+vasta+tunnustaa,+että+ei+ymmärrä+Yahushuan+Jumaluutta.+:)+Peace
08.01.2019 08:25
Septuaginta+ei+ole+se+kaikkein+vanhin+ja+alkuperäinen+alkuteksti.+VT+on+alunperin+kirjoitettu+hepreaksi+ja+UT+lähes+kokonaan+arameaksi.+Pääsääntö+on,+että+mitä+uudempi+käännös,+sitä+enemmän+virheitä.+PH+paljastaa+vilpittömälle+totuuden+etsijälle+nopeasti+eri+tyyppiset+käännösvirheet.+Itse+luen+useita+eri+käännöksiä,+tarvittaessa+kymmeniä.
Uskon,+että+R+on+käännetty+tarkoitushakuisesti+väärin.+Uskon+myös,+että+minun+tulkintani+ei+ole+ihmisistä.+Ja+kyllä+Raamattua+voi+opettaa+oikein+vaikka+en+Tohtoriksi+olekaan+mistään+maallisesta+yliopistosta+valmistunut.+Vertaa+opetuslapset.+Ei+tässä+tohtoreita+tarvita.+Ne+vaan+eksyttää.
08.01.2019 08:20
Johan+sen+sinulle+sanoin,+kuka+minua+opettaa.
08.01.2019 08:04
Viittaatko+pienois+evankeliumiin?
Sillä+niin+on+Jumala+maailmaa+rakastanut,+että+hän+antoi+ainokaisen+Poikansa,+ettei+yksikään,+joka+häneen+uskoo,+hukkuisi,+vaan+hänellä+olisi+iankaikkinen+elämä.+Joh.+3:16
Tämä+on+totta,+mutta+tiedätkös+mitä+tuo+sana+"uskoo"+pitää+sisällään?
Se+pitää+sisällään+sen,+että+Yahushua+on+Jumala,+joka+vain+synnittömänä+voi+kantaa+syntimme.+Jos+sinä+Advis+et+tätä+ymmärrä,+ei+hätää.+Raamattu+sanookin,+että+USKO+tämä.+Ei+tartte+ymmärtää.+En+minäkään+ymmärrä+tätä.+Uskotko+siis,+että+Yahushua+on+Jumala?
Minä+olen+sanonut+teille,+että+te+saatte+kuolla+teidän+synneissänne.+Ellette+usko,+että+”minä+olen”,+te+saatte+kuolla+synneissänne.+Joh.+8:24
Tässä+Yahushua+oikeen+korostaa,+olevansa+Jumalan+vertainen+Jumala,+joka+vain+ja+ainostaan+voi+pyyhkiä+meidän+syntimme+pois.
Tuomas+vastasi+ja+sanoi+hänelle:+"Minun+Herrani+ja+minun+Jumalani!"
Jeesus+sanoi+hänelle:+"Sentähden,+että+minut+näit,+sinä+uskot.+Autuaat+ne,+jotka+eivät+näe+ja+kuitenkin+uskovat!"+Joh.+20:28,29
Tässä+Tuomas+USKOO+ja+tunnustaa+Yahushuan+Jumalaksi+ja+HÄN+itse+hyväksyy+Tuomaksen+vastauksen+ja+niin+hyväksyn+minäkin.+Kannattaa+miettiä+:)
07.01.2019 19:21
Minä+Olin,+Minä+Olen+ja+Minä+Olen+aina+oleva.+Ikuinen+elävä+Jumala+Yahushua.
Alussa+oli+Sana,+ja+Sana+oli+Jumalan+tykönä,+ja+Sana+oli+Jumala.+Joh.+1:1
07.01.2019 18:43
Sinun+on+aivan+turha+viilata+pilkkua+noilla+Raamatun+käännösvirheillä,+koska+sinä+kiellät+Jumalan+Pojan+Jumaluuden!+!+!+Olet+tämän+omalla+suullasi+kaikkien+kuulle+ilmoittanut,+että+se+siitä.+Lue+vaikka+aku+ankkaa+sitten,+ihan+sama.
07.01.2019 18:32
Jumala+ei+koskaan+tee+pienintäkään+virhettä,+eikä+hän+koskaan+ole+ristiriidassa+itsensä+kanssa.+Jos+meistä+näyttää,+että+Raamatussa+on+jokin+ristiriitaisuus,+vika+on+meidän+käsityskyvyssämme+tai+Septuagintan+pohjalta+tehdyissä+suomalaisissa+käännösvirheissä.+Vika+on+siis+ihmisessä.
07.01.2019 18:26
YAHUSHUA,+ja+tarkoittaa+Minä+olen+pelastus,+koska+nythän+meillä+on+tässä+mukana+molemmat+elementit+Jumala+Nimi=YAHU/MINÄ+OLEN+ja+pelastus=SHUA.+Hän+tuli+Isänsä+Nimessä!+
Pyhä+Isä,+varjele+heidät+nimessäsi,+jonka+sinä+olet+minulle+antanut,+että+he+olisivat+yhtä+niinkuin+mekin.+Joh.+17:11
Minä+olen+tullut+Isäni+nimessä,+ja+te+ette+ota+minua+vastaan;+jos+toinen+tulee+omassa+nimessään,+niin+hänet+te+otatte+vastaan.+Joh.+5:43
07.01.2019 18:19
Jes.+6:9+
Niin+hän+sanoi:+"Mene+ja+sano+tälle+kansalle:+'Kuulemalla+kuulkaa,+älkääkä+ymmärtäkö,+näkemällä+nähkää,+älkääkä+käsittäkö'.
07.01.2019 11:59
Ei+jokainen,+joka+sanoo+minulle:+'Herra,+Herra!',+pääse+taivasten+valtakuntaan,+vaan+se,+joka+tekee+minun+taivaallisen+Isäni+tahdon.
22+Moni+sanoo+minulle+sinä+päivänä:+'Herra,+Herra,+emmekö+me+sinun+nimesi+kautta+ennustaneet+ja+sinun+nimesi+kautta+ajaneet+ulos+riivaajia+ja+sinun+nimesi+kautta+tehneet+monta+voimallista+tekoa?'
23+Ja+silloin+minä+lausun+heille+julki:+'Minä+en+ole+koskaan+teitä+tuntenut;+menkää+pois+minun+tyköäni,+te+laittomuuden+tekijät'.+Matt.7:21-23
07.01.2019 11:54
Tiedoksesi+Yksi_usko:+Advis+ei+tunnusta+Yahushuaa+Jumalana+!+Katso+pedon+merkki+ketju.+Advis+on+antikristuksen+hengestä+!
07.01.2019 09:34
Miksi+paljastaisin+osan+B,+kun+kukaan+ei+usko+edes+osaa+A?+Ja+kuten+sanoin,+sinulle+ja+kaikille+ykkös+tärkeää+olisi+nyt+hyväksyä+Raamattu+Jumalan+Sanana.+Muuten+et+ikinä+pääse+elämässäsi+eteen+päin.+Muuten+on+melko+turhaa+jaaritella.
07.01.2019 08:18
14 / 34