Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
SAI
profiilit
SAI
SAI
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
676
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Et+ole+vieläkään+vastannut+mitä+käännöstä+Korman+käyttää.+Viittaan+siihen+Mark.+14:12.
Kertoisitko?
27.02.2019 09:43
Sanot:
"Raamatussa+sanottiin,+että+lammas+piti+teurastaa+14.+pnä+iltahämärässä.+Sen+jälkeen+lammas+käskettiin+syödä+yöllä."
Ei+sanota+näin.+Jätät+Pyhästä+Sanasta+pois+yhden+tärkeän+sanan.+Tuo+sana+on+"samana".+Lammas+käsketään+syödä+samana+yönä+kuin+se+teurastetaankin.+Samana+yönä,+eli+14.+Nisan+yönä.+:)
Mutta+mulle+ihan+sama+enää+minä+yönä+kukin+mitään+syö+tai+paistaa.+Viettäähän+katoliset+ja+koko+kristikunta+muutenkin+väärää+pääsiäistä.
27.02.2019 09:36
Juurikin+näin.+Ja+koska+15.+Nisan+on+sapatti+ja+sapattina+tulenteko+on+kielletty,+niin+tämänkään+takia+15.+Nisan+ei+voi+olla+oikea+yö+syödä+pääsiäislammas.
2.+Moos.+35:3+
Älkää+sytyttäkö+tulta+sapatin+päivänä,+missä+asuttekin."
26.02.2019 09:12
Jos+lampaan+teurastaa+vasta+14.+vrk+päättyessä+iltahämärissä,+ei+sitä+millään+ehdi+paistaa+ennen+15.+sapatin+alkua.+Jokainen+ymmärtää+tämän.+Itse+yritin+pelkästään+paistaa+lammasta+ja+sehän+kestää+monta+tuntia.+Ajatteletko,+että+vaikka+15.+on+sapatti+yö,+silloin+saa+silti+paistaa+ja+leipoa?
Toisekseen+Yahushua+söi+pääsiäisaterian+aivan+oikeana+ajankohtana+14.+yöllä,+kuten+Mooses+kehoittaa.+Otetaan+Mestarista+esimerkkiä,+ei+juutalaisista+perinnäissäännöistä+;)
25.02.2019 08:45
On+se+sitten+kumma,+kun+tuo+Shulam+ja+perinteinen+juutalaisuus+ei+syö+pääsiäislammasta+TOORAN+osoittamaan+aikaan!
2.+Moos.+12:6-8
6+Ja+pitäkää+se+tallella+neljänteentoista+päivään+tätä+kuuta;+silloin+Israelin+koko+seurakunta+teurastakoon+sen+iltahämärässä.
7+Ja+he+ottakoot+sen+verta+ja+sivelkööt+sillä+molemmat+pihtipielet+ja+ovenpäällisen+niissä+taloissa,+joissa+he+sitä+syövät.
8+Ja+he+syökööt+lihan+samana+yönä;+tulessa+paistettuna,+happamattoman+leivän+ja+katkerain+yrttien+kanssa+he+sen+syökööt.
15.+Nisan+on+sapatti.+Silloin+ei+paisteta+mitään.
24.02.2019 14:22
2. Kun. 17:16
He+hylkäsivät+Herran+(Kyyrios),+Jumalansa,+kaikki+käskyt+ja+tekivät+itsellensä+valettuja+kuvia,+kaksi+vasikkaa.+Ja+he+tekivät+itsellensä+myös+asera-karsikkoja+ja+kumarsivat+kaikkea+taivaan+joukkoa+ja+palvelivat+Baalia.+
Tuom.+2:12,13
12+ja+hylkäsivät+Herran+(Kyyrios),+isiensä+Jumalan,+joka+oli+vienyt+heidät+pois+Egyptin+maasta,+ja+lähtivät+kulkemaan+muiden+jumalien+jäljessä,+niiden+kansojen+jumalien,+jotka+asuivat+heidän+ympärillänsä,+kumarsivat+niitä+ja+vihoittivat+Herran+(Kyyrios).+13+Mutta+kun+he+hylkäsivät+Herran+ja+palvelivat+baalia+ja+astarteja,
By+the+way,+Jeesus+Messias+on+Herra+(Kyyrios).+Fil.+2:11
Joos. 24:20
Jos+te+hylkäätte+Herran+(Kyyrios)+ja+palvelette+vieraita+jumalia,+niin+hän+kääntyy+pois+ja+antaa+teille+käydä+pahoin+ja+tekee+lopun+teistä,+sen+sijaan+että+hän+on+ennen+antanut+teille+käydä+hyvin."+
Väitätkö+tosiaan,+että+kun+palvon+Yahushuaa+(Jeesus)+Jumalana,+se+on+sama+kuin+palvoisin+baalia+ja+astartea+(=perkelettä)?+Väitätkö,+että+Isä+tekee+nyt+minusta+peräti+lopun,+kun+tunnustan+Yahushuan+Jumalaksi?
24.02.2019 14:01
Onks+se+ihan+oikeesti+joku+Kormanin+käännös,+koska+kävin+eilen+läpi+kymmeniä+englannin+kielisiä+käännöksiä+ja+missään+ei+ollut+noin,+kuin+Kormanilla?+Hä?
Miksi+Korman+ei+videollaankaan+kerro,+mitä+käännöstä+käyttää,+vaikka+se+poikkeaa+näinkin+radikaalilla+tavalla+valtalinjasta?
24.02.2019 10:58
Aikaisemmin+sanoit:
"Kun+tiedämme+millainen+rangaistus+odottaa+niitä,+jotka+palvelevat+muita+jumalia+kuin+yhtä+Isä+Jumalaa,+niin+oikein+ihmettelen,+miten+te+kolminaisuuteen+uskovat+nukutte+yönne+rauhassa.+"
No+koska+tiedät+millainen+tuo+tuleva+rangaistus+on,+niin+kerropa+minulle+ja+kaikille+Jeesuksen+Jumaluuteen+uskoville,+että++millainen+rangaistus+meitä+tulee+kohtaamaan,+kun+palvelemme+Yahushuaa+Jumalana?+Nyt+sanon+tässä+kaikkien+kuullen,+kuten+opetuslapsi+Tuomas,+että:+Hän+Yahushua+(Jeesus)+on+minun+Herrani+ja+Jumalani.
No+niin,+ja+rangaistus+tästä+tulee+olemaan+mikä?
24.02.2019 10:47
Ilmestyskirja+19
Ja+minä+näin+taivaan+auenneena.+Ja+katso:+valkoinen+hevonen,+ja+sen+selässä+istuvan+nimi+on+Uskollinen+ja+Totinen,+ja+hän+tuomitsee+ja+sotii+vanhurskaudessa.
12+Ja+hänen+silmänsä+olivat+niinkuin+tulen+liekit,+ja+hänen+päässään+oli+monta+kruunua,+ja+hänellä+oli+kirjoitettuna+nimi,+jota+ei+tiedä+kukaan+muu+kuin+hän+itse,
13+ja+hänellä+oli+yllään+vereen+kastettu+vaippa,+ja+nimi,+jolla+häntä+kutsutaan,+on+Jumalan+Sana.
14+Ja+häntä+seurasivat+ratsastaen+valkoisilla+hevosilla+taivaan+sotajoukot,+puettuina+valkeaan+ja+puhtaaseen+pellavavaatteeseen.
15+Ja+hänen+suustaan+lähtee+terävä+miekka,+että+hän+sillä+löisi+kansoja.+Ja+hän+on+kaitseva+heitä+rautaisella+valtikalla,+ja+hän+polkee+kaikkivaltiaan+Jumalan+vihan+kiivauden+viinikuurnan.
16+Ja+hänellä+on+vaipassa+kupeellaan+kirjoitettuna+nimi:+"Kuningasten+Kuningas+ja+herrain+Herra+(Κύριος+κυρίων)".
Matt.+28:18+
Ja+Jeesus+tuli+heidän+tykönsä+ja+puhui+heille+ja+sanoi:+"Minulle+on+annettu+kaikki+valta+taivaassa+ja+maan+päällä.
24.02.2019 10:13
Mikä+ihme+oikeen+on+"lakiliitto"+-sana+jota+käytät.+Minun+33/38+Raamatustani+ei+sellaista+sanaa+löytdy.+Uusi+Liitto+sen+sijaan+löytyy.+Ja+siinä+Israelin+Pyhä+kirjoittaa+lakinsa+kaikkien+tosi+uskovaisten+sydämeen:
"Katso,+päivät+tulevat,+sanoo+Herra,+jolloin+minä+teen+Israelin+heimon+ja+Juudan+heimon+kanssa+uuden+liiton;+en+sellaista+liittoa+kuin+se,+jonka+minä+tein+heidän+isäinsä+kanssa+silloin,+kun+minä+tartuin+heidän+käteensä+ja+vein+heidät+pois+Egyptin+maasta,+ja+jonka+liittoni+he+ovat+rikkoneet,+vaikka+minä+olin+ottanut+heidät+omikseni,+sanoo+Herra.+Vaan+tämä+on+se+liitto,+jonka+minä+teen+Israelin+heimon+kanssa+niiden+päivien+tultua,+sanoo+Herra:+Minä+panen+lakini+heidän+sisimpäänsä+ja+kirjoitan+sen+heidän+sydämiinsä;+ja+niin+minä+olen+heidän+Jumalansa,+ja+he+ovat+minun+kansani."+Jer.+31:31-33
Koko+laki,+myös+sapatti+on+siis+uskovalle+ihmiselle+niin+rakas,+että+se+on+hänen+sydämessään,+Israelin+Pyhän+kirjoittamana.
24.02.2019 09:25
Shabbat+shalom!
Ei+minulla+ole+mitään+ongelmaa.+Happamattomanleivän+päiviä+on+1+7.+Tämän+voi+jokainen+todeta+sieltä+2.+Moos.+12.+Ja+tuo+ensimmäinen+happamattomanleivän+päivä+on+Nisan+14.,+jolloin+pääsiäislammaskin+teurastettiin+ja+jolloin+Herra+Yahushuakin+kuoli.+Kaikki+täsmää.
Korman+on+varmasti+hyvin+viisas+ja+kiintoisa+puhuja.+Minä+en+ole+vaan+enää+pitkiin+aikoihin+perustanut+uskoani+ihmisopetuksiin.+Ei+sillä,+voin+tässä+kyllä+Kormania+vielä+kuunnellakin,+jos+aikaa+jää.+Mutta+kerropa+minulle+mihin+Korman+perustaa+näkemyksensä,+että+Mark.14:12+pitäisi+olla:+"Ja+happamattoman+leivän+ensimmäisen+juhlapäivän+vuoksi..."
Elikä,+missä+käännöksessä+näin+lukee?
23.02.2019 11:07
Siinä+mielessä+olette+Exapin+kanssa+oikeassa,+että+sana+"kyyrios"+pienellä+kirjoitettuna+tarkoittaa+mm.:+lord,+master,+sir,+isäntä.
Mutta+oliko+sitten+teidän+mielestänne+vain+jokin+isäntä+luomassa+maailmankaikkeutta?+1.+Moos.+2:4+ja+2:15+on+Septuagintassa+kerrottu,+että+"Kyyrios"+isolla+alkukirjaimella+teki+taivaan+ja+maan+ja+Kyyrios+otti+ihmisen+ja+pani+hänet+viljelemään+paratiisia.
Verratkaapa+kaikki+tätä+sitten+seuraavaan:
.+.+.+ja+jokaisen+kielen+pitää+tunnustaman+Isän+Jumalan+kunniaksi,+että+Jeesus+Kristus+on+Herra+(Kyyrios).+Filippiläiskirje+2:11
καὶ+πᾶσα+γλῶσσα+ἐξομολογήσηται+ὅτι+Κύριος+Ἰησοῦς+Χριστὸς+εἰς+δόξαν+Θεοῦ+πατρός.+Fil.+2:11
Kuten+näette+sana+Herra,+Kyyrios+on+kirjoitettu+isolla+K-kirjaimella,+kuten+on+kirjoitettu+myös+Septuagintan+luomiskertomuksessa.+Jeesus+on+siis+sama+Jumala,+joka+oli+luomassa+maailmaa+ja+joka+keskusteli+Mooseksen+ja+profeettojen+kanssa.+Tämä+vaan+tiedoksi+kaikille,+jotka+tunnustavat,+että+Yahushua+(Jeesus)+on+Herra,+Kyyrios.
Ja+kuten+huomaatte,+sama+toimii+ihan+suomenkielessäkin.+herra+pienellä+viittaa+ihmiseen,+mutta+Herra+viitaa+aina+Jumalaan.
23.02.2019 10:38
Et+ole+tainnut+tutkia+kreikan+kielistä+UT.+Juuri+sieltä+nimittäin+käy+sadoissa+paikoissa+ilmi,+että+Yahushua+on+Jumala.
1.+Kor.+12:3+
Sentähden+minä+teen+teille+tiettäväksi,+ettei+kukaan,+joka+puhuu+Jumalan+Hengessä,+sano:+"Jeesus+olkoon+kirottu",+ja+ettei+kukaan+voi+sanoa:+"Jeesus+olkoon+Herra",+paitsi+Pyhässä+Hengessä.
Esim.+tässä+ja+läpi+UT:n+tämä+Yahushuasta+käytetty+sana+"Herra"+on+käännetty+"Kyyrios".++Septuagintassa+taas+Jumalasta+6700+kertaa+käytetty+nimi,+++יהוה++Yahuah++on+myös+käännetty+"Kyyrios".
Tämä+vaan+tiedokso+kaikille+niille,+joille+Jeesus,+Yahushua+on+HERRA,+KYYRIOS!
22.02.2019 08:46
No+hyvä,+että+korjasit+😊+Kaikki+alkuperäinen+käytäntö+perustuu+siis+tuohon+2.+Moos.+12+lukuun.+Israel+oli+lähdössä+Egyptistä+ja+14.+Nisan+on+pääsiäinen+ja+tällöin,+illalla+tuli+teurastaa+karitsa+ja+sitten+syödä+se+yöllä+kupeet+vyötettyinä+valmiina+lähtöön.
Kun+Yahushua+söi+pääsiäisaterian+14.+yöllä,+Hän+toimi+siis+tismalleen+Kirjoitusten+mukaisesti.+15.+Nisan+on+sitten+jo+sapatti,+jolloin+ei+enää+teurasteltu+tai+paistettu+mitään+ja+Herammekin+lepäsi+jo+tuolloin+haudassa.
22.02.2019 08:22
Voin+kertoa+mitkä+käskyt+löytyy+Uudesta+Testamentista.+Kaikki+samat+mitkä+vanhastakin.+Katsopas+Matt.+5:17-19,+ja+katso+koko+luku,+niin+huomaat,+että+Yahushua+viittaa+koko+Tooraan,+ei+ainoastaan+10-käskyyn+:)
"Sillä+totisesti+MINÄ+(juutalaisten+Kuningas)+sanon+teille:+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+ei+laista+katoa+pieninkään+kirjain,+ei+ainoakaan+piirto,+ennenkuin+kaikki+on+tapahtunut."
Lähes+koko+kristikunta+vaan+ei+usko+näitä+kuningasten+Kuninkaan+sanoja.+Ja+vaikeaahan+tämä+on+uskoa,+mutta+kirjoitettu+mikä+kirjoitettu.
21.02.2019 18:26
Hyvin+kirjoitit.+Totuutta+joka+sana.+Kaikki+Jumalan+kolme+ilmenemismuotoa+olivat+luomassa+maailmankaikkeutta.+He+ovat+yksi,+kuten+1x1x1=1.+1.+Moos.+1:1+käytetty+heprean+sana+אֱלֹהִים+ELOHIM+onkin+monikko+muoto,+joka+pitää+sisällään+Isän,+Pojan+ja+Pyhän+Hengen.
Pojasta+taas+sanotaan:
Kaikki+on+saanut+syntynsä+hänen+kauttaan,+ja+ilman+häntä+ei+ole+syntynyt+mitään,+mikä+syntynyt+on.+Hänessä+oli+elämä,+ja+elämä+oli+ihmisten+valkeus.
Ja+valkeus+loistaa+pimeydessä,+ja+pimeys+ei+sitä+käsittänyt.+Joh.+1:3-5
21.02.2019 18:09
15.+Nisan+on+sapatti.+Silloin+ei+teurastella+eikä+paistella+yhään+mitään.
Näin+se+kuulkaa+vaan+on,+jos+täällä+nyt+joku+vielä+haluaa+seurata+PYHÄÄ+EREHTYMÄTÖNTÄ+RAAMATTUA!
21.02.2019 12:00
8+Ja+he+syökööt+lihan+samana+yönä;+tulessa+paistettuna,+happamattoman+leivän+ja+katkerain+yrttien+kanssa+he+sen+syökööt+2.+Moos.+12:8+!!!
21.02.2019 11:56
Korman+opettaa+valitettavasti+väärin.
Raamattu+opettaa:
Ja+pitäkää+se+tallella+neljänteentoista+päivään+tätä+kuuta;+silloin+Israelin+koko+seurakunta+teurastakoon+sen+iltahämärässä.+2.+Moos.+12:6
21.02.2019 11:53
Niin,+Luojan+raamatullinen+vuorokausihan+alkaa+illalla+auringon+laskiessa.+Joten+Yahushua+söi+pääsiäisaterian+lain+määräämän+käytännön+mukaan+14.+Illalla+ja+sitten+yön+jälkeen+14.+päivällä+klo+15:00+hän+kuoli.+
Sanot:
"Tämä+päivä,+jolloin+pääsiäislammas+teurastettiin,+ja+joka+on+ENSIMMÄINEN+happamattoman+leivän+päivä,+oli+takuuvarmasti+Nisan+14.+Siitä+ei+ole+mitään+epäselvyyttä."
Ei+olekaan.+Olemme+siis+täysin+samaa+mieltä.+Ei+ristiriitaa.+Hienoa.+Loistava+keskustelun+lopputulos.
21.02.2019 11:46
3 / 34