Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

366

  1. "Paitsi+ettei+suurin+osa+miehistä+välitä+naisen+duunista+pätkääkään,+moni+miehistä+varmastikin+valitsee+mieluummin+sen+että+naiselta+riittää+aikaa.+Siis+tietty+niin+ettei+ole+koko+ajan+toisen+rahapussilla,+mitä+ei+korvauksillakaan+elävän+tarvitsisi+tehdä.+"Niin+no,+tämä+toimii+varmaan+seurustellessa+ihan+hyvin.+Mutta+sitten+kun+asutaan+yhdessä,+perustetaan+perhe+ja+ostetaan+yhdessä+asunto+-+tai+vaikka+asuttaisi+vuokrallakin+-+silloin+se+parempituloinen+yleensö+haluaisi+kuitenkin+toisen+osallistuvan+kuluihin.+Olivat+ne+sitten+lasten+harrastuskuluja,+lasten+hankintoja,+asuntolainan+lyhennystä,+tai+ihan+vaikka+arkisia+menoja+-+kun+luultavasti+kuitenkaan+se+parempituloinen+ei+halua+mitoittaa+perheen+elintasoa+työttömyyskorvauksen+tasolle.
  2. "Ja+mitäs+eroa+tossa+nyt+sitten+on+siihen+naisten+valitukseen+etteivät+löydä+hyvää+miestä,+eli+samalla+sanovat+että+miehet+ovat+huonoja+kun+eivät+kelpaa?+Tietty+käytännössä+on+se+ero+että+naisilla+yleensä+on+huomattavasti+enemmän+vaihtoehtoja+mistä+valita.+"Ei+minusta+olekaan+ok+valittaa,+ettei+löydä+hyvää+miestä.+Se+ei+ole+oikein+korrektia,+ja+lisäksi+se+on+aika+epätarkka+ja+epämääräinen+ilmaus+-+huonoa+kieltä+siis.+Koska+eihän+parisuhteeseen+oikeasti+edes+riitä+se,+että+molemmat+ovat+hyviä+ihmisiä+-+kyllähän+parisuhteessa+pitää+olla+muutakin.+Joten+oikeampi+ilmaus+olisi,+ettei+löydä+sopivaa+tai+ei+löydä+sellaista,+jonka+kanssa+kiinnostus+ja+kemiat+kohtaisivat.+Koska+periaatteessa+todella+hyvä+mies+voisi+olla+jollekin+naiselle+todella+epäsopiva+-+ja+sitä+kautta+"huono"+-+kumppanivalinta.+Esim.+jos+toinen+ei+halua+lapsia+ja+toinen+haluaa,+tai+muuten+elämänarvot+ja+elämäntyylit+eivät+mene+yksiin.+Sitten+se+yhdelle+huono+voi+toidella+olla+täydellinen.Pointtini+olikin+se,+valittaako+asiantilaa+vai+alkaako+syytellä+muita.+Onsiis++eri+asia,+jos+valittaa+vaikka+näin:+"Harmittaa+ja+ärsyttää,+kun+en+vaan+löydä+ketään,+kyllästyttää+tää+sinkkuelämä,+hitto+kun+voikin+ihmisellä+olla+rakkaudessa+huono+tuuri."+Kuin+vaikka+näin:+"Ärsyttää+kun+en+löydä+ketään+koska+naiset/miehet+on+niin+nirsoja+ja+paskoja,+niillä+on+ihan+vääränlaiset+kriteerit,+ne+haluaa+ihan+vääränlaisia+asioita,+kyllä+niiden+pitäisi+mut+kelpuuttaa,+mä+en+saa+IKINÄ+KETÄÄN+-+tai+no+olisin+mä+jotain+saanut,+mutta+ne+oli+liian+huonoja...+summa+summarum:+kylläpä+naiset/miehet+on+nirsoja+ja+paskoja+ja+tyhmiä+ja+ymmärtämättömiä..."No,+joskus+tietysti+voi+olla,+että+jos+ainoat,+jotka+pystyisi+saamaan,+ovat+vaikka+olleet+päihde-+tai+peliriippuvaisia,+voi+puhe+kääntyä+sellaiseksi,+ettei+löydä+hyvää+miestä.+No,+en+silti+itse+ilmaisisi+asiaa+näinkään.+Ei+se+peliriippuvainenkaan+välttämättä+HUONO+mies+ole,+mutta+ehkä+hän+ei+ole+hyvä+valinta+kumppaniksi.+Tai+ei+ainakaan+juuri+tälle+ihmiselle.+Mutta+tosiaan,+toivoisin+ihmisten+puhuvan+selkeämmin+ja+käyttävän+täsmällisempiä+ilmaisuja!
  3. Pekalle+ei+kelpaa+kuka+tahansa,+vaan+hän+haluaa+ihastumista+ja+tietynlaisen+ihmisen.+Silti+hän+ei+ymmärrä,+miksi+naiselle+ei+riitä+mies+kuin+mies,+jos+tämä+vain+on+jotakuinkin+normaali+mies.+Pekalla+on+itsellään+erityisvaatimuksia,+tai+sanokaamme+toiveita,+kuten+naisen+pitää+uskaltaa+"liata+kätensä"+-+jutussa+ei+yksilöidä,+mitä+tämä+tarkoittaa,+mutta+oletan+että+jotain+puutarhanhoitoa+tai+autonrassausta+tai+kalanperkausta.+Mikäs+siinä.+Pekka+ei+kuitenkaan+käsitä,+että+ehkä+naisellakin+voi+olla+jotain+erityisvaatimuksia,+tai+sanokaamme+toiveita.+Pekka+ei+myöskään+ota+huomioon+sitä+vaihtoehtoa,+että+mahdollisesti+hänen+kiinnostuksensa+kohteena+olevat+naiset+eivät+olisikaan+olleet+kalastus-+ja+erähenkisiä+tyyppejä+eli+eivät+sitten+sopineet+Pekan+asettamiin+raameihin.Pekka+on+ymmärtänyt,+että+jotkut+naiset+olisivat+olleet+kiinnostuneita+hänestä,+mutta+he+eivät+kelvanneet+Pekalle.+Heitä+ei+siis+oteta+lukuun,+ja+todetaankin+siksi,+että+"kaikki+naiset+syrjivät+Pekkaa".+Pekka+on+myös+huomannut,+että+naisille+ei+kelpaa+työtön+mies,+vaikka+työttömyys+ei+olekaan+vaikuttanut+siihen,+ovatko+naiset+kiinnostuneita+hänestä.Pekka+ei+vaan+käsitä,+miksi+hänen+mielestään+kiinnostavat+naiset+eivät+kelpuuta+häntä.+Pekan+ei+tietysti+itse+tarvitse+kelpuuttaa+ketä+tahansa.+Naisten+kohdalla+on+toisin+-+heille+pitäisi+kelvata+Pekka+vain+siksi,+että+Pekka+itse+haluaa+tämän+naisen.Miksiköhän+Pekka+on+vielä+sinkku?+En+kyllä+saata+käsittää.
  4. "No+entäpä+sitten,+jos+nainen+on+vaikka+kaupan+kassalla+ja+viikon+mittaan+satoja+kohtaamisia+miesten+kanssa.Joukossa+on+varmasti+kymmeniä+miehiä,+jotka+samalla+miettivät,+että+tuossapa+on+viehättävä+nainen+ja+osa+jopa+ihastuu,+mutta+miten+asian+viestittää,+että+nainen+tietäisi.Mitä+jos+mies+alkaa+juttelemaan+naiselle,+niin+liikuttaako+se+naista+millään+tavoin."Onko+teistä+kaupan+kassatilanne+joku+"kohtaaminen+vastakkaisen+sukupuolen+kanssa"?+En+ole+ikinä+ollut+itse+asiakaspalvelutyössä,+mutta+vähän+veikkaan,+että+ne+kassalla+käyvät+asiakkaat+menevät+aika+lailla+liukuhihnamaisesti+ohi,+ja+lähinnä+voisi+kuvitella+kassatyöntekijän+huomoivan+sitä+kassakonettaan+ja+niitä+hihnalla+olevia+ostoksia.Miksi+joku+ihastuisi+kaupan+kassaan?+Siis+en+tarkoita,+etteikö+voisi+ihastua+henkilöön,+joka+on+töissä+kaupan+kassalla,+vaan+MIHIN+se+asiakas+sitten+oikein+ihastuisi,+jos+ei+tunne+toista+yhtään,+on+nähnyt+tämän+vaan+siinä+kassalla,+ja+vaihtanut+tämän+kanssa+muutaman+sanan+tyyliin:"Hei.+Laitetaanko+pakasteet+pieneen+pussiin?""Ei+tarvi,+kiitos.""Yhdenkäntoista+viisikymmentä.+Onko+S-etukorttia?""Joo.+-+-+-++Tää+kone+ei+nyt+lue+mun+S-etukorttia.""Joo+se+on+joskus+vähän+hankala.+Kokeilepa+uudestaan.""No+nyt+toimii.""Kiitos+ja+hyvää+päivänjatkoa.""Sitä+samaa+kiitos."Joo,+voihan+sitä+huomata,+että+kivannäköinen+kassa+tms.+Mutta+kuinka+syvästi+sitä+IHASTUISI+pelkkään+ulkonäköön+ja+asiakaspalvelupuheeseen?+Voihan+toki+IHAILLA+-+mutta+kuinka+pahasti+olisi+laittanut+itsensä+likoon?+Ja+toisaalta+miksi+se+kassa+kiinnostuisi+vastavuoroisesti+tyypistä,+josta+ei+oikeastaan+tiedä+mitään+-+koska+tuskinpa+hän+kiinnittäisi+edes+huomiota+toisen+ostoskorin+sisältöön,+ellei+nyt+jotain+tosi+kummallista+joka+kerran+osta,+kuten+moottorisahanteriä+ja+sata+suklaamunaa.+Eri+asia+sitten,+herättäisikö+tämä+romanttista+kiinnostusta+kuitenkaan."No+entäpä,+jos+nainen+huomaakin+miehen,+johon+ihastuu.Ilmaiseeko+nainen+ihastumistaan+miehelle+millään+tavoin,+vai+istuuko+vaan+ja+yrittää+ajatuksen+voimalla+viestittää,+että:+hei+ihana+mies,+tee+aloite+ja+pyydä+mut+vaikka+kahville,+oon+ihastunut+sinuun."No+jos+on+asiakaspavelussa+työtehtävissä,+tuskinpa+hän+alkaa+säätää+mitään+treffejä.+Ja+vaikea+kuvitella,+että+kaupan+kassa+-+tai+kukaan+muukaan+-+tuosta+noin+vaan+yht'äkkiä+ihastuisi+johonkin+täysin+sattumanvaraiseen+asiakkaaseen,+josta+ei+tiedä+mitään.+Ei+ihmisen+ihastuminen+yleensä+sillä+lailla+tapahdu.+Kuinka+moni+salamaihastuu+johonkin+tuntemattomaan+ohikulkijaan?Mutta+noin+muuten+on+tietysti+yksilöllistä+kuka+tekee+ihastuneena+mitäkin.+Itse+olen+aina+tehnyt+aloitteen,+kun+olen+ollut+edes+alustavasti+kiinnostunut+toisesta,+ja+varsinkin,+jos+olen+mennyt+kunnolla+ihastumaan.+Paitsi+toki+sellaisessa+tapauksessa+en+tekisi,+jos+kohde+olisi+jollain+lailla+"mahdoton+kohde",+esim.+jos+ihastuisi+johonkin+varattuun,+joka+ei+selkeästi+ole+vastavuoroisesti+kiinnostunut.+Tai+ihastuisi+vaikka+henkilöön,+johon+olisi+jomman+kumman+osalta+jokin+ammatillinen+suhde.
  5. "Naisista+en+tiedä,+että+kukaan+olis+keksiny+mitään,+mutta+miehiä+riittää+ympäri+maailman."Et+voi+olla+syntynyt+vuonna+1983+jos+et+tähän+ikään+mennessä+ole+kuullut+yhdestäkään+naisen+tekemästä+keksinnöstä+tässä+maailmassa.+Johan+sun+on+täytynyt+kasvaa+ja+elää+täysin+jossain+tynnyrissä.+Miten+et+ole+edes+nettiin+päästyäsi+onnistunut+löytämään+tiedon+äärelle?+Siis+jo+pelkän+peruskoulun+suoritettuasi+sun+pitäisi+osata+nimetä+vähintään+muutama+nainen,+joka+on+keksinyt+jotain,+puhumattakaan,+jos+olet+ikinä+opiskellut+yhtään+mitään,+lukenut+lehtiä,+kirjoja,+katsonut+televisiota...