Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

366

  1. Miksi+4-5+keskustelua+kahden+viikon+aikana+on+jotenkin+huono+juttu?+Kuulostaa+ihan+siltä+kuin+olettaisit+löytäväsi+elämäsi+suhteen+tai+edes+seksiseuralaisen+HETI.+Mutta+eihän+se+niin+tapahtunut+edes+ennen+deittisovelluksia.+Kyllä+siihen+voi+vähän+aikaa+mennä,+ja+jos+olet+vaikka+pari+kuukautta+siellä+ja+uusia+keksusteluja+syntyy+tuohon+tahtiin,+niin+silloinhan+sulla+tulee+jo+aika+monta+kohtaamista+uusien+ihmisten+kanssa.+Jos+näistä+jonkun+kohdalla+kiinnostus+on+molemminpuolinen,+niin+mitä+olisit+tehnyt+niillä+parilla+sadalla+muulla?
  2. Minulla+tuo+mainitsemani+on+kyllä+toiminut.+Ja+siis+tottakai+asioista+puhutaan+-+tarkoitinkin+sitä,+että+kun+kerran+suhteessa+ollaan+ja+puhutaan+yleensäkin+kaikenlaista,+ja+varsinkin+mitä+pitempään+ollaan+yhdessä,+sitä+paremmin+oppii+toisen+tuntemaan,+niin+silloin+tietää,+mistä+toinen+tykkää+ja+mistä+ei.+Ainahan+voi+tulla+huteja+ja+joskus+luulee+toisen+tykkäävän+jostain+verhoista,+mutta+sitten+tämä+ei+tykkääkään+-+toisaalta+mitä+sitten,+ne+ovat+vain+verhot.+Ja+ainahan+voi+soittaa+kaupasta+ja+sanoa,+että+"hei,+täällä+olis+nyt+tällaiset-ja-tällaiset,+minusta+nämä+on+aika+kivat,+luuletko+että+tykkäät+-+eli+ostanko?"+jne.Niin,+kaikki+eivät+tosiaan+puhu+omista+asioistaan,+mutta+sehän+ei+olisikaan+se,+mitä+itse+haluan+kumppaniksi.+Tässähän+kysyttiin,+mikä+itselle+on+ihannekumppani.+Ja+minulle+ihannekumppani+on+sellainen,+joka+puhuu+ja+keskustelee+ja+päästää+lähelleen+-+eli+jonka+oppii+oikeasti+tuntemaan,+ja+joka+myös+haluaa+oppia+tuntemaan+minut.+Ei+minulle+riitä+vain+joku+mykkä+hahmo+samassa+huoneessa,+jos+kärjistetysti+asian+ilmaisen.+Mutta+tottakai+tajuan,+että+joku+muu+voi+kokea+häiritseväksi+sen,+mikä+minusta+on+ihanteellista,+ja+hänellä+olkoon+siihen+oikeus+-+hänelle+ehkä+löytyy+sitten+joku+toinen+kumppani,+joku+toisentyyppinen+ihminen+kuin+mitä+vaikka+itse+olen.+Toimiva+suhde+syntyy+kahden+samantyyppisen+ihmisen+välillä.Ei+kai+se+oman+elämän,+toisen+elämän+ja+yhteisen+elämän+erottelu+nyt+niin+vaikeaa+ole.+Esimerkkejä:+Omaa+elämää+on+vaikka+se,+miten+itse+haluaa+pukeutua,+mitä+haluaa+tehdä+työkseen,+mitä+harrastaa,+keitä+haluaa+ystävikseen,+milloin+tapaa+omia+ystäviään+ja+mitä+heidän+kanssaan+tekee,+milloin+menee+tapaamaan+sukulaisiaan,+mitä+haluaa+syödä,+mitä+ostaa+omilla+rahoillaan,+ketä+äänestää,+oma+maailmankatsomus,+jne+jne.Yhteistä+elämää:+Yhteinen+koti+ja+talous,+hankitaanko+lapsia+ja+jos+niin+milloin,+mitä+tykätään+tehdä+yhdessä,+yhteinen+seksielämä+-+mitä,+milloin,+missä,+jne+-+ja+muut+parisuhteen+asiat,+mikäli+osa+rahoista+on+yhteisiä,+sovitaan+yhdessä+mihin+niitä+käytetään+ja+miten...+ja+sitä+rataa.+Eli+vaikka+kodin+sisustuksen+voi+sopia+yhdessä,+mutta+ei+kyllä+kannata+jumittua+joka+ikiseen+pikku+esineeseen+ja+punnita,+saako+se+olla+huoneessa+-+jos+toinen+siitä+tykkää,+voi+sen+antaa+olla+siellä+vaikka+vain+siksi,+jos+se+tuottaa+kumppanille+iloa.
  3. "Sen+pitäisi+mennä+varmaan+niin+kuten+mun+nuoruudessa.+Eka+tavattiin+chatissa,+sitten+vaihdettiin+sähköpostiosoitteet+ja+kirjoiteltiin+aikamme,+sitten+vaihdettiin+numerot+ja+soiteltiin+aikamme+ja+pidimme+toisistamme+tosi+paljon+ja+vasta+viimeisenä+kun+oli+selvää+että+sovimme+hyvin+yhteen+vaihdoimme+kuvat+ja+tapasimme+ja+aloimme+seurstelemaan."Eli+sun+nuoruudessa+(koska+nuoruudessasi+käytettiin+jo+sähköpostia,+veikkaan+että+olet+pari+vuotta+nuorempi+kuin+minä)+käytitte+ensin+kauheasti+aikaa+tutustumiseen,+ajatusten+vaihtoon,+kiinnostumiseen+-+ja+sitten+vaihdoitte+viimeiseksi+kuvat+ja+tapasitten+ja+sitten+aloitte+seurustelemaan+siinä+tapauksessa,+jos+kaiken+muun+kivan+jälkeen+vielä+se+ulkonäkökin+miellytti+ja+livetapaamisessa+synkkasi.Todellakaan+en+usko,+että+vaikka+kirjoittelu+sujui+ja+ajatukset+osui+yksiin,+niin+jos+live-tapaamisessa+ei+enää+tuntunutkaan+luontevalta,+että+silti+aloitte+seurustella.+Enkä+myöskään+usko,+että+jos+kaiken+sen+kirjoittelun+aikana+olitte+luoneet+mielikuvan+kivannäköisestä+ja+sympaattisen+oloisesta+tyypistä,+niin+jos+kuvassa+olikin+herkän+keijukaisen+sijaan+joku+finninaamainen+ja+ylipainoinen+murjottaja,+tai+ylipäänsä+jos+kuva+sattui+olemaan+pettymys.Kyllä+ihmiset+ovat+kuvia+kyselleet+jo+50-luvun+kirjeenvaihtoilmoituksissa,+että+ei+tuo+mikään+uusi+juttu+ole.Mutta+sikäli+olet+oikeassa,+että+pelkkä+ulkonäöllinen+miellyttävyys+ei+tietenkään+ole+tae+yhteensopivuudesta.+Mutta+tuskin+sitä+kukaan+nykyisinkään+olettaa.+Ihmiset+vaan+tietävät,+että+vaikka+ajatukset+ja+mielipiteet+osuisivat+yksiin,+niin+seksuaalista+ja+romanttista+suhdetta+ei+synny,+jos+toista+kohtaan+ei+tunne+mitään+seksuaalista+ja+romanttista.+Ja+joskus+ulkonäöllinen+epäsopivuus+voi+olla+tämän+esteenä.+(Se+ei+silti+tarkoita,+että+vain+se+yleisen+standardin+mukaan+kaunein/komein+kelpaisi,+mutta+ihmisillä+on+erilaisia+mieltymyksiä+ja+joskus+joku+on+sitä+"omaa+tyyppiä",+joskus+taas+ei+-+esim.+jollekin+toisen+punkkarityyli+on+ehdoton+ei,+kun+taas+joku+toinen+voi+kiinnostua.)