minkä näistä haluaisit kumppaniksesi

millainen.luonne.on

1 sen sana on laki eli se vie ja sinä vikiset 2 kuuntelee sinua ja teette yhdessä päätökset mutta hän sanoo viimeisen sanan 3 teette yhdessä päätökset ja otat hänen toiveet huomioon mutta sinä teet päätöksen eli sanot viimeisen sanan 4 sinä määräät ja kumppani vikisee 5 kumpikin päätätte mutta menee jahkailuksi kun kumpikaan ei osaa päättää mutta tasavertainen kumppanuus ehkä toinen määrää toisissa ja sinä toisissa asioissa

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rtf76wf

      Varmaan 2 koska en saa päätettyä edes mitä syödään lounaaksi.
      Tai 3 koska kyllä kun tarpeeksi painostetaan niin joku päätös syntyy ja pyrin ottamaan toisen osapuolen aina huomioon.

    • tasapainoinen10

      2 ja 3 eli riippuu asiasta. Molemmat joustaa ja tekee päätöksen, joka ok molemmille.

      • pitkätukka-68

        Samma.


      • pitkätukka-68
        pitkätukka-68 kirjoitti:

        Samma.

        Riippuu tietenkin paljon asiasta josta on tarkoitus päättää. Jos on kyse vaikkapa verhojen tai muun kodintekstiilin ostosta, niin annan naisen sanoa viimeisen sanan. Jos taas vaikka jostain tietotekniikkaan liittyvästä hankinnasta, niin luultavasti asiasta paremmintietävänä sanon viimeisen sanan.

        (Tai jos kupittelusta, niin minä päätän ainakin omasta puolestani.)


    • Joskus joutuu ottamaan vetovastuuta, jos kumppani ei jostain syystä saa tehtyä minkäänlaista päätöstä. Mutta sittenkin pidän reiluna ilmoittaa, että meinaan toimia näin...sanoppas mitä mieltä olet? Ja jos kumppani kohauttaa olkiaan ja vaikenee, se on sen merkki ettei vastausta taida tulla, joten ilmoittaisin että minä nyt sitten teen tämän päätöksen, koska joku päätös on mielestäni tehtävä.

      Siinä voi vielä vaikuttaa.. :)

      Minusta on kumminkin reilua kertoa yhteisiä asioita koskveat päätökset, jälkipuheitahan siitä muuten vaan tulloo...

    • Eiyliminää

      2 näin on kohtuullista.

    • En mitään noista.

      Vaihtoehto 6: Kumpikin tekee omaa elämäänsä ja itseään koskevat päätökset, ja kumpikin osaa jahkailematta kertoa yhteisistä tai toiseen liittyvistä asioista itseään miellyttävän vaihtoehdon. Sellaiset asiat, jotka liittyvät molempiin osapuoliin ja molempien elämään, päätetään yhdessä niin, että pyritään löytämään molempien kannalta hyvä vaihtoehto. Omaa elämää koskevat päätökset, jotka vaikuttavat toisen elämään, päättää kumpikin itse, mutta koska kyse on niin läheisestä suhteesta, tulee asiasta puhuttua toisen kanssa muutenkin sekä tietysti myös siksi, että päätös vaikuttaa tähänkin ja siksi itse haluaa keskustella siitä kumppanin kanssa. Pikkuasioiden suhteen se päättää, joka on lähimpänä päätettävää asiaa - esimerkiksi jos pitää ostaa ne uudet verhot, se ostaa ne, joka ensimmäisenä löytää sopivat. Kumpikin tuntee toisensa niin hyvin, että osaa vaikka verhoja ostaessa valita sellaiset, joista kumpikin pitää. Yleensä suhteessa ei nouse keskeiseksi kysymykseksi se, kuka päättää, koska suhteessa on kyse ihan muusta asiasta kuin päätösvallalla pelaamisesta.

      • pikkasenidealistista

        Sulla on ihan hieno ajattelutapa, mutta ihan liian idealistinen eli ei tuu helposti toimimaan. Tuo, että kumpikin toimii toista ajatellen, mutta että asioista ei puhuta vaatii kummaltakin kykyä huomioida toista ja toisaalta johtaa herkästi oletuksiin, joka ei tuu toimiin. Lisäksi, jos ootte yhdessä, niin vaikka teillä omisi vanhan elämän palasia niin tuollanen jaottelu sun elämä, mun elämä ja palanen meidän elämää on haaste. Olettamus, että kumpikin puhuu asioista on myös herkästi hsrhas, monet miehet ei omista asioistaan mitään puhu ja ite oon siinä mielessä samanlainen, että en alkais millään hohtimulla toisesta ihmisestä asioita kaivaa eli ei mulle ainakaan puhumattomua miehiä, kutsukoot itseään sitten ujoiksi, nössöiksi, juroiksi rai mitä vaan niin ei sellasta eikä mitään diipadaapan puhujaa.


      • pikkasenidealistista kirjoitti:

        Sulla on ihan hieno ajattelutapa, mutta ihan liian idealistinen eli ei tuu helposti toimimaan. Tuo, että kumpikin toimii toista ajatellen, mutta että asioista ei puhuta vaatii kummaltakin kykyä huomioida toista ja toisaalta johtaa herkästi oletuksiin, joka ei tuu toimiin. Lisäksi, jos ootte yhdessä, niin vaikka teillä omisi vanhan elämän palasia niin tuollanen jaottelu sun elämä, mun elämä ja palanen meidän elämää on haaste. Olettamus, että kumpikin puhuu asioista on myös herkästi hsrhas, monet miehet ei omista asioistaan mitään puhu ja ite oon siinä mielessä samanlainen, että en alkais millään hohtimulla toisesta ihmisestä asioita kaivaa eli ei mulle ainakaan puhumattomua miehiä, kutsukoot itseään sitten ujoiksi, nössöiksi, juroiksi rai mitä vaan niin ei sellasta eikä mitään diipadaapan puhujaa.

        Minulla tuo mainitsemani on kyllä toiminut. Ja siis tottakai asioista puhutaan - tarkoitinkin sitä, että kun kerran suhteessa ollaan ja puhutaan yleensäkin kaikenlaista, ja varsinkin mitä pitempään ollaan yhdessä, sitä paremmin oppii toisen tuntemaan, niin silloin tietää, mistä toinen tykkää ja mistä ei. Ainahan voi tulla huteja ja joskus luulee toisen tykkäävän jostain verhoista, mutta sitten tämä ei tykkääkään - toisaalta mitä sitten, ne ovat vain verhot. Ja ainahan voi soittaa kaupasta ja sanoa, että "hei, täällä olis nyt tällaiset-ja-tällaiset, minusta nämä on aika kivat, luuletko että tykkäät - eli ostanko?" jne.

        Niin, kaikki eivät tosiaan puhu omista asioistaan, mutta sehän ei olisikaan se, mitä itse haluan kumppaniksi. Tässähän kysyttiin, mikä itselle on ihannekumppani. Ja minulle ihannekumppani on sellainen, joka puhuu ja keskustelee ja päästää lähelleen - eli jonka oppii oikeasti tuntemaan, ja joka myös haluaa oppia tuntemaan minut. Ei minulle riitä vain joku mykkä hahmo samassa huoneessa, jos kärjistetysti asian ilmaisen. Mutta tottakai tajuan, että joku muu voi kokea häiritseväksi sen, mikä minusta on ihanteellista, ja hänellä olkoon siihen oikeus - hänelle ehkä löytyy sitten joku toinen kumppani, joku toisentyyppinen ihminen kuin mitä vaikka itse olen. Toimiva suhde syntyy kahden samantyyppisen ihmisen välillä.

        Ei kai se oman elämän, toisen elämän ja yhteisen elämän erottelu nyt niin vaikeaa ole. Esimerkkejä: Omaa elämää on vaikka se, miten itse haluaa pukeutua, mitä haluaa tehdä työkseen, mitä harrastaa, keitä haluaa ystävikseen, milloin tapaa omia ystäviään ja mitä heidän kanssaan tekee, milloin menee tapaamaan sukulaisiaan, mitä haluaa syödä, mitä ostaa omilla rahoillaan, ketä äänestää, oma maailmankatsomus, jne jne.
        Yhteistä elämää: Yhteinen koti ja talous, hankitaanko lapsia ja jos niin milloin, mitä tykätään tehdä yhdessä, yhteinen seksielämä - mitä, milloin, missä, jne - ja muut parisuhteen asiat, mikäli osa rahoista on yhteisiä, sovitaan yhdessä mihin niitä käytetään ja miten... ja sitä rataa. Eli vaikka kodin sisustuksen voi sopia yhdessä, mutta ei kyllä kannata jumittua joka ikiseen pikku esineeseen ja punnita, saako se olla huoneessa - jos toinen siitä tykkää, voi sen antaa olla siellä vaikka vain siksi, jos se tuottaa kumppanille iloa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      322
      3353
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      209
      2769
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      143
      2495
    4. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      17
      2009
    5. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      2005
    6. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1662
    7. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      10
      1586
    8. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      20
      1546
    9. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      122
      1276
    10. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      246
      1221
    Aihe