Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

1176

1. Jos minä en olisi tullut uskoon, minä olisin jonain päivänä tappanut itseni. Maailma on julma, jopa uskomaton maailma. Minä yritin kerran ja epäonnistuin. Maailma potkii kaikki heikot mennen tullen. Minä olin liian heikko elämään vahvojen ihmisten kanssa. Minä oli herkkä ja minulle naurettiin. Toivoin vain kuolemaa, minulla ei ollut mitään halua elää. Ainoastaan pienet poikkani estivät minua tekemästä pahaa itselleni.

Nyt minä olen lahkolainen ja nautin elämästä. Iloitsen lintujen liverryksestä, jopa variksen äänestä, vaikka ei se kaikista kaunein ääni ole. Kun näen rusakon pomppivan pihalla, sydämeni sykähtää ilosta. Minun tekisi mieleni mennä painamaan kasvoni sen turkkia vasten ja pitää sitä lähelläni. Kun näen sinivuokon nostavan sinistä kukkaansa maasta, lähellä voi olla vielä luntakin, mutta se korottaa sinisen kukkansa kohti taivasta ja minä olen onnellinen. Katselen sen kaunista kukkaa ja iloitsen Jumalan ihmeellisestä maailmasta. Kuinka paljon ihania kukkia Hän on antanut meille ihmisille iloksi tänne maailman harmauteen.
  2. Kirjoitin epäselvästi, en tarkoittanut opettajia, kun kirjoitin kotioloista. Tarkoitin lapsien kotioloja. Heillä voi olla todella vaikeaa omassa kodissaan. Mutta ei se oikeuta siihen, että saa luokassa mesota ja häiritä toisia. Minun enoni oli alkoholisti ja hänen vaimonsa myös. Heillä oli yksi tyttö, joka otettiin heiltä jossain vaiheessa pois. Usein olen ajatellut serkkuani, miten se kaikki on vaikuttanut hänen elämäänsä. Onneksi hän sai hyvän sijaiskodin, missä hän tykkäsi olla.

Olen opettajien puolella. Opettajat ovat kovilla, kun yrittävät luotsata kurittomia kakaroita eteenpäin.

Isäni oli koululla vahtimestarina. Siellä näki, millaisia jotkut lapset olivat. Siinä meinasi meikäläisen hermokin mennä, kun näki heidän käytöksensä. Kouluissa työskentely on aina vaan vaikeampaa. Itsekin olin yhden vuoden aikana opettajien sijaisena. Silloin ajattelin, ettei minusta koskaan tule opettajaa. Oli se niin kauheaa. Onneksi suurin osa lapsista halusi oppia, mutta se osa, joka oli kuritonta, teki välillä toistenkin oppimisen vaikeaksi.

Olen samaa mieltä, että tarkkailuluokat pitäisi tulla takaisin. Siinä olisi se etu, että ne, jotka haluavat opiskella, saavat tehdä niin ilman jatkuvaa häiriötä.
  3. Ei luvannut minulle taivaspaikkaa, kun olin Niilo Yli-Vainion kokouksessa, koska en ollut uskossa silloin.

En ole lahkon orja, vaan olen Jeesuksen orja, siis Hänen omansa. Kun ihminen ottaa Jeesuksen vastaan elämäänsä, on hyvä, että on paikka, mihin menee kuuntelemaan Jumalan sanaa. Raamatun lukeminen on todella tärkeää.

Miksi me emme näe sitä, että me kaikki olemme vajavaisia ihmisiä. Meillä ei ole oikeutta sormella syyttää toisiamme. Eikö Jeesus käskenyt rakastamaan toisiamme. Hän käski rakastamaan myös niitä, jotka ovat meidän vihollisiamme. Meillä ei ole kenelläkään varaa heitellä kiviä toisiamme kohtaan. Kuka meistä on se synnitön, joka voi heittää kiviä toisten niskaan. Me kaikki olemme syntiä tehneet ja lopettakaamme kivien heittely. Miksi on niin vaikea rakastaa lähimmäistä ? Miksi on niin vaikeaa rakastaa sitä toista ihmistä, joka ei ole kaikessa samaa mieltä kuin minä ? Onko se niin, että nostan itseni toisen yläpuolelle ja olen olevinani oikeassa ? Olenko niin oikeaoppinen, että luulen, että minulla on vain kaikki totuus ? Vain minulleko Jumala on antanut totuuden ja muut, jotka eivät ole kanssani samaa mieltä, ovat väärässä ?

Olisiko meidän mentävä itseemme ja pyydettävä, että Jumala auttaisi meitä näkemään totuuden itsestämme. Kunpa näkisimme omat motiivimme, kun hyökkäämme toistemme kimppuun. Onko siellä takana oikeaoppisuuden kaapu, halu olla toisten yläpuolella ja sieltä korkeudesta huudella toisille ilkeyksiä.
  4. Minkä tähden me himoitsemme vauvoja ? Voisitko selventää ajatustasi ? Vai heitätkö tuosta jonkun ajatuksen ajattelematta mitään ?

En ole koskaan ajatellut, että himoitsisin vauvoja. Mitä se himoitseminen tarkoittaa. Voisitko ystävällisesti kertoa minulle. Olenko niin tyhmä, etten ymmärrä, mitä vauvojen himoitseminen tarkoittaa ? Ei ole tullut mieleenkään, kun olen nähnyt vauvan, että alkaisin himoitsemaan sitä vauvaa. Miten se himoitseminen tapahtuu ? Jotkut himoitsevat rahaa, omaisuutta, taloja ja peltoja. Mutta se, että himoitsee vauvoja, se on minulle kysymysmerkki.

Mitä minulle merkitsee, kun minut kastettiin vauvana ? Nuorena se ei merkinnyt mitään. Ei yhtikäs mitään, koska kuljin Jumalan vihollisena. Kaste ei antanut minulle rakkautta Jumalaa kohtaan. Kaste ei antanut minulle mitään uskonnollista tietoa, että olen Jumalan lapsi, koin vain, että Jumala ei välitä yhtään minusta, koska tein niitä tekoja, jotka ovat Jumalan sanaa vastaan.

Minun esi-isäni ja -äitini teloitettiin 1800-luvulla. He olivat murhanneet yhden miehen. Pelastuivatko he sen tähden, että heidät oli kastettu vauvana. Jos he eivät siellä vankilassa ottaneet Jeesusta vastaan, he eivät pelastuneet.

Jeesus on ainoa tie Isän Jumalan luo. Ei ole muuta tietä.

Minun mielestäni kaste ei tee meistä yhtään parempia ihmisiä, vain se, kun otamme Jeesuksen vastaan elämäämme, muuttaa meitä. Ainakin itse olen huomannut, että ne teot, mitä aikaisemmin tein, niitä en enää tahdo tehdä, koska ne ovat Jumalan sanan vastaisia.