Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Monkki
profiilit
Monkki
Monkki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
1176
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jos minä en olisi tullut uskoon, minä olisin jonain päivänä tappanut itseni. Maailma on julma, jopa uskomaton maailma. Minä yritin kerran ja epäonnistuin. Maailma potkii kaikki heikot mennen tullen. Minä olin liian heikko elämään vahvojen ihmisten kanssa. Minä oli herkkä ja minulle naurettiin. Toivoin vain kuolemaa, minulla ei ollut mitään halua elää. Ainoastaan pienet poikkani estivät minua tekemästä pahaa itselleni.
Nyt minä olen lahkolainen ja nautin elämästä. Iloitsen lintujen liverryksestä, jopa variksen äänestä, vaikka ei se kaikista kaunein ääni ole. Kun näen rusakon pomppivan pihalla, sydämeni sykähtää ilosta. Minun tekisi mieleni mennä painamaan kasvoni sen turkkia vasten ja pitää sitä lähelläni. Kun näen sinivuokon nostavan sinistä kukkaansa maasta, lähellä voi olla vielä luntakin, mutta se korottaa sinisen kukkansa kohti taivasta ja minä olen onnellinen. Katselen sen kaunista kukkaa ja iloitsen Jumalan ihmeellisestä maailmasta. Kuinka paljon ihania kukkia Hän on antanut meille ihmisille iloksi tänne maailman harmauteen.
12.03.2023 12:30
Kun olen katsonut elämääni taaksepäin, olen tehnyt paljon elämässäni virheitä. Kuinka toivoisinkaan etten niitä olisi tehnyt.
Olen vihannut, kun olisi pitänyt rakastaa ihmistä, joka olisi silloin tarvinnut rakkautta ja hyväksymistä. Olen lyönyt vihoissani, kun olisi pitänyt nähdä toisen hätä. Näin vain silmilläni, enkä sydämelläni. En nähnyt toisen hätää, vihan takaa ja iskin takaisin. Kuinka usein olenkaan sanonut pahasti, kun olisi pitänyt sanoa ystävällinen sana, joka olisi auttanut ystävääni. En vain nähnyt hänen tuskaansa, näin vain oman vihani. Kuinka usein olen katsonut toista halveksivasti, vaikka toinen olisi tarvinnut hyväksyvän katseen, että hän olisi voinut jatkaa elämäänsä. Kuinka usein olenkaan estänyt ihmistä tulemaan lähelleni, että olisin voinut kuunnella häntä hänen surunsa keskellä. Kuinka usein olenkaan lähettänyt pois apua tarvitsevan ihmisen, joka olisi halunnut purkaa taakkaansa minulle. Minulla oli vain niin kiire päästä pois hänen läheltään. Kuinka usein minulla onkaan ollut niin vähää aikaa ystävälle. Kuinka usein omalla käytökselläni olenkaan tuhonnut jonkun elämän, vain sen tähden, että minulla on niin vähän rakkautta lähimmäistäni kohtaan. Kuinka usein olenkaan polkenut muita jalkojeni alle, että olen voinut nostaa itseäni vähän korkeammalle. Voi minua, kunpa minulla olisi enemmän rakkautta.
12.03.2023 11:43
Kun poikani kastettiin, oli heillä valkoinen ristiäismekko päällä. Olisiko sinulla joku mielipide siihen, millainen vaate olisi pitänyt olla, että se kelpaisi sinulle. Ei kai me voida alastikaan kasteelle mennä. Vai olisiko sinun mielestä hyvä mennä omat vaatteet päällä.
Raamatun mukaan yritän elää. Ihmisiltä en ota ohjeita, jos ne ovat Raamatun sanan vastaisia. Muutenkaan en tykkää siitä, että joku tulee ohjailemaan minun elämääni.
Minä olen kova lukemaan, mutta Parhamin kirja ei ole osunut silmieni eteen.
Sinä olet saanut päähäsi kaikenlaisia asioita vai onko sinut joku aivopessyt, kun näitä kirjoituksiasi kirjoittelet. Sinä liian paljon kirjoitat palturia. Sinä et tunne edes kaikkia helluntailaisia, et varmaankaan minuakaan, joten et voi yleistää asioita. Jos joku tekee jotain, ei se tarkoita, että kaikki tekevät. Minä virkkaan paljon, mutta ei se merkitse, että kaikki virkkaavat. Minä olen kova puhumaan, mutta ei se tarkoita, että kaikki ovat kovia puhumaan.
11.03.2023 18:36
Minulla on vuoden 1923, 1933/1938, 1992, saksankielinen, englanninkielinen ja ruotsinkielinen käännös ja sitten hepreankielinen Vanha ja Uusi Testamentti. Minulla on myös tämä sinun vihaamasi käännös Raamattu kansalle. Kaikkia tulee luettua. Taas valehtelit.
Sinähän se olet kova väittelemään ja valehteletkin kovasti. Tai sitten sinä luulet kaikenlaista, jonka sinä väännät todeksi.
Minä ihmettelen sinun kirjoituksiasi, kun haluat koko ajan halventaa toisia ihmisiä. Vaikka minä en pidä ihmisistä, kuitenkaan en halua halventaa toisia. Jeesuksen omat, kuuluivat he mihin kirkkokuntaan tahansa, näen siskoina ja veljinä.
11.03.2023 18:21
En ole tiennytkään, että vihaan kyseistä kohtaa Raamatussa. Koska olen kertonut sinulle vihastani. Monia asioita vihaan, mutta en ole tiennyt, että vihaan Raamatun tekstiä. Kerro, koska olen sinulle kertonut vihaavani.
Sinä taidat olla palturien kuningas, kun niin paljon kerrot palturia. Sinä voisit ottaa niminerkiksesi von Paltur. Se nimimerkki sopisi sinulle.
Jos joku ihminen sanoo sinulle, että ei tykkää jostain kohdasta Raamatussa, älä ihmeessä ajattele, että jokainen ajattelee niin. Minäkin rakastan eläimiä ja en kauheasti pidä ihmisistä, mutta ei se päde kaikkiin ihmisiin. Minä en voi sille mitään, että näen ihmiset yleensä pahoina.
11.03.2023 18:10
Voisitko vatata siihen, pelastuuko ihminen, joka on murhannut, tehnyt huorin, tehnyt aviorikoksen, raiskannut lapsia, vain sen tähden, että hänet on kastettu lapsena Jeesukseen Kristukseen.
Vastaatko siihen kysymykseeni: Saako ihminen tehdä mitä tahansa ja saa anteeksi kaikki tekonsa vain sen tähden, että hänet on kastettu lapsena Jeesukseen Kristukseen.
Sehän olisi monille ihmisille hyvä asia, koska Suomessa on monet lapset kastettu. He saavat elää millaista elämää tahansa ja taivaspaikka on odottamassa, koska heidät on kastettu Jeesukseen Kristukseen. Mikä on pyhityksen merkitys ?
11.03.2023 16:23
Siellä koulussa, missä isäni oli vahtimestarina, oli opettaja, joka kiusasi yhtä tyttöä. Hän laittoi tytön toisten oppilaiden keskelle ja halvensi tätä tyttöä oppilaiden kanssa. Tämä tyttö oli köyhästä perheestä. Se näkyi hänen vaatteistaan, hän joutui käyttämään isojen siskojen vaatteita. Minä en sitä nähnyt, mutta äitini näki. Näin ei saisi olla. On opettajia, jotka eivät sovellu opettajiksi. Ja kiusaaminen on aina ala-arvoista toimintaa.
Yksi tuttuni kertoi, että alaluokilla oli kurjaa, kun pojat häiriköivät tunneilla. Kun hän meni lukioon, muuttui luokka rauhalliseksi, koska häiriköt lähtivät koulusta pois.
11.03.2023 16:10
Saako Kristukseen kastettu tehdä syntiä niin paljon, kuin haluaa ? Koska hänet on kastettu Kristukseen ja hänelle on luotu ylösnousemusruumis, hänhän voi elää miten haluaa. Vaikka hän tekisi murhia, ylösnousemusruumis odottaa häntä, koska hänet on kastettu lapsena. Hän voi rauhassa huorata, tehdä aviorikoksia, raiskata lapsia, murhata. varastaa muutaman pankin. Koska hänellä on taivaassa odottamassa ylösnousemusruumis, hän voi elää niin kuin haluaa, ei mitään hätää, kaikki on hyvin.
Oletko sitä mieltä, että lapsena saatu todella pelastaa ihmisen, vaikka hän ei pätkääkään välittäisi uskonasioista. Vaikka hän sanoisi, että Jumalaa ei ole, mutta hänet on kastettu lapsena, taivaspaikka on varattuna hänelle.
11.03.2023 15:51
Hekumoitko kovastikin, kun saat haukkua muita uskovaisia ? Onko Jumala antanut sinulle valtuudet siihen. Onko sinulla kotona kovasti kiviä, joilla voit heitellä toisia ihmisiä ?
Missä sinun kirjoituksestasi kuvastuu Kristuksen rakkaus. Hän rakasti meitä ihmisiä niin paljon, että antoi henkensä meidän puolestamme. Hän kärsi ristin kuoleman ja kantoi meidän syntimme ja kiitokseksi me hakkaamme toisiamme sanan säilällä. Onko Jeesus onnellinen, kun katselee, että me hänen omansa taistelemme toisiamme vastaan ?
11.03.2023 15:40
Saako tämä henkilö tehdä syntiä mielin määrin, koska hän on saanut kasteessa ylönousemusruumiin ? Saako hän tehdä huorin, pankkiryöstön, aviorikoksen, harjoittaa insestiä ja tehdä kaikkea muuta pahaa ja pelastuuko hän sen tähden, että hänellä on kasteessa saatu ylösnousemusruumis ????
11.03.2023 15:19
Siis murhaajat pääsevät taivaaseen, jos heidät on kastettu lapsena. Varkaat pääsevät taivaaseen, jos heidät on kastettu lapsena. Avionrikkojat pääsevät taivaaseen, jos heidät on kastettu lapsena. Huorintekijät pääsevät taivaaseen, jos heidät on kastettu lapsena. Pedofiilit pääsevät taivaaseen, jos heidät on kastettu lapsena.
Onko näin ? Sillonhan ei ole mitään merkitystä, miten elää. Saa tehdä syntiä niin paljon kuin ehtii ja pääsee taivaaseen, koska on kastettu lapsena.
11.03.2023 15:04
Joh. 3:16:18 ”Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi. Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.”
”Also hat Gott die Welt geliebt, gass er seinen eingeborenen Sohn gab, auf dass alle, die an ihn glauben, nicht verloren werden, sondern das ewige Leben haben. Denn Gott hat seinen Sohn nicht gesandt in die Welt, dass er die Welt richte, sondern dass die Welt durch ihn selig werde. Wer an ihn glaubt, der wird nicht gerichtet; wer aber nicht glaubt, der ist schon gerichtet, denn er glaubt nicht an den Namen des eingeborenen Sohnes Gottes. ”
Minä uskon siihen, että me pelastumme ainoastaan, kun otamme Jeesuksen vastaan elämäämme. Jeesus on ainoa tie Isän Jumalan luo.
11.03.2023 10:15
Mitä sille ylönousemusruumiille tapahtui minun esi-isäni kanssa. Hän murhasi miehen ja hänet teloitettiin 1800-luvulla. Samoin hänen vaimonsa. Heiltä jäi pieniä lapsia, nuorin oli 4 vuotias. Minun esi-isäni oli 11 vuotias ja hän joutui rengiksi, niin kuin hänen veljensäkin.
Oliko esi-isälläni ylösnousemusruumis, kun hänet mestattiin ?
11.03.2023 09:46
Onkohan niitä ihmisiä paljon enää elossa, jotka ovat käyneet kiertokoulun ?
11.03.2023 09:42
Kirjoitin epäselvästi, en tarkoittanut opettajia, kun kirjoitin kotioloista. Tarkoitin lapsien kotioloja. Heillä voi olla todella vaikeaa omassa kodissaan. Mutta ei se oikeuta siihen, että saa luokassa mesota ja häiritä toisia. Minun enoni oli alkoholisti ja hänen vaimonsa myös. Heillä oli yksi tyttö, joka otettiin heiltä jossain vaiheessa pois. Usein olen ajatellut serkkuani, miten se kaikki on vaikuttanut hänen elämäänsä. Onneksi hän sai hyvän sijaiskodin, missä hän tykkäsi olla.
Olen opettajien puolella. Opettajat ovat kovilla, kun yrittävät luotsata kurittomia kakaroita eteenpäin.
Isäni oli koululla vahtimestarina. Siellä näki, millaisia jotkut lapset olivat. Siinä meinasi meikäläisen hermokin mennä, kun näki heidän käytöksensä. Kouluissa työskentely on aina vaan vaikeampaa. Itsekin olin yhden vuoden aikana opettajien sijaisena. Silloin ajattelin, ettei minusta koskaan tule opettajaa. Oli se niin kauheaa. Onneksi suurin osa lapsista halusi oppia, mutta se osa, joka oli kuritonta, teki välillä toistenkin oppimisen vaikeaksi.
Olen samaa mieltä, että tarkkailuluokat pitäisi tulla takaisin. Siinä olisi se etu, että ne, jotka haluavat opiskella, saavat tehdä niin ilman jatkuvaa häiriötä.
11.03.2023 09:40
"Helluntaihullutuksessa opetetaan demonisoimaan helvettiin
'vauvakastettuja'."
En ole koskaan kuullut tuollaista puhetta, muuten kuin sinun kirjoituksestasi.
Minä uskon siihen, että Jeesus on ainoa tie taivaaseen, sinne ei auta kaste, ei hyvät teot.
Jos minä olisin kuollut silloin, kun yritin itsemurhaa, olisin nyt kadotuksessa. Se johtui siitä, koska en ollut ottanut jeesusta vastaan elämääni. Olin kääntänyt selkäni Jumalalle ja en tahtonut tietää Hänestä mitään. Kaste lapsena ei olisi pelastanut minua.
11.03.2023 09:21
Ei luvannut minulle taivaspaikkaa, kun olin Niilo Yli-Vainion kokouksessa, koska en ollut uskossa silloin.
En ole lahkon orja, vaan olen Jeesuksen orja, siis Hänen omansa. Kun ihminen ottaa Jeesuksen vastaan elämäänsä, on hyvä, että on paikka, mihin menee kuuntelemaan Jumalan sanaa. Raamatun lukeminen on todella tärkeää.
Miksi me emme näe sitä, että me kaikki olemme vajavaisia ihmisiä. Meillä ei ole oikeutta sormella syyttää toisiamme. Eikö Jeesus käskenyt rakastamaan toisiamme. Hän käski rakastamaan myös niitä, jotka ovat meidän vihollisiamme. Meillä ei ole kenelläkään varaa heitellä kiviä toisiamme kohtaan. Kuka meistä on se synnitön, joka voi heittää kiviä toisten niskaan. Me kaikki olemme syntiä tehneet ja lopettakaamme kivien heittely. Miksi on niin vaikea rakastaa lähimmäistä ? Miksi on niin vaikeaa rakastaa sitä toista ihmistä, joka ei ole kaikessa samaa mieltä kuin minä ? Onko se niin, että nostan itseni toisen yläpuolelle ja olen olevinani oikeassa ? Olenko niin oikeaoppinen, että luulen, että minulla on vain kaikki totuus ? Vain minulleko Jumala on antanut totuuden ja muut, jotka eivät ole kanssani samaa mieltä, ovat väärässä ?
Olisiko meidän mentävä itseemme ja pyydettävä, että Jumala auttaisi meitä näkemään totuuden itsestämme. Kunpa näkisimme omat motiivimme, kun hyökkäämme toistemme kimppuun. Onko siellä takana oikeaoppisuuden kaapu, halu olla toisten yläpuolella ja sieltä korkeudesta huudella toisille ilkeyksiä.
11.03.2023 09:03
Minkä tähden me himoitsemme vauvoja ? Voisitko selventää ajatustasi ? Vai heitätkö tuosta jonkun ajatuksen ajattelematta mitään ?
En ole koskaan ajatellut, että himoitsisin vauvoja. Mitä se himoitseminen tarkoittaa. Voisitko ystävällisesti kertoa minulle. Olenko niin tyhmä, etten ymmärrä, mitä vauvojen himoitseminen tarkoittaa ? Ei ole tullut mieleenkään, kun olen nähnyt vauvan, että alkaisin himoitsemaan sitä vauvaa. Miten se himoitseminen tapahtuu ? Jotkut himoitsevat rahaa, omaisuutta, taloja ja peltoja. Mutta se, että himoitsee vauvoja, se on minulle kysymysmerkki.
Mitä minulle merkitsee, kun minut kastettiin vauvana ? Nuorena se ei merkinnyt mitään. Ei yhtikäs mitään, koska kuljin Jumalan vihollisena. Kaste ei antanut minulle rakkautta Jumalaa kohtaan. Kaste ei antanut minulle mitään uskonnollista tietoa, että olen Jumalan lapsi, koin vain, että Jumala ei välitä yhtään minusta, koska tein niitä tekoja, jotka ovat Jumalan sanaa vastaan.
Minun esi-isäni ja -äitini teloitettiin 1800-luvulla. He olivat murhanneet yhden miehen. Pelastuivatko he sen tähden, että heidät oli kastettu vauvana. Jos he eivät siellä vankilassa ottaneet Jeesusta vastaan, he eivät pelastuneet.
Jeesus on ainoa tie Isän Jumalan luo. Ei ole muuta tietä.
Minun mielestäni kaste ei tee meistä yhtään parempia ihmisiä, vain se, kun otamme Jeesuksen vastaan elämäämme, muuttaa meitä. Ainakin itse olen huomannut, että ne teot, mitä aikaisemmin tein, niitä en enää tahdo tehdä, koska ne ovat Jumalan sanan vastaisia.
11.03.2023 08:45
Minut kastettiin sairaalassa, kun lääkärit sanoivat, että kuolisin. No, lääkärit olivat väärässä. Nuoruuteni luterilaisena olin Jeesuksen vihollinen. En halunnut kuulla Jumalasta mitään. MInut oli kastettu ja kuitenkin olin Jumalan vihollinen. Olin kaikessa Jumalan käskyjä vastaan. Olin kovaa vauhtia menossa kohti kadotusta. Yritin itsemurhaa, ei auttanut kaste minua sitä yrittämästä. Jos olisin silloin kuollut, olisin nyt kadotuksessa. Miten kaste olisi minut siltä pelastanut ?
Vasta silloin, kun Jumala armossaan kutsui minua Jeesuksen luo, pelastuin. Nyt olen matkalla Isän Jumalan luo, vain Jeesuksen ansiosta.
Minun serkkuni teki pari vuotta sitten itsemurhan. Kuinka toivoisinkaan, että hän olisi huutanut Jeesusta ennen kuolemaansa. Enoni teki itsemurhan, hänenkin kohdallaan toivon, että hänkin olisi huutanut Jeesusta ennen kuin kuoli. Kaste ei pelastanut heitä. Ainoastaan Jeesus pelastaa. Hän on tie, totuus ja elämä.
11.03.2023 08:26
Kun olin luterilainen, haukuin luterilaisia jatkuvasti. He olivat mielestäni silloin paholaisen palvelijoita, niin kuin minäkin, olinhan luterilainen. Kaikki, mitä näin luterilaisessa kirkossa, oli pahaa ja iljettävää. Se oli silloin, kun en ollut uskossa. Mutta, kun Jeesus pelasti minut, aloin ymmärtää asioita ja häpesin niitä sanoja, joita olin luterilaisista puhunut.
11.03.2023 08:08
17 / 59