Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Monkki
profiilit
Monkki
Monkki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
1176
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olenko uhkaillut sinua ? Koska ? Minä vain kysyin sinulta, koska kirjoituksesi eksyi silmieni eteen. Välillä täällä on niin kauheita kirjoituksia, että jätän lukemisen kesken. En mielelläni lue sellaisia kirjoituksia, missä haukutaan hirveillä sanoilla.
Vaikka on biologian kirjoja, mutta onko selvitetty, miksi ihminen näkee. Miksi ihminen kuulee ? Osaako ihminen sanoa, miksi solut alkaa jakautua. Se on se sana: Miksi ? Osaako ihminen sen selittää. Minä lukiossa valitsin psykologian, en biologiaa, joten en ole opiskellut biologiaa. Olisiko lukion biologian tunnilla opettaja selvittänyt sen, miksi solu jakaantuu. Mikä sen solun jakaantumisen saa aikaan ? Sitä minä vain ihmettelen. Ja sitä minä ihmettelen, miten ajatus syntyy.
Minä uskon vedenpaisumukseen. Uskon siihen, että tämä ihmiskunta on Nooan ja hänen vaimonsa jälkeläisiä. Gilgames - eepoksessa on voitu kertoa aivan tästä samasta tapauksesta.
Kaskelotilla on niin iso nielu, että se voi kuulemma nielaista ihmisen. Luin jostain sellaista.
30.01.2023 15:22
Se on ilkeyttä, jos minä uhkailen sinua. MInä teen silloin väärin.
Minä yritän keskustella, koska silloin keskustelu on hedelmällistä. Jos minä haukun sinua ja sinä haukut minua, ei siitä saa mitään keskustelua aikaiseksi.
Minä olen sitä mieltä, että raamattu on totta. En voi kuitenkaan sinua pakottaa uskomaan siihen. MInä uskon, että Jumala on olemassa ja Jeesus syntyi tänne maailmaan. Hän kantoi syntimme ristillä ja Jumala tuomitsi ne siellä. Hän nousi kolmantena päivänä kuolleista ja istuu nyt Isän Jumalan oikealla puolella taivaassa. Tähän minä uskon.
Paljon on kysymyksiä, joihin meillä ei ole vastauksia. Miten kahdesta solusta kehittyy ihminen, jolla on munuaiset, maksa, sappi, keuhkot, sydän ja muut. Ihminen, joka näkee, kuulee ja tuntee kylmän, lämmön. Miten kehittyy näkö, miten kehittyy kuulo. Kuka sen kertoisi. Tiedän, että Jumala sen tietää. Mutta tietääkö ihminen, miten kahdesta solusta kehittyy 9 kuukaudessa ihminen. Se on ihme.
Kun sinä teet meille vaikeita kysymyksiä, minä yritän niihin vastata, jos näen ja osaan vastata. Jos olisit kysynyt, miten ajatus kehittyy aivoissa, en olisi osannut vastata. Olisitko sinä ?
30.01.2023 14:31
Minun enoni käytti lapsia seksuaalisesti hyväksi. Minun serkkuni kertoivat sen. Itse en muista, että hän olisi tehnyt minulle, mutta me asuimmekin kaukana hänestä. En tiedä, mutta minulla oli aina erikoinen olo, kun olin hänen kanssaan kahden. Vaikka hän olisi tehnyt minullekin, en halunnut vihata häntä. Oli hän muutenkin erikoinen persoona.
Tarkoitin sitä, mitä sanoa pedofiilille, jos hän vetoaa ihmisoikeuksiin. Minä itse sanoisin, että se on väärin. Se teko aiheuttaa lapsille paljon tuskaa, jotka voivat kestää hyvinkin kauan. Minun serkkuni, joka kertoi enon tehneen seksuaalista väkivaltaa, ei koskaan päässyt siitä tuskasta eroon. Kun juttelimme, vaikka hän nauroi, hänen silmistään paistoi se tuska, minkä eno hänelle aiheutti. Häntä auttoi alkoholi unohtamaan hetkeksi ne teot, mutta ne teot tuhosivat hänen elämänsä. Lapseen kohdistuva seksuaalinen teko on minusta kaikista pahin teko, minkä voi lapselle tehdä.
En halua kivittää ketään. Eikä minulla ole edes oikeutta siihen.
30.01.2023 14:05
Kiitän sinua vastauksestasi.
Kun luin kirjoitustasi, minulle vahvistui se käsitys, että kyse on ongelmista, jotka ovat korvien välissä. Joku on mennyt lapsuudessa pieleen, miksi nuori kokee olevansa väärässä sukupuolessa. On paha olla ja on hyvä syyttää siitä omaa sukupuoltaan. Nuoruus ei ole auvoista ja ihanaa. Siinä on paljon tunteenpurkauksia ja jos ei saa kotona sitä vahvistusta, että on hyvä omana itsenään, nuori putoaa tyhjän päälle. Jos nuorta ei kuunnella ja hän joutuu vain miettimään asioita itsekseen, monet asia kasvavat valtaviksi ja nuori ei pysty niitä mielessään puntaroimaan.
Jostain olen lukenut, että isä tekee tyttärestä naisen. Isällä on suuri vaikutus tyttäreen. Minulla oli onni saada ihana isä, jonka tiesin rakastavan minua aina. Hän ei osannut sitä aina näyttää konkreettisesti, mutta tiesin aina hänen hyväksyvän minut sellaisena kuin olen. Isä teki todella minusta naisen, joka on tyytyväinen siihen, että on syntynyt tyttönä.
30.01.2023 13:48
Miksi olet niin ilkeä ? Sydämensä kyllyydestä suu puhuu. Onko sinulla sisimmässäsi paljon vihaa, kun syydät sitä kaikkialle ?
MInä en ymmärrä sinua, olet kuin mies halko kädessä ja haluat sillä hakata toisia oikein kunnolla.
Ihmisillä on oikeus omaan mielipiteeseen, niin sinulla kuin muillakin. Yritä hyväksyä se.
Sinä et ole se, joka määräät, mikä on totuus. Sinä et ole se, joka tiedät kaiken, mitä täällä maailmassa tapahtuu. Rauhoitu ja opettele keskustelemaan, niin kuin aikuinen ihminen.
30.01.2023 13:23
Ylellä oli yksi ohjelma, missä tyttö oli muuttanut sukupuolensa. Muistaakseni se oli tyttö. Ja hän siinä ohjelmassa katui leikkausta. Mutta katson yleensä televisiota vähän, että monet ohjelmat jäävät näkemättä. Televisiosta tulee niin vähän sellaista ohjelmaa, mitä viitsii katsoa. Yleensä vain uutiset haluaa katsoa.
Minä en tunne yhtään transua, joten en tiedä heidän mietteistään yhtään. Haluaisin keskustella jonkun kanssa, mutta en tunne ketään. Haluaisin tietää, mikä siinä toisessa sukupuolessa niin viehättää, että haluaa muuttaa oman sukupuolensa. Olen ajatellut luonteenpiirteitäkin, mitkä koetaan naisille tai miehille sopiviksi. Minä olen sellainen herkkä, varmaan miehenä kärsisin siitä. Miehenikin aina nauroi minulle, kun itkeä pillitin, kun katsoin jotain elokuvaa. Mieheni eläessä tuli katseltua televisiota, koska hän oli aina television ääressä.
30.01.2023 13:12
Minä uskon siihen, että Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi.
Minä en ymmärrä sitä, miksi nainen ei voi olla nainen ja mies olla mies. Minä en vain ymmärrä, miksi ihminen tahtoo olla toista sukupuolta kuin hän on. Onko hänellä haave, että toisessa sukupuolessa hänen on helpompi elää. Haluavatko miehet enemmän vaihtaa sukupuolta, kuin naiset ? Mikä siinä naisen elämässä kiehtoo miehiä ? Jos mies ajattelee, että haluaa pukeutua naisten vaatteisiin, eikö hän pysty tekemään ihan rauhassa nytkin. Jos mies haluaa meikata, hän pystyy miehenäkin meikkaamaan itseään.
Lahdessa ystäväni oli uimahallin saunassa. Sinne tuli ihminen, jolla oli naisen yläpuoli, mutta miehen alapuoli. Hän tuli naisten puolelle, joten hän koki olevansa nainen, vai eikö kehdannut mennä miesten puolelle. Mutta kumpi hän oli ? Oliko hän nainen vai mies ? Kumpi puoli määrää sen, ylä- vai alapuoli, tissit vai kikkeli ?
Ajattelen, onko hän yhtään onnellisempi, kun on muuttanut sukupuolensa ? Mikä ajaa ihmisen siihen, että haluaa vaihtaa sukupuolensa ? Minulla on paljon kysymyksiä, koska en ymmärrä sitä, miksi ihminen ei ole tyytyväinen siihen sukupuoleen, miksi on syntynyt.
30.01.2023 12:47
Miten mieheksi leikattu nainen voi siittää ? Miten naiseksi leikattu mies voi synnyttää ?
Mitä sitten, jos mieheksi leikattu nainen katuu leikkausta. Hän on mies ja hän huomaa, että miehenä ei olekaan kauhean mukavaa elää. Häneltä on poistettu rinnat ja alapääkin on miehen. MIllainen leikkaus onkaan se, missä hänet leikataan taas naiseksi.
Miksi ihminen ei ole tyytyväinen omaan sukupuoleensa ? Onko hänellä liian vähän oman sukupuolensa hormonia ? Onko hänellä ongelmia hyväksyä itsensä, eikö hän täytä mielestään muitten vaatimuksia ? Onko hän kokenut lapsuudessaan, että vanhemmat ovat suosineet toista sukupuolta enemmän ja on siitä kateellinen ?
30.01.2023 11:56
Miksi nainen ei halua olla nainen eikä mies olla mies ? Voisiko joku rautalangalla vääntää sen, mikä on mennyt vikaan siinä, että ihminen ei ole tyytyväinen omaan sukupuoleensa.
MInä kerran, kun olin töissä ja katselin pääskysten liitelevän taivaalla, sanoin: "Olisinpa pääskynen, että voisin liidellä taivaalla vapaana." No en lähtenyt kertomaan lääkärille, että nyt haluaisin muuttua pääskyseksi. Lääkärikin olisi varmaan nauranut minut ulos.
Monesti en hyväksynyt itseäni nuoruudessa. Olisin halunnut olla toisenlainen, rohkeampi ja iloisempi. Olisin halunnut tulla ihmisten kanssa toimeen paremmin. En olisi halunnut vaipua synkkyyteen ja alakuloisuuteen. Jos silloin olisin vaihtanut sukupuolta, kyllä itkisin sitä tekoani nyt. Nyt olen oppinut hyväksymään itseni sellaisena kuin olen. Tiedän olevani sellainen, jota ihmiset eivät paljoa arvosta.
Lapsuus ja nuoruus on monille vaikeaa aikaa ja sitten vielä sekoitetaan nuorten mieltä sillä, että voi vaihtaa sukupuolta.
30.01.2023 11:20
Mitä sanot pedofiilille, jos hän vetoaa ihmisoikeuksiin ? Tietysti lapsiin sekaantuminen on vielä rikos, mutta kuinka kauan.
Me ihmiset olemme nykyään niin suvaitsevaisia, että suvaitsevaisuus tippuu meidän sormenpäistämme. Kaikki on mielestämme sallittua, mitä vaan joku haluaa tehdä.
Jos me hylkäämme Jumalan sanan ja uskomme sen, mitä ihmiset meille sanovat tai valehtelevat, olemme hukassa. Yksi sanoo näin, toinen sanoo niin ja kolmas noin. Siinä sitä katsotaan silmät ymmyrkäisinä, ketä uskoo. Jos kirkon taholta tulee viesti, joka on raamatun vastaista, emme voi ottaa sitä vastaan.
Jumala antoi meille sanansa, mistä me voimme lukea totuuden.
30.01.2023 10:57
Risto Santala siunasi isäni haudan lepoon. Oli mieleenpainuvat hautajaiset.
Isäni lähti Kyprokselle lomalle. Silloin huomasin Risto Santalan kirjan Pieni astia Pyhässä maassa, missä hän kertoo poikansa kuolemasta Israelissa. Luin ja itkin ja itkin. Viikon kuluttua poliisi ilmoitti, että isäni oli kuollut Kyproksella. Isäni oli minulle rakas ja taas itku jatkui. Vieläkin, vaikka siitä on vuosikymmeniä aikaa, suru hiipii sydämeeni ja minulla on ikävä isääni.
Minulla on Santalan kirja Paavali ihmisenä ja opettajana. Pitääkin lukea uudestaan se.
25.01.2023 19:47
Murunen on lyhenne kullanmurusesta.
Kun ei ole nimimerkkiä, niin ei tiedä, mitkä kirjoitukset ovat saman kirjoittajan kirjoittamia. Halusin kirjoittaa, että Monkin nimimerkki kuuluu ihan vain minulle. En halua pitää hauskaa kenenkään kustannuksella. Anteeksi, jos siltä vaikutti. Yritin olla vitsikäs, mutta epäonnistuin. Olen varmaan liikaa kirjoitellut, joten alkaa jo tuntua, että ajatukset alkavat laukata sinne sun tänne.
Hauskaa keskivikkoiltaa myös sinulle ja Siunausta sinulle.
25.01.2023 19:24
Minä ymmärsin väärin. Anteeksi. Luetun ymmärtäminen on välillä hukassa.
Kun minä kohtaan jonkun, minä kohtaan ihmisen. Minä juttelen kuitenkin mieluummin naisten kanssa. Mutta en ajattele häntä niin, että tuossa edessäni on nainen, vaan siinä on Riitta, Soile, Valma jne. Enkä ajattele, että siinä on lisääntymiskykyinen tai lisääntymiskyvytön ihminen. Minulle hän on ihminen, oli hän sitten nuori tai vanha.
Minä olen paljon miettinyt sitä asiaa, miksi ihmiset haluavat vaihtaa sukupuolta. Miksi he eivät ole tyytyväisiä omaan sukupuoleensa ? Sitä minä en ymmärrä. Ei se elämä sen paremmaksi muutu vaihtamalla sukupuolta. Kun minun mielestäni täällä maailmassa kummallakaan sukupuolella ei ole niin kauhean lystiä. Kaikilla on omat harminsa, niin naisilla kuin miehilläkin.
25.01.2023 19:06
Kyllä ovat sellaisia murusia, että oksat pois.
25.01.2023 18:43
Ei ole Monkki aito_laisen nimerkki, kyllä se olen ihan minä itse, nainen Lahdesta.
Eläpäs höpäjä omiasi. Luulo ei ole tiedon väärti.
25.01.2023 18:31
Koska minä olen kieltänyt naisia sanomasta naisiksi ? Mutta, kun tapaan ystäväni, ei me koskaan sanota toisillemme: "Heippa, minä olen nainen. Mitäs nainen tietää." Sehän olisi todella älytöntä. Jos joltain naiselta tippuu maahan jotain, silloin huudan: "Hei rouva, teiltä tippui lompakko maahan." En huuda: "Te oletettu nainen tai mies, teiltä tippui lompakko maahan:"
Ketkä eivät täytä biologisen sukupuolen määrittelyä ? Jos kätilö sanoo, kun lapsi on syntynyt, että tuli tyttö ja tytöstä on aina tullut nainen. Jos syntyi poika, hänestä tuli taas mies. Mikä siinä on niin vaikeaa käsittää. Tiedän, että joskus syntyy lapsia, joiden sukupuolta ei pysty kätilö sanomaan, mutta heitä syntyy niin vähän.
Voisitko vääntää minulle rautalangasta, miksi joku nainen tuntee olevansa mies tai mies tuntee olevansa nainen. Minä en ymmärrä sitä. Mikä on naisen ja miehen ero luonteessa ? Me olemme kuitenkin aika samanlaisia. Tietysti mies on yleensä pitempi ja vahvempi. Nainen on usein luonteeltaan herkempi ja empaattisempi. Mies useinkin ajattelee "järkevästi", kun taas nainen tunteella.
Mutta en osaa pitää naiseksi leikattua miestä naisena enkä mieheksi leikattua naista miehenä.
Lahdessa tuli uimahalliin naisten puolelle mies, jolla oli naisen rinnat, mutta kikkeli roikkui jalkojen välissä, miksi häntä pitäisi sanoa. Naismieheksi vai miesnaiseksi.
25.01.2023 18:27
Minä en ihan ymmärrä tuota käsitettä, että olen hedelmöittyvä. Enhän minä ihmisille kerro, että olen hedelmöittyvä. Sehän olisi ihan hullua mielestäni. Eikä minun tarvitse kenellekään kertoa, että olen nainen. Jokainen tähän mennessä on sen nähnyt. Ei ole kukaan minulta kysynyt, olenko nainen vai mies.
Tämä elämä ei ole helppoa. Minulla oli vaikea lapsuus ja nuorena ajattelin usein, että tapan itseni. Yhden kerran yritin itsemurhaa. Mutta paha olo oli aina läsnä. Ajattelin usein, että ajan pyörällä auton alle, mutta en voinut sitten tehdä sitä, koska ajattelin sitä tuskaa, minkä autoilija olisi kokenut, jos olisin kuollut. En keksinyt tapaa, millä olisin tappanut itseni, minun piti opetella elää. Se oli tuskallista elää päivästä toiseen itsetuhoisten ajatusten kanssa. Onneksi tuli se päivä, jolloin kohtasin Jeesuksen. Elämä jatkui yhtä vaikeana, mutta nyt minulla oli turva. Sain luvan olla sellainen kuin olin.
Minä en ymmärrä sitä, miksi joku mies tuntee olevansa nainen tai nainen mies. Onko tällä miehellä liian vähän mieshormonia ja naisella naishormonia. Jos tarkastettaisiin ne, voisi alkaa elämä lutviutua. Minua askarruttaa se, mitä aiheuttaa ihmiselle se, kun ympätään naiselle mieshormoneja ja miehelle naishormoneja. No sen tietää 20 vuoden kuluttua, ovatko ne aiheuttaneet pahaa elimistössä.
25.01.2023 15:50
En seuraa urheilua. Mutta jokin aika sitten luin lehdestä uimarista nimeltä Lia Thomas. Kun katselin häntä, ajattelin, että hänhän on ihan miehen näköinen. Kun luin tarkemmin, hän oli ollut aikaisemmin mies.
25.01.2023 13:39
Minä muistelen, että luin uimakilpailusta, missä oli trasnainen kilpailemassa muistaakseni Lia Thomas nimeltään. Muut naiset olivat harmissaan, kun heillä ei ollut mitään mahdollisuuksia tätä transua vastaan.
25.01.2023 13:27
Mistä nainen tai mies tietää, millaista on eläminen toisessa sukupuolessa ? Minä en todellakaan tiedä, millaista on elää miehenä. Tiedän vain sen, millaista on elää naisena. Ja sekin on vain minun elämääni. Minulla ei ole aavistustakaan miesten sielunelämästä. Joskus tuntuu siltä, etten ymmärrä miesten sielunelämää yhtään. He ovat usein ihan kuin toiselta planeetalta. En haluaisi elää miehenä. Se olisi minulle kauhistus.
Minä ihmettelen, miten joku pystyy kuvittelemaan, millaista on elää toisena sukupuolena. Tuntuu kuin monet eivät pysty elämään edes omassa sukupuolessaan. Kun ahdetaan ihminen täyteen toisen sukupuolen hormoneja, miten elimistö kestää sen rääkin, mitä sukupuolenvaihdos vaatii. Sen näkee vuosien kuluttua, miten se kaikki vaikuttaa terveyteen.
25.01.2023 12:52
20 / 59