Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Monkki
profiilit
Monkki
Monkki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
1176
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tiedätkö,+kuinka+monta+prosenttia+odottavista+äideistä+saa+näitä+tauteja+?+Voisiko+se+olla++noin+puolet+raskaana+olevista+naisista+?
Minun+serkullani+todettiin+raskausmyrkytys,+mutta+hän+synnytti+terveen+tytön.+Miniällänikin+oli+verenpaineet+koholla+ja+hän+synnytti+pojan+keinopoltoilla.+Minulla+verensokeri+oli+koholla,+kun+odotin+toista+lastani.+Poika+oli+samankokoinen+kuin+veljensä.+Koko+ajan+sanottiin,+että+hän+syntyy+keskosena+ja+jouduin+jäämään+sairauslomalle.+Mutta+poika+syntyi+10+päivää+lasketun+ajan+jälkeen+keinopoltoilla.+Ei+se+aina+mene,+niin+kuin+ajatellaan.
Kun+teen+sukututkimusta,+on+siellä+välillä+lapsia,+jotka+ovat+kuolleet+samana+päivänä,+tai+äitejä,+jotka+ovat+kuolleet+synnytksen+jälkeen.+Mutta+ei+niitä+kauheasti+ole,+ainakaan+minun+suvussani.+Isomummoni+kuoli+synnytyksen+jälkeen,+samoin+hänen+poikansa+päivän+vanhana,+mutta+hän+oli+yli+40+vuotta+vanha.
16.07.2022 11:38
Eilen+illalla+mietiskelin,+mistä+minulla+on+noin+kova+naisviha.+Vihan+juuret+menevät+lapsuuteen.+Vaikka+minulla+on+naisia+ystävinä+ja+minulla+ei+ole+mitään+pahaa+sanottavana+heistä,+niin+sydämessäni+on+kuitenkin+jonkinlainen+viha+yleensä+naissukupolvea+kohtaan.+Toisaalta+oli+hyvä,+että+luin+kirjoituksia,+niin+se+avautui+minulle,+kun+sitä+mietiskelin.
Äitini+oli+julma,+joten+juuret+vihaani+löytyy+sieltä.+Isäni+oli+ihana+ihminen,+joten+miehiin+ei+kohdistu+sellaista+vihaa.+Nämä+naiset,+jotka+olivat+alaisiaan+kohtaan+hirveitä,+heillä+oli+varmaankin+luonteessa+samanlaista+kuin+äidissäni.+He+olivat+vihaisia+ehkä+kaikille,+jopa+miehilleenkin.+Nyt+ajattelen,+ettei+se+viha+minua+kohtaan+johtunutkaan+minusta,+vaan+siitä,+että+he+olivat+vihamielisiä+kaikkia+kohtaan.+Mutta+vihan+kohteena+ei+ole+mukava+olla.
Viimeisessä+työpaikassani+pomo+oli+mies.+Hän+auttoi+minua+pääsemään+siitä+pelosta,+jotka+nämä+naiset+olivat+saaneet+minuun.+Siellä+opin+paljon+siinä,+että+saan+olla+sellainen+kuin+olen.
16.07.2022 09:46
Juutalaiset+haluaisivat+elää+rauhassa,+mutta+palestiinalaiset+öykkärit+tekevät+pahaa.+He+lähettävät+viljapelloille+ilmapalloja,+joissa+on+tuli+ja+pellot+palavat.+He+tahtovat+tehdä+kaikenlaista+pahaa,+murhaavat+siviilejä,+hyökkäävät+juutalaisten+kimppuun+puukon+kanssa.+Palestiinalaiset+terroristit+ovat+kuin+sontakasa,+missä+koulumattomuus+näkyy+järkyttävällä+tavalla.++Heidän+sisimpänsä+on+täynnä+julmuutta.
Nuo+paimentolaiset,+joilla+aivoissa+ei+ole+muuta+kuin+pissaa,+eivät+osaa+muuta+kuin+tappaa.+Nuo+paimentolaiset,+jotka+ovat+laiskoja+terroristeja,+jotka+kaduilla+maleksivat+tyhjäntoimittajina+ja+tehden+pahuuksia.+He+vain+olla+möllöttävät+kuin+siat+pahnoissa.
Juutalaiset+eivät+alista+eivätkä+nöyryytä+palestiinalaisia.+Se+on+valhe,+jonka+ihmiset+ovat+nielleet,+kun+palestiinalainen+valehtelee+korvat+hulmuten+ihmisille.+Terroristit+otetaan+kiinni+ja+he+joutuvat+vankilaan.+Eikö+niin+tehdä+Suomessakin.+Ei+meilläkään+murhaajia+silitetä+ja+sanota,+että+menkääpä+murhaamaan+lisää+suomalaisia.
Jokaisella+maalla+on+oikeus+suojella+omia+kansalaisiaan.
Kun+ottomaanien+valtakunta+hajosi,+muslimit+saivat+valtavat+alueet+ja+juutalaisille+luvattiin+Uudenmaan+kokoinen+alue.+Mutta+sitäkään+muslimit+eivät+olisi+suoneet+juutalaisille.
Ajattele+sitä,+että+tuo+pieni+maa+muslimivaltioiden+joukossa,+on+ainoa+demokraattinen+valtio.+Muut+maat+ovat+enemmän+ja+vähemmän+despoottivaltioita.
16.07.2022 09:30
Olet+oikeassa+siinä,+että+pitäisi+olla+säännöt,+joiden+mukaan+henkilö,+joka+on+esimiesasemassa+toimisi,+oli+se+mies+tai+nainen.
Otin+tämän+vain+sen+takia+puheeksi,+koska+näiden+naisten+käyttäytyminen+vaikutti+minuun+negatiivisesti.+Mieheni+oli+kuollut+ja+tein+surutyötä,+en+olisi+halunnut+kuunnella+haukkumisia.+Vieläkin+muistan+sen+tunteen,+kun+läksin+töistä+kotiin+pahoilla+mielin.+Ei+tehnyt+mieli+lähteä+aamulla+töihin,+mutta+pakkohan+se+oli.
Meidän+pehettä+johti+äiti,+joka+oli+kiivas+ja+ankara.+Isä+ja+minä+olimme+liian+kilttejä+ja+äitini+hallitsi+meitä.+Ehkä+sekin+saa+minua+kavahtamaan+naisia,+varsinkin+niitä,+jotka+käyttävät+valtaansa+väärin.+Minun+reagointini+tähän+johtuu+paljon+omista+kokemuksistani.+Isäni+oli+ihana+ja+lempeä,+hän+oli+minulle+rakas,+siksi+varmaankin+pidän+miehistä+enemmän+kuin+naisista.+Koen+ehkä+äitini+kautta+heidät+vihollisina.+Näin+se+varmaan+on.
15.07.2022 22:08
Sain+eilen+kirjeen+Israelista.+Siellä+asuu+suomalainen+pariskunta,+joka+kirjoittaa+Israelin+tapahtumista.+Siinä+hän+kertoi,+että+Ukrainan+sodan+alkamisen+jälkeen+juutalaisia+on+tullut+Israeliin+yli+25000.
Minä+käsitän+tuon+kohdan,+että+Jumala+vaikuttaa+sen,+että+juutalaiset+lähtevät+omaan+maahansa.+Uskon+sen+todella,+että+juutalaiset+lähtevät+tulevaisuudessa+Israeliin+kaikista+maista,+missä+he+asuvat+nyt.
15.07.2022 21:47
Mitä+tarkoitat+naisena+leikkimisellä+?+Miten+naisena+leikitään+?
MInulla+sattui+olemaan+muutama+naispuolinen+pomo.+Ja+he+kaikki+olivat+kauheita.+Olen+arka+ja+he+kyllä+näyttivät+sen,+että+halusivat+lannistaa+minut.+Miespomoista+ei+ole+pahaa+sanottavaa.+Ehkä+minulle+sattui+tulemaan+pomoiksi+ns.+riivinraudat,+jotka+halusivat+nujertaa+toisen+ja+kaatoivat+oman+pahan+olonsa+toisen+niskaan.+Tietysti+en+saa+yleistää,+varmaan+on+mukavia+naispomoja.+Tämä+oli+vain+minun+kokemukseni.
Isäni+oli+koulussa+vahtimestarina.+Koulun+rehtori+sanoi,+että+esim.+tytöt+ovat+koulussa+hankalampia+kuin+pojat.+Hänen+mielestään+tytöt+puhuivat+toisistaan+pahaa.+He+olivat+myös+innokkaita+kantelemaan+toisista,+Siitä+tämä+rehtori+ei+pitänyt.
15.07.2022 21:40
Minä+en+ole+huomannut+lähipiirissäni,+että+naisia+olisi+sorrettu.+Minulla+on+vain+sellaisia+kokemuksia,+että+naiset+ovat+sortaneet+muita+naisia+ja+miehiä.
Siinä+asiassa+pitäisi+olla+tasa-arvo,+jos+mies+ja+nainen+hakee+jotain+paikkaa,+niin+se,+joka+on+parempi,+sen+pitäisi+saada+se+paikka.+Mutta+usein+nämä+naiset+saavat+herneen+nenään,+jos+heitä+ei+valita+tasa-arvon+nimessä.+Siinä+tilanteessa+ei+pitäisi+katsoa,+onko+mies+tai+nainen,+vaan+kumpi+on+parempi+siihen+työhön.
Minä+olen+tasa-arvon+puolella,+mutta+kunnioittaen+naisen+ja+miehen+erilaisuutta.+Mutta+feminismiä+minä+inhoan,+se+on+syvyydestä+kotoisin.+Siinä+on+se+ajatus,+että+naisen+pitää+saada+päättää+ja+mies+on+hiljaa.+Ainakin+minä+olen+tulkinnut+näiden+feministien+sanoja.+Sellainen+tuo+vaan+riitaa.+Nykyään+naiset+ovat+melkein+kaikissa+samoissa+työpaikoissa+kuin+miehetkin.+Ja+se+on+hyvä+asia.+Mutta+se+kalskahtaa+minusta+oudolta,+jos+jossain+pitää+olla+yhtä+monta+miestä+ja+naista.+Se+on+minusta+raanimaista.
Sen+takia+otin+tämän+muslimien+kohtelun+naisiin,+koska+minä+olen+siitä+niin+vihainen.+Tekisi+mieleni+laittaa+näiltä+muslimimies+kuvatuksilta+nenä+niskaan,+siksi+aikaa,+kun+oppisivat+kohtelemaan+vaimojaan+oikein.
15.07.2022 21:26
Palestiinalaiset+olivat+paimentolaisia.+He+eivät+halunneet+viljellä+sitä+maata.+He+vain+kuljeskelivat+pitkin+ja+poikin+karjansa+kanssa.+Maa+oli+monin+paikoin+suota+ja+autiota.+Juutalaiset+ovat+tehneet+siitä+maasta+sen,+mitä+se+nyt+on.
Jumala+lupasi+sen+maan+Abrahamille,+Iisakille,+Jaakobille+ja+Jaakobin+12+pojalle.+Vanhassa+testamentissa+Jesajan+kirjassa,+Jumala+kertoo,+kuinka+hän+tuo+juutalaiset+takaisin+omaan+maahan+ja+heitä+ei+enää+karkoteta+sieltä+pois.+Ja+nyt+se+tapahtuu,+juutalaisia+muuttaa+muista+maista+omaan+maahansa.+Osa+maahanmuuttajista+on+tullut+Ukrainasta,+Venäjältä,+Valkovenäjältä+ja+Moldovasta.
15.07.2022 21:00
Mitä+ne+palestiinalaisterroristit+tekevät+?+Ne+kylvävät+kuolemaa.+Me+levittävät+vihaa+juutalaisia+ja+kristittyjä+kohtaan.+Juuri+luin+facebookista,+kun+joku+islamuskoinen+kertoi,+että+kohta+tämä+maailma+on+kokonaisuudessaan+islamuskoinen.+Olisitko+sinä+iloinen,+kun+näin+tapahtuisi+?+Mutta+onneksi+ei+tapahdu.+Muslimit+palvovat+paholaista+ja+tekevät+sen+tekoja.+Monet+ihmiset+ovat+sokaistuneita+Abbasiin,+eivätkä+huomaa,+että+hän+julistaa+valhetta.+Abbas+etsii+vain+omaa+etuaan,+ei+hän+välitä+palestiinalaisista,+kunhan+hänellä+on+vain+paljon+rahaa,+hän+on+tyytyväinen.
Jokainen+maa+puolustaa+omia+kansalaisiaan,+jos+heitä+uhataan.+Näin+tehtäisiin+Suomessakin.+Jos+meilläkin+joku+terroristiryhmä+alkaisi+heitellä+polttopulloja+meidän+päällemme+ja+yrittäisi+polttaa+viljaamme,+kyllä+valtio+ottaisi+nämä+terroristit+kiinni.+
Kun+Israel+julistautui+itsenäiseksi,+monta+muslimivaltiota+hyökkäsi+Israeliin.+Heillä+ei+ollut+muuta+mielessään,+kuin+se,+että+juutalaiset+ajettaisiin+Välimereen.+Mutta+Jumala+oli+Israelin+puolella,+he+eivät+pystyneet+ajamaan+juutalaisia+Välimereen.+Muslimit+saivat+valtavat+alueet+Lähi-idästä.+Mutta+ne+alueet+eivät+riitä+muslimeille+ja+heidän+jumalalleen,+paholaiselle.
Jumala+lupasi+sen+maan+Aabrahamille,+Iisakille+ja+Jaakobille+ja+Jaakobin+pojille.+Ja+nyt+juutalaiset+ovat+omassa+maassaan,+siinä,+minkä+Jumala+heille+lupasi.
15.07.2022 20:26
Minulta+ei+kyllä+onnistu+seisaaltaan+pissaaminen.+Siinähän+on+jalat+pissassa+ja+mihin+ne+alushousut+heittää,+että+voisi+seisaaltaan+pissata.++Minusta+se+on+hankalaa+ja+tulos+on+heikko.+En+ala+pissamaan+seisaaltaan,+vaikka+feministit+niin+tahtoisivat+naisten+tekevän+niin+tasa-arvon+vuoksi.
Kyllä+Suomessa+on+suhteellisen+tasa-arvoista.++Monissa+perheissä+on+akkavalta,+mies+joutuu+sietämään+äksyä+muijaansa.+Ja+joissain+firmoissa,+missä+nainen+on+pomo,+ne+ovat+työntekijöille+kauheita+paikkoja+olla.+Nainen+voi+olla+todella+omassa+kunniahimossaan+hirveä+otus.+Sellaisen+kanssa+on+kauhea+työskennellä.+Ja+naiset+osaavat+olla+todella+pirullisia.
Miksi+monille+naisille+on+vaikeaa+tunnustaa,+että+nainen+ja+mies+ovat+erilaisia.+Urheilutuloksistakin+sen+näkee.+Ei+nainen+pysty+kilpailemaan+monissakaan+urheilulajeissa+miehen+kanssa.+Naisilla+on+yksi+juttu,+missä+ei+monikaan+mies+pärjää+naisten+kanssa.+Naiset+ovat+kovia+pälpättämään,+niiden+suu+käy+jatkuvasti.+Siinä+miehet+häviävät+naisille.++
Olen+tasa-arvon+kannalla,+en+hyväksy+kenenkään+ihmisen+alistamista,+on+kysessä+sitten+nainen+tai+mies.
Feministit+saisivat+mennä+puhumaan+muslimimiehille+tasa-arvosta.+Siellä+olisi+parannettavaa.+Siellä+ei+ole+tasa-arvosta+tietoakaan.+Muslimimaissa+naiset+ovat+alistetussa+asemassa+perheessä.+Vaimo+on+miehen+omaisuutta.+Siellä+olisi+feministeille+työsarkaa.+Muslimimaihin+rohkeasti+ajamaan+naisten+aseman+parantamista.
15.07.2022 19:58
Millaisen+kasvatuksen+ovat+saaneet+ne+nuoret,+jotka+polttavat+taloja,+varastavat,+murhaavat+ja+tekevät+kaikkea+pahaa.+Eikö+heille+ole+opetettu+lapsena+mitään.+Eikö+heille+ole+opetettu+mitään+käytöstapoja,+on+vain+ajateltu,+kyllä+maailma+opettaa.+Olisi+ollut+hyvä,+jos+olisi+jotain+opetettu.
Lapsi+tarvitsee+kehittyäkseen+rakkautta+ja+rajoja.+Pienikin+lapsi+tarvitsee+opetusta,+että+hän+pystyisi+olemaan+toisten+lasten+kanssa.+Lapsille+pitäisi+opettaa,+ettei+esim.+saa+kiusata+ketään+eikä+tehdä+muutakaan+pahaa+toisille.
Minulla+on+täti,+joka+jäi+leskeksi+nuorena.+Ihailin+jo+pienenä+lapsena,+kuinka+hän+kohteli+lapsiaan.+Hän+antoi+heille+rakkautta.+Ja+siinä+rakkauden+ilmapiirissä+hänen+tyttärensä+saivat+kasvaa+aikuiseksi.
Tätini+oli+menettänyt+kolme+lasta,+yksi+kuoli+heti+syntymän+jälkeen,+toinen+lapsista+jäi+8+vuotiaana+rattijuopon+auton+alle+ja+kuoli,+kolmas+lapsi+kuoli+viisi+vuotiaana+ihosyöpään.+Hän+näiden+tapahtumien+aikana+otti+Jeesuksen+vastaan.+Mies+kuoli,+kun+nuorempi+tyttö+oli+alle+vuoden+ikäinen.+Ihailin+tätä+tätiäni+ja+ajattelinkin,+jos+joskus+tulisin+uskoon,+haluaisin+olla+kuin+tätini.
10.07.2022 13:53
Kyllä+Suomessa+naisilla+on+ollut+pitkän+aikaa+samat+ihmisoikeudet+kuin+miehillä.+Minä+en+ymmärrä+sitä,+mitkä+ovat+ne+ihmisoikeudet,+jotka+naisilla+pitäisi+olla+samat+kuin+miehillä.+Minusta+naisilla+on+jo+samat+ihmisoikeudet+kuin+miehillä,+tuleeko+sinulle+joku+sellainen+ihmisoikeus,+mikä+naisilta+puuttuu,+mikä+on+miehillä.
Feminismi+ajaa+sitä+asiaa,+että+naisille+pitäisi+antaa+valta+hallita+niin+perheissä+kuin+firmoissakin.+Minä+olin+kahdessa+työpaikassa,+missä+naiset+olivat+olevinaan+pomoja.+He+olivat+kuin+riivinrautoja.+Heidän+miehensä+olivat+mukavia,+mutta+vaimot+olivat+olevinaan+sellaisia,+jotka+halusivat+nöyryyttää+alaisiaan.+Ja+sellaisia+naisia+on+paljon,+kun+he+saavat+valtaa.
Minulla+oli+mummo,+joka+oli+pomo+perheessä.+Pappa+oli+hämäläinen+ja+mummo+savolainen.+Mummo+päpätti+koko+päivän+ja+pappa+raukka+ei+saanut+sanottua+sanaakaan+siihen+puheen+lomaan.+Äitini+oli+samanlainen+liukaskielinen,+isäni+oli+hiljainen.+Se+siitä+feminismistä.+Perhetilanteet+ovat+erilaisia+riippuen+paljon+ihmisten+luonteesta.+Ajattelen,+kuinka+moni+päpättävä+nainen+on+lähettänyt+miehensä+toisaalle.+Isänikin+teki+töitä+ilta+myöhään,+että+sai+olla+rauhassa+äidin+päpätykseltä.+Äitini+puolella+naiset+olivat+kauheita+pirttihirmuja.+
Onko+se+tasa-arvoa,+että+naiset+jyräävät+miehet+omassa+taistelussaan+ja+voivat+nostaa+itsensä+korkealle+?+Siellä+omassa+ylhäisyydessään+voivat+nautiskella+vallanhimostaan.
10.07.2022 12:38
MIhin+kohtaan+kirjoituksessani+viittaat+?+Missä+minun+pitää+jättää+viattomat+koirat+rauhaan.+En+nyt+ihan+ymmärtänyt+kirjoitustasi.+Voisit+avata+vähän+sitä,+missä+minun+pitäisi+jättää+koirat+rauhaan.+Minulle+koirat+merkitsevät+enemmän+kuin+yleensä+ihmiset.+Koirien+kanssa+minä+tulen+toimeen,+ihmisten+kanssa+en.+
Sairas+minä+olen+siinä+suhteessa,+että+koirat+merkitsevät+minulle+vieläkin+enemmän,+kuin+ihmiset.+Viimeinen+kissani+kuoli+perjantaina.+Se+oli+rescue+kissa.+Minulla+oli+niitä+kaikkiaan+seitsemän.+Jokaisen+kissan+kuolema+toi+surun.
Minun+pikkuserkullani+on+kuusi+rescue+koiraa.+Iloitsen+aina,+kun+luen+hänen+kirjoituksiaan+facebookissa.+Koiran+näkeminenkin+tuo+sydämeeni+lämpöisen+tunteen.+
Suhteeni+ihmisiin+on+ongelmallinen,+siinä+koen,+että+ihmiset+haluavat+hallita+minua.+Nuoruudessani+yritin+elää+ihmisille+mieliksi+ja+tein+heidän+tahtonsa+mukaan.+Silloin+sairastuin+läheisriippuvuuteen.+Mutta+koiran+kanssa+oli+helpompaa+olla,+koska+koiran+kanssa+sai+olla+oma+itsensä,+eikä+koira+aina+käskyttänyt.+Saa+olla+oma+itsensä+koiran+läheisyydessä.+Ja+koirat+ovat+ihania,+ihmisistä+en+voi+sanoa+samaa.
10.07.2022 10:00
Miksi+minä+en+saa+sanoa,+että+en+olisi+voinut+tehdä+aborttia.+Se+on+minun+kantani+minun+elämästäni.+Minä+en+voi+sanella+kenellekään,+mitä+hänen+pitäisi+tehdä,+mutta+onneksi+minulla+on+päätäntävalta+omaan+elämääni.
Minun+serkkuni+oli+noin+16+vuotta+vanha,+kun+hänelle+tehtiin+abortti.+Ei+olisi+tullut+mieleenikään+haukkua+häntä+siitä.+En+tiedä,+seurusteliko+hän+jonkun+kanssa,+vai+raiskattiinko+hänet.+Hän+ei+halunnut+puhua+siitä.++Hänen+äitinsä+pakotti+hänet+tekemään+abortin.+Sain+tietää+siitä+hänen+veljeltään.
Kuinka+monta+prosenttia+niistä+tytöistä,+joille+on+tehty+abortti,+oli+raiskattu.+Oliko+50+prosenttia+vai+enemmän.
05.07.2022 22:06
Olipa+sinulla+erikoinen+kirjoitus.+Taidat+olla+hyvin+vihainen+ihminen.
Kuinka+monta+prosenttia+niistä+naisista,+jotka+tekevät+abortin,+ovat+raiskattuja.+Onko+sinulla+tietoa+siitä.+Oletko+sinä+kokenut+hakkaamista+ja+raiskaamista,+kun+noin+vuodatat+vihaasi+?
Abortti+ei+ole+helppo+juttu,+tuosta+noin+vain.+Tilanteita+on+monia,+mutta,+kun+olen+ajatellut,+en+olisi+voinut+tehdä+aborttia.+Jos+minut+olisi+raiskattu+ja+mies+hakkaisi+minua,+lähtisin+tuollaisen+miehen+luota+pois.+Minun+esiäitini+synnytti+1800+luvulla+8+aviotonta+lasta+ja+jos+hän+selvisi+siitä,+niin+uskon,+että+minäkin+olisin+selvinnyt,+jos+olisin+saanut+aviottoman+lapsen.+Mutta+minulle+elämä+on+arvokas,+jopa+syntymättömän+lapsen.
Mutta+minun+on+tietysti+helppo+sanoa+näin,+koska+en+ole+joutunut+kohtaamaan+sitä,+että+olisin+joutunut+miettimään+aborttia.+
Raiskaus+on+aina+väärin,+insesti+on+väärin+ja+monet+joutuvat+koko+elämänsä+kärsimään+niiden+seurauksista.+.+Raiskaajien+tappaminen+ei+auta,+mutta+rangaistava+teko+raiskaus+on+aina,+samoin+insesti.
Millainen+on+sekasikiö+?+Voitko+selittää+minulle+sen.+Minulle+kaikki+lapset+ovat+lapsia,+en+voisi+kenestäkään+lapsesta+sanoa+sekasikiö.+Minusta+se+on+todella+rumaa+haukkua+syntymätöntä+lasta+noin.
En+halua+esitellä+omaa+erinomaisuuttani,+koska+minulla+ei+sellaista+ole.+Olen+tavallinen+kaduntallaaja,+mutta+kuuntelen,+mitä+sydämeni+sanoo.+Minä,+joka+en+tapa+kärpästäkään,+en+voisi+tappaa+lastani.+Näin+minun+sydämeni+sanoo.
Minun+koulutoverini+kertoi+minulle,+että+hänelle+oli+tehty+abortti.+Kuuntelin+sen,+mitä+hän+kertoi,+mutta+ei+tullut+mieleenikään+alkaa+haukkua+häntä+siitä+abortista.+Hän+oli+sen+tehnyt+ja+minulla+ei+ollut+oikeutta+tuomita+häntä+vaan+kuunnella+hänen+tuskaansa.
05.07.2022 21:46
Saako+mennä+Salpausselän+harjulle,+kun+ei+ole+korkeampaa+paikkaa+lähellä.
04.07.2022 11:56
Faarao+oli+kovettanut+jo+sydämensä+aikoja+sitten.+Kun+hän+antoi+tappaa+juutalaisia+poikia,+sydämen+paatuminen+alkoi.+Jos+me+itse+paadutamme+sydämemme+ja+teemme+kaikkea+pahaa,+me+menemme+jonkun+rajan+yli+ja+meidän+sydämemme+jatkaa+paatumista.
Heprealaisessa+tekstissä+oli+koventuminen,+mutta+tarkoittaa+aika+paljon+samaa.+Sydämen+paatumisella+ja+koventumisella+ei+taida+olla+kovin+suurta+merkityseroa.
03.07.2022 14:32
Äitini+oli+pirttihirmu.+Hän+oli+kova+nainen,+joka+jyräsi+muut.+En+tiedä,+miksi+isäni+rakastui+häneen.+Äidillä+oli+kieli,+joka+pisti+aina+ihmisen+herkimpään+kohtaan.+Joskus+ajattelin,+miksei+isäni+ottanut+avioeroa+äidistä,+mutta+luulisin,+että+syy+olin+minä.+Hän+ei+tahtonut+jättää+minua+äidin+hirmuvallan+alle.+Äitini+oli+yksinvaltias+meidän+perheessämme.+Isäni+upposi+työntekoon+ja+minä+kirjoihin.+Kotona+oli+ihana+olla,+kun+äitini+oli+töissä.
Isä+ja+minä+olimme+syyllisiä+kaikkeen.+Isä+ja+minä+olimme+"uusmaalaisia+turvenuijia",+äidin+mielestä.+Hän+lamaanutti+minut+kokonaan.+En+uskaltanut+puhua,+koska+äitini+usein+pilkkasi+puhettani.+Äitini+ajoi+minut+ja+isän+pois+luotaan+omalla+käytöksellään.+Äidin+luona+oli+kauhea+olla.
Kun+katselen+itseäni,+olen+äitini+kasvatuksen+tulos.+Läheisriippuvainen,+nyhverö,+mitäänsaamaton+olento,+joka+itkee+sitä,+että+on+tällainen.+Ettei+osannut+koskaan+olla+sellainen,+että+äiti+olisi+rakastanut.+Onneksi+en+sentään+kokonaan+tuhoutunut,+syynä+oli+isän+rakkaus.+Isäni+oli+hiljainen,+mutta+tiesin+aina,+että+olen+hänelle+rakas.
Kyllä+naiset+voivat+olla+pirullisia,+jos+heillä+on+voinakas+tahto.+He+voivat+tuhota+monta+ihmistä+elämänsä+aikana.+Ja+ne+jäljet+ovat+vielä+vanhuudessakin.
03.07.2022 10:18
Minä+olisin+tahtonut,+että+mieheni+olisi+ollut+turvallinen,+johon+olisi+voinut+luottaa.+Me+molemmat+olimme+nyhveröitä.+Me+olimme+läheisriippuvaisia.+Meillä+ei+kumpikaan+osannut+tehdä+ratkaisuja.+Sitten+mieheni+sairastui+munuaistautiin+ja+minun+piti+ottaa+vastuu+meidän+perheestä.+Hän+joutui+olemaan+paljon+sairaalassa+ja+meillä+oli+kaksi+pientä+lasta.
Kuinka+usein+toivoinkaan,+että+olisin+saanut+turvaa+mieheltäni,+mutta+minä+sainkin+kolmannen+lapsen,+jota+hoitaa.+Hän+ei+tehnyt+mitään+ratkaisuja,+koska+hän+pelkäsi,+että+hän+tekee+väärin+ja+hän+ei+kestä+sitä.+Joten+hän+antoi+määräysvallan+minulle,+joka+en+osaa+päättää+mistään.+Minun+oli+pakko+perheeni+takia+suostua+perheen+elättäjäksi+tai+erota.+Oli+välillä+tilanteita,+kun+ostimme+vaikka+huonekaluja,+mieheni+antoi+minun+valita+ja+minä+yritin+miettiä+kuumeisesti,+mistä+hän+pitäisi.+Aivan+sairasta.+Mitä+pitemmälle+sairaus+meni,+sitä+sairaammaksi+meidän+avioliittomme+meni.+Kaksi+nyhveröä+yritti+pitää+perhettä+kasassa+ja+yritti+vielä+kasvattaa+kahta+lasta.
03.07.2022 10:04
MInä+luin+lapsena+kaikki+Viisiikko+kirjat.+Ei+kyllä+tullut+mieleenikään,+että+Paula+(tai+Pauli)+olisi+poika.+Minä+pidin+hänet+aina+tyttönä.+Minusta+kirjat+olivat+kivoja,+niissä+oli+vähän+seikkailua+ja+sitten+oli+se+koira,+joka+oli+kaikkein+parasta.+En+kokenut+niitä+silloin+niin,+että+olisin+alkanut+ajatella,+että+minäkin+voisin+olla+vaikka+poika.+Ei+napsahtanut+mieleenikään+sellainen.+Ehkä+sitä+siinä+ajatteli+vain,+että+se+on+kertomus,+eikä+sitä+asettanut+tosielämään.
Tietysti+nyt,+kun+tässä+ajassa+höpötetään+kaikenlaista,+että+poika+voi+olla+tyttö,+tyttö+voi+olla+poika+ja+vaikka+sammakko,+niin+kirjat+voivat+tuoda+kaikenlaisia+ajatuksia+lapsille.+Mutta+minusta+pahinta+ovat+ne+kirjoitukset+lehdissä,+missä+kirjoitetaan+pojista,+jotka+tuntevat+itsensä+tytöiksi+tai+tytöt+tuntevat+olevansa+poikia.+Se+voi+aiheuttaa+lapsissa+tietynlaista+ajatuksia,+olenko+minä+todella+tyttö+tai+poika.
En+tiedä,+kuinka+paljon+nykyään+lapset+lukevat+kirjoja.+Tuntuu,+että+tietokone+on+tärkeämpi,+kuin+kirjat.
03.07.2022 09:40
28 / 59