Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Monkki
profiilit
Monkki
Monkki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
1176
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kekkonen+oli+yksinvaltias+ja+se+ei+ole+hyvä+asia+demokraattisessa+valtiossa.+Kekkosessa+oli+kyllä+paljon+sellaista,+jota+ei+voi+hyväksyä.+Oli+se+hyvä,+että+Kekkonen+osasi+kumarrella+sopivasti+Neuvostoliiton+johdolle.+Se+oli+hyvä+asia.
01.05.2022 10:54
Minä+äänestin+Niinistöä+molemmilla+kerroilla,+eikä+kukaan+minua+pakottanut,+enkä+saanut+mitään+lahjuksia.++Minun+mielestäni+siellä+ei+ollut+tarjolla+muita+ehdokkaita,+joita+olisin+voinut+äänestää.
01.05.2022 10:49
Haluaisin+kysyä+sinulta,+mistä+kumpuaa+vihasi+Yhdyvaltoja+kohtaan.+On+siellä+vikansa+ja+paljon+vikoja+onkin,+mutta+ei+Venäjä+ole+yhtään+puhtaampi.+Neuvostoliitosta++en+pitänyt+nuorena,+johtuen+siitä,+että+siellä+painostetaan+ihmisiä.++Minusta+siellä+on+saatanan+päämaja.+Saatana+on+sitä+maata+hallinnut+vuosisatojen+ajan+ja+voi+todella+hyvin+ohjaillessaan+ihmisiä+kauemmaksi+Jumalasta.
Isäni+oli+koululla+vahtimestarina.+Siellä+kävi+paljon+venäläisiä+tutustumassa+kouluun.+He+olivat+kaikki+mukavia,+heitä+kohtaan+tunsin+lähinnä+sääliä,+koska+he+joutuvat+asumaan+niin+kauheassa+paikassa.
Jos+ajattelen+Venäjän+historiaa,+niin+onko+siellä+koskaan+ollut+hyvää+aikaa+tavallisille+ihmisille.+En+nyt+muista.+Historian+opettajani+lukiossa+oli+kova+Neuvostoliiton+vihaaja.+Hän+oli+elänyt+sota-ajan.+Isänikin+oli+sodassa,+mutta+hänellä+ei+ollut+sellaista+vihaa,+vaikka+hän+vietti+sodassa+viisi+vuotta+nuoruudestaan.+Hän+oli+19+vuotta+vanha,+kun+sota+alkoi.+Appeni+joutui+jättämään+kotinsa+Viipurissa,+kun+tuli+lähtö+pois+Karjalasta.+Hän+oli+17+vuotta+vanha,+kun+hän+lähti+sotimaan+Suomen+puolesta+vihollista+vastaan.+Hän+menetti+kotinsa+ja+tuli+karjalaisena+tänne+meidän+hämäläisten+joukkoon.
Millainen+olisi+hyvä+valtio,+missä+ihmisten+olisi+hyvä+asua.+Kun+luen+Raamatusta+tuhatvuotisesta+valtakunnasta,+niin+silloin+on+kaikki+hyvin.+Siellä+ei+ole+mitään+pahaa.+Siellä+ei+tarvitse+pelätä+ketään+tai+mitään.+Se+on+täydellinen,+siellä+hallitsee+Jeesus.
Ymmärrän+ihmisten+pelon+Venäjän+suhteen.+Minun+pikkuserkkuni+oli+lapsi,+kun+oli+sota.+Hän+asuu+Mäntsälässä.+Hän+muistaa+hyvin+sodan+kauhut.+Hän+on+Naton+kannalla,+hän+ajattelee+,+että+silloin+ei+tulisi+sotaa.+Sotaa+ei+kukaan+kaipaa,+ei+ukrainalaiset+eivätkä+suomalaiset.+Suomalaiset+tarrautuvat+Natoon+kuin+pelastusköyteen,+että+sieltä+tulisi+apu,+ettei+Venäjä+hyökkäisi+Suomeen.
01.05.2022 10:38
Täällä+maailmassa+ei+ole+yhtään+valtiota,+jolla+olisi+puhtaat+jauhot+kainalossa.+Kaikki+me+ihmiset+olemme+pahoja,+niin+amerikkalaiset+niin+kuin+venäläiset+ja+muitten+maitten+kansalaisetkin.
Minä+en+näe+eroa+amerikkalaisessa+ja+venäläisessä,+samoja+paskoja+ihmisiä+molemmat.+Ahneus+on+molemmilla+suurvalloilla+mielessä,+Kiina+mukaanluettuna.
Mietin+Yhdysvaltojen+ja+Venäjän+eroa,+kumpaakaan+maahan+en+muuttaisi,+mutta+jos+olisi+pakko+valita+toinen,+valitsisin+Yhdysvallat.+Minusta+Venäjä+on+Saatanan+vallassa,+varsinkin+Putin+ja+hänen+lähipiirinsä.+Saatana+toteuttaa+omaa+asiaansa,+että+saa+ihmiset+lähtemään+tappamaan+toisiaan.
Tykkään+asua+Suomessa,+täällä+on+vain+yksi+vika,+meidän+naapurimme,+Sen+haluaisin+häviävän+sinne,+missä+pippuri+kasvaa.+++Se+on+ollut+vuosisatoja+meidän+vihollinen,+se+on+hyökännyt+monta+kertaa+maahamme.+Kuinka+paljon+pahaa+se+onkaan+aiheuttanut+meille+suomalaisille.
01.05.2022 10:11
Kyllä+minä+tuomitsin+silloin,+kun+amerikkalaiset+olivat+Vietnamissa+ja+laittoivat+niitä+myrkkyjä,+jotka+aiheuttivat+paljon+pahaa.+Olin+silloin+niin+nuori,+etten+vielä+kakkea+sitä,+mitä+tapahtui,+pystynyt+lukemaan.+Sen+muistan,+että+olin+vihainen+kaikesta+siitä,+mitä+tapahtui+siellä.++En+silloin+halunnut+lukea+niistä+syistä,+miksi+se+tapahtui.+En+edes+silloin+pitänyt+ihmisistä,+mutta+kuitenkin+ajattelin,+että+se+tappaminen+on+väärin.
En+hyväksy+sotaa,+koska+se+aiheuttaa+niin+paljon+kärsimyksiä+monille+ihmisille.+En+ole+hyväksynyt+Yhdysvaltojen+sotimisiakaan.+Sotia+on+ollut+vuosituhansien+aikana.+En+enää+sure+sitä,+kun+Babylonian,+Assyrian,+Kreikan+ja+Rooman+valtakunnat+murskasivat+valtioita+ja+tappoivat+paljon+ihmisiä.+Toisen+maailmansodan+aikaa+ajattelen+välillä,+kun+luen+jotain+kirjaa,+mikä+kertoo+siitä+ajasta.+Suren+kaikkia+niitä+ihmisiä,+jotka+joutuivat+kärsimään+sodasta,+olivat+he+mitä+kansallisuutta+tahansa.+Olen+nähnyt+Afrikassa+lapsia,+joilla+ei+ole+käsiä,+he+ovat+vammautuneet+niissä+sodissa,+mitä+siellä+on.+En+voi+muuta+kuin+itkeä+tämän+maailman+kauheutta.
Mutta+nyt+tällä+hetkellä+on+kyse+Venäjän+hyökkäyksestä+Ukrainaan.+Kun+näen+sen+tuhon,+mitä+siellä+tapahtuu,+en+voi+olla+surematta.+Ajattelen,+miltä+minusta+tuntuisi,+jos+olisin+siinä+tilanteessa.+Eikä+tuntuisi+hyvältä,+kun+joutuisi+pelkäämään+henkensä+edestä.+Milloin+kuula+saavuttaisi+minut+ja+haavoittuisin+tai+kuolisin.+Tekisi+mieli+itkeä,+mutta+itku+ei+tule,+on+vaan+tuska+sydämessä,+joka+jäytää+niin,+että+tekisi+mieli+huutaa+tuskansa+pois.+Mutta+ei+se+sieltä+lähde,+se+vain+pysyy+siellä.+Ajttelen+pientä+lasta,+hän+ei+ymmärrä+sitä+tilannetta+siellä,+lapsi+voi+aistia+äidin+pelon,+mutta+ei+tiedä+kuitenkaan+tilannetta.+Hetken+kuluttua+voi+luoti+lävistää+äidin+ja+lapsi+voi+jäädä+kauhuissaan+katsomaan+äitiään,+joka+verta+vuotavana+tekee+kuolemaa.++Sodan+arpia+aikuiset+ja+lapset++kantavat+pitkän+aikaa+sisimmässään.
30.04.2022 20:20
Mitä+venkoiluja+tarkoitat+?+Eikö+Suomi+ole+kuitenkin+itsenäinen+maa+vai+pitääkö+meidän+kiltisti+kuunnella,+mitä+"isämme"+Putin+käskee+tehdä.
En+ymmärrä+sitä,+miksi+Venäjän+pitäisi+määrätä,+mitä+muut+kansat+tekevät.+Onko+Jumala+antanut+Putinille+vallan+määrätä+maailman+asioita+?++Jumalako+Putinille+antaa+ohjeet,+mitä+Putinin+pitää+tehdä.+Onko+Jumala+valinnut+Putinin+maailman+valtiaaksi+?
30.04.2022 19:11
Kuka+haluaisi+Venäjälle+?++Kyllä+Venäjä+saa+olla+ihan+rauhassa,+jos+se+antaa+muiden+maiden+olla+rauhassa.+Mutta,+kun+se+ei+anna.+Sen+täytyy+aina+päristä+omaa+pärinäänsä+ja+häiritä+muita+maita.+Olisi+tyytyväinen+omassa+maassaan+ja+antaisi+muitten+olla+rauhassa.
Venäjällä+ei+ollut+mitään+oikeutta+mennä+toiseen+maahan+ja+tulittaa+sitä+ammuksilla.+Venäläisillä+ei+ole+oikeutta+tappaa+naisia,+vanhuksia+ja+lapsia.+Se+on+rikos+ja+väärin.
Venäläisillä+on+iso+maa,+mikseivät+he+voi+pysyä+siellä+tyytyväisinä.++He+olisivat+voineet+asua+siellä+rauhassa+ja+pitää+hyvät+välit+muihin+kansoihin.+Vaikka+kansat+olisivat+eri+mieltä+joistain+asioista,+niin+voimmehan+kuitenkin+olla+sovussa.+Joku+tykkää+mustikoista+ja+toinen+mansikoista,+mutta+eihän+siitä+tarvitse+alkaa+riidellä,+kumpi+marja+on+parempi.+Samoin+Venäjällä+on+omat+lakinsa+ja+länsimailla+omansa,+mutta+kuitenkin+voisimme+olla,+jos+ei+niin+hyviä+ystäviä,+mutta+ainakin+jonkinlaisia+tuttavia.
30.04.2022 19:06
Miksi+en+olisi+saanut+kirjoittaa+tuota.+Haluaisin,+että+venäläiset+ajattelisivat,+miksi+he+vievät+niin+monilta+lapsilta+elämän.+Meillä+on+vain+yksi+elämä+ja+he+tuhoavat+monilta+sen.
Ehkä+ne,+jotka+tappavat+näitä+lapsia,+joutuvat+niittämään+sitä,+mitä+ovat+kylväneet.
30.04.2022 18:39
Mikä+on+syy,+että+maa+hyökkää+toiseen+maahan+?++Miten+sitä+voi+selvittää+?++Se+on+hyökkäys,+ei+sitä+pysty+muuten+selittämään.
Jos+minä+menen+jotain+lyömään,+minä+löin.+Se+on+totuus.+Mutta+voinhan+minä+selittää+sen+niin,+että+minä+en+pitänyt+sen+ihmisen+käyttäytymisestä+ja+siksi+löin.+Mutta+se+oli+kuitenkin+lyönti.
30.04.2022 18:35
Sinä+et+tiedä+totuudesta+mitään.+Sinä+olet+nielaissut+valheen+ja+uskot+siihen.
30.04.2022 18:30
Mikä+on+Luciferin+kotimaa+?+Oletko+sinä+itse+Lusifer+?+
Kyllä+Suomessa+on+paljon+venäjän+vihaa.+Niin+paljon+on+venäläiset+kylväneet+vuosisatojen+aikana+tuhoa+tänne.+Ovat+raiskanneet+naisia+ja+lapsia.+Ovat+polttaneet+taloja,+vieneet+miehiä+Siperiaan.+Kun+suomalaiset+ovat+saaneet+rakennettuja+kotinsa,+taas+venäläiset+ovat+tulleet+raiskaamaan+ja+tappamaan.+Näin+se+on+ollut+ja+tulee+nähtävästi+olemaan+aina.
30.04.2022 18:26
Minkä+propagandan+vietävissä+sinä+olet.+Sinä+olisit+ollut+hyvä+Hitlerin+ystävä.+Olisit+ollut+valmis+tekemään+hänen+edetään+vaikka+mitä.
Minä+pidän+enemmän+markkinataloudesta+kuin+kolhoosista.+Tietysti+markkinataloudessakin+on+huonot+puolensa,+mutta+on+kolhoosillakin+ja+sillä+on+enemmän+huonoja+puolia.+Enkä+missään+tapauksessa+haluaisi+asua+Venäjällä+enkä+Kiinassa.+On+niitä+muitekin+maita,+mihin+en+haluaisi+muuttaa.
Jos+ajattelee+silloista+Neuvostoliittoa,+oli+siellä+ihmisillä+kurjat+olot.+Sitten+tuli+Venäjä,+mutta+onko+tavallisella+ihmisellä+yhtään+mukavammat+olot.+Jotkut+rikastuivat+silloin+hirveästi,+mutta+eivät+nämä+rikastuneet+jakaneet+rahojaan+köyhemmille.+Ostivat+vain+hienoja+laivoja,+joilla+seilasivat+kaikkialla.+Heillä+on+valtavat+omaisuudet+ja+monet+saivat+ne+rikollisesti.+Onko+se+oikein+?+Eikö+kommunismin+idea+ole,+että+kaikilla+olisi+samanlaiset+olot,+ei+olisi+rikkaita,+mutta+ei+myöskään+köyhiä.
30.04.2022 18:16
Älä+valehtele.+Älä+narraa.+Älä+kirjoita+palturia.+Oletko+muuttanut+valheen+totuudeksi+?Valheko+nakertaa+aivojasi.
30.04.2022 18:06
Ovatko+venäläiset+onnellisia+?+Miten+ihminen+voi+olla+onnellinen,+kun+valtio+määrää,+mitä+voi+ajatella,+mitä+saa+tehdä,+mitä+saa+sanoa+ja+miten+tulee+elää.+Siellä+ei+ole+vapautta.+Kaikki+eläminen+on+kahlehdittu+joittenkin+ihmisten+määräysten+mukaan.+Onko+se+onnea,+jos+joutuu+toimimaan+sen+mukaan,+mitä+joku+käskee.
Eiköhän+ihminen+kaipaa+sananvapautta,+saada+ilmaista+oman+mielipiteensä.+Venäjällä+se+on+kiellettyä.
30.04.2022 18:02
Kyllä+Venäjäkin+on+mätä+sisältä.+Siellä+joutuu+oikeuteen+tai+murhataan,+jos+arvostelee+hallintoa.
30.04.2022 17:52
Onko+Putin+niin+heikko+itsetunto,+että+se+pelkää+Natoa+niin+paljon,+että+alushousut+pyörii+jaloissa.+Miksi+sotahullu+pelkää+noin+paljon.+Itsehän+Venäjä+haluaa+sotaa.
Ukraina+puolustaa+omaa+maataan.+Se+on+selvä+juttu.+Muut+maat+haluavat+auttaa+Ukrainaa,+kun+Venäjä+hyökkää+Ukrainaan.+Olisiko+syy+siihen+se,+että+pienempää+maata+halutaan+auttaa.+Se+on+sama,+jos+näkee,+että+suuri+poika+menee+pienemmän+kimppuun,+niin+sitä+haluaa+mennä+auttamaan+pienempää+poikaa.+Venäjä+on+suuri+maa+ja+se+haluaa+vain+valtaa+enemmän.+Se+on+kuin+karhu,+joka+haluaa+syödä+toiset+pois.+Venäjä+ei+ole+onnellinen,+ennen+kuin+se+on+saanut+tuhottua+muut+maat.+Kyllä+Venäjä+on+meidänkin+maassa+vuosisatojen+aikana+tehnyt+tuhojaan.+Ei+ole+säälinyt+naisia+eikä+lapsia.
30.04.2022 17:43
Heiluvatko+korvasi,+kun+valehtelet+noin.+En+ymmärrä+järjenjuoksuasi,+sinä+vaihdat+totuuden+valheeksi.+Uskotko+sinä+noihin+satuihisi.+Lue+mieluummin+Prinsessa+Ruusunen+satua+tai+Adalminan+helmi+satua,+ne+ovat+paljon+mukavampia+kuin+sinun+hullut+päätelmäsi.
30.04.2022 17:32
Kyllä+Venäjä+on+yksin+syyllinen,+ei+ole+muuta+syyllistä+kuin+Venäjä.+Venäjä+tunteutui+toiseen+maahan+ja+se+tunkeutuja+on+syyllinen,+syyllinen+ja+vielä+kerran+syyllinen.+Putinin+kädet+ovat+täynnä+viattomien+lasten+verta.+Missä+vaiheessa+Putin+joutuu+kohtaamaan+tosiasian,+että+hän+on+syyllinen+monien+ihmisten+murhiin.
Lapsi+oli+pieni,+ikää+muutama+kuukausi,+elämä+oli+alussa,+mutta+julma+johtaja+päätti+katkaista+sen+lapsen+elämän+alkuunsa.+Ei+näe+lapsi+sinistä+taivasta,++ei+silitä+koiran+turkkia,+ei+mene+äidin+syliin,+ei+naura,+kun+isä+ottaa+syliin,+ei+leiki+hiekkalaatikolla,+ei+tunne+iloa,+onnea.+Vain+hetken+ajan+tunsi+kipua+ja+elämä+oli+siinä.+Mikä+oikeus+on+jollain+vain+tappaa+kylmästi+toinen,+vain+nostaakseen+omaa+egoaan+?
30.04.2022 17:00
Mikähän+maa+se+meni+toiseen+maahan+ja+tuhoaa+sitä+?++Mitä+kaikkea+Putinin+päässä+muhiikaan,+haluaa+ensin+yhden+maan+valtaansa,+sitten+toisen,+sitten+kolmannen.+Ruokahalu+kasvaa+siihen+asti,+että+Putin+on+omassa+mielessään+koko+maailman+valtias.+Sitten+hän+on+onnellinen.+Koko+maailman+tsaari,+voi+veikkonen+sentään,+kun+hän+siitä+jo+unelmoi.
30.04.2022 16:45
Putin+ei+osaa+puhua+totta.+Lavrov+on+sellainen+valehtelija,+jos+olisi+Pinokkio,+nenä+olisi+jo+kilometrin+mittainen.+Kaikki+puheet.+mitä+Putin,+Lavrov+ja+muuta+Putinin+liehittelijät+puhuvat+on+suurta+valetta.+Putin+ei+osaa+erottaa,+mikä+on+totta+ja+mikä+on+valetta.
30.04.2022 16:39
35 / 59