Helluntailaisille on myrkkyä v.92 käännös, koska siellä on alaviitteissä tarkentavia kohtia tulkinnanvaraisista kohdista, joita hellarit juuri ahkeraan käyttää hyväkseen.
esim.tämä
Apt.8:37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]* [Jae puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista.]
Veden löytäminen kasteeseen oli se tärkein asia.
Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?"
Kristillisessä kasteessa kun on aina vesi ja Henki molemmat yhtä aikaa läsnä.
Ei sitä hoviherraakaan millään pelkällä "henkikasteella" kastettu.
Raamatussa ei ole yhtään yksilöityä tapausta, jossa nimeltä mainittu ihminen kastettaisiin pelkällä "henkikasteella"
"Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?"
KR 33/38 ei kelpaa hellareille, koska siellä on ihan oikein tuo jae 37 jätetty kokonaan pois. Sehän ei sovi Parhamille, siitä Parhami tulee vihaiseksi.
36 Ja kulkiessaan tietä he tulivat veden ääreen; ja hoviherra sanoi: "Katso, tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua?"
37
38 Ja hän käski pysäyttää vaunut, ja he astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet.
Hellarit vihaa KR 33/38 ja v.-92 käännöksiä.
70
93
Vastaukset
- Anonyymi
toinen hellareiden vihaama merkintä
v. -92/ Mark.16:9 kohdalla, että koko evankeliumin loppu on täysin tuntemattoman ihmisen (ei Jeesuksen) tekstiä ja lisäystä jälkikäteen.
Jeesus ilmestyy lähimmilleen
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]- Anonyymi
Jeesus ei kuolemansa jälkeen puhunut kenellekään, että kunhan vaan uskotaan ja kastetaan niin voidaan juoda myrkkyä ja voidaan antaa käärmeiden pistää eikä siitä ole mitään haittaa.
Ojennellaan vaan käsiä sairaiden päälle ja niin sairaudet saadaan ihmisistä pois.
Tuota kohtaa hellarit hokee ahkeraan.
Mansonin lahko ja Daid Korasinin lahkko ovat varottavia esimerkkejä mihin kiihkolahkolaisuus voi ihmisen johtaa.
Nuorisoa pitäisikin varoittaa helluntailaisten tekemistä tosiuskovaisen testeistä. En ole tiennytkään, että vihaan kyseistä kohtaa Raamatussa. Koska olen kertonut sinulle vihastani. Monia asioita vihaan, mutta en ole tiennyt, että vihaan Raamatun tekstiä. Kerro, koska olen sinulle kertonut vihaavani.
Sinä taidat olla palturien kuningas, kun niin paljon kerrot palturia. Sinä voisit ottaa niminerkiksesi von Paltur. Se nimimerkki sopisi sinulle.
Jos joku ihminen sanoo sinulle, että ei tykkää jostain kohdasta Raamatussa, älä ihmeessä ajattele, että jokainen ajattelee niin. Minäkin rakastan eläimiä ja en kauheasti pidä ihmisistä, mutta ei se päde kaikkiin ihmisiin. Minä en voi sille mitään, että näen ihmiset yleensä pahoina.- Anonyymi
Helluntailaiset ovat olleet vahvasti mukana tekemässä Raamattu kansalle-käännöstä. RK-käännöksestä käy selkeästi esille, että kyseisiä jakeita ei löydy vanhimmista käsikirjoituksista.
- Anonyymi
Mitäs käännöksiä luulet hellareiden lukevan jos ei juuri mainittuja käännöksiä.
- Anonyymi
Kaikilla Jenkkilahkoilla on omat pyhät kirjat, ohjeet ja opit kuinka Kristittyjen kanssa väitellään uskonasioista.
Mormonismi: Mormonin Kirja, Lakien ja Liittojen Kirjat
Helluntailaisuus: Raamattu kansalle/rahvaalle, novumit ja traktaatit, ohjeet kuinka väitellään kristittyjen kanssa
Jehovantodistajat: Vartiotornilehdet tms. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikilla Jenkkilahkoilla on omat pyhät kirjat, ohjeet ja opit kuinka Kristittyjen kanssa väitellään uskonasioista.
Helluntailaisuus: Raamattu kansalle/rahvaalle, novumit ja traktaatit, ohjeet kuinka väitellään kristittyjen kanssa
Jehovantodistajat: Vartiotornilehdet tms."Raamattu kansalle" käännöstä mainostaa ja myy myös luterilaiset.
Anonyymi kirjoitti:
Jehovantodistajat: Vartiotornilehdet tms.Minulla on vuoden 1923, 1933/1938, 1992, saksankielinen, englanninkielinen ja ruotsinkielinen käännös ja sitten hepreankielinen Vanha ja Uusi Testamentti. Minulla on myös tämä sinun vihaamasi käännös Raamattu kansalle. Kaikkia tulee luettua. Taas valehtelit.
Sinähän se olet kova väittelemään ja valehteletkin kovasti. Tai sitten sinä luulet kaikenlaista, jonka sinä väännät todeksi.
Minä ihmettelen sinun kirjoituksiasi, kun haluat koko ajan halventaa toisia ihmisiä. Vaikka minä en pidä ihmisistä, kuitenkaan en halua halventaa toisia. Jeesuksen omat, kuuluivat he mihin kirkkokuntaan tahansa, näen siskoina ja veljinä.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jehovantodistajat: Vartiotornilehdet tms.Raamattu kansalle ei ole mikään helluntailaisten oma käännös, vaikka he ovat vahvasti olleet mukana sen tekemisessä. Monet muutkin kirkkokunnat olivat. Myös adventistit saivat antaa kommenttinsa käännöksestä ja tehtiinpä siihen joku en muutoskin adventistien pyynnöstä. RK-käännös on kaikkien suomalaisten kirkkokuntien käytössä, koska se on sananmukaisin nyky-suomea lähinnä oleva käännös.
Putin on kastettu ja oikeassa uskossa.
😄😄😄😄😄- Anonyymi
Eikö ne hellarit ole ottannu joka kerta kiinni, kun ovat kaataneet sut selälleen?
- Anonyymi
Pasi Toivonen, milloin lakkaat pilkkaamasta muita ihmisiä? Sinäkin seisot eräänä päivänä Jumalan edessä ja saat pallkan tekojesi ja sanojesi mukaan. Putin sentään tietää että on olemassa vain kaksi sukupuolta, ja on sen sanonutkin.
- Anonyymi
Enemmistö Hellareista lukee 33/38 käännöstä. 1992 ja Raamattu Kansalle (RK) käännös on varmaan yhtä suosittuja. Aloittaja keksii taas ihan omasta päästään tekstiä. Nuorempi väki varmaan käyttää -92 ja RK käännöstä.
Syy miksi hellareiden Sunnuntain klo 11 tilaisuudessa saarnan yhteydessä käytetään RK käännöstä on se että seurakunnan kirjamyynti piste myy sitä koska se on nykyään Aikamedian julkaisema.- Anonyymi
Kirkkoraamattu voi olla mukana kulissina ja illuusion luomiseksi.
Opit tulee sieltä Amerikasta "Parhamin kirjasta", jossa on paljon vaikutteita Vapaamuurareilta, erilaiset porjaat ja järjestykset, ensin sitä ja sitten tätä pitää tehdä, erilaiset kasteet ja rituaalit, valkoiset kastekaavut tulee Vaapaamuurareiden opeista.
Myös Hinduilta on otettu mukaan ihmisen kaataminen selälleen nopealla tönäisyllä otsaan.
Hindut käyttää siitä pyhästä rituaalista nimeä "shaktipat". Anonyymi kirjoitti:
Kirkkoraamattu voi olla mukana kulissina ja illuusion luomiseksi.
Opit tulee sieltä Amerikasta "Parhamin kirjasta", jossa on paljon vaikutteita Vapaamuurareilta, erilaiset porjaat ja järjestykset, ensin sitä ja sitten tätä pitää tehdä, erilaiset kasteet ja rituaalit, valkoiset kastekaavut tulee Vaapaamuurareiden opeista.
Myös Hinduilta on otettu mukaan ihmisen kaataminen selälleen nopealla tönäisyllä otsaan.
Hindut käyttää siitä pyhästä rituaalista nimeä "shaktipat".Kun poikani kastettiin, oli heillä valkoinen ristiäismekko päällä. Olisiko sinulla joku mielipide siihen, millainen vaate olisi pitänyt olla, että se kelpaisi sinulle. Ei kai me voida alastikaan kasteelle mennä. Vai olisiko sinun mielestä hyvä mennä omat vaatteet päällä.
Raamatun mukaan yritän elää. Ihmisiltä en ota ohjeita, jos ne ovat Raamatun sanan vastaisia. Muutenkaan en tykkää siitä, että joku tulee ohjailemaan minun elämääni.
Minä olen kova lukemaan, mutta Parhamin kirja ei ole osunut silmieni eteen.
Sinä olet saanut päähäsi kaikenlaisia asioita vai onko sinut joku aivopessyt, kun näitä kirjoituksiasi kirjoittelet. Sinä liian paljon kirjoitat palturia. Sinä et tunne edes kaikkia helluntailaisia, et varmaankaan minuakaan, joten et voi yleistää asioita. Jos joku tekee jotain, ei se tarkoita, että kaikki tekevät. Minä virkkaan paljon, mutta ei se merkitse, että kaikki virkkaavat. Minä olen kova puhumaan, mutta ei se tarkoita, että kaikki ovat kovia puhumaan.
- Anonyymi
33/38 käännös nimenomaan tukee uskovien kastetta:
1.Pietarin kirje:
3:21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta
33/38 käännöksen mukaan kaste on vertauskuva ja hyvän omantunnon pyytämistä.- Anonyymi
Valehtelet tarkoituksella . Helluntailaiset valehtelee aina.
Pietarin piti selvittää, että kristillinen kaste ei ole sama asia kuin Mikve-kaste, jossa pestään lihan saastaisuuksia yhdynnän ja kuukautisten jälkeen menemällä kokonaan veden alle pesemään niitä intiimialueita.
Kristillisessa kasteessa Jumala pesee synnit pois perisynnin kadotustuomio mukaan lukien Kristuksen soivintoveren tähden. Siitä seuraa pelastustus ja hyvä omatunto.
Ap. t. 22:16
Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
- Anonyymi
Helluntailaiset nyt vihaavat yleensä kaikkea, jopa Helluntaikirkkoakin.
- Anonyymi
Saatana siteerasi sanatarkasti kirjoituksia.
Raamattua käytetään juuri eksytyksissä.
Myös kirjoituksien luotettavuus pitää arvioida, sillä Raamattu ei ole pelkkä ja puhdasta Jumalan sanaa, kuten usein hoetaan.
Ap. t. 17:11
Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.
"sanan vastaanottaminen" ei tarkoita mitään uskoontuloa helluntailaiseksi, kuten hellarit puhuvat- Anonyymi
Sanoman vastaanottaminen tarkoittaa kuultujen käskyjen tottelemista "ottaa vaarin" on tottelemista ja tekemistä.
" Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne...
...Ne, jotka ottivat hänen sanomansa vastaan, kastettiin... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanoman vastaanottaminen tarkoittaa kuultujen käskyjen tottelemista "ottaa vaarin" on tottelemista ja tekemistä.
" Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne...
...Ne, jotka ottivat hänen sanomansa vastaan, kastettiin...Lyydia "otti vaarin" eli totteli kuulemansa kastekäskyä hoitaa koko perhekunnan kastamisen kristityiksi.
14 Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui.
15 Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lyydia "otti vaarin" eli totteli kuulemansa kastekäskyä hoitaa koko perhekunnan kastamisen kristityiksi.
14 Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui.
15 Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä.Tuskin se Lyydian kokonaan kastettu perhekunta koostui pelkästän naisista?
Ja sapatinpäivänä me menimme kaupungin portin ulkopuolelle, joen rannalle, jossa arvelimme olevan rukouspaikan, ja istuimme sinne ja puhuimme kokoontuneille naisille.
Lyydia oli vaatealan rikas yrittäjä, jolla oli paljon työntekijöitä, jotka sen ajan käytännön mukaan perheet lapsineen kastettiin heti perheenpään määräyksestä samaan uskoon hänen kanssaan. Mitään sekauskoisia perheitä ei hyväksytty siihen aikaan. Perheenpää määräsi pienemmistäkin asioista kuin siitä, mihin uskoon perhekunta kastetaan.
Perhekunta käsitti isäntäväen perheen lisäksi myös palvelijoiden ja orjien perheet lapsineen, jotka heti kastettiin perheenpään määräyksestä samaan uskoon hänen kanssaan.
Alkuseurakunna ajalta suurin tiedetty perhekuntakaste käsitti 500 eri ikäistä ihmistä.
- Anonyymi
>>Myös Hinduilta on otettu mukaan ihmisen kaataminen selälleen nopealla tönäisyllä otsaan.<<
https://kristitynfoorumi.org/kirjat/parantajat.pdf
Mesmerismin vaikutus ihmisiin
Hypnoosissa on tärkeää saada ihmisten usko ja odotus kohdistumaan johonkin
mikä sopii kulloiseenkin tarpeeseen. Hän käytti myös kätten päällelaskemista, jolloin parantava voima kulki voimaa välittävän henkilön käden magneettisuuden kautta. Monet todistivat vapautuneensa kivuistaan ja uskoivat parantuneensa. Mesmer, kuten oman aikamme ”ihmesaarnaajat”, saattoi osoittaa jotakin henkilöä ja tämä kaatui saman tien lattialle.- Anonyymi
Ei-helluntailaisia mutta helluntailiikkeen arvostamia
parantajia olivat mm. John Alexander Dowie, Charles Cullis ja em. Kenyon.
Monet käsittävät helluntailiikkeen olleen karismaattisen liikkeen pohjana
mutta karismaattisen uskon juuret ovat syvemmällä New Thought -liikkeen
ajatuksissa, jotka tunkivat myös helluntailiikkeeseen. Vaikka ns. klassinen,
perinteinen helluntailiike, joka katsoo alkunsa olevan pikemmin wesleyläisessä
pyhitysliikkeessä, kuin Azuza -kadun tapahtumissa, vastusti monia
parantamiseen ja menestymiseen liittyviä opetuksia ja tekee niin edelleen,
karismaattinen suuntaus sai ajan myötä yhä lisää jalansijaa helluntailiikkeessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei-helluntailaisia mutta helluntailiikkeen arvostamia
parantajia olivat mm. John Alexander Dowie, Charles Cullis ja em. Kenyon.
Monet käsittävät helluntailiikkeen olleen karismaattisen liikkeen pohjana
mutta karismaattisen uskon juuret ovat syvemmällä New Thought -liikkeen
ajatuksissa, jotka tunkivat myös helluntailiikkeeseen. Vaikka ns. klassinen,
perinteinen helluntailiike, joka katsoo alkunsa olevan pikemmin wesleyläisessä
pyhitysliikkeessä, kuin Azuza -kadun tapahtumissa, vastusti monia
parantamiseen ja menestymiseen liittyviä opetuksia ja tekee niin edelleen,
karismaattinen suuntaus sai ajan myötä yhä lisää jalansijaa helluntailiikkeessä.Olavi Peltola kirjoittaa kaatamisesta
https://kristitynfoorumi.org/kirjat/nykyajan.pdf
Kohtasin ensimmäisen kerran tämän kaatamismanifestaation Viva-
mossa kesäkonferenssissa 1992. Itselläni oli siellä luentoja Galatalaiskir
jeestä. Konferenssin johtaja oli jo aikaisemmin kysynyt, saako hän kutsua
sinne tiistai-illaksi Pirkko Jalovaaran. En tuntenut häntä. Olin utelias. Hän
tuli iltapäivällä. Sain myös siellä käteeni kirjan, jossa hänestä kerrottiin.
Iltapäivän kuluessa minut valtasi syvä pahanolon tunne. Sanoin kokouk
sen johtajalle, etten missään tapauksessa voi illalla yhdessä hänen kanssaan
rukoilla alttarilla ja olla mukana ihmisten kaatamisessa. Sovimmekin niin,
että me kaksi rukoilimme ihmisten kanssa alttarilla ja Pirkko Jalovaara
saarnatuolin juurella, jossa ihmiset kävivät kaatumassa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olavi Peltola kirjoittaa kaatamisesta
https://kristitynfoorumi.org/kirjat/nykyajan.pdf
Kohtasin ensimmäisen kerran tämän kaatamismanifestaation Viva-
mossa kesäkonferenssissa 1992. Itselläni oli siellä luentoja Galatalaiskir
jeestä. Konferenssin johtaja oli jo aikaisemmin kysynyt, saako hän kutsua
sinne tiistai-illaksi Pirkko Jalovaaran. En tuntenut häntä. Olin utelias. Hän
tuli iltapäivällä. Sain myös siellä käteeni kirjan, jossa hänestä kerrottiin.
Iltapäivän kuluessa minut valtasi syvä pahanolon tunne. Sanoin kokouk
sen johtajalle, etten missään tapauksessa voi illalla yhdessä hänen kanssaan
rukoilla alttarilla ja olla mukana ihmisten kaatamisessa. Sovimmekin niin,
että me kaksi rukoilimme ihmisten kanssa alttarilla ja Pirkko Jalovaara
saarnatuolin juurella, jossa ihmiset kävivät kaatumassaonko ne vielä siellä kaatuneena vai joko ovat menneet koteihinsa?
- Anonyymi
...käden mangneettisuuden kautt... ok älä nyt enempää viitsi anna olla mene vaikka saunaan mutta varo kaatumasta lattiat on liukkaita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...käden mangneettisuuden kautt... ok älä nyt enempää viitsi anna olla mene vaikka saunaan mutta varo kaatumasta lattiat on liukkaita.
Kaikki tunnetut helluntailaiset saarnamiehet käyttävät lääkäri Mesmerin kehittämää usean ihmisen kaatamiseen kehitettyä hypnoosin sovellusta, jota kutsutaan "mesmerismiksi".
Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut Suomalainen lääkäri varoitti lahkosaarnaajien touhuista ja uskonlahkoihin sotkeentumasta.
Eräskin mies sairasti epilepsiaa ja oli mennyt spykoosiin. Mutta ei suostunut käyttämään lääkkeitä, koska nautti suurta arvostusta siinä uskonlahkossa mihin kuuluui, sairauskohtauksiensa ansiosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lahkosaarnaajien käyttämä menetelmä usean ihmisen yhtäaikaa kaatamiseksi.
Mesmerismi eli animaalinen magnetismi (saks. tierischer Magnetismus) on 1700-luvulla käytössä ollut Franz Mesmerin kehittämä hypnoosiin perustuva hoitomenetelmä.
- Anonyymi
Ihmisen kädet ovat kuin antennin ja johtimet, niiden kautta siirtyy voimia ja energioita ihmisestä toiseen.
Kirliankuvauksessa nähdään, että ihmisen käsistä voi lähteä jopa 3 metriä pitkät energiavirtauksen, kun henkiparantajat ja muut kaatajat laittaa käsiään ihmisen päälle.
Raamatussa kun kerrotaan,että ihmiset laittoivat käsiään toisten päälle, niin ei se tarkoita sitä, että Pyhä Henki tarvitsee ihmisen lihan käsivartta liikkumiseen ja kulkemiseen. Se on juuri sitä helluntailaisten eksyttämistä, jossa he kiinnittävät huomion näkyviin asioihin kuten taikurit tekevät.
Jos lahkoriivatut u-kastajat tulee sinua kohti kädet ojossa "siunaaamaan",
niin nopeasti alta pois.
1. Tim. 5:22
Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana.
1. Tim. 4:1
Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja. - Anonyymi
Pyhä Henki ei tarvi ihmisen käsiä liikkumiseen.
Et tiedä, mistä se tulee ja kehenkä se menee.
Raamatun Pyhä Henki tulee Isästä tai Pojasta. Ei koskaan ihmien käsistä.
Helluntailaisuudessa ollaan henkimaailman kanssa tekemisissä ja niiden henkien kanssa yhteistyössä. Helluntailaisuus on osa henkivaltoja, henkiliike. - Anonyymi
Raamattu varoittaa: Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.
Luterilaisuus on maailman mielen mukainen uskonto eli pakanuutta. Suurin osa luterilaisista on maailman ihmisiä. Luterilaiset sakramentit ovat valhetta ja petosta eli maailmasta.
Sana myös selkeästi varoittaa tekemästä yhteistyötä luterilaisten kanssa: Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä? - Anonyymi
Kaikki Suomen ja Euroopan helluntaijohtajat ovat käyneet Amerikassa Parhamin perustamassa raamattu/kielikoulussa on opit hakemassa ja valansa Pentecostalismille vannomassa 1920-luvulla.
Suomeen sieltä toi ensimmäisenä sen asusinhengen Parhamilta henkikasteen saanut Gerhard Olsen-Smdit -niminen mies, joka perusti tänne 40 ens.helluntaiseurakuntaa.Ensimmäisen Helsinkiin v. 1920.- Anonyymi
>>Kaikki Suomen ja Euroopan helluntaijohtajat<<
No ei kyllä ole käynyt ainakaan Pekka Brofeldt edes Amerikassa ja tuskin Ruotsin Lewi Petruskaan kävi missään Parhamin opissa.
Gehrahdista en tiedä ja on voinut käydäkin ja onneksi tuo saastainen sodomiitti karkoitettiin Suomesta pois. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>Kaikki Suomen ja Euroopan helluntaijohtajat<<
No ei kyllä ole käynyt ainakaan Pekka Brofeldt edes Amerikassa ja tuskin Ruotsin Lewi Petruskaan kävi missään Parhamin opissa.
Gehrahdista en tiedä ja on voinut käydäkin ja onneksi tuo saastainen sodomiitti karkoitettiin Suomesta pois.Helluntailiikkeen opit ja hengen toi Suomeen Gerhard Olsen-Smidt niminen mies.
Gerhard Olsen-Smidt työskenteli helluntaiherätyksen eteen vuoden 1911 lopusta lähtien.[8] Entinen pelastusarmeijan upseeri oli tutustunut Yhdysvalloissa helluntaiherätykseen ja kokenut henkikasteen, minkä vuoksi tämä oli jättänyt pelastusarmeijan. Olsen-Smidt saapui Suomeen Barrattin kannustamana.[9
Sotien välinen aika 1920–1939
Donald ja Ruth Gee.
Helsingin Saalem-seurakunnassa Donald Gee, Jalmari Kauppala, Lauri Hokkanen, K. A. Hellman, Eino I. Manninen noin 1933.
Lauri Hokkanen
Gerhard Olsen-Smidt järjesti 1920 Helsingissä Helluntaiseurakunnan, jonka kokoontumispaikka oli Ludviginkadulla Helsingin Sanomain salissa 4. kerroksessa ja myöhemmin Liisankatu 17:ssä. Tästä ryhmästä muodostui myöhemmin Filadelfiaseurakunta. Eino I. Manninen valittiin seurakunnan vanhimmaksi joulukuussa 1920. Olsen-Smidt oli valloittava johtaja, ja liike keskittyi vahvasti hänen henkilöönsä. Häntä syytettiin taloudellisista väärinkäytöksistä ja yksinvaltaisesta johtamistavasta.[17]
Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[20] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[21] sillä hänellä oli ollut seksuaalisuhteita kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[17] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[22] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailiikkeen opit ja hengen toi Suomeen Gerhard Olsen-Smidt niminen mies.
Gerhard Olsen-Smidt työskenteli helluntaiherätyksen eteen vuoden 1911 lopusta lähtien.[8] Entinen pelastusarmeijan upseeri oli tutustunut Yhdysvalloissa helluntaiherätykseen ja kokenut henkikasteen, minkä vuoksi tämä oli jättänyt pelastusarmeijan. Olsen-Smidt saapui Suomeen Barrattin kannustamana.[9
Sotien välinen aika 1920–1939
Donald ja Ruth Gee.
Helsingin Saalem-seurakunnassa Donald Gee, Jalmari Kauppala, Lauri Hokkanen, K. A. Hellman, Eino I. Manninen noin 1933.
Lauri Hokkanen
Gerhard Olsen-Smidt järjesti 1920 Helsingissä Helluntaiseurakunnan, jonka kokoontumispaikka oli Ludviginkadulla Helsingin Sanomain salissa 4. kerroksessa ja myöhemmin Liisankatu 17:ssä. Tästä ryhmästä muodostui myöhemmin Filadelfiaseurakunta. Eino I. Manninen valittiin seurakunnan vanhimmaksi joulukuussa 1920. Olsen-Smidt oli valloittava johtaja, ja liike keskittyi vahvasti hänen henkilöönsä. Häntä syytettiin taloudellisista väärinkäytöksistä ja yksinvaltaisesta johtamistavasta.[17]
Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[20] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[21] sillä hänellä oli ollut seksuaalisuhteita kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[17] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[22]Olsen-Smidt kysyi: ”Emmekö tahdokin kulkea siinäkin sanaan luottaen, että vain kastetuille uskoville kuuluu ehtoollinen?” Kädennostolla koko joukko hyväksyi esityksen. Tämä oli ensimmäinen julkinen tilaisuus, jossa asia tuli esille. Helluntailaiset jakaantuivat 1920 ehtoolliskysymyksen vuoksi helluntaiystäviin ja helluntaiseurakuntiin.[19]
Ensimmäiset kasteet ja liikkeen vakiintuminen
Olsen-Smidtin ohjauksessa yhä useammat omaksuivat aikuiskasteen näkemyksen. Helluntaiherätyksen ensimmäiset kasteet järjestettiin vuonna 1912 helluntaiherätyksen kesäjuhlilla Lempäälässä vuonna 1912. Lempäälän juhlilla puhiivat Gerhard Olsen-Smidt, Pekka Brofeldt sekä yhdysvaltalainen pastroi J. H. King.[10]
- Anonyymi
Et näytä ollenkaan tuntevan helluntailaisuutta. Tai jos tunnet, valehtelet tietoisesti. Ei sellainen ole Jumalasta.
- Anonyymi
Oh hoh: "Hellarit vihaa KR 33/38 ja v.-92 käännöksiä."???
Missä olet tehnyt tuollaisia tutkimuksia, vai kerrotko vain omia ennakkoluulojasi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oh hoh: "Hellarit vihaa KR 33/38 ja v.-92 käännöksiä."???
Missä olet tehnyt tuollaisia tutkimuksia, vai kerrotko vain omia ennakkoluulojasi?Sinä ainakin vihaat niitä
- Anonyymi
Ja olkoon Olsen mikä oli niin hänkään ei kaatanut ketään rukousjonoissa kuten Ylivainio ja Kuhlman ja moni muu. En muista lukeneeni mistään kirjasta että ihmisten kaatamista oli edes Azusa kadulla tai muutenkaan helluntaiherätyksen ensimäisenä vuosikymmeninä.
Smith Wigglesworthilla on voinut olla mutta en tai sitten muistan väärin. - Anonyymi
Uusi ihminen Kristuksessa Vieraana Martti Ahvenainen, raamatunopettaja.
Café Raamattu Leif Nummelan toimittama keskusteluohjelma, jossa paneudutaan ajankohtaisiin teemoihin juurevasti kristityn näkökulmasta.
https://www.tv7.fi/arkki/cafe-raamattu/uusi-ihminen-kristuksessa_p71122/ - Anonyymi
Helluntailaisuus on Antikristuksen henkivalta, siellä matkitaan asioita.
- Anonyymi
Ylivainion tiedetään käyneen Australian matkalla aboriginaalien luona saamassa syventäviä oppeja ihmisten kaatamiseen.
Australian matkan jäkeen ihmiset jonottivat suuren kaatomestarin eteen kaadettavaksi selälleen maahan, päät vaan kolisi lattiaan, kun joka kerta ei aina ehditty ottaa kaatuvia kiinni takaapäin.- Anonyymi
Kyllä siinä on vahvat sielunvoimat olleet liikkeellä, tuli sitten Australian alkuasukkailta tai mesmerismistä. Jotkut uskovaiset pitävät kynsin hampain kiinni kaatumiskokemuksistaan, mutta onneksi varmaan suurin osa on ymmärtänyt tulleensa huijjatuksi. Olisi mielenkiintoista tietää kuinka moni Ylivainion kokouksissa uskoontulliesta on pysynyt uskossa.
- Anonyymi
Amerikan 1900 lahkot ovat vaarallisia,Saksassa jehovien ex murha tapaus.
Näin pää pimenee,kun ette ymmärrä vaan usko on heillä mies puhujien pölpötykseen.
Olen monesti nähnyt,kun uus lahkolaisten pää menee sekaisin,ihan Suomen lahkoistakin.(työni takia).- Anonyymi
Suomessakin vauvakastettu luterilainen yritti polttaa ihmiset kirkon sisään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessakin vauvakastettu luterilainen yritti polttaa ihmiset kirkon sisään.
Helluntailaiset täällä kristittyjen kimpussa ovat.
Parhamilla ja Olsenilla oli oikea usko ja kaste. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parhamilla ja Olsenilla oli oikea usko ja kaste.Eikö sinulla ole enää mitään oikeaa asiaa kun kopioit tuot samaa satua?
Taitaa elämäsi olla aika yksitoikkoista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parhamilla ja Olsenilla oli oikea usko ja kaste.Vauvakastettu yritti polttaa vauvakastettuja. Sairas uskonto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vauvakastettu yritti polttaa vauvakastettuja. Sairas uskonto.
Useamman kerran kylvetetty haluaa vauvoja ja tappaa uskovia
Sairas uskonto sillä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Useamman kerran kylvetetty haluaa vauvoja ja tappaa uskovia
Sairas uskonto silläVauvakastettua rienaajaa ei kiinnosta oman kirkkonsa jumalanpalvelus!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vauvakastettua rienaajaa ei kiinnosta oman kirkkonsa jumalanpalvelus!
Uudestikastettua pedoa kiinnostaa vain vauvat ja tappaminen!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudestikastettua pedoa kiinnostaa vain vauvat ja tappaminen!!
Kuuntele vauvakastettu nyt radiosta baptistien jumalanpalvelus, jospa tulisit uskoon!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuuntele vauvakastettu nyt radiosta baptistien jumalanpalvelus, jospa tulisit uskoon!
Riitautuneet ja perustaneet baptistiseurkunnan vapaidensuuntien jakautuessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun pedouskoosi en halua tulla, uskossa Jeesukseen olen jo
Pitäkää itsenne siinä tilassa ,että olette siinä porukassa kun Jeesus vie omansa maanalaisiin seurakuntiin.
Se nimittäin tapahtuu vielä.
Tänne jää ne ,jotka jää ja voi jokainen vapaasti miettiä onko jako jo silloin tehty.- Anonyymi
Raamattu varoittaa: Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.
Luterilaisuus on maailman mielen mukainen uskonto ja pakanuutta. Suurin osa luterilaisista on maailman ihmisiä. Luterilaiset sakramentit ovat valhetta ja petosta eli maailmasta.
Sana myös selkeästi varoittaa tekemästä yhteistyötä luterilaisten kanssa: Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä? - Anonyymi
Helluntailaiset ovat olleet vahvasti mukana Raamattu kansalle käännöksessä. Siellä lukee näin:
“36. Tietä kulkiessaan he tulivat veden ääreen. Hoviherra sanoi: ”Tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua?” 37. [Silloin Filippos sanoi hänelle: ”Jos sinä uskot koko sydämestäsi, se tapahtukoon.” Hoviherra vastasi: ”Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika.”] 38. Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.” (Apostolien teot 8:36-38, FinRK)- Anonyymi
Helluntailaisten opit on Antikristuksen oppeja, joiden tehdävä on eksyttää niin paljon oikeita Kristittyjä, kuin mahdollista.
Parhami perusti helluntailaisuuteen sisälle vievän raamatttu/kielikoulun, jossa lupasi slummien mustille miehille täydellisen vieraiden kielen taidon käymättä päivääkään oikeita koulua.
Kukaan ei mitään vieraita kieliä Parhamin raamatttu/kielikoulussa oppinut puhumaan.
Pettyneet miehet erosivat koko Pentecostalismista.
- Anonyymi
Ylläpito sabotoi palstaa postaamalla työkseen solvauksia ja hullutuksiaan ja valheitaan palstalle. Ylläpidon tarkoitus on estää kaikki rauhallinen ja oikeamielinen keskustelu helluntailaisuudesta ja tuoda tilalle luterilaisuuden pakanalliset opit ja saatanan synagoogan valheet.
Palstan suurin yksittäinen kommenttien ja aloitusten postaaja on luterilais-pakanamessiaaninen ylläpito. Lähes kaikki ylläpidon kautta tulevat viestit ovat täynnä vihapuhetta; solvauksia ja panettelua ja valheellisia väittämiä.- Anonyymi
Sinun eiestisi tuntuvat olevan suurinta vihapuhetta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun eiestisi tuntuvat olevan suurinta vihapuhetta
joo vaikuttaa olevvan katkera uudestikastaja
- Anonyymi
Mitäs muitakaan nämä "ihmeiden" tekijät ovat kuin helluntailaisia?
15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
15 Tagen eder till vara för falska profeter, som komma till eder i fårakläder, men invärtes äro glupande ulvar.
15 “Beware of false prophets who come to you in sheeps’ clothing but inwardly are savage wolves. [Deut 13:3; Jer 23:16; Mic 3:5; Matt 24:4-5, 11, 24; Mark 13:22; Acts 20:29-30; Rom 16:17-18; Eph 5:6; Col 2:8; 2Tim 3:5; 2Pet 2:1-3; 1John 4
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
22 Många skola på 'den dagen' [Se Dagen i Ordförklaringarna] säga till mig: 'Herre, Herre, hava vi icke profeterat i ditt namn och genom ditt namn drivit ut onda andar och genom ditt namn gjort många kraftgärningar?'
22 Many will say to me on that day, ‘Lord, Lord, we prophesied in your name, drove out demons in your name, and performed many miracles in your name, didn't we?’ [Num 24:4; John 11:51; 1Cor 13:2]
The Two Foundations Luke 6:47-49
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
23 Men då skall jag betyga för dem: 'Jag har aldrig känt eder; gån bort ifrån mig, I ogärningsmän.'
23 Then I will tell them plainly, ‘I never knew you. Get away from me, you evildoers!’” [Ps 6:8] [Ps 5:5; 6:8; Matt 25:12, 41; Luke 13:25, 27; 2Tim ]- Anonyymi
Ei ne Kristukseen kastetuilta tavallisilta Kristityiltä vaikuta !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ne Kristukseen kastetuilta tavallisilta Kristityiltä vaikuta !
helluntailaisilla on ihan oma "mittapuu", kaikkien pitäisi olla heidän kaltaisiaan ,
"millä mitalla te mittaatte, sillä mitataan teille takaisin" Luuk: 6: 38
- Anonyymi
koittakaa selvitä huomenna on työpäivä, vai onko siellä koskaan sellaista, epäilen.
- Anonyymi
Tuohan on se sodomiittikäkätys
>>Putin sentään tietää että on olemassa vain kaksi sukupuolta, ja on sen sanonutkin.>>
Siksi minä aion äänestää häntä.
😄😄😄😄😄
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894160
Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032333Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?312228Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell932034Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281867- 311840
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91547- 281521
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1841306- 721122