Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Monkki
profiilit
Monkki
Monkki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
1176
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olemmeko+tulleet+siihen+aikaan,+että+vain+harvat+ja+valitut+saavat+sanoa,+mitä+ajattelevat.+Sinäkö+haluat+määrätä,+mitä+täällä+Suomessa+saa+sanoa.+Pitääkö+meidän+muiden+tulla+sinulta+kysymään,+mitä+saa+sanoa+ja+mitä+ei.
Miksi+jotkut+saa+haukkua+mielin+määrin+ja+toiset+eivät+saa+sanoa+omaa+mielipidettään.+Kun+lukee+tätäkin+keskustelupalstaa,+niin+täälläkin+sanan+miekka+käy,+eikä+ne+kirjoitukset+kauhean+miltä+ylentäviä+ole.
30.03.2022 16:45
Kuka+pakottaa+eheytyshoitoihin+?
30.03.2022 16:39
En+ole+koskaan+lukenut,+että+Päivi+olisi+sanonut,+että+homot+ovat+ansainneet+kuoleman.+
Olen+ennenkin+kirjoittanut,+että+mielestäni+me+ihmiset+olemme+rikkinäisiä,+enemmän+tai+vähemmän.+Minä+ainakin+olen+rikkinäinen+ja+olen+huomannut,+että+on+niitä+muitakin.
Minäkin+olen+sitä+mieltä,+että+homoille+ei+kuulu+raamatun+mukaan+avioliitto.+Minä+saan+olla+sitä+mieltä.+Ja+sinä+saat+olla+toista+mieltä.
Luterilainen+kirkko,+jonka+perustus+on+raamatun+sana,+ei+voi+siunata+avioliittoon+homoja.+Siihen+Päivi+puuttui,+koska+se+on+vastoin+Jumalan+sanaa.
30.03.2022 16:08
Minä+en+ole+ihmisten+mielipiteiden+orja.+Jos+joku+haluaa+tarkastella+minun+elämääni+ja+kertoa+siitä+julkisesti,+niin+siitä+vaan.+Paitsi+minun+elämäni+on+aika+yksitoikkoista,+joten+luulen,+ettei+se+kiinnosta+ketään.+Miten+rajoittaisit+elämääni+?+En+saa+käydä+kaupassa,+en+saa+pyöräillä,+en+saa+jutella,+en+saa+juoda+kahvia+ja+niin+edelleen.+Valitse+sitten+ihan+rauhassa,+miten+haluat+rajoittaa+elämääni+ja+mistä+haluat+kirjoitella.
30.03.2022 15:53
Katsoitko+silloin+sen+ohjelman,+jolloin+siellä+oli+imaani.+Muistatko,+mitä+hän+sanoi+homoseksuaalisuudesta.+MInä+hämmästyin+hänen+puhettaan.+Mutta+kukaan+ei+uskalla+käydä+muslimeja+vastaan,+vaikka+tiedämme+kaikki,+mitä+islam+on+mieltä+siitä.
Minä+ihmetten+sitä,+että+islamin+uskoinen+saa+ihan+rauhassa+sanoa+koraanin+kannan+homoseksuaalisuudesta,+mutta+kristitty+ei+saa+sanoa+raamatun+kantaa.+Minä+ainakin+pidän+kaikkia+ihmisiä+samanarvoisina.+En+erittele+ihmisiä.+Ainoastaan,+jos+joku+ihminen+on+hirveän+häijy,+sellaista+minä+kartan.
30.03.2022 14:51
Senkus+vaan.
Eikö+meillä+ihmisillä+ole+enää+oikeutta+puhua+mistään.++Sinun+mielestäsi+pitäisi+laittaa+suu+tukkoon,+ainakaan+uskovaiset+ei+saa+puhua+mistään.++Puhua+saa+vaan+siitä,+mikä+sinua+miellyttää,+niinkö.+Sinäkin+voi+puhua+jostain+asiasta,+josta+joku+ei+tykkää+ja+sen+toisen+pitää+vaan+nöyränä+kuunnella+sinua.
30.03.2022 14:17
Mistäs+tiedät+sen.+Onko+sinulla+ennustajan+taitoja,+vai+katsoitko+kristallipallosta+?+Sinä+olet+sellainen+ihminen,+jota+minä+en+voi+ymmärtää.+Sinä+väännät+totuuden+valheeksi+ja+valheen+totuudeksi.++Onko+sinulla+hyvä+olla+valheittesi+kanssa.+Uskotko,+että+valkoinen+on+nustaa+ja+päinvastoin+?
29.03.2022 11:17
Totuus+on+se,+että+Venäjä+hyökkäsi+toiseen+maahan.+Se+totuus+ei+muutu+miksikään,+vaikka+kuinka+suoltaisi+valheita.
Se+on+totuus,+että+Venäjä+teurastaa+ihmisiä+Ukrainassa.+Venäjä+on+vieraassa+maassa+teurastamassa+lapsia,+naisia+ja+miehiä.+Siellä+on+vanhuksia,+joita+teurastetaan.+Ihmishenki+ei+ole+minkään+arvoinen+Putinille.+Ei+venäläisen+eikä+ukrainalaisen+elämä.
Ehkä+Putinin+oma+elämä+on+hänelle+kallisarvoinen,+mutta+muitten+elämä+ei+ole.+Putin+ei+yhtään+sääli+omia+kansalaisiaan,+kun+laittoi+ne+uhraamaan+henkensä+ja+minkä+takia.+Minkä+takia+nämä+nuoret+pojat+joutuvat+uhraamaan+henkensä+?+Onko+syynä+ainoastaan+Putinin+halu+loistaa+maailman+kartalla.+Hän+ei+vain+huomaa,+että+häntä+halveksitaan+ympäri+maailmaa.
Mitä+äidit+ajattelevat+Venäjällä,+kun+ovat+menettäneet+poikansa,+vain+sen+tähden,+että+yksi+ihminen+haluaa+valtaa,+näyttää+maailmalle+oman+erinomaisuutensa.++Kuinka+monta+ihmistä+menettää+henkensä,+ennen+kuin+joku+saa+hänet+lopettamaan+tämän+järjettömyyden.
29.03.2022 11:14
Olenko+minä+syyllinen,+kun+minun+esi-isäni+ja+-äitini+tekivät+murhan+1800-luvulla+Mäntsälässä+?++Olenko+minä+syyllinen+siihen+murhaan+?+Ja+kaikkiin+rikoksiin,+jotka+esivanhempani+ovat+tehneet+?
20.03.2022 10:34
Miksi+vihaat+noin+paljon+länsimaita+?+Onko+sinulla+joku+hyvä+syy+tähän+mielettömään+vihaan+?++Länsimaissa+on+omat+ongelmansa,+mutta+niin+on+Venälälläkin.+Miksi+ihastelet+ajatusta,+että+länsimaat+tuohoutuvat+?+Tuottaako+se+sinulle+mielihyvää+?
Länsimaissa+on+meillä+onneksi+oikeus+veilä+sanoa+mielipitemme.+Venäjällä+täytyy+puhua+niin+kuin+ylhäältä+määrätään.+Jos+puhut+väärin,+voit+saada+mykkypistoksen.+Diktatuuri+ei+ole+koskaan+hyvä.+Tai+sitten+täytyisi+sen+diktaattorin+olla+todella+oikeudenmukainen,jalo+ihminen.+Mutta+löytyykö+täältä+maailmasta+sellainen+?
20.03.2022 09:10
Kyllä+Putin+on+syyllinen+tähän+sotaan.+Hän+sen+aloitti.+Hänen+armeijansa+hyökkäsi+Ukrainaan.+Mitä+se+Putinille+kuuluu+toisen+valtion+asiat.+Miten+lännen+valtapiirit+käyttivät+Ukrainaa+Moskovan+kiristämiseen+ja+ärsyttämiseen.
Onko+tappaminen,+niin+omien,+kuin+vieraan+maan+sotilaitten,+sinun+mielestäsi+oikein+????+En+ymmärrä+tuota+ajatustasi.
Jos+Putin+olisi+käyttäytynyt+kuin+herrasmies,+ei+olisi+tätä+tapahtunut.+Jos+Putin+olisi+ajatellut+omaa+kansaansa+ja+yrittänyt+tehdä+voitavansa+oman+kansan+hyväksi,+niin+ei+olisi+tarvinnut+lähteä+toista+maata+valloittamaan.
Eikö+ihminen+pääse+irti+omasta+luonteestaan+?++Luuliko+Putin,+että+koko+maailma+on+häntä+vastaan+?+No+nyt+suuri+osa+valtioista+on+häntä+vastaan.+Muutama+maa+on+vielä+Putinin+puolella.+Onko+Putinista+nyt+mukavaa,+kun+on+niin+vihattu+kaikkialla.
20.03.2022 08:38
Äitinä+osaan+kuvitella+sen+tunteen,+kun+tietää+poikansa+olevan+rintamalla.+Se+pelko+on+aina+sydämessä,+että+poika+voi+kuolla+siellä.+Vaimot,+joiden+mies+on+siellä+rintamalla,+pelkäävät+myös,+ettei+mies+tule+enää+takaisin.+Sitten+lapset,+jotka+eivät+näe+enää+isäänsä,+koska+on+kuollut+rintamalla.
Eikö+niillä+ihmisillä,+jotka+päättävät+sodista,+ole+ollenkaan+tunteita.+Onko+heidän+sydämensä+kiveä,+etteivät+he+osaa+ajatella+sitä+tuskaa,+mitä+he+aiheuttavat+tällä+järjettömällä+teollaan.+Se+ei+ole+tietokonepeliä,+vaan+se+on+todellista+elämää,+missä+ihmisiä+todella+kuolee+ja+vammautuu.+Sodan+seurauksista+kärsivät+monet,+niin+äidit,+vaimot+ja+lapset.+Joillekin+lapsille+jää+vain+kuva+isistä,+ei+ole+muistoja,+ei+mitään,+mitä+voisi+muistella.+Ei+ole+muistoa+isin+sylistä,+vain+pelkkä+tyhjyys,+kun+muistelee+isiä.
20.03.2022 08:22
Mikä+on+se+oikeus,+joka+pitäisi+tehdä+?
En+hyväksy+sitä,+että+Venäjä+suurena+maana+hyökkää+pienemmän+maan+kimppuun.++Olen+aina+sen+heikomman+puolella.+Jos+iso+mies+hyökkää+pienen+pojan+kimppuun,+olen+sen+pojan+puolella.
Jokaisessa+maassa+on+hyvät+ja+huonot+puolensa.+En+menisi+asumaan+Yhdysvaltoihin,+enkä+Venäjälle.+Kumpikaan+maa+ei+ole+mielestäni+hyvä+maa+asua.+Tykkään+kylläkin+asua+Suomessa.+Suomen+luonto+on+parasta.+Kevät+on+tulossa+ja+se+on+parasta,+mitä+voi+toivoa.+Minulle+eläimet+merkitsevät+paljon.+Minusta+on+ihana+katsella+oravien+leikkiä+puitten+oksilla,+lintujen+lentelyä+auringon+paisteessa.+Kun+menen+Vesijärven+rannalle+kävelemään,+on+ihanaa+seurata+joutsenten+lipumista+järvellä.+Niiden+kauneus+sykähdyttää+aina.+Ei+voi+muuta+kuin+katsoa+ja+ihailla.
Useinkin+ihminen+on+se+kurjimus,+joka+hävittää+kaiken+kauneuden.+Eikö+ihminen+kestä+katsella+luonnon+kauneutta+vaan+se+täytyy+tuhota.+Sodassakin+tuhoutuu+paljon+kaunista,+mutta+enne+kaikkea+niin+paljon+ihmisiä+menettää+ihan+turhan+tähden+henkensä.
19.03.2022 22:40
Nyt+on+kyse+oikeasta+tai+väärästä+teosta.+Olen+sitä+mieltä,+että+Venäjä+teki+julistaessaan+sodan+pienemmälle+maalle+väärin.+Teot+voidaan+tuomita,+mutta+ei+ihmistä.+Mielestäni+Putinin+puheita,+kun+kuuntelee,+hänessä+on+tapahtunut+muutos.+Hän+on+ollut+aina+pidättyväinen+ja+se+ei+mielestäni+ole+ollut+paha+juttu.+Me+olemme+erilaisia.++Nyt+hänen+puheensa+on+välillä+hyvinkin+vihamielinen+ja+uhkaava.
Jos+joku+tekee+väärin,+mielestäni+jokaisella+on+oikeus+sanoa+se.+Olen+lukenut+yhtä+kirjasarjaa,+joka+kertoi+Hitlerin+ajasta.+Ajattelin+silloin,+että+yhden+miehen+takia+miljoonat+ihmiset+kuolivat+sodassa.+Jos+Hitler+olisi+kuollut+aikaisemmin,+olisiko+tullut+toista+maailmansotaa.+Sitähän+ei+tiedä,+jos+vaikka+joku+toinen+olisi+tullut+Hitlerin+tilalle.+Kuitenkin+Hitler+aiheutti+paljon+pahaa+omalle+kansalleen+ja+muille+kansoille.
19.03.2022 22:23
Jokainen+ihminen+on+minun+mielestäni+on+arvokas.+En+hyväksy+missään+sotaa.+Kyllä+minä+surin+silloin,+kun+Irakissa+pommitettiin+ja+Afganistanissa.+En+toivo+kenenkään+kuolemaa.+Vaikka+en+itse+ole+kokenut+sotaa,+mutta+isälleni+se+jätti+arvet+sisimpään,+kun+hän+viisi+vuotta+oli+sodassa.
Minä,+joka+suren+hämähäkin+kuolemaa,+enkö+surisi+ihmisen+kuolemaa.+MInä+koen+kaiken+niin+voimakkaasti,+niin+kuin+se+tehtäisiin+minulle.
Täällä+Suomessakin,+jos+joku+tappaa+toisen+ihmisen,+suren+minä+häntäkin.+Kun+olin+pieni,+itkin+usein,+jos+sadussa+tapahtui+jotain+pahaa.++MInä+reagoin+aina,+jos+jollekin+tehdään+pahaa,+se+koskee+minuun.+Enkä+voi+sille+mitään.
Tässä+tilanteessa+koen,+että+Putin+on+pahis,+koska+hän+aiheutti+sodan.+En+usko,+että+hänellä+olisi+ollut+halu+auttaa+venäläisiä,+vaan+siellä+takana+on+vallanhalu.+Halu+nostaa+omaa+imagoaan+maailman+silmissä.
19.03.2022 21:49
Koska+venäläiset+äidit+ryhtyvät+kapinaan,+kun+Putin+tapattaa+heidän+poikiaan+?+Miten+ihmisen+psyyke+voi+järkkyä+niin+paljon,+ettei+välitä+ihmisistä+yhtään.+Ei+omasta+kansastakaan.+Itse+on+turvassa+ja+lähettää+nuoria+poikia+taistelemaan,+Putinin+mielestä+ihmishenki+ei+ole+minkään+arvoinen.+Kuinka+paljon+tuskaa+tämä+sota+tuottaakaan+monille+ihmisille.+Ne+jäljet+kestävät+vuosikymmenten+ajan+ihmisen+mielessä.+Vain+yhden+ihmisen+päähänpiston+takia,+monet+vammautuvat+ja+kuolevat,+ihan+turhaan.
19.03.2022 21:29
Olisiko+Ukrainan+pitänyt+antautua+?+Tietysti+silloin+ei+olisi+tullut+sotaa.+Mutta+itsenäisyys+olisi+mennyt.+Halusivatko+ukrainalaiset+liittyä+Venäjään+?
19.03.2022 21:22
Katsellaanhan+täällä+Suomessakin+kaikenlaisia+älyttömiä+ohjelmia.+Kyllä+ei+niissäkään+aivoja+tarvitse.+Putouskin+vaan+jatkaa,+vaikka+on+mitä+älyttömin+ohjelma.+Ja+niitä+ohjelmia+on+paljon,+jotka+ovat+älyttömiä.+Joskus+ajattelee,+että+ei+enää+älyttömämpää+keksitä+ja+sitten+tulee+uusi+ohjelma,+joka+on+vieläkin+älyttömämpi.
19.03.2022 21:14
Et+taida+osata+kuvitella,+millaista+on+elää+sodan+keskellä.+Minun+isäni+oli+sodassa+viisi+vuotta+ja+se+ei+ollut+filmien+katselemista.+
Sota+on+julmaa.+Siellä+kuolee+lapsia,+naisia+ja+miehiä.+Siellä+vammautuu+lapsia,+naisia+ja+miehiä.+Siellä+on+pelko+lähellä,+et+tiedä,+mistä+se+pommi+tulee,+ei+tiedä,+milloin+elät+viime+hetkesi.
Toivon,+että+sinä+et+koskaan+joutuisi+tapittamaan+saippuasarjaa+pommitetussa+"koksiossasi".+Luulisin,+ettet+kuitenkaan+tekisi+siellä+niin.
19.03.2022 21:06
Mitä+suomalaiset+tekisivät,+jos+Putin+uhkaisi+Suomea.+Sanoisimmeko+hänelle,+että+tervetuloa,+ota+maamme+ja+tee+Suomesta+sellainen+maa,+jollaisen+sinä+haluat.+Tai+toinen+vaihtoehto+olisi+se,+että+me+alkaisimme+puolustamaan+maatamme+viholliselta.+Tai+se+riippuu+siitä,+onko+Venäjä+meidän+ystävämme+vai+vihollisemme.+Miten+me+toimisimme,+jos+Venäjä+hyökkäisi+rajoillemme+?
19.03.2022 20:54
39 / 59