Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Monkki
profiilit
Monkki
Monkki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
1481
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
En tiedä, miten tämä saarnaaja sanoi tämän. Halusiko hän kertoa sen, että kaste ei pelasta ketään, en tiedä.
Minun enoni oli lapsena kastettu. Hän luki mustaa raamattua. Hän kirosi serkkuni monet kerrat. Hän oli alkoholin orja. Hänellä ja hänen vaimollaan oli yksi tyttö. Tyttökin otettiin heiltä pois, koska he eivät pystyneet huolehtimaan lapsestaan. Alkoholi hallitsi heidän elämäänsä. Hän kuoli viinahuuruissaan oman sänkynsä viereen. Viinaan oli sekoitettu lääkkeitä. Kysymys kuuluu, pelastiko hänet se, että hänet oli kastettu lapsena. Mutta, jos hän siinä viimeisellä hetkellä huusi Jeesusta, hän pelastui. Mutta se, että hänet kastettiin sylivauvana ei pelastanut häntä. Olin hänen hautajaisissaan, mutta vaimo ei viitsinyt tulla sinne, niin paljon hän miestään vihasi.
Anoppini sanoi kerran, eikö hän pääsekään taivaaseen, kun hänet on lapsena kastettu. Monilla ihmisillä on se käsitys, että, kun on kastettu, se avaa taivaan oven. Mutta asia ei ole niin. Vain Jeesus on se tie, joka johtaa Jumalan luo taivaaseen. Kun otamme Jeesuksen vastaan elämäämme, me pelastumme.
18.10.2022 09:45
Keitä kastettiin Paavali aikana ? Vain ne kastettiin, jotka ottivat Jeesuksen vastaan elämäänsä. Ei kaikkia kreikkalaisia kastettu, ei kaikkia roomalaisia kastettu. Vain ne kastettiin, jotka olivat ottaneet Jeeesuksen vastaan elämäänsä.
Minut kastettiin kuukauden vanhana. Elin kuitenkin kaukana Jeesuksesta. Jos olisin kuollut silloin, kun yritin itsemurhaa, kaste ei olisi pelastanut minua taivaaseen. Kadotus olisi ollut määränpääni.
Jeesus on ainoa tie Jumalan luo. Ei ole muuta tietä. Hän valmisti sen ristillä. Jeesus sanoi ristillä: "Se on täytetty". Hän teki sen, mihin mitkään ihmisen teot eivät pysty. Me emme pysty ostamaan pelastusta millään keinoilla, se meille annetaan, kun otamme Jeesuksen vastaan elämäämme.
18.10.2022 08:38
Minua ihmetyttää se, miten naiseksi silvottu mies ja mieheksi silvottu nainen voi lisääntyä ?
Tehdäänko naiseksi silvotulle miehelle kohtu ? Saadaanko kohtu lahjoittajalta ? Vai onko hänelle jätetty miehen sukupuolielimet, että hän voi siittää lapsia ?
Miten mieheksi silvottu nainen voi hedelmöittää ketään ? Vai onko hänelläkin naisen sukupuolielimet, että hän voi synnyttää. Onko hän nainen vai mies ?
Kumpi puoli sanelee sen, onko hän nainen vai mies, ylä- vai alapuoli. Puolet ruumista on naisen ja puolet miehen, ovatko he sekaolentoja vai miesnaisia tai naismiehiä. Toisilla on naisen yläruumis ja miehen alaruumis ja toisinpäin. Jos he menevät uimahalliin, kumpi ratkaisee se, kummalle puolelle he menevät. Ratkaiseeko ylä- vai alapuoli sen ?
11.10.2022 11:55
En usko, että kovin monelle naiselle abortti olisi helppo juttu. On tilanteita, missä nainen joutuu miettimään monia asioita siinä valitseeko abortin vai ei.
Kun itse odotin ensimmäistä lastani, äitini sanoi minua isän murhaajaksi. Hän oli käynyt ennustajalla, kun olin pieni. Ennustaja ennusti, että äitini ja minä lasteni kanssa seisomme isäni haudalla. Tämä ennustus mielessään äitini syytti minua murhaajaksi, koska odotin lasta. Hänen mielestään, isäni kuolisi ennustuksen mukaan, kun minulla olisi lapsia. Muistan sen tunteen edelleen, vaikka siitä on kulunut yli 50 vuotta. Isäni oli minulle eritttäin rakas.
Kävellessäni kotia kohti, tunteeni kuohuivat, koska en haluaisi "tappaa isääni." Jouduin käymään silloin myös abortin vaihtoehdon. Mutta en voisi tapaa lastani, jota niin hartaasti odotin. Vielä toisen kerran äitini sanoi meille, että miltä tuntuu olla isän murhaajia. Mieheni ei onneksi sitä ymmärtänyt, mitä äitini tarkoitti. Mutta minun sydämeeni se aiheutti haavan, joka vuoti verta. Pelkäsin, että isäni kuolisi. Sitten isäni vielä sairastui peräsuolisyöpään, syyllisyys meinasi tukahduttaa minut. Isä ei onneksi kuollut. Äitini kuoli ennen isääni.
Mutta en pidä sikiö sanasta. Se on kuin puhuttaisiin jostain nilviäisestä.
01.10.2022 19:37
Sama sydän se on, onko lapsi äidin kohdussa vai onko lapsi syntynyt. Kysyn vai sitä, milloin sikiö muuttuu lapseksi ? Onko niin, että äidin kohdussa lapsi on sikiö ja syntymän jälkeen sikiö muuttuu kuin taikasauvasta lapseksi. Hokkus pokkus vaa, sikiöstä tuleekin hetkessä lapsi. Jos lapsi syntyy ennen laskettua aikaa ja hän on vaikkapa teho-osastolla, onko hän silloin sikiö vai lapsi.
Minulle ei olisi tullut mieleenkään kertoa ihmisille, että minä odotan sikiötä. Minä odotin siitä hetkestä alkaen, kun tiesin, lasta.
01.10.2022 14:09
Milloin mielestäsi sikiö muuttuu lapseksi ? Onko se silloin, kun lapsen sydänäännet kuuluvat ? Onko se silloin, kun äiti tuntee lapsen liikkeet ? Vai vasta silloin, kun lapsi syntyy. Viisi minuuttia ennen lapsi oli sikiö, sitten viiden minuutin kuluttua olikin muuttunut lapseksi. Vai onko sinun mielestäsi syntynyt lapsikin vielä sikiö. Muuttuko hän lapseksi, kun oppii nauramaan, puhumaan tai kävelemään.
Kun odotin lapsiani, en koskaan ajatellut, että siellä se sikiö on minun kohdussani. Ajattelin aina, että minä odotin lasta.
Minkä rangaistuksen saa, jos menee vaikka kalasääsken pesälle ja rikkoo munat ? Sitähän ei saa tehdä, joku rangaistus siitä tulee. Mutta äidin kohdussa olevan lapsen saa tappaa.
30.09.2022 19:07
Mikseivät he painu sinne Venäjälle ? Painuisivat sinne, jos he ajattelevat, että se on maapäällinen paratiisi. siellä vaan on oltava kiltisti ja hiljaa, jos sattuu sanomaan jotain väärin, niin sen jälkeen voi olla vainaa.
Minä ihmettelen, miksi nämä eivät painu Venäjän suojaan, koska niin rakastavat sitä maata. Menisivät kiireen vilkkaa äiti Venäjän hellään huomaan. Miksi he eivät mene ?
30.09.2022 18:55
Kiril ei ole puolueeton, hän palvelee paholaista. Hän lupaa kaatuneille taivaspaikan, joka on valhe. Samoin Putin palvelee paholaista.
Minä en kunnioita ihmistä, joka tapattaa omia kansalaisiaan ja toisen maan kansalaisia. Putin joutuu vielä kohtaamaan totuuden teoistaan.
Jumala on antanut ihmiselle vapaan tahdon, tehdä hyvää tai pahaa. Hän ei pakota ketään tekemään pahaa. Hän haluaisi, että me tekisimme hyvää toisillemme. Jeesus antoi meille käskyn."Rakasta Jumalaa kaikesta sydämestäsi ja lähimmäistä kuin itseäsi." Missä tässä sodassa näkyy Putinin lähimmäisen rakkaus. Ei missään. Onko se rakkautta, kun tapattaa ihmisiä, minusta se on vihaa.
30.09.2022 18:48
Menepäs sinä sinne kertomaan tilanteesta televisiokameralle. Sitten nähtäis, miten sinun housusi tutisisivat ja voisi pissakin tulla housuun, kun kuuntelisit tykkien jylinää.
Ei siellä tee mieli hymyillä. Jos et ole huomannut, siellä soditaan. Siellä tykit jylisevät ja ne laulaa kuoleman lauluja.
Ole rohkea ja mene tekemään sinne filmi ja näytät, kuinka rohkeasti esiinnyt siellä tykkien jylistessä lähellä. Jään odottamaan filmiäsi. On niin hyvä arvostella, kun on kaukana sotatilanteesta.
30.09.2022 18:35
Mikseivät nämä ihmiset, jotka haluavat langeta Venäjän syliin, painu tukka putkella sinne ja jätä Ukrainaa rauhaan. Venäjä on iso maa, sinne mahtuu venäjänmieliset ihmiset asumaan. Siellä heille avautuu paratiisi, missä he elävät elämänsä loppuun asti onnelisina. Painukoon ne Venäjälle, jotka sitä maata niin rakastavat ja haluavat puhua venäjää. Siellä voivat polpottaa aamusta iltaan ja vaikka yötkin venäjää. Ehkä silloin he olisivat onnensa kukkuloilla. Ehkä silloin he luulevat tulleensa taivaaseen, kun saavat kuulua äiti Venäjään.
Painukoot Venäjälle venäjänmieliset, kun se maa on heille niin tärkeä.
30.09.2022 18:24
Kyllä Putininkin pitäisi hävetä, kun puhuu valhetta koko ajan. Valehtelee niin, että ei enää tiedä, mikä on totta ja mikä on valhetta.
30.09.2022 18:13
Oisivat painuneet tukka putkella äiti Venäjän hellään huomaan. Olisi heillä ollut siihen mahdollisuus. Olisivat nämä venäjän mieliset voineet painua Venäjälle, kun sitä maata niin rakastavat. Olisivat nytkin Putin siipien suojassa turvassa kovalta maailmalta, joka sorsii niin kauheasti venäläisiä. Voi ihan säälittää ne raukat. Pitäisi heidän saada pään silitystä, etteivät ihan saisi kauheita nyrhämiä. Voi elämä mennä ihan pilalle nyrhämien takia.
Karjalaiset jättivät omat peltonsa ja kotinsa ja tulivat Suomeen. He halusivat mieluummin tänne, kun jäädä Stalin orjaksi. Minun appeni asui Viipurissa ja sinne hän joutui jättämään kotinsa. Eikä koskaan kaivannut äiti Neuvostoliiton syliin. Hänestä oli mukavampi olla Suomen kansalainen kuin silloisen Neuvostoliiton orja.
"JUMALA ON LUONUT MEIDÄT KAIKKI ERI HEIMOT KIELET TAIDOT KYVYT EI VAIN TEITÄ." Mikä oli tämän virkkeen sanoma ?
30.09.2022 18:11
Minä en ole koskaan ihaillut USA:a. Jo kouluaikana käännyin sitä maata vastaan. Intiaanien kohtelu, mustien tuominen maahan Afrikasta ja heidän käyttäminen orjina. Ne ovat syyt, joista en pidä. Enkä pidä siitä, että siellä on kuolemantuomio monissa osavaltioissa. En myöskään pidä heidän aselaista.
USA:ssa on kuitenkin sananvapaus, mikä on ehkä ainoa asia, mikä on hyvää. Ei tule mieleen muuta.
Jos minulla olisi vain kaksi maata, joihin minun pitäisi mennä USA tai Venäjä, valitsisin USA:n. Mutta en muuten haikaile sinne maahan.
29.09.2022 15:24
Sani minulle, mitä hyvää Kiinassa on. Kerro minulle. Minä en ole koskaan nähnyt siinä maassa mitään hyvää. Jo kouluaikana, kun luimme Kiinastta, inhosin sitä maata. Se on läpeensä paha maa. Se on minun mielipiteeni.
Venäjää en ole koskaan inhonnut niin kuin Kiinaa. Mutta nyt, kun Putin lähti sotimaan Ukrainaa vastaa, laitoin sen maan inhottujen maitten listalle.
Iran on ollut minulle aina inhokkimaa.
Minä inhoan maita, joissa ei saa ilmaista omaa mielipidettä. Niihin maihin kuuluu myös monet muslimimaat.
29.09.2022 15:11
Sinultakin tulee suustasi oksettavaa mätää. Oletko todella tuollainen, joka haluaa tappaa toisia ihmisiä. Mene Iraniin, siellä saat toteuttaa omia mieltymyksiäsi ja tappaa muita ihmisiä niin kauan kuin pysyt hengissä.
29.09.2022 15:05
Etköhän menisi ihan siivolla Iraniin, siellä on voimassa kuolemantuomio. Minä en ainakaan kaipaa sinua tänne Suomeen. Suomikin olisi paljon parempi paikka, jos häviäisit Iraniin. Siellä asuu sinun kaltaisiasi ihmisiä, jotka haluavat vain tappaa toisia.
29.09.2022 15:02
En ole missään kirjoittanut, etteivät jenkit valehtele. Kyllä täällä maailmassa valheita riittää. Sinäkin olet valehdellut, vai onko sinulla puhdas omatunto.
29.09.2022 14:59
Istuisitko sinä mielelläsi sähkötuoliin ? Ei kannata suositelle toisille sellaista, mihin itse ei haluaisi mennä.
Me kuulemme paljon sellaista televisiosta, että voimme osan niistä heittää kompostiin. Jokaisen kannattaa etsiä totuutta, vaikka joskus se on vaikeaa. Mutta jokainen voi niistä puheista tehdä oman mielipiteensä. Jo ihmisen esiintyminen kertoo paljon.
Minä en usko ollenkaan Lavrovin, Putinin ja Medvedevin puheita. Heidän puheensa on pelkkää valhetta. Se puhe voi olla heille totta, mutta minulle se on valhetta.
Olemme tulleet aikaan, jolloin valhe on vaihdettu totuuteen ja totuudesta on tehty valhe.
29.09.2022 09:11
Mitä hyvää on Iranissa ? Ei kerta kaikkiaan mitään. Kiinassakaan ei ole mitään, mitä voisi kehua.
No Venäjä on pohjasakkaa tällä hetkellä. Vain vallanhimo kukoistaa siellä päättäjien silmissä. Ei ihmishengellä ole enää mitään arvoa Venäjällä, vain tykin ruokaa ovat ihmiset, niin omat kansalaiset kuin toisen valtion kansalaiset.
No ei se ihmishenki ole minkään arvoinen Kiinassa eikä Iranissa. Ainakaan tavallisen kadun tallaajan henki on nollan arvoinen. Näissä valtioissa saa ihmisen tappaa, jos ihminen ajattelee omilla aivoillaan. Onhan niitä muitakin maita, jotka eivät anna mitään arvoa ihmisille, jotka ajattelevat omilla aivoillaan, eivätkä kumarra valtaa hamuajia.
29.09.2022 08:59
Onneksi lääketiede ei pysty kajoamaan kromosomiin. Se kertoo tarkoin sen, kuka on mies ja kuka on nainen.
Miksi ihminen ei ole onnellinen omassa sukupuolessaan ? Onko hänellä mieleterveydellisiä ongelmia ja hän raukka luulee, että hän pääsee niistä eroon, kun hän vaihtaa sukupuoltaan. Mutta ei se auta. Hän on sama ihminen, nainen tai mies, miksi hän syntyi.
Meillä on monia luonteita, jotkut luonteet mielletään naisten ominaisuuksiksi ja toiset taas miesten. Jos mies on saanut "hellän" luonteen, eihän se luonne tee hänestä naista, vaan hän on mies, vaikka hän ei olisikaan karski miehen köriläs.
Isäni oli hellä, ystävällinen ja hyvä ihminen. Hän oli saanut luonteensa perintönä mummolta. En usko, että isäni olisi koskaan halunnut olla nainen. Häntä parempaa isää en olisi voinut saada. Vieläkin minulla on ikävä isääni, vaikka hän on ollut kuollut yli kolmekymmentä vuotta.
27.09.2022 12:11
39 / 75