Kirkkohallitus oikaisee "aitolaisten" väärinkäsitykset translaista

Anonyymi-ap

Tälläkin palstalla äärikristityt eivät ole ymmärtäneet kirkon kantaa uudesta translaista.
Kirkkohallitus näkee uuden translain erittäin tervetulleena asiana.

Alla kirkkohallituksen korjaamat väärinkäsitykset ja linkissä jatkoa sille.

"Translaki tukee ihmisoikeuksien kunnioittamista
Kirkkohallituksen marraskuussa antaman lausunnon mukaan on tärkeää, että lain uudistus saatetaan tämän hallituskauden aikana päätökseen.

Lausunto nostaa esille myös tarpeen tuottaa lisää tietoa oikeudellisen sukupuolen vahvistamisen merkityksestä sukupuoliristiriitaa kokevien lasten ja nuorten hyvinvointiin. Lausunto ei ota kantaa ikärajakysymykseen. Se korostaa tutkitun tiedon tarpeellisuutta.

– Jokainen nuori ansaitsee rauhan omalle kasvulleen. Aikuisina meidän on kuljettava heidän rinnallaan. Tämä on lausunnon pohjaintentio, yksikönjohtaja Jarmo Kokkonen sanoo.

Kirkkohallitus näkee sukupuolen vahvistamista koskevan lain tavoitteen henkilön itsemääräämisoikeuden vahvistamisesta oikeansuuntaisena ja ihmisoikeuksia kunnioittavana. Vaatimus lisääntymiskyvyttömyydestä edellytyksenä sukupuolen oikeudelliselle vahvistamiselle on lausunnon mukaan kohtuuton ja ihmisoikeussopimusten vastainen, siksi Kirkkohallitus puoltaa vaatimuksen poistamista.

Jumalan luomistyön kunnioittaminen
Kirkkohallituksen lausunnosta löytyy myös teologisia perusteita. Lausunnon mukaan teologisesti on kyse siitä, että jokaisessa ihmisessä Jumalan kuva. Kaltaisuus näyttäytyy yksilöllisellä ja persoonallisella tavalla."

ttps://www.kotimaa.fi/artikkeli/kirkkohallituksen-lausunto-translaista-nostettiin-esiin-kun-siita-alkoi-liikkua-vaaraa-tietoa/

147

776

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      levitän muslimeille teidän transu opetustanne , tiedättekö mitä lapsillenne opetetaan 🤣

    • Anonyymi

      Mitä tässä voisi ymmärtää väärin? Lausunnossa mainitaan ihmisoikeudet, itsemääräämisoikeus ja ihmisoikeussopimukset. Puhutaan rauhasta omalle kasvulle ja turvallisesta seurakunnasta ( lue "safe space" ) ja jokaisen ihmisen hyväksymisestä omana itsenään.

      Eli pelkkää wokea koko lausunto.

      • Anonyymi

        Niinpä, aitolaiset luuli sen olevan jokin paha asia, mutta kyse olikin ihmisoikeuksista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, aitolaiset luuli sen olevan jokin paha asia, mutta kyse olikin ihmisoikeuksista

        Sinä itse pidit heidän mielipidettään pahana. Katso peiliin!


      • Niin, tarkoittaako tuo että vastustat kaikkea mikä liittyy ihmisoikeuksiin, itsemäärämisoikeuksiin jne.?


      • Mummomuori2 kirjoitti:

        Niin, tarkoittaako tuo että vastustat kaikkea mikä liittyy ihmisoikeuksiin, itsemäärämisoikeuksiin jne.?

        Eiköhän se ole niin, että nämä sanat ovat saaneet aivan uuden merkityksen Setan ideologian myötä.


      • Mummomuori2 kirjoitti:

        Niin, tarkoittaako tuo että vastustat kaikkea mikä liittyy ihmisoikeuksiin, itsemäärämisoikeuksiin jne.?

        Mitä sanot pedofiilille, jos hän vetoaa ihmisoikeuksiin ? Tietysti lapsiin sekaantuminen on vielä rikos, mutta kuinka kauan.

        Me ihmiset olemme nykyään niin suvaitsevaisia, että suvaitsevaisuus tippuu meidän sormenpäistämme. Kaikki on mielestämme sallittua, mitä vaan joku haluaa tehdä.

        Jos me hylkäämme Jumalan sanan ja uskomme sen, mitä ihmiset meille sanovat tai valehtelevat, olemme hukassa. Yksi sanoo näin, toinen sanoo niin ja kolmas noin. Siinä sitä katsotaan silmät ymmyrkäisinä, ketä uskoo. Jos kirkon taholta tulee viesti, joka on raamatun vastaista, emme voi ottaa sitä vastaan.

        Jumala antoi meille sanansa, mistä me voimme lukea totuuden.


      • Anonyymi
        Heimo.Vesa kirjoitti:

        Eiköhän se ole niin, että nämä sanat ovat saaneet aivan uuden merkityksen Setan ideologian myötä.

        Voitko tarkentaa, millaisen merkityksen ne ovat sinun mielestäsi saaneet.


      • Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

        Mitä sanot pedofiilille, jos hän vetoaa ihmisoikeuksiin ? Tietysti lapsiin sekaantuminen on vielä rikos, mutta kuinka kauan.

        Me ihmiset olemme nykyään niin suvaitsevaisia, että suvaitsevaisuus tippuu meidän sormenpäistämme. Kaikki on mielestämme sallittua, mitä vaan joku haluaa tehdä.

        Jos me hylkäämme Jumalan sanan ja uskomme sen, mitä ihmiset meille sanovat tai valehtelevat, olemme hukassa. Yksi sanoo näin, toinen sanoo niin ja kolmas noin. Siinä sitä katsotaan silmät ymmyrkäisinä, ketä uskoo. Jos kirkon taholta tulee viesti, joka on raamatun vastaista, emme voi ottaa sitä vastaan.

        Jumala antoi meille sanansa, mistä me voimme lukea totuuden.

        Ihmisoikeudet koskevat kaikkia ihmisiä, rikoksen tehneiden ihmisten ihmisoikeuksia rajoitetaan oikeuden päätöksellä. Esimerkiksi päättämällä vankeusrangaistuksesta.
        Lapsiin kohdistuva seksuaalinen väkivalta on rikos ja onko sinulla tiedossasi asioita jotka saattavat asettaa lapset tulevaisuudessa vaaraan joutua seksuaalisen väkivallan kohteeksi ilman rangaistavuutta?
        Kaikkihan me olemme hylänneet Jumalan Sanan, mikäli mittarina käytetään Raamatun Kirjoituksia. Vai onko tiedossasi joku ihminen joka elää kaikessa elämässään kirjaintakaan muuttamatta Raamatun Kirjoitusten mukaisesti?
        Todellakin Jumala antoi meille Sanansa ja onko meistä kukaan kelvollinen Hänen Sanoillaan mitattuna?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisoikeudet koskevat kaikkia ihmisiä, rikoksen tehneiden ihmisten ihmisoikeuksia rajoitetaan oikeuden päätöksellä. Esimerkiksi päättämällä vankeusrangaistuksesta.
        Lapsiin kohdistuva seksuaalinen väkivalta on rikos ja onko sinulla tiedossasi asioita jotka saattavat asettaa lapset tulevaisuudessa vaaraan joutua seksuaalisen väkivallan kohteeksi ilman rangaistavuutta?
        Kaikkihan me olemme hylänneet Jumalan Sanan, mikäli mittarina käytetään Raamatun Kirjoituksia. Vai onko tiedossasi joku ihminen joka elää kaikessa elämässään kirjaintakaan muuttamatta Raamatun Kirjoitusten mukaisesti?
        Todellakin Jumala antoi meille Sanansa ja onko meistä kukaan kelvollinen Hänen Sanoillaan mitattuna?

        Minun enoni käytti lapsia seksuaalisesti hyväksi. Minun serkkuni kertoivat sen. Itse en muista, että hän olisi tehnyt minulle, mutta me asuimmekin kaukana hänestä. En tiedä, mutta minulla oli aina erikoinen olo, kun olin hänen kanssaan kahden. Vaikka hän olisi tehnyt minullekin, en halunnut vihata häntä. Oli hän muutenkin erikoinen persoona.

        Tarkoitin sitä, mitä sanoa pedofiilille, jos hän vetoaa ihmisoikeuksiin. Minä itse sanoisin, että se on väärin. Se teko aiheuttaa lapsille paljon tuskaa, jotka voivat kestää hyvinkin kauan. Minun serkkuni, joka kertoi enon tehneen seksuaalista väkivaltaa, ei koskaan päässyt siitä tuskasta eroon. Kun juttelimme, vaikka hän nauroi, hänen silmistään paistoi se tuska, minkä eno hänelle aiheutti. Häntä auttoi alkoholi unohtamaan hetkeksi ne teot, mutta ne teot tuhosivat hänen elämänsä. Lapseen kohdistuva seksuaalinen teko on minusta kaikista pahin teko, minkä voi lapselle tehdä.

        En halua kivittää ketään. Eikä minulla ole edes oikeutta siihen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisoikeudet koskevat kaikkia ihmisiä, rikoksen tehneiden ihmisten ihmisoikeuksia rajoitetaan oikeuden päätöksellä. Esimerkiksi päättämällä vankeusrangaistuksesta.
        Lapsiin kohdistuva seksuaalinen väkivalta on rikos ja onko sinulla tiedossasi asioita jotka saattavat asettaa lapset tulevaisuudessa vaaraan joutua seksuaalisen väkivallan kohteeksi ilman rangaistavuutta?
        Kaikkihan me olemme hylänneet Jumalan Sanan, mikäli mittarina käytetään Raamatun Kirjoituksia. Vai onko tiedossasi joku ihminen joka elää kaikessa elämässään kirjaintakaan muuttamatta Raamatun Kirjoitusten mukaisesti?
        Todellakin Jumala antoi meille Sanansa ja onko meistä kukaan kelvollinen Hänen Sanoillaan mitattuna?

        Jokaisen tehtävä on tunnustaa syntinsä ja tehdä niistä parannusta eikä puolustella syntejään!


      • Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

        Minun enoni käytti lapsia seksuaalisesti hyväksi. Minun serkkuni kertoivat sen. Itse en muista, että hän olisi tehnyt minulle, mutta me asuimmekin kaukana hänestä. En tiedä, mutta minulla oli aina erikoinen olo, kun olin hänen kanssaan kahden. Vaikka hän olisi tehnyt minullekin, en halunnut vihata häntä. Oli hän muutenkin erikoinen persoona.

        Tarkoitin sitä, mitä sanoa pedofiilille, jos hän vetoaa ihmisoikeuksiin. Minä itse sanoisin, että se on väärin. Se teko aiheuttaa lapsille paljon tuskaa, jotka voivat kestää hyvinkin kauan. Minun serkkuni, joka kertoi enon tehneen seksuaalista väkivaltaa, ei koskaan päässyt siitä tuskasta eroon. Kun juttelimme, vaikka hän nauroi, hänen silmistään paistoi se tuska, minkä eno hänelle aiheutti. Häntä auttoi alkoholi unohtamaan hetkeksi ne teot, mutta ne teot tuhosivat hänen elämänsä. Lapseen kohdistuva seksuaalinen teko on minusta kaikista pahin teko, minkä voi lapselle tehdä.

        En halua kivittää ketään. Eikä minulla ole edes oikeutta siihen.

        Niin? Lapsiin kohdistuva seksuaalinen väkivalta on kaikessa raakuudessaan todella julmaa, sillä pilataan lapsen mahdollisuus normaaliin elämään ja pelkästään aikuisen miehen seksuaalisen nautinnon saavuttamiseksi.
        Ihannetilanne olisi, että yhdenkään lapsen ei tarvitsi joutua seksuaalisen väkivallan kohteeksi. Valitettavasti vähän väliä uutisoinnissa todetaan meidän aikuisten epäonnistuneen lastemme elämän suojelemisesta.

        Ihmisoikeudet kuitenkin koskevat myös pedofiilisen teon tekijöitä sekä muita rikoksentekijöitä, heidän oikeuksiaan rajoitetaan oikeuden päätöksellä esimerkiksi sulkemalla heidän rikosseuraamuslaitoksen valvottaviksi.

        Palstalle kirjoittelevissa ihmisissä ihmetyttää miten vähän he ottavat kantaa lasten ja naisten elämän turvaamiseen seksuaaliselta väkivallalta. Aivan kuin uskovat ihmiset väheksyisivät lapsen kokemaa tuskaa pyrkimällä osoittamaan teon olevan kiellettyä ainoastaan ulkomaalaistaustaisilta sekä esimerkiksi sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöihin kuuluvilta ihmisiltä.
        Seksuaalinen väkivalta lapsia kohtaan on kiellettyä aivan kaikilta!!


      • Anonyymi
        NenutsuNeessander kirjoitti:

        Jokaisen tehtävä on tunnustaa syntinsä ja tehdä niistä parannusta eikä puolustella syntejään!

        Ihmisoikeuksien noudattaminen ei voi olla ristiriidassa syntien kanssa ja ihmisoikeuksien noudattamisesta ei kenenkään tarvitse tehdä parannusta ja puolustella syntejään.
        Vai onko sinun seurakunnassasi syntiä noudattaa ihmisoikeuksia?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin? Lapsiin kohdistuva seksuaalinen väkivalta on kaikessa raakuudessaan todella julmaa, sillä pilataan lapsen mahdollisuus normaaliin elämään ja pelkästään aikuisen miehen seksuaalisen nautinnon saavuttamiseksi.
        Ihannetilanne olisi, että yhdenkään lapsen ei tarvitsi joutua seksuaalisen väkivallan kohteeksi. Valitettavasti vähän väliä uutisoinnissa todetaan meidän aikuisten epäonnistuneen lastemme elämän suojelemisesta.

        Ihmisoikeudet kuitenkin koskevat myös pedofiilisen teon tekijöitä sekä muita rikoksentekijöitä, heidän oikeuksiaan rajoitetaan oikeuden päätöksellä esimerkiksi sulkemalla heidän rikosseuraamuslaitoksen valvottaviksi.

        Palstalle kirjoittelevissa ihmisissä ihmetyttää miten vähän he ottavat kantaa lasten ja naisten elämän turvaamiseen seksuaaliselta väkivallalta. Aivan kuin uskovat ihmiset väheksyisivät lapsen kokemaa tuskaa pyrkimällä osoittamaan teon olevan kiellettyä ainoastaan ulkomaalaistaustaisilta sekä esimerkiksi sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöihin kuuluvilta ihmisiltä.
        Seksuaalinen väkivalta lapsia kohtaan on kiellettyä aivan kaikilta!!

        Syytät taas uskovia asiasta mitä eivät ole sanoneet saadaksesi huomio pois ketjun aiheesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisoikeuksien noudattaminen ei voi olla ristiriidassa syntien kanssa ja ihmisoikeuksien noudattamisesta ei kenenkään tarvitse tehdä parannusta ja puolustella syntejään.
        Vai onko sinun seurakunnassasi syntiä noudattaa ihmisoikeuksia?

        Mistä ihmisoikeudesta nyt puhuta?


      • Anonyymi
        Heimo.Vesa kirjoitti:

        Syytät taas uskovia asiasta mitä eivät ole sanoneet saadaksesi huomio pois ketjun aiheesta.

        Miksi koet sanani syyttävinä, jos kerran tuntosi on puhdas?


      • Anonyymi
        NenutsuNeessander kirjoitti:

        Mistä ihmisoikeudesta nyt puhuta?

        YK:n julistamista ihmisoikeuksista, jotka myös Suomi on hyväksynyt.


      • Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

        Mitä sanot pedofiilille, jos hän vetoaa ihmisoikeuksiin ? Tietysti lapsiin sekaantuminen on vielä rikos, mutta kuinka kauan.

        Me ihmiset olemme nykyään niin suvaitsevaisia, että suvaitsevaisuus tippuu meidän sormenpäistämme. Kaikki on mielestämme sallittua, mitä vaan joku haluaa tehdä.

        Jos me hylkäämme Jumalan sanan ja uskomme sen, mitä ihmiset meille sanovat tai valehtelevat, olemme hukassa. Yksi sanoo näin, toinen sanoo niin ja kolmas noin. Siinä sitä katsotaan silmät ymmyrkäisinä, ketä uskoo. Jos kirkon taholta tulee viesti, joka on raamatun vastaista, emme voi ottaa sitä vastaan.

        Jumala antoi meille sanansa, mistä me voimme lukea totuuden.

        ” Mitä sanot pedofiilille, jos hän vetoaa ihmisoikeuksiin ? Tietysti lapsiin sekaantuminen on vielä rikos, mutta kuinka kauan.

        Ikuisesti.

        ” Jos me hylkäämme Jumalan sanan ja uskomme sen, mitä ihmiset meille sanovat tai valehtelevat, olemme hukassa. ”

        Ole hyvä ja osoita missä ihmiset ovat laittaneet Jumalan mielipiteeksi transvastaisuuden?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        YK:n julistamista ihmisoikeuksista, jotka myös Suomi on hyväksynyt.

        Mitä se sanoo ko. asiasta?


      • Monkki kirjoitti:

        Mitä sanot pedofiilille, jos hän vetoaa ihmisoikeuksiin ? Tietysti lapsiin sekaantuminen on vielä rikos, mutta kuinka kauan.

        Me ihmiset olemme nykyään niin suvaitsevaisia, että suvaitsevaisuus tippuu meidän sormenpäistämme. Kaikki on mielestämme sallittua, mitä vaan joku haluaa tehdä.

        Jos me hylkäämme Jumalan sanan ja uskomme sen, mitä ihmiset meille sanovat tai valehtelevat, olemme hukassa. Yksi sanoo näin, toinen sanoo niin ja kolmas noin. Siinä sitä katsotaan silmät ymmyrkäisinä, ketä uskoo. Jos kirkon taholta tulee viesti, joka on raamatun vastaista, emme voi ottaa sitä vastaan.

        Jumala antoi meille sanansa, mistä me voimme lukea totuuden.

        Voisitko mainita sen puolueen Suomessa jonka ohjelmassa mainitaan että pedofiilia pitäisi poistaa rikoslaista? Aikanaan kun määräättiin että alaikäiset eivät voi enää mennä naimisiin, niin ainoa puolue joka epäili lakia oli KD.


      • Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

        Mitä sanot pedofiilille, jos hän vetoaa ihmisoikeuksiin ? Tietysti lapsiin sekaantuminen on vielä rikos, mutta kuinka kauan.

        Me ihmiset olemme nykyään niin suvaitsevaisia, että suvaitsevaisuus tippuu meidän sormenpäistämme. Kaikki on mielestämme sallittua, mitä vaan joku haluaa tehdä.

        Jos me hylkäämme Jumalan sanan ja uskomme sen, mitä ihmiset meille sanovat tai valehtelevat, olemme hukassa. Yksi sanoo näin, toinen sanoo niin ja kolmas noin. Siinä sitä katsotaan silmät ymmyrkäisinä, ketä uskoo. Jos kirkon taholta tulee viesti, joka on raamatun vastaista, emme voi ottaa sitä vastaan.

        Jumala antoi meille sanansa, mistä me voimme lukea totuuden.

        Ihme että edes viitsit sekoittaa pedofiilit näihin asioihin .
        Pedofiili teot tulevat aina olemaan rikos , sillä kenenkään lapsia ei hyväksikäytetään.
        Siis tällä asialla ei ole mitään tekemistä pedofilian kanssa .
        Ihme että näitä vielä on olemassa jotka puhuvat kovaa jostain mitä eivät edes ymmärrä


      • Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

        Minun enoni käytti lapsia seksuaalisesti hyväksi. Minun serkkuni kertoivat sen. Itse en muista, että hän olisi tehnyt minulle, mutta me asuimmekin kaukana hänestä. En tiedä, mutta minulla oli aina erikoinen olo, kun olin hänen kanssaan kahden. Vaikka hän olisi tehnyt minullekin, en halunnut vihata häntä. Oli hän muutenkin erikoinen persoona.

        Tarkoitin sitä, mitä sanoa pedofiilille, jos hän vetoaa ihmisoikeuksiin. Minä itse sanoisin, että se on väärin. Se teko aiheuttaa lapsille paljon tuskaa, jotka voivat kestää hyvinkin kauan. Minun serkkuni, joka kertoi enon tehneen seksuaalista väkivaltaa, ei koskaan päässyt siitä tuskasta eroon. Kun juttelimme, vaikka hän nauroi, hänen silmistään paistoi se tuska, minkä eno hänelle aiheutti. Häntä auttoi alkoholi unohtamaan hetkeksi ne teot, mutta ne teot tuhosivat hänen elämänsä. Lapseen kohdistuva seksuaalinen teko on minusta kaikista pahin teko, minkä voi lapselle tehdä.

        En halua kivittää ketään. Eikä minulla ole edes oikeutta siihen.

        Ei se ole ihmisen oikeus missään muodossa hyväksikäyttää toisten lapsia eikä omiaankaan
        Nämä pedofiilit ovat usein tavallisia hetero isiä joilla on omiakin lapsia , laittaa ajattelemaan mitä aiheuttavat omille lapsillekin kun vieraitakin lapsia himoitsevat .


      • Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Voisitko mainita sen puolueen Suomessa jonka ohjelmassa mainitaan että pedofiilia pitäisi poistaa rikoslaista? Aikanaan kun määräättiin että alaikäiset eivät voi enää mennä naimisiin, niin ainoa puolue joka epäili lakia oli KD.

        Ei sellaista puoluetta ole, joka haluaa, että pedofilia pitäisi poistaa rikoslaista.

        Halusin vain tuoda esille, kun ihmiset ovat niin suvaitsevaisia, että mikä on se asia, missä suvaitsevaisuus loppuu. Uskon, että Suomessa ei ole ihmisiä, jotka hyväksyisivät pedofiilien teot.


      • Monkki kirjoitti:

        Ei sellaista puoluetta ole, joka haluaa, että pedofilia pitäisi poistaa rikoslaista.

        Halusin vain tuoda esille, kun ihmiset ovat niin suvaitsevaisia, että mikä on se asia, missä suvaitsevaisuus loppuu. Uskon, että Suomessa ei ole ihmisiä, jotka hyväksyisivät pedofiilien teot.

        Suvaitsevaisuus loppuu silloin kun toiselle ihmiselle tehdään vastoin hänen tahtoaa jotain pahaa. Sitä kutsutaan silloin rikokseksi. Jos homot haluavat sexsata keskenään ihan vapaaehtoisesti niin mitä ihmeen pahaa siinä oikein on?

        Se ei lisää sinun verotusta, eivät he tule sinun sänkyysi tai edes silmien alle paneskelemaan. Eivätkä he edes halua sinua mukaan kimppaan. Ainoa ongelma on tässä sinun mielikuvitus, joka vyöryy kyllä ihan vaan sinun omassa päässäsi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä se sanoo ko. asiasta?

        Löydät googlettamalla asiat joiden noudattamiseen suomen kansalaisina olemme sitoutuneet:

        Suomi on ratifioinut kansainvälisiä ihmisoikeussopimuksia ja lain 1999/731 toisessa luvussa esitetyt perusoikeudet on sisällytetty muuhun lainsäädäntöön.

        Esimerkiksi kohdassa 6§ todetaan: Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.

        Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi koet sanani syyttävinä, jos kerran tuntosi on puhdas?

        Puhuinko itsestäni?


    • Anonyymi

      Ei ole olemassa äärikristittyjä.
      Ja jos olisi, niin "aitolaiset" eivät tällaista edusta.

      Heissä ei voi nähdä minkäänlaista Kristuksen Hengen vaikutusta.

      Jeesus sanoo:
      Matteus 7: 13-23
      13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
      14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.

      15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia. !!!!!

      16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita? !!!!!

      17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
      18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
      19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.

      20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.

      21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.

      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

      On jopa erittäin kyseenalaista, onko aitolainen kristitty ollenkaan; "ääri", taikka edes vähemmän-ääri.

      Aloittaja syyttää kristittyjä aitolaisten / anabaptistien teoista. He (anabaptistit) eivät välitä evankeliumista, joka on kristityissä uskon kautta vaikuttava Kristuksen hedelmä. Evankeliumin sijasta he pilkkaavat syntisiä. Voisi siis hyvinkin epäillä, että toimisivat täällä (aloittaja, aitolainen & co) yhdessä, yhteisen antikristillisen päämääränsä hyväksi. Ovat täyttäneet kristillisen foorumin anti- / = epäkristillisillä vihakirjoituksillaan.

      Kaikella on syynsä, eli motiivinsa. Jos ei aina tiedostettu, niin alitajuinen.

      Miksi?
      Vastaus kyllä löytyy tältä sivustolta.

      Jeesus Itse taas on syntisten ystävä, Vapahtaja ja Herra. Hän kutsuu syntisiä Isän luo, parannukseen. Ei pilkkaa, häpäise, häädä ja karkota heitä / meitä.

      • Anonyymi

        "Ei ole olemassa äärikristittyjä."

        Ulkoistat itsesi pois maailmasta.
        Olet hyvin kaukana normaalista kristitystä ja edustat pientä äärikristittyjen vähemmistöä.


      • Anonyymi

        Haen haulikon. Jeesus ei opeta syntiä, eikä käske tehdä parannusta, vaan mielenmuutoksen pois Salomonin uhrikultin syntiajattelusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haen haulikon. Jeesus ei opeta syntiä, eikä käske tehdä parannusta, vaan mielenmuutoksen pois Salomonin uhrikultin syntiajattelusta.

        Tuosta kopioimastasi Matt.7 et löydä yhtään ainoaa syntisanaa.


    • Anonyymi

      Kirkkohallitus ei tee päätöksiä evlut kirkossa, vaan kirkolliskokous, sielläkin tarvitaan 3/4 osan enemmistö.
      Tämä kirkolliskokous on sateenkaariväen käsikassara, joka mm teki suosituksia pride- marsseihin, joka ei sekään ollut evlut kirkon virallinen kanta.
      Turhaa öyhötystä jälleen, sekä kristittyjen herjaamista.

      • Anonyymi

        Kirkkohallitus hyväksyi Pridenarssin tukemisenkin,
        Kirkkohallitus päättää kirkon yleisistä asioista! Älä HSS väärää tietoa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkkohallitus hyväksyi Pridenarssin tukemisenkin,
        Kirkkohallitus päättää kirkon yleisistä asioista! Älä HSS väärää tietoa!

        Älä valehtele, Kirkolliskokous päättää kirkon kaikista asioista, myös yleisistä.

        Olet nähtävästi tämä samainen trolli, joka käyttää monia nimimerkkejä täällä ja kylvää riita uskovia vastaan, tämä; "Pridenarssin" paljasti sinut taas. ; )


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä valehtele, Kirkolliskokous päättää kirkon kaikista asioista, myös yleisistä.

        Olet nähtävästi tämä samainen trolli, joka käyttää monia nimimerkkejä täällä ja kylvää riita uskovia vastaan, tämä; "Pridenarssin" paljasti sinut taas. ; )

        Tässä kirkon hallinnosta tietoa;

        https://evl.fi/tietoa-kirkosta/kirkon-organisaatio/paatoksenteko-kirkossa/kirkkohallitus

        " Kirkkohallitus on Suomen evankelis-luterilaisen kirkon keskushallinnon valmisteleva ja toimeenpaneva luottamuselin, jolla on erityisesti kirkon yhteiseen talouteen liittyviä erillistehtäviä."

        Kirkkohallistus siis valmistelee esityksiä Kirkolliskokoukselle, hoitaa mm raha-asoita, virkasuhteita jne.
        Sen nykyisenä puh. joht. toimii Pekka Huokuna, joka muuten pyrkii Mikkelin hiippakunnan piispaksi ja edustaa sateenkaariväkeä, eli Tulkaa kaikki- liikettä.


      • Anonyymi

        Oikaisen tämän virheen jossa sanon;
        " Tämä kirkolliskokous on sateenkaariväen käsikassara ".

        Piti sanoa tietetenkin, tämä kirkkohallitus on sateenkaariväen, (lue Tulkaa kaikki/ Seta) käsikassara.

        Kirkolliskokous on ylin päättävä elin evlut- kirkossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikaisen tämän virheen jossa sanon;
        " Tämä kirkolliskokous on sateenkaariväen käsikassara ".

        Piti sanoa tietetenkin, tämä kirkkohallitus on sateenkaariväen, (lue Tulkaa kaikki/ Seta) käsikassara.

        Kirkolliskokous on ylin päättävä elin evlut- kirkossa.

        Kuten tuolla aiemmin todettiin: "Jokainen nuori ansaitsee rauhan omalle kasvulleen. Aikuisina meidän on kuljettava heidän rinnallaan. "
        Siis Jumalan luomistyön kunnioittaminen, ei arvostelu.
        Miten te herätysliikkeissä toteutatte Jumalan luomistyön kunnioittamista arvostelemalla ja eriarvoistamalla sitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkkohallitus hyväksyi Pridenarssin tukemisenkin,
        Kirkkohallitus päättää kirkon yleisistä asioista! Älä HSS väärää tietoa!

        Juu, noin se on.

        Aitolaisten järjenjuoksemattomuutta kuvaa hyvin se vanha sananlasku.

        "Kun on lusikalla annettu, niin ei voi kauhalla vaatia"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, noin se on.

        Aitolaisten järjenjuoksemattomuutta kuvaa hyvin se vanha sananlasku.

        "Kun on lusikalla annettu, niin ei voi kauhalla vaatia"

        "Aitolaisten järjenjuoksemattomuutta"

        Nythän on ollut paljon puhetta tekoälystä.
        Hyvä kohde tekoälylle olisi aitolaiset muut vapaiden suuntien öheltäjät.

        Älyä sinne missä sitä tarvitaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten tuolla aiemmin todettiin: "Jokainen nuori ansaitsee rauhan omalle kasvulleen. Aikuisina meidän on kuljettava heidän rinnallaan. "
        Siis Jumalan luomistyön kunnioittaminen, ei arvostelu.
        Miten te herätysliikkeissä toteutatte Jumalan luomistyön kunnioittamista arvostelemalla ja eriarvoistamalla sitä?

        Ilmeisesti arvostelemalla ja eriarvoistamalla Jumalaa Luomastaan erilaisuudesta, he osoittavat etteivät hyväksy sitä.


    • Anonyymi

      Lue uudelleen!
      Kirkkohallitus toivoo translain läpimenoa tällä hallituskaudella !

      • Anonyymi

        Jep. siellä se lukee ja sitä ne toivoo.

        "Translaki tukee ihmisoikeuksien kunnioittamista
        Kirkkohallituksen marraskuussa antaman lausunnon mukaan on tärkeää, että lain uudistus saatetaan tämän hallituskauden aikana päätökseen."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep. siellä se lukee ja sitä ne toivoo.

        "Translaki tukee ihmisoikeuksien kunnioittamista
        Kirkkohallituksen marraskuussa antaman lausunnon mukaan on tärkeää, että lain uudistus saatetaan tämän hallituskauden aikana päätökseen."

        K.T.S yrittää taas valehdella aloituksessa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        K.T.S yrittää taas valehdella aloituksessa!

        Se on samanlainen valehtelija kuin Pe.ku ja Mnot.
        🥱


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        K.T.S yrittää taas valehdella aloituksessa!

        Hyvä KTS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on samanlainen valehtelija kuin Pe.ku ja Mnot.
        🥱

        😲😲😲


    • Anonyymi

      Uusi translaki tulee voimaan.
      Asia on jo taputeltu, joten turha siitä on enää melskata.

      95% kansasta kannattaa uutta lakia ja kirkkokin sen haluaa.

      • Näin on.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        Näin on.

        Esitätkö tutkimuksen väitteellesi, kiitos.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        Näin on.

        Näin se on.

        Mikään ei voi enää estää uuden translain tuloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin se on.

        Mikään ei voi enää estää uuden translain tuloa.

        Joo, Suomi on vajonnut todella syvälle tieteen vastaisuudessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo, Suomi on vajonnut todella syvälle tieteen vastaisuudessa.

        No, jos näistä eräistä uskovista on kyse, niin näin on.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        No, jos näistä eräistä uskovista on kyse, niin näin on.

        Mikäli lasket itsesi uskovaksi, niin kyllä.


      • Miksi nainen ei halua olla nainen eikä mies olla mies ? Voisiko joku rautalangalla vääntää sen, mikä on mennyt vikaan siinä, että ihminen ei ole tyytyväinen omaan sukupuoleensa.

        MInä kerran, kun olin töissä ja katselin pääskysten liitelevän taivaalla, sanoin: "Olisinpa pääskynen, että voisin liidellä taivaalla vapaana." No en lähtenyt kertomaan lääkärille, että nyt haluaisin muuttua pääskyseksi. Lääkärikin olisi varmaan nauranut minut ulos.

        Monesti en hyväksynyt itseäni nuoruudessa. Olisin halunnut olla toisenlainen, rohkeampi ja iloisempi. Olisin halunnut tulla ihmisten kanssa toimeen paremmin. En olisi halunnut vaipua synkkyyteen ja alakuloisuuteen. Jos silloin olisin vaihtanut sukupuolta, kyllä itkisin sitä tekoani nyt. Nyt olen oppinut hyväksymään itseni sellaisena kuin olen. Tiedän olevani sellainen, jota ihmiset eivät paljoa arvosta.

        Lapsuus ja nuoruus on monille vaikeaa aikaa ja sitten vielä sekoitetaan nuorten mieltä sillä, että voi vaihtaa sukupuolta.


      • Monkki kirjoitti:

        Miksi nainen ei halua olla nainen eikä mies olla mies ? Voisiko joku rautalangalla vääntää sen, mikä on mennyt vikaan siinä, että ihminen ei ole tyytyväinen omaan sukupuoleensa.

        MInä kerran, kun olin töissä ja katselin pääskysten liitelevän taivaalla, sanoin: "Olisinpa pääskynen, että voisin liidellä taivaalla vapaana." No en lähtenyt kertomaan lääkärille, että nyt haluaisin muuttua pääskyseksi. Lääkärikin olisi varmaan nauranut minut ulos.

        Monesti en hyväksynyt itseäni nuoruudessa. Olisin halunnut olla toisenlainen, rohkeampi ja iloisempi. Olisin halunnut tulla ihmisten kanssa toimeen paremmin. En olisi halunnut vaipua synkkyyteen ja alakuloisuuteen. Jos silloin olisin vaihtanut sukupuolta, kyllä itkisin sitä tekoani nyt. Nyt olen oppinut hyväksymään itseni sellaisena kuin olen. Tiedän olevani sellainen, jota ihmiset eivät paljoa arvosta.

        Lapsuus ja nuoruus on monille vaikeaa aikaa ja sitten vielä sekoitetaan nuorten mieltä sillä, että voi vaihtaa sukupuolta.

        ”Voisiko joku rautalangalla vääntää sen, mikä on mennyt vikaan siinä, että ihminen ei ole tyytyväinen omaan sukupuoleensa.”

        Ei taida ihan rautalangalla vääntäminen onnistaa, koska kyse on monisyisestä asiasta.

        ”Monesti en hyväksynyt itseäni nuoruudessa. Olisin halunnut olla toisenlainen…”

        JO varsin varhain meille alkaa muodostua kuvaa siitä, millainen meidän pitäisi olla kun muut ihmiset sen tuovat esiin. Se voi kohdistua tosiaan luonteeseen tai ulkonäköön. Riippuu siis kovasti siitä, miten hyväksytty on sellaisenaan vai onko kritisoitu jotain.

        Kun nuori alkaa kehittymään, niin fyysistä kehitystä ei itse voi säädellä mitenkään. Monelle jo tämä voi olla ahdistaa. Jos vaikka on joku ulkonäöllinen juttu, josta saa kielteistä palautetta jatkuvasti, niin silloin tosiaan voi kehonkuva muodostua kielteiseksi. (Tästä johtuu se, että nykyään tehdään monia kirurgisia toimenpiteitä, joilla ulkonäköä korjaillaan. Alkaen vaikka hörökorvista.)

        Sitten tulee ulkopuolisten ihmisten odotuksen siitä, millainen pitäisi olla. Totta on, että nuori on hyvin herkkä näille. Mikäli toistuvasti kokee, ettei näitä odotuksia täytä, se voi johtaa jopa masennukseen.

        Meillä on myös melkoiset vaatimukset siitä, millainen esim. miehen tai naisen tulee olla. Nämä riippuvat kovasti siitä, millaisessa ympäristössä elää. Mikäli näihin vaatimuksiin ei yllä, syntyy siis ristiriitaa.

        Nämä ristiriidan ovat hyvin moninaisia. Lievimmillään tilanne voi olla sellainen, että alkaa vastustamaan näitä vaatimuksia ja luo ihan omanlaisen mallin miehenä tai naisena olemiseen. Etenkin kun nuori saa läheisiltä tähän tukea. Ellei saa tukea, tästä voi kehittyä monenlaisia ongelmia.

        Sitten on tilanne, jossa jo se oma fyysinen keho tuntuu vuosi vuodelta yhä vieraammalta. Ei vain omaksu sen enempää vaadittuja malleja kuin kehon muutoksia sellaisen suuntaan, jotka tuntuvat erittäin epämiellyttäviltä.

        Viimeksi mainittuun tilanteeseen on tosiaan yritetty kaikenlaisia hoitoja, joissa pakotetaan olemaan siinä sukupuolessa, missä on syntynyt.
        Näitä hoitoja on tehty vuosikymmeniä, eli annettu mm. hormonipistoksin, psykoterapeuttisin keinoin (antamalla mm. sähköiskuja ”vääristä ajattelusta” tai käymällä vuosia psykoanalyysissä mikä lähentelee aivopesua), sitten on rukoiltu ja kontrolloitu monin keinoin. Näistä ei ole ollut mitään hyötyä vaan ne ovat tuloksettomia että haitallisia. Johtavat usein vaikeisiin masennustiloihin ja itsemurhiin.


      • Mummomuori2 kirjoitti:

        ”Voisiko joku rautalangalla vääntää sen, mikä on mennyt vikaan siinä, että ihminen ei ole tyytyväinen omaan sukupuoleensa.”

        Ei taida ihan rautalangalla vääntäminen onnistaa, koska kyse on monisyisestä asiasta.

        ”Monesti en hyväksynyt itseäni nuoruudessa. Olisin halunnut olla toisenlainen…”

        JO varsin varhain meille alkaa muodostua kuvaa siitä, millainen meidän pitäisi olla kun muut ihmiset sen tuovat esiin. Se voi kohdistua tosiaan luonteeseen tai ulkonäköön. Riippuu siis kovasti siitä, miten hyväksytty on sellaisenaan vai onko kritisoitu jotain.

        Kun nuori alkaa kehittymään, niin fyysistä kehitystä ei itse voi säädellä mitenkään. Monelle jo tämä voi olla ahdistaa. Jos vaikka on joku ulkonäöllinen juttu, josta saa kielteistä palautetta jatkuvasti, niin silloin tosiaan voi kehonkuva muodostua kielteiseksi. (Tästä johtuu se, että nykyään tehdään monia kirurgisia toimenpiteitä, joilla ulkonäköä korjaillaan. Alkaen vaikka hörökorvista.)

        Sitten tulee ulkopuolisten ihmisten odotuksen siitä, millainen pitäisi olla. Totta on, että nuori on hyvin herkkä näille. Mikäli toistuvasti kokee, ettei näitä odotuksia täytä, se voi johtaa jopa masennukseen.

        Meillä on myös melkoiset vaatimukset siitä, millainen esim. miehen tai naisen tulee olla. Nämä riippuvat kovasti siitä, millaisessa ympäristössä elää. Mikäli näihin vaatimuksiin ei yllä, syntyy siis ristiriitaa.

        Nämä ristiriidan ovat hyvin moninaisia. Lievimmillään tilanne voi olla sellainen, että alkaa vastustamaan näitä vaatimuksia ja luo ihan omanlaisen mallin miehenä tai naisena olemiseen. Etenkin kun nuori saa läheisiltä tähän tukea. Ellei saa tukea, tästä voi kehittyä monenlaisia ongelmia.

        Sitten on tilanne, jossa jo se oma fyysinen keho tuntuu vuosi vuodelta yhä vieraammalta. Ei vain omaksu sen enempää vaadittuja malleja kuin kehon muutoksia sellaisen suuntaan, jotka tuntuvat erittäin epämiellyttäviltä.

        Viimeksi mainittuun tilanteeseen on tosiaan yritetty kaikenlaisia hoitoja, joissa pakotetaan olemaan siinä sukupuolessa, missä on syntynyt.
        Näitä hoitoja on tehty vuosikymmeniä, eli annettu mm. hormonipistoksin, psykoterapeuttisin keinoin (antamalla mm. sähköiskuja ”vääristä ajattelusta” tai käymällä vuosia psykoanalyysissä mikä lähentelee aivopesua), sitten on rukoiltu ja kontrolloitu monin keinoin. Näistä ei ole ollut mitään hyötyä vaan ne ovat tuloksettomia että haitallisia. Johtavat usein vaikeisiin masennustiloihin ja itsemurhiin.

        Kiitän sinua vastauksestasi.

        Kun luin kirjoitustasi, minulle vahvistui se käsitys, että kyse on ongelmista, jotka ovat korvien välissä. Joku on mennyt lapsuudessa pieleen, miksi nuori kokee olevansa väärässä sukupuolessa. On paha olla ja on hyvä syyttää siitä omaa sukupuoltaan. Nuoruus ei ole auvoista ja ihanaa. Siinä on paljon tunteenpurkauksia ja jos ei saa kotona sitä vahvistusta, että on hyvä omana itsenään, nuori putoaa tyhjän päälle. Jos nuorta ei kuunnella ja hän joutuu vain miettimään asioita itsekseen, monet asia kasvavat valtaviksi ja nuori ei pysty niitä mielessään puntaroimaan.

        Jostain olen lukenut, että isä tekee tyttärestä naisen. Isällä on suuri vaikutus tyttäreen. Minulla oli onni saada ihana isä, jonka tiesin rakastavan minua aina. Hän ei osannut sitä aina näyttää konkreettisesti, mutta tiesin aina hänen hyväksyvän minut sellaisena kuin olen. Isä teki todella minusta naisen, joka on tyytyväinen siihen, että on syntynyt tyttönä.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        ”Voisiko joku rautalangalla vääntää sen, mikä on mennyt vikaan siinä, että ihminen ei ole tyytyväinen omaan sukupuoleensa.”

        Ei taida ihan rautalangalla vääntäminen onnistaa, koska kyse on monisyisestä asiasta.

        ”Monesti en hyväksynyt itseäni nuoruudessa. Olisin halunnut olla toisenlainen…”

        JO varsin varhain meille alkaa muodostua kuvaa siitä, millainen meidän pitäisi olla kun muut ihmiset sen tuovat esiin. Se voi kohdistua tosiaan luonteeseen tai ulkonäköön. Riippuu siis kovasti siitä, miten hyväksytty on sellaisenaan vai onko kritisoitu jotain.

        Kun nuori alkaa kehittymään, niin fyysistä kehitystä ei itse voi säädellä mitenkään. Monelle jo tämä voi olla ahdistaa. Jos vaikka on joku ulkonäöllinen juttu, josta saa kielteistä palautetta jatkuvasti, niin silloin tosiaan voi kehonkuva muodostua kielteiseksi. (Tästä johtuu se, että nykyään tehdään monia kirurgisia toimenpiteitä, joilla ulkonäköä korjaillaan. Alkaen vaikka hörökorvista.)

        Sitten tulee ulkopuolisten ihmisten odotuksen siitä, millainen pitäisi olla. Totta on, että nuori on hyvin herkkä näille. Mikäli toistuvasti kokee, ettei näitä odotuksia täytä, se voi johtaa jopa masennukseen.

        Meillä on myös melkoiset vaatimukset siitä, millainen esim. miehen tai naisen tulee olla. Nämä riippuvat kovasti siitä, millaisessa ympäristössä elää. Mikäli näihin vaatimuksiin ei yllä, syntyy siis ristiriitaa.

        Nämä ristiriidan ovat hyvin moninaisia. Lievimmillään tilanne voi olla sellainen, että alkaa vastustamaan näitä vaatimuksia ja luo ihan omanlaisen mallin miehenä tai naisena olemiseen. Etenkin kun nuori saa läheisiltä tähän tukea. Ellei saa tukea, tästä voi kehittyä monenlaisia ongelmia.

        Sitten on tilanne, jossa jo se oma fyysinen keho tuntuu vuosi vuodelta yhä vieraammalta. Ei vain omaksu sen enempää vaadittuja malleja kuin kehon muutoksia sellaisen suuntaan, jotka tuntuvat erittäin epämiellyttäviltä.

        Viimeksi mainittuun tilanteeseen on tosiaan yritetty kaikenlaisia hoitoja, joissa pakotetaan olemaan siinä sukupuolessa, missä on syntynyt.
        Näitä hoitoja on tehty vuosikymmeniä, eli annettu mm. hormonipistoksin, psykoterapeuttisin keinoin (antamalla mm. sähköiskuja ”vääristä ajattelusta” tai käymällä vuosia psykoanalyysissä mikä lähentelee aivopesua), sitten on rukoiltu ja kontrolloitu monin keinoin. Näistä ei ole ollut mitään hyötyä vaan ne ovat tuloksettomia että haitallisia. Johtavat usein vaikeisiin masennustiloihin ja itsemurhiin.

        Sukupuoli ei ole tuntemus vaan biologinen tosiasia.


      • Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

        Miksi nainen ei halua olla nainen eikä mies olla mies ? Voisiko joku rautalangalla vääntää sen, mikä on mennyt vikaan siinä, että ihminen ei ole tyytyväinen omaan sukupuoleensa.

        MInä kerran, kun olin töissä ja katselin pääskysten liitelevän taivaalla, sanoin: "Olisinpa pääskynen, että voisin liidellä taivaalla vapaana." No en lähtenyt kertomaan lääkärille, että nyt haluaisin muuttua pääskyseksi. Lääkärikin olisi varmaan nauranut minut ulos.

        Monesti en hyväksynyt itseäni nuoruudessa. Olisin halunnut olla toisenlainen, rohkeampi ja iloisempi. Olisin halunnut tulla ihmisten kanssa toimeen paremmin. En olisi halunnut vaipua synkkyyteen ja alakuloisuuteen. Jos silloin olisin vaihtanut sukupuolta, kyllä itkisin sitä tekoani nyt. Nyt olen oppinut hyväksymään itseni sellaisena kuin olen. Tiedän olevani sellainen, jota ihmiset eivät paljoa arvosta.

        Lapsuus ja nuoruus on monille vaikeaa aikaa ja sitten vielä sekoitetaan nuorten mieltä sillä, että voi vaihtaa sukupuolta.

        Niin? Oleellista meidän jokaisen näkökulmasta on, miksi emme hyväksy toisissamme olevaa elävää erilaisuutta.
        Jotenkin jäi avoimeksi, miten jonkun Trans-ihmisen olemassaolo vaikuttaa tai vaikeuttaa sinun elämääsi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sukupuoli ei ole tuntemus vaan biologinen tosiasia.

        Todellakin? Minustakin on outoa, että pissaamiseen käytettävän kehonosan perusteella lisääntymiskyvyttömiä/haluttomia ihmisiä kutsutaan sukupuolen avulla lisääntymiskykyisiksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin? Oleellista meidän jokaisen näkökulmasta on, miksi emme hyväksy toisissamme olevaa elävää erilaisuutta.
        Jotenkin jäi avoimeksi, miten jonkun Trans-ihmisen olemassaolo vaikuttaa tai vaikeuttaa sinun elämääsi?

        Ei se vaikuta eikä vaikeuta minun elämääni mitenkään. Mutta minä uskon siihen. että Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi. Miehelle ja naiselle on kaikista parasta se sukupuoli, joka hänellä syntymässä on.

        Mutta minä säälin niitä, jotka lähtevät tällaiseen leikkaukseen, mistä ei kukaan tiedä sen seurauksia. Olen sitä mieltä, että näillä, jotka eivät ole tyytyväisiä omaan sukupuoleensa, pitäisi käydä keskustelemassa ammattiauttajan luona, miksi he eivät halua olla siinä sukupuolessa, missä he ovat. Mikä on se perimmäinen syy. Useinkin, kun ihmisellä on paha olla ja se syy selviää, hän vapautuu siitä pahasta olosta.

        Jotenkin tuntuu, että me ihmiset olemme nyt hukuksissa. Emmekö saa tarpeeksi rakkautta ja rajoja, että meistä voisi kasvaa tasapainoisia kansalaisia. Lapsi tarvitsee rakkautta ja rajoja, ne molemmat ovat tärkeitä. Rakkaus ilman rajoja tekee lapsesta rajattoman, joka saa tehdä mitä tahansa. Rajat ilman rakkautta tekee useinkin lapsesta vihaisen, koko maailmaa vastaan taistelevan ihmisen.

        Lapsi tarvitsee rakkautta paljon kasvaakseen aikuiseksi. Ilman rakkautta lapseen jää tyhjiö, joka kumisee tyhjyyttään. Lapsi ei mielestään kelpaa kenellekään, eikä edes itselleen. Lapsella on vain paha olla, kun hän on vanhempi, tuska vain kasvaa nuoren sisällä. Missään ei ole hyvä olla. Nuoruus voi olla tällaiselle lapselle hirveää aikaa, jos silloin aletaan toitottaa sukupuolensiirroista, hän voi tarttua tähän oljenkorteen ja alkaa miettiä sitä. Kun hän tulee vanhemmaksi, asia on kypsynyt hänen sisällään ja hän tarttuu toimeen ja menee leikkaukseen. Mutta se tuska on edelleen hänen sisällään, ei se leikkauksella lähde pois. Ei tuskaa voi leikata leikkaussalissa. Ja en usko, että elämästä tulee ruusutarha sen jälkeen, kun ihminen on leikattu. Sama kauhea maailma odottaa edelleen.

        Ensin pitäisi nuoren kanssa keskustella ja keskustella, miksi hän ei ole tyytyväinen. Jos ihminen saisi keskustella niistä tunteista, joita on painanut syvälle sisimpään, hän vapautuisi monista kahleista, jotka vaurioittavat hänen sisintään.

        Minä en usko, että leikkaus toiseen sukupuoleen, auttaisi ihmistä. Tämä maailma on paha. Se tulee aina vain kauheammaksi. Me ihmiset olemme toisiamme kohtaan todella julmia. Me sanoillamme voimme tuhota monien elämän. Yksi sana voi tehdä sen, että joku herkkä lapsi tuhoutuu. Sanalla on valtava voima, se voi nostaa ihmisen masennuksesta kalliolle, missä hän alkaa uskoa, että hän voi alkaa elää tai hänet voidaan nujertaa sinne
        niin, ettei hän sieltä enää koskaan nouse.


      • Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

        Ei se vaikuta eikä vaikeuta minun elämääni mitenkään. Mutta minä uskon siihen. että Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi. Miehelle ja naiselle on kaikista parasta se sukupuoli, joka hänellä syntymässä on.

        Mutta minä säälin niitä, jotka lähtevät tällaiseen leikkaukseen, mistä ei kukaan tiedä sen seurauksia. Olen sitä mieltä, että näillä, jotka eivät ole tyytyväisiä omaan sukupuoleensa, pitäisi käydä keskustelemassa ammattiauttajan luona, miksi he eivät halua olla siinä sukupuolessa, missä he ovat. Mikä on se perimmäinen syy. Useinkin, kun ihmisellä on paha olla ja se syy selviää, hän vapautuu siitä pahasta olosta.

        Jotenkin tuntuu, että me ihmiset olemme nyt hukuksissa. Emmekö saa tarpeeksi rakkautta ja rajoja, että meistä voisi kasvaa tasapainoisia kansalaisia. Lapsi tarvitsee rakkautta ja rajoja, ne molemmat ovat tärkeitä. Rakkaus ilman rajoja tekee lapsesta rajattoman, joka saa tehdä mitä tahansa. Rajat ilman rakkautta tekee useinkin lapsesta vihaisen, koko maailmaa vastaan taistelevan ihmisen.

        Lapsi tarvitsee rakkautta paljon kasvaakseen aikuiseksi. Ilman rakkautta lapseen jää tyhjiö, joka kumisee tyhjyyttään. Lapsi ei mielestään kelpaa kenellekään, eikä edes itselleen. Lapsella on vain paha olla, kun hän on vanhempi, tuska vain kasvaa nuoren sisällä. Missään ei ole hyvä olla. Nuoruus voi olla tällaiselle lapselle hirveää aikaa, jos silloin aletaan toitottaa sukupuolensiirroista, hän voi tarttua tähän oljenkorteen ja alkaa miettiä sitä. Kun hän tulee vanhemmaksi, asia on kypsynyt hänen sisällään ja hän tarttuu toimeen ja menee leikkaukseen. Mutta se tuska on edelleen hänen sisällään, ei se leikkauksella lähde pois. Ei tuskaa voi leikata leikkaussalissa. Ja en usko, että elämästä tulee ruusutarha sen jälkeen, kun ihminen on leikattu. Sama kauhea maailma odottaa edelleen.

        Ensin pitäisi nuoren kanssa keskustella ja keskustella, miksi hän ei ole tyytyväinen. Jos ihminen saisi keskustella niistä tunteista, joita on painanut syvälle sisimpään, hän vapautuisi monista kahleista, jotka vaurioittavat hänen sisintään.

        Minä en usko, että leikkaus toiseen sukupuoleen, auttaisi ihmistä. Tämä maailma on paha. Se tulee aina vain kauheammaksi. Me ihmiset olemme toisiamme kohtaan todella julmia. Me sanoillamme voimme tuhota monien elämän. Yksi sana voi tehdä sen, että joku herkkä lapsi tuhoutuu. Sanalla on valtava voima, se voi nostaa ihmisen masennuksesta kalliolle, missä hän alkaa uskoa, että hän voi alkaa elää tai hänet voidaan nujertaa sinne
        niin, ettei hän sieltä enää koskaan nouse.

        Sinulla on hyviä näkökohtia asioihin, mitä arvelet miten valtaosa vanhemmista kertoo toteuttavansa rakkautensa osoittamisen- sekä rajojen asettamisen lapsilleen ja miten he käytännössä toimivat?
        Sanotaan ettei Rakkaus tunne rajoja ja kuitenkin lastensa rakastamisen samat ihmiset sanovat tarkoittavan rajojen asettamista, valvomista ja lapsen tukemista.
        Voidaan kysyä, moniko vanhempi hyväksyy lapsensa sellaisena millaiseksi Hänen on annettu syntyä ja miten moni vanhempi taas yrittää muokata lapsestaan sellaista millaisen haluaa tämän olevan?
        Lapsemme osaavat lukea meitä paremmin, kuin me heitä ja omalla käyttäytymisellämme saatamme synnyttää lapsessa ristiriitoja, jotka johtavat siihen ettei lapsi hyväksy enää itseään. Osa lapsista hyväksyy ristiriitaisuuden, osa ei kykene siihen ja meidän tehtävämme ei ole tuomita itsetuhoisuuteen heitä omasta kyvyttömyydestämme.
        Mikäli lapselle/nuorelle/aikuiselle jää vaihtoehdoiksi itsetuhoisuus tai varjoelämä, kaikki eivät sitä jaksa ja tärkeää olisikin kyetä tarjoamaan apua arvostelemisen sijaan.
        `
        Kukaan tuskin tietää miten toinen ihminen itseensä kohdistuvia asioita kokee ja muodostaa niistä elämäänsä todellisuuden, miksi siis asetamme toisillemme vaateita joiden merkitystä ihmiselle itselleen emme kykene ymmärtämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin se on.

        Mikään ei voi enää estää uuden translain tuloa.

        Eikä tarvitsekaan estää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, Suomi on vajonnut todella syvälle tieteen vastaisuudessa.

        Ei kai voi vajota kun jo on pohjalla .
        Tiede on monelle juntille sitä että heiltä pimitetään muka asioita, ja heille valehdellaan, ja että lääkärit yrittävät heitä tappaa jotenkin ,se vaikutuksen olen saanut näistä ns tieteen vastaisista ihmisistä , kas kun moni heistä ei edes ole lukenut yhtä ainutta kirjaa elämänsä aikana , ei ole ottanut osaa yhteiskunnallisiin toimiin, kun niissäkin heitä niin kauheasti petetään .
        Joten tieteestä nämä eivät tajua mitään, sen näkee kommenteista ihan selvästi .


      • Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

        Miksi nainen ei halua olla nainen eikä mies olla mies ? Voisiko joku rautalangalla vääntää sen, mikä on mennyt vikaan siinä, että ihminen ei ole tyytyväinen omaan sukupuoleensa.

        MInä kerran, kun olin töissä ja katselin pääskysten liitelevän taivaalla, sanoin: "Olisinpa pääskynen, että voisin liidellä taivaalla vapaana." No en lähtenyt kertomaan lääkärille, että nyt haluaisin muuttua pääskyseksi. Lääkärikin olisi varmaan nauranut minut ulos.

        Monesti en hyväksynyt itseäni nuoruudessa. Olisin halunnut olla toisenlainen, rohkeampi ja iloisempi. Olisin halunnut tulla ihmisten kanssa toimeen paremmin. En olisi halunnut vaipua synkkyyteen ja alakuloisuuteen. Jos silloin olisin vaihtanut sukupuolta, kyllä itkisin sitä tekoani nyt. Nyt olen oppinut hyväksymään itseni sellaisena kuin olen. Tiedän olevani sellainen, jota ihmiset eivät paljoa arvosta.

        Lapsuus ja nuoruus on monille vaikeaa aikaa ja sitten vielä sekoitetaan nuorten mieltä sillä, että voi vaihtaa sukupuolta.

        Sekoitetaan. ?
        Ei hetero ihminen sekoa homoksi mitenkään , joten turha pelko. Lasten on hyvä saada tietää että sukupuolisia suuntauksista on olemassa , niin siten saadaan yhteiskunnasta pois nämä kiusaajat ja ivaajat,kun jo lapsena on selvänä että ihmisiä on monenlaisia , ja näiden asioiden ymmärtäminen on tärkeä ettei tule sellaiseksi kun vanhukset yleensä ovat netissä hoilaamassa asioista mistä eivät edes ymmärrä mitään. Homofobisia ihmisiä joille ei tieto ole mennyt perille , pitää karttaa , ei niitten jaarituksia jaksa edes kuunnella


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        ”Voisiko joku rautalangalla vääntää sen, mikä on mennyt vikaan siinä, että ihminen ei ole tyytyväinen omaan sukupuoleensa.”

        Ei taida ihan rautalangalla vääntäminen onnistaa, koska kyse on monisyisestä asiasta.

        ”Monesti en hyväksynyt itseäni nuoruudessa. Olisin halunnut olla toisenlainen…”

        JO varsin varhain meille alkaa muodostua kuvaa siitä, millainen meidän pitäisi olla kun muut ihmiset sen tuovat esiin. Se voi kohdistua tosiaan luonteeseen tai ulkonäköön. Riippuu siis kovasti siitä, miten hyväksytty on sellaisenaan vai onko kritisoitu jotain.

        Kun nuori alkaa kehittymään, niin fyysistä kehitystä ei itse voi säädellä mitenkään. Monelle jo tämä voi olla ahdistaa. Jos vaikka on joku ulkonäöllinen juttu, josta saa kielteistä palautetta jatkuvasti, niin silloin tosiaan voi kehonkuva muodostua kielteiseksi. (Tästä johtuu se, että nykyään tehdään monia kirurgisia toimenpiteitä, joilla ulkonäköä korjaillaan. Alkaen vaikka hörökorvista.)

        Sitten tulee ulkopuolisten ihmisten odotuksen siitä, millainen pitäisi olla. Totta on, että nuori on hyvin herkkä näille. Mikäli toistuvasti kokee, ettei näitä odotuksia täytä, se voi johtaa jopa masennukseen.

        Meillä on myös melkoiset vaatimukset siitä, millainen esim. miehen tai naisen tulee olla. Nämä riippuvat kovasti siitä, millaisessa ympäristössä elää. Mikäli näihin vaatimuksiin ei yllä, syntyy siis ristiriitaa.

        Nämä ristiriidan ovat hyvin moninaisia. Lievimmillään tilanne voi olla sellainen, että alkaa vastustamaan näitä vaatimuksia ja luo ihan omanlaisen mallin miehenä tai naisena olemiseen. Etenkin kun nuori saa läheisiltä tähän tukea. Ellei saa tukea, tästä voi kehittyä monenlaisia ongelmia.

        Sitten on tilanne, jossa jo se oma fyysinen keho tuntuu vuosi vuodelta yhä vieraammalta. Ei vain omaksu sen enempää vaadittuja malleja kuin kehon muutoksia sellaisen suuntaan, jotka tuntuvat erittäin epämiellyttäviltä.

        Viimeksi mainittuun tilanteeseen on tosiaan yritetty kaikenlaisia hoitoja, joissa pakotetaan olemaan siinä sukupuolessa, missä on syntynyt.
        Näitä hoitoja on tehty vuosikymmeniä, eli annettu mm. hormonipistoksin, psykoterapeuttisin keinoin (antamalla mm. sähköiskuja ”vääristä ajattelusta” tai käymällä vuosia psykoanalyysissä mikä lähentelee aivopesua), sitten on rukoiltu ja kontrolloitu monin keinoin. Näistä ei ole ollut mitään hyötyä vaan ne ovat tuloksettomia että haitallisia. Johtavat usein vaikeisiin masennustiloihin ja itsemurhiin.

        Toiset ihmiset sanoivat aina minua poikatytöksi kun olin pieni, mutteåa tiesin itse että olin tyttö ainoastaan ,,niin että ei lapset mene siihen juttuun kiinni mitä ihmiset heistä sanoo.
        Minussa ei ollut omasta mielestäni mitään poikamaista ainoastaan että olin kiinnostunut auton moottoreista nuorena. Sitten menin naimisiin miehen kanssa ja sain muutaman lapsen , ja nautin äitinä olostani.
        Niin että ei minuun ainakaa;vaikuttanut aikuisten kutut poikatytöstä
        Lasten on vaan hyvä saada tietää ajoissa että jos on erilainen niin se ei ole kenenkään häpeä silloin on lupa olla erilainen , mutta ei heistä tule mitään muuta kun mitä ovat. Tieto auttaa siinäkin ettei nämä lapset tule koskaan alentamaan ihmistä joka on. Esim trans tai homo, sillä he oppivat että kaikki saavat olla mitä ovat. Äsattavat ihmetellä isovanhempiensa typeriä ilmaisuja ihmistä , ja hävetäkkin ukkiaan jolla on vahva homofobia, ja mummoaan joka ei tiedosta kaikkien ihmisten arvoa ihmisissä vaan syrjii muutamia vähemmistötyhmiä


      • Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

        Kiitän sinua vastauksestasi.

        Kun luin kirjoitustasi, minulle vahvistui se käsitys, että kyse on ongelmista, jotka ovat korvien välissä. Joku on mennyt lapsuudessa pieleen, miksi nuori kokee olevansa väärässä sukupuolessa. On paha olla ja on hyvä syyttää siitä omaa sukupuoltaan. Nuoruus ei ole auvoista ja ihanaa. Siinä on paljon tunteenpurkauksia ja jos ei saa kotona sitä vahvistusta, että on hyvä omana itsenään, nuori putoaa tyhjän päälle. Jos nuorta ei kuunnella ja hän joutuu vain miettimään asioita itsekseen, monet asia kasvavat valtaviksi ja nuori ei pysty niitä mielessään puntaroimaan.

        Jostain olen lukenut, että isä tekee tyttärestä naisen. Isällä on suuri vaikutus tyttäreen. Minulla oli onni saada ihana isä, jonka tiesin rakastavan minua aina. Hän ei osannut sitä aina näyttää konkreettisesti, mutta tiesin aina hänen hyväksyvän minut sellaisena kuin olen. Isä teki todella minusta naisen, joka on tyytyväinen siihen, että on syntynyt tyttönä.

        Jaa että koskien välissä niinkun on vika.
        Eiköhän ennemmin joku geeniperäinen ja kromosomi juttu joka on erilainen kun heteroilla.
        Sillä mitään vikaa heillä ei ole korvien välissä ovat ihan tavallisia ihmisiä, jotkut oikeinkin taitavia jotka pärjäävät koulussa hyvin arvosanoin.
        Joten esim pieni poika joka haluaa vaan leikkiä nukeilla vaikka miten tuputtaa työkalu laatikoita ja sun muita ns poikien leluja .
        Ei pieni lapsi mitenkään ymmärrä että hän olisi toisenlainen vaan on tyytyväinen siihen mitä on. Isompana nämä erilaisuudet tulee vastaan hänenkin tielleen ,
        Joten ketään ei voi muuttaa, vai luuletko että jos joku pakottaisi sinua tulemaan homoksi , niin tulisitko ————— et tulisi koska olet syntynyt heterona .
        Siksi on hyvä että ihmisiä valistetaan asioista että joskus se kiusaaminen loppuu kun jo lapsena saa oppia että hetero ei ole ainut seksuaalinen muoto sillä on muitakin muotoja, jopa niitä joilla ei ole seksualiteettiä ollenkaan .
        Tänään on vanhat ihmiset jotka ylläpitää homofobia koska he eivät ylety ymmärtämään mitään muuta kun sen mitä itse ovat , siis luulevat että ,se on se ainut suuntaus kaikilla, vaikka ei siis ole. .
        Mutta muutaman vuoden päästä ei ehkä enää kuule näitä ihmisiä jotka eivät käsitä asiaa, koska seuraava sukupolvi on jo valistuneempi näissä asioissa eivätkä mielkuvittele asioita omalla laillaan , vaan tietävät että homoja ja trans henkilöitä on ja siinä ei ole mitään ihmeellistä mitenkään .
        Joten jokainen ihminen on arvokas omalla tavallaan ja tulee kohdella samalla lailla kun haluaa itseänsä kohdeltavan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin? Oleellista meidän jokaisen näkökulmasta on, miksi emme hyväksy toisissamme olevaa elävää erilaisuutta.
        Jotenkin jäi avoimeksi, miten jonkun Trans-ihmisen olemassaolo vaikuttaa tai vaikeuttaa sinun elämääsi?

        Siksi koska kaikkien pitäisi olla junttien mielestä samanlaisia . Voi vaan ajatella mitä kärsimyksiä tämän kaltaiset ihmiset ovat aiheuttaneet erisuuntaisten elämässä .

        Heitä,istutettiin vankilassakin yhteen aikaan kun sattuivat syntymään erilaisena Niin että se on jo sairasta vainoa.

        Nämä homofobiasta kärsivät ovat pilanneet monen ihmisen elämän , homoja on hakattu ja tapettu kaltoin kohdeltu ja kaikki ainoastaan siksi etteivät ole heteroita .

        Nyt kun he ovat saaneet vapauden kohdata oman kumppaniinsa ja rakastaa ketä he haluavat niin alkaa asiat mennä oikeille uomille .

        Tässä maailmassa on kyllä tilaa kaikille eikä,se ole keltään pois jos joku on homo tai trans ihminen .
        Joten aika lopettaa nuo homovastaiset puheet ja hyväksyä että meitä on monenlaisia ja siinä ei pitäisi olla mitään väärää


      • Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

        Ei se vaikuta eikä vaikeuta minun elämääni mitenkään. Mutta minä uskon siihen. että Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi. Miehelle ja naiselle on kaikista parasta se sukupuoli, joka hänellä syntymässä on.

        Mutta minä säälin niitä, jotka lähtevät tällaiseen leikkaukseen, mistä ei kukaan tiedä sen seurauksia. Olen sitä mieltä, että näillä, jotka eivät ole tyytyväisiä omaan sukupuoleensa, pitäisi käydä keskustelemassa ammattiauttajan luona, miksi he eivät halua olla siinä sukupuolessa, missä he ovat. Mikä on se perimmäinen syy. Useinkin, kun ihmisellä on paha olla ja se syy selviää, hän vapautuu siitä pahasta olosta.

        Jotenkin tuntuu, että me ihmiset olemme nyt hukuksissa. Emmekö saa tarpeeksi rakkautta ja rajoja, että meistä voisi kasvaa tasapainoisia kansalaisia. Lapsi tarvitsee rakkautta ja rajoja, ne molemmat ovat tärkeitä. Rakkaus ilman rajoja tekee lapsesta rajattoman, joka saa tehdä mitä tahansa. Rajat ilman rakkautta tekee useinkin lapsesta vihaisen, koko maailmaa vastaan taistelevan ihmisen.

        Lapsi tarvitsee rakkautta paljon kasvaakseen aikuiseksi. Ilman rakkautta lapseen jää tyhjiö, joka kumisee tyhjyyttään. Lapsi ei mielestään kelpaa kenellekään, eikä edes itselleen. Lapsella on vain paha olla, kun hän on vanhempi, tuska vain kasvaa nuoren sisällä. Missään ei ole hyvä olla. Nuoruus voi olla tällaiselle lapselle hirveää aikaa, jos silloin aletaan toitottaa sukupuolensiirroista, hän voi tarttua tähän oljenkorteen ja alkaa miettiä sitä. Kun hän tulee vanhemmaksi, asia on kypsynyt hänen sisällään ja hän tarttuu toimeen ja menee leikkaukseen. Mutta se tuska on edelleen hänen sisällään, ei se leikkauksella lähde pois. Ei tuskaa voi leikata leikkaussalissa. Ja en usko, että elämästä tulee ruusutarha sen jälkeen, kun ihminen on leikattu. Sama kauhea maailma odottaa edelleen.

        Ensin pitäisi nuoren kanssa keskustella ja keskustella, miksi hän ei ole tyytyväinen. Jos ihminen saisi keskustella niistä tunteista, joita on painanut syvälle sisimpään, hän vapautuisi monista kahleista, jotka vaurioittavat hänen sisintään.

        Minä en usko, että leikkaus toiseen sukupuoleen, auttaisi ihmistä. Tämä maailma on paha. Se tulee aina vain kauheammaksi. Me ihmiset olemme toisiamme kohtaan todella julmia. Me sanoillamme voimme tuhota monien elämän. Yksi sana voi tehdä sen, että joku herkkä lapsi tuhoutuu. Sanalla on valtava voima, se voi nostaa ihmisen masennuksesta kalliolle, missä hän alkaa uskoa, että hän voi alkaa elää tai hänet voidaan nujertaa sinne
        niin, ettei hän sieltä enää koskaan nouse.

        Kuule ei siinä keskustelut auta mitenkään, vai saisiko sinusta esim homoa jos oikein keskusteltaisiin .
        Lapsesta näkee jo yksivuotiaana jos hän on eri kehossa mitä jalkojen väli näyttää
        Ja yksivuotias ei siis tiedä tälläisistä asioista mitään

        Joten kyllä näitä,lapsia on rakastettu ja rakastetaa; edelleen , minkä he voivat sille että elimet jalkojen välissä ei määrääkään hänen identiteettiään.

        Joten älä sääli ei sinun sääliksi ole kellekään avuksi.
        Joten aikuinen ihminen joka päättää itse elämästään ja hänellä on lupa olla se mitä on, ei siinä tartte yhden heteron analyysejä asiasta ,

        sillä se joka on seurannut lapsesta asti näitä lapsia niin ymmärtää ettei mikään psykiatri ota pois sitä miksi ovat syntyneet . Ja miksi pitäisikään, sillä ovat ihan tavallisia ihmisiä kuten muutkin tekevät työtä hoitavat kotinsa ja ovat mukana yhteiskunnallisissa asioissa, mutta eivät hauku heteroita koskaan , eivätkä kirjoittele ilkeyksiä netissä .
        Eivätkä analysoi ihmisiä .

        Kaikista loukkaavinta on ehdotella heitä hoitoon, siksi että joku uskovainen on saanut päähänsä ettei heidän elämänsä ole yhtä arvokasta kuin heteroitten
        Aika nähdä asiat kuten ne ovat, ja mielellään keskustella näiden ihmisten kanssa miten he ovat eläneet lapsuutensa ja miten he tuntevat
        . Esim homo ei tunne mitään halua vastakkaiseen sukupuoleen , siis miksi hänen pitäisi tunteikkaan , jonkun uskovaisena vuoksi vai.

        Joten minä otin selvää näistä asioista jo 70 luvulla, ja pettymykseksi huomaan ettei kehitys tässä maassa ole edistynyt sen vertaa ettei vieläkään ole tefloni karissut pääkopasta pois.

        Vaikka olen itse hetero niin ei tulis mieleenkään alentaa ihmisiä vain siksi että heillä on toinen seksuaalinen suuntaus..
        Kun ottaa tietoa asioista ennen kun alkaa debytoimaan niin on mahdollisuus ymmärtääkin
        Muita eikä omaa itseään ainoastaan


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuule ei siinä keskustelut auta mitenkään, vai saisiko sinusta esim homoa jos oikein keskusteltaisiin .
        Lapsesta näkee jo yksivuotiaana jos hän on eri kehossa mitä jalkojen väli näyttää
        Ja yksivuotias ei siis tiedä tälläisistä asioista mitään

        Joten kyllä näitä,lapsia on rakastettu ja rakastetaa; edelleen , minkä he voivat sille että elimet jalkojen välissä ei määrääkään hänen identiteettiään.

        Joten älä sääli ei sinun sääliksi ole kellekään avuksi.
        Joten aikuinen ihminen joka päättää itse elämästään ja hänellä on lupa olla se mitä on, ei siinä tartte yhden heteron analyysejä asiasta ,

        sillä se joka on seurannut lapsesta asti näitä lapsia niin ymmärtää ettei mikään psykiatri ota pois sitä miksi ovat syntyneet . Ja miksi pitäisikään, sillä ovat ihan tavallisia ihmisiä kuten muutkin tekevät työtä hoitavat kotinsa ja ovat mukana yhteiskunnallisissa asioissa, mutta eivät hauku heteroita koskaan , eivätkä kirjoittele ilkeyksiä netissä .
        Eivätkä analysoi ihmisiä .

        Kaikista loukkaavinta on ehdotella heitä hoitoon, siksi että joku uskovainen on saanut päähänsä ettei heidän elämänsä ole yhtä arvokasta kuin heteroitten
        Aika nähdä asiat kuten ne ovat, ja mielellään keskustella näiden ihmisten kanssa miten he ovat eläneet lapsuutensa ja miten he tuntevat
        . Esim homo ei tunne mitään halua vastakkaiseen sukupuoleen , siis miksi hänen pitäisi tunteikkaan , jonkun uskovaisena vuoksi vai.

        Joten minä otin selvää näistä asioista jo 70 luvulla, ja pettymykseksi huomaan ettei kehitys tässä maassa ole edistynyt sen vertaa ettei vieläkään ole tefloni karissut pääkopasta pois.

        Vaikka olen itse hetero niin ei tulis mieleenkään alentaa ihmisiä vain siksi että heillä on toinen seksuaalinen suuntaus..
        Kun ottaa tietoa asioista ennen kun alkaa debytoimaan niin on mahdollisuus ymmärtääkin
        Muita eikä omaa itseään ainoastaan

        Minä en muista lapsuudestani mitään, mutta varmaan leikin nukeilla. Vanhempana huomasin, että pidin miesten töistä enemmän. Siivousta inhosin. Olen ajatellut, että miesten työt kiinnostivat minua siksi, koska isäni oli minulle rakas.

        Olin innoissani, kun poikieni kanssa sain leikkiä autoilla. Samoin leikin pojan poikani kanssa autoilla. Oli kivaa. Siinä me mennä huristeltiin pikku autojen kanssa pitkin lattiaa polvillamme. Keksimme kaikenlaisia leikkejä niillä autoilla.

        Mieheni oli tarkka naisten ja miesten töistä. Kerran menin vaihtamaan lampun ja siitä tuli kova riita. Mieheni ei halunnut, että minä vaihtaisin lampun, koska se kuuluu miehille. Hah hahhaa. Sen jälkeen tein niitä salaa, kun hän ei ollut kotona.

        Mieheni kuoleman jälkeen pääsin toteuttamaan itseäni. Sain tehdä kaikkea. Kerran porasin tiiliseinään ruuveille paikan. Se oli ihanaa. Ainoastaan aluksi oli vaikeaa, kun minulla oli väärä poran terä. Se ruuvi oli puun poraamiseen. Minulla ei ole kauheasti voimia, joten sain tehdä työtä, että sain ne ruuvin reiät porattua. Mutta olin onnellinen, kun sain sen tehtyä. Tunsin valtaavaa onnistumisen tunnetta, koska mieheni ei ollut koskaan antanut minun porata. Jos on valittavana joku "miesten" työ ja siivoaminen, mieluummin valitsen sen "miesten" työn. Itse kyllä ajattelen, ettei ole miesten ja naisten töitä. Tietysti jotkut työt ovat liian raskaita naisille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuule ei siinä keskustelut auta mitenkään, vai saisiko sinusta esim homoa jos oikein keskusteltaisiin .
        Lapsesta näkee jo yksivuotiaana jos hän on eri kehossa mitä jalkojen väli näyttää
        Ja yksivuotias ei siis tiedä tälläisistä asioista mitään

        Joten kyllä näitä,lapsia on rakastettu ja rakastetaa; edelleen , minkä he voivat sille että elimet jalkojen välissä ei määrääkään hänen identiteettiään.

        Joten älä sääli ei sinun sääliksi ole kellekään avuksi.
        Joten aikuinen ihminen joka päättää itse elämästään ja hänellä on lupa olla se mitä on, ei siinä tartte yhden heteron analyysejä asiasta ,

        sillä se joka on seurannut lapsesta asti näitä lapsia niin ymmärtää ettei mikään psykiatri ota pois sitä miksi ovat syntyneet . Ja miksi pitäisikään, sillä ovat ihan tavallisia ihmisiä kuten muutkin tekevät työtä hoitavat kotinsa ja ovat mukana yhteiskunnallisissa asioissa, mutta eivät hauku heteroita koskaan , eivätkä kirjoittele ilkeyksiä netissä .
        Eivätkä analysoi ihmisiä .

        Kaikista loukkaavinta on ehdotella heitä hoitoon, siksi että joku uskovainen on saanut päähänsä ettei heidän elämänsä ole yhtä arvokasta kuin heteroitten
        Aika nähdä asiat kuten ne ovat, ja mielellään keskustella näiden ihmisten kanssa miten he ovat eläneet lapsuutensa ja miten he tuntevat
        . Esim homo ei tunne mitään halua vastakkaiseen sukupuoleen , siis miksi hänen pitäisi tunteikkaan , jonkun uskovaisena vuoksi vai.

        Joten minä otin selvää näistä asioista jo 70 luvulla, ja pettymykseksi huomaan ettei kehitys tässä maassa ole edistynyt sen vertaa ettei vieläkään ole tefloni karissut pääkopasta pois.

        Vaikka olen itse hetero niin ei tulis mieleenkään alentaa ihmisiä vain siksi että heillä on toinen seksuaalinen suuntaus..
        Kun ottaa tietoa asioista ennen kun alkaa debytoimaan niin on mahdollisuus ymmärtääkin
        Muita eikä omaa itseään ainoastaan

        Minun lapsuuden ystäväni poika on homo. Ei tulisi mieleenkään alentaa häntä. Minä näen hänet ihmisenä samanlaisena kuin minäkin.

        Jos jotain ihmistä katson karsaasti, on ne ihmiset, jotka käyttävät toisia hyväkseen. Heidät näen pahoina, koska he tallaavat toiset jalkojensa alle. Myös ihmiset, jotka panettelevat toisiaan, eivät ole mukavia. Heidän kanssaan on kurja olla. Tätini kanssa, joka oli hyvin paljon äitini kaltainen, jutteleminen oli välillä raskasta. Hän näki kaikissa pahaa, hän usein halusi ihmisille pahaa. Hänen käytöksensä oli ala-arvoista. En pitänyt siitä. Häntä katsoin välillä karsaasti ja teki mieleni sanoa suorat sanat. Mutta se oli hänen käytöksensä, joka sai minut raivostumaan.


    • Anonyymi

      Kirkkohallituksen ja minkään muunkaan tahon ei pitäisi alentua vastailemaan ja noteeraamaan millään tavalla kaiken maailman aitolaisten höpinöihin.

      • Anonyymi

        Kirkkohallitus EI minusta vastaa suoraan öyhöttäjien öyhötykseen, vaan pelkästään korostaa sitä mitä mieltä asiasta on.

        Olen samaa mieltä. Johto näyttää AINA esimerkkiä oli tarkoitus tai ei. Ja jos kirkkohallitus vastaa ääriuskovaisten öyhötykseen se esimerkillään osoittaa, että tuo öyhötys on jotenkin oleellista ja heidän nostamansa aiheet ovat jotenkin relevantteja. Mutta ei ääriajattelua voi muuttaa argumentoimalla.


      • Anonyymi

        Koettakaa nyt edes jollain tasolla ymmärtää, että kirkkohallitus EI OLE kirkon ylin päättävä elin.
        Kirkon ylin päättävä elin on Kirkolliskokous.

        On lähes sama, mitä kirkkohallitus sanoo ja esittelee, päätöksiä noista esityksistä tekee Kirkolliskokous 3/4 enemmistöpäätöksillä.


    • Anonyymi

      Voisikohan se kirkkohallitus nyt antaa myös selväsanaisen oikaisun, ettei kirkko aio enää uskoa Paavalia, että paratiisissa olisikin ollut Saatana ja ihminen tullut perisyntiseksi, kun kerran on jo huomannut, että ihminen luotiin Jumalan kuvaksi?

      Samalla voisi ilmoittaa, ettei nämä kirkon lausunnot enää liity kuningas Salomon uhrikulttijumalan syntioppiin, jota Paavali opettaa Jeesuksesta teurastamisella lammasuhrina, niin selkeyttäisi tilannetta.

      Kun yrittää, Jeesuksen sanoin, ratsastaa samaan aikaan kahdella hevosella, tulee vain sutta ja sekundaa.

      • Anonyymi

        Kirkon pitäisi nyt selväsanaisesti tutkia/selvittää, että mikä ero on Jeesuksen opetuksessa taivasten valtakunnan isä Jumalalla verrattuna juutalaisen syntiopin Mooseksen Jumala Jahveen, Salomon uhrikulttijumalaan, ei kirkko muuten ylipäätään selviä, elle edes selväsanaisesti päätä, että kumpi Jumala nyt on se kirkon Jumala.


      • "...antaa myös selväsanaisen oikaisun, ettei kirkko aio enää uskoa Paavalia..."

        Sinulla on varsin radikaali uskonto. Se, että kristityt luopusivat Ut:sta vain siksi, ettet sinä hyväksy Paavalin kirjoituksia, on aivan mahdoton.


      • Mummomuori2 kirjoitti:

        "...antaa myös selväsanaisen oikaisun, ettei kirkko aio enää uskoa Paavalia..."

        Sinulla on varsin radikaali uskonto. Se, että kristityt luopusivat Ut:sta vain siksi, ettet sinä hyväksy Paavalin kirjoituksia, on aivan mahdoton.

        Ethän sinäkään hyväksy Paavalin kirjoituksia homostelusta.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        "...antaa myös selväsanaisen oikaisun, ettei kirkko aio enää uskoa Paavalia..."

        Sinulla on varsin radikaali uskonto. Se, että kristityt luopusivat Ut:sta vain siksi, ettet sinä hyväksy Paavalin kirjoituksia, on aivan mahdoton.

        Minun 'radikaali uskonto' on Raamatusta luettavissa. Kirkon oppi Pasvalilla ja syntiopilla perustuu Salomonin uhrikultyijumslaan, ei Jeesuksen opettamasn taivasten valtakunnan isä Jumalasn Ja Raamattu Joh.8 Jeesus sanoo juutalaisten Jumalaa Saatanaksi.

        Onko tämä UT:sta luopumista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun 'radikaali uskonto' on Raamatusta luettavissa. Kirkon oppi Pasvalilla ja syntiopilla perustuu Salomonin uhrikultyijumslaan, ei Jeesuksen opettamasn taivasten valtakunnan isä Jumalasn Ja Raamattu Joh.8 Jeesus sanoo juutalaisten Jumalaa Saatanaksi.

        Onko tämä UT:sta luopumista?

        Anteeksi virheet jälleen. Kumpiko sinun mielestä pitäisi olla UT:n mukaan kirkon opettaman uskonnon Jumala?


      • Anonyymi
        NenutsuNeessander kirjoitti:

        Ethän sinäkään hyväksy Paavalin kirjoituksia homostelusta.

        Hän yrittää myös ratsastaa kahdella hevosella yhtäaikaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hän yrittää myös ratsastaa kahdella hevosella yhtäaikaa.

        Miten muka niin teen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun 'radikaali uskonto' on Raamatusta luettavissa. Kirkon oppi Pasvalilla ja syntiopilla perustuu Salomonin uhrikultyijumslaan, ei Jeesuksen opettamasn taivasten valtakunnan isä Jumalasn Ja Raamattu Joh.8 Jeesus sanoo juutalaisten Jumalaa Saatanaksi.

        Onko tämä UT:sta luopumista?

        Kristinuskossa Jeesus opettamanaan taivasten valtakunnan Isä Jumalana on teurastettu ja kirottu uhrilammas Salomonin, juutalaisten uhrikulttijumala Jahvellle (Augsburgin tunnustus). Olen nyt miljoona kertaa laittanut kaikki viitteet niin tunnustuksiin kuin Raamattuunkin.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        "...antaa myös selväsanaisen oikaisun, ettei kirkko aio enää uskoa Paavalia..."

        Sinulla on varsin radikaali uskonto. Se, että kristityt luopusivat Ut:sta vain siksi, ettet sinä hyväksy Paavalin kirjoituksia, on aivan mahdoton.

        Selväsanaisesti vielä.

        Kumpi kuuluu olla kirkon opettaman uskonnon Jumalana: Jeesuksen opettama Jumala vai Paavalin opettama Saatana?


      • Anonyymi
        NenutsuNeessander kirjoitti:

        Ethän sinäkään hyväksy Paavalin kirjoituksia homostelusta.

        Kultapieni, kun Raamatussa ei lue homostelusta mitään, ainoastaan joitakin miehien toisilleen tekemiä tekoja jotka on ankarasti kielletty.
        Mahtaisitko sinä osata kertoa miten Raamatussa miehet ovat maanneet miehen kanssa niinkuin naisen kanssa ovat maanneet?
        Lukuisia kertoja palstalla on jo tullut esille miten te tulkitsette makaavanne vaimonne kanssa samalla tavalla kuin Raamatussa miehet ovat maanneet miehen kanssa, mutta kun Raamattu ei edes kiellä miehiä yhtymästä toisiinsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kultapieni, kun Raamatussa ei lue homostelusta mitään, ainoastaan joitakin miehien toisilleen tekemiä tekoja jotka on ankarasti kielletty.
        Mahtaisitko sinä osata kertoa miten Raamatussa miehet ovat maanneet miehen kanssa niinkuin naisen kanssa ovat maanneet?
        Lukuisia kertoja palstalla on jo tullut esille miten te tulkitsette makaavanne vaimonne kanssa samalla tavalla kuin Raamatussa miehet ovat maanneet miehen kanssa, mutta kun Raamattu ei edes kiellä miehiä yhtymästä toisiinsa.

        Niin, tuo juuri liittyy Raamatusta juutalaisten Salomonin uhrikulttijumalan osuuteen, jonka Jeesus sanoo olevan Saatana ja tapettiin tämän vastustamisesta.


      • Anonyymi
        NenutsuNeessander kirjoitti:

        Miten muka niin teen?

        Et sinä, vaan tarkoitti mummomuoria selityksenä sinulle.


      • Anonyymi

        Kuten kaikki muutkin, jotka eivät Raamatusta erota Jumalaa ja Saatanaa toisistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten kaikki muutkin, jotka eivät Raamatusta erota Jumalaa ja Saatanaa toisistaan.

        Toisin sanoen, eivät ymmärrä Paavalin puhuman Jumalan olevan Salomonin uhrikulttijumalan VT:stä, eivätkö ole vaivautuneet lukemaan miljoona kertaa laittamaani Jeremia 7, kun Jeesuksen opettama Israelin Jumala tuomitsee juutalaiset, jotka veivät hänen nimiinsä laitettuun temppeliin uhrikultti-iljetyksen, eivätkä ymmärrä, että jos opissa Jeesus on TEURASTETTU UHRILAMMAS (1.kor.5:7), niin silloin tämä oppi perustuu Jeesuksen opettaman Jumalan iljetykseksi sanomaan uhrikulttiin. Eikä edes tajua Joh.8 kun Jeesus sanoo juutalaisten Jumalaa Saatanaksi. Mikä ihme teidän aivoissa on vialla?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisin sanoen, eivät ymmärrä Paavalin puhuman Jumalan olevan Salomonin uhrikulttijumalan VT:stä, eivätkö ole vaivautuneet lukemaan miljoona kertaa laittamaani Jeremia 7, kun Jeesuksen opettama Israelin Jumala tuomitsee juutalaiset, jotka veivät hänen nimiinsä laitettuun temppeliin uhrikultti-iljetyksen, eivätkä ymmärrä, että jos opissa Jeesus on TEURASTETTU UHRILAMMAS (1.kor.5:7), niin silloin tämä oppi perustuu Jeesuksen opettaman Jumalan iljetykseksi sanomaan uhrikulttiin. Eikä edes tajua Joh.8 kun Jeesus sanoo juutalaisten Jumalaa Saatanaksi. Mikä ihme teidän aivoissa on vialla?!

        YMMÄRRÄTTEKÖ, - TE HEHKUTATTE Raamatun mukaan juutalaisen Paavalin opilla kristinuskoa, jonka Jumalana on Saatana Jeesuksen teurastamisella uhrilampaana. Tämä on Raamatusta todistettavissa oleva fakta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        YMMÄRRÄTTEKÖ, - TE HEHKUTATTE Raamatun mukaan juutalaisen Paavalin opilla kristinuskoa, jonka Jumalana on Saatana Jeesuksen teurastamisella uhrilampaana. Tämä on Raamatusta todistettavissa oleva fakta.

        Ja tähän on todella tehty ihan oikein myös uskontunnustukset ja varsinkin luterilaisuus riitteineen ja uhrikuvineen alttarilla, jota käytettiin myös lasten teurastamiseen
        Salomon uhrikulttijumalalle uhrilahjoina (2.Moos.13).

        Te olette kääntäneet aivoissanne pahan pyhäksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kultapieni, kun Raamatussa ei lue homostelusta mitään, ainoastaan joitakin miehien toisilleen tekemiä tekoja jotka on ankarasti kielletty.
        Mahtaisitko sinä osata kertoa miten Raamatussa miehet ovat maanneet miehen kanssa niinkuin naisen kanssa ovat maanneet?
        Lukuisia kertoja palstalla on jo tullut esille miten te tulkitsette makaavanne vaimonne kanssa samalla tavalla kuin Raamatussa miehet ovat maanneet miehen kanssa, mutta kun Raamattu ei edes kiellä miehiä yhtymästä toisiinsa.

        Voi, voi kyllä sinulla sitten onkin rankkaa.


      • Anonyymi
        NenutsuNeessander kirjoitti:

        Voi, voi kyllä sinulla sitten onkin rankkaa.

        Ei ollenkaan rankkaa, huvittaa lähinnä miten epätoivoisesti te yritätte muuttaa Raamatun Kirjoituksia osaamatta kertoa mitä Kirjoituksilla on aikanaan tarkoitettu niille aikalaisille joille Sanat on annettu.
        Don't worry, et sinä ensimmäinen ihminen ole joka Raamatusta lukee sellaista mitä sinne ei ole kirjoitettu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollenkaan rankkaa, huvittaa lähinnä miten epätoivoisesti te yritätte muuttaa Raamatun Kirjoituksia osaamatta kertoa mitä Kirjoituksilla on aikanaan tarkoitettu niille aikalaisille joille Sanat on annettu.
        Don't worry, et sinä ensimmäinen ihminen ole joka Raamatusta lukee sellaista mitä sinne ei ole kirjoitettu.

        Sinusta minä puhuin, enkä Raamatusta.


      • Anonyymi
        NenutsuNeessander kirjoitti:

        Sinusta minä puhuin, enkä Raamatusta.

        Sinulla on siis mielestäsi kyky puhumalla kommentoida ketjussa johon voi ainoastaan kirjoittaa kommentteja?
        Pahoittelen että puheesi jäi minulta kuulematta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tähän on todella tehty ihan oikein myös uskontunnustukset ja varsinkin luterilaisuus riitteineen ja uhrikuvineen alttarilla, jota käytettiin myös lasten teurastamiseen
        Salomon uhrikulttijumalalle uhrilahjoina (2.Moos.13).

        Te olette kääntäneet aivoissanne pahan pyhäksi.

        Antaako ne potilaiden käyttää nettiä siellä suuressa sairaalassa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on siis mielestäsi kyky puhumalla kommentoida ketjussa johon voi ainoastaan kirjoittaa kommentteja?
        Pahoittelen että puheesi jäi minulta kuulematta.

        Oletpa lapsellinen. 🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletpa lapsellinen. 🤔

        Ajattele miten hienoa, pääsin sinun tasollesi.


    • Anonyymi

      Koko translaki on väärinkäsitys, eikä kirkko ymmärrä

      • Anonyymi

        Eduskunnanhan pitäisi ymmärtää havaintosi Translaista, hehän siitä päättävät.


      • Anonyymi

        Ihmiset joilla ei tieto ole olennainen osa elämässä eivät tule koskaan ymmärtämään mitään muuta kun joidenkin paavaletten kirjoituksia tai muiden sen ajan kynäniekkojen juttuja, ja vielä,ottavat todesta ne, kehitystä kaivataan


    • Anonyymi

      Se on puhtaasti lääketieteellinen eikä kosketa millään tavoin kirkkoa.

      • Anonyymi

        Kuule monessa sairaalassa on sairaalapastori. Niin että kuulepas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuule monessa sairaalassa on sairaalapastori. Niin että kuulepas.

        Sairaalapastori, joka ei saa ottaa kantaa lääketieteellisiin asioihin. Niin että kuulepas.


    • Anonyymi

      Ollaan sentään vielä maan äärissä jokainen. Äärihomoksi ei pitäisi kasvaa varmaankaan.

    • Anonyymi

      Kirkkohallituksen totuusfobinen joukkopsykoottinen lausunto pyrkii häpäisemään luterilaista kirkkoa.

      • Anonyymi

        Kommentissasi annat ymmärtää Kirkon esiintuomien ihmisoikeuksien noudattamisen siis häpäisevän luterilaisen Kirkon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommentissasi annat ymmärtää Kirkon esiintuomien ihmisoikeuksien noudattamisen siis häpäisevän luterilaisen Kirkon?

        Kirkkohallitus pyrkii eräänlaiseen vallankaappaukseen yli kaiken jumaluuden, mitä Lucifer aikoinaan havitteli myös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkkohallitus pyrkii eräänlaiseen vallankaappaukseen yli kaiken jumaluuden, mitä Lucifer aikoinaan havitteli myös.

        Palstallakin mainitsemaasi "vallankaappausta" ovat mitä ilmeisimmin valmistelleet herätysliikkeiden edustajat, mikä kaiketi tarkoittaisi uskonnollisuuden katoamista suomalaisesta yhteiskunnasta.


    • Anonyymi

      Vaatimus lisääntymiskyvyttömyydestä onkin ainoa hyvä asia tuossa laissa, ei kai kukaan nuori tiedä vielä "haluaako" lapsia vai ei, varsinkin jos on muutenkin solmussa sukupuoli-identiteettinsä kanssa. En kyllä kannata sitä, että vain noin ilmoituksella voisikin olla yhtäkkiä toista sukupuolta. Kiinnostaa tietää lain kannattajilta, että ettekö nää tässä oikeasti mitään vikaa?

    • Anonyymi

      Onko itsemääräämisoikeus sitä, että Jumalalla ei ole mitään määräysvaltaa siihen mitä ihminen tekee?
      Miksi sitten Jumala on antanut kymmenen käskynsä?
      Oikeastaan paljon enemmänkin. Juutalaisille Hän on antanut määräyksensä kuinka muutenkin olla ja elää.
      Ei ihmisten sanelemat oikeudet ja lait ole yhteneviä Jumalan lain kanssa, ja kirkon tulisi olla Jumalan lain tulkki.

      • Anonyymi

        Kristinusko ei opeta ihmisen itsemääräämisoikeutta, tätä yritti jo aikoinaan Lucifer, mutta Jumala kirosi tämän hankkeen.

        Ihmisen tehtävä Jumalan edessä on nyörtyä palvelijan asemaan kuten kirkossa vieläkin kutsutaan kokoontumista Jumalan palvelukseksi, vaikka kirkko sinänsä yrittää ottaa valtaa Jumalalta. Tässä itsensä kieltämisen olotilassa ihminen on kelvollinen tulemaan Jumalan eteen ja anoen ja kiittäen ja palvelustyötä tehden.


      • Anonyymi

        Kymmenen käskyä on ihmisen käsialaa , sen ajan kynäniekkojen juttuja , joten ei pidä sekoittaa asioita että muka joku toinen on ne määrännyt.
        Ihmiset ovat jotenkin takussa raamatun kanssa , ja luulevat että siellä on vastaus kaikkiin kysymyksiin.
        Niin ei ole, raamatun on kirjoittanut ainoastaan ihmiset joita eli siihen aikaan ja kaikki säännöt että jokainen tottelisi on laitettu siksi että. pidettäisiin kansa kurissa ,
        mutta nykyään meillä on laki kirjat ja lait joiden mukaan kansa elää ja se on tarkoitettu kaikille , ja jos tekee rikoksen on siitä seuraukset myös. Aika nähdä ettei eletään. Vuotta 2023 ja että annetaan ihmisille mahdollisuus elää omalla laillaan ilman mitään vanhoja tekstejä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kymmenen käskyä on ihmisen käsialaa , sen ajan kynäniekkojen juttuja , joten ei pidä sekoittaa asioita että muka joku toinen on ne määrännyt.
        Ihmiset ovat jotenkin takussa raamatun kanssa , ja luulevat että siellä on vastaus kaikkiin kysymyksiin.
        Niin ei ole, raamatun on kirjoittanut ainoastaan ihmiset joita eli siihen aikaan ja kaikki säännöt että jokainen tottelisi on laitettu siksi että. pidettäisiin kansa kurissa ,
        mutta nykyään meillä on laki kirjat ja lait joiden mukaan kansa elää ja se on tarkoitettu kaikille , ja jos tekee rikoksen on siitä seuraukset myös. Aika nähdä ettei eletään. Vuotta 2023 ja että annetaan ihmisille mahdollisuus elää omalla laillaan ilman mitään vanhoja tekstejä

        Aina kun ihminen on elänyt omalla laillaan siitä ei ole tullut muuta kuin sutta ja sekundaa.


    • Anonyymi

      Kirkolla on vielä vanha perinteinen tunnustuksensa mutta kirkon johto näyttää joutuneen Setan realismifobisessa aivopesussa kirkon tunnustuksen hylkäävään joukkopsykoosiin.

      • Anonyymi

        Pitäisikö mielestäsi suomalaisen yhteiskunnan palata Raamatussa kerrottuun aikakauteen ja kohdella niin vastasyntyneitä, lapsia, naisia sekä erilaisia lähimmäisiään Raamatussa kerrotulla tavalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisikö mielestäsi suomalaisen yhteiskunnan palata Raamatussa kerrottuun aikakauteen ja kohdella niin vastasyntyneitä, lapsia, naisia sekä erilaisia lähimmäisiään Raamatussa kerrotulla tavalla?

        Suomalaisen yhteiskunnan ei pidä palata mihinkään Jumalan viitoittamalta tieltä mikä on täystuhoutuminen ennenpitkää. Se mihin meidän tulee palata on yli 6000 vuotta takaisiin aikoihin missä rakkaus ja kaikkinainen sopu vallitse kun Jumala oli hallitsija, kohta Jumala hallitsee Jeesuksen kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaisen yhteiskunnan ei pidä palata mihinkään Jumalan viitoittamalta tieltä mikä on täystuhoutuminen ennenpitkää. Se mihin meidän tulee palata on yli 6000 vuotta takaisiin aikoihin missä rakkaus ja kaikkinainen sopu vallitse kun Jumala oli hallitsija, kohta Jumala hallitsee Jeesuksen kautta.

        Ihmiset pakotetaan syntymään maailmaan ilman heidän lupaansa ja sitten koristellaan kakku vielä täystuhoutumisella. Sellaistako sinusta on Jumalan Rakkaus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisikö mielestäsi suomalaisen yhteiskunnan palata Raamatussa kerrottuun aikakauteen ja kohdella niin vastasyntyneitä, lapsia, naisia sekä erilaisia lähimmäisiään Raamatussa kerrotulla tavalla?

        Sitähän ne kai yrittää , kun eivät käsitä,että eletään ihan toista aikakautta.
        Ei olis luullut vielä 50 vuotta sitten että näitä,itsehyviä ihmisiä on vielä olemassa jotka muka uskoo niin kovasti samalla kun alentavat eri ihmisryhmiä


    • Anonyymi

      "Jumalan luomistyön kunnioittaminen"

      Tämän puute kirkon toiminnassa on eräs suurimmista asioista. Luterilainen kirkko ei nimenomaan kunnioita Jumalan luomistyötä, missä Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi. Ihmisen tulee olla nöyrä ja kunnioittaa sitä sukupuolta mikä Jumalan antamana geeneissä on eikä mennä kaikessa korskeudessaan tätä muuttamaan.

      On selvää kun ihminen itse säätelee omaa sukupuoltaan, niin ongelmia hänelle tulee jossain vaiheessa elämää ja silloin on aina oma mielenterveys vaarassa kun on mennyt joskus poliitikkojen johdattamana tekemään itselleen niin pahaa mitä ei voi enää muuttaa. Tätä ei kenenkään psyyke kestä.

      • Anonyymi

        Kirkkohallitus on lähtenyt uusgnostilaisesta filosofiasta, missä ihmisen oma tietoisuus on määräävin filosofia eikä enää Jumalan luomisjärjestys. Gnostilaisuus tekee rajua paluuta kirkkoon ja tämä merkitsee sitä, että Jeesuksen seuraajien vastuu itse kristinuskosta kasvaa. Kirkko palautuu yli 1500 vuoden jälkeen gnostilaiseen filosofiaan, mikä todettiin aikoinaan harhaopiksi.

        Maailmankuulu raamatuntutkija N. T. Wright totesi, että ”gender-ideologian aiheuttama sekaannus on moderni ja internetin synnyttämä muoto antiikin gnostilaisesta filosofiasta".


      • Anonyymi

        En tiedä mihin lahkoon kuuluu ihminen joka luulee tietävänsä ihmisestä enemmän kun ihminen itse tietää.
        Joten säätelystä et näytä tietävän mitään, miksi edes kirjoitat asiasta mistä sinulla ei ole mitään tietoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkkohallitus on lähtenyt uusgnostilaisesta filosofiasta, missä ihmisen oma tietoisuus on määräävin filosofia eikä enää Jumalan luomisjärjestys. Gnostilaisuus tekee rajua paluuta kirkkoon ja tämä merkitsee sitä, että Jeesuksen seuraajien vastuu itse kristinuskosta kasvaa. Kirkko palautuu yli 1500 vuoden jälkeen gnostilaiseen filosofiaan, mikä todettiin aikoinaan harhaopiksi.

        Maailmankuulu raamatuntutkija N. T. Wright totesi, että ”gender-ideologian aiheuttama sekaannus on moderni ja internetin synnyttämä muoto antiikin gnostilaisesta filosofiasta".

        Kristinuskoon liitettynä tämä on eräänlaista gnostilaisuus harhaopin uustulemista. Kaikki entisetkin vitsaukset puhkeavat kukkaan näinä lopun aikoina.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirkkohallitus on lähtenyt uusgnostilaisesta filosofiasta, missä ihmisen oma tietoisuus on määräävin filosofia eikä enää Jumalan luomisjärjestys. Gnostilaisuus tekee rajua paluuta kirkkoon ja tämä merkitsee sitä, että Jeesuksen seuraajien vastuu itse kristinuskosta kasvaa. Kirkko palautuu yli 1500 vuoden jälkeen gnostilaiseen filosofiaan, mikä todettiin aikoinaan harhaopiksi.

        Maailmankuulu raamatuntutkija N. T. Wright totesi, että ”gender-ideologian aiheuttama sekaannus on moderni ja internetin synnyttämä muoto antiikin gnostilaisesta filosofiasta".

        "Gnostilaisuus tekee rajua paluuta kirkkoon..."

        Ei tuollaista ole tosin havaittavissa. Tai sitten olet tehnyt ikioman version tuosta gnostilaisuudesta.


    • Anonyymi

      Kirkkohallinto voi ryhtyä oikomaan elämästäkin vielä.

    • Anonyymi

      Kun olisikin oikaissut, mutta ei sanaakaan siitä mitä kirkon oppi-isä Luther sanoo.

      • Anonyymi

        Luterilainen kirkko ei uskalla enää noudattaa Lutheria, kun woketus- ja homotus-säännöt kieltävät myös Lutherin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilainen kirkko ei uskalla enää noudattaa Lutheria, kun woketus- ja homotus-säännöt kieltävät myös Lutherin.

        Tässäkään ketjussa sinua lukuunottamatta muut eivät ole tuoneet "woketusta tai homotus-sääntöjä". Voitko tarkentaa miksi sinå woketat ja homotat?


    • Anonyymi

      Jos translaki menee läpi niin mitähän Setalaiset seuraavaksi vaatii? Aina vaan hullumaksi menee kun pieni äänekäs vähemmistö saa määrätä kaiken.

      • Anonyymi

        "pieni äänekäs vähemmistö saa määrätä kaiken"

        Miten tämä tuleva laki vaikuttaa sinun elämääsi ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "pieni äänekäs vähemmistö saa määrätä kaiken"

        Miten tämä tuleva laki vaikuttaa sinun elämääsi ?

        Uskovien elämään myös tämä laki vaikuttaa sen verran että evankelioinnin tarve kasvaa ja meidän työmäärä tässä suhteessa lisäänty. Mutta eniten tuo vaikuttaa trans-ihmisten hyvinvointiin, sillä heidän määrä lisääntyy kun tästä on tullut muoti-ilmiö ja tätä kautta transihmisten psyykkinen oireilu ja itsemurhat kasvavat merkittävästi vielä nykyisyytenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovien elämään myös tämä laki vaikuttaa sen verran että evankelioinnin tarve kasvaa ja meidän työmäärä tässä suhteessa lisäänty. Mutta eniten tuo vaikuttaa trans-ihmisten hyvinvointiin, sillä heidän määrä lisääntyy kun tästä on tullut muoti-ilmiö ja tätä kautta transihmisten psyykkinen oireilu ja itsemurhat kasvavat merkittävästi vielä nykyisyytenkin.

        Evankeliointi näyttää kyllä menneen persiilleen.
        Uskovaisten määrä on ollut rajussa laskussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovien elämään myös tämä laki vaikuttaa sen verran että evankelioinnin tarve kasvaa ja meidän työmäärä tässä suhteessa lisäänty. Mutta eniten tuo vaikuttaa trans-ihmisten hyvinvointiin, sillä heidän määrä lisääntyy kun tästä on tullut muoti-ilmiö ja tätä kautta transihmisten psyykkinen oireilu ja itsemurhat kasvavat merkittävästi vielä nykyisyytenkin.

        Laajennatteko te nyt sitten evankeliointianne oman uskonnollisen ryhmänne ulkopuolelle, tietenkään unohtamatta toistenne evankeliointia lähetyskäskyn mukaista evankeliointia heille jotka eivät Jeesuksesta vielä ole kuulleet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Laajennatteko te nyt sitten evankeliointianne oman uskonnollisen ryhmänne ulkopuolelle, tietenkään unohtamatta toistenne evankeliointia lähetyskäskyn mukaista evankeliointia heille jotka eivät Jeesuksesta vielä ole kuulleet.

        "Laajennatteko te nyt sitten evankeliointianne oman uskonnollisen ryhmänne ulkopuolelle..."

        Sikäli hyvä kysymys, koska ovat keskittyneet enemmän käännyttämään muita krisittyjä omaan näkemyksiinsä.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        "Laajennatteko te nyt sitten evankeliointianne oman uskonnollisen ryhmänne ulkopuolelle..."

        Sikäli hyvä kysymys, koska ovat keskittyneet enemmän käännyttämään muita krisittyjä omaan näkemyksiinsä.

        Nimellisesti kristityt ovat eri asia ja evankelioinnin kohde siinä missä muutkin.
        On lähimmäisenrakkautta ohjata pois selkeistä ja pahasti eksyttävistä harhaopeista, kun sellaisiin on harhauduttu ja mielistytty.


    • Anonyymi

      Kirkkohallitus on kova Pe.kuilemaan translakiesityksestä:

      "Translaki tukee ihmisoikeuksien kunnioittamista"

      Translakiesitys ei tue ihmisoikeuksien kunnioittamista, vaan on omiaan murentamaan ihmisoikeuksien kunnioittamista. Tästä on kerrottu hyvin monta esimerkkiä jopa eduskunnassa.

      "...on tärkeää, että lain uudistus saatetaan tämän hallituskauden aikana päätökseen."

      Näin asia on vain mikäli kuvittelee, että laki toisi tullessaan jotain positiivista. Vihervasemmisto tietää, että ellei laki mene nyt läpi, ei se tule menemään läpi ainakaan pariinkymmenneen vuoteen, koska näin heikoissa kantimissa olevaa hallituskokoonpanoa ei tulla näkemään pitkään aikaan. Sen verran hirveää meno on ollut ja vihervasemmisto tietää sen.

      "Jumalan luomistyön kunnioittaminen
      Kirkkohallituksen lausunnosta löytyy myös teologisia perusteita. Lausunnon mukaan teologisesti on kyse siitä, että jokaisessa ihmisessä Jumalan kuva. Kaltaisuus näyttäytyy yksilöllisellä ja persoonallisella tavalla."

      Kyseinen lakiehdotus nimenomaan ei kunnioita Jumalan luomistyötä, vaan pitää sitä huonona. Kaltaisuus näyttäytyy yksilöllisellä ja persoonallisella tavalla. Laki antaa ymmärtää, että siinä on jotain väärää ja korjattavaa.

      On valitettavaa, että tällaiset Pe.kut ovat saaneet vallan kirkkohallituksessa tarkoituksenaan romuttaa Suomen evankelisluterilainen kirkko.

      • Anonyymi

        Laki menee läpi ja vielä isommin lukemin se menisi läpi seuraavan eduskunnan ja hallituksen aikana.
        Aitolaisten määrä vähenee koko ajan kansan keskuudessa ja eduskunnassakin.
        Lain kannatus on jo nyt kansan keskuudessa jotain 80%

        Venäjään päin kallellaan olevien aitolaisten ainoa toivo on Putinin voitto ja sitä se aitolaisten media MV-media toitottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laki menee läpi ja vielä isommin lukemin se menisi läpi seuraavan eduskunnan ja hallituksen aikana.
        Aitolaisten määrä vähenee koko ajan kansan keskuudessa ja eduskunnassakin.
        Lain kannatus on jo nyt kansan keskuudessa jotain 80%

        Venäjään päin kallellaan olevien aitolaisten ainoa toivo on Putinin voitto ja sitä se aitolaisten media MV-media toitottaa.

        Turhaan sinä tästä Pe.kuilet. Lakiehdotuksen kannatus kansan keskuudessa, varsinkin heidän, jotka ovat siihen tutustuneet, on kovin heikkoa. Seuraava hallitus ei ottaisi sitä edes vakavaan käsittelyyn ehdotuksen surkeuden vuoksi.

        En tiedä keitä tarkoitat tässä aitolaisilla, mutta näyttäisit tarkoittavan vihavasemmistoa, eli lähinnä hallituspuolueita.


      • Anonyymi

        Translaki on suoranainen onnettomuus transihmisille ja varsinkin transepäluuloisille ihmisille, koska se laki epäsuoraan johdattelee heitä silpomaan itseään tai muuttamaan sukupuolia mikä kasvattaa mielisairautta, masennusta ja itsemurhariskiä merkittävästi. Ja lopulta jokainen tällaiseen joko suostuteltu tai pakotettu tulee katumaan sydäntäsärkevästi ennemmin tai myöhemmin. Vähän sama tilanne oli heillä juutalaisilla joilla natsit tekivät lääketieteellisiä kokeita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Translaki on suoranainen onnettomuus transihmisille ja varsinkin transepäluuloisille ihmisille, koska se laki epäsuoraan johdattelee heitä silpomaan itseään tai muuttamaan sukupuolia mikä kasvattaa mielisairautta, masennusta ja itsemurhariskiä merkittävästi. Ja lopulta jokainen tällaiseen joko suostuteltu tai pakotettu tulee katumaan sydäntäsärkevästi ennemmin tai myöhemmin. Vähän sama tilanne oli heillä juutalaisilla joilla natsit tekivät lääketieteellisiä kokeita.

        Translaki varmaankaan ei ole onnettomuus Trans-ihmisille, huomattavin haitta siitä saattoi aiheutua niiden ihmisten itsetunnolle, jotka eivät kykene hyväksymään Jumalan luomistyöhön olennaisesti kuuluvaa erilaisuutta toisissa ihmisissä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Translaki varmaankaan ei ole onnettomuus Trans-ihmisille, huomattavin haitta siitä saattoi aiheutua niiden ihmisten itsetunnolle, jotka eivät kykene hyväksymään Jumalan luomistyöhön olennaisesti kuuluvaa erilaisuutta toisissa ihmisissä.

        "...huomattavin haitta siitä saattoi aiheutua niiden ihmisten itsetunnolle, jotka eivät kykene hyväksymään Jumalan luomistyöhön olennaisesti kuuluvaa erilaisuutta toisissa ihmisissä."

        Näin tässä taisi käydä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Translaki varmaankaan ei ole onnettomuus Trans-ihmisille, huomattavin haitta siitä saattoi aiheutua niiden ihmisten itsetunnolle, jotka eivät kykene hyväksymään Jumalan luomistyöhön olennaisesti kuuluvaa erilaisuutta toisissa ihmisissä.

        Jumala on antanut jokaiselle todistettavissa olevan mies- tai nais-sukupuolen, mikä ei omilla kuvitelmilla ja tuntemuksilla miksikään muuksi muutu. Se on Jumalan luomistyö, jonka hyväksymättömyys on syntiä, josta tulee tehdä parannusta, eikä alkaa elämään synnin mukaan ja häiriköidä asialla vieläpä muidenkin elämää ja muiden todellisia, tärkeitä luonnollisia oikeuksia, kuten oikeutta yksityisyyteen ja turvaan.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        "...huomattavin haitta siitä saattoi aiheutua niiden ihmisten itsetunnolle, jotka eivät kykene hyväksymään Jumalan luomistyöhön olennaisesti kuuluvaa erilaisuutta toisissa ihmisissä."

        Näin tässä taisi käydä.

        Jumala ei ole luonut ketään transihmiseksi.
        Synneistä tulee tehdä parannusta, eikä alkaa elämään niiden mukaisesti.
        Mielen vääristymiä tulee hoitaa terapialla.
        Jumalalta saatu todellinen sukupuoli tulee hyväksyä ja sitä tulee arvostaa, sitä, joka on todennettavissa muutenkin kuin vain ihmisen itsensä subjektiivisella väitteellä, vaikka tieteelliset tutkimukset sukupuolensa ominaisuuksista väittäisivät ihan muuta.


    • Anonyymi

      Nyt se odotettu laki on sinettiä vaille valmis.

      Myös uskovaiset voivat vaihtaa sukupuoltaan.

      • Anonyymi

        Sukupuolta ei voi vaihtaa muuta kuin vain juridisesti, kirjata valheellinen väite sukupuolestaan aidon sukupuolensa tilalle ja saada itselleen vastakkaiselle sukupuolelle kuuluvia oikeuksia. Leikkausten ja hormonien aikaansaama muutos pieni sekin.
        Aidosti uskossa olevat eivät vaihda sukupuolimerkintäänsä valheelliseksi, vaan hyväksyvät syntymässään saadun sukupuolen ja sen mukaisen elämän.


    • Anonyymi

      Kirkkohallituksessa kollegio Setan sätkynukkena kaappasi oikeudekseen määritellä kirkon kannan translakiin.

      Ehkä siellä ajateltiin: "When in Rome, do as the Romans do." Tai kenties selkeämmin ilmaistuna että "susien kanssa on syytä ulvoa susien lailla".

      • Anonyymi

        Hyvän päätösen tekivät, mutta eihän sitä jotkut äärikristityt ymmärrä


      • Anonyymi

        "Kirkkohallituksessa kollegio Setan sätkynukkena kaappasi oikeudekseen määritellä kirkon kannan translakiin."

        Näin kävi mutta mitä väliä - antaa kirkon olla mitä nyt sitten sattuu olemaankaan - vapaiden suuntien kontolle se Jeesuksen lähettämä evankeliointi on sitten sälytetty, kuten alunperin olikin Jeesuksen tarkoitus.

        Mitä sitten itse translakiin tulee niin Theroux ohjelmassaan transihmisistä ja heidän kipuiluistaan raportoi tosi hyvin, sillä translaki on suoranainen onnettomuus transihmisille ja varsinkin transepäluuloisille ihmisille, koska se laki epäsuoraan johdattelee heitä silpomaan itseään tai muuttamaan sukupuolia mikä kasvattaa mielisairautta, masennusta ja itsemurhariskiä merkittävästi. Ja lopulta jokainen tällaiseen joko suostuteltu tai pakotettu tulee katumaan sydäntäsärkevästi ennemmin tai myöhemmin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Kirkkohallituksessa kollegio Setan sätkynukkena kaappasi oikeudekseen määritellä kirkon kannan translakiin."

        Näin kävi mutta mitä väliä - antaa kirkon olla mitä nyt sitten sattuu olemaankaan - vapaiden suuntien kontolle se Jeesuksen lähettämä evankeliointi on sitten sälytetty, kuten alunperin olikin Jeesuksen tarkoitus.

        Mitä sitten itse translakiin tulee niin Theroux ohjelmassaan transihmisistä ja heidän kipuiluistaan raportoi tosi hyvin, sillä translaki on suoranainen onnettomuus transihmisille ja varsinkin transepäluuloisille ihmisille, koska se laki epäsuoraan johdattelee heitä silpomaan itseään tai muuttamaan sukupuolia mikä kasvattaa mielisairautta, masennusta ja itsemurhariskiä merkittävästi. Ja lopulta jokainen tällaiseen joko suostuteltu tai pakotettu tulee katumaan sydäntäsärkevästi ennemmin tai myöhemmin.

        Aivan, se tosin ei koskenut suomea. Ja oli siinä muutama oikein positiivinen juttu myös.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      80
      3530
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      568
      3314
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3059
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2112
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      1951
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      316
      1898
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1875
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      144
      1522
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1301
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1292
    Aihe