Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

1176

1. 1+Moos.+4:7+Eikö+niin:+jos+teet+hyvin,+voit+kohottaa+katseesi;+mutta+jos+et+hyvin+tee,+niin+väijyy+synti+ovella,+ja+sen+halu+on+sinuun,+mutta+hallitse+sinä+sitä!"1.+Moos+18:20+”Niin+Herra+sanoi:+"Valitushuuto+Sodoman+ja+Gomorran+tähden+on+suuri,+ja+heidän+syntinsä+ovat+ylen+raskaat.”1.+Kun+14:22+”Ja+Juuda+teki+sitä,+mikä+oli+pahaa+Herran+silmissä.+Synneillänsä,+joita+he+tekivät,+he+vihoittivat+Herraa+paljon+enemmän,+kuin+heidän+isänsä+olivat+tehneet.”1+Kun+16:2+"Sentähden,+että+sinä,+vaikka+minä+olen+korottanut+sinut+tomusta+ja+pannut+sinut+kansani+Israelin+ruhtinaaksi,+olet+vaeltanut+Jerobeamin+teitä+ja+saattanut+minun+kansani+Israelin+tekemään+syntiä,+niin+että+he+ovat+vihoittaneet+minut+synneillänsä,Eiköhän+se+syntiinlankeemus+tullut+siitä,+että+Aatami+ja+Eeva+eivät+totelleet+Jumalan+käskyä,+vaan+söivät+hedelmän+siitä+puusta,+mistä+Jumala+oli+kieltänyt+heitä+syömästä.+Kyllä+sen+jokainen+ihminen+tajuaa,+että+kyseessä+oli+syntiinlankeemus,+vaikka+ei+sitä+sillä+nimellä+sanottuOn+siellä+vanhassa+testamentissa+paljon+muitakin+kohtia,+missä+sanotaan+sana+synti.+Minusta+koko+vanha+testamentti+on+kuvausta+siitä,+että+ihmiset+lankesivat+syntiin.
  2. Mitä+tarkoitat+?
  3. Synnin+palkka+on+kuolema.+Jos+me+teemme+syntiä,+me+saamme+rangaistuksen.+Sotatila+on+paha+paikka.+Nyt+jännitämme,+alkaako+sota+Ukrainassa.+Me+tiedämme,+mitä+tapahtuu+sodan+aikana.+Kukaan+ei+ole+turvassa.+Ei+naiset+eikä+lapset.+Miehet,+jotka+joutuvat+olemaan+rintamalla,+siellä+on+se+laki,+tapa+tai+tule+tapetuksi.+Historia+kertoo+julmaa+totuutta+niistä+tapahtumista,+mitä+tapahtuu+sodan+aikana.+Eikä+ne+ole+mitään+pyhäkoulukertomuksia.+Sata+vuotta+sitten+Suomessakin+veli+kävi+veljeä+vastaan,+eikä+siinä+ollut+mukana+sääliä,+kun+teloitettiin+ystäviä.+Minä+asun+lähellä+Hennalan+kasarmia,+missä+monet+miehet,+naiset+ja+lapset+odottivat+kuolemaansa.+Oliko+se+Jumalan+vika,+kun+suomalainen+kävi+toisen+suomalaisen+kimppuun.+Eiköhän+se+ollut+ihmisen+vika.+Onko+Jumalan+vika,+jos+Ukrainaan+tulee+sota+?+Eiköhän+se+vika+ole+jossain+muualla.Vanhassa+testamentissa+on+paljon+ennustuksia,+mitä+tapahtuu,+jos+juutalaiset+palvelevat+epäjumalia.+Niitä+tapahtumia+ei+olisi+tapahtunut,+jos+juutalaiset+olisivat+olleet+kuuliaisia+Jumalalle.+Mutta+Jumala+ei+syönyt+ihmislihaa,+ei+tappanut+ihmisiä,+ei+halkonut+naisten+vatsoja,+sen+tekivät+ihmiset.+Homous+ja+huoruus+on+yhtä+pahoja+syntejä,+myös+murha,+varastaminen,+valehteleminen,+panettelu,+herjaaminen+ja+niin+edelleen.Raamatussa+on+kerrottu,+että+naiset+söivät+lapsiaan.+Heillä+oli+niin+kova+nälkä,+että+he+tekivät+niin.+Meneekö+ihminen+sekaisin+nälästä,+että+hän+pystyy+tekemään+noin.+En+osaa+sanoa+sitä.
  4. 1+Sam.+15:3+Amalekilaiset+palvoivat+epäjumalia+ja+he+uhrasivat+omia+lapsiaan+epäjumalille.+Onko+siinä+kylvön+ja+niiton+laki,+mitä+on+kylvetty,+sitä+niitetään.+Oli+myös+vaara,+että+amalekilaiset+olisivat+tuonneet+juutalaisten+keskuuteen+epäjumalapalveluksen.Hoos.+14:1+Siinä+on+minun+mielestäni+kyseessä+profetia,+missä+samarialaiset+joutuvat+kärsimään+sen+takia,+että+he+ovat+hyljänneet+Jumalan.+Jumala+sallii+sen+tapahtuvan.+Jos+he+eivät+olisi+kääntäneet+Jumalalle+selkäänsä+ja+palvelleet+epäjumalia,+tämä+ei+olisi+tapahtunut.+Juutalaiset+joutuivat+monesti+kohtaamaan+rangaistuksia,+koska+he+tekivät+kaikkea+sitä,+mikä+oli+pahaa+Jumalan+silmissä.Jer.+19:9++Jumala+vihaa+syntiä.+Synti+on+ihmisen+ja+Jumalan+välissä.+Synnin+palkka+on+kuolema.+Jer.+19:+3-6+”Näin+sanoo+Herra+Sebaot,+Israelin+Jumala:+Katso,+minä+annan+sellaisen+onnettomuuden+kohdata+tätä+paikkaa,+että+jokaisen+korvat+soivat,+joka+sen+kuulee,+sentähden+että+he+ovat+hyljänneet+minut+ja+muuttaneet+vieraaksi+tämän+paikan,+ovat+polttaneet+siinä+uhreja+muille+jumalille,+joita+he+eivät+tunteneet,+eivät+he+eivätkä+heidän+isänsä+eivätkä+Juudan+kuninkaat,+ja+täyttäneet+tämän+paikan+viattomain+verellä,+ovat+rakentaneet+uhrikukkuloita+Baalille+ja+polttaneet+tulessa+lapsiansa+polttouhreiksi+Baalille,+mitä+minä+en+ole+käskenyt+enkä+puhunut+ja+mikä+ei+ole+minun+mieleeni+tullut.”+Juutalaiset+olivat+tehneet+syntiä+ja+Jumala+oli+heille+sanonut,+että+hän+laittaa+heidän+eteensä+elämän+ja+kuoleman.+Hän+sanoi+heille,+että+he+valitsisivat+elämän,+mutta+niin+useasti+he+valitsivat+kuoleman+tien.+Vanhan+testamentin+aikana+oli+voimassa+laki+ja+Jumala+oli+antanut+kansalleen+lain,+jota+heidän+olisi+pitänyt+noudattaa.Kun+Jeesus+kuoli+syntiemme+tähden,+silloin+astui+voimaan+armo.+Mutta+armo+ei+ole+voimassa,+jos+ihminen+ei+ota+Jeesusta+vastaan+elämäänsä.
  5. ”Sillä+niin+on+Jumala+maailmaa+rakastanut,+että+hän+antoi+ainokaisen+Poikansa,+ettei+yksikään,+joka+häneen+uskoo,+hukkuisi,+vaan+hänellä+olisi+iankaikkinen+elämä.+Sillä+ei+Jumala+lähettänyt+Poikaansa+maailmaan+tuomitsemaan+maailmaa,+vaan+sitä+varten,+että+maailma+hänen+kauttansa+pelastuisi.+Joka+uskoo+häneen,+sitä+ei+tuomita;+mutta+joka+ei+usko,+se+on+jo+tuomittu,+koska+hän+ei+ole+uskonut+Jumalan+ainokaisen+Pojan+nimeen.”++(Joh.+3:16-18)Jeesus+tuli+tänne+maailmaan+ihmisten+tähden.+Hän+rakasti+meitä+niin+paljon,+että+meni+ristille+ja+hänen+päällään+oli+meidän+syntimme.+Me+saamme+syntimme+anteeksi,+kun+otamme+hänet+vastaan+elämäämme.Meillä+kaikilla+on+valinnan+mahdollisuus,+valita+elämä+Jumalan+luona+tai+kadotus.+Valinta+on+meidän.+Jumala+ei+pakota+ketään,+vaan+antaa+meidän+itse+valita.+Me+joudumme+usein+valitsemaan.+Valintoja+on+erilaisia.+Jumalan+antama+valinta+on,+otanko+Jeesuksen+elämääni,+vai+en.+Jumalan+tahto+olisi,+että+kaikki+ottaisivat+Jeesuksen+vastaan.+Mutta+hän+ei+pakota+ketään+taivastielle.Jeesus+rakastaa+kaikkia+ihmisiä,+kuolihan+hän+kaikkien+puolesta.+Hän+kesti+pilkan,+naulan+iskut+käsiinsä+ja+jalkoihinsa+vain+sen+takia,+että+hän+rakasti+meitä+ihmisiä.+Ristin+ryöväri+pyysi,+että+Jeesus+muistaisi+häntä+ja+Jeesus+armahti+häntä.+Ristin+ryövärillä+oli+vain+oma+syntinen+sydämensä,+jonka+hän+ojensi+Jeesukselle.+Ei+ollut+ristin+ryövärillä+tarjottavana+mammonaa+Jeesukselle,+ei+kultaa+eikä+hopeaa.+Hän+tuli+sellaisena+Jeesuksen+luo+ja+Jeesus+sanoi+hänelle:+"Totisesti+minä+sanon+sinulle:+tänä+päivänä+pitää+sinun+oleman+minun+kanssani+paratiisissa."+Jeesus+maksoi+kalliin+hinnan+siitä,+että+hän+avasi+meille+tien+Jumalan+luo.+Emme+voi+edes+kuvitella+niitä+tuskia,+mitä+Jeesus+kärsi,+ollessaan+ristillä.+Armosta+me+olemme+pelastetut,+mutta+Jeesus+maksoi+siitä+kalliin+hinnan.Se+on+meidän+valintamme,+otammeko+me+Jeesuksen+vastaan.