Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

1549

1. Kääntyä on verbi. Se on tekemistä. Tehdä on verbi. Tehkää parannus on tekemistä. Kääntyä on verbi. Kääntyä merkitsee tekemistä.

Tämä on naurettavaa hiustenhalkomista. Tai tekisi mieleni itkeä. Kyllä me ihmiset olemme pikkumaisia. Kuinkahan paljon Jumala maksaa palkkaa niille, jotka jaksavat päivästä toiseen ja vuodesta toiseen moittia toisia uskovaisia ja uhata heitä tulikivenkatkuisilla sanoilla. Pitäiskö meidän kaikkien opetella Raamattu ulkoa, ettemme vahingossakaan sanoisi sellaista, joka ottaa jonkun korvaa pahasti. Sitten pitäisi myös tarkistaa alkutekstistä, että varmasti menee oikein, ettei kukaa saisi kauheita nyrhämiä. Ne nyrhämät voivat saada ihmiset raivostumaan. Ja se ei ole mukavaa.

Ap. t. 3 :19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,

Tuossa jakeessa ihmisiä kehotetaan tekemään jotain, että he saisivat syntinsä anteeksi. Tehdä parannus ja kääntyä pahoilta teiltä pois, minusta se on sama kuin tehdä ratkaisu lähteä seuraamaan Jeesusta ja jättää entinen elämä taakse. Siinä on sama ajatus.

Jeesus sanoi Joh. 13:35 "Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus." Me uskonkiihkossamme olemme unohtaneet nuo Jeesuksen sanat. Missä näissä kirjoituksissa näkyy keskinäinen rakkaus. Ei missään. Kas kun ei julisteta sota toisillemme.
  2. Milloin mielestäsi sikiö muuttuu lapseksi ? Onko se silloin, kun lapsen sydänäännet kuuluvat ? Onko se silloin, kun äiti tuntee lapsen liikkeet ? Vai vasta silloin, kun lapsi syntyy. Viisi minuuttia ennen lapsi oli sikiö, sitten viiden minuutin kuluttua olikin muuttunut lapseksi. Vai onko sinun mielestäsi syntynyt lapsikin vielä sikiö. Muuttuko hän lapseksi, kun oppii nauramaan, puhumaan tai kävelemään.

Kun odotin lapsiani, en koskaan ajatellut, että siellä se sikiö on minun kohdussani. Ajattelin aina, että minä odotin lasta.

Minkä rangaistuksen saa, jos menee vaikka kalasääsken pesälle ja rikkoo munat ? Sitähän ei saa tehdä, joku rangaistus siitä tulee. Mutta äidin kohdussa olevan lapsen saa tappaa.