Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Monkki
profiilit
Monkki
Monkki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
1176
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei+ole+luvattu+taivaaseen+menoa+rahalla.+Ainoastaan+uskolla+Jeesukseen+pääsee+taivaaseen.+Jeesus+on+ainoa+tie+Jumalan+luo.+Ei+ole+muuta+tietä.
Onko+Jumala+laittanut+sinut+tuomariksi+halveeraamaan+muita+?+Oletko+saanut+halveeraajan+viran+itse+Jumalalta+?+Muista,+mitä+Jeesus+sanoi,+että+meidän+on+tehtävä+tili+myös+sanoistamme.+Enkä+usko,+että+tuollaiset+halveeraavat+sanat+ovat+Jumalan+mieleen.
15.02.2022 09:48
Kun+menin+kasteelle+uskoon+tuloni+jälkeen,+minulle+ei+laitettu+mitään+ehtoja.+Ainoastaan+oli+se,+että+olin+tullut+uskoon.+Mitä+kumman+ehtoja+tarkoitat+?+Mitä+tarkoittaa+"sitä+ja+tätä"+?
15.02.2022 09:45
Nyt+kirjoitat+potaskaa.+Synti+ei+ole+mielikuvitusta,+synti+rehottaa+kaikkialla.+Kaikki+ei+pelastu,+ainoastaan+ne,+jotka+ottavat+Jeesuksen+vastaan+elämäänsä.+Jeesus+on+ainoa+tie+Jumalan+luo.
15.02.2022 09:41
Sinä+saat+ihan+rauhassa+olla+uskomatta.+Eihän+kukaan+pakota+sinua+uskomaan.+Usko+Jumalaan+on+vapaaehtoista.+Myös+minä+saan+uskoa,+että+taivaassa+on+Jumala,+joka+on+luonut+taivaan+ja+maan.+Saan+uskoa,+että+Jeesus+tuli+tänne+maailmaan+ja+meni+ristille+ja+kantoi+meidän+syntimme+ristillä,+että+meillä+olisi+mahdollisuus+päästä+Jumalan+luo.
En+koe+lauseesi+olevan+pilkkaa+tai+loanheittoa,+kerroit+vain,+ettet+usko+Jumalan,+enkelin+tai+saatanan+olemassaoloon.+Se+on+sinun+mielipiteesi.
15.02.2022 09:00
Ilman+muuta+lakia+pitää+noudattaa.+Monet+lait+ovat+ihmisen+suojaksi.+Jumalan+antamat+lait+ovat+myös+ihmisen+suojaksi.+Älä+tapa+on+yksi+niistä.+Suomessa+saa+kuitenkin+tappaa+viattomat+lapset.+Kuinka+monta+lasta+onkaan+murhattu+ihan+vain+sen+takia,+että+lasta+ei+ole+tahdottu.+Äidin+kohdussa+oleva+lapsi+on+viaton,+hän+ei+ole+rikollinen,+joka+pitäisi+tappaa.+Meillä+ei+sarjamurhaajiakaan+tapeta,+mutta+lapsia+tapetaan+joka+vuosi.
Sitten+itketään,+kun+Suomen+väkiluku+ei+kasva.+Yritetään+keksiä+keinoja,+millä+saataisiin+Suomen+väkiluku+nousemaan.
15.02.2022 08:49
Miksi+heille+on+kidutusta+olla+mies+?+Onko+miehistä+niin+kauheaa+elää+täällä+miehenä+?+Haluavatko+nämä+miehet+olla+heikompi+sukupuoli,+eivätkö+he+kestä+ottaa+vastuuta+perheestään.+Luulevatko+he,+että+naisena+on+helpompaa+?+Mikä+olisi+syy+siihen,+että+he+eivät+voi+olla+mies.+Jos+heillä+on+liikaa+estrogeenia,+eikö+olisi+helpompaa+antaa+heille+testosteronia,+kuin+leikkaukset.
Tuttuni+oli+uimahallissa+naisten+puolella.+Sinne+saapui+olento,+jolla+oli+yläkroppa+naisen+ja+alakroppa+oli+miehen.+Kummaksi+häntä+voisi+sanoa,+naiseksi+vai+mieheksi.+Määrääkö+yläpuoli+vai+alapuoli+sukupuolen+?
14.02.2022 20:50
Kun+on+itse+rikki+mennyt,+pystyy+aistimaan+toisen+rikkinäisyyden.+En+koskaan+ilmoittele+kenellekään+hänen+rikkonaisuuksiaan.+Yhden+ystävän+kanssa,+me+rikotut,+juttelemme+ja+siinä+me,+jos+huomaamme+toisesta+jotain,+sanomme+sen.+Se+on+auttanut+monta+kertaa+näkemään,+mistä+kiikastaa.++Mutta+muuten+minä+vaikenen+kuin+muuri.+Ei+minulla+ole+oikeutta+mennä+sanomaan+ihmisille+omia+ajatuksiani.
Useita+meistä+on+jo+lapsuudessa+rikottu.+Vanhemmat+eivät+ole+osanneet+antaa+sitä+turvaa,+mitä+olisi+tarvinnut.+Lapsi+tarvitsee+rakkautta+ja+rajoja,+jotta+hänestä+kasvaisi+ehyt+aikuinen.+Kuinka+moni+vanhempi+on+pystynyt+siihen+?+Uskon,+että+on+sellaisiakin,+minä+vaan+en+ole+tavannut+heitä.
Tutustuin+muutama+vuosi+pikkuserkkuuni.+Minusta+hän+näytti+alussa,+ettei+hänellä+ole+sisimmässään+haavoja.+Nyt+tiedän,+kun+juttelemme+paljon,+siellä+on+pieni+tyttö,+joka+etsii+edelleen+sitä+turvaa,+jota+hän+ei+lapsuudessaan+saanut.
Minulla+oli+ankara+ja+vaativa+äiti.+Kun+olin+aikuinen,+äitini+kertoi+jotain+lapsuudestaan.+Se+oli+vielä+kauheampaa+kuin+minun.+Äitini+kasvatti+minuun+ihmispelon.+Sitä+haavaa+olen+kantanut+tähän+asti.++Ja+se+haava+on+kipeä,+se+estää+minua+olemaan+luonnollinen+ihmisten+kanssa.+Minä+olen+mieluiten+yksin,+jos+olisi+mahdollisuus,+ottaisin+koiria+luokseni.+Ne+ovat+todellisia+ystäviä,+ne+eivät+puukota+selkään.
Isääni+minä+rakastin,+hän+oli+minulle+rakas.+Hän+oli+minua+kohtaan+hyvä.+Ehkä+me+olimme+samanlaisia+luonteeltamme,+me+ymmärsimme+toisiamme.+Minulla+on+isää+ikävä,+en+kai+ole+pystynyt+ketään+rakastamaan+niin+kuin+häntä.
14.02.2022 18:11
Ei+täällä+maailmassa+ole+yhtään+sellaista+valtiota,+missä+haluaisin+asua.+Kaikissa+valtioissa+asuu+ihmisiä,+jotka+ovat+pahoja.
14.02.2022 17:01
Minusta+me+kaikki+ihmiset+olemme+rikkinäisiä,+enemmän+tai+vähemmän.+En+usko,+että+täällä+maailmassa+olisi+yhtään+ihmistä,+joka+olisi+täysin+ehjä.+Minä+en+ole+ainakaan+tavannut+täysin+ehjiä+ihmisiä.
Jumalan+sanan+mukaan+kirkko+ei+voi+vihkiä+homoja,+koska+raamatussa+kielletään+se.+MInun+mielestäni+myös++se+on++esim.+synti+ja+häpeä,+kun+puolisot+pettävät+toisiaan.+Nämä+ihmiset,+jotka+pettävät+puolisoaan,+ovat+alamittaisia+paskiaisia.
"vain+minä+itse+olen+oikeassa+ja+muut+kaikki+ovat+väärässä."+Tarkoitin+tuolla+lausella,+että+me+ihmiset+emme+enää+kuuntele+toista,+vaan+olemme+itsepintaisesti+sitä+mieltä,+että+tuo+toinen+on+väärässä.+Joissain+asioissa+on+monta+mielipidettä+ja+mikään+ei+ole+oikein+tai+väärin.+Jos+olen+sitä+mieltä,+että+kiusaaminen+on+väärin+ja+toinen,+joka+tahtoo+kiusata,+onkin+eri+mieltä.+Kumpi+meistä+on+oikeassa+?++Jos+olen+sitä+mieltä,+että+minusta+on+mukava+juoksennella+paljain+jaloin+ja+toisesta+se+on+kauheaa,+kumpikaan+meistä+ei+ole+väärässä.+Minä+kasvoin+kodissa,+missä+äitini+oli+aina+oikeassa+ja+me+muut+väärässä.+Se+ei+ollut+oikein.+Koska+äidilläni+ei+ollut+koko+totuutta,+hän+oli+vajavainen+ihminen,+joka+välillä+oli+väärässä.+Tällaista+vastaan+minä+kapinoin.
Kun+elämme+Suomessa,+meillä+pitäisi+olla+oikeus+sanoa,+mitä+mieltä+olemme.
14.02.2022 14:24
Maailmanloppuun+on+yli+tuhat+vuotta+aikaa.+Ensin+tulee+tuhatvuotinen+valtakunta,+missä+Jeesus+hallitsee.
Nyt+me+elämme+lopun+aikaa.+Tiedemiehetkin+ovat+sitä+mieltä,+että+loppu+on+lähellä.+Monissa+paikoissa+on+jo+nälänhätää.+Sää+on+muuttunut,+toisissa+pakoissa+tulee+vettä+liikaa+ja+toisissa+paikoissa+ei+ole+tullut+sadetta+pitkiin+aikoihin.+Molemmissa+tapauksissa+se+ei+ole+hyvä+kasveille.+Tämä+maa+ei+pysy+kauaa+elättämään+meitä.+Eläimiä+kuolee+sukupuuttoon+joka+vuosi.+Luonto+voi+huonosti,+koska+ihminen+on+riistänyt+sitä.
Jeesuksen+tulo+hakemaan+seurakuntaansa+on+lähellä.+Aikaa+me+emme+tiedä,+mutta+ajan+merkit+kertovat,+että+se+lähestyy+vääjäämättä.+Sen+jälkeen+alkaa+Antikristuksen+aika+ja+päättyy+siihen,+kun+Jeesus+tulee+takaisin+Öljymäelle.
14.02.2022 13:54
Onko+tämä+maailma+sinun+mielestäsi+hyvyyden+maailma+?+Eikö+sinun+mielestäsi+täällä+ole+ihmisillä+paha+olla+?+Suomessakin+on+paljon+ihmisiä,+joilla+ei+ole+hyvä+olla.+Mistä+nuorten+pahoinvointi+johtuu,+tiedätkö+sen.+Monet+vanhemmat+ihmiset+voivat+pahoin,+miksi.
Olen+sitä+mieltä,+että+me+ihmiset+olemme+tulleet+itsekkäiksi,+että+vain+oma+itse+on+tärkeä+ja+muut+lakaistaan+jalkojen+alle.+Vahvat+polkevat+alleen+heikommat.+Vahvat+pröystäilevät+vääryydellään+ja+ovat+jopa+ylpeitä+vääryydestään.+Heikommat+ihmiset+joutuvat+maksamaan+omasta+heikkoudestaan+useinkin+kovan+hinnan.+Nämä+joutuvat+kouluissa+ja+työpaikoilla+usein+silmätikuiksi.+Liian+moni+ihminen+on+täynnä+niitä+haavoja,+joita+toiset+ihmiset+ovat+ilkeyksissään+aiheuttaneet+näille.+Onko+täällä+ketään+sellaista+ihmistä,+joka+ei+olisi+heitellyt+"kiviä"+toisten+päälle,+joka+sanoina+tai+tekoina.
Jos+me+näkisimme+ihmisen+sellaisena+kuin+hän+on.+Näkisimme+hänen+haavansa,+hänen+pelkonsa,+hänen+häpeänsä+ja+hänen+tuskansa.+Mutta+me+emme+näe.+Me+näemme+vain+ulkokuoren,+koska+ihminen+ei+uskalla+paljastaa+itseään,+ettei+saisi+lisää+lyöntejä.+Hänen+täytyy+vain+piilottaa+tuskansa+kuoren+alle,+ettei+häntä+poljettaisi+maan+rakoon.
Olen+samaa+mieltä,+että+uskovaisia+Suomessa+ei+vainota+pahemmin.+Kotioloissa+joutuu+toinen+kokemaan+vainoa,+jos+vain+toinen+on+uskossa.+Se+on+useinkin+vain+sanoilla+haukkumista.
14.02.2022 13:33
Kun+syntiset+ihmiset+tekevät+lakeja,+niin+jälki+on+sen+näköistä.+Jos+ajatellaan+Pohjois+Korean+lakia,+olemmeko+samaa+mieltä,+että+se+on+hyvä.+Tai+Kiinan+lainsäädäntö+on+oikein.+Jos+otetaan+vielä+Iranin+laki,+onko+se+mielestäsi+täydellistä.+Iranilaiset+ovat+samanlaisia+syntisiä+ihmisiä+kuin+mekin.
Onko+suomalaiset+sivistyneitä.+Miksi+täällä+isät+käyttävät+seksuaalisesti+lapsiaan+hyväksi+?+Onko+se+sivistynyttä+?+Miksi+täällä+sivistyneessä+maassamme+aviopuolisot+pettävät+toisiaan+?+Kertooko+se+sivistyneisyydestä+?+Miksi+Suomessa+lapset+voivat+huonosti+?+Mistä+se+kertoo+?++Ei+se+kerro+sivistyneisyydestä,+vaan+se+kertoo+ihmisen+itsekkyydestä,+että+meille+merkitsee+vain+se,+että+minulla+on+hyvin+asiat.
Me+elämme+nyt+aikaa,+jolloin+sana+synti+on+heitetty+romukoppaan.+Mutta+Jumala+ei+ole+sitä+sinne+heittänyt.+Hän+vihaa+syntiä,+mutta+rakastaa+syntistä+ihmistä.+Sen+tähden+Jeesus+syntyi+tänne+maailmaan+ja+meni+ristille+meidän+syntiemme+tähden.+Jos+me+otamme+hänet+vastaan+elämäämme,+me+saamme+syntimme+anteeksi.+Jeesus+on+ainoa+tie+Jumalan+luo.
14.02.2022 12:36
Ei+uskovaiset+ole+homoja+vastaan.+Me+haluamme+kertoa,+mitä+raamattu+kertoo+synnistä+ja+pelastuksesta.+Raamatussa+on+kerrottu,+mitä+synti+on.+Esim.+varkaus,+murha,+huorinteko,+insesti,+eläimiin+sekaantuminen,+valehtelu,+toisten+ihmisten+vihaaminen,+panettelu+ja+niin+edelleen.
Synti+erottaa+ihmisen+Jumalan+yhteydestä.+Jeesus+meni+ristille+ja+kantoi+meidän+syntimme+ristillä,+että+me+voisimme+saada+syntimme+anteeksi.+Jos+joku+ottaa+Jeesuksen+vastaan+elämäänsä,+hän+saa+syntinsä+anteeksi.+Jeesus+on+ainoa+tie+Jumalan+luo,+ei+ole+muuta+tietä.
Jeesus+antoi+meille+ihmisille+käskyn,+että+me+rakastaisimme+toisiamme.+Jos+me+näemme+sokean+kävelevän+tiellä+ja+edessä+on+iso+kuoppa,+emmekö+me+mene+hänen+luokseen+ja+estämme+häntä+menemästä+kuoppaan.+Uskoontulossa+on+kyse+suuremmasta+asiasta,+siinä+on+kyse+iankaikkisesta+elämästä.+Uskovaisena+haluaisin,+että+kaikki+ihmiset+ottaisivat+Jeesuksen+vastaan+elämäänsä,+että+he+perisisivät+iankaikkisen+elämän.
Tämä+maailmanaika+on+päättymässä.+Luonto+jo+sen+kertoo+meille,+jos+osaamme+sitä+oikein+katsoa.+Pahuus+lisääntyy+valtavaa+vauhtia,+jo+nuoret++tappavat+toisiaan.++Ihmiskunta+on+täynnä+väkivaltaa,+Valtioitten+päämiehet+kalisuttelevat+sapelaitaan,+rauhan+tietä+he+eivät+tunne.+Itsekkyys+valtaa+alaa,+vain+minä+itse+olen+oikeassa+ja+muut+kaikki+ovat+väärässä.
14.02.2022 12:20
Olen+lukenut,+mutta+pidin+sitä+hölynpölynä,+joten+hylkäsin+evoluutioteorian+kokonaan.+Minulle+on+helpompi+uskoa,+että+"Alussa+Jumala+loi+taivaan+ja+maan."+kuin+se,+että+esi-isäni+olisi+simpanssi.+Sitä+vain+ihmettelen,+miksi+me+pidämme+serkkujamme+eläintarhoissa+ja+teemme+niille+kauheita+kokeita,+joissa+serkkumme+kärsivät+kauheita+kipuja.
07.02.2022 10:26
On+kaksi+mahdollisuutta,+että+maailma+on+syntynyt+itsestään+tai+Jumala+on+luonut+kaiken.
Jos+maailma+on+syntynyt+itsestään,+se+olisi+valtavan+suuri+ihme.+Aurinko+olisi+pumpsahtanut+paikoilleen+taivaalle.+Kuukin+on+ihan+itsestään+tullut+tuonne+taivaalle+pyörimään+maapalloa+ympäri.+Ja+tähtiä+olisi+ilmestynyt+sinne+tänne+taivaalle.+Ne+olisivat+vain+plompsahtaneet+avaruuteen.+Ja+maapallommekin+olisi+ihan+itsestään+alkuräjähdyksessä+muotoutunut.
Kun+limanuljaska+kiipesi+jossain+vaiheessa+maan+päälle,+oliko+sillä+kaveri+mukanaan,+vai+alkoiko+se+ihan+itsekseen+monistamaan+itseään.+Kun+se+oli+monistanut+itseään,+tuliko+ajatus,+että+minä+en+halua+olla+tällainen+limanuljaska,+vaan+haluaisinkin+olla+toisenlainen.+Haluaisin+itselleni+pään,+kädet+ja+jalat.+Niin+limanuljaska+mietti+syntyjä+syviä+ja+alkoi+muuttaa+pikku+hiljaa+itseään+toisenlaiseksi.+Jostain+tuli+kirahvi,+toisesta+sarvikuono,+joku+huomasi+olevansa+virtahepo,+joka+tömisteli+pitkin+aavikkoa.+Sitten+jossain+vaiheessa+sattui,+että+simpanssi+sattui+synnyttämään+sille+oudon+näköisen+olion.+Isä+simpanssi+oli+varmaankin+käärmeissään,+kun+näki+syntyneen.+Kyllä+sitä+katselivat+naapuritkin+ihmeissään.+Onpa+oudon+näköinen+lapsonen+tuolla+simpanssi+äidillä.+Mutta+ei,+ihme+on+tapahtunut,+siinähän+on+ihmisten+esi-isä.+Sitten+niitä+ihmisten+esi-isiä+syntyi+kaikkialla+ja+simpanssit+tottuivat,+että+niitä+erikoisen+näköisiä+olentoja+syntyy+aina+välillä.+Onhan+se+kuitenkin+suloisen+näköinen+pienokainen,+vaikka+onkin+vähän+erilainen.
Näin+kehittyi+evoluution+mukaan+ihmisen+esi-isä,+joka+tallusteli+omaan+älykkyyteensä+luottaen+pitkin+mantuja.+En+pysty+uskomaan+moiseen.
Minä+en+usko,+että+tämä+kaikki+ihanuus,+joka+ympärillämme+on,+olisi+tullut+ihan+tyhjästä.+Eikö+se+ole+fysiikan+lakienkin+vastaista.+Se+elämä,+joka+täällä+on+kaikkialla,+ei+se+ole+voinut+tulla+olemattomuudesta.
Minun+on+paljon+helpompi+uskoa+sitä,+että+Jumala+on+luonut+kaiken,+kuin+sitä,+että+sattumalta+tapahtui+jotakin,+mikä+sattumalta+aiheutti+elämän+synnyn.
Raamattu+kertoo,+kuinka+Jumala+loi+taivaat+ja+maan.+Hän+sanallaan+loi+auringon+ja+kuun.+Hän+loi+kasvit+ja+eläimet+lajiensa+mukaan.+Ihmisen+hän+muovasi+tomusta.
1+Moos.+1:27+Ja+Jumala+loi+ihmisen+omaksi+kuvaksensa,+Jumalan+kuvaksi+hän+hänet+loi;+mieheksi+ja+naiseksi+hän+loi+heidät.
03.02.2022 15:33
Niiden+jumalien+takana+on+saatana+eli+paholainen.
01.02.2022 20:07
Oletko+koskaan+nähnyt+totuutta,+joka+purisi+p*seeseen+?+Millainen+se+totuus+on+?+Kerro+minulle,+koska+en+itse+ole+nähnyt+totuutta,+joka+purisi.
31.01.2022 18:53
Miksi+minä+valehtelisin+?+Minä+uskon,+että+Jumala+on+luonut+kaiken+näkyväisen+ja+näkymättömän.
Sinä+uskot+toisin,+mutta+en+hauku+sinua+niin+kuin+sinä+haukut.+En+ymmärrä,+miksi+sinun+pitää+haukkua+niitä,+jotka+eivät+usko+niin+kuin+sinä.+En+minä+pakota+sinua+uskomaan+niin+kuin+minä.+Mutta+älä+sinäkään+pakota+minua+uskomaan+niin+kuin+sinä.
Miksi+olen+moraalisesti+ala-arvoinen+?+Siksikö,+koska+uskon,+että+Jumala+on+luonut+taivaan+ja+maan.+Missä+on+tämän+maan+laissa+sanottu,+ettei+saa+uskoa+Jumalaan+?
31.01.2022 18:51
MIstä+ne+ensimmäinen+uros+ja+naaras+tulivat+?++Miten+ne+löysivät+toisensa+?
31.01.2022 18:33
Israelin+Jumala+loi+taivaan+ja+maan.+Hän+on+ainoa+Jumala.+Kun+Aatami+lankesi+syntiin,+Jumalan+ja+ihmisen+väliin+tuli+erottava+seinä+ja+sen+nimi+on+synti.+Jeesus,+Jumalan+poika,+syntyi+tänne+maailmaan+ja+meni+ristille+ja+siellä+hänen+päällään+oli+meidän+kaikkien+synnit.+Jeesus+on+ainoa+tie+Jumalan+luo.+Hän+kuoli+meidän+syntiemme+tähden.
Nyt+hän+istuu+Jumalan+oikealla+puolella.+Hän+tulee+hakemaan+oman+seurakuntansa+ylös+pilviin+ja+me+saamme+olla+hänen+kanssaan+iankaikkisesti.
Kun+lukee+vanhaa+testamenttiä,+siellä+Jumala+on+kirjoituttanut+monia+sanomia,+jotka+ovat+toteutuneet.+Siellä+on+juutalaisten+hajaannus+ja+kotiinpaluu+ennustettu.+Siellä+on+Messiaan+syntymä+ennustettu.+Hänen+kuolemanssa+on+siellä+ennustettu.+Ja+paljon+muuta,+mitkä+eivät+ole+toteutuneet+vielä.
Jesaja+53:3-+5+"Hän+oli+ylenkatsottu,+ihmisten+hylkäämä,+kipujen+mies+ja+sairauden+tuttava,+jota+näkemästä+kaikki+kasvonsa+peittivät,+halveksittu,+jota+emme+minäkään+pitäneet.+Mutta+totisesti,+meidän+sairautemme+hän+kantoi,+meidän+kipumme+hän+sälytti+päällensä.+Me+pidimme+häntä+rangaistuna,+Jumalan+lyömänä+ja+vaivaamana,+mutta+hän+on+haavoitettu+meidän+rikkomustemme+tähden,+runneltu+meidän+pahain+tekojemme+tähden.+Rangaistus+oli+hänen+päällänsä,+että+meillä+rauha+olisi,+ja+hänen+haavainsa+kautta+me+olemme+paratut."+Tämä+ennustus+täyttyi,+kun+Jeesus+oli+ristillä+meidän+tähtemme.
31.01.2022 18:31
43 / 59