Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

1176

1. Ei+ole+luvattu+taivaaseen+menoa+rahalla.+Ainoastaan+uskolla+Jeesukseen+pääsee+taivaaseen.+Jeesus+on+ainoa+tie+Jumalan+luo.+Ei+ole+muuta+tietä.Onko+Jumala+laittanut+sinut+tuomariksi+halveeraamaan+muita+?+Oletko+saanut+halveeraajan+viran+itse+Jumalalta+?+Muista,+mitä+Jeesus+sanoi,+että+meidän+on+tehtävä+tili+myös+sanoistamme.+Enkä+usko,+että+tuollaiset+halveeraavat+sanat+ovat+Jumalan+mieleen.
  2. Kun+on+itse+rikki+mennyt,+pystyy+aistimaan+toisen+rikkinäisyyden.+En+koskaan+ilmoittele+kenellekään+hänen+rikkonaisuuksiaan.+Yhden+ystävän+kanssa,+me+rikotut,+juttelemme+ja+siinä+me,+jos+huomaamme+toisesta+jotain,+sanomme+sen.+Se+on+auttanut+monta+kertaa+näkemään,+mistä+kiikastaa.++Mutta+muuten+minä+vaikenen+kuin+muuri.+Ei+minulla+ole+oikeutta+mennä+sanomaan+ihmisille+omia+ajatuksiani.Useita+meistä+on+jo+lapsuudessa+rikottu.+Vanhemmat+eivät+ole+osanneet+antaa+sitä+turvaa,+mitä+olisi+tarvinnut.+Lapsi+tarvitsee+rakkautta+ja+rajoja,+jotta+hänestä+kasvaisi+ehyt+aikuinen.+Kuinka+moni+vanhempi+on+pystynyt+siihen+?+Uskon,+että+on+sellaisiakin,+minä+vaan+en+ole+tavannut+heitä.Tutustuin+muutama+vuosi+pikkuserkkuuni.+Minusta+hän+näytti+alussa,+ettei+hänellä+ole+sisimmässään+haavoja.+Nyt+tiedän,+kun+juttelemme+paljon,+siellä+on+pieni+tyttö,+joka+etsii+edelleen+sitä+turvaa,+jota+hän+ei+lapsuudessaan+saanut.Minulla+oli+ankara+ja+vaativa+äiti.+Kun+olin+aikuinen,+äitini+kertoi+jotain+lapsuudestaan.+Se+oli+vielä+kauheampaa+kuin+minun.+Äitini+kasvatti+minuun+ihmispelon.+Sitä+haavaa+olen+kantanut+tähän+asti.++Ja+se+haava+on+kipeä,+se+estää+minua+olemaan+luonnollinen+ihmisten+kanssa.+Minä+olen+mieluiten+yksin,+jos+olisi+mahdollisuus,+ottaisin+koiria+luokseni.+Ne+ovat+todellisia+ystäviä,+ne+eivät+puukota+selkään.Isääni+minä+rakastin,+hän+oli+minulle+rakas.+Hän+oli+minua+kohtaan+hyvä.+Ehkä+me+olimme+samanlaisia+luonteeltamme,+me+ymmärsimme+toisiamme.+Minulla+on+isää+ikävä,+en+kai+ole+pystynyt+ketään+rakastamaan+niin+kuin+häntä.
  3. On+kaksi+mahdollisuutta,+että+maailma+on+syntynyt+itsestään+tai+Jumala+on+luonut+kaiken.Jos+maailma+on+syntynyt+itsestään,+se+olisi+valtavan+suuri+ihme.+Aurinko+olisi+pumpsahtanut+paikoilleen+taivaalle.+Kuukin+on+ihan+itsestään+tullut+tuonne+taivaalle+pyörimään+maapalloa+ympäri.+Ja+tähtiä+olisi+ilmestynyt+sinne+tänne+taivaalle.+Ne+olisivat+vain+plompsahtaneet+avaruuteen.+Ja+maapallommekin+olisi+ihan+itsestään+alkuräjähdyksessä+muotoutunut.Kun+limanuljaska+kiipesi+jossain+vaiheessa+maan+päälle,+oliko+sillä+kaveri+mukanaan,+vai+alkoiko+se+ihan+itsekseen+monistamaan+itseään.+Kun+se+oli+monistanut+itseään,+tuliko+ajatus,+että+minä+en+halua+olla+tällainen+limanuljaska,+vaan+haluaisinkin+olla+toisenlainen.+Haluaisin+itselleni+pään,+kädet+ja+jalat.+Niin+limanuljaska+mietti+syntyjä+syviä+ja+alkoi+muuttaa+pikku+hiljaa+itseään+toisenlaiseksi.+Jostain+tuli+kirahvi,+toisesta+sarvikuono,+joku+huomasi+olevansa+virtahepo,+joka+tömisteli+pitkin+aavikkoa.+Sitten+jossain+vaiheessa+sattui,+että+simpanssi+sattui+synnyttämään+sille+oudon+näköisen+olion.+Isä+simpanssi+oli+varmaankin+käärmeissään,+kun+näki+syntyneen.+Kyllä+sitä+katselivat+naapuritkin+ihmeissään.+Onpa+oudon+näköinen+lapsonen+tuolla+simpanssi+äidillä.+Mutta+ei,+ihme+on+tapahtunut,+siinähän+on+ihmisten+esi-isä.+Sitten+niitä+ihmisten+esi-isiä+syntyi+kaikkialla+ja+simpanssit+tottuivat,+että+niitä+erikoisen+näköisiä+olentoja+syntyy+aina+välillä.+Onhan+se+kuitenkin+suloisen+näköinen+pienokainen,+vaikka+onkin+vähän+erilainen.Näin+kehittyi+evoluution+mukaan+ihmisen+esi-isä,+joka+tallusteli+omaan+älykkyyteensä+luottaen+pitkin+mantuja.+En+pysty+uskomaan+moiseen.Minä+en+usko,+että+tämä+kaikki+ihanuus,+joka+ympärillämme+on,+olisi+tullut+ihan+tyhjästä.+Eikö+se+ole+fysiikan+lakienkin+vastaista.+Se+elämä,+joka+täällä+on+kaikkialla,+ei+se+ole+voinut+tulla+olemattomuudesta.Minun+on+paljon+helpompi+uskoa+sitä,+että+Jumala+on+luonut+kaiken,+kuin+sitä,+että+sattumalta+tapahtui+jotakin,+mikä+sattumalta+aiheutti+elämän+synnyn.Raamattu+kertoo,+kuinka+Jumala+loi+taivaat+ja+maan.+Hän+sanallaan+loi+auringon+ja+kuun.+Hän+loi+kasvit+ja+eläimet+lajiensa+mukaan.+Ihmisen+hän+muovasi+tomusta.1+Moos.+1:27+Ja+Jumala+loi+ihmisen+omaksi+kuvaksensa,+Jumalan+kuvaksi+hän+hänet+loi;+mieheksi+ja+naiseksi+hän+loi+heidät.