Helluntailaisusko "hyvään omaantuntoon"

Anonyymi

Hyvä omatunto ja usko kasteeseen ei pelasta ketään.
Jeesus ei opettanut että usko hyvään omatuntoon ja usko kasteseen pelastavat.
Sitäpaitsi myös helluntailaisilla on "venyyy..väää" omatunto.
Helluntailaiset eivät usko suuntunnustuksella kokouksissaan apostoliseen uskontunnustukseen joka on kristittyjen yhteinen.
Uskonpuhdistus olisi hyvä Helluntaikirkossa mutta taidetaan olla liian syvällä eksytyksen suossa.

20

93

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Uskoa on niin monenlaista ja samoin myös helluntailaisuutta.
      Joka sukupolven myötä helluntailaisuus muuttuu.

• Miksi helluntaisuuden perustan eli opin, jota yleisesti pidetään puhtaana ja ainoana oikeana, pitäisi koko ajan muuttua?

• Anonyymi

Hellarit varastaa toisten vaatteet päiväpeitot lakanat ruuat hyvällä omalla tunnolla tietysti ei miltään tunnu varastaa toisen omaisuutta.

• Anonyymi

1Kor.1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.

• Anonyymi

Paavali oli vielä tappohommissa kun Jeesus lähetti 11 oikeata apostolia kastamaan kaikki ihmiset omikseen ja lupasi olla heidän kanssaan kastamalla joka päivä Hengellä kun ihminen tuo kasteeseen veden. Jeesus huolehtii Hengestä ja sovintoveren osallisuudesta kasteessa.

• Anonyymi

Paavali kastoi satoja ihmisiä syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän uskon Hengen lahjan saamiseksi. Jopa keskellä yötä.

Ap. t. 16:33

Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.

• Anonyymi

ALKU-seurakunnan aikaan "hyvä omatunto", sillä alkuseurakunnan aikaanhan kansalla oli JO olemassa Jumalan "iankaikkinen liitto" , silloin Vanhan liiton ympärileikkauksen liitto VAIHTUI kasteeseen Kristukseen,

"ja niin minun liittoni on merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi"
      1 Moos: 17: 13
      Vanhan liiton ympärileikkaus on Uuden liiton kasteen esikuva:
      "Tämän esikuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa " 1 Piet: 3: 21

helluntailaiset ei ole niin paljon raamattua tutkineet, kuin Apostolit tutki !
      "tutkivat joka päivä kirjoituksia , OLIKO ASIA NIIN" Apt: 17: 11

• Anonyymi

Kaste – Kaste suoritetaan upottamalla uskonsa Jeesukseen ilmaissut kastettava kokonaan veteen. Tämä tehdään Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimessä. Kasteen kautta kristitty liitetään paikallisen seurakunnan jäseneksi. Vauvoja ei kasteta. Kasteen sijasta vauvalle voidaan järjestää tilaisuus, jossa hänet siunataan.

• Anonyymi

Hellarimantrat ei nyt oikein pure, koska palstalla on oikean Raamatun hyvin lukeneita kirjoittajia.

• Anonyymi

Kirjoitat aivan satuja.

• Anonyymi

Hellarit ajavat asioita takaapäin kuten sen lahko oppi-isä kehotti tekemään.

Oikea järjestys: ENSIN umala pesee kasteessa kaiken syntisyyden pois, niin siitä seuraa HYVÄ OMATUNTO !

• Anonyymi

PO. Oikea järjestys: ENSIN JUMALA pesee kasteessa kaiken syntisyyden pois, niin siitä SEURAA HYVÄ OMATUNTO !

Syntisyyden vuoksi hengellisiä ihmisiä kastetaan eli haudataan.Ei uskovia eikä uudestisyntyneitä haudata, vaan kuolleita haudataan, jotta he kasteessa heräävät synnin unsesta iankaikkiseen elämään uutena luomuksena.

Perisynnissä kun kaikki ihmiset tuli syntisiksi ja kuolivat hengellisesti, eikä ehtineet syädä ikuisen elämän antavasta elämänpuusta, kun perisynti tuli väliin ja karkotus pois maan päälle eroon Jumalan yhteydestä hengellisesti kuolleeseen perisynnin tilaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

PO. Oikea järjestys: ENSIN JUMALA pesee kasteessa kaiken syntisyyden pois, niin siitä SEURAA HYVÄ OMATUNTO !

Syntisyyden vuoksi hengellisiä ihmisiä kastetaan eli haudataan.Ei uskovia eikä uudestisyntyneitä haudata, vaan kuolleita haudataan, jotta he kasteessa heräävät synnin unsesta iankaikkiseen elämään uutena luomuksena.

Perisynnissä kun kaikki ihmiset tuli syntisiksi ja kuolivat hengellisesti, eikä ehtineet syädä ikuisen elämän antavasta elämänpuusta, kun perisynti tuli väliin ja karkotus pois maan päälle eroon Jumalan yhteydestä hengellisesti kuolleeseen perisynnin tilaan.

Synnin takia hengellisesti KUOLLEITA HAUDATAAN Kristuksen yhteyteen, jotta he kasteessa heräävät uuteen elämään Jumalan tekona yhlhäältä.

• Anonyymi

Raamatun mukaan kaikki vanhan liiton profetiatkaan eivät ole vielä toteutuneet, joten ei koko vanhaa liittoa ole heitetty menemään. Ilm.kirjan profetiat ovat perua vanhan liiton ajoista, eikä ne ole vielä toteutuneet.
      Eläinuhrit vaihtui ihmisuhriin eli Jeesuksen uhrikuolemaan.

Jos maailmasta olisi löytynyt yksikin täysin synnitön ihminen, niin eihän Jeesuksen olisi silloin tarvinnut tulla viattomaksi ja puhtaaksi syntiuhriksi ollenkaan.

Raamatun mukaan kaikki ihmiset ovat syntisiä Jumalan edessä ja tarvitsevat saman pelastuksen osakseen.

• Anonyymi

Ihmisestä ei ole synnittömäksi syntiuhriksi, siksi ihmisuhreja ei käytetty.

Job 15:14

Kuinka voisi ihminen olla puhdas, kuinka vaimosta syntynyt olla vanhurskas!

Room. 9:8

Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.

Tuollaisia jakeita ei löydy helluntailaisten käyttämästä Parhamin kirjasta ollenkaan.

• Anonyymi

Voi lasta. Juttusi ovat säälittäviä.

• Anonyymi

kun eksyttävät lahkot ei perustu raamattuun, niin raamatun sana on niille, - säälittävää . . .

• Anonyymi

Paavali kastoi satoja ihmisiä syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän uskon Hengen lahjan saamiseksi. Jopa keskellä yötä, kun olivat pakomatkalla vankilasta ja haavat sidottuina piilosilla asunnossa.

Ap. t. 16:33

Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.

• Anonyymi

Matt.3:11 Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella. Mark.1:6-8 Ja Johanneksella oli puku kamelinkarvoista ja vyötäisillään nahkavyö; ja hän söi heinäsirkkoja ja metsähunajaa. Ja hän saarnasi sanoen: Minun jälkeeni tulee minua väkevämpi, jonka kengänpaulaa minä en ole kelvollinen maahan kumartuneena päästämään. Minä kastan teidät vedellä, mutta hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä. Luuk.3:15-16 Muta kun kansa yhä odotti ja kaikki ajattelivat sydämessään Johanneksesta, eikö hän ole itse ehkä ollut Kristus, niin Johannes vastasi kaikille sanoen: Minä kastan teidät vedellä, mutta on tuleva minua väkevämpi, jonka kengänpaulaakaan minä en ole kelvollinen päästämään; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella. Ap.t.1:5 Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauvan näitten päivien jälkeen. Ap.t.11:16 Silloin minä muistin Herran sanan, joka hän sanoi: Johennes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä. Ap.t.19:1-7

• Missä kohtaa Raamatussa on apostolinen uskontunnustus ?

Kuinka moni luterilaisessa kirkossa lukee ne ulkoa, mutta ei usko niitä sanoja sydämessään. Minä tiedän joitain ihmisiä, jotka sen ovat ulkoa opetelleet, mutta eivät usko sitä, mitä siinä sanotaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      92
      4557
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      72
      3567
    3. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      127
      2891
    4. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      115
      2595
    5. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      129
      2504
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      42
      2095
    7. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      2037
    8. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      225
      1800
    9. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1687
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      29
      1648
    Aihe