Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Monkki
profiilit
Monkki
Monkki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
1176
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Minun mielestäni on kyse rakkaudesta. Rakastanko minä Jeesusta enemmän kuin mitään täällä maailmassa ? Voi olla, että ihmiselle on jokin muu rakkaampi kuin Jeesus, esim. raha, maine, valta ja omaisuus.
Kun Jeesus tapasi Pietarin, Hän kysyi Pietarilta kolme kertaa, rakastaako Pietari Jeesusta. Mielestäni rakkaus Jeesusta kohtaan on tärkeintä. Hän on ensimmäisenä mielessä, kun herään, Hän on viimeisenä mielessä, kun nukahdan. Hän on kaikki, minkä tähden elän. Minulla ei ole elämää ilman Häntä.
10.08.2023 15:24
Oletko käynyt jokaisessa helluntailaisten kokouksessa vaikka kymmenen vuoden aikana, koska tiedät, mitä siellä tapahtuu ?
Eiköhän Jumala ole tuomari, joka voi tuomita. Sinulla ei tosiaankaan ole tuomiovaltaa, ei missään tapauksessa. Vai onko ?
Me uskomme siihen, että Jeesus on pelastajamme ja se on Raamatun sanoma. Jeesus kuoli ristillä syntimme tähden, että meillä olisi pääsy Isän Jumalan luo. Eikö se ole Raamatun mukaista ? Jeesus on ainoa tie, ei ole muuta tietä pelastukseen. Siihen me uskomme.
Millainen on väärä Jeesus ? Missä väärästä Jeesuksesta puhutaan ?
Mistä ihmeestä sinä olet saanut päähäsi moisia juttuja ? Tiedätkö mihin minä uskon ?
Minä uskon Raamatun sanaan, joka on Jumalan sanaa. Minä uskon, että Jumala alussa loi maan ja taivaan. Minä uskon, että Jeesus maan päällä ollessaan paransi kaikkinaisia sairauksia. Minä uskon, että Jeesus ristillä kantoi meidän syntimme ristillä ja Jumala tuomitsi ne siellä. Minä uskon, että Jeesus kolmantena päivän nousi kuolleista. Minä uskon, että Hän nyt istuu Jumalan Kaikkivaltiaan oikealla puolella ja on tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.
Vaikka sinä olet olevinasi täydellinen ihminen, täydellinen tiedossa ja taidoissa, yritä ymmärtää, että kaikki eivät ole sinun vertaisiasi. Me muut olemme vajavaisia ihmisiä, yritä ymmärtää, ettemme ole niin täydellisiä kuin sinä. Tule alas sieltä ylhäisyydestäsi ja yritä olla ihminen. Ihminen, joka ei tuomitse.
10.08.2023 15:06
Kerro, mihin perustuu sinun jankkamisesi. Kerro joku esimerkki, mihin perustat käsityksesi. Jos syyttää jotain eksytyksestä, pitäisi sanoa esimerkki, mihin syytös perustuu. Niinhän se oikeudessakin on, että jos joku syyttää jotain, pitää perustella syytös. Joten kehoitan sinua ystävällisesti vetämään faktat esille, mihin perustat syytöksesi.
Sinä taidat olla taivaanrannan maalari, joka noin vain sepittelet omia juttujasi, joista et itsekään saa selvää. Ota itseäsi niskasta kiinni ja selitä, mihin perustat syytöksesi.
10.08.2023 14:37
Sinun täytyy myös sanoa, mihin perustuu se eksytys. Kerro esimerkki, äläkä heitä vain epämääräisiä ajatuksia ilmaan.
Mitä Totuuden Henki on sinulle sanonut ?
10.08.2023 14:24
Mitä tarkoitat, että helluntailaisuus on kiero harhaoppi ? Mihin perustat väitteesi ?
10.08.2023 14:10
Minä olen luonteeltani lakihenkinen. Minä olen aina vaatinut itseltäni melkein täydellisyyttä ja kun en ole siihen pystynyt, olen masentunut.
Kun tulin uskoon jatkoin täydellisyyden tavoittelua. Minulla oli kuin 50 kilon reppu selässä ja taivaltaminen oli raskasta. Meillä oli silloin saarnaajana Mauri Vikstén ja hän puhui paljon armosta. Monta kertaa pyysin rukousta, että pääsisin armon alle, mutta olin sen verran jänkkä, että en osannut heittäytyä armon virtaan. Jumalan täytyi ottaa minulta omat voimani pois, että minä otin armon vastaan. Se oli hyvä päätös, nyt on paljon helpompi taivaltaa, kun ei koko ajan vaadi itseltään täydellisyyttä, kun kietää sen, kuinka epätäydellinen on.
Helluntaiseurakunnassa minä pääsin siihen vapauteen, mihin Jeesus lupasi omansa viedä.
10.08.2023 12:49
En ollut kylläkään siellä ja jos olisin ollut, en olisi nauranut. Olen sitä mieltä, että K. Antturi ei olisi saanut sanoa noin, ainakin minun mielestäni. Mutta ainahan me sanomme sellaista, mitä ei saisi sanoa. Ainakin minä olen sanonut paljon sellaista, mikä olisi saanut jäädä sanomatta.
Minä en ole koskaan pitänyt siitä, että haukutaan toisia. Minä jouduin lapsuuteni siitä kärsimään ja sen tähden en pidä haukkumisesta ollenkaan.
Kun olin nuori ja kävin kirkossa, ihmettelin itsekseni sitä, miksi siellä puhutaan vain Jumalasta, koska Jeesushan meni ristille. Kun mieheni oli kuollut ja menin anoppini kanssa Launeen kirkkoon, niin siellä pappi puhui silloin Jeesuksesta. Oli hyvilläni, mutta anoppini oli vähän myrtynyt ja sanoi, ettei hän ymmärrä, miksi pappi Jeesuksesta puhui eikä Jumalasta. Näin se menee, pappikaan ei voi olla kaikkien mieleen. Mutta minä olin onnellinen papin saarnasta.
Silloin, kun en ollut uskossa Jeesukseen, en silloinkaan halunnut riidellä, miksi nyt haluaisin.
10.08.2023 12:32
Niin kuin olen sanonut, minulla on luterilaisia ystäviä, eikä minulle ole tullut mieleenkään tehdä heistä käännynnäisiä. Minä iloitsen jokaisesta Jeesuksen omasta, kuuluu hän sitten luterilaiseen seurakuntaan, metodisteihin, baptisteihin tai katoliseen kirkkoon. Minulle merkitsee se, että ihminen on ottanut Jeesuksen vastaan elämäänsä. Se on tärkeintä. Kuukui hän sitten, mihin tahansa seurakuntaan.
Juuri juttelin yhden ihmisen kanssa, miten uskovaisessakin ihmisessä välillä se lihan mieli ottaa vallan. Silloin tulee riitoja ja kaikenlaista eripuraa. Sitä taitaa aika ajoin olla meissä kaikissa.
Äitini oli luterilainen. Hän kasvatti minut pelkoon. Pelkäsin äitiäni ja isääni rakastin. Äitini löi ja haukkui ja vei minulta itsetunnon kokonaan. Isänikin pelkäsi häntä, myös hänen äitinsä ja sisarensa pelkäsivät häntä. En tiedä, kärsikö hän siitä, että kaikki pelkäsivät häntä. Vuosi ennen kuolemaansa hän huusi minulle, kuinka hän joutuu häpeämään minua. Kun hän sairastui syöpään, hänessä tapahtui muutosta parempaan. Nykyään suren sitä, että elämäni ei mennyt niin kuin olisi halunnut. Ihmispelkoni esti sen.
10.08.2023 12:15
Olen samaa mieltä kanssasi, että se ei ole rakentava lähtökohta. Minulla oli työkaveri, joka kuuluu kirkon perinteiseen siipeen. Mutta hänenkään kanssaan minulla ei ollut koskaan riitaa. Pystyimme keskustelemaan kaikesta, mutta riitaa eikä haukkumista ollut meidän puheissamme.
Jos joku alkaa haukkua, minä usein kuuntelen kiltisti ja lähden siitä tilanteesta pois. Minulla on lapsuudesta kokemuksia haukkumisista, joten sen tilanteen osaan hoitaa.
Kyllä minuakin on haukuttu tällä palstalla, vaikka millä nimityksillä, viimeisin on se, että olen apinahelluntailainen. Mutta onneksi pystyin sille kirjoitukselle nauramaan. Vanha sanonta on, että haukku ei haavaa tee, mutta olen sitä mieltä, että se joskus tekee sisimpään niin suuret haavat, että paraneminen kestää kauan.
10.08.2023 10:20
Minun tutuissani ei ole ketään, joka vihaisi luterilaisia. Minulla on luterilaisia ystäviä ja ei meillä ole koskaan ollut mitään riitoja. Emmekä me hauku toisiamme, vaikka kuulumme toiseen seurakuntaan. Me koemme oikeaksi Jeesuksen sanat, että meillä olisi keskinäinen rakkaus ja kunnioitus toisiamme kohtaan.
On ihan hyvä keskustella uskon asioistakin. Mutta ei se tarkoita sitä, että alamme haukkua toisiamme, jos olemme eri mieltä jostain asiasta.
Olen sitä mieltä, että Jeesuksessa on pelastus. Hänen päällään oli syntimme ja Jumala tuomitsi ne ristillä. Pelastusta ei ole missään muussa kuin Jeesuksessa, kaste, hyvät työt eivät pelasta ihmistä, vain yksin Jeesus.
10.08.2023 08:19
Jumala näkee.
08.08.2023 19:25
Etkö sinä käytä ollenkaan sijamuotoja, kun puhut Raamatun tapahtumista. Pitääkö aina puhua niin kuin Raamatussa on kirjoitettu. Mutta Suomessa on sijamuodot, monissa kielissä ei ole. Saksan kielessä on neljä sijamuotoa,nominatiivi, genetiivi, akkusatiivi, datiivi. Siellä on helpompaa. Englannin kieli on siinä mielessä helpompaa.
Pitääkö sinun mielestä, jos kirjoittaa vaikkapa esim. "Jeesuksesta Kristuksesta", tarkistaa Raamatusta, onko siellä kirjoitettu just niin. Muuten tulee tupen rapinat. Kyllä suomen kieltä saa vielä taivuttaa ja ei meidän ole pakko katsoa Raamatusta, onko siellä juuri sellaista taivutusmuotoa käytettynä, mitä me käytämme. Kas, kun et laita jalkapuuhun niitä, jotka eivät käytä Raamatun taivutusmuotoja. Pitääkö alkaa kirjoittaa saksan kielellä, ettet saa nyrhämiä taivutusmuodoista.
08.08.2023 19:18
Ap. t. 15:11
"Mutta me uskomme Herran Jeesuksen armon kautta pelastuvamme, samalla tapaa kuin hekin."
"Sondern wir glauben, durch die Gnade des Herrn Jesu Christi selig zu werden gleicherweise wie auch sie."
" But we believe that through the grace of the Lord Jesus Christ we shall be saved, even as they."
Saksankielisessä tekstissä on Jeesuksen Kristuksen armo ja myös englanninkielisessä tekstissä.
Ilm. 22:21
"Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Amen."
Saksa "Die Gnade unsers Herrn Jesu Christi sei mit euch alien! Amen."
Englanti: "The grace of our Lord Jesus Christ be with you all. Amen."
08.08.2023 19:05
Olipa perheenpäällä paljon lapsia. Kuinka ihminen voi määrätä toiselle kasteen ? Se on miekkalähetystä, miekalla uhaten käsketään menemään kasteelle. Pakotetaan ihminen uskomaan, vaikka hän ei mielessään usko. Ei se ole oikeaa uskoa, jos vain narraa uskovansa.
Jeesus on tie, totuus ja elämä. Hän on meidän Herramma ja Vapahtajamme. Hän on meidän pelastajamme, Hän meni ristille ja Hänen päällään oli meidän kaikkien synnit ja Jumala tuomitsi ne siellä ristillä. Kun me otamme Jeesuksen vastaan elämäämme, me pelastumme.
08.08.2023 18:47
Apt. 2:39-41 ”Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu. Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta. Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.”
”Jotka nyt ottivat sanansa vastaan, ne kastettiin.” Kuinka vanhana vauva pystyy ottamaan sanan vastaan ? Ainakin minun poikani nukkuivat kasteen ajan, eivätkä ottaneet sanaa vastaan.
08.08.2023 18:36
Lue useampi jae, että tiedät mihin yllöoleva jae kuuluu.
Joh. 13: 14-16 "Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat. Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt. Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei ole palvelija herraansa suurempi eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi."
08.08.2023 18:08
Mitä Pietari tarkoitti, kun hän sanoi: "Kääntykää". Takoittiko hän, että pitää kääntyä länteen, itään, etelään vai pohjoiseen. ? Tietysti siinä on valittavana väliilmansuunnatkin. Tarkoittiko hän, että pitää kääntyä oikealle tai vasemmalle ?
Ap. t. 3: 19 "Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois," Itse ymmärrän sen niin, että ihmisen pitää kääntyä Jeesuksen puoleen ja pyytää anteeksi syntejään.
08.08.2023 16:47
1: Joh. 5: 10-12 ”Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa. Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa. Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.”
08.08.2023 16:30
Eipäs valehdella.
08.08.2023 16:02
Miten on siinä tapauksessa, missä isän seksuaalinen suuntaus kohdistuu omaan tyttäreen ? Miten on siinä tapauksessa, kun miehen seksuaalinen suuntaus kohdistuu lapsiin ? Ovatko he syntyneet sellaisiksi ? Ovatko he syntymässä jo saaneet tämän suuntauksen ?
06.08.2023 15:30
9 / 59