Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

279

1. Heti+ensimmäiseksi+-+lue+ensimmäinen+kappale+aikaisemmasta+kirjoituksestani.Ei+minulla+ole+pätemisen+tarvetta+yms.+Tähänkin+voin+todeta+myös+salaliittouskovaisten+kestävän+hyvin+huonosti+vastaväitteitä,+kuten+aiemmin+olen+kirjoittanut.Yhtäläisesti+voin+syyttää+salaliittolaisia+pätemisestä+ja+omien+aatostensa+julkituomisista,+näin+en+ole+tietääkseni+tehnyt.Esimerkkisi+Pfizerista+on+tyypillinen+salaliittoöyhötys,+jolla+syyllistetään+jokainen+suuryritys+(en+mitenkään+puolusta+lääkefirmojen+rötöstelyä).+Periaatteessa+salaliitot+perustuvat+vahvasti+Göbbelsmiin,+jolla+pyritään+tuomaan+yksi+esimerkki+asiasta+x+ja+luoda+mielikuva+kaikkien+muidenkin+olevan+syyllisiä+tai+salaliiton+takana.+Niin,+jokainen+voi+hakea+tietoa+salaliitoista,+mutta+melko+moni+salaliittolainen+hakee+vain+vahvistusta+omille+uskomuksilleen+-+tämän+kaiketi+ymmärsit?+Eipä+tarvitse+lukea+kuin+tätä+palstaa+tai+muita+vastaavia,+niin+havaitsee+kuvaamani+ilmiön,+jossa+kumottu+salaliittoväite+on+uusin+perustein+täällä+tai+muilla+saiteilla+jonkin+ajan+kuluttua.Pakko-oireisuus+ilmenee+siinä,+että+oma+maailma+pyörii+salaliittojen+ympärillä.+Ilmiö+on+aivan+sama+kuin+olisit+päihdekierteessä+-+koko+maailmasi+pyörii+yleensä+yhden+asian+ympärillä.Sen+varmasti+ymmärrät+etten+voi+avata+ammatillisa+keskusteluja+täällä,+mutta+esimerkiksi+elektroninen+häirintä,+vainoaminen+valtion+taholta,+salakuuntelu,+seuraaminen+ihmisten+toimesta+-+eli+samoja+asioita,+joita+täällä+pyöritetään,+ovat+kohdanteita.Muutamana+viime+kuukautena+on+ilmestynyt+oivallisia+kirjoja+salaliitoista+eri+kielillä.+Suomeksi+ainakin+kaksi,+kannattaa+lukea.
  2. Ammatillisesti+voin+myös+todeta,+että+littumaahan+uskovien+päätä+ei+yleensä+käännetä.+Itsekin+olen+näihin+juttuihin+vastannut+testausmielessä.+Vastaukset+ovat+olleet+odotetun+kaltaisia.Salaliitoista:Tyypillisesti+salaliittoihin+uskovilla+on+pakko-oireinen+tila,+jossa+on+vain+heidän+oma+piirinsä+ja+siihen+liittyvä+salaliittouskonto.+Huomioitavaa,+että+yhdellä+uskovalla+voi+olla+myös+useita+toisia+piirejä+eri+salaliittojen+ympärillä.+Painotan,+että+uskonnolla+tarkoitan+nimenomaan+salaliittouskontoa.Olen+työssäni+keskustellut+melkoisen+monen+salaliittoihin+uskovan+kanssa+eikä+muutosta+yleensä+tapahdu,+vaikka+kirjaimellisesti+todentaa+salaliiton+olemattomaksi.+Tilanteessa+syntyy+hämmennys+ja+hiljaisuus,+mutta+seuraavalla+kerralla+on+jo+uusi+selitys+miksi+salaliitto+x+on+todellisuutta.+Yleisesti+jätän+asian,+enkä+keskustele+aiheesta+tai+ota+sitä+esille,+ellei+ole+kyse+henkilön+tai+jonkun+toisen+vaaraan+saattamisesta.Salaliitoihin+uskovat+muodostavat,+jo+aiemmin+mainitut,+piirit,+joissa+asusteleva+tuntee+omaavansa+salaista+tietoa,+jota+ei+ole+”taviksilla”,+eivätkä+he+sitä+saa,+koska+eivät+ole+erityisiä.+Tällä+voi+olla+hyvinkin+traagisia+seurauksia,+kuten+täydellinen+elämän+kapeutuminen,+ongelmat+työssä+ja+opiskelussa+sekä+perheessä.+Luopuminen+salaliittopiiristä+on+verrattavissa+avioeroon+tai+päihteiden+käytön+lopettamiseen,+koska+ns.+kaveri+häipyy+vierestä+ja+tyhjä+kohta+pitää+täyttää+jollain+muulla+-+tämä+on+monelle+pelottava+tilanne,+eikä+salaliitopiiristä+uskalleta+luopua+psyykeen+taistellessa+vastaan.Seuratessa+salaliittosivustoja,+niin+salaliittojen+lista+on+ääretön.+Kaikesta+tavanomaisesta+asiasta+saadaan+salaliitto,+joko+siihen+todella+uskomalla+tai+luomalla+salaliitto+trollauksella/provolla.+Esimerkiksi+suuren+yhtiön+johdon+kokous+katsotaan+salaliitoksi,+koska+siitä+ei+anneta+tarkkoja+tietoja+tai+väitetään+fysiikan+olevan+väärässä,+mutta+ei+anneta+omaa+vastinetta.Salaliittoihin+uskovat+myös+muut+kuin+psyykkisistä+ongelmista+kärsivät,+tämä+on+välillä+hämmentävää,+etten+sanoisi+käsittämätöntä.+Hyppään+näiden+aiheiden+yli+työssä,+jos+ei+ole+kyse+asiakassuhteesta+ja+siviilissä+välittömästi,+koska+en+halua+hukata+aikaani+olemattomien+asioiden+vääntämisessä.Merkille+pantavaa+salaliittolaisten+kanssa+keskusteltaessa+on+heikko+yleissivistys+ja+huono+itsetunto+(ei+aina).+Nämä+yhdessä+ja+erikseen+psyykkisten+vaikeuksien+kera+aiheuttavat+kaaoksen+henkilön+mielessä+ja+toiminnassa..+Mainittujen+seikkojen+johdosta+hyvä+puhuja+ja+manipuloija+saa+useat+ihmiset+mukaan+kertoessaan+sen+ja+sen+olevan+salaliitto.
  3. Aivan+ensimmäiseksi+itselläni+on+myös+pitkäaikainen+kokemus+tuilla+sinnittelystä.+Herkkua+ei+ollut,+joten+ymmärän+tilanteesi+täysin.+En+voi+ottaa+mitään+kantaa+tukirumbaasi+ja+hylkyihin,+sen+varmaan+ymmärrät.+Ongelmana+on+todellakin+pienen+lisätulon+aiheuttama+sotku+Kelan+kanssa+-+tai+oikeastaan+syy+on+lainsädännössä,+joka+on+pahasti+pielessä.Henkilökohtaisesti+olen+sitä+mieltä,+että+esimerkiksi+työttömän+ansaitsema+lisätulo+tulisi+laskea+korvauksen+päälle+lineaarisesti,+jolloin+korvaus+vähenee+tasaisesti+tulojen+noustessa,+nämä+suhteutettuna+pakollisiin+menoihin.+Näin+ollen+hyppäyksiä+ei+synny+ja+tule+kuukausien+karensseja+yms.+Vastaavasti+sama+toisin+päin,+tulojen+pudotessa+korvaus+kasvaa.+Toki+näissä+on+aina+oletuksena+se,+että+työn+pitää+kanattaa.+Hiukan+sovelletun+päivärahan+mallia.Ilmeisemmin+sinulla+on+ymmärettävää+katkeruutta,+kun+jouduit+tuollaiseen+myllyyn+vanhempien+hoitajien+kanssa.+Heiltä+erittäin+epäasiallista+ja+tuomittavaa.+Omien+opiskelijoideni+kohdalla+monella+oli+vastaavia+kokemuksia+eri+paikoista.+Palkoista+ei+kannata+kinastella,+joillakin+on+suuremmat+tulot,+mutta+peruspalkka+on+se+jota+verrataan.+Mitä+tulee+ostamisiin+ja+ravintolassa+syömiseen,+niin+jokainen+voi+käyttää+rahansa+mihin+haluaa,+eivätkä+mainitsemasi+asiat+vaadi+massiivisia+tuloja.+Monella+vilahtaa+luottokortti+ja+maksun+aika+tulee+joskus,+tämä+on+yleinen+ilmiö+jokaisessa+ihmisryhmässä.+Vanhat+sanonnat+pitävät+paikkansa:+eivät+ne+pienet+tulot,+vaan+suuret+menot+tai+ruhtinaan+tulot+mutta+suurruhtinaan+menot.Sen+verran+tulotasosta,+että+pääkaupunkiseudulla+ovat+vuokrat+melkoisia+ja+jos+vielä+olet+yksinhuoltaja,+niin+ei+paljoa+pullistella+lompakon+kanssa.Mielensairauksia+on+kaikilla+ihmisryhmillä,+syyt+ovat+moninaiset,+jota+on+turha+tässä+luetella.+Duodecimin+sivusto+on+hyvä+paikka+tutkailla+näitä+asioita.Raskasta+työtä+on+monenlaista+-+itsekin+tehnyt+nuorena+fyysisesti+todella+raskasta+työtä.+Omien+kokemusteni+perusteella+psyykkisesti+raskas+työ+verottaa+yhtäläisesti+kuin+fyysisesti+raskastyö.+Ihminen+on+kokonaisvaltainen+eläin,+joten+kaikki+vaikuttaa+kaikkeen.Kommentit+tulivat+vähän+huonossa+järjestyksessä.
  4. Tjaa,+melkoisen+monella+on+tarkka+käsitys+hoitajien+palkoista!+Kannattaa+tarkistaa+TESin+mukaiset+palkkaukset+ja+vaikkapa+katsastella+verotiedot,+jotka+ovat+Suomessa+julkisia.+Hämmästys+on+varmasti+melkoinen+-+ei+siellä+näy+jättituloja.+Helposti+3500+-+4000€+on+täyttä+puppua.+En+tunne+ketään+kollegaa,+joka+moista+palkkaa+nauttisi+hoitajan+työstä+ilman+suuria+lisiä.+Kannattaa+muistaa+aina,+että+ilmoitetut+palkat+ovat+TESsin+mukaisia+ja+erot+ovat+pieniä.+Erikoistumien+nostaa+palkkaa+ja+mahdollinen+esimiesasema,+jolloin+lisät+myös+katoavat+lähes+kokonaan.En+tiedä+mistä+koulutusajat+tempaisit,+mutta+lähihoitajan+koulutus+ei+todellakaan+vie+kolmea+vuotta+kuin+erityistilanteissa.+Normiaika+on+kaksi+vuotta+ja+aikuisopiskelussa+selviää+useimmiten+1,5+vuodella,+koska+näissä+koulutuksissa+on+paljon+hyväksilukua,+henkilön+taustojen+mukaisesti.Olet+siis+sitä+mieltä,+että+mitään+ei+tarvitse+maksaa+työstä,+jonka+osaajia+sinäkin+tarvitset+aivan+yhtäläisesti+kuin+lääkäriä?+Näemmä+et+taida+paljon+tietää+terveydenhuollon+toiminnoista.+Lääkäri+tutkii+potilaan/asiakkaan+ja+hoitajat+ovat+tässä+mukana+toimien+annettujen+hoito-ohjeiden+mukaisesti,+seuraten+potilaan/asiakkaan+vointia.+Hoitajilla+on+erittäin+suuri+vastuu+tämän+jälkeen,+koska+lääkäri+ei+tapaa+potilasta/asiakastaan+kuin+harvakseltaan.+Sairaalassa+lääkäri+tapaa+useasti,+mutta+muissa+hoitopaikoissa+erittäin+harvoin.Ilkeästi+todeten,+kannattaa+mennä+opiskelemaan+ja+tulla+soster+-puolelle+töihin,+kun+saa+valtavasti+rahaa+tekemättä+mitään!+Näin+vähän+ymmärsin+useista+kommenteista,+että+rahaa+tulee+ovista+ja+ikkunoista.+Töihin+pääsee+keikoille+jo+ensimmäisen+opiskeluvuoden+jälkeen,+jopa+aiemmin.+Siellä+alueella+missä+itse+työskentelen,+on+tällä+hetkellä+auki+satoja+ja+taas+satoja+työpaikkoja,+joten+kipi+kipi+opiskelemaan.Sairaanhoitajia+ja+lähihoitajia+on+huomattavan+paljon+muualla+töissä+kuin+sairaaloissa+kuten:+kotihoidossa,+vanhusten+hoidossa,+päihde-+ja+mielenterveystyössä,+päiväkodeissa,+vammaispalveluissa+jne.+Näissä+palkkaukset+vaihtelevat+huomattavasti.+Palkkaa+nostavat+vuorotyölisät,+joita+ei+kaikille+tule,+koska+kyseessä+on+päivätyö+ja+vain+arkisin.+Sairaalatyössä+palkat+vaihtelevat+myös+yhtäläisesti+nimikkeen+ja+työn+mukaisesti.+Omakohtaisesti+näen+palkkauksen+ohella+yhtä+suurena,+jopa+suurempana,+ongelmana+sen,+ettei+ole+tarpeeksi+työvoimaa.+Massiivinen+palkkapussi+ei+lohduta,+kun+joudun+olemaan+yksin+yövuorossa+kymmenien+sekaisin+olevien+ihmisten+kanssa+-+puukot+ja+puntarit+heiluvat,+tapellaan+ja+uhkaillaan.+Sama+tilanne+on+päivystyksissä+ja+ambulansseissa+-+osalla+väestämme+on+nykyään+päällään+kevyet+luotiliivit,+joten,+niinpä.Esimerkiksi+sairaaloissa+ja+myös+muualla+tulee+hoitovirheitä+ja+läheltä+piti+tilanteita,+koska+henkilökunta+on+erittäin+väsynyt,+on+sitten+hoitaja,+lääkäri,+vartija,+lääkintävahtimestari,+siivooja+-+kaikki+teemme+töitä+potilaiden/asiakkaiden+parhaaksi.+Kukaan+ei+jaksa+tehdä+määrättömästi+12+-+14+tunnin+työputkia,+stoppi+tulee+ja+taas+on+yksi+työntekijä+pelistä+pois.+Itselläni+on+kokemusta+kolmesta+28+tunnin+”työpäivästä”+ja+12+peräkkäisestä+yövuorosta+a’+11+tuntia.+Leppoisasti+tämän+jälkeen+pidin+pari+vapaata+ja+taas+samaan+rumbaan.Vetoaminen+siihen,+että+ihmiset+kärsivät,+kun+ei+ole+hoitajia+on+ikuinen+kiristyskeino,+jotta+mitään+ei+tapahdu.+Näin+päädymme+taasen+tilanteeseen,+jossa+oravanpyörä+jatkaa+pyörimistään.+Järjestelmässä+on+ollut+jo+kymmeniä+vuosia+valuvika,+jota+ei+ole+korjattu.+Miten+korjataan,+siinä+onkin+hyvä+kysymys?Itse+olen+sitä+mieltä,+että+ei+terveydenhuollon+ikiaikainen+palkkaongelma+tule+tälläkään+kertaa+muuttumaan.+Samoin+työilmapiiri-+ja+johtamisen+ongelmat+jatkuvat+siellä+missä+niitä+on.--Tämäkin+liittyy+avauksen+aiheeseen,+hiukan+eri+kulmista+katsoen.Eniten+tämän+aihepiirin+mielipiteissä+harmittavat+terveydenhuollon+kaikkien+ammattilaisten+väheksyminen+ja+osaamisen+mitätöinti.+Tällä+saadaan+aikaiseksi+sitä+mitä+ei+pitäisi+eli+alalle+ei+saada+opiskelijoita,+joten+ongelmat+vain+pahenevat.+Tilanne+on+sama+kaikilla+oppiasteilla,+vaikka+lääkikseen+on+hakijoita,+mutta+liian+usea+lääkäri+iskee+hanskat+tiskiin+ja+lähtee+toisiin+tehtäviin+tai+palaa+loppuun;+liian+vähän+väkeä+töissä+ja+joutuu+tekemään+töitä,+joihin+ei+ole+koulutusta+tai+osaamista.Otaksun,+tämän+ja+useiden+muiden+keskustelujen+pohjalta,+tehdä+johtopäätöksen,+jossa+kova+kritiikki+johtuu+kirjoittajien+mielestä+saamasta+huonosta+hoidosta,+jolloin+lääkäri/hoitaja/terapeutti+ei+ole+toiminut,+kuten+henkilö+itse+lähes+vaatii.+Ei+saada+lääkkeitä,+joita+henkilön+mielestä+pitää+saada+tai+toisin+päin+ei+oteta+lääkkeitä,+joita+todella+pitää+käyttää+yhdessä+muun+hoidon+kanssa.+Tämä+sirkus+työllistää+koko+terveydenhuollon+ketjua+ja+rasittaa+vähäistä+työväkeä.+Kruununa+on+valitus+potilasasiamiehelle,+joka+ottaa+vastaan+henkilön+x+valituksen+numero+25+-+ja+sirkus+jatkuu.Avasin+hiukan+asian+eri+puolia+ja+tarkoituksellisesti+omien+kokemusteni+kautta.
  5. Oman+työni+palkkaa+ei+voi+kehua+millään+muotoa,+sillä+toimin+todella+kentällä+ihmisten+parissa,+jos+tämä+asia+kiinnostaa.+Teen+myös+työtä,+josta+ei+makseta+mitään+-+tämä+on+eläkeläistyöntekijän+etu.Itse+en+ole+lääkäri,+mutta+ei+kaikkia+ihmisiä+saada+ns.+kuntoon+-+tämähän+on+silkka+mahdottomuus,+kyllä+sinä+sen+itsekin+tiedät.+Melkoinen+osa+ihmisistä+paranee+kokonaan+tai+osittain+eli+työkyky+palautuu.Väärä+väittämä,+en+luokittele+ihmisiä+hulluiksi.+Sanaa+hullu+en+edes+käytä+millään+muotoa.+Ihmisillä+on+psyykkisiä+sairauksia,+ei+heitä+saa+sanoa+hulluiksi.+Tartuit+kaiketi+kiinni+kohtaan+kolme,+jossa+totesin+mielen+kehittämästä+vainosalaliitosta+ja+sen+vaaroista.+Nämä+ovat+vaarallisia,+niihin+ei+pidä+sekoittaa+esimerkiksi+tilannetta,+jossa+ex-puoliso+vainoaa+ja+kiusaa.+Tästä+voi+olla+seurauksena+vainoharhoja,+jotka+jatkuvat+lopun+elämää.Täällä+on+havaittavissa+aina+silloin+tällöin+kirjoituksia,+jossa+kirjoittaja+kertoo+kuulevansa+ääniä+ilman,+että+lähistöllä+on+ketään.+Kyseessä+ovat+henkilön+sisäiset+äänet,+jotka+kehittyvät+aivoissa.+Tähän+on+saatavissa+apua+ammattilaisilta+sekä+vertaistuesta.+Lääkitystä+käytetään,+mutta+pyritään+siihen,+että+ääniä+opetetaan+tottelemaan+henkilöä,+joka+kuulee+mainittuja+ääniä.+Tilanne+on+vakava,+mikäli+äänet+ovat+uhkaavia+itselle+tai+muille.+Päihteet+ovat+erittäin+suuri+riski+näissä+tilanteissa,+koska+aggressio+kasvaa+helposti.Toinen+asia,+jonka+olen+havainnut+olevan+esillä,+on+elektroninen+häirintä+ja+ihmisten+ohjaaminen+kuin+zombeja.+Ei+ole+mahdollista,+vaan+kyseessä+on+mielen+luoma+harha+-+muistakaa,+tämä+asia+on+henkilölle+totisinta+totta.Tyypillisesti+henkilö,+joka+tuntee+itsensä+vainotuksi,+ryhtyy+seuraamaan+ympäristöään+väärällä+tavalla,+eli+olettaa+tavanomaiset+asiat+vainoksi/seuraamiseksi.+Esimerkiksi+vartijan+oletetaan+”kyttäävän”+juuri+minua,+vaikka+näin+ei+ole.+Tässä+tilanteessa+henkilö+voi+toimia+epäloogisesti,+jolloin+vartija+todellakin+seuraa+mainittua+henkilöä.+Ja+soppa+on+valmis.Onkohan+nyt+niin,+että+tämä+kirjoituksesi+kohdentuu+kaikkiin+ihmisiin,+jotka+ovat+opiskelleet+mitä+hyvänsä+alaa?+En+oikein+muutoin+oivalla+vuodatusta.+Lisäksi+ihmettelen+vihaa+armeijaa+kohtaan,+tämä+on+todella+tullut+tutuksi+kommenteissasi,+ei+sitä+kannata+toistaa.+Joskus+muistaakseni+kysyin+syytä+vihaan?P.S.Olen+itse+kokenut+harhaisuustiloja,+kuten+nähnyt+ja+kuullut+harhoja+-+syynä+oli+silloin+rankka+päihteiden+käyttö+(18+vuotta+sitten).+Näin+ollen+voin+tunnistaa+tällaisten+ihmisten+tunteita,+joilla+on+harhoja+ja+psyykkisiä+sairauksia.+En+tietenkään+voi+tietää+miltä+heistä+tuntuu,+tunteen+tunnistan.
  6. Näin+yleisellä+tasolla,+niin+kannattaisi+pohtia+sitä,+että+ovatko+kirjoitukset+millään+muotoa+tästä+maailmasta.+Täysin+perättömiä+väitteitä,+joilla+ei+ole+minkäänlaista+pohjaa+mihinkään+todellisuuteen.Olen+seuraillut+ammatillisessa+mielessä+eri+saittien+keskusteluja+ja+todennut+niiden+olevan+pääsääntöisesti+ala-arvoisia,+perustuen+illuusioihin,+häirintään,+nimittelyyn+ja+täysin+perustelemattomiin+sekä+todistamattomiin+väitteisiin.Tyypillisesti+kirjoittajat+linkittävät+”oikeille”+sivustoilla,+joilla+ei+ole+todellisuudessa+mitään+arvoa.+Henkilöt+elävät+omassa+pienessä+kuplassaan,+jonka+olettavat+olevan+maailman+pelastus,+mutta+eivät+huomaa+sitä+ongelmaa,+että+yleistä+kiinnostusta+ei+ole.Ajatellen+salaliittoja,+niin+salaliittogeneroijien+kannattaa+miettiä+todellisuutta+ja+siirtyä+pois+epätodellisuudesta.+Usein+heillä+on+kyse+psyykeen+ongelmista,+syrjäytymisestä+sekä+minä+minä+-persoonasta,+joten+siirtyminen+todellisuuteen+ei+usein+onnistu,+ikävä+kyllä.Ammatillisesti+olen+havainnut+salaliittojen+syntyvän+mm.+siitä,+että+ihminen+xxx+ei+saanut+juuri+sitä+palvelua+yhteiskunnalta,+jota+hän+vaatii.+Tämä+xxx+ei+vain+muista+mainita,+että+kyllä+sai+palvelun+täysin+lakien+ja+asetusten+mukaisesti,+mutta+palvelu+ei+kelvannut,+joten+kyseessä+on+salaliitto+häntä+kohtaan.Tämän+jälkeen+xxx+saattaa+generoida+käsittämättömän+oikeusrumban,+josta+on+tuloksena+xxx:lle+melkoinen+lasku,+jonka+maksaa+tietenkin+yhteiskunta.+Lakiin+on+onneksi+tulossa+muutoksia,+joissa+on+melkoinen+sorvaaminen,+jotta+asialliset+valitukset+pääsevät+läpi.Summa+summarum:Kannattaa+pohtia+itseään,+jos+on+siinä+ajatusmaailmassa,+että+yhteiskunta+on+aina+minua+vastaan+ja+jokainen+valtamedia+on+väärässä.+Onkohan+peiliin+katsomisen+paikka?+Kuten+aiemmin+totesin,+usealle+tämä+ei+onnistu+mainituista+syistä.Markku+LahtinenPsykiatrisen+hoidon+asiantuntija
  7. Jaa+jaa,+en+ole+vieraalla+alueella,+silä+olen+sattumalta+tehnyt+it-+ja+elektroniikkatöitä+noin+20+vuotta+(teen+joskus+vieläkin).---Painovoima+on+todistettu,+eri+asia+on+jos+ei+ymmärrä+matematiikka/fysiikkaa,+sille+ei+voi+mitään.En+siis+saa+millään+muotoa+kaavoja+(kiusaan+asiasta+edelleen).+---Kerro+miten+mastot+toimivat,+kun+reppujuoksen+Saharassa+tai+veneilen+Atlantin+yli+ja+käytän+paikannusta+omassa+kotimaisessa+urheilukellossani?+Voin+aivan+henkilökohtaisesti+todeta,+ettei+ole+mastoja+eikä+muitakaan+pömpöösejä.Lisäksi+tiedoksi,+että+esimerkiksi+vaikkapa+1980-luvulla+ei++ollut+merikaapeleita+(valo+sellaisia+ei+olut+käytännössä+laisinkaan)+kuin+nimeksi+ja+silti+näimme+suoria+tv-+lähetyksiä+vaikkapa+Etelä-Amerikasta.+Arvaa+miten+ne+tulivat+kotiini?Hmm,+ja+en+saanut+vastausta+koskaan+myöskään+kysymykseeni+siitä,+että+miten+mastojen+avulla+välitetään+sadat+ja+sadat+tv-kanavat+mastoista+toiseen?+Ilmateitse+moinen+ei+onnistu+(ei+riitä+mikään+taajuuskaista),+eikä+maahan+ole+kaivettu+minkäänsorttisia+kaapeleita.+Lisäksi+tähänkin,+miten+näen+näppärästi+n+1+televisiokanavaa+Atlantilla,+Saharassa,+Tyynellä+valtamerellä?+Kannataa+perehtyä+hiukan+fysiikan+saloihin+ja+ottaa+laskutikku+(laskin+käy+myös)+käteen+ja+tehdä+muutamia+laskelmia.---Olen+seuraillut+salaliittosivustoja+ja+havainnut+selkeästi+sen,+että+esimerkiksi+fysiikan+lakeja+vastaan+väittävät,+eivät+ymmärrä+niistä+mitään,+joten+en+ovat+tietenkin+väärin+(sic).++Selkeästi+on+havaittavissa+väitteet+asian+x+ja+y+olevan+salaliitto+sielä+ja+täällä,+mutta+itse+ei+ole+käyty+paikan+päällä+-+uskotaan+jotain+kummajaissivua,+jonka+pitäjä+on+kukalie+guru+kuusta.Maapallon+ympäri+pääsee+kätevästi+lentäen+ja+laivalla,+joita+lähtee+melko+monesta+paikasta.+Laivareissu+odottaa,+kunhan+työkiireiltäni+ehdin+-+kestää+noin+9-12+kuukautta.+Mukaan+pääsee.Noh,+tämähän+on+vain+hassuttelua+-+kukaan+ei+voi+olla+niin+hassu,+että+uskoo+tietopisteen+satuihin:).
  8. Olen+hiukan+ilkeä!Laita+tähän+matemaattinen+malli,+jolla+voin+laskea+auringon+"nousun+ja+laskun".+Lisäksi+olisi+mukavaa+saada+muutama+painovoimaan+liittyvä+laskentakaava+ja+toki+horisonttitutkan+saaman+heijastuman+ilmentymäkaava.+Toivottavaa+olisi+saada+perusteellinen+selvitys+miten++"backscatter"+(radioteknologiaa)+toimii+lituskassa+maassa.Epäammatillista,+mutta+oletan+näitä+littu-+ja+lättyjuttuja+hupailuiksi,+joten+hupailen+itsekin.
  9. Tjaa,+taidat+sekoittaa+satelliitit+esimerkiksi+Vaisalan+kehittämin+ilmakehää+tutkiviin+laitteisiin.+Niitä+jos+löytää,+niin+saa+todennäköisesti+pienen+pennosen.Minulla+ei+ole+minkäänlaista+todistamisen+taakkaa,+vaan+heillä,+jotka+väittävät+tässä+asiassa+vastaan.+Kannattaa+edes+hiukan+miettiä+heliumpalloja,+niitä+pitää+olla+aivan+tolkuton+määrä+ympäri+maapalloa,+jotta+nykyinen+reaaliaikainen+kuvannus+mahdollistuu.Mikäli+olet+matkustellut+maailmalla+ja+lentänyt,+niin+jossain+vaiheessa+näihin+palloihin+pitäisi,+kuvaannollisesti,+törmätä.+Kannattaa+myös+mennä+katsomaan+kaukoputkella+(ei+tarvitse+olla+kovin+suuri)+ja+havainnoida+ylitse+suhahtavia+satelliitteja.Pohdintaa+vielä+lisää.+Olen+Saharassa+tai+veneilemässä+Tyynellä+valtamerellä+ja+paikannan+itseni+näppärästi+ranteessa+olevalla+kotimaisella+urheilukellolla.+Kerro+miten+tämä+onnistuu+(siis+matemaattisesti)+noin+alle+metrin+tarkkuudella.+Tiedoksi+sekin,+että+kohtuulliseen+tarkkuuteen+vaaditaan+vähintään+kolme+lähetintä+(kolmiomittaus).Miten+voin+katsella+n+1+televisiokanavaa+lautasantennilla+oleskellessani+vaikkapa+Tyynen+valtameren+saarella,+veneessä/laivassa+valtamerellä,+Lapin+korvessa+taikka+suurilla+järvillä+(USA)?+Ei+näy+palloja+eikä+minkäänlaisia+mastoja.+Villi+arvaukseni+on,+että+heliumpalloja+ja+vastaavia+epärelevantteja+asioita+suoltavat+he,+joiden+fysiikan+ja+matematiikan+ymmärrys+on+hyvin+heikko.---+Ammatillinen+tekstiAmmatillisesti+otan+nämä+asiat+siten,+että+on+vain+ihmisiä,+joille+tietyt+asiat+eivät+aukene,+vaikka+näyttäisi+kädestä+pitäen.+Henkilöillä+on+tyypillisesti+minuutta+suojaava+defenssi,+liian+suurten+muutosten+aiheuttamaa+stressireaktiota+vastaan.Nämä+kirjoitukset+ovat+todellisuudessa+aivan+turhia,+kuten+yllä+olevassa+kappaleessa+totesin.+Kuvattujen+aiheiden+kehittäminen+ja+luominen+salaliittoperiaatteella,+on+monelle+hyvin+vahingollista+-+he+uskovat+aivan+mitä+hyvänsä,+jos+asia+on+vain+”valtavirtaa+vastaan”.+Osalla+on+tarve+kuulua+edes+johonkin,+oman+syrjäytymisen+tai+psyykeongelmien+vaikuttaessa+voimakkaasti+käyttäytymiseen.Tiedän+varsin+hyvin,+etten+saa+minkäänlaisia+todennuksia+tai+perusteita,+koska+näin+tapahtui+aiemmin+työssäni+(nyt+on+hiukan+erilainen+työmalli).+Tyypillinen+vastaus+on/oli+”me+tiedämme”,+siis+ketkä+me?Markku+LahtinenPsykiatrisen+hoidon+asiantuntija