Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
darknessin
profiilit
darknessin
darknessin
Vapaa kuvaus
Olen juuri sellainen kuin miltä näytänkin. NOT! . . .
Aloituksia
87
Kommenttia
2144
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"JK: tätä tekstiä ei ole oikoluvulla tarkistettu...."
P.s. Huomasin kyllä sen...
18.03.2025 00:08
Saatanan puoleen
Uskon että muut jumalat on jo siinä vaiheessa kokeiltu
17.03.2025 23:36
Ooo, mahtavaa, ihan oikea kirjailija täällä. Mahdat olla tosi ylpeä itsestäsi. Olet sentään kirjoittanut enemmän kuin yhden tai kymmenen kirjaa. Mitä noin hieno ihminen tekee tälläisellä palstalla, eksyit ihan sattumalta tänne vai?
Tämä onkin minulle ihan uutta tietoa. En todellakaan tiennyt että traktorilla peltoja pitkin ajeleva maajussi tekee samanlaista luovaa työtä kuin kirjailija, maajussi levittäessään lantaa ja kemikaaleja pitkin peltoja ja kirjailija suoltaessaan sitä samaa kirjansa sivuille. Saatan muuttaa nyt pysyvästi käsitystäni kirjailijain ammattikunnasta. Tosin jo olin valmiiksi sitä mieltä että suomalaiset kirjailijat ovat kaikki jotain tervoja tai jääriä tms. , en sellaista roskaa lukisi vaikka pakotettaisiin aseella uhaten.
17.03.2025 23:33
Ei ole pakko, aina voi kirjoittaa paskaa, niinkuin kaikki suomalaiset kirjailijat jo tekevät.
17.03.2025 23:24
Ilmeisesti joistain peleistä voi jopa tienata rahaa, jos tekee jotain kyselyitä tms. Ja tietysti itse tekemällä näitä pelejä tienaa rahaa. Nähtävästi useimmat ihmiset vain menettävät rahaa niitä pelatessaan, joten en näe asiassa minkäänlaista järkeä.
Muille digitaalisesti rajoittuneille lisää tietoa:
"Mobiilipelit tarkoittavat pelejä jotka on pelattavissa mobiililaitteella. Ne voi olla ilmaisia pelejä, tai maksullisia. Mobiilipelit voi myös jaettu ns. online mobiilipeleihin ja offline-mobiilipeleihin"
"Freecash is a legit "get-paid-to" app that really pays out. You can select a variety of tasks, including downloading and playing game apps, answering surveys, watching online ads, signing up for websites, and signing up for brand promotions"
17.03.2025 18:29
"" Kutsutaanha ihmisiä esimerkiksi Linnan kutsuillekin""
Menisitkö linnaan jos kutsuttaisiin? Saisit kutsun vaikka arvalla vetämällä tuhansien satunnaisten nimien joukosta tms....
Minä en menisi.
16.03.2025 23:32
Se on sitä nykyajan "äly"puhelinviisautta. Kun se kapula on aina kädessä ja siltä voi kysyä mitä tahansa ja se vastaa sinulle (siis todellakin ääneen), niin eihän sinun itse tarvitse tietää yhtään mitään. Se kapula jopa korjaa oikeinkirjoituksen, nyt oli todettu että nykyajan ihmiset eivät enää osaa kirjoittaa itse sanoja oikein, kun ovat oppineet siihen että älylaite korjaa tekstin heidän puolestaan.
Älylaitteiden kehittäjä tai keksijä Steve Jobbs ei sallinut lapsilleen älylaitteiden käyttöä, eikä antanut heille laitteita. Koska tiesi varsin hyvin miten nuo laitteet vaikuttavat ihmisen älyyn.
Ehkä olet nähnyt niitä videoita missä amerikkalaisilta opiskelijoilta kysytään yksinkertaisia kysymyksiä joihin he vastaavat täysin väärin... aika huvittavia ja joskus vaikea uskoa edes todeksi. Esim. missä ilmansuunnassa sijaitsee meksiko yhdysvaltoihin nähden, vastaus oli "jossain pohjoisessa päin"....
16.03.2025 23:06
Minun huomioni taas kohdistuu siihen että miksi ihmeessä Cruise vaikutti aiheesta yhtään kiinnostuneelta, siis jopa melkoisen kiinnostuneelta tai innostuneelta (ehkä oli taas kokaiinin vaikutuksen alaisena). Miksei vaan vastannut että OK, enpä tiennytkään. Voi toki olla että Cruise säikähti koska tietää itse olevansa mukana niissä netistä löytyvissä filmeissä ja pelkää että joku tunnistaa hänet sieltä....
16.03.2025 21:12
Tuossa on aika iso huomio ja herättää ajatuksia.
Mistä tuli mieleeni että entäs jos tämän henkilön tarkoituksen hakeminen toisista ihmisistä onkin vain sitä että haluaa päästä pätemään tiedoillaan jossain keskustelussa, mutta ei pääse koskaan edes ääneen kun keskustelun aihepiiri ei edes sivua hänen hankkimansa tietämyksen aihepiiriä, vaan kaikki puheenaiheet ovat iltalehden ja naistenpalstan sivuilta.
Kuka silloin on väärässä.... ja onko näillä ihmisillä edes kovin paljoa eroa loppujen lopuksi, muuta kuin se että heidän tietämyksensä aihepiiri on täysin erillainen.
16.03.2025 20:52
Minulla on myös laaja yleistieto mm. historiasta ja hyvin muista monenlaisista aiheista, ja laaja kirjasto ko. aiheista myös. Mutta siitä huolimatta pystyn keskustelemaan lähes mistä tahansa aiheesta jonkin "taviksen" kanssa. Tosin euroviisuista en nyt tiedä mitään, mutta jos tietäisin että niistä tulee keskustelua jonkun tuntemani henkilön kanssa, niin ottaisin niistä selvää ja tekisin analyysin aiheesta jotta voisin muodostaa asiasta mielipiteeni. Sen jälkeen pystyisin vakuuttavasti keskustelemaan myös tuosta aiheesta jatkossa.
Ehkä asetat liian kovia vaatimuksia ihmisille? Suurin osa ihmisistä ei vaan ole sivistyneitä. Ja ne ketkä ovat, ja kenellä on myös muutakin älykkyyttä kuin historian kirjasta luettuja vuosilukuja, osaavat piilottaa sen lukeneisuutensa muilta ja esiintyä tavallisena tallaajana joka ei erotu kovin paljoa joukosta, paitsi silloin jos kuuntelet todella tarkasti mitä hän sanoo, ja lisäksi tiedät itse asioista jotain niin saatat huomata eroavaisuuksia "tavikseen".
16.03.2025 20:47
Ja niin jos sosiaaliset taidot ovat mielestäsi todella kullanarvoisia ja olennaisia elämässä pärjäämiseen, niin voit opetella niitä, voit mennä koulutukseen missä opetetaan juuri niitä taitoja mitä tarvitset, on puhetaidon ja esiintymistaidon opettajia ja kouluttajia. Ei ole pakko tyytyä siihen mitä nyt olet.
16.03.2025 20:31
Voisit alkaa kirjailijaksi, osaat kirjoittaa hyvin ja pitkästi. Kirjailijana saisit olla yksin suurimman osan ajasta, paitsi jos tulisit oikein kuuluisaksi niin joutuisit kiertämään haastatteluissa tms...
16.03.2025 20:29
Jos joku on niin tyhmä ja vajaa että pistää rahansa johonkin peliin (siis mobilipeliin? en edes tiedä mikä se on), niin siitä vaan pistäkööt. Jollain tapaa ymmärrän esim. lottoamisen tm. uhkapelaamisen, olen sitä joskus itsekin tehnyt huonolla menestyksellä, koska siinä sentään on äärimmäisen pieni mahdollisuus rikastua äkillisesti, mutta mobiilipelissä ei ilmeisesti tälläistä mahdollisuutta ole, vai onko?
16.03.2025 20:00
Hieman vaikeaa uskoa tuota näin äkkiseltään, on aivan liian helppoa tehdä tuollainen kuva vaikka alusta asti tekoälyllä.
Pitäisi löytää alkuperäinen nasan julkaisema kuva ennenkuin voi sanoa siitä mitään.
On niistä marsin kuvista toki löytynyt kaikenlaista outoa, rakennuksia, pyramideja ym. mutta nuo ovat ilmeisesti olleet muinaisia, eivätkä asuttuja.
16.03.2025 19:56
Niinpä, unohdin nuo elokuvissa esiintyneet viitteet. Selvästi häntä vaivasi koko elämänsä ajan se mitä oli mennyt tekemään, ja halusi antaa yleisölle vihjeitä siitä elokuviensa kautta. Tosin ei kukaan tavallinen ihminen tuollaisia huomaa, täytyy jo tietää jotain asioista että osaa yhdistää ne. Hän oli hyvin neuroottinen ihminen, eikä kovinkaan moni pitänyt hänestä tai halunnut työskennellä hänen kanssaan. Ehkä vaikeaan luonteeseen oli hyvät syyt, joita ei voinut muille paljastaa. Jo tuollaisen salaisuuden kantaminen koko elämän ajan varmasti tekee melko häiriintyneeksi. Vanhoilla päivillään Kubrickia ahdisti koko kuuasia ja lopulta hän puhui siitä ääneen ihmisille. Tosiaan siinä videolla missä kertoi tästä, niin muistaakseni kuvaaja sanoi että voinko kuvata tämän videolle, ja Kubrick sanoi että siitä vaan, hän ei välitä.
(tämä on nyt siis ihan muistinvaraista, en ole varma yksityiskohdista).
15.03.2025 18:23
Sori, en keskustele vajaaälyisten kanssa.
15.03.2025 18:17
Joo nuo linssit olivat nasalle valmistettuja, järjettömän kalliita Zeiss linssejä, olisiko ollut kuun kuvaamista varten tms. Muistaakseni 50mm ja suurella aukolla. Piti ihan tarkistaa: Carl Zeiss Planar 50mm f/0.7. Tälläisen linssin Kubrick sai nasalta kuvatessaan tuota elokuvaansa jossa iltaisin kaikki tapahtui kynttilänvalossa, vain tuolla linssillä pystyi kuvaamaan pelkässä kynttilänvalossa ilman keinovalaistusta. Kuinka paljon rahaa ja mitä muita etuja Kubrick sai nasalta vielä myöhemmin, kuka tietää, eivät ne asiat ole julkisia.
Vanhoilla päivillään Kubrick alkoi puhumaan sivu suunsa. Vanhoilla ihmisillä aivojen toiminta ei ole enää ihan sitä mitä pitäisi olla, ja näin hän alkoi puhumaan vanhoja asioitaan ääneen, kuten vanhukset usein tekevät, ja joku sai tämän puheen videolle ja julkaisi sen.Kubrick teki viimeisen ja vakavan virheen alkaessaan puhumaan miten oli ohjannut kuukävelyn, ja hieman tämän jälkeen hänet löydettiin sängystään kuolleena
15.03.2025 13:42
Enpä tiedä, en olisi ihan niin varma. Nythän on ollut kyseessä vain pienimuotoinen "sotilasoperaatio" ukrainassa, todellinen sotatilanne voisi näyttää aivan erillaiselta. Silloin ei säästeltäisi kalliita ohjuksia. Kybersodankäyntiä ei ole juurikaan nähty, eikä varsinkaan kaikki järjestelmät lamauttavaa EMP-hyökkäystä. Pari oreshnik ohjusiskua on tehty, ja ne olivat vaikuttavia ja pistivät porukan hiljaiseksi joksikin aikaa. Mitään muuta venäjällä ei ole kuin sotilaallista kykyä ja varustelua, kaikki rahat on pistetty siihen. Samoin kuin pohjois-koreassa, paljon muitakin yhtäläisyyksiä löytyy. Eipä ihme kun p-korea on neuvostoliiton perustama.
Nyt olisi parasta saada aikaan tulitauko, ja jonkinlainen rauha, sitten rakentaa "berliinin muuri kakkonen" ukrainan rajalle ja koko matkalle suomen pohjoiseen nurkkaan asti. Sen jälkeen voidaan sitten neuvotella venäjän kanssa kaikista asioista hieman rauhallisemmalla mielellä...
14.03.2025 23:27
Tuota noin nyt niin.... Siis tuohan on radioamatöörien vanha temppu että heijastetaan kuusta radiolähetys takaisin maahan. Kestää muutamia sekunteja tulla takaisin radioon se lähetys jonka amatööri itse lähettää kuuta kohti. Samoin voidaan radiosignaali lähettää pilviä kohti ja se heijastuu niistä pitkän matkaa jopa maapallon toiselle puolelle. Pitäisi tämä tietää monen ihmisen, ei tuollaisilla tempuilla pitäisi pystyä huijaamaan kovinkaan monia.
-----"ei todellakaan ollut mitään teknologiaa väärentää tuollaista, mukaan lukien se radioliikenne joka voitiin helposti havaita tulevan Kuusta, myös amatöörien toimesta, joista monet olivat itse kolvanneet radionsa komponenteista."-----
14.03.2025 22:58
Tuli mieleen eräässä tv-ohjelmassa näytetty varma todiste kuussakäynnistä, sinne kuuhun oli jätetty heijastin(peili) joka heijastaa siihen kohdistetun laser-säteen takaisin. Ohjelmassa näytettiin kuinka tehokkaalla laserilla lähetettiin laserpulssi kuuta kohti, ja muutamien sekuntien päästä se tuli takaisin. Ja miten se todettiin, siten että konehuoneessa oleva laatikko sanoi "piip" kun se ilmoitti saaneensa laserpulssin kuusta....
Ja nyt vihdoin tämä kuuasia oli vihdoin tieteellisesti varmistettu ja loppuun käsitelty.... Case closed, ei mitään nähtävää täällä enää.
14.03.2025 19:50
2 / 108