Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
darknessin
profiilit
darknessin
darknessin
Vapaa kuvaus
Olen juuri sellainen kuin miltä näytänkin. NOT! . . .
Aloituksia
87
Kommenttia
2148
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
>>>Niin bibo juuh, tarkemmin bibo2, joka vaarallisin bibo.Siihen päälle erittäin vaikea oireinen adhd, Ptsd, assin oireistoa >>
Ok... tästä sitä hyvin näkee ettei koskaan tiedä kenen kanssa täällä kirjoittelee. Itse kunkin pitäisi hyvin ilmeisesti olla varovaisempi siinä mitä sanoo. No, en kuitenkaan ole... en osaa, tai en halua.
Silti yhä väitän että tahtoa käyttämällä pystyy vaikuttamaan omiin mielialoihinsa ja omaan toimintaansa. Siitäkin huolimatta mitä diagnooseja henkilöllä on.
Ei ollut tarkoitus mitenkään hermostuttaa juuri sinua... en ollenkaan tiennyt että olet yksinhuoltaja ja sinulla on poikia. Mutta jos olisin tiennyt, olisinko jättänyt sanomatta sen mitä sanoin. En olisi.
06.05.2024 00:54
Minun on hyvin vaikea ottaa edes selvää kirjoituksistasi, kun joka toinen sana kirjoituksessasi viittaa johonkin tunteeseen. Minun täytyy yrittää näitä tunnesanoja käsittää järjelläni, ja se ei ilmeisesti leikkaa enää kovin hyvin tähän aikaan illasta. Joten suurin osa tekstistäsi on minulle epämääräistä huttua josta en saa selvää. Logiikkani ei vaan pysty tuollaista käsittelemään.
Sen vaan huomaan selkeästi että olet erittäin tunnepitoinen ihminen. Ja se ei nyt sitten ole mikään kohteliaisuus.. Mielestäni tunteellisuus ei ole hyvä elämäntapa, eikä oikea tie kulkea elämän läpi. Tai ehkä se joillekin yksilöille voi olla juuri niin, mistä sitä tietää. Selvästi olet valinnut tuon tien, ja se on sinun oma asiasi, eihän siihen kukaan muu voi vaikuttaa.
06.05.2024 00:45
Sanoisin kyllä että 30 vuotias ei ole minkään alku enää, nainen tuossa iässä alkaa olemaan jo melko vanha, enää kymmenen vuotta hedelmällistä aikaa jäljellä. Yli kolmenkymmenen mennessä alkaa pää sekoamaan monella sinkkunaisella kun tulee kiire.
Hyvin erillainen tilanne kuin miehillä, joilla ei sellaista kiirettä ole (tai siis ei pitäisi olla).
06.05.2024 00:35
No oli, minun viestit kyllä lähtee mutta roskabotin viestit pysyy palstalla yhä.
06.05.2024 00:04
Mielenkiintoista. Jos itse katson tuota ohjelmaa siinä olevien kauniiden naisten takia, niin ei minua yhtään häiritse jos siinä onkin kaksi kaunista naista yhden sijaan. Oikeastaan se on silloin huomattavasti paljon parempi ohjelma...
Sinä varmaankin ajattelet ohjelmasta hyvin eri tavalla kuin minä.
05.05.2024 23:43
Olen paremmassa asemassa elämän muuttuvien olosuhteiden suhteen, esim. kuoleman edessä.
Ja minulla ei ole vaikeita päiviä, on vain tasaisia päiviä. Toki työn määrä vaihtelee päivittäin, ja fyysisesti olen joskus väsyneempi kuin toisena päivänä. Mutta tunteeni eivät ole sotkemassa elämääni, tai vaikeuttamassa sitä.
Ja arkipäiväisten asioiden suhteen myös. Esim. kun kävin tänään suihkussa, en viitsinyt lähteä kytkemään lämpöä päälle kellarista (en pidä lämpöjä turhaan päällä lämminvesivaraajassa), vaan otin kylmän suihkun, koska minulle on samantekevää onko suiku kylmä vai kuuma, kun en reagoi siihen tunteella. Tietysti elimistön reaktio kylmään veteen on tärinä (lihasten supistelu) jolla keho nostaa lämpöä. En sitä reaktiota edes yritäkään säädellä koska seurauksena hypotermia/kuolema.
Esimerkiksi verrattuna sinuun, koska olet kovin tunteva persoona, tarvitsisit lämmintä vettä suihkuun koska se tuntuu hyvältä, ja haluat olosi tuntuvan hyvältä. Joten olisit joutunut käymään kytkemässä lämmön päälle... ok, ei nyt niin iso homma tietenkään..
Mistä tiedät että olet tyytyväisempi tunteiden kanssa? Mihin vertaat sitä?
05.05.2024 23:38
Ei pitäisi sotkea luontoa ja ihmistä keskenään, ja inhimillistää luonnoneläimiä. Sinulla on epärealistinen käsitys luonnosta.
Eläimet syövät omat poikasensa jos muuta ravintoa ei ole saatavilla.
Luonto hoitaa omat asiansa kyllä, ei siihen ole syytä paljoa puuttua. Ainoana poikkeuksena sanoisin vieraslajit joita on tuotu tai jotka ovat tunkeutuneet alueelle mihin ne eivät alunperin kuulu. Esim. pikkuvarpunen, joka on vallannut luonnollisilta linnuilta elinalueita, ne valtaavat pesät, hyökkäilevät muiden lintujen kimppuun jne. Käyttäytyvät kuin rotat, elävät laumoissa, ja huutavat vihaista sanomaansa kovalla äänellään. Itse aion tänä kesänä alkaa hävittämään noita lentäviä rottia, kunhan vaan (jos) tulee aikaa siihen.
Käsityksesi ihmiskunnasta(tai naisten erinomaisuudesta) on väärä, tämä sivistynyt käytös on vain ohut pintakuori ihmisen pinnalla, kuin ohut vaate, ja se lähtee nopeasti pois jos olosuhteet huononevat. Tietyissä olosuhteissa ihmisnaaraat syövät jälkeläisensä, aivan samoin kuin luonnoneläimet tekevät. Tästä on historiassa esimerkkejä olemassa. Ja nykyaikanakin eräät äidit tappavat jälkeläisensä jos kyllästyvät hoitamaan niitä, useita tälläisiä tapauksia on iltalehdessä esitelty. Tai ehkä "kyllästyminen" on väärä sanavalinta mielestäsi, korvaa se valitsemallasi sanalla.
05.05.2024 18:19
Tuollaista kuvailemaasi asiaa ei vaan ole ainakaan maan päällä olemassa.
Kemiallisesti luotujen tunteiden ulkopuolella olevaa "rakkautta" ei ole todistettavasti olemassa. Kaikkia niitä rakkauden tunteita pystytään kyllä luomaan kemiallisilla yhdisteillä, hormooneilla tms. Mutta niiden ulkopuolella ei ole mitään.
Ihmiset sietävät kyllä paljon kaikenlaista, se ei ole osoitus ihmisen kyvystä rakastaa, vaan sietokyvystä. Joskus on vaan pakko tehdä asioita muiden puolesta/vuoksi, se on pakko eikä rakkaus mikä siinä on vaikuttava tekijä.
05.05.2024 17:54
Aikalailla samat joo... ikä, ajokilometrit, onko maalipinta kulunut ja onko paikkailtu, peräkontin tilavuus jne... Onhan se kieltämättä aika samanlaista kyllä.
Et itse huomaa naisissa mitään eroja? Kaikki on yhtä kauniita ja arvokkaita mielestäsi.... Maailma ei vaan toimi niin, vain parhainpia arvostetaan, muut joutaa roskikseen... tai töihin johonkin pimeään ja likaiseen tehtaaseen. Ei tämä minun keksintöäni ole... näin se vaan menee.
05.05.2024 17:49
Minua vaivaa se kun olet niin kovin epävakaa henkilö. Sinulla jatkuvasti mieli heittelee laidasta toiseen, jo yhden viestin aikana, useita kertoja. Tiedän jo tämän vertaisesta keskustelusta että en mitenkään tulisi kanssasi toimeen, en vaan siedä epävakaita henkilöitä. Erittäin rasittavaa olisi olla kanssasi missään tekemisissä (tätä kirjoittelua enempää).
05.05.2024 17:43
Tuosta varsinkaan en pidä yhtään. Nainen löysi jonkun eläimen alkion ja kasvatti siitä rotan kotonaan. Ainakin suomessa on laitonta ottaa luonnonvaraisia eläimiä ja pitää niitä kotona. Hyvästä syystä.
05.05.2024 17:40
Tuosta sinun kettuvideostasi en pitänyt yhtään. Miksi nukkuvaa luonnonvaraista eläintä pitää mennä häiritsemään kesken unien. Tykkäisitkö itse siitä jos kettu tulisi sinua häiritsemään kun nukut. Niin no, mahdollisesti tykkäisitkin... (hankalaa keskustella ihmisen kanssa joka elää täysin eri maailmassa).
05.05.2024 16:54
Pave Maijanen oli kyllä Mestari, kertakaikkiaan. En suomalaista musiikkia kuuntele, mutta P.Maijasen ja E. Kettusen kohdalla teen joskus poikkeuksen. Todellisia mestareita molemmat nuo.
Edu Kettunen - Retki Meren Rantaan
(tosin tuossa Jos Tahdot - biisissä Pave sotkee uskon ja tahdon keskenään... vaikka ne ovat täysin eri asioita, tai vähintäänkin ns. saman kolikon eri puolia)
05.05.2024 16:49
Voisin jopa sanoa niin että lukijat täällä arvostavat varmasti tuota kirjoittamaasi paljon enemmän kuin se kohde jolle tunteesi olivat varattuna.
04.05.2024 23:05
Lisäksi, huomauttaisin että sinun tulisi oikeasti olla kateellinen minulle.... Koska olen huomattavasti paremmassa asemassa kuin sinä, elämän ja kaiken suhteen. Tunteet hallitsevat sinua, kun minä taas hallitsen tunteitani.
Esim. masennuksen takia minun kuuluisi syödä masennuslääkkeitä, mutta lopetin ne varmaan 15 vuotta sitten koska en tarvitse niitä, koska kontrolloin tunteitani itse, en tarvitse lääkettä joka tekee sen puolestani.
04.05.2024 23:01
Niin, ilmeisesti olisi pitänyt selittää tarkemmin oma asiani. En vaan yhtään arvannut että joku voisi tulla surulliseksi siitä jos en tunne mitään, se menee yli ymmärryskykyni.
Olen saavuttanut tämän tilan pitkän aikaa harjoiteltuani. Siis voin kyllä tuntea jos haluan tuntea jotain. Yleensä vaan en halua. Ja jos tunnen, niin vain kontrolloidusti ja ehkä muutaman sekunnin ajan, korkeintaan minuutteja kerrallaan. Esim. musiikkia kuunnellessa tunne on melko tärkeä ominaisuus, muuten musiikki ei tunnu miltään..
Tietysti jos tulee joku äkkinäinen ja äärimmäinen tilanne niin tunnen siinä tilanteessa kyllä. Se on jo ihan selvitymisen kannalta oleellista, tunnereaktio mahdollistaa selviytymisen nopeasti muuttuvissa tilanteissa missä ei ole aikaa miettimiseen. En ole varma pystyisinkö vaikuttamaan tuohonkin reaktioon, en ole varma haluaisinko edes vaikuttaa siihen.
04.05.2024 22:49
Tervetuloa lähemmäksi todellisuutta... kuten sanoit, kaikki on huuhaata.
Nyt voit alkaa etsimään todellisuutta tosissasi kun olet päässyt harhakuvitelmista eroon.
04.05.2024 22:44
Hyvänen aika... mikä logiikka tuossa nyt on. Jos ei tunne mitään niin ei tunne suruakaan, ei voi olla surullinenkaan.
Jaa, vai tarkoitatko siis sitä että sinä tunnet itsesi surulliseksi siitä syystä kun joku toinen ei tunne mitään? Menee yli ymmärrykseni..
04.05.2024 22:35
Kuullostaa tyypilliseltä nuorelta naiselta... tosin on kyllä harvinaisen rehellinen luonnekuvaus.
04.05.2024 22:33
Enpä usko.
04.05.2024 22:30
76 / 108