Vapaa kuvaus

Yhteystiedot: [email protected] Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

662

Kommenttia

7700

1. Porvoon entinen piispa ERIK WIKSTRÖM on kirjoittanut kirjan ILMESTYKSIÄ SAIRASVUOTEELLA.
    Se kertoo GURLI OLENIUKSESTA.
    (Minulla oli joskus tuo kirja, mutta nyt olen sen kadottanut jonnekin)
    Olen muutaman kerran käynyt hänen lapsuudenkodissaan Sipoon Talmassa.

Kirjassa kerrotaan, kuinka Gurli halvaantui jo melko nuorena. Hän joutui Sipoon vanhainkotiin ja oli vuoteenomana vuosikausia.

Hänellä oli ilmestyksen lahja ja Jumala käytti häntä muutenkin monin tavoin.

Yöllä, kun hän ei saanut nukuttua kipujen tähden, hän rukoili paljon.
    Hänen luonaan kävi myös paljon ihmisiä sielunhoidossa.
    Kirjoittipa hän satoja kirjeitä vuosittain.

Hän keräsi jopa huomattavia summia varoja lähetystyölle; hän sai kehoituksen panna yöpöydälleen rahalippaan.
    Koskaan ei Gurli pyytänyt ihmisiä panemaan rahaa lippaaseen, vaan ainoastaan rukoili asian puolesta.

Kun Gurli kyseli Jumalalta, miksi hän ei parantunut, vaikka oli rukoillut sen puolesta paljon, sai hän vastauksen: ” Minä voin käyttää sinua paremmin siinä sairasvuoteella. Minun armossani on sinulle kyllin.” (2. Kor. 12:1-10)
  2. "Myös muiden usko mitätöidään opillisissa keskusteluissa. Lapsikasteen hyväksyvää, joka ei ota kritiikittä vastaan uskovien kastetta, sanotaan ei-uskovaksi, varsinkin kun asia-argumentit loppuvat helluntailaiselta keskustelijalta..."
    ---
    Osuit "naulan kantaan".

Voidaan myös sanoa, ettet ymmärrä näitä opinkysymyksiä, kun et ole täyttynyt Pyhällä Hengellä, etkä puhu kielillä.

Saattaapa joku sanoa ymmärtämättömyyden syyksi aivosairauden (kuten kohdallani on kerran tapahtunut), kun ei suostu uskomaan samalla tavalla.

Jumalan Hengen täyttämä ihminen ei koskaan nolaa toista ihmistä syyttä, vaan hän kirkastaa Jeesuksen Kristuksen syntiemme sovittajaksi.

Oppikaamme Jeesuksen esimerkistä, kuinka hän kohtasi samarialaisen syntisen naisen Sykarin kaivolla (Joh. 4:5-26).
    Kuinka taitavasi ja hienovaraisesti hän keskusteli tuntemattoman naisen kanssa.
    Jeesus ei halveksunut naista, vaan osoitti häntä kohtaan arvostusta.
    Me olemme Jumalan luomia ihmisiä, eikä meidänkään tule ketään halveksua.

Enemmän:
    http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/ut/utjoh04.html
    Lainaan linkkiä:
    "Olisi luullut, että pyhä Jumala syyttäsi samarialaista naista hänen sotkuisista avioliitoistaan ja nykyisestä miessuhteestaan. Hänhän oli epäonnistunut elämässään.
    Kenties juuri siksi hän oli tullut puolelta päivin ja yksin kaivolle.
    Nyt Jeesus väitti, ettei Jumala ollut ensimmäisenä vaatimassa, vaan antamassa.
    Se osoittaa jälleen, että ihmisen suurin onnettomuus ei ole hänen syntinsä eikä epäonnistuminen elämässä.
    Ihmisen suurin ongelma on siinä, ettei hän tajua eikä ota vastaan sitä lahjaa, jonka Jumala on valmis antamaan" (Olavi Peltola).