Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

9

Kommenttia

11831

1. Minua oikeastaan ahdisti uskon aikana kaksi asiaa: Jumalaa ja Jeesusta ei näkynyt, ei kuulunut, ei tuntunut; en kyennyt tekemään mitä Jeesus edellytti, ja Paavalinkin ohjeet esim. avioelämään olivat käytännössä huonoja. Kun siitä kaikesta pääsin, koin suuren vapautumisen.

Mutta ei ns. oma tie ole sen laveampi, kun en tee mitään sen pahempaa kuin ennenkään. En ole silloinkaan, enkä nyt noudattanut käskyä lepopäivästä, enkä käynyt katsomassa vankeja. Muuten elän niin, etten ole harmiksi, vaan enemmänkin hyödyksi muille. Se riittää minulle, ehkä ei kaikille.
  2. TAAS KERRAN Sinähän mitätöit Jeesuksen opetukset sairaiden parantamisesta aivan täysin. Et taida seurata Jeesusta muissakaan asioissa? Oletko myynyt kaiken mitä sinulla on? Vai menetkö Jeesuksen eteen kuten opetuslapset ja sanot: "En minä ole mitään myynyt, koska ei minun tarvitse. Olen ajatellut järjellä". Opetuslapset sanoivat: "Me olemme luopuneet kaikesta mitä meillä oli".

Paavali sanoo: ".. olkoot niin kuin heillä ei vaimoja olisikaan". Ei juuri eroamaan käske, mutta käsitän, että aviomiesten pitää Paavalin esityksestä elää "siitä lähtien" ikuisesti kuin he olisivat ilman vaimoa; vaimon pitää olla kuin ilmaa. Tai kuin siinä olisi joku tuttava, mutta ei suinkaan vaimo.

Olet koko ajan Jeesuksen vastainen: mitä tässä on epäselvää: "uskovat voivat juoda myrkyllistä juomaa vahingoittumatta".? Se ei rajoita asiaa johonkin, vaan voi juoda vahingossa tai miten vaan: juominen ei vahingoita, se on uskovan merkki, joka seuraa häntä.

Nämä eivät varsinaisesti ole "uskon asioita", vaan Paavalin ja Jeesuksen sanoja ja käskyjä. "Parantakaa siellä sairaat" on aika selvä käsky. Jos ei noita miehiä usko, niin ei kai silloin olekaan kyse uskonasioista?

Uskovat ovat tosiaan poteroissaan, kun eivät kykene Raamatun mukaan toimimaan. En itse ollut sen parempi, siksi lopetinkin uskomisen turhana. Olin rehellinen itselleni ja Jeesukselle. Mitään vänkäämistä ei olisi, jos uskovat tekisivät mitä Raamattu sanoo, tai myöntäisivät rehellisesti, etteivät kykene noudattamaan. Nyt menee seli-seliksi.
  3. Minun elämä ainakin alkoi mennä paremmin, kun luovuin uskosta; se ei siis antanut mitään sellaista elämään, josta olisi ollut hyötyä.

Ja minun sisällä on "laki", siis moraaliset asiat, sekä auttamisen palo. Ne ovat olleet sekä hyödyksi, että haitaksi: olen pysynyt köyhänä, kun rahat menevät muualle.

Ja tuo "kuuliaisuus" on aika kinkkinen: kukaanhan ei Suomessa tee mitä Jumala tahtoo ja käskee. Ei kyllä sitkään mitä Jeesus käskee. Eli sinun teoriasi mukaan on vaikea pysyä uskossa.

Jumalan "alkuperäinen" tarkoitus oli todellakin antaa miehelle avuksi eläin, koska "ihmisen ei ole hyvä olla yksin". Mutta se juttu meni pieleen, ja Jumala teki naisen miehelle "avuksi". Mitään parisuhdetta Jumala ei silloin sanonut tarkoittaneensa. Ellei sitten "apu" ole parisuhdetta. Mutta miten se olisi ollut parisuhde eläimen kanssa? Ei mene mun kaaliin.

Tosiasiassa on siunaantunut miehiä ja naisia, ja monenlaisia parisuhteita. Jeesus puhui siitä, voiko mies erota vaimostaan minkä tahansa syyn takia. Ei siis varsinaisesti antanut parisuhdenormeja. Ja saattoi siihen aikaan olla homosuhteitakin, koska ne kiellettiin vasta 1000-kuvulla kristittyjen noustua suureen valtaan. Sen jälkeen 1500- luvulla tuli kristittyjen kautta tämä nykyinen vihkimistapa; virallinen avioliitto.
  4. On tämä kyllä vaikeaa. Miksi se parantaminen on hankala asia? Senhän pitäisi olla uskovan perustoiminta. Uskovan tehtävä ei ole "rukoilla".

Jeesus lähetti 70 ihmistä matkaan Luuk. 10. 1-9 sanoilla: "Mihin kaupunkiin tulettekin, missä teidät otetaan vastaan, ... ja parantakaa sairaat siellä ja sanokaa heille: Jumalan valtakunta on tullut lähelle".

Myös hänen seuraajansa ovat tällaisia Mark. 16:18: "Nämä merkit seuraavat niitä. jotka uskovat: he panevat kätensä sairasten päälle, ja he tulevat terveiksi".

Missä näet. että uskovan pitää rukoilla, ja toivoa parasta? Eli minä olisin kyllä ottanut vastaan, mutta uskovat eivät ole halunneet. Ja sinä sanot: "Ei uskova paranna". Kuinka pitkälle voi itseään huijata ja kuvitella olevansa uskova?

Ja jos olisin "uudestisyntynyt", niin silloin Raamatun sana muuttuu automaattisesti kirjaksi, jota ei voi ottaa toisissaan? Jeesus sanoo. "Jos he juovat myrkkyjuomaa", siis missä olosuhteissa tahansa; ei Jeesus sanout mitään jostain tietystä tilanteesta.

Ja se Paavali. Hän useammassakin kirjeessä sanoo uskovansa maailman jo pian loppuvan ja Jeesuksen paluu on lähellä. Ja siihen tilanteeseen tuli järkevä käsky: "Olkoot TÄSTÄ LÄHTIEN ne miehet. joilla vaimot on, niin kuin heillä ei vaimoja olisikaan".

Miksi nyt ei pitäisi tuota käskyä noudattaa,. vaikka Jeesuksen paluu on paljon lähempänä kuin Paavalin aikaan? Kuinka paljon itseään voi huijata? Rehellisyys itselle ja muille pitäisi olla uskovallekin päivänselvää.

Mutta haluat kääntää sen siihen, että uskovien on jätettävä kaikki; perheet ja talot ja kaikki. Niinhän se Jeesus todella sanoo, eli sekä Paavali että Jeesus ovat sillä kannalla, ettei vaimoista tarvitse välittää. Heidät voi heittää vaikka pellolle, kunhan oma sielu vain pelastuisi.

Ja sinä ja muut huomaatte minun huijaavan itsenäni, ja minä näen teidän tekevän juuri niin.