Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

9

Kommenttia

11831

1. Olet huono lukemaan ja ymmärtämään. Jeesus sanoo, että hänen seuraajansa voivat juoda myrkkyjuomaa vahingoittumatta. Paavali sanoo, että siitä lähtien niiden miesten, joilla on vaimot, on elettävä kuin heillä ei vaimoja olisikaan.

Kukaan ei käske juomaan myrkkyä, mutta jos juo, niin ei siitä mitään koidu, jos on Jeesuksen seuraaja. Olen ollut naisen kanssa aviolittotossa 21 vuotta, mutta ei tullut mieleenkään elää kuin häntä ei olisikaan.

Minulle nuo ovat olleet ongelma, mutta hyvä jos sinä ja muut uskovat sentään noudattavat. Ja olen ollut uskova paljon pitempään kuin ateistina, joten olisi minun toki silloin pitänyt kyetä ihmejuttuihin.

Mutta puolustukseni en ole kenenkään muunkaan ikinä nähnyt "noudattavan Raamattua". Se on siis maailman suuriin vale. Olen joskus pyytänyt kaltaisiasi näyttämään minulle henkilökohtaisesti toteen sanansa. Siis tulla vaikka parantamaan minun sairauteni. Mutta sen jälkeen on tullut hiljaista.

Minä olen rehellisyyden ja totuuden kannattaja, mutta totuuden hetkellä uskoville menee pupu pöksyyn.
  2. "Tuskaasi". Mutta kun minulla ei ole mitään tuskaa. Ja minulle uskonasiat ovat todellakin aivan selviä, ainakin kristinuskon.

Mutta ongelmani oli aikoinaan se, että en kyennyt uskossani tekemään mitään mitä Jeesus sanoo. Siksi luovuin uskosta. Ja nyt on se tilanne, että peilaan nykyuskovia sen kautta; miksi uskoa, jos ei kykene tekemään edes niitä asioita, joita Jeesus sanoi seuraajiensa tekevän Markus 16 lopussa.

Itse tein johtopäätökset, ja tässä vaan katson, että kukaan muu ei näytä reagoivan mitenkään siihen, ettei Raamattua voi noudattaa. Minulle se oli aikoinaan traumaattista, mutta kun tajusin uskomisen mahdottomuuden, niin vapauduin henkisesti aivan valtavasti. Jos Raamattuun ei voi luottaa, niin koko uskolta putoaa pohja.

Eli lähden koko ajan yhä siitä, että teoista uskon näkee. Armon varaan uskovat kuitenkin mielellään heittäytyvät. Siitä on kyse, jos ajatukseni tuntuvat vierailta; siksi minä luovuinkin uskosta, ja te ette. Vaikka te ja minä nytkin teemme ja olemme tekemättä samoja asioita. Katson siis tekemisten kautta. Se ei tuota minulle pahaa oloa enää.

"Torjun" siis sen ajatuksen, että ilman näkyviä tekoja (Mark 16) voisi olla Jeesuksen seuraaja. Siis teidät nykyuskovat. Ja kantani ei ole "heilumista sinne tänne, vaan perustuu Raamattuun ja Jeesuksen sanaan.
  3. Koko ajan viet Daavidin ja Joonatanin siihen, että heidän rakkautensa oli jotain muuta kuin "seksuaalista intohimoa tai suhdetta". Mistä sen tietää, kun Raamattu ei kerro muuta kuin "normaalit" asiat. Minä en osaa johdatella asioita omassa päässäni mihinkään suuntaan. Minulle vain se mitä lukee on se mitä voi ajatella. Eli se niistä, että vasta homona olen kokenut samoin, heteroelämässä en koskaan

Mutta voi ajatella, että omia lapsia rakastaa kuin omaa sieluaan, mutta ei kuitenkaan tee erikseen liittoa, eikä kukaan pidä sitä häpeänä, eikä julista, että lapsen rakkaus on ihanampaa kuin naisen rakkaus. Sinä olet mennyt todella kauas ajattelussa mitä Daavid ja Joonatan olivat.

Sanot, että moniavioisuus oli "ongelma", Minä olen käsittänyt, että vain Salomonille tuli ongelma, minkä Jumala havaitsi. Mutta ei 1000 vaimon takia, vaan kun joukossa oli paljon muita kuin israelilaisia. Ei Jumala pitänyt sitä muuten pahana.

Jaakob ei tosiaan pyrkinyt moniavioisuuteen. mutta lapsensaantiongelma ratkaistiin käyttämällä orjatarta. Ja kuten huomaat, ei Jumalalla ollut siitäkään mitään pahaa sanottavaa. Silloin ei ollut samoja tekniikoita saada lapsia muuta kautta kuin nykyään. Ihminen on ollut aina kekseliäs.

"Toimeentulo oli lujassa", ja sekö se muovasi parisuhteet suuriksi yksiköiksi meidän mittapuun mukaan? Onhan Suomessakin monella tiukkaa rahasta, muttei sitä monikaan ratkaise olemalla kimpassa monen kanssa avioliton tapaisesti. Miksi siis silloin tehtiin niin?

Nämä monet vaimot ja sivuvaimot on Raamatussa kerrottu olleen nimenomaan niillä miehillä, jotka olivat Jumalan suosiossa. Se vaikuttaa siltä, että se on suurikin hyve, jos pitää monia naisia. Jumalahan pitää sellaista luonnollisena; 3. Moos. 18 "Älä makaa kenenkään isäsi muiden vaimojen kanssa". Se on ollut kuin luonnonlaki Jumalankin silmissä.

Ja "Jumalan alkuperäinen tarkoitus" oli antaa miehelle AVUKSI eläimen. Ja kun se ei onnistunut, Jumala teki naisen miehelle AVUKSI: Ei siinä Jumala mistään avioliitosta puhunut. Aviojutut ja parisuhteet ovat siis ihmisten omaa keksintöä.
  4. Aha. No itse en ole varsinaisesti aviossa, vaan rekisteröidyssä parisuhteessa, mutta rakkautta on yllin kyllin. Tosin onhan tämä kuitenkin avioliiton mallinen suhde, eli rakkautta pitääkin olla.

Pettäminen ja seksin perässä juokseminen ei minustakaan ole rakkautta ainakaan puolisoa kohtaan. Sen voin luokitella synniksi ilman mitään ongelmaa. En tiedä miten olen "mennyt metsään". kun en ole vieläkään sanonut, että jollakin on ollut seksisuhde avioliiton ulkopuolella. Sinä olet metsässä, kun panet omat ajatuksesi minun sanoiksi. Mutta Aabrahamilla ja Daavidilla rakkautta riitti laajalle, kun niitä kumppaneita oli enemmän kuin laki sallii.

Siis avioliitto oli laaja käsite. Avioon mentiin pelkän rakastelun seurauksena, joten vaimoja kertyi sitä mukaa kuin naisien kanssa yhtyi. En yhtään ihmettele, jos kaksi miestäkin olisi ollut sellaisessa liitossa, oli se sen verran hurjaa aikaa parisuhderintamalla. Jaakobkin teki lapsia taloon orjattaren kanssa. Rakkaus on Raamatussa laaja käsite; en itse usko, että Jumalan suosimat miehet rakastivat kaikkia vaimojaan ainakaan yhtä paljon, jos ollenkaan. Seksi saattoi olla pääasia.

"Joku kristitty voi uhrata koko elämänsä auttaakseen muita ihmisiä". No niin olen minäkin homo ateisti, että olen pysynyt köyhänä, kun kaikki liikenevä raha on mennyt minua huonommassa asemassa olevien olojen parantamiseen. Mutta se on lähimmäisen rakkautta, ei sellaista kuin tuntee puolisoaan kohtaan, "rakastaa kuin omaa sieluaan".

Joka tapauksessa nuo kaksi rakastivat toisiaan niin, ettei se jäänyt epäselväksi. Sanat puhuvat puolestaan. Saul ei päästänyt Daavidia lähtemään, joten häntä pidettiin siellä kuin vankina? Mutta kyllä hän kuitenkin sieltä lähti useinkin vapaasta tahdostaan. Mutta se mitä Suomen Raamattu sanoo heistä, ei ole sitä mitä minä olen kokenut ja tehnyt kenenkään ystävän kanssa. Mutta olen silti tehnyt ja kokenut ne kaikki asiat nykyisessä Suomessa.