Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

9

Kommenttia

11831

1. Kiitos, Pertsa! Mutta nuo ovat vain tyhjiä sanoja, jotka ei ole toteutuneet. Ihan samoin kuin että emme pysty tekemän suurempia tekoja kuin Jeesuksen sanottiin tehneen. Ne ovat vain sanoja. Noillakaan sanoilla ei ole vaikutusta. En ole ainakaan huomannut elämäni aikana.

Mutta helvett ei ollut VT:n aikana, vasta UT kehitti semmoisen. Kumpaa tässä nyt pitäisi uskoa, ehkä koko VT menee saman tien sitten roskiin. Onhan se pöyristyttävää, että se on meille kuulumaton uskonto , koko VT.

Sitä todistaa sekin, että olet kertonut joidenkin kyvykkäiden ottaneen juutalaisten uskonnosta kristinuskoon sopivat asiat. Yleensä uskotaan koko uskontoon, eikä vain osiin siitä. Sama kuin otettaisiin Koraanistakin jotain, mutta muut kohdat unohdetaan. Mutta on niin paljon outoa kristinuskossa. Tehkää nyt jo kaikkea sitä mitä Jeesus sanoi, että sanat kävisivät toteen vihdoin viimein.
  2. Älä viitsi olla naurettava, Pertsa. Itse olen havainnut, että itse et viitsi ajatella järjellä asioita. Esim. Sodomasta olet ollut sitä mieltä, että homous oli kaupungin synti ja tuhon syy. Et siis ole viitsinyt sen vertaa tutkia sitä asiaa, että ihan Raamatun pohjalta olisit huomannut, esim., että Jumala ei tiennyt mikä Sodoman asukkaita vaivaa, ja tuli tutkimaan asiaa.

Sitten kun kaikki sen kaupungin miehet tulivat Lootin taloa kohti, saamme lukea miesten suusta, että : "tuo yksi on tullut MUUKALAISENA tänne HALLITSEMAAN meitä". Ja sinä et tajua tai viitsi tajuta, että ei tuossa mitään homojen kiimaa ole, vaan vieraita miehiä kohtaan olevaa outoa käytöstä, jota minä en ainakaa tajua. Se selittää, miksi "kaikki miehet" olivat touhussa mukana.

Siksi Jumala jälkeenpäin selitti sodomalaisten synniksi auttamisen puutteen. Ja Jeesus otti Sodoman tuhon esimerkiksi; jos opetuslapsia ei oteta vastaan vieraanvaraisesti johonkin kaupunkiin, niin sen kaupungin käy vielä pahemmin kuin Sodoman. Missään ei puhuta homoista mitään, vaan empaattisuudesta.

Etkä tajua Joonatanin ja Daavidin kohdalla, että toisen isä sanoi: "Näen sinun olevan tykästynyt Daavidiin". Ja raskas syytös perään että Joonatan on häpäissyt sillä itsensä ja äitinsä. Tietäähän sen, kun miehet rakastivat toisiaan kuin omaa sieluaan. Jonkinlainen homous oli siis sallittu, vaikka et selvää sanaa suostu ymmärtämään etkä hyväksymään. Mä ymmärrän rakkausasiat.
  3. Nyt kyllä Pertsa näyttää varsinaiselta sekopäältä. Miten aina väännät asiat ihan toiseksi kuin mä oon kirjoittanut?

Mä ihmettelen, miksi nykymaailmassa ei tapahdu asioita kuten Raamatussa, ja sä sitten otat esille Hebr., jossa kerrotaan 1. Moos 5 tapahtumasta, aivan kaiken alussa, kaukana tästä ajasta. Et sä sillä saa Raamattua todelliseksi nykyaikana tapahtuneiksi asioiksi.

Ja toinen asia, vedit sen siitä, kun sanoin ettei muita ole taivaaseen lentänyt kuin se Elija. Sinun ihminen ei lentänyt, vaan "häntä ei enää ollut, Jumala oli ottannut hänet pois". Silloin ei esitetty taivasta eikä helvett. Ne tulivat siihen toiseen uskontoon, kristinuskoon.

Mielikuvituksen tuotteet (Raamattu) eivät muutu tosiksi sillä, että kerrot mitä Raamatussa tapahtuu. Ne muuttuvat tosiksi, jos jotain tapahtuisi meidän nähden. Milloin tajuat sen? Raamussa toki Jumala oli ilmiselvä koko kansalle, puhui ja näyttäytyi. Nyt Jumala on toisille arvailujen varassa, joten aika pkljon on tämäkin asia muuttunut sitten Raamatun ajan.

Raamattu todeksi on myös sitä, että Jumala olisi kuten Raamatussa esitetään. Siihen asti ne ovat pelkkää mielikuvitusta ilman mitään näkyvää, vain kirjassa tapahtuneita juttuja.