Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

9

Kommenttia

11831

1. Ohoh! Täältähän näin erikoisen asian, että Pertsa myöntää Mavelle tekojen tärkeyden, kuten Jeesus ja Raamattu edellyttää. Minulle sama Pertsa on kieltäytynyt näyttämästä mitään muuta "tekoa" kuin syövänsä vaimonsa myrkkyruokia. Se kuulemma riittää "uskonteoksi".

Jo VT:ssa Jumala käskee ihmisiä TEKEMÄÄN hänen sanansa mukaan. Puheet eivät auta. Eikä kirjoituksetkaan. Ilman tekoja usko on kuollut, taisi Paavali kirjoittaa. Jeesus esitti taivaaseen johtaviksi teoiksi mm. käydä katsomassa siaraita ja vankeja ja auttaa vähäosaisia. Siitä Jumalakin puhui Sodoman yhteydessä. Muuten joutuu todella pahaan paikkaan!
  2. PERTSA. Lähestymme aihetta "Jeesus" eri kantilta. Mä mietin voiko Jeesuksen sanoihin luottaa, vai onko hän vain pelkkä suuruudenhullu tyhjänpuhuja. Sä taas etsit totuutta muilta tahoilta, pidät Jeesuksen jumaluudesta kirjoittaneita luotettavina.

Jeesus sanoi olevansa jumala, ja uskovien tekevän tekoja, joita hänenkin kerrottiin tekevän Raamatun mukaan. Minuun ei tee vaikutusta kirjoitukset, vaikka olisi itsensä Tertullianuksen tai Jesajan, jos niistä ei selvää eikä totuutta saa. Onhan sitä kirjoitettu kaikenlaista, mutta minuun tekee vaikutuksen vain, jos kirjoitukset osoitetaan olevan totta.

Olen luonteeltani sellainen, että minuun ei vaikuta "rakastan sinua" tai "Jumala rakastaa sinua"- sanat. Jos rakkaus ei näy eikä tunnu, sellainen rakkaus ei merkitse minulle mitään. Sama, jos Jeesuksen puheet ovat yhtä tyhjän kanssa ilman konkretiaa.

Raamatussa Jeesus esiintyy, ja sen perusteella uskovat ovat he, jotka voivat todistaa hänet todelliseksi. Jos Jeesukseen uskoo jumalana, niin silloin hänen puheisiinsa pitää uskoa. JEESUS sanoi, että "tulette tekemään suurempiakin tekoja kuin minä". Vesi viiniksi, muutamalla kalalla ruokki yli 10 000 ihmistä, käveli veden päällä, paransi sairaita, tyynnytti myrskyn ym mukavaa.

Mark 16 taas JEESUS sanoo hänen seuraajiensa parantavan sairaita, puhuvan eri kielillä, voivan juoda kuolettavaa juomaa ym. mukavaa. Eli ainoa asia mikä merkitsee Jeesuksen jumaluuden kannalta, voiko hänen puheisiinsa luottaa. Ja siinä vain uskovat voivat olla todisteena Jeesuksen voimasta ja jumaluudesta. Jeesus jätti tehtävät uskoville, kun hän meni taivaaseen. Vaikka kuka kirjoittaisi Jeesuksesta vaikka mitä, ne eivät merkitse, jos Jeesuksen puheet ovat epäluotettavia. Ja ne ovat, ikävä kyllä. Et ole pystynyt todistamaan niitä todeksikaan. Siihen asti Jeesus on mulle pelkkä hörhö.
  3. Niin, PERTSA. Jes 53:12 :Tuon otoksen perusteella voi kuvitella kirjoitetun Jeesuksesta mennessä aikamuodossa, vaikka nimestä ei olekaan tietoa. Jeesus- nimeä ei mainita missään, sellaisen nimeksi piti tulla joku ihan muu. Nimi ei siis täsmää ainakaan. Tosin tuo lause ei täsmää sitten sen kanssa, että Jeesus olisi Jumalan asemassa, vaan "suurten joukossa".Koko ajan jotain on pielessä, mutta ei se sinua näytä häiritsevän.

Ja Matteus 16:13-14 ihmiset pitivät Jeesusta Eliaana, Johannes Kastajana, Jermiaana. Olen ollut jo jonkin aikaa sitä mieltä, että Jeesus oli aikansa jonkinlainen hörhö, joka kuvitteli itsestään liikoja. Hän piti itseään Jumalan poikana, mutta ihmiset eivät.

Perustan tämän ajatukseni siihen, että jos Jeesus olisi todella ollut Jumalan poika, niin hänen sanansa olisivat toteutuneet, ja häneen uskovat tekisivät samoja tekoja kuin Jeesus, kuten kävelisivät veden päällä tai taikoisivat veden viiniksi tai osaisivat ruokkia parilla eväällä tuhansia ihmisiä. Mutta ei sellaista tapahdu. Eli Raamattu ei toteudu, etkö usko tai halua nähdä totuutta?

Ja tuo otoksesi Joh 10 ei todista muuta kuin sen, että Jeesus piti itseään Jumalana. Sitä ei muut hyväksyneet, ja se tulee ilmi heidän "reaktiossaan". Ymmärryksesi on varsin vajavaista, vaikka olet ilmoittanut olevasi älykäskin. Pidät Jeesusta Jumalana, vaikka edes ihailemasi Jesaja ei kerro asiaa niin. Teepä Jeesuksen tekoja, niin todistat Jeesuksen jumaluuden. Helppo homma sulle ! No, eipä sellaista todistusta tulla ikinä saamaan.
  4. En puutu sen kummemmin, mutta PERTSA on pitänyt vanhat lait voimassa niiltä osin, kun ne eivät juuri hänen elämäänsä vaikuta. Ainakaan ne lait, joita olen esittänyt VT:sta, ei ole Pertsalle kelvannut alkuunkaan.

Mutta Pertsa voi kertoa mulle, että kenestä seuraavat Jesaja 53 kertoo, kun ei täsmää Jeesukseen? Olethan kaiken alan asiantuntija. "Ei hänellä ollut kauneutta, ei hahmoa, johon olisimme mieltyneet. Hyljeksitty hän oli, josta KAIKKI käänsivät kasvonsa pois." Tästä ei ole Raamatussa mitään tietoa, ainoastaan, että suuret kansanjoukot olivat häntä kuulemassa ja kyselemässä. Lisäksi Pilatus on kehunut Jeesuksen ulkonäköä hienoksi.

"Herra löi häntä sairaudella." En ole kuullutkaan Jeesuksen olleen mitenkään sairaalloinen. Ja jae 8 kertoo näin: "MINUN KANSANI RIKKOMUSTEN TÄHDEN kohtasi häntä rangaistus." Eli tämä nimetön henkilö, josta ei tarkempaa tietoa ole, olisi ollut vain Israelin kansan pelastaja. Kuitenkin jakeessa 12 Jesaja sanoo, että tuolle jollekin "jaetaan osa suurten joukossa", ei suinkaan jumaluutta. Kuka lukee, kuka lukee vain ne "sopivat kohdat"?