Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

9

Kommenttia

11831

1. PERTSA2010! Eli jos ottaa TULKINNAN, että Markus kertoo oikein, niin ei odotettukaan Jeesuksen paluuta, vaan "Jumalan valtakunnan tulemista voimassaan." Ja Jumala oli pilvessä, ei tullut sen kummemmin. Ja Luukas kertoi, että "tässä seisomassa olevia näkevät "Jumalan valtakunnan". Näkivätkö tosiaan, kun kuulivat pilvestä äänen? Sitten kuitenkin näkivät vain Jeesuksen, Jumalan valtakuntaa ei näkynyt. Tulkintakysymys?

Matteus taas kertoo Ihmisen pojan tulemuksesta. Se ainakin on ihan pielessä, jos sinun tulkintasi tarkoituksesta on oikea. Jeesus ei tullut mistään, kun oli koko ajan mukana! Raamattu on sekava kylläkin, eihän opetuslasten nimistäkään oltu yhtä mieltä! Myönnän, että tuo tarina "tässä seisovat" ei koskekaan maailmanlopun aikoja, mutta tuo esille ottamasi tarina ei myöskään ollut siihen sopiva. Hmm.
  2. PERSA2010. Tässä tultiin taas tähän, että mitkä Jumalan lait ovat voimassa.

Nykypäivänä ei kertakaikkiaan noudeta juuri mitään Jumalan käskyä, jonka sinäkin olet myöntänyt. Edes israelilaiset eivät noudata sen kummemmin, vaikka lait olivat juuri heitä varten. Kuka sitten on "uskossa", jos se riippuu siitä noudatetaanko Jumalan käskyjä? Ei kai kukaan sitten? Käskyjäjän on sadoittain! Suurin osa aivan naurettavia.

Ja sitä olen ihmetellyt, että jos sinun mukaasi jotkut miehet ovat määrittäneet, mitkä kirjoitukset VT:sta kuuluvat meille, niin miksi Jumala ei kyennyt vaikuttamaan Raamatun tekijöihin 390- luvulla niin, että he olisivat jo panneet Raamattuun vain niitä kirjoituksia, jotka Jumala Raamattuun halusi juuri meitä varten? Nyt asia on niin typerästi, että ihmiset määrittelevät ne, ei Jumala.

Siksi Pertsakaan ei noudata esim. sitä, ettei tekisi pyhäpäivänä yhtään askaretta, ei poista pojilta esinahkaa, ei surmaa kurittomia lapsia, ei pidä vain yhdestä langasta tehtyä neuletta, syö sianlihaa, ei pidä naista saastaisena 2 kk tytön synnyttyä, noin niinkuin esimerkkeinä. Ja ne ovat sitä "Jumalan tahtoa", osa ikuisia lakeja, joten miten ne nyt ovatkin jätetty pois! Uskovien pitäisi noudattaa Jumalan tahtoa ilman mukinoita! Ei vain homot!

Toisissa ketjuissa olen huomannut, ettet ole halukas noudattamaan edes Jeesuksen sanoja! Olet todella naurettava ja pöyristittyvä ukko! Ja taivaaseen menossa? Onneksi mun ei tarvitse tulla samaan paikkaan sinun kanssasi!
  3. Varsin heikoilla PERTSA2010 tosiaan on. Voiko olla tottakaan, että vasta "loppupeleissä" näet, oliko uskontosi oikea vai väärä? No, onhan noita uskontoja tosin tuhansia muitakin, mutta voiko edes olettaa kaikkein olevan oikeassa? Ei taida tulla mitään, jos et voi olla varma mistään.

Ei vain ole löytynyt vain sitä yhtä ja ainoaa jumalaa ja uskontoa millään. Israelin Jumalakin keksittiin vasta paljon monia muita myöhemmin, vaikka Raamatun mukaan oli jo maailman alusta asti. Jokin mättää pahasti koko ajan. Teidän Jumalastahan olisi pitänyt kertoa jo heti kun opittiin kirjoittamaan. Mutta jumalat ovat tulleet ihmisille tiedettäväksi toinen toisensa jälkeen järjestyksessä.

"Rangaistusten alkaminen" Italiasta ja Espanjasta, niin, mihin tulkintaan sinä tuon perustat? Nuo VT:n enteet ovat huonolla pohjalla, kun siinä tiedetään ja ennustellaan vain silloisen Israelin lähiseudun asioita. Nykymaailma on Raamatussa aivan tuntematon asia. Ja Jeesus-ennusteet ovat sieltä täältä, välittämättä mihin yhteyteen jesajat ym. olivat kirjoittaneet, pelkkiä yksittäisiä lauseita, jotka tarkoittavat mitä vaan. Kelpaa, vaikka nimetkään eivät täsmää!
  4. LUMINARSKU! Ei voi enää keskustella aiheesta Sodoma, jos käsität miesten puhuneen Lootille, että Loot olisi TULLUT asumaan muukalaisena ja pyrkii hallitsemaan. Loothan oli asunut niillä sijoillaan jo pitemmän aikaa, kun sai maat ja mannut. Nuo toiset olivat äskettäin tulleet ja heidät piti nöyryyttää. Mutta et varmaan käsitä sitäkään, miksi Jumala ei sanonut Sodoman olleen homojen kaupunki, vaan puhui vain tavallisen kaupungin ongelmista.

Eihän nyt minkään järjen mukaan missään kaikki miehet voi olla homoja. Luonnotontahan se kyllä on, jos heteromiehetkin naivat miehiä. Alunperinhän Jumala keskusteli sillä tavalla, että vanhurskaiden määrä Sodomassa ratkaisi kaupungin kohtalon, ei suinkaan homojen määrä. Eli ei Jumala nähnyt homoja syynä kaupungin kurjuuteen missään vaiheessa. Ei ennen eikä sen jälkeenkään Jes 1 ja Hes 16 ja 1 Moos 18. Voisit opetella lukemaan Raamattua kokonaisuutena jonkin asian tiimoilta, ei vain jotain itselle mieluista kohtaa. Järjen käyttö ja luetun ymmärtäminen olisi suotavaa.

Ja Daavidista jo Jonatanista sanon vain, että kaikkea sinäkin yrität väännellä, jos näet heidät vain ystävinä, että Raamattu olisi silmissäsi täydellinen. Onko sinulla noinkin rakkaudellinen suhde edes johonkin ystävääsi? Minulla ei ole, joten en voi uskoa sellaista todeksi. Onhan ystävyys ja rakkaus nyt aivan eri asioita sentään.

Kun homona elämäni sujuu paremmin kuin heterona, en ainakaan tarkoittanut parantuneeni homouden ansiosta. Niin vain sattui käymään. Uskova ex vaimoni yritti rukouksin minua parantaa monestakin vaivastani, mutta tulos oli puhdas nolla. Oma uskoni alkoi rapista pikku hiljaa, kun näin ettei mitään konkreettista koskaan tapahdu. Minä olen vain sellainen, että puheet eivät tehoa, haluan nähdä rakkaudenkin konkreettisina tekoina.