Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

9

Kommenttia

11831

1. Ensin puolustelet Raamattua rakkauden ja armon julistuksen kirjana. Ja sitten korostat, että rakkaus ja armo ei koske homoja, koska Jumala käski surmata heidät.

Kuuleppas nyt. Mun Raamatussa on laskujeni mukaan 44 erilaista kuolemantuomiota Jumalalta, lisäksi Jumala surmasi itse suuria ihmisjoukkoja pahuuden ja syntisyyden tähden, vaikkapa vedenpaisumuksessa. Siinä on mennyt sekä homot, lapset että kaikki muutkin. Tosin Jumala ei erikseen surmannut yhtään homoa. Tiedän, että Raamattua on uudistettu, ja kuolemanrangaistuksia on poistettu, mutta jostain kumman syystä Raamutun uudistajat jättivät miesten kanssa makaavien miesten tappamiset voimaan. Miksikähän ne muut Jumalan tappomääräykset eivät olleetkaan enää sopivia nykymaailmaan?

Mutta jos todellakin sekä Jumala että uuden Raamatun käännöksen tehneet ovat sitä mieltä, niin että jos mä vaikka makaan mieheni kanssa "sillä lailla", niin suostun siihen, että te kivitätte minut kuoliaaksi, että monen homovihaajan haave toteutuu ja Jumalan käskyä noudatetaan.
  2. Varmaan arvasit, että helsinkijokkeri vastaa kyllä! Isänpäivä.....
    "Jumala on ikuinen ja muuttumaton". Sitten hän varmaan yhä vaeltelee pitkin Israelia asustaen teltta-asumuksessa, kuten Jumala Raamatussa sanoo. Tuskin hän tapojaan muuttaa.

"Homous on synti aina ........ enkä saa sekoittaa vain vanhan liiton juutalaisten säädöksiä uuden liiton kansalaisille.... sínun (minun) pitäisi tietää mitkä asiat VT:sta kuuluvat Jeesuksen seuraajille."
    Jeesushan sanoi lain loppuneen Johannekseen, eikä noudattanut kaikkia lakeja, mutta piti esimerkiksi tottelemattoman lapsen kivitystuomion voimassa. Mikä onni, ettei Jeesus sanonut homoista samaa!

Juutalaiset olivat Jeesuksen kanssa ihmeissään, kun Jeesuksella ei ollut selkeää linjaa, mitä lakeja noudatetaan ja mitä ei. Mutta onneksi "aika aika" tietää paremmin, kun sanoo homouden olevan synnin aina ja ikuisesti. Muu onkin varsinaista sekametelisoppaa. Mutta joka tapauksessa ne kaikki VT:n lait olivat vain ja ainoastaan israelilaisille. Se asia on sanottu Raamatussa melkein joka toisella sivulla.

Jos sinusta "aika aika" tuntuu, että mä sekoilen liiton asioissa ja säädöksissä, niin paha juttu. Itse olen ihmetellyt muita, kun heille ei tunnu kelpaavan vanhasta liitosta kuin se homous. Kaikki muu kuuluukin saman tien siihen "vanhaan" eli hylättäväksi! Siksi kirjoitinkin, että olisi parempi tehdä jo uusi Raamattu, joka kelpaisi ihmisille paremmin ja sopisi paremmin meidän ajan Suomeen kuin tuhansien vuosien takaiseen Israeliin. Ja sanot Jumalan tienneen minkälaisia LOPUN AJAN ihmiset ovat. Kyllä Jumala tiesi minkälaisia olivat myös ALUN AJAN ihmiset, kun olivat niin pahoja, että heidät piti surmata vedenpaisumuksella.
  3. Nyt vasta havaitsin tarkemmin, "Paavalilla ohjeistusta, mikä on oikea tapa elää". Ja kaikki naisethan niin riemumielin noudattavatkin tuon puolijumala Paavalin ohjeistusta? Vai onkohan tahallaan väärinymmärretty, että naisilla on oltava päähine rukoiltaessa. Mainio ohje on sekin, että naiset eivät saa suutansa avata seurakunnan tilaisuuksissa, vaan vasta kotona nainen saa miehensä kanssa keskustella uskonasioista.

Ja Paavalin ohje esim. 2. Kor 7: 14-18, hän on siteerannut VT:ta väärin. Paavali kirjoittaa, kuinka uskovien ei saa olla tekemisissä uskottomien kanssa, ja lainaa VT:stä, että ei saa koskea saataiseen. Mutta kun ei se VT niin tarkoittanut! Paavali nyt on ihan pihalla koko VT.stä muutenkin, mutta alkuperäisessä on syntiuhri laki, ja siinä yhteydessä ihmiset ovat saastuneita eri tavoin, ja silloin ei saa koskea saastuneeseen eläimeenkään. Paavali lainaa Raamattua niin tarkoitushakuisesti väärin tässäkin, että voi sanoa hänen olevan Raamatun rienaaja ja vääristelelijä. Totuus ainakin on Paavalista kaukana, kun on kyse Vanhasta testamentista. Ja mitähän Jeesus sanoikaan totuudesta?

Vaikka olenkin mies, niin mua pöyristyttää tuollaiset aivan naurettavat ohjeet. Ja täällä yksi oikein kehuu, että ne ovat oikea tapa elää, kun ovat suoraan puolijumalalta. Raamatun vääristelykin on varmaan opittu Paavalilta, he jotka Paavalia seuraavat, otaksun. No onneksi minä en ole Paavali-uskovainen, ja voin elää toisella tavalla. Kyllä mun kannatti tutkia Paavalia ihan perinpohjin!
  4. Niin, itse olen tosi rakkausmies. Rakkautta kaipaan ja haluan antaa ja paljon. Siinä on sellainen puoli, että mulle ei riitä Jumalan rakkaus, vaan haluan tuntea konkreettisesti kosketuksen avulla rakkautta.

Tällä palstalla en koe rakkautta olevan paljonkaan, ainakin niillä missä itse olen ollut aktiivisena on vallalla suuri ja synkkä viha. Mutta aina on joitakin inhimillisiä ihmisiä joukossa, kirkon edustajiakin. Mutta en tiedä odotinko edes saavani rakkautta täältä tai antaisinko. Mulle tuntuu riittävän rakkaus mieheni kanssa.
  5. Oon seurannut sua tällä foorumillla, ja pitänyt sinun ajatuksista. Tosin juuri tuota kirjoitustasi en ollut ennen nähnyt, kun se taisi olla aika alkuvaiheessa, ja itse tulin vähän myöhemmin. Mutta kirjoitit minun tyylistä asiaa! Puutuit epäoikeidunmukaisuuteen.

Tämä Paavali on mua ihmetyttänyt aiemminkin, ja olen ihmetellyt miten kukaan nainen voi kestää olla kirkon jäsen ja uskova, kun Paavali pitää naisia alamaistenkin alamaisina. Kun Paavalia pidetään suunnilleen ylimpänä auktoriteettina Raamatussa, aika iso painoarvo uskovalle.

Itse olen ihminen, joka sinun laillasi pyrkii oikeudenmukaisuuteen, enkä ole todellakaan sovinisti. Minua ärsyttää todella paljon tälläkin palstalla, kun tahallaan vääristellään Raamatun ja Jumalan sanoja. Yritän kaikin keinoin saada totuuden esille. Olen herkkänä varsinkin silloin, kun huomaan jonkun lainaavan Paavalia, jossa on lainaus VT:stä. Silloin tiedän, että mennään suunnilleen harhaopin puolelle, koska Paavali lainailee VT:ta ihan mielivaltaisesti. Hän ottaa omiin juttuihinsa VT:n tekstejä sieltä täältä, jotka ovat irroitettu alkuperäisestä yhteydestään kokonaan Paavalin omien juttujen pönkittämiseksi. Jopa niin, että ottaisi vaikka Hesarista lauseen sivulta 2, toisen sivulta 7 ja yhden lauseen vielä sivulta 22. Ja siinä on Paavalin tyylinen lainaus yhtenäisesti samaksi asiaksi laitettuna. Eikä mitään yhteyttä mihinkään.

Paavali on joutunut mun hampaisiin, koska hän on osoittautunut mieheksi, joka ei noudata Jeesuksen oppeja, halveksii naisia ja homoja, antaa eri helvetin tuomiot kuin Jeesus, haukkuu rumin sanoin ihmisiä, kehuu estoitta itseään, vääristelee Raamattua, ei noudata Jumalan käskyjä. Otaksun, että Jumala ei pidä Paavalista. Minä en ainakaan arvosta, enkä voisi tuollaista ihmistä pitää edes kaverina, saati että ottaisin vastaan uskonnollisia neuvoja.
  6. Pakko vielä ottaa tuo hurjan usein lainattu Paavalin teksti esille. Sitä olen pohtinut ja yrittänyt saada selville Paavalin yleisen mielenlaadun. Hänhän syyttää siinä heteromiehiä, jotka ovat vaihtaneet naiset miehiin. Ja sama heteronaisten kohdalla.

Mutta sitten Paavali luetteli siinä lopussa jakeissa 29-31 peräti 20 rikollista ja pahuutta koskevia syytöstä. Itse en ainakaan ole mitään noista, eikä kukaan muukaan homo tai lesbo, jotka tunnen. Mua pidetään rehellisenä, auttavaisena ja hyvänä ihmisenä. Siksi voin sanoa asian ihan suoraan: Paavalin syytökset ovat suoranaista panettelua, pahanilkisyyttä, väärän todistuksen sanomista lähimmäisistä, valehtelua, luulottelua ja vihan lietsontaa. Paavali onnistui aika hyvin, päätellen tälläkin palstalla olevaa julmaa vihaa homoja kohtaan. Voisi ajatella, että Jumala ei tuollaisesta käytöksestä pidä.

Mutta tuokin pahanilkinen syyttely on sitä taattua Paavalia. Hän itse kiivaili, puhui todella pahasti muistakin ihmisistä, kerskasi itsestään. Sitten hän tekopyhästi vakavasti varoittaa muita olemaan puheessa lempeitä, sävyisiä ja etteivät kerskaisi itsestään. Mulle on tullut Paavali mielenlaatu selväksi, joten mua todella inhottaa, että Paavali pidetään korkealla jalustalla, sekä Jumalan ja Jeesuksen asemassa peräti puolijumalana.

Kun siis tietää miten Paavali suhtautuu muihinkin ihmisiin sekä erityisesti naisiin, niin en ihmettele laisinkaan, että tämä samainen mies suhtautuu myös homoihin jyrkän kielteisesti. Voisin jopa väittää, että ei voi olla Jeesuksen seuraaja, jos seuraa Paavalia. Ei Jeesus suhtautunut lähimmäisiin tuolla tavalla.