Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
helsinkijokkeri
helsinkijokkeri
helsinkijokkeri
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi
Liittynyt 21v sitten
9
aloitusta ·
11831
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Sodomasta ja Gomorrasta kerrotaan muualla vähän eri lailla, kuten pitääkin. Sodomassahan tapahtui muukalaismiesten joukkoraiskausyritys. Eli rasisismia ja alistamista.
JEREMIA 23: 14 : Herra sanoo: "Mutta Jerusalemin profeetoissa minä olen nähnyt kauhistuksia : aviorikosta ja valheessa vaeltamista; he vahvistavat pahatekijäin käsiä, niin ettei kukaan käänny pois pahuudestansa. He ovat minun edessäni kuin Sodoma, ja kaupungin asukkaat kuin Gomorra."
JESAJA 1: 10-17 lyhennettynä: "Kuulkaa Herran sana, te Sodoman päämiehet, ota korviisi meidän Jumalamme opetus, sinä Gomorran kansa. ... 16-17: "Peseytykää, puhdistautukaa; pankaa pois pahat tekonne minun silmäini edestä, lakatkaa tekemästä pahaa. Oppikaa tekemään hyvää: harrastakaa oikeutta, ojentakaa väkivaltaista, hankkikaa orvolle oikeus, ajakaa lesken asiaa."
Siinäpä muutama Sodoman synti. Eivät olleet kovin auttavaisia eivätkä oikeudenmukaisia, tekivät aviorikoksia sekä valehtelivat. Sellaisista Herra moitti ankarasti. Ei todellakaan homoudesta, kuten vääräuskoiset panettelijat aina ja jatkuvasti tälläkin palstalla yrittävät harhauttaa Raamatun totuutta.
31.10.2010 23:59
Hienoa te lesbot! Itsekin homoelämässsä olen joutunut pahasti uskovien, jopa sellaisen sukulaisteni hampaisiin. Ymmärrystä ei ole löytynyt. Joudun kuulemma helvettiin. Kun oikein tiukoille jouduin, niin aloin pohtia, luin Raamattua ja rukoilin paljon. Parisuhteeni mieheni kanssa oli huonolla tolalla kun jäin Espanjaan yksin puoleksi vuodeksi. Aloin etsiä jo uutta kumppania, joko nainen tai mies. Virityksiä oli, mutta yhtäkkiä huomasin kaiken rukoiluni keskellä, että ne kaikki netin kautta yritetyt olivat äkisti loppuneet. Ja samassa sain tekstiviestin mieheltäni Suomesta. Se oli rakkausviesti. Vain hän jäi lopulta jäljelle. Koin sen rukousvastaukseksi, enkä sen jälkeen ole uskonut ketään uskovaa, joka käskee mun alkaa heteroksi, että pelastuisin.
Ja niin olen eheytynyt. Olen se mikä olen, sillä Jumala minut loi tällaiseksi, eikä ihminen sille mitään voi. Elän mieheni kanssa rekisteröidyssä suhteessa ja rakastamme toisiamme syvästi.
31.10.2010 21:56
uskova''' ei ole ollenkaan sellainen kuin Jeesus tahtoi seuraajiensa olevan. Mutta malli on ottetukin varmaan Paavalita. Tuollaisilta "uskovilta" puuttuu kaikki se, millä saisi ihmiset uskon piiriin. Puuttuu rakkaus. No, koska malli on Paavalilta, niin ei se oo ihmekään, sillä Paavali itse kirjoitti, että "kaikki aasialaiset ovat luopuneet minusta". Niin, ei Paavali kyennyt toiminnallan kristinuskoa levittämään. Ja heikkoa se on nykyajan paavaleillakin!
Jeesus sanoi: "Älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta". Amen.
31.10.2010 14:54
Tarkoitit varmaan mulle tuon vastauksesi, "miksi valitsen Raamatusta vain mieluisat kohdat". No, oon oikeasti ollut avioliitossa naisen kanssa 21 vuotta, mutta nyt oon elänyt miehen kanssa jo 5 vuotta. Oon sielultani homo. Jo lapsena huomasin tykkäävääni tietysistä miehistä "liian paljon". Itse olen pitänyt Raamattua avoimena, mutta homojen vihaajat löytävät, ihme ja kumma, mielestään kaikenlaista, joilla voi homot syöstä helvettiin, pois armosta. Muu aineisto Raamatusta ei näykään olevan hekilökohtaisesti kovinkaan tuttua.
Itse en oo Raamatusta vieläkään saanut selville, että se kieltäisi homosuhteet ja rakkauden. Ja se on mulle tärkeintä. Seksi tulee mukana, kuten muissakin parisuhteissa. Tosin mun ja vaimoni seksi oli varsin heikkoa. Nyt seksi sujuu hienosti mieheni kanssa, vaikka en olekaan niin intona kuin nuorempana. "Älä makaa miehen kanssa" en pysty sisäistämään, kun Raamatussa sitä käytettiin miesten alistamiseen. Siinä ei ollut homoudesta kysymys, saati rakkaudesta. Kiva on ollut lukea ajatuksiasi.
31.10.2010 14:26
CH ei kyllä oikein näytä tuntevan asioita, Kyllä Raamatussa surmattiin ihmisiä ihan fyysisesti kivittämällä esim lapsia. Ja kaikki ne tapahtuivat Jumalan määräyksestä. Jumala itsekin välillä "aiheutti kansalle suuren surman". Se on mun ajatus, kun siellä kerran niin lukee tuollaisia monen monta kertaa.
Mitä muuta siitä pitäisi ajatella?
Ja tuo sapatin pitäminen piti Jumalan mukaan pysyä "sukupolvesta sukupolveen ikuisen liittona". Sen rikkoja piti surmata. Siitä käskystä on lipsuttu pahemman kerran! Mutta homoasiassa ei voi lipsua! Hah hah!
31.10.2010 10:08
No, puhutaan sitten taas siitä kuuluisasta Paavalista, joka on Raamatun sana ja puolijumala. Tämä puolijumala kirjoitti, että vaimo pelastuu vain lastensynnyttämisen kautta, eli siinä on lisää ihmisiä, joita tämä puolijumala ei päästäisi taivaaseen. Ovatko kaikki samaa mieltä puolijumala Paavalin kanssa myös tässä asiassa? Synnyttymättömän naisen on turha toivoa taivaspaikkaa?
Jos Paavaliin uskoo, niin pitää uskoa sitten kaikki.
31.10.2010 09:57
Johanneksen evankeliumissa kerrotaan, että Jeesus rakasti erästä opetuslasta, miestä. Eli Jeesuskin tunsi siis erilaisia rakkauden tunteita. Tätä nimenomaista opetuslasta Jeesus rakasti erityisellä tavalla, olivathan he kuvauksen mukaan hyvinkin hellästi lähekkäin. Ei siis haitannut, vaikka Jeesus ei ollut avioliitossa. Muuten Raamattu kertoo paljon siitä, että Jumala on rakkaus. Se lienee jotain, mihin ihminen ei pysty.
Rakkauksia on ihmiselämässä monenlaista. Jokainen niistä antaa jonkilaisen rakkauden tunteen. Uskon, että samoin on Raamatussa. Tosin olen todennut, että Vanhan testamentin Jumala on rakkaudessaan aika ehdollinen; ihmiset (israelilaiset) saavat kaikkea hyvää ja rakkautta Jumalalta, jos tekevevät kaiken mitä Hän on käskenyt. Sekin on jollain tavalla inhimillistä!
Tämä on aihe, jossa riittäisi pohdittavaa.
31.10.2010 00:27
Niin monta kertaa kuin olen ehtoolisella ollut, niin monta kertaa en ole kokenut yhtään mitään. Ja kaipa osittain siitä syystä en ole viime vuosina kovin usein ollut innokas enää ehtolliselle menemään. Se on minulle tyhjä toimitus. Haluan kokea tunteita. Niitä koen muualla elämässä.
30.10.2010 22:04
En huomannut, että olisi vastattu. Laki orjista 2. Mooses 21. Myös Paavali piti orjuutta normaalina.
Mutta myös tämä naiskysymys. 3. Mooses 27: 3-4 on Jumala säätänyt arvohinnat miehille ja naisille. Siinä miehen arvona 50 hopeasekeliä ja naisen 30 hopeasekeliä. Myös Paavali monissa eri yhteyksissä kirjoitti naisista sillä tavoin, että ihan pahaa tekee.
Taitaa olla niin eri aika ja kulttuuri, että tämä homokysymyskin pitäis arvioida jo tämän nykyajan ja länsimaisen elämäntavan mukaan, kuten nuo muutkin jo ovat. Ja mä oon mies, 53v.
30.10.2010 21:23
Oon itsekin miettinyt Raamatun juttuja. 1 Mooses 6 Jumala ilmoittaa, että koska ihminen on liha, niin olkoon hänen aikansa 120 vuotta. No, Raamatussa elämänajaksi on merkitty vaikka minkälaisia aikoja. Ei ainakaan tasan 120 vuotta. Yli ainakin mennään reippaasti! Itse aloin lukea serkkuni kehoituksesta raamattua enemmän vuosi sitten, kun hän halusi minun eheytyvän homoudesta. Mitä enemmän luin, sitä vähemmän uskoin... Tuntui aivan pöyrístyttäviltä ne kirjoitukset. Ainakaan itse en pysty millään olla uskovainen sille Jumalalle, joka meidän Raamatussa on. Minun Jumalani pitäsisi olla huomattavasti lempeämpi ja rakastavampi.
30.10.2010 18:11
Onpa niin helppo näköjään sanoa, että pitää elää yksin synnin torjumiseksi. Itse oon kuitenkin aivan täysin rakkaus- ja parisuhdemies, että yksin eläminen on yhtä tuskaa silloin kun välillä niin on käynyt. Nytkin mun mies on ollut poissa jo pari viikkoa. Mieluummin vaikka kuolisin, jos loppuelämä pitäisi elää yksin. Oon nyt 53 v. Tiedän kuitenkin monia ihmisiä, jotka haluavatkin elää yksin ja vapaana. Minä en ole sellainen.
Monikohan hetero olisi valmis vaikka heti asumaan yksin, jos se olisi tarkoituksenmukaista jonkin synnin estämiseksi? Vaikka pettämisen.
30.10.2010 10:38
No joo. Jos tuota hyvin paljon lainattua Roomalaiskirje 1 lukee vähänkin tarkemmin ja oikein ajatuksen kanssa, niin tuskin Paavali kirjoitti homoista siinä yhtään mitään, vaan tarkoitti heteroita. Ei homomies voi vaihtaa luonnollista yhteyttä mieheen, vaan niin voi tehdä vain hetero. Eli "heterot ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden samaan sukupuoleen". Homothan voivat olla vain miesten kanssa samoin lesbot vain naisetn kanssa. Sen verran tunnen kyllä tätä sukupuolisuutta. Paavali saattoi tarkoittaa heteromiehiä, jotka haluavat pettää vaimojaan miesten kanssa. Sekin on yllättävän yleistä!
30.10.2010 10:23
Jeesuksen kerrotaan kerran sanoneen, että "taivasten valtakunta on sisällisesti teissä". Jos näin on, niin eritysistä taivaspaikkaa ei oliskaan. Eikä tietysti helvettiäkään paikkana. Mutta Ilmestyskirjassa taas sanotaan, että taivasten valtakunta perustetaan Jerusalemiin. Se olisikin loogista, kun Jumalakin on sanonut asuvansa telttasumuksessa Jerusalemissa. Mutta "sisällisesti teissä" on taas sitä ristiriitaa, joiden takia kukaan ei oikeasti ota tolkkua miten asiat menee.
29.10.2010 12:34
Jos homous on synneistä pahin, niin miksi Jeesus ei tästä kertonut? Ei hän yhdenkään evankelistan kirjoitusten perusteella maininnut homoutta yhtään kertaa. Erittäin kummallista.... Nykyajan fariseukekset mainitevat asiasta kyllä vähän väliä! Eli kellehän tämä homasia on tärkeä, Jeesukselle vai ihmisille? Ja Jumala mainitsi asiasta vain yhdellä tapaa kahdessa kohdassa lyhyesti. Ei saa maata miehen kanssa kuin naisen kanssa, joka käytännön tasolla on jo aika vaikea toteuttaakaan. Ei siinäkään millään sanalla kielletä olemasta ja elämästä miehet keskenään. Ehkäpä siksi asia ei Jeesusta murehduttanut.
27.10.2010 13:05
Joo, kun tätäkin kejua lukee ja mitä olivat omat kokemukseni avioliitosta naisen kanssa, niin täytyy todeta, että miehen ja naisen on on hyvin vaikea elää yhdessä erilaisten mielenlaatujensa takia. Siksi itse lähdin 21 vuoden avioliiton jälkeen, ja aloin elää miehen kanssa. Ja on paljon parempaa. Ei tarvitse enää hakata päätään seinään. Parisuhde miehen kanssa on paljon antoisampaa.
26.10.2010 16:29
Vai on Raamatun sana sinulle niin tyhmää, ettet ole sellaista kuullut aikoihin! Miten voit edes sanoa tuntevasi Raamatun??? 3. Mooseksen kirja jopa päättyy sanoihin "Nämä ovat ne käskyt, jotka Herra Siinain vuorella antoi Moosekselle israelilaisia varten. Ja siinä kirjassa oli mm. kymmenen käskyäkin ym. ym.
Ja 3. Moos 18 alkaa kuten niin monet muutkin kohdat: "Ja Herra puhui Moosekselle sanoen: Puhu israelilaisille ja sano heille: Minä olen Herra, teidän Jumalanne. Seuratkaa minun säädöksiäni ja noudattakaa minun käskyjäni vaeltaaksenne niiden mukaan. Minä olen teidän Herra, teidän Jumalanne". Siinä perässsä sitten tulee mm. se miesten kanssa makaaminen. Se oli israelilaisille ja sitä paitsi siinä ei kielletä rakastamasta toista miestä millään sanalla.
Uskovat tulevat tänne täysin väärillä argumenteilla, jopa Jumalan sana on tuntematon käsite. Tai se on omassa mielessä ja päässä muuntunut jonkinlaiseksi epätodeksi. Ei ole ensimmäinen kerta, kun minun Raamatusta otetut lauseet eivät kelpaa uskoville, koska ne eivät nähtävästi ole mieleistä luettavaa. Jokke
05.05.2010 21:47
Ensin Raamattu oli niin "hyvä opas ihmiskunnalle". Mutta sitten koko VT:n saikin sinun mielestäsi unohtaa.... Paitsi homouden kieltäminen piti muistaa...
Paavalia ainakin on aika vaikea lukea, kun hän ottaa joka välissä VT:stä jonkin kohdan käsittelyynsä. Kirjouitus on kuin sekasikiö. Ja Jeesus syytti fariseuksia heidän omien perinnäissääntöjensä noudattamisesta. Jeesus: "Sillä Jumala on sanonut ´kunnioita isääsi ja äitiäsi´ ja ´joka kiroaa isäänsä ja äitiänsä, sen pitää kuolemalla kuoleman´.... Ja niin te olette tehneet Jumalan sanan tyhjäksi perinnäissäännöillänne.
Sinä lisäksi luit, että minä mielelläni tappaisin jonkun viattoman lapsen tai mummon. Luit niin, vaikka kirjoitin, että olen onnellinen mieheni kanssa, eikä meillä ole tappoja.
Minä olen lukenut Raamattuni ja tiedän tarkkaan, että lait ja käskyt Jumala antoi ISRAELILAISILLE. Myös sen miesten kanssa makaamisen. Olen jo kauan ihmetellyt, miksi uskovaiset eivät koskaan ole tätä seikkaa tuoneet esille. Vain se homouskielto tiedetään! Varsin heikkoa Raamatun lukua, sanon minä! Ei monikaan homo viitsi edes ajatella "parantumista" ja "eheytymistä" heteroksi, kun tällä palstalla liikkuu tämän kaltaisia "Raamatun tuntijoita". Hah hah! Jokke
05.05.2010 20:26
Ei vaikuta kovin onnelliselta heteroelämältä. Miltä mahtaa vaimosta tuntua, kun aviomies mieluummin runkkaa kuin rakastelee vaimon kanssa? Ja eka suudelma vasta vuoden päästä... Minulle tuli paha olo lukiessani tarinaa. Hän oli voinut huonosti aiemmin homona ja hakeutunut heteromaailmaan. Mutta lopputulos vuosien päästä on yhä, että Joni ei ole löytänyt sitä olotilaa, missä olisi oma itsensä, ja parisuhteessa onnellisena.
25.03.2010 09:16
3. Moos, jossa esim miehiä kielletään makaamasta miesten kanssa, on paljon muutakin puhetta Jumalalta. Mm. 3. Moos 21:16-23 minun Raamatussani lukee näin: JA HERRA PUHUI MOSEKSELLE SANOEN: "PUHU AARONILLE JA SANO: JOS JOSSAKIN SINUN JÄLKELÄISISTÄSI, TULEVISSA SUKUPOLVISSA, ON JOKU VAMMA, ÄLKÖÖN HÄN TULKO UHRAAMAAN JUMALANSA LEIPÄÄ. ÄLKÖÖN LÄHESTYKÖ KUKAAN SOKEA TAI ONTUVA, KUKAAN KASVOILTAAN TAI JÄSENISTÄÄN MUODOTON, JALKANSA TAI KÄTENSÄ TAITTANUT, KYTTYRÄSELKÄINEN TAI SURKASTUNUT, SILMÄVIKAINEN, IHOTAUTINEN, RUPINEN TAI KUOHITTU... ÄLKÖÖNKÄ LÄHESTYKÖ ALTTARIA, KOSKA HÄNESSÄ ON JOKIN VAMMA, ETTEI HÄN HÄPÄISISI MINUN PYHÄKKÖÄNI; SILLÄ MINÄ OLEN HERRA..."
Olen lukenut Raamattua. Minun mielestäni Jumala ei ole kovinkaan oikeudenmukainen eikä näytä vammaiset saavan myötätuntoa. Mutta Daavidia Jumala ei soimannut, vaikka Daavid ja Joonatan rakastivat toisiaan koko sielustaan. Jumalan viha Daavidiin syttyi, kun Daavid otti taistelussa kuolleen miehen vaimon itselleen vaimoksi. Toisin sanoen, miesten välinen rakkaus ei Raamatun mukaan näytä olevan pahaa Jumalan silmissä. Mutta vammaiset ovat. 1. Samuel 1: 26 Daavid suree kuollutta Joonatania, sanoen että "JOONATAN, SINÄ OLIT MINULLE YLEN RAKAS. RAKKAUTESI OLI MINULLE IHMEELLISEMPI KUIN NAISEN RAKKAUS".
23.03.2010 08:53
Vastaan omalta osaltani nyt vuonna 2010, kun elin avioliitossa rapumiehenä vaakanaisen kanssa 20 vuoden ajan. Ei se ollut kovin hyvä rakkaussuhde, millaista olisin itse halunnut. Seksi ei sujunut, oli riitojakin, kun vaaka oli hyvinkin määräileväinen. En jaksanut kaikkea kestää. Uskollinen vaimoni oli ja huolehtivainen. Mutta halusin elämältäni muuta ja nyt olen suhteessa, joka tyydyttää minua. Elän jousimiehen kanssa.
04.03.2010 11:32
591 / 592