vihne

vihne profiilikuva
Joulu 2024
Vapaa kuvaus

Rauhaa kaikille! Tulkoon meidän kaikkien osaksemme Jumalan Isän rakkaus, Jeesuksen Kristuksen armo ja Pyhän Hengen täyteys! Sähköpostia vastaanotan osoitteessa :[email protected]. Koulutus: --- Ammatti: Eläkeläinen Siviilisääty: --- Lapset: ---

Liittynyt 21v sitten
136 aloitusta · 3979 kommenttia
Aihe+on+kovin+kummallinen+keskusteltavaksi,+koska+monikaan+ei+edes+tiedä,+että+on+ollut+ehdotuslistalla.+Sen+verran+sain+jossain+vaiheessa+kurkistaa+sisäpiirin+sisään.+Toisaalta+syyt,+jotka+ovat+estäneet,+ovat+moninaiset.+Joillakin+saattaa+olla+arvoa+ja+toisilla+ei.+Onhan+se+selvää,+ettei+kannattaisi+nostaa+esille+sellaista,+jota+osa+seurakunnasta+inhoaa.+Toisaalta+jakautunut+seurakunta+harvoin+pääsee+yksimielisyyteen+siitä,+minkälaisia+apuja+seurakunta+tarvitsee.+Tai+sitten+pitää+laittaa+tasapuolisesti+kummastakin+porukasta.Kovin+inhimillisestä+asiasta+on+kuitenkin+kyse,+mutta+suurin+ihme+on+kuitenkin+se,+että+Jumala+kokoaa+omiaan+myös+Esikoislestadiolaisuuden+ja+myös+Esikoisuuden+kautta.++MInä+on+kertonut,+että+sain+sismpääni+kutsun+Herralta+noin+30+vuoden+iässä,+jolloin+moninaisista+syistä+olin+vielä+keskenkasvuinen.+Enkä+muutenkaan+nähnyt+asiaa+mahdolliseksi+eri+syistä.Minulle+oli+pitkän+aikaa+mysteeri+miksi+kutsu,+mutta+ei+tietä.++Nyt+vanhuudessa+kaiken+ymmärrän+siihen+määrään+mitä+ihminen+voi+ymmärtää.+Minun+kutsumukseni+oli+laadultaan+Lestadiolaiseen+liikken+formaattiin+sopimaton.+Toisaalta,+kun+tiedän+tapauksia,+että+jollekkin+on+herunut+saarnavuoro+yhden+kerran+vuoden+aikana,+niin+ei+se+virka+silloin+kovin+arvostettu+ole+ollut.+Jos+ihminen+saa+vuoron+kolme-neljä+kertaa+vuodessa+niin+eihän+siinä+pysty+harjaantumaan+edes+ihmisyyden+puolesta.