Vapaa kuvaus

Rauhaa kaikille! Tulkoon meidän kaikkien osaksemme Jumalan Isän rakkaus, Jeesuksen Kristuksen armo ja Pyhän Hengen täyteys! Sähköpostia vastaanotan osoitteessa :[email protected]. Koulutus: --- Ammatti: Eläkeläinen Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

136

Kommenttia

3979

1. Jopku on sanonut: En päivääkään vaihtaisi pois! En ole iohan varma, vaikka haluaisin restauroida joitakin osia joistakin päivistä pois. Hyvä muisti on monessa asiassa hyvä, mutta joissakin asioissa äärettömän huono. Muistisairaudet ilmeisesti lisääntyvät, joka on ikävä asia ainakin läheisille. Monet sairastajat eivät kai osaa tilaansa arvioida eikä ehkä kärsiäkkään siitä ainakaan pahenevassa vaiheessa.

Jos sairaus todetaan alkuvaiheessa, niin varmaan siinä joutuu jonkinasteiseen luopumistaisteluun. Ei haluaisi luopua sellaiseta, joka kuitenkin kuihtuu kuin lumiukko keväällä.
    Tänään olen siis Jumalan armosta mitä olen. Elämän aikana on ollut monta luopumistaistelua, mutta myös uuden löytämistä. Mitä olen tällä hetkellä, siihen on vaikuttanutmm: Ruoka, jota olen syönyt. Geenit, jotka vanhempani minulle antoivat Jumalan suunnitelman mukaan. Ympäristö johon synnyin ja vartuin.

Seurakunta, jossa aikuistuin ja osan elämäntehtävääni suoritin. Työ, jonka Jumala minulle johdatti ilman omaa viisauttani. Siihen vaikutti suuresti jo edesmennyt ystäväni ja nuoruuden kaverini Risto Wartiainen, rauha hänen sieluleen ja muistolleen. Olen saanut valtion takaaman toimeentulon turvin tehdä asioita, jotka muuten eivät olisi olleet mahdollisia. Inkerin kirkkojen elvyttämisessä olen saanut olla yhtenä sekatyömiehenä muiden mukana. Minun panokseni on ollut hyvin vaatimaton, kun ammattitaitoani ei paljon voi rauhan aikana käyttää, eikä sitäkään taida enää olla jäljellä.

Jumala on hyvä ja uskollinen. Ei päästä irti, kun on otteeseensa ottanut. Nykyisin tekemiseni on toisten määriteltävissä, en itse paljonkaan voi vaikuttaa. Raamattu käskee kavahtaa niitä, jotka itseään suosittelevat, joten en suosittele minulla on kyllin kestämistä itsessäni.