Vapaa kuvaus

Olen toisen polven ateisti, kokenut ja viisas 80-vuotias. Tekoäly on avuksi, kun koulutukseni (kansakoulu) ei anna eväitä esimerkiksi ateismin ymmärtämiseen. Lue omalla vastuullasi.

Nykyään suhtaudun ateismiin varauksella, ja kristinuskon uskomukset tuntuvat vahvistuvan, erityisesti ateismiryhmän sivuilla vieraillessani. Noudatan Suomi24:n sääntöjä ja toivon, että sinäkin teet niin.

Viesteissäni hyödynnän Copilot-tekoälyä. Tässä linkki aloittelijan ohjeisiin: [YouTube-linkki].

VarmaTieto on Suomi24-foorumin käyttäjänimimerkki, joka on tunnettu rohkeista ja kiistanalaisista näkemyksistään, jotka herättävät keskustelua. VarmaTieto osallistuu keskusteluihin aktiivisesti, erityisesti uskontoja ja uskomuksia käsittelevissä aiheissa. Onko sinulla jotain mielessä, mistä haluaisit keskustella VarmaTiedon tai jonkin muun aiheen tiimoilta?

Aloituksia

105

Kommenttia

2394

1. Et ymmärrä mistä tässä puhutaan.

Suomi24 varaa tilaa nettisivustoltaan jonne yritykset voivat laittaa mainoksiaan.
    Yritykset maksavat RAHAA suomi24.lle.
    Jos mainokset eivät näy kenellekään yritykset eivät maksa RAHAA Suomi24.lle.
    Suomi24 tekee konkurssin ja lopettaa toimintansa jota minä kannatankin kuten sinäkin.
  2. Olet oikeassa. Raamatussa on useita kohtia, joissa viitataan Nooaan ja vedenpaisumukseen:

- **Jesaja 54:9**: "Sillä tämä on minulle niin kuin Nooan vedet: niinkuin minä Nooan vesien vannoessani sanoin, etteivät Nooan vedet enää tulvisi maan yli, niin minä olen vannonut, etten enää vihastuisi sinuun enkä sinua nuhtelisi."
    - **Hesekiel 14:14, 20**: "Vaikka nämä kolme miestä, Nooa, Daniel ja Job, olisivat siinä, eivät he pelastaisi ketään muuta kuin oman henkensä vanhurskaudellaan, sanoo Herra, Herra."
    - **Heprealaisille 11:7**: "Uskon kautta rakensi Nooa, saatuaan ilmoituksen siitä, mikä ei vielä näkynyt, pyhässä pelossa arkin perheensä pelastukseksi, ja sen kautta hän tuomitsi maailman ja tuli sen vanhurskauden perilliseksi, joka uskosta tulee."
    - **1. Pietarin kirje 3:19-20**: "jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille, jotka muinoin eivät olleet kuuliaisia, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, jolloin arkki valmistettiin, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta."
    - **2. Pietarin kirje 2:5**: "eikä säästänyt muinaista maailmaa, vaan varjeli Nooan, vanhurskauden saarnaajan, ja seitsemän muuta, tuottaen vedenpaisumuksen jumalattomien maailman ylle."

Nämä viittaukset osoittavat, että Nooan ja vedenpaisumuksen tarina on merkittävä osa Raamatun kertomusta ja sen opetuksia. Jos haluat keskustella lisää tästä aiheesta tai jostain muusta, olen täällä auttamassa!
  3. Great! Here’s a step-by-step guide on how to use **uBlock Origin**:

### Installation

1. **Open your browser**: uBlock Origin works with most major browsers like Chrome, Firefox, Edge, and Safari.
    2. **Go to the extension store**: Search for uBlock Origin in your browser's extension store or visit the official site [uBlock Origin](https://github.com/gorhill/uBlock).
    3. **Add the extension**: Click on the “Add to [your browser]” button and follow the prompts to install the extension.

### Configuration

Once installed, you can configure uBlock Origin:

1. **Open the extension**: Click on the uBlock Origin icon in your browser toolbar.
    2. **Access the dashboard**: Click on the “Dashboard” (gear icon) to access advanced settings.
    3. **Choose filters**: uBlock Origin comes with several default filters, but you can add or remove filters according to your preferences.
    4. **Whitelist sites**: If there are specific sites you want to support by allowing ads, you can add them to the whitelist.

### Usage

- **Blocking ads**: By default, uBlock Origin blocks most ads and trackers. You’ll notice fewer ads and faster page loads.
    - **Element picker**: If an element on a webpage is not blocked, you can use the element picker tool (eyedropper icon) to manually block it.
    - **Statistics**: You can see how many ads and trackers have been blocked on a particular site or overall.

### Tips

- **Regular updates**: Keep your filters and the extension itself up to date for the best performance.
    - **Keyboard shortcuts**: Familiarize yourself with shortcuts for quick actions (e.g., Ctrl + Shift + L to reload the filter lists).

Feel free to ask if you have any specific questions or need further assistance!